Gå til innhold

Gir jernet med nytt mot!

Gjest PolarErMinVenn
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest PolarErMinVenn

Her går det så altfor i ett om dagen! Kom ak hjem fra jobb, glad jeg har 10 min til og fra jobb :P og bare kontorjobbing i hele dag, det er pokkern meg døden for ei som så vidt klarer 30 min av gangen! møter og skiiiit!

Ikke rakk jeg å spise mellom lunsjen og nå heller, så et knekkebrød og ut å gå tur, idreshallen er stengt pga høstferie og en løpe/joggetur hadde vært herlig, men det betyr mer mat i magen før jeg går ut, da må jeg vente lenger og dvs at jeg sikker bare blir inne :P så, bedre m et knekkebrød og gå en tur så mer mat etterpå, enn mer mat nå m tanke på løpetur som ikke blir gjennomført :P

Ikke alltid det er tanken som teller, man får ikke betalt for det man hadde TENKT til å gjøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 345
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest PolarErMinVenn

Skiten, sliten og sliten.. Jeg har gått opp 1kg, og nå vet jeg faktisk ikke hvorfor.. Jeg ha trent som en gal og spist sunn mat og ikke for mye.. Mensen er på vei, men ikke hu kommer ikke før i morgen eller torsdag..

Kjærligheta veit jeg lite om og p jobb er det bare fult kaos..

Blæ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Vært ute å jogga nå, det satte igang maven også..Når jeg kom tilbake fra turen så var jeg 75,9, noe sm er ned 0,8 fra i går, og tante kom på besøk i natt også.. JEg vet ikke hva jeg skal gjøre med denna vekta, men jeg fortsetter hvertfall og trene og spise sunt og håper vekta slipper taket etterhvert. Fra den 17 okt får jeg ikke trent på 2 uker grunnet perasjon, og det er ikke lenge til. Må bare bruke tia frem til det optimalt! Selv om verken vekt eller cm ser ut til å rikke seg så vil jeg hvertfall bli strammere i kroppen og se bedre ut selv om dt er samme str i klær. Håpr virkelig det vises noe sted snart..!

Jeg gir uansett ikke opp og fortsetter med det jeg driver med, men det drar selvtillitten enda mer ned om mulog.. I går måtte jeg trekke ut ei fortann jeg har hatt problemer med etter ulykke og må gå uten i 5-7 uker, har en p ei plate som ikke ser så værst ut, men det er ikke noe å kysse med, hvertfall ikke i den fasen jeg er i med kjekkasen nå, hadde vi vært et par hadde det vel vært litt annerledes kanskje.. Men nå må jeg komm emeg på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta slipper nok taket etter hvert. Det er jo så mangt som spiller inn vet du ;)Får håpe det bare er tantebesøk som har forstyrret deg litt, og at energien kommer på plass igjen nå. Jeg har også tanta her nå. Kom i går formiddag. Og du verden for et pms-troll jeg slet med i forkant. Humørsvigninger, deppa, sliten og lei! Jeg må bli flinkere til å ta nattlysoljen!!

Ble veldig forbauset over at du skulle opereres den 17. oktober. Det skal nemlig jeg også. Men det er ikke bare to uker jeg ikke får trent... Mer sånn 6-8 uker. Men jeg skal prøve å få trent armer, mage og rygg i alle fall...

Vekta mi går stadig nedover. Viste 59,9 i dag. Men jeg føler meg overhodet ikke slank. Jeg har jo ikke akkurat trent noe særlig, så alt er jo slapt og dissete... Skulle heller veid et par kilo mer og vært fastere i fisken!

Så klart gir du ikke opp!! Det er ikke noe alternativ. Å gi opp finnes ikke! Men det er perioder hvor man sliter litt, hvor kroppen kjemper i mot, hvor motet faller... Men det går over. Bare hold ut ;) Snart dundrer du nedover igjen, og da blir alt så mye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Skal du operere kneet da eller? Jeg skal operere øya jeg, i litauen. Null trening i 2 uker, og går alt som det skal sp kan jeg fint begynne sakte men sikkert etter det, og da kan jeg bygge det ganske så kjpt opp :)

men nå er jeg allerede for sent ute! Mp komme meg iseng, lang, lang dag i morgen og skal prøve å få meg en tur før jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en fot.

Er det sånn synskorrigering du skal ta eller? Litauen hørtes litt skummelt ut... Men sånt r vel kanskje veldig mye billigere der...

Jeg må jo trenes opp etterpå, og det er nok rundt tre måneder før jeg kan trene skikkelig igjen... Blir pyton. Men må jo bare gjennom det...

Vekta var litt opp igjen i dag, men det er jo normalt at d svinger litt fra dag til dag. Satser på at jeg er under 60 til mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ja synskorigering, litauen er litt skummelt, men er min eneste mulighet. de vil ikke gjøre noe her til lands. Men det er via en klinikk i Oslo da :)

Har en jævlig tøff tid psykisk og stress messig, prøver bare å komme meg gjennom det.

Vekta her varierer med 1 kg oppe dene dagen, ned den andre så opp igjen den tredje. tror jeg gjør klokt å ikke gå på den på ei stund nå egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

stress her også.. :( finner ikke den roa jeg trenger for å "henge med"... vekta stått stille siste uka,men med det kavet som er,så er det ikke rart den streiker.

fikk ikke trimmet zumba i går,legevakt med frøken igjen..sliten mor som legger seg kl 10 på kvelden for å koble ut verden,men jammen er der der ikke kl 06.30 hver eneste morgen ;) håper på ei rolig helg!!

hold ut damer,vi skal komme oss i vater,på alle vis,vi må smøre oss med tolmod samtidig som om det hjelper å lette på trykket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en jævlig tøff tid psykisk og stress messig, prøver bare å komme meg gjennom det.

Huff da, hørtes ikke bra ut. Men jeg tror du er en tøff jente, så du kommer deg nok gjennom det. Du har virkelig hatt mye motgang må jeg si, og jeg håper alt vi ordne seg for deg. Synes du fortjener det.

Trønder, håper det ikke var noe alvorlig som utløste legebesøket. Det er ikke alltid alt går på skinner, og da er det som du sier ikke så rart at vekta ikke går nedover. Men så lenge vi ikke mister motet, så gjør ikke det noe. Og jeg tror vi alle tre har den staheten som trengs for å holde ut. Så kommer det nok bedre tider ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ble bare 0,1 ned, og er fortsatt på 60-tallet. Jeg er så innmari lei av 60-tallet!!!! Men på den positive siden er jeg nå nede på det laveste offisielle vekttallet. Har jo så vidt sett 59-tallet et par ganger, men aldri på en veiedag, så da teller det ikke egentlig... Litt mer fres denne uka, så når jeg et nytt laveste offisielt vekttall neste uke, og ekstra gøy dersom det blir under 60!

Håper alt står bra til med dere. For min del begynner ting å bli litt bedre. Det ser ut som alle floker løser seg med tiden og ting begynner å falle på plass. Kjenner at stressfølelsen ikke er like sterk, selv om jeg fortsatt har mye uro i både hodet og i kroppen... Det går seg nok til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Her ble det opp 1,0kg. Endelig fikk jeg vært i hallen og trent styrke igjen. Forrige uke var det stengt pga høstferie.. Også var jeg jo så dårlig på jobb torsdagen at jeg måtte dra hjem. Sliter fremdeles med det ene og det andre, men ble fatsik spurt om jeg hadde gått ned noe i dag. Og det av ei som vet om slankingen men som også sier ak hva hu mener, som at hu kunne se jeg hadde lagt på meg i sommer. Er så glad i sånne mennesker som sier det som det er (når ber om det da, ikke sånn ut av det blå)

Jeg henger med her inne enda, er litt i tvil om hva jeg skal gjøre om dagen, men fra mandagen av blir jeg jo borte ei stund uansett, pga øyeoperasjonen så blir det lite PC på meg. Men vi høres frem til da :)

Jeg har bare EN arb.dag igjen så har jeg FERIE!!!:D men blir en lang dag i morra også, opp 05.30 så jeg får gått en god tur m bikja til en kollega som er bortreist, før jeg begynner på jobb. Men det skal gå bra. Bare dusje og slappe av litt nå så skal jeg legge meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør nok godt med litt ferie :)

Så blir det sikkert veldig bra å få øyeoperasjonen overstått. Er det laser eller?

Jeg har tenkt mye på om jeg skulle tatt laserkorreksjon. Er noe nærsynt. Burde egentlig bruke briller eller linser, men jeg er litt for sløv der... Brillene mine er vel 15 år gamle, så burde hatt nye. De er så slarkete, så de er ekle å ha på. Linser brukte jeg en stund, men så ble det så vanskelig med all pollenallergien min...

Mia, jeg håper du ikke finner det så behagelig å være fraværende at du blir borte for godt. Men en pause herfra kan være sunt. Nå får vi bare stå på frem mot operasjon om en uke (Skrekk og gru!) Men på den positive siden er det over om en uke og en dag. Så da er det bare restitusjon som gjenstår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Skulle jo hatt fri i går, men det skjedde ikke.. Men men, i dag har ferien startet, og godt er det, for det trengs! Har ikke sovet mye i det siste av forskjellige grunner.. Sovet litt mer i natt, men ikke sovet godt. Det pga av hva som kom frem natt til i går.. Han er usikker på hva han vil og ikke vil, og vi skal ta samtalen i dag.. Håper jo at han ikke har bestemt seg for athan ikke vil vidre, men at vi finner ut hva som ligger til grunn for usikkerheten, hva han er usikker på og hvordan vi skal gå vidre.. :) Gleder meg til det er overstått!

Så.. denna vekta.. Har fått trent endel denne uka, men ingen ting i går, ble for lang dag på jobb og ingen energi, var oppe 23t før jeg fikk lagt meg og sov da 3t før jeg måtte opp å jobb igjen.. Vekta i dag var 76,2.. Bedre enn tirsdag, mn remdeles for høy. Det at jeg har gått ned siden da er ikke pga godt kosthold, men heller fraværende kosthold.. Ikke vært i form med kvalme osv..

Driver med husarb i dag, stua og gangen er unnagjort, kjøkkenet er det ikke så mye på, ikke badet heller.. MEn.. soveommet som er iskaldt, og ikke minst roterommet, det andre soverommet som blir brukt som tørkerom og bod.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Er ikke så mye aktivitet her inne ser jeg.

Vel jeg fikk meg ei treningsøkt på lørdagen også. Det mellom meg og kjekkasen er lagt på is, det er fryktelig sårt, men jeg tror nok innerst inne at det er det beste nå, så får jeg jobbet med meg selv, selvtilliten, selvbildet og selvrespekten! Også får han finne ut av det han trenger å finne ut av, så får vi bare ta det derfra..

Ser kanskj ut som jeg er fryktelig deppa, og litt merkelig så er jeg ikke det, jeg er skuffa og jeg er fryktelig sliten, men nå skal jeg virkelig få tatt tak i ting, eller meg selv da.

Lykke til med operasjoenen Nickii!! Vi høres!

Håper det står bra til med dere begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står bra til med meg. Falt litt ut av fokus i helgen da, men ikke verre enn at jeg kommer meg i gang igjen...

Får håpe kjekkasen vil skjønne etter hvert hva han går glipp av. Det kan jo være lurt å gi ham litt rom, så han får kjenne på hvordan det er å savne deg litt ;) Ofte er de litt trege i oppfattelsen disse mannfolka, og skjønner ikke helt hva de risikerer å miste før det er for sent...!

Å jobbe med seg selv høres slett ikke dumt ut! Det burde vi nok alle bli flinkere til. Snakket med noen om det nettopp, at vi burde bli flinkere til å rose oss selv og gi oss klapp på skulderen. For vi er jammen ikke sene å komme med selvkritikk dersom vi gjør noe feil... Vi burde ta mer vare på oss selv. Bli glade i oss selv! Se de gode sidene vi har, og at vi ikke er elendige selv om vi har gjort en feil eller ikke gjort vårt beste...

Lykke til med operasjon du også Mia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

god nyhet, operasjonen ble gjennomført og alt virker å ha gått bra. Nå er det bare å vente på tilhelinga:=

Dårlig nyhet, kan ikke trene på en MÅNED!

Kjøpt meg nytt hverdagsantrekk, måtte kjøpe buksa i XL og genseren i L, kjipt, MEN om jeg ikke har noen klær som passer meg føler jeg meg bare enda mer uvel og stresser enda mer med vekta og resultatet blir vektoppgang..

Jobber hardt med meg selv om dagen, selvbilde SKAL bli bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Da synes jeg vi skal fokusere på det positive :-)

Hva er vel en måned uten trening i den store sammenhengen? Det er nok verdt det, for oss begge tenker jeg :-) Og selv om du ikke får trene, så kan du kanskje mosjonere litt? Gå noen rolige turer o.l.?

Bra du har kjøpt deg noen klær du føler deg vel i! Det er en del av å ta vare på seg selv. Nå er det du som skal ha det bra :-) og å stresse med vektnedgang, det hjelper ikke. Så vi får ta tiden til hjelp. Vi får akseptere at det kommer til å stagnere litt nå, så samler vi krefter og motivasjon før vi gjør en knallinnsats inn mot jul! Det blir helt sikkert bra!

Operasjonen min gikk visst fint den og. Må bare vente å se hvordan resultatet blir når det er ferdig grodd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Neida, ingen trening i en mnd er jo ingen ting i den store sammenhengen. Bare at jeg går jo fra all vett og forstand når jeg ikke får trent.. Og hadde kommet godt igang med styrketreningen ;) Blir så ufattelig vanskelig å holde styr på matinntaket når jeg ikke trener.. Men må jo bare.

Godt å høre at det har gått bra da, så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Stille her inne om dagen.. Vintermørket begynner å få tak eller?

Jeg glad jeg skal tilbake til bygda igjen på tirsdag, bare håper jeg kommer meg over fjellet..

Går trådt her om dagen.. Jeg kjeder meg veldig.. Ikke kan jeg lese noe særlig, ikke kan jeg sitte på nettet, eller se på TV så lenge, ikke kan jeg trene og ikke får jeg gått tur når det regner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har syndet så til de grader i helgen.... Mange tusen kcal mer enn jeg har hatt godt av... Men nå er det stopp. Nå skal jeg bruke litt tid på å legge meg en plan som jeg skal følge frem mot jul. Tenker jeg skal greie mellom fem og syv kilo til jul hvis jeg står på. Tenk så herlig det blir da. Men uten skikkelig trening er det jo mest kostholdet som må tas tak i. Så det blir mye grønnsaker fremover ;)

Høres ut som dagen din er noe begrenset ja. Skjønner godt du kjeder deg. Du får finne på ting som ikke krever så mye av synet... Hva gjør egentlig blinde folk? Lytter.... Musikk, lydbøker, snakke... Enten i tlf eller besøke folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen og god mandag!

Har i dag bestemt meg for å starte i morgen :rolleyes:

Glemte å gå på vekta i dag så dermed blir det tirsdag

Er 47år, nylig blitt samboer og har 2 voksne barn. Er i sluttfasen av en opprivende skilsmisse og som har vart i 20mndr... Men med god hjemlp av ny kjæreste (og nå samboer) så er jeg den som er optimist på at alt ordner seg for snille jenter til slutt!!

Har gått på Grete Roede kurs tidligere med gode resultat, men prøvde i fjor vår Lavkarbo - det gikk ganske bra men hadde nok også litt med at jeg også da flyttet ut fra et dårlig ekteskap..

Prøvde lavkarbo igjen også i vår, det gikk greit med en Kretatur som gulrot - men etter en koselig sommer med derpå ekstra kilo så vil jeg nå prøve meg på Roede-metoden igjen.. Skal på kurs etter jul, har da som mål bikini i påsken da vi skal til Orlando B)

Min nye samboer har hatt god nytte av lavkarbo og gikk ned 8-9kg, men vi vil sammen gå over på Roede for å støtte hverandre :-)

Er ute og går nesten hver dag, Powerwalk, men vil også komme igang med styrketrening og litt løping/jogging.

Er kjempemotivert og har som mål og ta unna de første "lette" kiloene før verdens beste kursleder leder meg videre etter jul =)

Legger inn vekt og delmål i morgen!!

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Er du med på ny runde med godtestopp forresten? Frem mot jul?

Ja! Det er jeg! Men da trenger jeg help av deg! Du må spørre og påminne meg på at vi har en avtale, for klarer det ikke på egenhånd, DET vet jeg.. Det gikk jo såååå bra fra nyttår! Skal ikke si at det gikk smertefritt, men jeg holdt meg heeeeeeelt til planen! Og det helt frem til pinse!!

Jeg må jo også ta så sykt tak i kostholdet nå når jeg ikke får trent, og med den mengden som var.. Ja da er det meget mye mindre mat som skal inn og da må det mer planlegging til slik at sammensetningen blir riktig, for spiser man mer er det lettere hvertfall for meg å spise variert nok og dermed få inn det jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

God morgen og god mandag!

Har i dag bestemt meg for å starte i morgen :rolleyes:

Glemte å gå på vekta i dag så dermed blir det tirsdag

Er 47år, nylig blitt samboer og har 2 voksne barn. Er i sluttfasen av en opprivende skilsmisse og som har vart i 20mndr... Men med god hjemlp av ny kjæreste (og nå samboer) så er jeg den som er optimist på at alt ordner seg for snille jenter til slutt!!

Har gått på Grete Roede kurs tidligere med gode resultat, men prøvde i fjor vår Lavkarbo - det gikk ganske bra men hadde nok også litt med at jeg også da flyttet ut fra et dårlig ekteskap..

Prøvde lavkarbo igjen også i vår, det gikk greit med en Kretatur som gulrot - men etter en koselig sommer med derpå ekstra kilo så vil jeg nå prøve meg på Roede-metoden igjen.. Skal på kurs etter jul, har da som mål bikini i påsken da vi skal til Orlando B)

Min nye samboer har hatt god nytte av lavkarbo og gikk ned 8-9kg, men vi vil sammen gå over på Roede for å støtte hverandre :-)

Er ute og går nesten hver dag, Powerwalk, men vil også komme igang med styrketrening og litt løping/jogging.

Er kjempemotivert og har som mål og ta unna de første "lette" kiloene før verdens beste kursleder leder meg videre etter jul =)

Legger inn vekt og delmål i morgen!!

Ha en strålende dag!

Velkommen! :) Og lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Share

• Opprett ny...