Gå til innhold

Ned i vekt før graviditet


Gjest Zioane
 Share

Anbefalte innlegg

  • 6 months later...
Gjest Phoebe85

Ser at det er lenge siden denne tråden ble opprettet, men jeg føler meg veldig hjemme i denne så jeg slenger meg på og håper at andre vil følge etter :)/>

 

Jeg er mamma til en gutt på 2 år og tenker hardt på å få en liten bror eller søster. Mitt forrige svangerskap var grusomt. Jeg gikk opp i vekt fra dag 1, la på meg 32 kilo, var full av vann, hadde vondt over alt, og en helt forferdelig fødsel av en gutt på nesten 5 kilo :blink:/> Det var ikke mye "vakker gravid kvinne" å høre, men heller "så diger du er" og "er du sikker på at du bare får 1?" Dette vil jeg ikke igjen!!

 

Sist var utgangspunktet mitt 82 kilo og jeg endte opp i 114 kilo før fødsel. Denne gangen håper jeg at utgangspunktet ikke skal være høyere enn 75 kilo, og at jeg kan begrense vektoppgangen til 15 kilo. Jeg har hoppet på ellipsemaskinen min i stua og gjentar dette tre ganger i uken. Jeg fører kostholdsregistrering, men vekten rikker seg foreløpig ikke <_</>

 

Målet er å komme ned i 74 kilo til 1.oktober, nå veier jeg 81.

 

Noen flere som er i samme situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Heisann! Eg slenger meg gjerne med her!

 

Eg har to barn frå før. En på 4 år (Gjekk opp 23 kg, frå 85 kg til 108 kg, masse vatn, ellers greit svangerskap) og en på snart 2 år (startvekt 96 kg, opp 4 kg, vekt etterpå 91 kg, lett svangerskap, null vatn).

Som du ser har eg litt blanda erfaring med mine svangerskap. Eg er no komt ned i 82 kg, og planen er å komme ned på minimum 78 kg før neste svangerskap. Då har eg BMI på 27 og slepp å ta glukosebelastningstest. Eg mangler 4 kg ned på det.

Ellers har eg gått ned 10 kg sidan september i fjor og går på Grete Roede-kurs.

 

Rapporterer vekt kvar mandag og har gått ned i snitt 0,7 kg per veke sidan midten av januar :) Planlegger å få baby i 2015, prøving etter august. Fleire som oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...