Gå til innhold

Motivasjonstråd for Oktober!

Anbefalte innlegg

Lov å prøve Bijou, en dag går det nok. ;) Er ikke så flink til å holde sånne planer jeg heller, spesielt ikke når jeg reiser bort. :)

Min utskeielse i helgen sitter fortsatt igjen i kroppen i form av vann, har skikkelig tømmerstokk ben. Skal det sitte i så lenge blir det lenge til neste gang jeg skal slå ut håret. Begynner jeg å bli gammel tro?

Jeg har akkurat fått gjort unna dagens joggetur, og her i Trøndelag har vi helt nydelig høstvær. Ser ut som vi får all solen vi ikke fikk i sommer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I dag var det skikkelig deilig å ta helg! Har tatt meg en løpetur i skogen i NYDELIG høstvær og spist deilig fredagstaco. Oppdaget jo at slik som jeg spiste den før var helt ekstreme mengder kalorier, så nå spiser jeg den som en slags salat. Bruker da masse salat, to shell, kyllingkjøttdeig eller karbonadedeig og har byttet ut lettrømme med kesam. Ender da på ca 640 kalorier, mens den før kunne ende på nærmere 900. Så det er jeg fornøyd med! :)

Har ikke vært på vekta i dag, tenkte å snike meg på den i morgen tidlig. En til løpetur i morgen før det blir en skikkelig fest til kvelds...ikke lurt, men noe gøy må man jo unne seg :) Vurderer å ta en fastedag a la Bijou på tirsdag, kanskje litt upraktisk på jobb, menmen. Må prøve å gi kroppen litt sjokk :) Tror nemlig virkelig at den trives der den er nå...hehe. Snart må noe skje ellers gir jeg regelrett opp! (Eller, det gjør jeg ikke, for i mål SKAL jeg, men jeg må iallefall finne på noe lurt!)

Ønsker alle en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukas tredje joggerunde ble nok ikke fredag, men idag (lørdag) morgen istedet. Men bedre enn ingen runde i det hele tatt! ;) Og da fikk jeg unna 3 stk, som planlagt.

Og ble litt mer fredagskos enn planlagt igår. Men pytt. Spist er spist. Og vekta viste 61,5 idag. Så nesten ned 2 kilo siden mandag. Men regner med å gå en del av det opp igjen på den bursdagen ikveld.

Målet er å veie maks 62,0-62,5 til mandag. Ho ho! Tvi, tvi til meg selv! B)

Og ha en fin helg, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Så flink du har vært med jogginga, Bijou!!!

Håper joggelysten kommer her også etterhvert...

Jeg har spart 12 av FRImerkene mine til helga, så ikveld skal jeg koooose meg med god samvittighet, jeg også! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her jeg også. Har ingen slagplan utenom at jeg prøver å registrere maten og ut å gå tur hver dag (rask gange med hunden) Har vært en uke i Rhodos med mann og 9 venner uten barn, og har ikke tenkt slanking den uka og det har tydelig vist seg på vekta!!!! Nå er jeg sikkelig motivert for å komme ordentlig igang igjen, være like flink som før ferien, men kjenner det er syyyykt tøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Gruegleder meg til veiedag imorgen!!!

Jeg har vært FLINK i matveien denne uka, det vet jeg. Gjennomsnittlig har jeg spist ca. 1750 kcal per dag, og det er (nesten) utelukkende sunne matvarer. Har fått et par røde N-er på noen av dem (gresk youghurt, avocado), men det har vært sunne varer det også, så lenge man ikke tar for mye.

Når det gjelder trening har jeg ikke kunnet gå på treningssenteret annet enn 1 time i sal, som var den noe bedagelige "Trim med baby", siden jeg trakk to visdomstenner for ei uke siden og fikk beskjed om å ta det rolig i ei uke. Men jeg har gått trilleturer til den store gullmedalje, og har skrapt sammen 12 trimpoeng totalt for uka. Får være fornøyd med det også, tenker jeg.

Så får vi se, da, hvordan kroppen har reagert på dette nye regimet... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, frøken Klee! Utrolig bra jobba :)

Ikke så bra jobba her, er jeg redd. Opp 400 gram denne uka. Det var egentlig som forventet, for jeg har vært ute på byen opptil flere kvelder, og det har blitt adskillig flere glass vin enn vanlig. Men dette hadde jeg bestemt meg for at jeg skulle få lov til, og da må jeg jo ta følgene. Tok meg en lang løpetur i går - 11 km - og det veide nok opp for litt av inntaket, men ikke nok, altså. Men for en fin uke har jeg hatt :D

Denne uka står ingen utskeielser for tur. Skal sykle og jogge, og unngå overforbruk av frimerker, så blir kanskje neste mandagsmorgenveiing litt hyggeligere enn i dag.

Ha ei fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Det må være lov å skeie ut av og til, ellers blir dette bare en kamp, og ikke en tilværelse det går an å leve med :)

Så lenge du vet selv hva som er årsaken. Det er greit å gå litt opp når du har ei så fantastisk uke som det høres ut som du har hatt!

Stå på videre, denne uka skal vi være flinke!!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra og jippi! 300 gram ned! Det nærmer seg.. Har vært flink og registrert alt denne uken, og liggi på 1400 i snitt. Vet jo hva som fungerer så må bare være flink de neste ukene sånn at jeg kan komme meg i mål, så jeg kan begynne på den virkelige jobben:)

Grattis til deg frøken klee med kjempetall! Og så må jeg si at jeg blir kjempemotivert av alle trimmerene! Må få i gang en joggerutine, begynner i ny jobb neste mandag og da trenger jeg å kunne trimme litt på kvelden også... Håper alle har fiin oktober så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Vil bare fortelle min joggehistorie. Før februar i år syntes jeg nemlig at jogging var det kjedeligste som fantes. Jeg hadde bare jogget noen få ganger i mitt liv, og helst på tidspunkt av døgnet da jeg ikke risikerte å møte noen ute, fordi jeg syntes det var flaut.

Så var det noen på jobb som utfordret meg til å bli med i et løp i juni - og løpe en mil. Jeg sa ja, selv om jeg var skeptisk. Deretter fikk jeg pulsklokka mi til å sette opp et treningsprogram for meg. Jeg jogget tre ganger i uka, men til å begynne med var det korte, korte turer - 15-20 minutter - og veldig langsomt tempo. Jeg bestemte meg for at jeg skulle ut, uansett snø og slaps, og samme hvor trøtt jeg var. For 15-20 minutter kan man jo alltids klare, ikke sant? Langsomt ble turene lengre, og formen bedre. Målet mitt var til å begynne med bare å løpe den mila i juni, og deretter kanskje slutte å jogge. Men etter hvert oppdaget jeg at jeg ble rastløs og sur hvis jeg ikke kom meg ut. Faktisk at jeg hadde lyst til å løpe en tur. Nå nærmer vinteren seg, og jeg har tenkt å trekke innendørs for å trene på senter, men jeg kommer til å ta meg noen joggeturer likevel, så jeg ikke kommer ut av det.

Vet selvfølgelig ikke om dette vil virke for alle, men for meg var det veldig viktig å ha et mål, og et litt offentlig et, som å delta i det løpet. Det var en enorm, personlig seier å klare å gjennomføre det, uansett tid eller plassering. Overraskende gøy var det også, å løpe sammen med tusenvis av andre, og å gå ut sammen med venninner for å spise og feire etterpå. Jeg har ikke gjort dette for å gå ned i vekt, først og fremst - jeg veier det samme nå som i februar. Men nå har jeg fylt 40 år, og jeg er i bedre form enn jeg har vært tidligere i livet, og det føles kjempebra :D

Ha ei fin, aktiv uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få bli med dere og?

Om meg : 31 år, ett barn på 18 mnd. Har vel aldri fått tatt meg sammen etter en inaktiv, sulten og lang ammeperiode. Klarte å gå ned 6-7 kg før sommeren, men de har kommet på igjen, æsj! Min hovedfiende er godteri og usunn mat. Og hovedmotivasjon er å ha et bedre utgangspunkt til neste graviditet. Som vi planlegger i disse dager, så egentlig haster det å ta seg sammen... :-)

Siden forrige gang jeg prøvde, har jeg blitt medlem på treningssenter for første gang i mitt liv. Trodde på forhånd at jeg skulle synes det var teit, og ende som støttemedlem, men jeg elsker det! Så kanskje jeg har sjans denne gang?

Starter på ca 76, burde helst vært rundt 65...

Gleder meg til å bli motivert og å motivere! Ha en fin uke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestod min egen helgeutfordring, med glans! Hadde regnet med 1 kilo opp, etter venninnebesøk og bursdagsfeiring - og så ble det bare 400 gram. Juhuuu! :D

Veide 63,4 forrige mandag og altså 61,8 idag. Det blir ned 1,6 kilo den siste uka. Superduperfornøyd! Jeg tror cluet var en viss kontroll på inntaket, pluss masse vann hele helga.

Og usigelig, ufattelig deilig å starte en uke på 61-tallet, istedet for 62 eller 63. Pjuuuuuuuhh! Ikke noe mer av den to skritt frem og ett tilbake. I alle fall ikke denne uka.

Setter herved kursen videre mot 61/60. Yessss!

Og grattis til alle dere andre som også har klart å gå ned den siste uka! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæow så mange flinkinger det var her inne da! :D Godt jobba!

Her var hele gårsdagen mer eller mindre viet til hodepine og sofasliting etter en litt heftig fest på lørdag....;) I dag har jeg vært på en beinhard spinningstime, og i morgen skal jeg prøve en fastedag. Spennende med jobb og det hele, men vi peiser på! Blir nok da litt juks til veiedag onsdag, men sånn må det bare bli denne uka for det er den eneste sjansen jeg har, egentlig. Så får målet heller være å holde den vekten til neste uke igjen!

Tror jeg skal ned på 1500 kcal fom neste uke, og tenke enda mer på HVA jeg spiser igjen, og ikke kun kcal. Men dette forbanna midlertidige hybellivet da! Er ikke bare lett å lage næringsrik og sunn mat...blir mye til at jeg knasker tørt på gulrøtter for å få i meg nok av slikt, og ellers spiser jeg bare kjappvarianter a la nudler, ostesmørbrød osv til middag. Lei, lei, lei! Men håper det hjelper å gå ned til 1500 kcal, også er det bare to måneder igjen av hybellivet :) HURRA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere som har gått ned, bra jobba. :)

Selv har jeg ikke jobba så bra forrige uke, den siste 1,5 uken har vært en eneste stor utskeilelse. Og straffen 1,3 kg opp :( Fryktet en stund det skulle bli verre, for flink har jeg slett ikke vært. Så nå må jeg bare jobbe med hodet så jeg kan komme meg på rett kurs igjen. Slett ikke lett når jeg har fått smaken på sukker igjen, sukk. Men vet jeg kan greie det. Denne gangen skal jeg jo i mål ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt i gang med min fastedag! Vekta var 64,2 i morges, blir spennende å sammenlikne i morgen tidlig da.

I denne hybeltilværelsen i høst, har jeg merket at magen har vært tregere enn normalt. Dobesøkene er sjeldnere og jeg føler meg generelt mer "stinn" i magen. Tipper det er fordi maten ikke har vært optimal. Så håper å få rensket litt opp med denne fastedagen!

Hjelper å drikke mye altså, har ikke vært mye sulten, men vi har da enda noen timer igjen av dagen...;) Så her går det i smoothies, vann og te! Håper på like gode resultater som du pleier å få, Bijou...;)

Og jeg kjenner at det har kommet en ny giv i meg de siste dagene: Jeg vil, jeg må og jeg SKAL i mål! Basta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Så flink du har vært med helga, Bijou!

Det er deilig når du VET at du skal skeie litt ut, og du VET at du antakelig legger litt på deg, at det ikke blir så ille som man fryktet. Det betyr at du har hatt god kontroll. Kjempebra!

Labbis, velkommen i gjengen! Vi er ganske like, ser det ut til. Jeg har havnet ned på 76-merket nå, og trives veldig godt på 65, da ser jeg slank ut selv om bmi-en fremdeles sier overvektig. Meeeen jeg har tenkt å prøve å komme helt ned til 62, da... :)

Jeg har spist eplekake idag(...) med pisket krem (!!!), så jeg må nok trene litt ekstra imorgen. Sånn er det når man er på barseltreff og ikke har kontroll over hva som blir satt på bordet. Jeg forsynte meg riktignok bare én gang, og ikke så veldig stort stykke heller, så jeg håper det går greit. Vet ikke kaloriinnholdet, heller, så jeg logga det som en roede-eplekake, men tok i litt ekstra på størrelsen, for å være sikker på at jeg ikke logga for få kalorier.

Skal prøve å ikke skeie altfor mye ut utover uka, vil jo gjerne fortsette nedover i hurtig tempo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk fastingen, Sunnyside! Spent på å høre dine erfaringer. :)

Her skjer det fint lite på vekta, foreløpig. Stabil. Men har en søthunger fra helvete og PMS-uke, så må kjempe imot hver dag her. Kanskje jeg bare må revidere ukesmålet og gå for stabil denne uka istedet...?

Men fortsetter med jogginga, i alle fall. Tur nr. 2 ikveld.

Ha en fortsatt fin uke, folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten intervall-joggetur i dag. Jeg har en motbakke på 100 meter som jeg løper opp så fort jeg klarer, og så lunter jeg ned igjen. Målet er å klare minst ti runder, men i dag klarte jeg 12 :) Blir veldig, veldig sliten, men forbrenner ikke så mange kalorier som om jeg hadde tatt meg en lang, god joggetur. Likevel satser jeg på at dette gjør formen min bedre, og at det vil lønne seg på sikt.

Ellers er det slendrian på kostholds-området. Klarer å være forholdsvis flink på dagtid, men når kvelden kommer, er jeg trøtt, og vil bare sitte i sofaen og se tv og spise god mat. Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gitt slipp på søtsuget og er tilbake på rett vei. Vekta har gått ned 500 g siden mandag, så da er det bare 800 g igjen av ekstra kiloene. Går rett vei iallefall. Har akkurat løpt en herlig runde i regnet og fikk tilbakelagt nesten 12 km, fornøyd med dagens innsats :)

Har hørt at intervaller skal være supert for å få opp kondisen og bli raskere Solvane. Så den typen trening kommer garantert til nytte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Liten intervall-joggetur i dag. Jeg har en motbakke på 100 meter som jeg løper opp så fort jeg klarer, og så lunter jeg ned igjen. Målet er å klare minst ti runder, men i dag klarte jeg 12 :) Blir veldig, veldig sliten, men forbrenner ikke så mange kalorier som om jeg hadde tatt meg en lang, god joggetur. Likevel satser jeg på at dette gjør formen min bedre, og at det vil lønne seg på sikt.

Ellers er det slendrian på kostholds-området. Klarer å være forholdsvis flink på dagtid, men når kvelden kommer, er jeg trøtt, og vil bare sitte i sofaen og se tv og spise god mat. Jaja.

Kjempebra med intervalltrening, Solvane! Selv om den lange joggeturen gir utslag i flere kalorier (og dermed flere trimpoeng...) er det veldig viktig å forbedre formen også. Jeg trener også intervalltrening, og kjenner at det er kjempe-effektivt!

Jeg, som deg, har veldig lyst på noe godt når kvelden kommer.... Så jeg sparer noe av det daglige fruktinntaket til kvelden, og lager meg gjerne en god kopp kaffe med 1 teskje nesquick-pulver og 1 dl melk oppi (blir ikke mange kaloriene, men føles snopete) I tillegg går det jo an å snackse på grønnsaker...? Litt uvant i starten, kanskje, men nå synes jeg det er kjempegreit, og så blir jeg mett av det også.

Jeg er dessverre en lettbrus-drikker, og det blir gjerne litt Mozell Light eller Pepsi Max om kvelden. Pepsi Max er uten kalorier, så det er greit nok, men Mozell Light har litt. Uansett, et glass eller to av det, gir meg det lille søte jeg har lyst på. Og da klarer jeg å motstå nei-maten.

Enn så lenge, ihvertfall. Har jo bare gått på dette regimet i 1 1/2 uke, så ser ikke bort fra at det blir vanskeligere etterhvert.

Tvi tvi!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

Inspirerende å lese innleggene deres altså - veldig kjekt å føle at jeg gjør dette sammen med noen :-)

Jeg har jo bare holdt på siden mandag, så foreløpig går det ganske greit. Noterer ned inntaket, legger meg på ca 1600 kcal. Har også fått trent, jogget 6 km mandag (det er MYE til meg å være...), var på zumba i går, og tenkte meg en tur i treningsstudio i dag. Må prøve å beholde denne treningsiveren lengst mulig. Jeg er ikke vant til å trene så mye, men det går fint, og jeg varierer mye. Hva tror dere, bør jeg roe det litt? Har liksom lyst til å trene så ofte jeg kan og... :-)

Er veldig spent på hvordan det skal gå neste uke, da skal vk reise bort. Tipper både trening og kosthold blir en utfordring da. Men jeg må prøve å gjøre så godt jeg kan.

Vi hadde middagsbesøk i går - lagde lasagne. Riktignok med kyllingkjøttdeig, men allikevel... Fikk stor rød "N" og masse kalorier. Men da er det vel bare å tilpasse resten av dagen. Ble ikke noe særlig kveldsmat... :-)

Er det noen som har tips når det gjelder kosthold på reisefot? Blir jo å spise ute i en uke.

Jeg er også lightbrus-slave, frøken Klee - helst cola og pepsi her i gården. Bør vi prøve å trappe ned på det også tror du? Uansett greit å ta en ting av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes intervalltrening er greit når jeg har litt lite tid, for jeg blir jo så sliten at en halvtime er nok.

Labbis, så lenge du synes det er gøy å trene, synes jeg du skal kjøre på. Det ser jo ut til at du er flink til å variere, og det tror jeg er viktig hvis man skal trene mye. Og så er det sikkert lurt å lytte til kroppen - hvis man blir helt utkjørt, så er vel det et signal om at man må ta det med ro en stund.

Frøken Klee, den kaffe/melkeblandinga di ser god ut, og sikkert lurt når man vil kose seg litt. Dessverre har jeg en tendens til å bli litt kvalm av for mye melk på en gang. Vet ikke om det er noe jeg innbiller meg. Har prøvd med laktosefri melk, men er ikke sikker på om jeg merker noen forbedring. Drikker kakao innimellom, og det går bra når jeg drikker en liten kopp, men jeg har ikke regnet ut kaloriinnholdet. Skal prøve å gjøre det - jeg synes nesquick kan bli litt "blass" i smaken. Ellers er det saltmat som er den store svakheten min. Har hatt hamburger-kick i det siste. Hjemmelaget hamburger er ikke nødvendigvis så ille - som middag, men når jeg spiser det som kveldsmat blir det litt for mye. Er glad i ostesmørbrød også, men lager alltid ett for mye. Skjerpings :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere!

Joda, fastedagen gikk bra, la meg ganske sulten, men fikk da sove til slutt. Og endelig kjentes magen litt mindre full ut også! :) Vekta var i dag 63,3 kg, så ned 0,9 kg fra dagen før. Det var MYE! :o Men kommer vel fort på igjen også da. Godt var det uansett å få rensket litt opp :)

Målet mitt til neste uke er å være på maks 63,5. Skal jeg klare å være på 62 kg til november så må det bare fortsette nedover her!

Nå skal jeg bortreist noen dager så blir nok litt stille fra denne kanten. Skal prøve å være flink med maten, og trening legger jeg alltid inn, men orker ikke registrere noe. Så blir spennende å se til neste uke! :) Vi høres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Labbis, jeg er enig når det gjelder lettbrusen - her må vi ta én kamp om gangen. Jeg er egentlig et snopevrak, jeg eeeelsker alt det søte, og jeg får ikke nok av smågodt og sjokolade!!! Men jeg har ikke rørt det etter at jeg satte igang med GR, og jeg tror faktisk noe av grunnen er at jeg har "lov" til å drikke lettbrus ;)

Kanskje, når jeg har kommet langt nok unna smågodt-vanen, jeg kan trappe ned lettbrusen også. Men ikke enda, tenker jeg :)

Tren så mye du orker, labbis, så lenge du har lyst og tid, så bør du bare peise på. Men pass samtidig på at du ikke tar så hardt i at du mister piffen etter kort tid. Ikke la treninga bli et skippertak her og nå - finn de timene og de tingene du liker å gjøre, og bestem deg for en slags ukeplan.

Jeg har satt meg som mål at jeg skal klare å gå på treningssenteret 3 ganger i uka, og at jeg skal klare å gå minst 3 trilleturer i uka. Jeg klarer ikke å gå trilletur hver dag, det har jeg prøvd, og det gikk bare ikke for meg. Men så lenge jeg har disse to målene å forholde meg til, kan jeg gjerne sjonglere litt på dagene. Da blir det ikke sånn at jeg MÅ trene hver dag. Hopper jeg over tirsdagen, og kanskje også onsdagen, er det ikke så farlig, så lenge jeg VET jeg er innstilt på å ta det igjen :)

Solvane, det er ikke nødvendig å ha så mye melk i kaffedrikken hvis du ikke vil, og du kan bruke mørk kakaopulver eller en god smakstilsetning som vaniljedråper eller peppermynte eller chili osv. - for å piffe opp kaffeopplevelsen litt ;)

Grunnen til at jeg bruker så mye melk, er fordi jeg kun liker melk når jeg har den i kaffe eller chai-te, og det er den eneste måten jeg får fylt opp det daglige melkemålet. Og nesquick bruker jeg rett og slett fordi det er billig og gir nok sjokoladesmak etter hva jeg har behov for :)

Sunnyside, det blir mye spising ute på reisefot, ja. Her er litt tips:

* Prøv å gå for salater (hvor du får olje eller dressing ved siden av istedenfor oppå - og be gjerne om ekstra tomater eller avocado eller lignende istedenfor brød).

* Hvis du vil drikke noe søtt, gå for lettbrusen, den er i det minste kalorifri. Ikke for mange fancy kaffedrikker, kanskje max én til dagen, ellers svart kaffe eller usøta te.

* Gå innom en vanlig butikk og kjøp frukt og grønnsaker, kanskje ei flaske iste eller noe annet kalorifattig, som du kan ha i veska og bruke som mellommåltider utover dagen. Da velger du kanskje ikke de største værstingene når dere skal unne dere noe godt på kafé eller lignende.

* Bo på hotell med frokost? Spis masse proteiner, og pynt skivene/ rundstykkene med masse masse masse grønt i form av agurk, salat, tomat, paprika og slikt. Proteinene holder deg mett lenge og holder søtsuget unna, og alt det grønne gjør at du spiser færre porsjoner...

Dette funker i alle fall for meg når jeg er ute og reiser.

Tvi tvi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Share

• Opprett ny...