Gå til innhold

Skravletråd...


Gjest mette77
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest PolarErMinVenn

Hei!

 

Jeg veier nå ca 44, 7 kg.. Er ei jente på 178 cm. hva slags kosthold burde jeg ha? hvor mange kcal?

Hei!

 

Det kommer jo litt ann på ha slags forhold du har til mat, og hva som har gjort at du har havnet på den vekten du har. Er enig i at du burde kontakte lege evt en ernæringsfysolog ang hva du bør spise og hvordan begynne.

 

Men det gjelder jo for deg som alle andre, spise ofte og små måltider, mat med godt næringsinnhold :) Aktivitet øker matlysten, men hardtrening er ikke tingen. Aktvititet og trening handler vel så mye om mestring som om å brenne kcalorier. Er ikke enig i at vi ikke kan hjelpe deg her inne. Ikke med det medisinske nei, og ikke ak hva du bør spise eller hvordan du skal legge opp opplegget, (når det er sagt bør vi ikke det ovenfor noen her inne ) men som moralsk støtte kan du finne det her :)

 

Du er hvertfall hjertlig velkommen til "min" tråd inne på motivasjon, "gir gjernet med nytt mot". Har en kompis med samme problemstilling som deg, og vi har funnet mye støtte i hverandre. Han er ikke her inne da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg veier nå ca 44, 7 kg.. Er ei jente på 178 cm. hva slags kosthold burde jeg ha? hvor mange kcal?

 

Hei Stinii

 

Viss det stemmer det du har skrevet at du er 178 cm, og veier 44,7 kg må jeg si at jeg er enig med engeljenta at du nok bør ta deg en tur til legen og få litt mer profesjonell hjelp enn det vi her inne kan gi deg.

 

Men på den andre side, som mia skriver så gjelder det samme for deg som for alle andre, spise mange (gjerne 6) små måltider til dagen, men anbefaler virkelig at du tar deg en tur til en som er profesjonell i dette og få noen gode råd derifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har tatt litt tid, men nå begynner jeg å få litt oversikt over registreringstråder, resultater, skravletråder osv. Fantastisk bra jobba Mette77 :):):)

 

Det er flott å ha noen som tar ansvar. Og til stor hjelp å vite at noen følger med. Lett å havne ut på fristelsenes avkjøring når man følger hovedveien.

 

Til dere alle: Stå på - vær standhaftige i hverdagens valg. Husk variasjon, bruk krydder og finn gode smaker og unn dere 1 dag med litt ekstra i helgen. Går man matlei i denne fasen blir veien til noe snop/digg mye kortere. Jeg er fan av Mager vanilje kesam m/frisk frukt dersom søtsuget blir for stort.

 

Det er ikke noen grunn til å henge med hodet om vekta står stille et par uker heller. Det er helt normalt og ikke mist motet av den grunn. Bit tenna sammen og fortsett en uke til. Resultatene kommer dersom du holder deg til planene din! :) Kroppen vil alltid helst tilbake til utgangspunktet så bare vær sterkere i viljen enn suget etter noe godt. Den liker ikke store endringer.

Dette gjelder trening også. Den venner seg raskt til nye treningsdoser - derfor er det viktig å endre litt på programmet etter 6-8 uker (styrke) eller gradvis utfordre belastning ved kondisjonstrening.

 

Ha en strålende uke med RIKTIG fokus. "Den som gir seg har tapt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Bah63 at du begynner å komme inn i det!

 

Takk for motiverende ord. Sliter litt med motivasjonen om dagen så det trengs...

 

Klem :)/>

 

 

Nå er vi flere som følger med så bare stå på. Det hjelper å vite... at noen er der og hjelper deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hei, skulle gjerne vært med videre, men det har vært sykdom i fam her, så har ikke fått vært inne her og registrertsad.gif

 

Du er fortsatt "med". Bare fortsett å registrere, og er du flink nok kommer du med i finalen! Alle som er ute har muligheten til det. Desverre var det ikke mange som fortsatte å registrere under den forrige slankekrigen (etter de gikk ut). Men jeg skal nå fortsette enten jeg er videre eller ikke, og Mette oppfordrer jo til det hele tiden :)

 

Håper det går bedre med familen nå, og at det går bedre med deg!

 

Klem herfra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å registrere Synøve!!! Ikke gi deg fordi om du er "ute", fort som bare det er du i finalen!

 

Denne uka endte opp 0,6 kg på meg. Det har vært ei uke med vannkopper på minstejenta, og jeg har fått halsbetennelse, men fått meg en kur nå, så satser på å være tilbake i form igjen ganske raskt.

 

Dersom dere på forhånd vet at dere ikke får vært inne og registert vekta er det mulig å ta en walk over den uka, slik at en er med videre, men dere må gi beskjed på forhånd, helst på pm til meg, eller på registreringstråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har "skravlet" noe her inne nå.

Dagene flyr og motivasjonen er fortsatt ikke kommet tilbake. Det er ikke det at jeg spiser noe mer enn det jeg skal, jeg går ikke opp i vekt, men jeg går heller ikke noe særlig ned. Jeg sniker meg ned 100 gram her og 100 gram det, ikke noe som gir resultater i det hele tatt. Jeg mangler det lille ekstra som jeg trenger for å virkelig gå ned i vekt.

 

Jeg må prøve å gjøre noen grep, men er usikker på hva som trengs for finne motivasjonen tilbake...Jeg har vurdert gullklubben, men er ikke motivert til å registrere alt, kurs synes jeg har blitt veldig dyrt, og den ene dagen det er kurs her passer ikke for meg heller, internettkurs er ikke det jeg trenger tror jeg.

 

Tidligere har jeg hatt mål om å komme ned i matchvekt, dvs ned 20-25 kilo.

Det skrinlegger jeg rett og slett, målet mitt nå er å gå ned 5 kg PUNKTUM. Klarer jeg det er jeg kjempefornøyd. (så setter jeg meg heller et nytt mål når jeg er der). Men 5 kilo er ikke så mye, så det må jeg jo klare!!!!Ikke sant???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har "skravlet" noe her inne nå.

Dagene flyr og motivasjonen er fortsatt ikke kommet tilbake. Det er ikke det at jeg spiser noe mer enn det jeg skal, jeg går ikke opp i vekt, men jeg går heller ikke noe særlig ned. Jeg sniker meg ned 100 gram her og 100 gram det, ikke noe som gir resultater i det hele tatt. Jeg mangler det lille ekstra som jeg trenger for å virkelig gå ned i vekt.

 

Jeg må prøve å gjøre noen grep, men er usikker på hva som trengs for finne motivasjonen tilbake...Jeg har vurdert gullklubben, men er ikke motivert til å registrere alt, kurs synes jeg har blitt veldig dyrt, og den ene dagen det er kurs her passer ikke for meg heller, internettkurs er ikke det jeg trenger tror jeg.

 

Tidligere har jeg hatt mål om å komme ned i matchvekt, dvs ned 20-25 kilo.

Det skrinlegger jeg rett og slett, målet mitt nå er å gå ned 5 kg PUNKTUM. Klarer jeg det er jeg kjempefornøyd. (så setter jeg meg heller et nytt mål når jeg er der). Men 5 kilo er ikke så mye, så det må jeg jo klare!!!!Ikke sant???

 

Heisan

Det viktigste av alt. Ikke mist motet - Selv om det bare går 100 gram her og der vil det bli noe mer etter "noen uker". Det er helt normalt at kroppen stritter i mot før den gir slipp litt igjen for neste etappe. MEN da må du IKKE gi opp! Fortsett etter planen. Det er uke for uke som gjelder. ;)

 

For min egen del synes jeg registrering av mat tidvis er krevende. Men for meg har det vært det som hjelper meg å holde fokuset + at jeg VET at dere følger med. Da har straks litt mer press på meg og det hjelper å holde meg innenfor hva jeg skal innta. Forøvrig passer jeg på at jeg spiser noe mer enn de anbefalte 1600 kcal om dagen - minst 1 dag i uka. Da lurer du kroppen til å tro at nå er det mer mat å få for deretter å redusere 3-4 dager igjen. Da lurer du stoffskiftet til å holde trykket.

 

Jeg har kun erfaring med nettkurset. Har investert i Gull medlemskap 6 mnd kun for registreringens skyld. Nå etter 5 uker begynner jeg virkelig å få oversikt over mengden med mat jeg skal spise. Jeg stod nesten stille i 3 uker etter en pangstart rett etter etergildet i desember. Forrige uke "raste" det litt ned igjen.

 

Kom igjen - fortsett nå med et delmålet ditt på 5 kg. Deretter et nytt delmål. Vær tålmodig. :) :)

Jeg skal følge med og piffe deg opp. Det er hva jeg kan bidra med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: Jeg har vurdert gullmedl.skap flere ganger,men det ble med tanken.I uka som gikk midt i host og nys kjøpte jeg ny stepkasse fra

abilika med gummiert overside,har ikke vært i form til å prøve den ennå,men av erfaring vet jeg at det er bra trim.Har dvd med step fra kari j.

Stå på alle sammen,vi er i samme båt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...