Gå til innhold

Min egen lille tråd


Gjest Missoki
 Share

Anbefalte innlegg

Da var jeg endelig klar for å krabbe meg over til hold vekten, med en vekt jeg er klar for å ha livet ut!

Etter å ha levd de første 10 årene av "voksenlivet" på 80-tallet (med en uheldig oppsving rundt 18-årsalderen) gikk jeg opp nesten 40 kg under gaviditeten, og veide godt over tresiffra etter fødsel. Klarte å karre meg ned til 94, men ettersom kakene i hverdagen tok over og jeg fortsatt var like stillesittende som da jeg var høygravid med bekkenløsning så krøp vekta opp igjen. Den 18. juli 2011 tok jeg grep, da veide jeg 98,8 kg!!!

Jeg satte meg som mål å komme ned til 75 kg, der var jeg i juni i år, men følte at jeg hadde litt til å gå på. Vekt i dag er 70,2 kg, så har da gått ned nesten 29 kg. Vil satse på i den nye fasen av livet mitt på å ligge med en stabil vekt, og ha ett vektbelte som ligger fra 69-71 kg.

 

Siden jeg har en historisk dårlig forbrenning, så kommer jeg ikke til å endre/trappe opp kaloriinntaket daglig, men nå i denne fasen så er det lov å ha helg og skeie ut litt i ny og ne :) Dette vet jeg at fungerer for at jeg skal ligge stabilt.

Jeg skal også fortsette med å trene to ganger i uka på SATS, noe som er en treningsfrekvens jeg klarer å holde meg til uten å sprekke.

 

Så hurra for mitt nye liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for ditt nye liv - og en formidabel kjempeinnsats, Missoki! :D

 

Og selvsagt, velkommen over på Holde Vekten du også! Kjekt å se noen "kjente fjes" her inne. Håper å se deg her inne regelmessig. Det er en kamp å gå ned, men det er jommen en kamp å holde seg stabil også! ;) But we can do it!

 

Ha en fin-fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk:) Ja det blir en ny kamp men jeg gleder meg! Tihi! kommer nok til å veie meg en gang i uken fortsatt men kommer bare til å rapportere en gang i månden å det får være tellende vekt.

Har tenkt til å bruke lille tråden til å rapportere opp og nedtur, og utfordringer i hverdagen.

Første test med nytt liv på hold vekten er at jeg skal i bryllup i morgen, sånne dager tar alltid på, men det skal gå fint :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hurra hurra verden er deilig :lol:

Forrige helg med bryllup gikk fint, litt lite mat og litt mye flytende, men men det får man tåle en gang i ny og ned! Vekta er stabil, og i kveld har jeg imponert meg selv. har lenge vært flink til å jogge inne på mølla, men i kveld klokka ni, når jeg allikevel ikke hadde noe å gjøre, og det jo regnet så fint ute :blink: Så fant jeg ut at jeg skulle klare et mål jeg har satt meg; å løpe hele veien rundt et lite vann som er like borti veien. Fire km non-stop, og jeg klarte det!!! Hurra!! Ute blandt folk!! Uten å stoppe!! I regnet! På en lørdag kveld! Veldig stolt og fornøyd med det nye livet og hvor langt jeg har kommet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er på visitt fra 20-30kg forumet og ville bare si at din historie er utrolig lik min :) Bortsett fra at jeg har tre små, gikk ned mellom hvert svangerskap men ikke heeelt så nå til sist hadde jeg akkumulert 10kg ekstra. Har greid å skrape av svangerskapskiloene nå og sitter igjen med straffevekten men er i siget føler jeg og kjenner derfor litt på HV forumet ;) Godt å se at andre kan klare å karre seg nedover, det motiverer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er bare å holde løpet så kommer man i mål:)

I går jogget jeg to ganger rundt vannet mitt uten om å stoppe. Og det var andre mennesker ute å løp også ( de løp en del raskere), men jeg ga meg ikke, hurra! Mål for uken er å kjøre en litt stram linje, da det var litt mye fest i helgen, og jeg skal ut å spise på fredagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Haha, er ikke flinkest på å huske å rapportere her i en hektisk ny hverdag med ny jobb. Menmen, så lenge fokuset er der i hverdagen så får vel det være greit:)

 

Julen ja... Julen kom og gikk, problemet var vel at den startet litt for tidlig i desember, og hele desember var vel noen gram opp jevnt og trutt. I romjulen var det listetopp etter frislipp noen dager og vekten var opppe i svimlende 75,4!!! OPP 5 KG!!! Heldigvis ser det ut til at det meste var vann og ting som bandt seg til kroppen, 2 kg ned på noen dager med sunnere vaner, og i går så lyste deilige 70,2 mot meg på vekten igjen:) Noe jeg med min legendarisk dårlige forbrenning egentlig ikke skjønner noe av :blink: Men vi takker og bukker! Men det viser vel egentlig bare at et kosthold med grove kornprodukter, mye grønnsaker og drikking av vann, er bedre for kroppen og binder mindre grums til den enn, feit mat, fint brød og brus! Hvem skulle trodd :P

 

Målet mot påske er å stabilisere seg igjen rundt 70-tallet! Hurra!!

Skal også trene 2 ganger i uken på SATS og prøve å skvise inn en joggetur ellers!

 

Godt nytt år til alle!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Argh og knargh!! Må få in rutinene og vanen altså!!

 

Etter at lillegutt først var syk og så jeg resulterte dette i litt oppgang igjen. Og oppblåsthet!! Det å trøste syke seg selv med å spise sin egen vekt i bollemat er vist heller ikke bra... Når skal man lære? :unsure:

 

Men har tatt grep!! Hurra!

Trener mine to dager på SATS og dagene i mellom så skal jeg Shredde! I 30 dager! å Ja! Kick start på kroppen! Vi satser på at det strammer litt opp, slik at jeg kan lære meg en gang for alle at man ikke kan synes synd på seg selv i mer enn en dag ;)

 

Og NÅ dag 5 av trening på rad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag deilige søndag! Det sludder og er stygt vær ute, men ut til SATS skal jeg etterpå for dag 8 med trening på rad! Føler meg strammere og freshere, og selv om jeg hadde lørdag i går, så var det ikke elleville tilstander :D Har klart meg alene med minien også siden onsdag. Mannfolket har vært på guttetur og kommer ikke tilbake før mandag, og det har vært sliitsom altså!! Tar av meg hatten for alle som klarer seg alene med småttikker eller har men som pendler! Phev!

Men har nå klart meg overaskende bra, med tanke på at jeg er sykt dårlig på å være alene :P Desto bedre blir det i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av at mannen kom hjem så ble det ingen dag ni med trening i går, men det ble det i dag :D Deilig og svett! Etter i morgen er en tredjedel av shreddingen gjennomført! Hurra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

H U R R A!!!

 

Minus en liten uheldig oppsvingen i julen, har jeg nå holdt vekten stabil i 5 månder!!!

Og siden jeg så en "artig" motivasjonspost som sa; Your not a dog, don't reward yourself with food,

skal feire med å trene :)

:lol: :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vår!! Det er blomster i hagen! Og sol om dagen :D

Jeg har trent tre ganger på SATS uken som var, og vekten er stabil :)

 

Mandagens dillemma er at jeg er inni en sykt fysen fase... har så lyst på å ta av den chipsposen som står i skapet..Men skal ikke det for det er ikke helg. Jeg har nettopp hatt helg... Hmph.. Det skal ikke bare være lett heller, men jaja, bare ca "6 år" igjen til jeg kanskje kan unne meg litt sånn utenom helga :P Mener å ha fått med meg at det tar såpass tid for selve fettcellene å bli færre eller noe slikt, hjelper jo ikke å ha gått ned i vekt, om cellene står der tomme og klar for å fylles opp!! Haha, men jeg er klar jeg, for så fin som jeg føler meg nå, tror jeg aldri jeg har følt meg.

Og i bikini i sommer kommer jeg til å være like "liten" som jeg var da jeg var 15 B) (ikke det at man hadde vett til å verdsette det da)

 

Det er en deilig mandag og jeg er klar for en deilig uke!

Og nå skal jeg lage meg et knekkebrød og en kopp te!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Missoki

Lalala, påsken kom og gikk med masse snop, og uforutsette ting, men ikke så gale som det kunne vært, opp 900 gram må man tåle. Får satse på at det renner raskt av med trening og hverdag. Eneste jeg er sint på er at det bare ble en joggetur på fjellet (gjorde jo andre ting men skulle jo jogge mer en en gang...). Men ble matforgiftet en dag så da fikk man jo en unskylding :rolleyes: Jaja. Får prøve igejn neste år!

Nå prosjekt vår; finne løpeformen ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Missoki

Æsj.

Rett og slett.

Etter å ha funnet treningsformen, med tre dager fast i uken, pluss litt turer og stash. Kvittet meg med påskegrammene og liggi stabilt så skjedde det forrige sønda..

Var på SATS og trente, på site repitisjon hører jeg ett smell etterfulgt av eksplosiv smerte, hinker til legevakten, og joda avrevet leggmuskel......... Tre dager på krykker og de siste dagene i sakte tempo med oppbyggd hæl på skoen.

Tar visst 2 mnd til jeg kan trene normalt. Har trøstespist og fykt opp til 73 kg på en uke :angry::( Så derfor, konklusjon: Æsj.

 

Menmen det kunne vært værre... Så til uka får jeg registere og leve på 1300 kcal igjen en stund, for å kompansere for inaktivitet.

Men surt at sånn skal skje når man er i god steam.

 

En uke nede sju igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Missoki

Klarte ikke å starte forrige uke, syntes fortsatt synd på meg selv. Men nå er jeg i gang!

 

Skal ligge på 1300 kcal ut juni og se hva vi klarer å få til på det.

Må på en skikkelig sukker-detox etter å ha syntes synd på meg selv i to uker, og litt latskap før det og....

 

skal begynne så smått med trening igjen fra onsdag av, planen er å bli venn med sykkelen da det ser ut til at det er det jeg kan klare av kardio den nærmeste tiden, samt styrke i overkropp og generelt kjernemuskelatur..

Skal trene 3 dager i uken men starter med to denne uken, onsdag og fredag morgen. Så kjøre på neste uke.

 

Må også drive med litt "gå" trening for å trene opp muskelen igjen!

 

Hurra planen er satt og i dag klokker jeg inn på 1265! W00T! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missoki

Takk Blåbæret!

Heier på deg og!

 

I dag klokkes det inn på 1401kcal planlagt når dagen er ferdig, skal lage super sunn Chili sin carne til middag.

Litt over på kaloriene i dag men det går fint for jeg har trent!!

Hurra!

Var litt nervøs for at det ikke skulle gå med leggen men klarte å sykle 15 km med en snittfart på 27km/t, så GODT fornøyd :D Fulgte opp med styrke og det gikk bra, selv om det ble litt statist pga. leggen.

Men det gikk og jeg er klar for ny trening fredag morgen!

 

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missoki

Klarte å trene to ganger forrige uke = sykt fornøyd.

Var ganske flink med maten, snittet 1444 kcal. Bra.

Så på tross av to fyrstekakestykker på lørdag (tok de som lunsj)så ble det ned 1,3 Hurra! Ligger i rute for min egen sommerutfordring og opprenskning etter skade!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missoki

Hmmm og hmmm ligger an til å snitte over 1500 kcal denne uken, ikke helt bra til å være meg. Men har vært syk og har klart to teningsøkter alikevel. Så for vel krysse det meste for at vekten er snill på mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missoki

Hurra!

En kilo ned denne uken og å jeg er i hundre over å se 71,2 kg på vekta! Endelig "normalvektig" igjen etter skadetogsyndssyndpåsegselvspiseraidet mitt. Nå er det bare å kjøre på litt til for å helt fnne formen, treningslysten og plateået hvor jeg har litt å gå på B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missoki

Takke takke Henna:)

 

Ny mandag i går og nye gram ned:) 400 for å være nøyaktig!

 

Ble veldig glad og lettet da jeg så på vekten, for hadde en helg som ikke var helt etter boken, men helt etter planen. Hadde feiring av bryllupsdag i helgen og da ble det FEIRING så hadde vært fornøyd med stabilitet også:)

 

Mål for denne uken er å få trent 3 ganger, har kommet meg opp i 2 ganger i uken etter skaden så nå er det bare siste push igjen.

Første økt unnagjort i går, bare to igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...