Gå til innhold

Min egen lille tråd


Gjest Missoki
 Share

Anbefalte innlegg

Ferie vel overstått og kan med glede si at den er vel overstått! 100 gram opp må vel regnes som stabil:) Klar for å ta fatt på sensommeren og høsten med mer trening, da leggen er fin igjen og jeg klarer å løpe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

En liten oppdatering for meg selv for å minnes og se hvor langt jeg har kommet.

Det går en stund mellom vær gang jeg er innom her men livsstilen er med:) Har nå liggi fint å plasket mellom 70-71 siden sist, og det er jo akkurat der jeg vil være så det er fint. Kjenner at jeg kanskje er en litt lat hold vekten person, tenker ikke at jeg skal være flink hele tiden, men ser jo at instillingen min til både mat og kos har blitt radikalt endret i hele prosessen med å gå ned og det å holde vekten. Der jeg før kunne gå fullstendig banans i sukkerhimmelen og bli der over flere dager, begrenser jeg meg nå. Både i butikken og når jeg blir tilbydd godsaker. Og det har faktisk gått så langt at jeg ikke tenker over det lenger!! Det bare skjer. Samme med maten, der jeg før godt kunne klare meg med å spise kun to strore måltider om dagen, skjer det nå ALDRI at jeg er på under fire. Og frokost er ALLTID med:)

 

For et år siden var jeg hos legen og veide meg, nå var jeg der igjen og jeg har offisielt holdt vekten i et år! Litt opgang har det vært i stressperioder men jeg har hentet meg fint inn igjen, og for en som aldri har hatt lett for å gå ned i vekt har innhentingen godt overaskende bra. Det stemmer vel litt at det er sånn; easy come easy go:)

 

Mål for det neste året som kommer med å holde vekten er å bli enda bedre på treningsrutiner. For jeg vil jo ikke bare være sunn, jeg vil være sprek og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

ÆSJ!!!

 

Så var det igang med en ny runde med å hente seg inn. En hel månde har gått med til å væere kronisk syk; influensa, halsbetennelse jeg nevner i fleng! Faktisk hadde jeg ikke trent på SATS siden 15 oktober når jeg karret meg dit på søndag...(og fint lite annet ble gjort i perioden)

Resultat opp 4 KG på en mnd!!! Er det mulig?!? Svaret er ja.

Men nok er nok, nå er jeg frisk og skal ikke møte 2014 på et desimal over 71 kg som er innefor der jeg trives.

Første grep; trening! Skal kjøre en mnd med fysisk aktivitet hver dag for å ta igjen for det tapte:D Det være SATS, sykling hjemme eller turgåing!!

Hurra!!

Andre grep, akseptere at det ikke er synd på meg lenger og at jeg ikke trenger å trøste spise; AKA ta helgen tilbake!!!

 

 

Nu kjør vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 years later...

Hei dersom noen detter innom, og lurer på om det er mulig? 
Det er det!

Nesten åtte år siden jeg var innom her sist nå, på den tiden har jeg rukket å : bli permittert i den famøse oljekrisa som sikkert ingen husker lenger, flytte tvers over landet, bli gravid og få en ny baby og sist, klart meg igjennom hele corona lockdownen og en ulykke.
Vekta har selvfølgelig ikke ligget pal gjennom alt dette, mest kom det med minien og graviditeten der, da jeg gikk opp til 87 kg, men gikk greit ned igjen.
De aller fleste årene har jeg vært rett under 72 kg, men unntak av en solid oppsving i desember månedene, der det ser ut til at det kommer å går ca 4kg hvert år. Etter en ulykke hvor jeg ble sengeliggende i to måneder var vekten i fjor vår oppe på 82 kg, men ved å redusere inntaket igjen var det ned ti før jul. 
Og en god nyhet til meg selv og de som eventuelt leser; denne gangen har det gått å gå ned på 1600 kcal om dagen i stede for 1300! Så ser ut som at etter år med kjemping, så har endelig kroppen klart å tilpasse seg en normal forbrenning! 
Så mitt råd til de som eventuelt titter innom er: ikke gi opp, det er mye tøffere en for de som alltid har vært naturlig slanke, men det er mulig! Man er ikke dømt til å legge på seg alt igjen, for da hadde jeg vaket rundt 100 fortsatt. 
God sommer😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...