Gå til innhold

Over femti år

Gjest ent
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, så moro å lese denne tråden, nesten ei slags dagbok. Vi er like gamle, strever like mye. Har i år 17-årsjubileum i å gå ned i vekt... Og er nå akkurat tilbake til start... Har vært 23 kilo lettere. Og hver økt blir vanskeligere og vanskeliger. Kroppen vil liksom ikke mer. Men JEG vil. Så får vi se denne gangen... Lykke til videre ned.

Hei! Takk for hyggelig kommentar! :) Ja,- vi er nok mange som strever. Jeg prøver å holde meg liksom "litt i nakken" ved å skrive her ;) Jeg har i perioder slanket meg siden jeg var 19 år.... Ser på bilder av meg selv da jeg var i 20-årene og lurer på hvorfor jeg i all verden holdt på med det da!!! Nå er det jo anderledes - det er virkelig berettiget med et skikkelig tak når jeg har kommet opp på et tresifret tall!! Jeg synes også det blir vanskeligere og vanskeligere.. :huh: men jeg tenker at det i alle fall nytter LITT !!! :unsure: Jeg vil gjerne lykkes MYE!!! :D

Kjekt om du vil "henge deg på " her inne så kan vi gjerne følges nedover på vektskalaen :):)

I kveld har jeg vært ute og gått tur igjen. :) Merker at vi nå bruker knappe 50 minutter på den strekningen vi tidligere gikk på en time. Kanskje på tide å finne en lengre løype? Det er forresten ikke så mange steder å gå nå i vintermørket...vi holder oss til steder som er opplyst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble tur i går kveld også. :) Vi to turvenninner gikk + vi fikk med mennene våre! Kjekt! I går kveld koste vi oss med fruktsalat med vaniljekesam og kanel + litt serranoskinke.Namnam.... :) Jeg tenker i grunnen mye på+ mat om dagen. Og maten smaker utrolig godt til hvert eneste måltid! mEn så blir det da ikke noe særlig småspising innimellom heldigvis. Det koster! Det koster masse viljestyrke. Men jeg er flink og jeg skal klare det!!! I dag er det lørdag og jeg har hatt halv dag i prosjektet mitt. Avluttet med lunsj sammen med mannen min. Ferskt grovbrød med cottagecheese og klementinbåter og en raus kopp med te! Kjempegodt! Har tenkt å ta lørdagsgrøten til kvelds i dag - så slipper jeg tenke på å lage noe annet. Med litt spekeskinke til blir det supert tenker jeg :)

Burde ellers ryddet og shinet litt opp rundt meg. Julepynten er ute for lengst, men jeg har liskom ikke fått det koselig rundt meg etterpå. Det tar litt tid å få det koselig igjen synes jeg. Over helgen skal jeg ta meg en tur og kjpe noen blomster. Noen primulaer eller tulipaner - eller begge deler...vi får se hva som finnes :)

Jeg er spent på vekta på mandag!!!! Jeg vet at jeg har gått ned igjen noe av det jeg la på meg i jula, men jeg er redd jeg ikke er tilbake på det laveste målte nivået før jul enda. :huh: Men nå gjør jeg i alle fall en hederlig innsats synes jeg!! Så jeg bør bli belønnet med skikkelig nedgang. Det er nødvendig for å holde motivasjonen! ;)

Men jeg er flink og jeg skal klare det!!! Jeg må holde på dette mantraet!!!! :)

Ha en fin helg alle sammen!! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag. Jeg mangler 100gr på å ha kvittet meg med alt jeg la på meg i jula!! Vekt i dag 102,2kg. Jeg er fornøyd :) Det var tross alt mer 2,5kg som kom på ekstra.... :huh: Nå kan jeg sette meg nye mål! Denne uka håper jeg å krympe litt til... Oppskriften er: Passelig med mat og mange turer!!! ;) Jeg trener ikke styrke...det burde jeg gjort, men jeg kommer liksom ikke igang med det...Foreløpig skal jeg være fornøyd med det jeg faktisk får til. Jeg er flink og jeg skal klare det!!! :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag. Jeg mangler 100gr på å ha kvittet meg med alt jeg la på meg i jula!! Vekt i dag 102,2kg. Jeg er fornøyd :)/>/>/> Det var tross alt mer 2,5kg som kom på ekstra.... :huh:/>/>/> Nå kan jeg sette meg nye mål! Denne uka håper jeg å krympe litt til... Oppskriften er: Passelig med mat og mange turer!!! ;)/>/>/> Jeg trener ikke styrke...det burde jeg gjort, men jeg kommer liksom ikke igang med det...Foreløpig skal jeg være fornøyd med det jeg faktisk får til. Jeg er flink og jeg skal klare det!!! :)/>/>/> :)/>/>/> :)/>/>/>

Hurra for deg!!! Det er godt å være ordentlig igang igjen spør du meg! Nå er alle fristelser i huset borte, de forsvant igår. Så nå er det tilbake til knekkebrød og cottage cheese igjen! Skal på kurs ikveld, blir spennende å se hva vekta viser da, men har vært superflink i jula, så den bør ha gått bra ned! Nytt år og nye muligheter, det er opp til oss å gripe dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Hansa! :) Ja jeg føler jeg er på plass igjen og på rett vei! Var ute og gikk tur i kveld - kunne gå uten stilongs under treningsbuksa og det var deilig! Føler meg mye lettere i kroppen! Jeg håper du Hansa fikk godt resultat på veiingen i kveld! :) Det gir litt ekstra motivasjon når det går rette veien! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Hansa! :)/> Ja jeg føler jeg er på plass igjen og på rett vei! Var ute og gikk tur i kveld - kunne gå uten stilongs under treningsbuksa og det var deilig! Føler meg mye lettere i kroppen! Jeg håper du Hansa fikk godt resultat på veiingen i kveld! :)/> Det gir litt ekstra motivasjon når det går rette veien! :)/>

Håper det blir mange dager uten stilongs fremover. Godt det går mot lysere og varmere dager! Veiinga gikk supert, ned 4.9 kilo siden forrige kurs slutta 10 des. Så super fornøyd med det. Men det har kosta "flesk" for å si det sånn. Fullt fokus hele jula, og alle dagene før og etter. Godt å være igang med kurs igjen, jeg trenger ei som holder meg i øra!!!

Men nå er vi igang igjen, lykke til til oss begge to med ei ny super uke!!

• Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for Hansa!! Nesten 5 kg i minus i julestria!!! DET STÅR DET RESPEKT AV!! :) Jeg gratulerer!! :) Selv er jeg veldig fornøyd i dag. Har gått tur bånn gass i en time og ti minutter. Seinere var jeg på en time gym sammen med trimdamene :) Føler jeg har fått gjort masse i dag!! :) Motivasjonen er god og jeg må hele tiden fortelle meg selv at jeg er flink og jeg skal klare det!! Tipper du klarer å nå målet ditt Hansa - med kurs og god selvdisiplin den tiden du ikke har gått på kurs så MÅ jo dette gå bra!! :) Lykke til videre til deg og meg og alle andre som jobber med saken!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdagens to treningsøkter fikk følger for meg. :mellow:/> Onsdag gikk det greit - fikk gått en god timestur i kveldingen,- men så: torsdagen kom og alle krefter og all motivasjon var borte! :(/> Jeg verket i armer og bein og følte at all energi var sugd ut av meg! Merkelig. :o/> Jeg bestemte meg for å gi meg selv en treningsfri dag. Det viste seg å være helt nødvendig. Jeg slepte meg gjennom dagen og var veldig lettet da jeg kunne legge meg igjen om kvelden. :huh:/> Det hjalp. For fredag var jeg i vinkel igjen. Hadde en travel dag - men greide å smette inn en treningstur mellom noen andre aktiviteter om kvelden. :D/> Fornøyd med det. Jentekveld i gårkveld førte meg ut i fristelser i matveien igjen. :unsure:/> Det ble både god middag og etterfølgende kake... :huh:/> Jaja,- det går jo ikke an å bli helt asosial og ikke delta på noe. Tenker nå jeg. :)/>

Ha en fin helg! :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneMathilde

Så flink du er! Nå ble jeg også litt inspirert! Jeg går frem og tilbake til toget på vei til jobb, idag er det ca 50 min. Men jeg tror jeg må få opp tempo litt hvis det skal bli noe ordentlig ut av det.

Gøy å se at det går an med gåturer også, jeg har heller ikke fått et styrketreningsregime på beina, en endring om gangen, tenker jeg!

Stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Nå ble jeg også litt inspirert! Jeg går frem og tilbake til toget på vei til jobb, idag er det ca 50 min. Men jeg tror jeg må få opp tempo litt hvis det skal bli noe ordentlig ut av det.

Gøy å se at det går an med gåturer også, jeg har heller ikke fått et styrketreningsregime på beina, en endring om gangen, tenker jeg!

Stå på :)/>

Tusen takk for innlegg, Anne Mathilde! Jeg er enig i at tempo er viktig når vi baserer trimmen på å gå :) Men å gå til og fra toget er jo kjempebra hvardagsaktivitet! Det spiller nok en stor rolle at vi har rikelig av det slaget også. Jo mer hverdagsaktivitet jo bedre! Og da klarer en jo bedre de raske trimturene også! :) Jeg synes det er et viktig poeng du har om å gjøre en endring om gangen! Da er det lettere å innarbeide og enklere å følge opp! For meg er det nok uansett viktig å tenke mat + trim. ;) ... Lykke til og stå på du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede onsdag....Jeg hadde veiedag på mandag. Minus 400 gr siden sist uke. Ikke så veldig mye,men jeg er fornøyd. Det går rette veien. Jeg strever med alle de dagene som ikke går etter den daglige rutinen. Nå har det vært hyttetur, hotelltur og mye moro....men også mye mat...og litt god drikke. Jeg har det i bakhodet hele tiden at jeg skal passe meg. Likevel blir det lett for mye av det gode. Men men... dette er det virkelige livet. Jeg prøver så godt jeg kan! :) Og jeg mener fortsatt at jeg er flink og jeg skal klare det!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyter kvelden - med god samvittighet og med deilig peisvarme etter en flott kveldstur med trimdamene. Den ene var på ekstra jobb i kveld - da gikk vi like godt med jobben hennes som mål - og så gikk hun sammen med oss hjem igjen :) På den måten fikk hun trimturen sin i dag hun også :) Vi er flinke og vi skal klare det !!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helgen blir det hytte-jobbe-helg:) Med fredagsfri blir det langhelg. :) Jeg er spent på hvordan det vil gå med mat- og trimopplegget mitt oppi jobbingen... Jeg planlegger innkjøpene til helgen og satser på at jeg får til å lage noe spennende, godt, delikat og bra for kroppen + at jeg klarer å få lagt inn litt turgåing i helga!! ;)

Tror jeg satser på helsteikt kalkunfilet glasert med chili og servert med seleri- og mandelpotetmos og en god salat. Eller kanskje det ikke passer med salat til hvis jeg lager den mosen?? Kan jo lage litt tatziki eller noe sånt til også - i steden for saus, da...Tror det må bli noe sånt til lørdagskvelden...Og så skal jeg definitivt lage fruktsalat som erstatning for lørdagssnopet!!! :) Det er bare helt supert med fruktsalat med vaniljekesam og kanel på toppen. NAMNAM...

Ha en fin helg alle sammen !!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ent

Jeg husker du skrev på min tråd januar ifjor. Det er jaggu et år siden sist.

Jeg har lest gjennom tråden din og jammen er jeg imponert over all turgåinga. Har du sjekka ut livegym.no. Det virker som et bra opplegg hvor man kan trimme hjemme og man trenger ikke alle apparater. Koster 50,- i mnd. Jeg tenkte at jeg trenger jo ikke det for jeg er medlem på et helsestudio men kansje jeg skal alikevel. Da kan jeg lære meg zumba for det får jeg ikke gjort der. Har prøvd, men jeg får ikke til.

Jeg har en haug med kilo som skulle vært av jeg og. Vi er også nesten like gamle. Jeg blir 52år i mai. Startvekten min 7 januar var 105,6 og 14 januar var jeg 103,6. Jeg har veiedag mandager, så vi kan jo også støtte hverandre på veien til det lettere liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ent

Jeg husker du skrev på min tråd januar ifjor. Det er jaggu et år siden sist.

Jeg har lest gjennom tråden din og jammen er jeg imponert over all turgåinga. Har du sjekka ut livegym.no. Det virker som et bra opplegg hvor man kan trimme hjemme og man trenger ikke alle apparater. Koster 50,- i mnd. Jeg tenkte at jeg trenger jo ikke det for jeg er medlem på et helsestudio men kansje jeg skal alikevel. Da kan jeg lære meg zumba for det får jeg ikke gjort der. Har prøvd, men jeg får ikke til.

Jeg har en haug med kilo som skulle vært av jeg og. Vi er også nesten like gamle. Jeg blir 52år i mai. Startvekten min 7 januar var 105,6 og 14 januar var jeg 103,6. Jeg har veiedag mandager, så vi kan jo også støtte hverandre på veien til det lettere liv

Så kjekt at du er tilbake Kikk!!!! :) JA, jeg husker godt at jeg skrev på tråden din for et års tid siden,- jeg var igang med et nettkurs, men pga omlegging av systemene for gr-kursene så ble det en periode med noe datakrøll og jeg fikk ikke til å rapporter - dermed mistet jeg gnisten -jeg tok en pause - fikk tilbake kurspengene pga datakrøllen og så har jeg ikke orket å være her på en stund da. Og dermed blir det jo sånn at det blir mye å ta igjen. Nå har jeg tatt et nettkurs igjen - det er snart slutt. Jeg er pr i dag 101,6kg. Føler meg allerede mye lettere i kroppen og er fornøyd med at jeg klarer å gå turer. Det er det jeg liker best og det jeg orker å holde på med. Kjører noen omganger med styrketrening innimellom, men det blir for lite av det... :huh:

Jeg har også veiedag mandager - tror kanskje det ikke er den lureste dagen å ha som veiedag --- rett etter helgen er jeg alltid tyngre enn seinere i uken.. menmen. Jeg tenker at jeg vil betale gullmedlemsskap i Roedeklubben nå når kurset slutter. Da kan jeg fortsette å bruke alle verktøyene som jeg har vendt meg til nå. Det er ikke så veldig dyrt.

Jeg skal kikke på livegym også:) Takk for tipset!!...og igjen: det er veldig kjekt at du er i gang igjen!!! Vi kan nok helt sikkert oppmuntre og hjelpe hverandre underveis!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det. Ja jeg føler at jeg er i siget. Min første oppgave er å nå igjen deg. Det er 1,2kg til. Litt moro med innbyrdes konkurranse. Jeg kjenner igjen det med å miste motivasjonen når ting ikke er i orden. Husker jeg gikk litt på xtravaganzia og var skikkelig gira. Gikk endel ned, men så ble det bare tull fra ledelsen sin side og da mista jeg gløden og la på meg alt igjen. Denne gang skal jeg prøve meg på egenhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse helgeutskeielsene er noe jeg må ta tak i ! Jeg kan egentlig ikke si meg helt fornøyd med dagens vekt på 101,6kg. Jeg vet at jeg haqr jobbet for å gå ned mer denne uka - og så ødelegger jeg for meg sjøl i helgen!! Det er faktisk ikke så lett når vi hadde besøk med oss på hytta hele helgen!! Men det er klart: det er jeg som bestemmer hva jeg spiser - og det er jeg som må ta følgene... Jeg er superfornøyd med at jeg gikk tur både fredag, lørdag og en skikkelig en på søndag! :D

Ut fra aktiviteten har jeg forbrent det jeg skla og vel så det. Men det hjelper ikke når inntaket økes!! Jeg koste meg med vin og relativt mager lørdagsmat: ciliglasert kalkunfilet med seleri- og potetmos og en nydelig blandet salat! Det var skikkelig godt! Men jeg hadde ikke kontrollen da våre gjester vartet opp med hjemmelagde kaker og snop som de hadde med seg. Jeg har ikke sånt i hus jeg! For da spiser vi det! OG Ingen av oss her i huset har godt av det!! :huh:

Velvel - det er viktig å tillate seg noen godiser. Så gjort er gjort og spist er spist! I dag ble det en enkel omelett til middag. Vi skal i bursdagsselskap i kveld... Men sånn er livet. Jeg må takle det!! Det nytter ikke å gjemme seg bort! Livet skal leves og det skal helst leves godt! :)

Til Kikk: Jeg liker at du setter opp en liten konkurranse!! Jeg skal prøve å holde tritt.

Nå er det bare 10 dager til jeg skal reise til syden i to uker. Jeg vet det blir vanskelig å holde moderasjon i inntaket både av mat og drikke. Særlig fordi vi reiser sammen med matglade venner :) Men jeg har i bakhodet at dette må jeg klare. Jeg vil i hvert fall prøve å komme hjem igjen uten å ha lagt på meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er viktig å kose seg. Hvis man ikke gjør det kommer motivasjonen til å dale fort.

Fint at du liker konkuranser.

Det er litt av en utfordring du skal gjennom. To uker til syden, da trengs det planlegging.

Jeg skal også, men det er ikke før i juli. Må si jeg er litt misunnelig siden det er så kaldt men det blir bra vettdu. På en måte er jeg glad for at det er en stund til. Da kan jeg opparbeide meg noen kg som jeg har å gå på. Jeg har et mål til desember og det er 0,5 kg pr uke. Klarer jeg det veier jeg noen og åtti, og resten tar jeg i 2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er viktig å kose seg. Hvis man ikke gjør det kommer motivasjonen til å dale fort.

Fint at du liker konkuranser.

Det er litt av en utfordring du skal gjennom. To uker til syden, da trengs det planlegging.

Jeg skal også, men det er ikke før i juli. Må si jeg er litt misunnelig siden det er så kaldt men det blir bra vettdu. På en måte er jeg glad for at det er en stund til. Da kan jeg opparbeide meg noen kg som jeg har å gå på. Jeg har et mål til desember og det er 0,5 kg pr uke. Klarer jeg det veier jeg noen og åtti, og resten tar jeg i 2014

Det er et bra mål du har satt deg, Kikk! Og godt å ha sydentur i vente som en god motivasjon for å gjøre en god jobb fram til da!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på rett spor igjen etter helgens utskeielser. I går hadde jeg en helt bånn dag uten noe gnist av noe slag. Jeg tillot meg å stå over trimturen - og tror det var riktig. I dag gikk jeg min vanlige tur - det vr kaldt,- men med to stillongser under gikk det greit! :) Jeg teller ned dagene til jeg reiser sydover og kan gå turer i shorts, singlet og joggesko!!! Jippi!! Gleder meg masse!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du lengter etter sol og varme nå ja. Vi som er tilbake får heller håpe på varmere tider.

Det er greit å ta det med ro når man ikke er helt i 110. Synes det var godt gjort at du gikk tur i den kulda

Ja, det burde nesten være tur til varme på blå resept ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt kaldt. Kan ikke huske sist jeg frikk brukt spå mye stillongser og ulltrøyer.... Nå er de stadig i bruk. Det ble en kald og god tur i gårkveld også. Det fristet ikke så veldig, men ok når jeg først kom meg ut. Godt å ha noen andre å gå med,- det forplikter litt når jeg egentlig ikke har så veldig lyst ;) Jeg føler at vekta står litt stille nå. Kanskje jeg spiser litt mer enn jeg burde??? Det er mange fristelser,- men jeg symnes jo jeg er forsiktig,da.. Men jeg skulle gjerne være under tresifret til jeg skal reise på tur.... ;) Får prøve å motivere meg til en trimtur i kveld også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag: 100,7kg - det er minus 0,9 kg siden sist mandag:)

Jeg sier meg fornøyd med det ! :) Trodde egentlig ikke jeg hadde gått ned noe i det hele tatt.... ;)

Jeg leste et sted at etter ca 3 mndr med trim og slanking er det en farlig fase fordi en begynner å føle seg lettere, bedre i kroppen og ganske flink,--da er det lett å slakke på kravene - spise litt mer og trimem litt meindre --- noe som resulterer i at mange gode forsetter havarerer....kanskje det er forklaringen på at det alltid er mye frafall på treningssentrene i mars/april??

Jeg har i alle fall tenkt på at jeg nå er i en "farlig" fase - jeg startet ( i denne omgangen) i oktober/november og rett nok føler jeg meg lettere i kroppen og innimellom ganske flink. Jeg tenker at nå må jeg passe på å stå på og ikke dette av lasset!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag: 100,7kg - det er minus 0,9 kg siden sist mandag:)

Jeg sier meg fornøyd med det ! :)/> Trodde egentlig ikke jeg hadde gått ned noe i det hele tatt.... ;)/>

Jeg leste et sted at etter ca 3 mndr med trim og slanking er det en farlig fase fordi en begynner å føle seg lettere, bedre i kroppen og ganske flink,--da er det lett å slakke på kravene - spise litt mer og trimem litt meindre --- noe som resulterer i at mange gode forsetter havarerer....kanskje det er forklaringen på at det alltid er mye frafall på treningssentrene i mars/april??

Jeg har i alle fall tenkt på at jeg nå er i en "farlig" fase - jeg startet ( i denne omgangen) i oktober/november og rett nok føler jeg meg lettere i kroppen og innimellom ganske flink. Jeg tenker at nå må jeg passe på å stå på og ikke dette av lasset!!!

Grattis med 0,9ned. Det er jo veldig bra. Ja kansje det kan være forklaringen. Det har jeg ikke tenkt på. Da gjelder det å stå løpet ut når april kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Share

• Opprett ny...