Gå til innhold

Over femti år


Gjest ent
 Share

Anbefalte innlegg

Styrketrening i dag! :) Kjenner det i armer og bein...Tror jeg trenger maaaange sånne økter for å få sving på musklene igjen ;)I dag har jeg ellers vært veldig sugen på søtt - og jeg har ikke klart å takke nei når det har blitt satt fram for meg. Dvs. jeg har spist både wienerbrød og eplekake med is....Var ikke helt det jeg hadde tenkt meg, nei... Men ny dag i morgen --- og med den nye mulgiheter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En times tur i vind og "bortover-regn" i kveld :) Deilig å kjenne at vinden ikke var så kald som den har vært! :) Nå skifter jeg til shorts og joggesko de neste 2 ukene B):D Jeg er forferdelig spent på hvordan jeg er i form og vekt når jeg kommer tilbake!! Ønsker dere alle god framgang de neste 14 dagene! Jeg får nok ikke veid meg før jeg er hjemme igjen :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En times tur i vind og "bortover-regn" i kveld :)/> Deilig å kjenne at vinden ikke var så kald som den har vært! :)/> Nå skifter jeg til shorts og joggesko de neste 2 ukene B)/>:D/> Jeg er forferdelig spent på hvordan jeg er i form og vekt når jeg kommer tilbake!! Ønsker dere alle god framgang de neste 14 dagene! Jeg får nok ikke veid meg før jeg er hjemme igjen :huh:/>

 

Jeg regner med at der er ferie du ska på, så jeg ønsker deg en skikkelig GOD TUR med sunne valg, men du må endelig kose deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Heisann! Da er jeg tilbake igjen etter to uker med sommer :)

Det har vært deilig - og det har blitt mange lange og fine gåturer både oppover og bortover og nedover. Men dessverre også altfor MYE MAT OG DRIKKE!!! :huh: Jeg skal veie meg på mandag, men kjenner at jeg er absålutt tyngre enn dag jeg reiste. Til tross for at det har vært mye trimming så er det innlysende at det nytter ikke å spise en diger middag hver kveld, drikke et glass vin eller to og så tenke at vekten skal være den samme som da jeg dro.... :unsure: Velvel,- jeg hadde en intensjon om å klare bedre enn jeg har gjort,- men uansett så har jeg hatt en fin ferie og kost meg ! Så nå er det bare å ta skoa fatt igjen og begynne å gå + begynne å spise kontrollert igjen!!

Egnetlig holdt jeg bra de første dagene, men så sklei det liksom ut - det at vi var flere i følge hadde nok også sitt å si - selv om det er bare jeg som bestemmer hva jeg selv skal spise, så blir jeg påvirket av stemningen og de andre som er rundt meg. :( Jeg er jo glad i god mat, så det var ikke vanskelig å få meg med... Men nå er altså ferien slutt og jeg skal tilbake til mitt nøkterne matliv og min aktive gå-hverdag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Da er jeg tilbake igjen etter to uker med sommer :)/>

Det har vært deilig - og det har blitt mange lange og fine gåturer både oppover og bortover og nedover. Men dessverre også altfor MYE MAT OG DRIKKE!!! :huh:/> Jeg skal veie meg på mandag, men kjenner at jeg er absålutt tyngre enn dag jeg reiste. Til tross for at det har vært mye trimming så er det innlysende at det nytter ikke å spise en diger middag hver kveld, drikke et glass vin eller to og så tenke at vekten skal være den samme som da jeg dro.... :unsure:/> Velvel,- jeg hadde en intensjon om å klare bedre enn jeg har gjort,- men uansett så har jeg hatt en fin ferie og kost meg ! Så nå er det bare å ta skoa fatt igjen og begynne å gå + begynne å spise kontrollert igjen!!

Egnetlig holdt jeg bra de første dagene, men så sklei det liksom ut - det at vi var flere i følge hadde nok også sitt å si - selv om det er bare jeg som bestemmer hva jeg selv skal spise, så blir jeg påvirket av stemningen og de andre som er rundt meg. :(/> Jeg er jo glad i god mat, så det var ikke vanskelig å få meg med... Men nå er altså ferien slutt og jeg skal tilbake til mitt nøkterne matliv og min aktive gå-hverdag!! :)/>

 

Velkommen tilbake. Ikke lett å tenke vekt når man har det hyggelig å sammen med andre er det ihvertfall ikke lett. Så flott at du har hatt det fint. Nå er du sikkert klar for å ta i på nytt. God mat og drikke er en stor del av ferien. Det er det også for meg.

Kos deg med ferieminnene og nok en gang velkommen tilbake til joggeskoa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei allesammen. kunne godt tenke meg å være med her om det er lov. begynner i dag mitt nye liv. har vært her før men da gikk det ikke så bra. har sikkert 40 kg å gå ned før jeg er fornøyd. har ikke vekt så jeg har ikke fått veid meg enda, men skal kjøpe etterpå.

 

har trent en time i dag, happy med det...kommer tilbake med vekt litt senere i dag hvis jeg får joine dere, veier sikkert godt over 100 kr tenker jeg, er 170 høy :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake. Ikke lett å tenke vekt når man har det hyggelig å sammen med andre er det ihvertfall ikke lett. Så flott at du har hatt det fint. Nå er du sikkert klar for å ta i på nytt. God mat og drikke er en stor del av ferien. Det er det også for meg.

Kos deg med ferieminnene og nok en gang velkommen tilbake til joggeskoa.

 

Takk skal du ha kikk :) Jeg har jo brukt joggesko flittig på ferie også da, heldigvis - ellers hadde det gått mye verre ;) Det jeg synes er vanskelig overgang nå, er at jeg må kle på meg så mye.... etter to uker med shorts og joggesko er det litt surt å komme igang igjen ute. Jeg ga meg selv fri i helgen, men i dag er det ingen bønn!! Det blir tur i ettermiddag!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei allesammen. kunne godt tenke meg å være med her om det er lov. begynner i dag mitt nye liv. har vært her før men da gikk det ikke så bra. har sikkert 40 kg å gå ned før jeg er fornøyd. har ikke vekt så jeg har ikke fått veid meg enda, men skal kjøpe etterpå.

 

har trent en time i dag, happy med det...kommer tilbake med vekt litt senere i dag hvis jeg får joine dere, veier sikkert godt over 100 kr tenker jeg, er 170 høy :(/>

 

Du er hjertelig velkommen mamma28!! :) Det er godt du er i gang og har trent en time allerede. Når bestemmelsen er tatt er det bare å stå på! :) Her er vi heldigvis mange som kan heie på hverandre :) Bevissthet om hva vi putter i munnen og i hvilke mengder sammen med fysisk aktivitet er jo den enkle OG den vanskelige veien til å lykkes med dette. Jeg er glad på dine vegne at du har bestemt deg! Så kom igjen og bli med du! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel,- det var ingen vei utenom vekten i dag. Den viste 101,5kg. Så da har jeg konstatert at jeg har lagt på meg i ferien!! :( Men gjort er gjort og spist er spist! Så her er det bare å ta seg sammen og gyve på igjen! Jeg velger å følge mitt mantra: JEG ER FLINK OG JEG SKAL KLARE DET!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært ute og gått - bånn gass i en time og ti minutter!! Det var deilig å komme igang igjen her hjemme selv om jeg måtte kle meg litt mer enn jeg har gjort de siste par ukene. ;) Nå får jeg prøve å stramme meg opp og komme meg på rett plass igjen!! :) Jeg har jo litt å ta igjen :P , men regner med det skal gå fint. Jeg har bra gå-form nå og er glad for det! :D Jeg er takknemlig for at jeg klarer det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneMathilde

Hyggelig å ha deg tilbake!

Du er kjempeflink som er igang igjen allerede. Og jeg tror på mantraet ditt! Det er viktig å ikke få dårlig samvittighet og grave seg ned, man må jo leve litt også. Men så er man igang igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt trøtt på tirsdagskvelden hadde sin forklaring. I går var jeg uten energi - rett og slett helt tom for batteri. Det ble en dag med veksling mellom å prøve å gjøre noe - og noen timers søvn i sengen. Ingen tur, ingen oppbyggelig aktivitet. Dessverre ikke noe bedring i dag. Våknet med dundrende hodepine - helt varm i hodet og følgelig ganske utilpass. Har stått opp og dusjet i håp om at det skulle hjelpe, men jeg innser at jeg ikke kommer meg noen steder i dag heller. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt trøtt på tirsdagskvelden hadde sin forklaring. I går var jeg uten energi - rett og slett helt tom for batteri. Det ble en dag med veksling mellom å prøve å gjøre noe - og noen timers søvn i sengen. Ingen tur, ingen oppbyggelig aktivitet. Dessverre ikke noe bedring i dag. Våknet med dundrende hodepine - helt varm i hodet og følgelig ganske utilpass. Har stått opp og dusjet i håp om at det skulle hjelpe, men jeg innser at jeg ikke kommer meg noen steder i dag heller. :(/>

 

 

Uff da. Det hørtes kjedelig ut. Du klarer ikke å tvinge deg ut døra da. Bare ti minutter feks. Kansje det hjelper. Ihvertfall gjør det det for meg. Hvis ikke så håper jeg hodepinen gir seg snarest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er bedre. Jeg sover dårlig for tiden og har store doser av den evinnelige hodepinen som jeg sliter med i perioder. Botemiddelet har vært å være noen dager på hytta. Spadde meg en fin solplass på terassen og lot sola og den deilige fjellufta gjøre sitt. Det gjelder å gjøre det beste ut av situasjonen :) Nå er jeg hjemme igjen. Veide meg i morges i stedet for på mandag. 99,5 kg :D Veldig fornøyd me det! Jeg visste at jeg gikk ned sist uke, men jeg følte at jeg hadde lagt på meg igjen nå når jeg har sittet mer eller mindre stille i mange dager.

Det er fortsatt sol hos oss :) En gammel kasse med nydelige små påskeliljer og grønn mose lyser godt opp ved inngangsdøra. Jeg skal i hvert fall gjøre mitt for at dagen skal bli så god som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneMathilde

Under 100 høres så deilig ut! Nyt nedgangen og sola :)

 

Har du vært hos lege med hodepinen din? Det kan hende en time hos nevrolog kan hjelpe? For min del ba legen min meg om å skrive hodepinedagbok. Etterhvert begynte mønstre å tre frem, og jeg vet for eksempel idag at mindre enn 7 timer søvn og la det gå lenge mellom måltider gir meg hodepine. Spise sjokolade og drikke kaffe har ikke noe å si for meg (på det området). Jeg har også lært å skille mellom mine ulike hodepiner, "nå kommer migrenen hvis du ikke er forsiktig", "hjelmhodepinen" og "Tvhodepinen". Sistnevnte trenger bare litt frisk luft for å bli bra, de andre krever planlegging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ned. Det er moro når det går den riktige veien. Fint at du begynner å komme i form igjen og så koselig det hørtes ut med blomsterkassen.

Ha en fin dag

 

Takk kikk! Ja, det er veldig moro når det går riktig vei. :) Jeg tror nok at jeg utfordrer akkurat det for tiden. :mellow: Jeg spiser for mye og skulker for mange turer. Mangler energi. Men jeg skal ikke gi opp!! Søren at det skal være så vanskelig!! :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under 100 høres så deilig ut! Nyt nedgangen og sola :)/>

 

Har du vært hos lege med hodepinen din? Det kan hende en time hos nevrolog kan hjelpe? For min del ba legen min meg om å skrive hodepinedagbok. Etterhvert begynte mønstre å tre frem, og jeg vet for eksempel idag at mindre enn 7 timer søvn og la det gå lenge mellom måltider gir meg hodepine. Spise sjokolade og drikke kaffe har ikke noe å si for meg (på det området). Jeg har også lært å skille mellom mine ulike hodepiner, "nå kommer migrenen hvis du ikke er forsiktig", "hjelmhodepinen" og "Tvhodepinen". Sistnevnte trenger bare litt frisk luft for å bli bra, de andre krever planlegging.

 

Hei Anne Mathilde! Under hundre er deilig! :) Men det henger i en tynn tråd. Jeg er ikke konsekvent nok og spiser for tiden for mye og feil mat. Jeg vet det - og så gjøre jeg det likevel!?!?!???!!!

Men jeg har ikke tenkt å gi opp. Jeg skal snu det positivt igjen! Jeg har vært hos lege med hodepinen min. Jeg har noen botemidler, men er ikke glad i å ta medisin, så dermed sitter det litt langt inne å svelge botemidlene.. Men men... jeg finner måter å takle det på og vil helst ikke klage.

I dag er vi heldige - etter bare en dag med regn og drittvær skinner sola igjen. Jeg kjenner det lukter vår ute. Blir definitivt tur på meg i ettermiddag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...