Gå til innhold

nybakt mor som vil ned i trivselsvekta igjen


Gjest Cilen
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest littslankere36

Hei, det har vært stillstans vektmessig i påska, og det er jeg fornøyd med, for det blitt en del utskeielser. Godt med hverdag igjen, så mye enklere da...

Bra det har løsnet for deg da Guttemor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang lenge siden, men her er jeg!

Har hatt en "pause" med påske, sykdom, ferie og lite fokus, men er igjen motivert for å ta tak.

Vekt 74,5 og midje 88 cm.

Altså ikke ned siden forrige innsjekking, men midjen bitte litt smalere.

Planen er å ligge på 1900 kcal, veie mat og notere(ikke ta på øyemål), fortsette å jogge og trille mye, og å kutte sjokoladen i uka.

 

Håper det er flere som er i siget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for gratulasjoner =) ser at dere er flinke her inne.

 

Jeg har så smått begynt å dukke opp fra babybobla, har ikke hatt overskudd til verken kaloritelling eller så mye trilling, men nå er bekken og hode bedre, så jeg satser på en sakte nedgang i vår. Delammer, så jeg vet ikke hvor mye drahjelp jeg får derfra, men melkeproduksjonen er på topp, så jeg regner med at det tar en del energi. Nå er babyen 7 uker gammel så jeg skal ikke bedrive aktiv slanking, bare prøve å være bevisst på å ikke gå i ammefella og spise masse digg, da kommer jeg jo aldri inn i Acnebuksa igjen!

 

Dagen før fødsel stoppa vekta på 121,5 kg (jeg er 170 cm høy, så jeg har en god del som skal av) og i dag veier jeg 108. Så noe har jo forsvunnet sånn av seg selv, men nå har det veksla mellom 105-109 de siste tre ukene. Jeg har et langsiktig mål om å komme ned på 75-80 kg igjen, som er trivselsvekta mi. Det har jeg lyst til å nå innen sommeren 2014. Nå som det begynner å gå seg til med baby og jeg husker å spise, er det på tide å tenke litt mer på hva som går inn i munnen ;)

Trilling blir det litt av, men det går sakte og ikke langt av ganga. Så når den biten kommer på plass igjen skal det bli godt å komme seg mer ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei igjen!

Frk Snupp! Så bra vektnedgang du har hatt på noen få uker! De første ukene føles utrolig hektiske, alt dreier seg jo om babyen. Du får kose deg masse med den lille og nyte tida framover. :)

 

Her ble det 1,2 ned denne uka, 10,8 tilsammen nå på 3 mnd.

 

Men begynner å få en skikkelig aktiv krabat nå, som siste uka har fått bra fart på krabbing. Så da er det bare å følge på for mor.

ha ei fin uke!

Hva med deg 9nah?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Frk Snupp! Så bra vektnedgang du har hatt på noen få uker! De første ukene føles utrolig hektiske, alt dreier seg jo om babyen. Du får kose deg masse med den lille og nyte tida framover. :)/>

 

Her ble det 1,2 ned denne uka, 10,8 tilsammen nå på 3 mnd.

 

Men begynner å få en skikkelig aktiv krabat nå, som siste uka har fått bra fart på krabbing. Så da er det bare å følge på for mor.

ha ei fin uke!

Hva med deg 9nah?

 

Godt fornøyd! Men det er langt igjen :)

Gøy med aktiv krabat, det hjelper på tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei igjen!

Frk Snupp! Så bra vektnedgang du har hatt på noen få uker! De første ukene føles utrolig hektiske, alt dreier seg jo om babyen. Du får kose deg masse med den lille og nyte tida framover. :)/>

 

Her ble det 1,2 ned denne uka, 10,8 tilsammen nå på 3 mnd.

 

Men begynner å få en skikkelig aktiv krabat nå, som siste uka har fått bra fart på krabbing. Så da er det bare å følge på for mor.

ha ei fin uke!

Hva med deg 9nah?

Så bra nedgang! Her har det stått stille på vekta, mye styr med amming etter at gutten vår har fått påvist KISS, og tid og krefter gar gått til behandlinger og trøst. Det begynner å gå bedre, men han liker seg dårlig i vogna, så bæretilvenning er planen nå så jeg kan komme meg ut og gå :)

 

gøy med krabbing, da er det vel bare å krabbe etter! fin uke til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg så smått begynt å ta noen grep her, syns fremdeles det er for tidlig å starte på kurs siden jeg ammer, men vil gjerne opparbeide meg noen gode spisevaner igjen-det har vært utfordrende å få til none måltidsrytme med en ganske urolig baby, så det har blitt en del slurv og rask middag de siste månedene. Det nærmer seg sommer og jeg ser mørkt på å vise meg i bikini, vurderer en fin badedrakt for å skjule tigerstriper og hengemage ;)

 

Iallefall-det er ikke bare kostholdet som må endres, jeg må ut og trille mer-det har også vært ufordrende å få til da babyen ikke har trivdes i vogn eller bæretøy pga smerter i rygg, nakke og bekken. Nå virker det som han liker det bedre, så jeg satser på å få til litt mer aktivitet. Han nærmer seg tre måneder så den "verste" perioden er jo snart overstått også. Litt mer søvn får vi og det er deilig!

 

Vekta står fint stille på 106-107 kg, det har den gjort en måned nå. Jeg har ikke målt meg da, bør kanskje begynne med det for det er flere klær som passer bedre nå enn for en måned siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei FrkSnupp:)

Høres ut som dere har hatt en litt tøff periode, har hørt om KISS ja, men det er vel slikt babyen gradvis vokser av seg? Litt kjedelig for dere at han ikke trives i vogna, når det har vært fin periode å trille også. Men flott at det går bedre nå da!

De første 3 månedene er vel uansett de mest hektiske og slitsomme ja, med å komme inn i nye rutiner og alt. Da er det godt gjort at du har litt fokus her også, og herlig å kjenne at klærne blir romsligere.:)

Går på det jevne med meg, stort sett, har jo rutinene inne, selv om det blir en del sprekker nå og da. Kjekt å gå ned i vekt, og spise så mye som jeg gjør nå, takket være amming. Så satser på å være ferdigslanket innen ammeperioden er over, og heller gå over til hold vekten da.

Startet jo ikke før han ble 6 mnd. jeg heller, men da hadde jeg rukket å legge på meg litt. Nå er han 10 mnd. og jeg har gått ned bra både i kg. og cm. Og snart BMI under 30, og bare lett overvektig.:)

Ha ei fin uke, her er det herlig sommervær nå, sistedelen av permisjonen skal nytes til fulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei FrkSnupp:)

Høres ut som dere har hatt en litt tøff periode, har hørt om KISS ja, men det er vel slikt babyen gradvis vokser av seg? Litt kjedelig for dere at han ikke trives i vogna, når det har vært fin periode å trille også. Men flott at det går bedre nå da!

De første 3 månedene er vel uansett de mest hektiske og slitsomme ja, med å komme inn i nye rutiner og alt. Da er det godt gjort at du har litt fokus her også, og herlig å kjenne at klærne blir romsligere.:)/>/>

Går på det jevne med meg, stort sett, har jo rutinene inne, selv om det blir en del sprekker nå og da. Kjekt å gå ned i vekt, og spise så mye som jeg gjør nå, takket være amming. Så satser på å være ferdigslanket innen ammeperioden er over, og heller gå over til hold vekten da.

Startet jo ikke før han ble 6 mnd. jeg heller, men da hadde jeg rukket å legge på meg litt. Nå er han 10 mnd. og jeg har gått ned bra både i kg. og cm. Og snart BMI under 30, og bare lett overvektig.:)/>/>

Ha ei fin uke, her er det herlig sommervær nå, sistedelen av permisjonen skal nytes til fulle :)/>/>

 

Ja, det har vært tøft. Noen barn vokser KISS av seg, andre blir verre og kan utvikle KIDD (mer om det her). Vår sønn ble gradvis verre så vi er glade vi tok han med til kiropraktor. Men det er som du sier, de første tre månedene er definitivt slitsomme- nå begynner det å gå bedre. Jeg driver massiv vogntilvenning om dagen, det blir en del hyl og byssing, men det ser ut til å funke. Tett innpakking i teppe og smokk i munnen virker også, i tillegg til å trille under mørke trær-da sovna han til slutt i går. Så jeg gir ikke opp, har jo tross alt tid til det og vil gjerne at han skal kose seg oppi der. Dessuten blir jeg så svett og varm av å holde på at det blir litt ekstra trim ;)/> det er deilig vær her og, avbrutt av regnskyller-men det syns jeg egentlig bare er godt, det frisker opp.

 

Så kjekt å kunne gå ned ved hjelp av amminga! Det hjalp meg i starten og, men nå fullammer jeg ikke lengre, så da går det tregere. Supert med BMI under 30, jeg har ikke turt å regne ut min. Men forholder meg ikke så mye til den egentlig, heller til målbånd og vekt. Håper å ikke legge på meg før 6 måneder iallefall, det har ikke skjedd til nå, men jeg har prøvd å være bevisst på hva jeg har putta i meg. Tror at om amminga hadde gått helt fint hadde jeg nok kjent mye mer på søtsuget, nå har det mer vært stress å få spist noe i det hele tatt pga alt styret.

 

Funderer på å bli Gullmedlem fremfor kurs, er det noen av dere som har vært/er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest littslankere36

Hei FrkSnupp:)

Interessant å lese om Kiss og Kidd. Men veldig bra at det går bedre med dere!

Jeg har ikke gått kurs på mange år, men vurdere Gullmedlemskap senere. Ser an litt hvordan det går.

Har greie rutiner i forhold til mat og trim nå, selv om jeg kunne være mye flinkere med begge deler. Særlig helgene er det lett å spore av litt..

Har holdt på såpass lenge at jeg ikke er like nøye med å veie og måle alt, som jeg gjorde i starten. Og er litt mer avslappet med det meste. Begynner å bli fornøyd, selv om det er et stykke igjen ennå. Gått ned 15 kg tilsammen nå på nesten 5 mnd!! Og får masse positive kommentarer om hvor slank jeg er blitt, så det er jo herlig. Gitt bort en masse poser med for store klær, og funnet fram mye gammelt nytt, som endelig passer igjen. Venter litt med å kjøpe mye nytt, til jeg er der jeg vil være.

Nå er det tilbake til jobb igjen for meg, permisjonen er over :blink: Far skal være hjemme til over sommeren, og jeg skal starte for fullt i jobb igjen. Gledegruer meg litt. Får nok kjenne mest på det til høsten når det blir barnehagestart for minstemann, og ekstra stress om morgenen i forhold til bringing.

Du og babyen får kose dere hjemme og nyte permisjonstida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei FrkSnupp:)

Interessant å lese om Kiss og Kidd. Men veldig bra at det går bedre med dere!

Jeg har ikke gått kurs på mange år, men vurdere Gullmedlemskap senere. Ser an litt hvordan det går.

Har greie rutiner i forhold til mat og trim nå, selv om jeg kunne være mye flinkere med begge deler. Særlig helgene er det lett å spore av litt..

Har holdt på såpass lenge at jeg ikke er like nøye med å veie og måle alt, som jeg gjorde i starten. Og er litt mer avslappet med det meste. Begynner å bli fornøyd, selv om det er et stykke igjen ennå. Gått ned 15 kg tilsammen nå på nesten 5 mnd!! Og får masse positive kommentarer om hvor slank jeg er blitt, så det er jo herlig. Gitt bort en masse poser med for store klær, og funnet fram mye gammelt nytt, som endelig passer igjen. Venter litt med å kjøpe mye nytt, til jeg er der jeg vil være.

Nå er det tilbake til jobb igjen for meg, permisjonen er over :blink:/> Far skal være hjemme til over sommeren, og jeg skal starte for fullt i jobb igjen. Gledegruer meg litt. Får nok kjenne mest på det til høsten når det blir barnehagestart for minstemann, og ekstra stress om morgenen i forhold til bringing.

Du og babyen får kose dere hjemme og nyte permisjonstida :)/>

Så god du har vært! Håper det går bra å jobbe. Jeg har bestemt meg for å begynne å trene litt og så starte med Gull når baby begynner å spise litt fast føde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...