Gå til innhold

nybakt mor som vil ned i trivselsvekta igjen


Gjest Cilen
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer med supert resultat- det inspirerer!

 

Her går det sakte, men i riktig retning.

0,5 kg ned til 75,5 kg

0,5 cm mindre midje til 90,5cm

 

Usikker på hvorfor det går i sneglefart her.

Føler jeg har vært flink og fornuftig i matveien denne uka. ligger på ca 1800 kcal.

Skal være nøyere m å veie maten, fortsette trille langt og fort,

så løsner det vel.

 

Hva med dere andre?

Meld inn, så vi kan motivere og støtte hverandre :)/>

Kanskje du trenger litt flere kalorier for å gå ned mer? For meg stoppa det iallefall opp en periode sist jeg gikk på kurs og fikk i meg for lite, kroppen sparte på det den hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei FrkSnupp!

Skjønner godt at du teller dager til termin, slitsomt den siste tida. Mars er jo kjempeflott tid å få barn på da.

Jeg plagdes en del med bekkenløsning i alle 3 svangerskap, men blitt grei noen uker etter fødsel. Men etter sistemann kjente jeg meg "lealaus" i bekken, hofter ei stund, tar sin tid før alt faller på plass.

Hadde stor hjelp av akupunktur i svangerskapet, tilbud gjennom sykehuset, og bassengtrening mot bekkenløsning. Jordmor satte også modningssprøyter fra uke 36, for at jeg ikke skulle gå over tida. hadde min beste fødsel, så tror det kan ha vært medvirkende.

Glukosetesten måtte jeg og ta, men den var heldigvis grei. Du får ha lykke tid med den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei FrkSnupp!

Skjønner godt at du teller dager til termin, slitsomt den siste tida. Mars er jo kjempeflott tid å få barn på da.

Jeg plagdes en del med bekkenløsning i alle 3 svangerskap, men blitt grei noen uker etter fødsel. Men etter sistemann kjente jeg meg "lealaus" i bekken, hofter ei stund, tar sin tid før alt faller på plass.

Hadde stor hjelp av akupunktur i svangerskapet, tilbud gjennom sykehuset, og bassengtrening mot bekkenløsning. Jordmor satte også modningssprøyter fra uke 36, for at jeg ikke skulle gå over tida. hadde min beste fødsel, så tror det kan ha vært medvirkende.

Glukosetesten måtte jeg og ta, men den var heldigvis grei. Du får ha lykke tid med den!

 

Ja, begynner å bli lei nå, men syns likevel at tida går fort. Mars er supert! Ser frem til trilling og kaffe på terrassen. Heldigvis er ikke bekkenet skranglete, mer stivt og ømt, så jeg håper at det går seg til. Regner ikke med at det er så mye energi ov overskudd til trilleturer de første ukene uansett, men har jo hørt noen skrekkeksempler på de som ikke blir gode før etter 6 måneder.

 

Jeg får høre med jordmor neste gang, har vurdert sånn modningsakupunktur også når det nærmer seg. Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Så flinke dere er!

Jeg gikk ned 700 gram denne uken og er fornøyd med det. Spiser litt bedre enn jeg har gjort, men har fortsatt langt igjen før jeg spiser bare sunt. Sjokolade er rett og slett for fristende for meg. Men spiser mindre mengder da, det er da noe :)

Har kommet godt i gang med trening, er på trilletur de dagene vi er hjemme og det ikke er for kaldt ute. Er det kaldt ute trimmer jeg inne (livegym.no)

 

Jeg hadde ikke bekkenløsning, men bekkenlåsning i svangerskapet. Ble bra igjen under svangerskapet med behandling hos kiropraktor. Nå kan jeg gå lange turer, men må passe på at jeg bruker sko med god demping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er!

Jeg gikk ned 700 gram denne uken og er fornøyd med det. Spiser litt bedre enn jeg har gjort, men har fortsatt langt igjen før jeg spiser bare sunt. Sjokolade er rett og slett for fristende for meg. Men spiser mindre mengder da, det er da noe :)/>

Har kommet godt i gang med trening, er på trilletur de dagene vi er hjemme og det ikke er for kaldt ute. Er det kaldt ute trimmer jeg inne (livegym.no)

 

Jeg hadde ikke bekkenløsning, men bekkenlåsning i svangerskapet. Ble bra igjen under svangerskapet med behandling hos kiropraktor. Nå kan jeg gå lange turer, men må passe på at jeg bruker sko med god demping.

 

Heia oss! 700 gram ned er jo veldig bra. Er enig i at sjokoladen er det verste å holde seg unna. Vurderer å prøve noen sukkerfrie alternativer, men har hatt dårlig erfaring med dem tidligere (fordøyelsen blir helt tullete), så tenker at det er bedre med bittelitt 70% sjokolade, enn ei plate med luft i magen ;)

 

Bekkenet mitt er litt opp og ned, så jeg har et håp om at det skal bli bra ikke så lenge etter fødsel. Gode sko vagger jeg rundt i nå, og ser frem til de kan snøres skikkelig igjen og jeg kan bli andpusten på rette måten, ikke bare fordi jeg har bøyd meg for å kippe dem på. Lite trimpoeng på meg, men gravidyoga innimellom myker opp i rygg og bekken og lindrer. Gleder meg virkelig til trilleturer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei, denne uka har jeg gått ned 0,5 kg. Har ikke målt i cm. enda, men kjenner at klærne er blitt løsere. Har ikke trimmet noe i helga, vært opp mot 20 minus de siste dagene, men mildere i dag. Og skeiet ut med 1000 ekstra godterikalorier lørdagen, men da droppet jeg 2 andre måltider. Og da vet jeg det var mye mindre enn hva jeg ellers ville spist av sjokolade og nøtter. Men ikke så lett å holde seg unna, når samboeren kjøpte en stor pose smågodt...

Og 3 små kakestykker i går, med feiring av flere morsdager. Det ble istedet for lunsj. Ikke optimalt, men for en gang i blant så..

Spinning senere i dag skal bli deilig!

Bare å stå på da videre da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Da er nok en uke gått, og det ble ned 0,7. Greit nok. Var flink helt til lørdagen, da ble det mye mer enn planlagt. Men ned 5 kg. tilsammen nå, og det er jeg fornøyd med. 1,6 kg til første delmål. 16,6 til trivelsesvekt.

Har vært mye sykdom i familien, så lite trim denne uka. Minstemann har hatt feber i fem dager nå, det er vel et langvarig virus. Gleder meg veldig til våren kjenner jeg, nyte de siste månedene med permisjon.

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg begynner om igjen og om igjen hver eneste mandag... Men nå kjenner jeg at motivasjonen er tilstede og kreftene på plass for å få dette til. Så denne uken startet jeg med å veie alt jeg putter i munnen i tillegg til å trene eller gå tur hver dag. Kjenner jeg får overskudd av det :)

Ellers kan jeg anbefale alle å melde seg inn i livegym.no, treningssenter på nett. Her har de mor-barn treninger der man bruker barnet som vekter. Tulla mi på snart 3 måneder lo hvertfall og synes det var kjempegøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Lurer på om jeg kan henge meg på denne tråden?

Jeg ble i juni 2012 mamma til en nydelig gutt, og ammer fortsatt.

Men kiloene vil ikke av! Er 170 cm høy og veier 85 kg. Trivselsvekta er 70 kg, og håpet er å være nede på det til september.

Jeg har hatt suksess med Roede-kurs før, gikk med 12 kg for 3 år siden. Men jeg ser nå at jeg sliter voldsomt med sjokolade/potetgull/bakervarer. Er motivert til å prøve å spise sunt i første omgang. Men hvor mange kalorier tror dere jeg bør ligge på når jeg fortsatt ammer ca 8-9 ganger i døgnet? Er redd for å bli veldig sliten og miste melka, så jeg tror igrunnen min største utfordring er å spise nok sunn mat, har på følelsen at jeg "fyller opp" med usunn mat for å holde et visst nivå. Jeg er ikke så storspist i utgangspunktet, og hadde ingen problemer med å holde meg på 1600 kcal sist gang jeg gikk ned i vekt (var kjempemotivert). Høres 2000-2200 kcal riktig ut?

Trenger hjelp til motivasjon for å unngå søtsaker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei :) Koselig å se flere her inne.

Denne uka har jeg gått ned 0,9, tilsammen 6 kg på 5 uker. Nå er jeg 600 gram unna første delmål, under 100. Ble overrasket over at det gikk så greit ned denne uka, har trent kun en gang, og noen korte gåturer. 3,8 trimpoeng. Og blitt litt delvis kontrollerte utskeielser, gjennomsnitt på over 2300 kcal per dag.

Uka her er vi i form igjen,så da blir det litt mer trim.!

 

Hei Guttemor, gutten min er født i midten av juli, og vi og ammer gjerne 8-9 ganger i døgnet, han er ingen storspiser av mat ennå, men har en 3-4 små måltid med grøt, middag og frukt i tillegg.

Så når vi ammer så mye bør man nok ligge på 2200, så det ble beregnet ca 500 kcal for fullamming. Ikke noe mål å gå ned for fort heller. Jeg har hatt 1900 kcal på Roede da jeg slanket meg for 2 år siden, med ca 7-10 trimpoeng i uka, og stillesittende hverdag. Men var enda tyngre da enn jeg var nå. Gikk ned ca 12-15 kg på et halvår.

Går greit å holde seg unna snop, når jeg planlegger alt jeg eter, og har et stabilt blodsukker. Unner meg ofte litt ekstra, men i små mengder. Jeg er forsiktig med drikkekalorier, blir mest vann. For drakk alt for mye juice tidligere, og det utgjør noen kalorier.

Lykke til videre du og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden forrige innmelding fra meg, men har ikke gitt meg.

Ble plutselig veldig travelt, det å være tobarnsmor :)

 

Jeg har kommet meg ned til 74,5 kg, og under 90 cm i midjen.

Det raser ikke akkurat av og ned på meg,

men jeg ser iallefall at det er museskritt i riktig retning.

Siden sist har jeg forsøkt å spise mer for å se om høyere kcalinntak hjelper på.

Svaret er tja.

Har forresten innledet joggesesongen, og håper at det kan påvirke litt i ønsket retning.

 

Jeg fortsetter, det håper jeg dere også gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Takk for svar!

Jeg har nå vært på vinterferie, og da ble det ikke noe styr på spisinga, men vi hadde utrolig mye fisk, og det var digg! Vekta viste -300g, til 84,7 kg, og det er greit.

Jeg starter for alvor i dag, og ser at jeg nok ganske enkelt kommer opp i de 2200 kcal jeg bør få i meg.

Ellers synes jeg det er så deilig med varmegrader, og føler at jeg får mer energi! Nå skal jeg ikke slippe før jeg er nærmere trivselsvekta!

Heia heia alle sammen, nå er det vår B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smiley82

Hei.. Kan jeg slenge meg med her? Fikk en gutt 3. Oktober og trenger å gå ned en del kilo før jeg skal gifte meg i august. Har meldt meg på kurs fra neste uke. Utfordringen er fremfor alt helgene, i tillegg til å komme i gang med regelmessig trening utover trilleturer. Vekten stoppet denne uken på 96,9 og det er jo alt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei, koselig å se at flere er aktive her.

Det gikk greit med meg hele forrige uke, helt fram til helga..

Var ute og spiste buffet fredagskvelden, med både varm- og kaldmat og nydelige desserter og kaker. Følte meg sulten på lørdag etter overspisingen på fredag, og det ble en del godteri,og snacks, i tillegg til taco på kvelden. Synes det kan være vanskelig å ta seg inn igjen etter en utskeielse. Men fra mandag var hverdagen igang igjen, søndagen var vi borte hele dagen på besøk, og ble litt over da også.

Så vekta viste 1,5 kg opp! :( Men fikk mensen idag, så kan kanskje være litt av grunnen det og. Følt meg oppblåst, og ekstra stor rundt magen.

Ja, ja, bare å fortsette videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smiley82

Da var jeg i gang på kurs :-) Første rapport idag. Tjustartet jo litt forrige uke. Ble 0,9 kg ned til idag, og det er jo jeg fornøyd med. Har spist relativt mye, men prøvd å ta sunnere valg + drikke mye vann. Ble en spinningtime på meg igår, for første gang på evigheter. Skal prøve å komme meg på trening på kvelden et par ganger i uken. Litt styrke og litt spinning tenker jeg. Til helgen er det bursdagsbesøk til min niese som fyller 9 år, og det kan jo bli en utfordring. Neste helg blir det verre, for da er det fest både fredag og lørdag, og jeg kan ikke bort-prioritere noen av dem. Men, får prøve å holde både alkoholinntak og annet under kontroll ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Her har det gått trått og ikke slik det burde i det siste.

Har valgt feil mat og endel sjokolade, så vekta har nok gått litt opp.

Den kroppslige følelsen er litt på bånn, så motivasjonen hangler: håret faller av og "ammelugg" vokser, jeg (s)er plutselig veldig sliten og blek ut, huden er "litt for stor og løs" og jeg ser de resultatene jeg ønsker meg. En dårlig periode her, altså.

Og dette til tross for at jeg har kommet i gang med jogging 2 dager i uka, som jeg egentlig er stolt av!

Full skjerpings fram til veiing tirsdag. Og mer pyntings for å få opp gløden.

Lykke til til dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei, denne uka har gått bra. 1,5 kg opp forrige uke og 2,5 ned nå. :) Nå er jeg tosifret igjen! 99,5 kg og bmi 32,9.

Har ikke hatt noen store utskeielser denne uka, men rundt 2200-2300. Fikk 10 trimpoeng, og det er jeg kjempefornøyd med.

Følte en periode at jeg hadde lite melk, men det må nok også ha skyldtes mensen, ikke slanking. Nå er melka tilbake for fullt igjen.

Jeg tror heldigvis jeg er ferdig med verste håravfallet, følte håret var skikkelig pistrete og tynt ei stund.

Det er herlig å ha permisjon om dagen, skal nyte de siste månedene nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Nå er det lenge siden jeg har vært innpå tråden her. Jeg er grådig usikker. Jeg spiser ca 2000-2200 kcal pr dag, men vekten bare raser ned. De sier jo man ikke skal gå ned mer enn 0,5 kilo i uken pga miljøstoffer i melken, men jeg går ned mellom 1 og 2 kilo hver uke. Hva skal jeg gjøre? Sånn som i dag, så har jeg spist tilsammen 6 skiver, 2 knekkenrød, 6 fiskepinner og poteter med grønnsaker, eple, pære og banan og skal spise blomkål og brokkolisuppe til kvelds. Hvem som spiser mer enn dette til vanlig da. Syns jeg spiser masse!

  • Dårlig innlegg 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Nå er det lenge siden jeg har vært innpå tråden her. Jeg er grådig usikker. Jeg spiser ca 2000-2200 kcal pr dag, men vekten bare raser ned. De sier jo man ikke skal gå ned mer enn 0,5 kilo i uken pga miljøstoffer i melken, men jeg går ned mellom 1 og 2 kilo hver uke. Hva skal jeg gjøre? Sånn som i dag, så har jeg spist tilsammen 6 skiver, 2 knekkenrød, 6 fiskepinner og poteter med grønnsaker, eple, pære og banan og skal spise blomkål og brokkolisuppe til kvelds. Hvem som spiser mer enn dette til vanlig da. Syns jeg spiser masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei Helenpet :) Ja,så ut som du spiser godt, men kanskje du kan unne deg litt mer som gir litt mer kalorier da? Som en neve mandler/nøtter, ikke lettpålegg,en ekstra osteskive, juice. Får du i deg nok fett? Så ut som du spiste veldig sunt, uten nå mye ekstra.

Jeg har jo en gutt på snart 8 mnd, og har gått ned 7kg siden 21.1. Og ligger på 2200 -2300 daglig. Synes jeg spiser godt, men unner meg litt ekstra hver dag, synes det er greit å ligge så max opp til antall kcal jeg kan, blir enklere å holde det etterpå.

Men jeg og tenker at mødre som ikke tenker slanking og bevisst kosthold, og kan rase ned i vekt. Amming er nok veldig energikrevende.

Lykke til videre da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk gutten min 3.mars, alt vel :) 10 kg er forsvunnet av seg selv til nå, mye vann i kroppen enda, og foreløpig lite bevegelse pga trøblete bekken. Teller ikke kalorier, tror ikke det blir aktuelt før jeg er ferdig med amming, men forsøker å spise nok, og sunt. Satser på trilleturer som motivasjon og middel, snarere enn kaloritelling, nå. Så får vi se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Jeg fikk gutten min 3.mars, alt vel :)/> 10 kg er forsvunnet av seg selv til nå, mye vann i kroppen enda, og foreløpig lite bevegelse pga trøblete bekken. Teller ikke kalorier, tror ikke det blir aktuelt før jeg er ferdig med amming, men forsøker å spise nok, og sunt. Satser på trilleturer som motivasjon og middel, snarere enn kaloritelling, nå. Så får vi se :)/>

 

Gratulerer så mye FrkSnupp!!

Høres ut som en fornuftig plan! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei igjen!

Denne uka ble det ned 0,5, tilsammen 7,9 ned nå på snart 2 mnd.

Påska blir en utfordring, vi reiser bort første delen av påska til ei hytte i Sverige med en annen familie. Da blir det vel vanskelig å få registrert, og sikkert en del ekstra kos. Skal være bevisst likevel da. Har som regel gått opp 2-3 kg i høytider, men jula er hakket verre..

Skal ikke kjøpe store mengder, billig smågodt i hvertfall! Bli kjekt å dra på tur B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da kommer det en liten oppdatering fra meg: etter noen uker på 2200 kcal, var jeg ikke motivert i det hele tatt, det skjedde ingenting. Så synes jeg det var et ork å registrere mat her inne, tar mye tid, på med pc-en, logge inn, tar tid å finne matvarene... uansett bestemte jeg meg for å skjekke ut en mobil-app for å registrere mat (noe som motiverer meg mye). Landet på shapeupclub sin app som er gratis (mem en del på engelsk). Og jeg synes det er sååå mye enklere å bruke! Det blir nok ikke like nøyaktig, men mye raskere. Jeg er uansett ikke interessert i det helt eksakte kcal-tallet, men å vite sånn ca. Heldigvis kan man legge inn eget kcal-mål for dagen selv, for app-en foreslår noe helt sykt lavt (1300!!). Jeg har lagt meg på 1900 kcal, og det går veldig bra. Har veiedag i morra, det blir spennende! (Har smugveid litt, og det går nedover!Endelig!!) Skal holde dere oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer det en liten oppdatering fra meg: etter noen uker på 2200 kcal, var jeg ikke motivert i det hele tatt, det skjedde ingenting. Så synes jeg det var et ork å registrere mat her inne, tar mye tid, på med pc-en, logge inn, tar tid å finne matvarene... uansett bestemte jeg meg for å skjekke ut en mobil-app for å registrere mat (noe som motiverer meg mye). Landet på shapeupclub sin app som er gratis (mem en del på engelsk). Og jeg synes det er sååå mye enklere å bruke! Det blir nok ikke like nøyaktig, men mye raskere. Jeg er uansett ikke interessert i det helt eksakte kcal-tallet, men å vite sånn ca. Heldigvis kan man legge inn eget kcal-mål for dagen selv, for app-en foreslår noe helt sykt lavt (1300!!). Jeg har lagt meg på 1900 kcal, og det går veldig bra. Har veiedag i morra, det blir spennende! (Har smugveid litt, og det går nedover!Endelig!!) Skal holde dere oppdatert!

 

Oppdatering: ned 0,7 kg, og noen cm:) Endelig går det nedover!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...