Gå til innhold

"Summer of 69"


Gjest Gemma
 Share

Anbefalte innlegg

"Summer of 69" av Bryan Adams minner meg utvilsomt om en tid som er forsvunnet, den gir meg imidlertid så gode assosiasjoner at jeg kaller denne tråden det samme.

Målet må jo da bli 69 kg innen sommeren. Mer eksakt blir det 10 kg.. Ikke sikker på om jeg skal ned så mye, men det kan jo være et mål å jobbe mot.

For dere som har fulgt mine opp og nedturer før vet dere at jeg gikk ned ca 10 kg etter nyttår i fjor. Fra sommeren og hele høsten har jeg kun hatt fokus på å ikke gå opp, og DET HAR JEG KLART. Nå tar jeg fatt på siste etappe, dette er den årstien det er lettest for meg å lykkes derfor har alt stått på vent til nå.

 

Noen som tar følge, rapportering en gang i uken og ellers deling av opp og nedturer. Dere som har fulgt meg før gav meg mye drahjelp, håper der og mange nye henger seg på..

 

Jeg satser på full start fra fra ca. 7. januar, da er det værste julestyret over og det er lettere å unngå å spise ufornuftig. MEN jeg har tenkt å bruke fridagene i julen til å komme skikkelig igang med trening, det blir økt fokus på fysisk aktivitet denne runden, Det er på tide å stramme opp litt også nå, og ved å få en bedre holdning vil jeg kanskje bli riktig så flott til sommeren...

 

Heng dere på da vel, nå skal vi lykkes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei Gemma! :)

Så godt du er tilbake i forumet! Lurte på hva som skjedde. I perioden du har vært borte fra forumet, har jeg skrevet litt i min egen tråd (â€En lettere vår†Tråden er opprettet av meg, men det står det er 2+m sin… Aner ikke hvorfor), og det har blåst liv i den igjen, med fire aktive, kjekke og motiverende damer. Du er veldig velkommen over dit, også!

 

Nytt år rett om hjørnet, blanke ark, jeg skal også oppleve summer of 69! Sammen skal vi klare det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Gemma :)

 

Summer of 69 er en super sang, og jeg er med på veien mot en flott sommer i 2013!!

 

Jeg har strevet med ca 10 kilo en stund, gått litt opp og ned det siste året..

Var veeeldig flink frem til høsten.. så nå er det bare å "ta seg sammen" å begynne igjen :)

Og jeg vet av erfaring at det er god å ha noen her inne, som en kan dele både oppturer og nedturer med..

Min store utfordring er nok trening.. jeg har blitt flink til å spise sunt og holde meg unna sjokolade og kaker det siste året, så det har nok blitt en livstils endring i 2012 ja

 

Trives med å ha veiedag på mandag elller tirsdag, hva med deg?

 

Storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Mitt år og Storesøster.

Kjekt å ha dere med på laget, skal stikke innom tråden din også Mitt år, fra fjoråret opplevde jeg støtten her inne som veldig viktig så her må en klore seg fast der det er mulig.

 

Mandag eller tirsdag er fine veiedager for meg også, egentlig samme for meg hvem det blir.. Tenkte jeg skulle ta den offisielle starten rett over helgen. Må få kroppen kroppen i rytmen igjen etter ferien. To måltider om dagen blir helt merkelig for meg, jeg vet jeg ikke spiser mer enn vanlig så føler jeg meg minst 10 kg tyngre etter en slik uke.

 

Jeg skal også begynne å trene litt hardere, det er egentlig hovedmålet mitt dette året. Fikk et gavekort på treningssenteret på en mnd. trening av en venninne, det blir min pangstart i januar Jeg SKAL iallefall utnytte den muligheten maksimalt.

 

Nå er det fullt fokus fremover, de 10 kiloene jeg tok i fjor har bevist at jeg kan hvis jeg vil..

 

Skal dere registrere maten, jeg tror jeg må registrere litt de første ukene for å være sikker på at jeg er på riktig mengde. Kjenner at det er litt pes, men det er utrolig effektivt for min del..

 

Nå satser jeg på å være aktiv her inne fremover..

 

Lykke til med ny start damer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, da her jeg vært på trenngssenteret og tinget medlemsskap for ET år, det var jammen dyrt, men da skal jeg fillern meg bruke det for alt det er verdt. Da får en håpe det blir motivasjon fremover..

 

Første dag med litt normal spiserytme igjen, men selvfølgelig er det twist og kringle på jobb første dagen, gjett om jeg kosa meg. Men jeg starter mandag for fullt..

 

Ser jeg må endre målsettingen min litt, det gikk ikke så målrettet i høst som jeg håpte på, men jeg gjør det over helgen, vekten da blir den nye startvekten. Da tar jeg det derifra om det er en eller to kilo pluss eller minus!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Gratulerer med medlemsskapet på senter, Gemma! Bra! Du skal se du får et skikkelig treningskick! Det vil jo være en skikkelig motivasjon i seg selv å se at det gir resultater, både på vekta, på klærene, på kondisformen og på muskler! Go girl!

 

Jeg tror jeg skal ta veiedag mandag i steden for søndag.

 

Jeg registrerer ikke maten, orker ikke og har ikke tid. Men jeg gikk en gang noen Roedekurs der jeg fikk det gjort, så jeg føler meg noen lunde sikker på hva jeg kan spise. Jeg har derimot laget meg et skjema over hva jeg skal putte i meg i løpet av en uke, sånn circa. Krysser av. Alt som ikke står på det skjemaet, har ingen ting å gjøre i min munn... (Det var kortversjonen av forklaring av skjemaet. Funker for meg, enklere måte å registrere på samtidig som jeg bevisstgjør meg selv på hva jeg stapper i meg. Det gir selvsagt rom for variasjoner.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avkryssingskjema høres jo enkelt og greit ut, jeg også synes registrering er et evig pes, men hvis jeg ser at jeg ikke klarer å moderere meg må jeg vel...

 

Når det gjelder trening tror jeg at avtale på treningssenter er motivasjon for meg. Når jeg bruker så mye penger på det har jeg vel ikke noe valg, og sta, det er jeg.

 

Nå har jeg imidlertid tenkt slik: Medlemsskapet koster ca 500,- pr mnd. Da kan jeg trene og svømme så mye jeg vil. En tur i svømmehallen koster 90,- kr. De pengene sparer jeg. Hvis jeg er skikkelig flink trenger jag kanskje ikke "hold in" strømpebukser til 150,- stykket hver gang jeg skal pynte meg, jeg tenger kanskje ikke alle de smertestillende for muskelsmertene i nakke og skulder hvis jeg trener riktig. Videre kan jeg kutte ut kosttilskuddet som jeg trodde skulle gi meg mer energi, og hvis jeg da i tillegg kutter ut å kjøpe usunne ting så blir dette snart bare overskudd.....

 

Det er bare å stå på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Fantastisk grei måte å tenke på, Gemma! Og du har jo helt rett. Du vinner på å bruke de pengene på treningssenteret. Og det er skikkelig investering i egen helse og godfølelse. Igrunn er medlemsskapet bare dyrt hvis man ender opp som støttemedlem (når en ikke benytter seg av det).

 

Jeg heier på deg!

 

Gleder meg til Zumba-sesongen starter igjen på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen...

Ser det står Zumba på programmet der jeg trener også, er det morsomt??

Så langt har har jeg testet styrke og spinning, det likte jeg. Men kjenner at det er endel muskler som ikke er vant med denne type trening så jeg får prøve meg litt frem og ikke starte for hardt. Dumt hvis en skulle overbelaste noe og måtte vente med å trene en stund..

 

Mandag er det fullt fokus på mål og vekt.Var innom vekta denne uken, før jul viste den 79,1 - nå bikket den såvidt 82. Er det mulig..

 

Men det får være som det er. Ser at du Mitt år og jeg har ganske likt utgangspunkt og ganske lik målsetting.. Omtrent samme yrke også tenker jeg og da er det kjekt å ta følge. Vi skal være i mål før sommeren.

Skal prøve å få til 4 treningsøkter i uken. Minst to på treningssenteret. Jeg er i tillegg godt igang på kollegatrim med ca 1,5 time innebandy i uken og hvis jeg da kommer meg ut på ski med jevne mellomrom og klarer å styre meg med tanke på hva jeg putter inn i hodet må det da være mulig å komme i mål..

 

Jeg klarte jo 10 i 2012, jeg kan da ikke være dårligere i år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Nei, det skal IKKE gå dårligere i år, Gemma, -faktisk enda litt bedre! :)

 

Ikke fortvil over oppgang i jula. Fokuser heller på den gode motivasjonen din, og det positive rund at du er i gang med trening. Oppgitthett over oppgang river oss bare ned, humørmessig og i tro på at vi skal klare dette. De siste kiloene fra jula går fort av igjen. Been there!

 

Så flink du har vært å komme i gang med styrke og spinning! Ja, kan være veldig lurt å variere treningsformene. Både godt for kroppen og så hjelper det kanskje på å ikke gå lei.

 

Om du bør prøve Zumba? Mitt svar er et soleklart JA: du må prøve zumba! Om det blir suksess avhenger både av hva du selv liker og hvordan instruktøren er, selvsagt, men treningsformen i seg selv liker jeg veldig godt. Har aldri vært flink til å danse, men Zumba er akkurat passe vanskelig/lett mange kule og kjekke mooves som går igjen til fengene latinamerikansk musikk. Musikken og rytmene drar deg inn i treninga på en magisk måte. Du glemmer nesten at du trener så svetten renner. Men du MÅ ha sko som er ganske glatte i sålen så du ikke henger fast i parketten, for det er mange skli-bevegelser med føttene.

Første gang på zumbatrening kan en føle seg litt lost, men etter hvert som du kommer inn i bevegelsene, er det kjempegøy. Den klokketimen går kjempefort, og du har forbrent mange kalorier og styrket kroppen mens du har hatt det moro. Jeg selv blir alltid i så godt humør av zumbaen. Husk sko, som nevnt, håndkle (du blir svett), en stor flaske vann og en banan til å spise rett etter treningen.

 

Skjønner hva du mener med kjekt å ta følge når vi er i så lik situasjon! Enig i det.

 

Selv er jeg på weekend-besøk hos svigers. Utfordrende matmessig, men jeg tror det skal gå bra. Vet vi får servert kaker snart, for å feire at jeg hadde bursdag i går. ;) Har bestemt meg for å være høflig og smake på kakene, men spise laaaangsomt og smale kakestykker. Får ta meg en lang kveldstur! :)

 

Har vært veldig flink i dagene forut, så jeg er spent på vekta på mandag! Håper jeg ikke glipper på besøk i helga! Har ikke rørt snop, i hver fall! Stolt, fornøyd og glad!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Veiedag i dag: Ned et helt kilo!!! Juhuuu! :)

 

Rørte ikke snop i helga, og akter å fortsette akkurat slik videre! Men må få trent mer enn nå. Har stoppet pga svie i magen. Vil ikke miste muskelmasse i steden for fett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Truddelutt

Heisann!!

 

Kan jeg få joine denne tråden? Trenger noen medsammensvorne i kampen mot de ekstra kiloene, og ser at vi har mye til felles...jeg veide 79,3 kg på onsdag, og (desverre i dag også....) og kan tenke meg å gå ned til ca 70 kg eller 68 kg. Jeg har veiedag på mandager, og skriver ned det meste av maten for å være mer disiplinert i hva jeg dytter i meg. Jeg ønsker også å ha fokus på trening, da jeg spiller håndball og slik sett ønsker å bli i bedre form. Jeg vurderer også maraton 10 km til høsten, men vi får se hvordan formen er utover...og ja - zumba er gøy!! Join the party, ditch the workout!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Truddelutt

Til tross for ingen vektnedgang siden onsdag har jeg hatt en super dag i dag, kostholdscore på 10 og gå/joggetur m pulsklokke som viste at jeg hadde svidd av 295 kcal ;-) Stå på, folkens :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avkryssingskjema høres jo enkelt og greit ut, jeg også synes registrering er et evig pes, men hvis jeg ser at jeg ikke klarer å moderere meg må jeg vel...

 

Når det gjelder trening tror jeg at avtale på treningssenter er motivasjon for meg. Når jeg bruker så mye penger på det har jeg vel ikke noe valg, og sta, det er jeg.

 

Nå har jeg imidlertid tenkt slik: Medlemsskapet koster ca 500,- pr mnd. Da kan jeg trene og svømme så mye jeg vil. En tur i svømmehallen koster 90,- kr. De pengene sparer jeg. Hvis jeg er skikkelig flink trenger jag kanskje ikke "hold in" strømpebukser til 150,- stykket hver gang jeg skal pynte meg, jeg tenger kanskje ikke alle de smertestillende for muskelsmertene i nakke og skulder hvis jeg trener riktig. Videre kan jeg kutte ut kosttilskuddet som jeg trodde skulle gi meg mer energi, og hvis jeg da i tillegg kutter ut å kjøpe usunne ting så blir dette snart bare overskudd.....

 

Det er bare å stå på...

 

Denne teorien liker jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Summer of 69" av Bruce Springsteen minner meg utvilsomt om en tid som er forsvunnet, den gir meg imidlertid så gode assosiasjoner at jeg

 

Klarte ikke helt å gå forbi denne og late som ingenting. Jeg kan være litt pirkete, og spesielt når jeg er sulten, :mellow:/> men "Summer of 69" var nok med Bryan Adams. Ikke Bruce Springsteen. Fort gjort i farten :rolleyes:/>

 

Selv skal jeg ikke helt ned til 69 kg, men har satt målet på 80 kg. 16 kg ned på 6 måneder skal jeg vel klare?

Prøver på det :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke helt å gå forbi denne og late som ingenting. Jeg kan være litt pirkete, og spesielt når jeg er sulten, :mellow:/>/>/> men "Summer of 69" var nok med Bryan Adams. Ikke Bruce Springsteen. Fort gjort i farten :rolleyes:/>/>/>

 

Selv skal jeg ikke helt ned til 69 kg, men har satt målet på 80 kg. 16 kg ned på 6 måneder skal jeg vel klare?

Prøver på det :P/>/>/>

 

Selvfølgelig, nå ble jeg FLAU... Gikk rett inn og rettet opp fadesen..

Heng deg på. Jo flere vi er jo mer motiverende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja så er tallene et faktum.

Mandag morgen 81,9 kg. Kampen er igang. Gikk lang tur søndag, trente en halv time styrke i går. I dag blir det ingen trening men skal på treningssentert og få veiledningstime i morgen. Var flink til å trene i forrige uke og er i gang med det. Mht. trening er motivasjon akkurat nå på topp. Må faktisk passe meg så jeg ikke overdriver...

 

Jeg skal lage en liste der vi registrere fremgangen/nedgangen vår. Det er ganske motiverende... Også starter vi fra nyttår slik at julens nederlag ikke synes.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Supert at du lager liste, Gemma! Det er motiverende og kjekt å følge med på.

 

Flinke deg som er så vanvittig godt inne i treningen alt!!!!!

Og gratulerer med nedgang! :)

Snikveide meg selv idag :P Nøyatig samme vekt som deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt år: 83,1 kg - 82,1kg

Trudelutt: 79,3 kg

Gemma: 82,4 kg - 81,9kg

 

Lista så langt, flere som vil være med??

 

Jeg kunne forsåvidt vært med, men det er et par detaljer som gjør at det kanskje kan være litt vanskelig sammenligne?

Har kjørt en Nutrilettshake/Nokamiddag-kur i en uke nå, først tenkt som en kick-start på vektreduskjonen, men bestemte meg fort for å prøve litt lavkarbo og se hvordan det funker for meg.

Så jeg er her ikke akkurat i god Roede-ånd :)

Men målet er i samme gaten, da. Ned 10-20 kg. 16 til 1. juli for å være nøyaktig B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Wimp, velkommen med i laget. Her er vi ikke ute etter å sammenligne. Vi er bare ute etter å motivere hverandre, heie på hverandre, klappe hverandre frem og dele gode og dårlige erfaringer. Slik sett er det supert at ikke alle gjør det samme. Da får vi flere erfaringer å høste fra.

Heng deg på..

 

Jeg har kommet skikkelig i gang med treninga mi, klarer å være litt i aktivitet hver dag. Fra styrketrening og spinningtimer til svømming med ungene og gåturer med venninner.. Nå er det bare holde motet oppe og vente på resultatene..

 

Hvordan går det med dere andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Hallo Wimp, velkommen med i laget. Her er vi ikke ute etter å sammenligne. Vi er bare ute etter å motivere hverandre, heie på hverandre, klappe hverandre frem og dele gode og dårlige erfaringer. Slik sett er det supert at ikke alle gjør det samme. Da får vi flere erfaringer å høste fra.

Heng deg på..

 

 

Godt sagt, Gemma! Jeg lette etter "liker"-knappen.

 

Nå kan jeg SE at jeg har tatt av! O godfølelse. Tenk, jeg klarte likevel å la være å veie meg. Må holde spenningen oppe gjennom helgen så innsatsviljen blir med på hyttetur! :)

 

Har hatt litt abstinenser i noen dager. Har nemlig kuttet ut Xocaisjokoladen jeg har fortalt om tidligere, (muligens i den gamle tråden din, eller min egen). Den har gjort at jeg har klart meg fint uten vanlig sjokolade. Men nå må jeg teste ut om denne muligens er FOR konsentrert av antioksidanter og at det er grunnen til at jeg havnet på legevakten med nyrestein... Smerte så stor at jeg først trodde det var blindtarmen. Mao har jeg ingenting som ligner sjokolade å ty til. Men har klart meg så langt, og er stolt av meg selv.

 

Har vært veldig flink med kosten hele uken og har svømt og gått tur.

 

Om noen timer drar vi på hyttetur til fjells! Sol!!! Skal gå mye tur og fokusere så godt jeg kan, ofte litt utfordrende med kost å reise bort!

 

God helg alle! Hold fokus! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å klare seg uten sjokolade går bra i perioder, men for alltid, det går ikke. Må nok jobbe med mengden og hyppigheten.

 

Egentlig bør man ikke veie seg så ofte. Nå har eg vært flink den siste uken, trenet mye og spist helt etter boken. Gikk på vekten i går, da hadde jeg gått opp en kilo, gikk på vekten igjen i dag da hadde jeg gått opp esten en kilo til.. DET vet jeg jo er BULLSHIT, man går ikke opp en kilo i løpet av natten.. Nå venter jeg til jeg kjenner at kroppen normaliserer seg også går jeg på vekten. Om et par dager eller deromkring..

 

Håper hytteruren gikk bra Mitt år. Det er lov å kose seg litt i blandt også.

 

Lykke til med ny uke. Jeg begynner uken med to netter på hotell. Kurs og sikkert mye god mat. Jeg velger sunt når det er mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Å klare seg uten sjokolade går bra i perioder, men for alltid, det går ikke. Må nok jobbe med mengden og hyppigheten.

 

 

 

Nei, sjokoladeavhold for alltid blir det ikke. Jeg må holde meg unna når jeg skal nedover i vekt, og så skal jeg være måteholden videre. Enig, det skal være lov å kose seg litt innimellom, men akkurat nå må jeg la være å la kosen være søtsaker, da sprekker jeg hver gang.

 

Men jeg har virkelig kost meg i helgen likevel. Deilig smoothies, nøtter frukt og bær. Har ikke savnet smågodtet og sjokoladen. Kjenner søtsuget er i ferd med å avta. Så jeg kjører denne linjen til jeg når målet, og så innfører jeg forsiktig bittelitt igjen, så lenge jeg holder vekta, er det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...