Gå til innhold

24år og overvektig


Gjest janney14
 Share

Anbefalte innlegg

Hei Alle:) eg e heilt ny på det her. har aldri vert medlem på noke som detta, men tenkte nå at eg trenge litt inspirasjon. slite med overvekt ifølge bmi kalkulatoren! eg sjøl føle eg ikje e så altfor stor, men misstrivs veldig med vekta. ønsker da å gå ned minst 12kg, men hvordan i huleste skal eg få til det?? det siste året har vert preget av fødselsdeprisjon, så det har blitt null trening omtrent, kun styrketrening en gang i uka. har to barn og er 100% student, så finner liksom aldri tid til trening. min verste fiende er kg`ene som skal vekk til sommeren, for da skal jeg gifte meg :)/>

 

Noen som vil dele litt historier, eller komme med tips så kan hjelpe meg?=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alle:) eg e heilt ny på det her. har aldri vert medlem på noke som detta, men tenkte nå at eg trenge litt inspirasjon. slite med overvekt ifølge bmi kalkulatoren! eg sjøl føle eg ikje e så altfor stor, men misstrivs veldig med vekta. ønsker da å gå ned minst 12kg, men hvordan i huleste skal eg få til det?? det siste året har vert preget av fødselsdeprisjon, så det har blitt null trening omtrent, kun styrketrening en gang i uka. har to barn og er 100% student, så finner liksom aldri tid til trening. min verste fiende er kg`ene som skal vekk til sommeren, for da skal jeg gifte meg :)/>/>

 

Noen som vil dele litt historier, eller komme med tips så kan hjelpe meg?=)

 

Hei du! :) Jeg vil gjerne følge deg videre og hjelpe deg på veien. Jente på 21 år her. På det meste veide jeg 105 kg, og nå veier jeg 88 kg. Det har vært en lang, men kjempespennende og lærerik vei. Jeg har fortsatt igjen 16 kg før jeg er i mål.

 

Først og fremst handler det jo om kosthold. Har man ikke et kosthold som tilsvarer treningen din, er det også nærmest umulig å gå ned i vekt. Det letteste er faktisk å gå et kurs for å få mer lærdom om alt, og følge det deretter. Det er absolutt ikke billig, men det er virkelig verdt det. Og du som ikke har så mye tid til overs, det går også nettkurs. :)

 

Råder deg også til å begynne smått med å gå turer. Du trenger ikke å gå mer enn 30 min hver dag, eller om du går på treningssenter er det jo bare å sette av 30 min på tredemølla før du drar hjem? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! :)/> Jeg vil gjerne følge deg videre og hjelpe deg på veien. Jente på 21 år her. På det meste veide jeg 105 kg, og nå veier jeg 88 kg. Det har vært en lang, men kjempespennende og lærerik vei. Jeg har fortsatt igjen 16 kg før jeg er i mål.

 

Først og fremst handler det jo om kosthold. Har man ikke et kosthold som tilsvarer treningen din, er det også nærmest umulig å gå ned i vekt. Det letteste er faktisk å gå et kurs for å få mer lærdom om alt, og følge det deretter. Det er absolutt ikke billig, men det er virkelig verdt det. Og du som ikke har så mye tid til overs, det går også nettkurs. :)/>

 

Råder deg også til å begynne smått med å gå turer. Du trenger ikke å gå mer enn 30 min hver dag, eller om du går på treningssenter er det jo bare å sette av 30 min på tredemølla før du drar hjem? ;)/>

 

heihei:) så koslig å få ett svar:) vi i familien har ett veldig sundt kosthold egentlig. det hender vi har pasta eller pizza av og til, men som regel går det i kjøtt og fisk til middag, i forskjellige sorter:)

 

kan jo si litt mer om meg selv. fra jeg var 14-19år spilte jeg proffesjonell fotball på høgt nivå der jeg itllegg til å trene fotball 6 ganger i uka, så gikk eg på idrettsskole. så det var mye trening og jeg stor trivdes. har alltid ligget på 60kg. så kom første jenta for 3 år siden, hvor jeg la på meg 18kg. de klarte jeg å trene av meg å jeg begynte på fotball igjen. men når hun minste jenta ble lagd, la jeg på meg 28kg. å etter svangeskapsdeprisjonen har jeg ikke klart å trene vekk kg. motivasjonen til å trene er laaangt vekke, og det er minimalt med energi til overs når ungene har lagt seg.

 

jeg er vel en av di som trenger ett spark i ræva for å komme meg ut:P

men jeg har jo ett mål, å d skal nås:)

det jeg har mer problemer med, er jo at jeg muligens spiser ALT for mye! 3-4poteter til middag ilag med en stor kjøttbit og en god hjemmelaga saus så som regel innholder fløte osv.

frokost viker jeg unna. ikke fordi jeg må, men jeg sliter veldig med å få i meg mat når jeg står opp. mellommåltid vet jeg igrunn ikje ka e for noke. åkvelds, ja, d blir som regel at mannen i huset lage ein god middag t oss, fordi me ska unna oss noke godt. det hørres faktisk helt absurd ut når eg skrive d nå. det er ikkje noke eg har tenkt over egentlig før nå når eg fortelle det!

 

eg ska prøva å lytta på det du seie å ta d meg:) nå har eg eksamen denna uka, å bursdagsfeiring osv. men tenkte at etter eksamen på fredag, så ska eg ta tak i treningen. 30min daglig burde eg jo få t. har jo trent sååå mye tidligere, så e d vel sånn at jo mer du trene, jo mer energi får du::)

 

du har jo vert eldig flink da!:) imponert!!! håper kg forsette å ramle av deg:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enitra91

Det er bra dere har et ganske sundt kosthold hos dere. Men prøv å fokuser på det som er viktigst å ha i seg. Sånn som grønnsaker skal jo være halve tallerkenen, og resterende det andre du har til middag. Gi deg selv en streng hånd, og ikke minst en stor bjørnetjeneste ved å spise litt frokost. Så om det bare er 1 banan i begynnelsen. Noe du klarer å få i deg om morgenen. (men ikke brus og godteri da.) ;) Når resten av personene rundt meg spiser saus, er ikke jeg den som kutter det helt ut, men jeg tar på bittelitt over potetene sånn at det skal smake litt, og det hjelper masse.

 

Men for å lære mer om inntak, noe jeg har skjønt på deg at du allerede kan, men trenger noen som drar deg igang, foreslår jeg at du heretter logger deg inn på Grete Roede sine sider hver dag og registerer ALL inntak av mat og drikke. ( Til og med alle usunnheter ;) ). Det hjelper deg med å holde deg mer i sjakk i forhold til mengde per dag!

 

Men i det store og det hele handler jo dette om hva du egentlig vil selv! For om man ikke er 100% innstillt på det, er det lett å gi opp. Men du skal huske at når du først har begynt, er det bare å fortsette! Jeg pleier å lese blogger eller liknende om personer som går ned i vekt, eller har gått ned når jeg kjenner motivasjonen er på vei et annet sted. Ikke gi opp! Vær sta! Det er det som gjelder. :)

 

30 min gåtur om dagen er noe som er lett for alle. Dessuten så kjenner du straks at du kommer til å ha mer overskudd når ungene er i seng. :) Jo mindre man holder seg i aktivitet, jo mer lat og dårlig blir man i kroppen. Så ja, det er jo bare unnskyldninger. Selv om man tror de unnsyldningene er kjempegode og riktige når vi bruker dem. ;) Men det her skal du klare! Og om du trenger flere spark bak? Ja, da er det bare å si ifra! ;) Dette skal du klare!! :)

 

Tusen takk for det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chubbyjenta

Hei Alle:) eg e heilt ny på det her. har aldri vert medlem på noke som detta, men tenkte nå at eg trenge litt inspirasjon. slite med overvekt ifølge bmi kalkulatoren! eg sjøl føle eg ikje e så altfor stor, men misstrivs veldig med vekta. ønsker da å gå ned minst 12kg, men hvordan i huleste skal eg få til det?? det siste året har vert preget av fødselsdeprisjon, så det har blitt null trening omtrent, kun styrketrening en gang i uka. har to barn og er 100% student, så finner liksom aldri tid til trening. min verste fiende er kg`ene som skal vekk til sommeren, for da skal jeg gifte meg :)/>/>

 

Noen som vil dele litt historier, eller komme med tips så kan hjelpe meg?=)

 

 

Hei!!

Jeg skal også gå ned ca 12 kg innen sommeren. Skal gifte meg 1 juni og ser på det som en motivasjonsfaktor for å endelig klare det! Jeg har gått på Grete torde kurs før og følger anbefalingene derfra. Jeg målet og veier alt jeg spiser de første ukene for å komme igang. Jeg veier 81,6 og vil ned til 70. Er 172 høy. Ligger på 1600kcal per dag og trener styrke og kondisjon 2-3 ggr pr uke. Jeg har prøvd å gå ned tidligere uten å registrere matinntaket- men vil råde deg til å notere- det gjør at man blir mye mer bevisst og ikke minst får i seg nok- det er ganske mye mat hvis man velger sunt! Håpet vi kan følge hverandre og motivere til å holde ut! Når gifter du deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest janney14

Hei!!

Jeg skal også gå ned ca 12 kg innen sommeren. Skal gifte meg 1 juni og ser på det som en motivasjonsfaktor for å endelig klare det! Jeg har gått på Grete torde kurs før og følger anbefalingene derfra. Jeg målet og veier alt jeg spiser de første ukene for å komme igang. Jeg veier 81,6 og vil ned til 70. Er 172 høy. Ligger på 1600kcal per dag og trener styrke og kondisjon 2-3 ggr pr uke. Jeg har prøvd å gå ned tidligere uten å registrere matinntaket- men vil råde deg til å notere- det gjør at man blir mye mer bevisst og ikke minst får i seg nok- det er ganske mye mat hvis man velger sunt! Håpet vi kan følge hverandre og motivere til å holde ut! Når gifter du deg?

 

Hei, da er vi ganske like egentlig:) eg er 173 å veier 76, vil ned til 65kg. er ikke så stor fæn av å veie, å syns dt tar mye tid i forhold til hvordan min hverdag er. med to barn og studier, er dt ett under at det blir middag hver dag føler eg, hehe...

Jeg skal gifte meg 24 august:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest janney14

En liten oppsummering:) Nå er det nye året godt i gang å skolen er som vanlig travel!:) Men nå er eksamenane overstått, så jeg kjenner veldig på den at kroppen er rolig å klar for trening:)

Denna uka gikk det i styrketrening på søndag(1time), så har jeg itllegg gått tur på mandag, tirsdag og onsdag, hvor 40min ble utført di dagene. Må si meg veldig fornøyd med det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...