Gå til innhold

Jeg er blitt en fullfører!


Anbefalte innlegg

Gjest rosabikini

Hei alle sammen!

 

Her ser jeg at vi alle må jobbe med å bli aktive igjen smile.gif

 

Jeg er nå tilbake etter to uker på fjellet - helt avskåret fra internett, mobil - ja, det meste! Ukene der oppe gikk veldig bra, mest fordi det var så greit å komme i rutine, og at jeg ikke kunne løpe til butikken for å handle snop. Jeg har spist søte havrekjeks med sjokolade, men det har nesten vært med god samvittighet siden jeg har gått mye i fjellet.

 

Mitt resultat nå er 87,5 kg, da er BMI på 29,58. Mitt forrige delmål var 88 kg, så da har jeg satt et nytt et på 84 kg. Jeg har 0,2 gram ned til å være på 20-kilosmerket, DET må da for p****** være noe å jobbe mot denne uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært rosabikini!!!!! 20 kg-merket - det greier du denne uken :D :D Fantastisk!

 

Jeg har kommet godt i gang igjen. Jeg var ikke flink i sommer, hverken ift trening eller kosthold, så jeg gikk opp noe av det jeg hadde gått ned i løpet av vinteren og våren.

 

Men nå er jeg tilbake på sporet, er flink ift kosthold, selv om det svinger litt ift registreringen. Men det er en seier for meg at jeg ikke blir så opphengt i den at jeg gir opp hvis jeg ikke får registrert. Har også kommet godt i gang med treningen og har innført regelen "no excuse"... så jeg har blitt flink til å ta med treningstøy hvis jeg er på jobbreise med overnatting, samt velge hotell med treningsrom, hvis det er mulig.

 

Var i Tromsø tidligere i uken og der hadde hotellet plassert treningsrommet i 10. etg med DEN utsikten! De har skjønt det! Der var det ikke bortgjemt nede i kjelleren. Satte ny løpsrekord. Har tidligere kun greid å løpe 8 min sammenhengende på tredemølla. Da løp jeg 23,5 min!! Det var en stor seier for meg! Så med intervallene jeg hadde hatt i forkant ble det totalt 50 min. :D

 

Så jeg er ganske optimist ift høsten. Tror nå på en annen måte enn tidligere at målene mine er gjennomførbare :)

 

Jeg veide forrige torsdag 89,5, så jeg jobber nå mot delmålet 85.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en deilig følelse å nå 20 kg. Gled deg rosabikini.

 

FrkT. Du er ikke alene om å ha gått opp i vekt i sommer. Jeg gikk opp fra 81 til 85. Kan ikke bare skylde på graviditeten for det ble veldig lite fysisk aktivitet og mye usunn mat.

 

Siste måneden har vekten ligget stabilt. Er ikke så fokusert på selve vekten. Mer fokusert på å ha et sunt måltid nå så den lille får i seg nok næringsstoffer. Eller, den lille tar vel det den treng og det er jeg som sitter igjen med det som måtte være igjen. Etter ferien har det gått rimelig greit bortsett fra den siste uken. Har spist store porsjoner og har hatt lite "ork" til å lage mat, så det har blitt en del halv-/helfabrikata. Er også litt for glad i chips og spiser 1 hel stor pose alene ila helgen. Ukedagene går det bedre med.

 

Har ikke fått smerter i bekkenet enda. Ikke i nærheten av slik det var med nr. 1 og 2. Da begynte det i uke 16 og uke 13. Nå er jeg i uke 16 og jeg er sikker på at vekta har stor betydning her. Kjenner litt i bekkenet men ikke på samme måte. Hadde nok kjent det mer om det hadde vært 20 kg ekstra som tynget på bekkenet.

Jeg har også vært veldig trett siste ukene som gjør at jeg velger en dupp på sofaen i stedet for husarbeid. På mandag skal jeg på spinningtime på treningssenteret igjen. Tenker jeg skal på timen uansett hvor trøtt jeg er. Kan heller sove etterpå.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veiedag i dag og den viste 89,0! :D Superfornøyd, fordi jeg hadde egentlig forventet en liten oppgang akkurat denne uken.

 

TinaP - jeg synes du er flink og du har et veldig bra fokus. Selv om barnet tar det det vil ha - så er det jo bra at du fyller på med det som er bra for både deg og barnet :)

 

Det må være utrolig deilig å ha kommet i uke 16 og være i bedre form enn det du var de to andre gangene. Ikke undervurder det å ta en liten lur nå når du er gravid. Så hvis du fokuserer på sunn mat, ekstra hvile og trening - så kommer du til å være i storform til fødselen :D Det blir skikkelig stas med en liten en igjen.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på spinningtime og det var deilig. Godt å komme i gang igjen med trening kjenner jeg. Det har blitt lite skogsturer/soppturer på meg i det siste da jeg har vært så trett. Prøver å få sove litt på ledige stunder. Hadde flere dager der jeg ikke spiste som jeg burde men føler det går litt bedre nå.

Det er så deilig å ikke kjenne noe særlig til bekkenløsning enda.

 

Jeg misunner dere litt som kan juble over vektnedgang. Jeg tørr nesten ikke gå på vekta for jeg er redd det blir for mye opp. Hadde jo et mål om holde meg under 90 kg men er svært usikker på om dette lar seg gjøre da jeg allerede ligger mellom 86 og 87 kg. Magen er blitt stor. Ser sikkert ut som jeg er 6 mndr på vei og ikke 4.

 

Gleder meg til vinter/vår da jeg kan begynne på vektnedgang igjen. Dere er vel kommet i mål eller nesten i mål da.

 

Ha en fin uke.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosabikini, stor milepael! Gratulerer!

 

Haaper det gaar bra med alle. Skal vaere mer aktiv utover hoesten. Sommerferien over her naa og vi er tilbake i rutiner, da blir alt litt lettere.

 

Jeg har surra mye den siste mnd. Forrige uke var jeg oppe i 81.8! (hadde mensen da) og denne uka heldigvis 79.9 igjen. Jeg har vaert 'flink' siden mandag og motivasjonen er tilbake. Tenk at jeg er under 5kg unna 75 :) Og paa 77.4 vil jeg ha normalvektig BMI like under 25. Det er bare 2.4kg unna det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lite liv på denne tråden for tiden. Jeg har vel ikke vært så flittig selv til å skrive i det siste. Trettheten forsvinner ikke. Bekkenet har så vidt begynt å gjøre vondt. Gikk en lang tur i går og har veldig vondt i dag. Trener på treningssenteret 1 g. pr uke og er fornøyd med det. Maten derimot vil jeg helst ikke snakke om. Går fint på dagtid men skeier ut om kvelden. Veier meg 2. hver uke for å se at jeg ikke går opp for mye. Skal på UL i morgen og er spent på om det blir gutt eller jente. Har en av hver fra før så det er det samme hva det blir.

 

Hvordan går det med dere andre. Går det nedover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Hei hei jenter,

 

Jeg trodde aldri i verden at det skulle bli så busy i tiden etter ferie..

 

Først av alt - TUSEN TAKK for gratulasjonene da jeg havnet under 20-kilosmerket. Åh det er en glede!!! Det er en kjempedeilig følelse!! Det ble ingen store markeringer, men liker å si at den turbuksen jeg bruker mest er kjøpt for 20 kilo siden ;)

 

Min nye greie er mager vaniljekesam. Det synes jeg dekker søtsuget ganske godt - en skje eller to og koser meg med det. Hva har dere for å dempe søtsuget, eller for å klare å unngå det?

 

For halvannen uke siden var jeg i Praha på langtur og har gått på meg vondt i ryggen etter det. I tillegg har jeg fått bil i løpet av sommeren og merker at jeg bruker den altfor mye til og fra jobb!! Dog har det blitt flere skogsturer. Han jeg dater er også geocacher og veldig glad i skogen/fjellet og vi har mer dratt på slike dater enn å sitte på cafe og drikke caffe latte. Haha, har kjent ham i to måneder og han har sett meg mer i turtøy uten sminke enn pent kledd. Og da skader det jo ikke at man har gått ned noen kilo slik at man føler seg bra samtidig. Bare om å gjøre å ikke legge dette på seg til vinteren igjen..

 

TinaP: jeg sliter også med ettermiddagen/kvelden når det kommer til mat. På dagen er jeg jo på jobb, så da blir det lunsj, men om ettermiddagen og kvelden er det lett å bare dytte noe inn i munnen.. Og dumt er det..

 

NokERNok2010 - WOW, du er nærme nå! Tenk - normalvektig!!! DET er noe å se frem mot det!! Jeg må ned på 73,6 for det samme. Mulig det bare er meg, men jeg synes det høres så lite ut? Hvor slank er man som normalvektig? For dette er det jo bare 13 kg igjen ned.. Allerede ned 21 (puh) og synes jo at jeg har blitt ganske så fin egentlig.. Noen andre som har tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk jo ned 22 kg på et år. De siste 4 kg brukte jeg 4-5 måneder på. Jeg var veldig fornøyd med hvor langt jeg var kommet og følte meg mye bedre innvendig. Kunne kjøpe klær i vanlige butikker var deilig. Kanskje det var derfor det tok så lang tid å gå ned på slutten der. Jeg kom jo ikke i mål. På det minste, sånn ca når jeg ble gravid, var jeg 81 kg. Normalvekt (bmi 20-25) for meg er mellom 59 og 73 kg. Da jeg startet å slanke meg tenkte jeg at jeg ville ligge mellom 65 og 70 kg. Men når jeg kanskje en gang kommer til 75 så kan hende jeg er fornøyd med det også.

 

Hvis jeg skal skeie ut med sunn mat så blir det som oftest frukt og da spesielt appelsin. Så jeg er fornøyd dersom jeg spiser 2 frukt for mye til dagen, heller det enn å skeie ut med sjokolade hver dag. Føler denne uke har gått bedre enn forrige uke ang. mat.

 

Så heldig du er som har fått deg en cache-venn som også liker naturen. Det er nok enklere å holde seg aktiv om begge er interessert i å være ute enn om den ene er mer interessert i tv/data.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Oj, Tina, 22 kilo på ett år er jo vannvittig!. Jeg kan godt forstå at det er vanskelig med de siste kiloene. Selv synes jeg det er vanskelig å se hvordan kroppen min liksom skal se ut til slutt, om dere skjønner. Jeg synes allerede jeg ser ganske bra ut - har ikke noe særlig til valker lenger, kan se litt mer muskeldefinisjon i lårene (det er dritkult!!), ser at midjen og derav også noe håndtak har trukket seg tilbake. Kanskje det er litt fremmedgjøring - altså jeg synes jo at jeg er fin nå.. Og likevel vil jeg ned 13-14 kg til..

 

I går fikk jeg brukt masse muskler! Jeg var i skogen, men istedet for å gå på skogsbilveiene i Østmarka så "bushet" vi. Det vil si at der vi så en fin sti, så gikk vi på den. Det var opp og ned og kravling og alt mulig - helt herlig følelse! Kanskje noe for dere med barn også - vi var to voksne og hadde en kjempefin tur :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd det er lite liv på denne tråden nå. Kanskje dere har hoppet over på andre tråder? Eller har det veldig travelt og ikke tid til å skrive på forum lenger. Selv om min "slanking" er satt på vent så synes jeg det er veldig spennende å høre hvordan det går med dere andre.

 

Jeg har alltid hatt med meg gulrot som mellommåltid på jobb. Etter 1,5 år er jeg blitt lei av gulrøtter, i hvert fall som mellommåltid. Kålrot i staver er også veldig godt men jeg får så mye luft i magen av det og prøver derfor å unngå det. Blomkål kan være et alternativ (det er jo en kål-sort det også, kanskje jeg får luft i magen av den og?) Stangselleri synes jeg ikke om. Tomater er ikke noe særlig å knaske på. Agurk er best på skiven og den er også bare full av vann og metter ikke. Frukt sparer jeg til et annet mellommåltid + jeg gofler frukt på kvelden i stedet for snop. Så jeg trenger ikke mer frukt. Yoghurt er jeg ikke så glad i. Føler jeg har nok brødmåltider så knekkebrød føler jeg ikke er aktuelt.

 

Noen som har tips til mellommåltid med lite kalorier? Må være noe jeg kan pakke ned om morgenen og spise på jobb. Kan ikke tilberede noe på jobb for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Heisann - jeg går for tunfisk i vann (boks) og de 3 p'ene: paprika, purre og pepper. Kutt grønnsakene, putt i en boks med litt pepper, ha tunfisk oppi rett før du skal spise det. Kjempegodt og masse protein, lite kcal. Verdt et forsøk, hvis du liker det.

 

Bær? Blåbær - jeg synes det fungerer.

 

Ellers bruker jeg 1 hjemmelaget knekkebrød (mest frø), spiser det sakte med litt kyllingpålegg, metter utrolig. Vann til. Eller te (varme drikker gir meg mer metthetsfølelse)

 

Gulrot synes jeg fortsatt er skikkelig godt, men skjønner du er lei.

Annet alternativ er lettkokt blomkål og brokkoli i buketter.

 

Tilsist - verdens billigste mest kcal fattige og supergode salat:

1 liten Nykål i strimler (best med ostehøvel, funker også med skarp kniv, skjær tynt) - tilsett en dressing av godt urtesalt (olivier og co), kvernet pepper, halv lime og 1 ss olivenolje. La stå i kjøleskap hjeme og ta ut en god porsjon til mellommåltid på jobb. Er litt syrlig og utrolig godt!

 

Prøv! Ha en nydelig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, er så heldig å ha salatbar på jobb og ofte lager jeg en salat av Ja-grønnsaker med litt dressing og har på pulten til 14-15 tiden, ellers yoghurt med 2ss go'dag musli eller en frukt. En kopp varm melk med neskafe oppi og litt kanel på toppen er deilig og mettende, demper søtsug bla. Evt. klibrød med mager smøreost og agurk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips.

 

Gullmedaljekandidaten: Generelt kald fisk er jeg ikke glad i, dette gjelder og tunfisk, røkt laks osv. Det vokser rett og slett i munnen på meg. Fiskepudding og fiskekaker går greit kalde.

Den salaten med dressingen virket veldig god. Skal prøve på den.

 

Salat er lenge siden jeg har laget i det hele tatt så kanskje jeg skal tenke på det til i morgen.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Tusen takk for tips.

 

Gullmedaljekandidaten: Generelt kald fisk er jeg ikke glad i, dette gjelder og tunfisk, røkt laks osv. Det vokser rett og slett i munnen på meg. Fiskepudding og fiskekaker går greit kalde.

Den salaten med dressingen virket veldig god. Skal prøve på den.

 

Salat er lenge siden jeg har laget i det hele tatt så kanskje jeg skal tenke på det til i morgen.

 

Ja, da er ikke tunfisk tingen - en annen salat jeg pleier å ha er følgende:

puy-linsesalat. Har ofte puylinser til middag og blander litt linserester med mye rød og grønn paprika i små biter, litt agurk i små terninger, litt rødløk og litt krydder og sitron/lime + noen dråper basilikum-olivenolje. Nydelig mellommåltid i liten mengde eller lunsj i litt større mengde. Metter godt og varer lenge. Alltid fint å prøve noe nytt. Krever litt forberedelse og planlegging, men til gjengjeld er det da vi har best resultater.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...