Gå til innhold

Råd, tips og støtte i den skumle Hold Vekten-fasen, med varig endring for oss over 40 år


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Ja, da er det bare å hoppe i det, skummelt men nå er vekta innenfor der den skal være og har vært der siden i høst.

Til og med jula har jeg klart å holdt vekta, så...

 

Men jeg håper at det blir mange her inne som kan være med på denne skumle veien. Selv om du har igjen noen få kilo eller har kommet i mål, eller vært der en stund så håper jeg dere kommer og blir med på veien mot en livsstil som holder resten av livet.

Det er ikke noe å vits å trene hver dag, vist en egentlig ikke liker det, men litt trening er jo sunt. Men hva er trening?? Finn noe som du synes er moro. Da tenker en ikke på at en trener.

 

Dette forumet bli til under veis, så kom igjen å skriv noen ord om deg selv å så er vi i gang.

 

Jeg er ei dame på 50 år. Brukte 2 år å gå ned fra 88,8 kg og til 66 kg.

I hele høst har jeg ligger på ca 65,5 kg.

 

Jeg skal ligge mellom 62-66 kg.

Så om jeg etter hver klarer å komme meg litt mer ned, så gjør ikke det noe.

 

Starter dette nye året med en vekt på 64,8 kg.

 

Mål for å holde vekten fremover og kanskje gå ned litt til, kommer men kommer tilbake senere med mål og treningsprogram osv.

 

Velkommen i forumet alle som titter innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 328
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så beundringsverdig! Jeg bøyer meg i støvet og håper at jeg også kan flytte inn igjen på hold-vekten-forumet en gang i løpet av våren. Nå er det først en innsats som må gjøres, og vaner som må endres. Det er flott med folk som deg som inspirerer og motiverer. Tusen takk for kloke ord! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Tjorven45!

 

Jeg slår gjerne følge med deg! :D

 

Jeg er 40 år, har to barn på 11 og 13, hund og mann, og har gått ned fra 81 til 64 kilo siden sommeren 2010.

 

Jeg er ny på hold-vekten forumet, men har egentlig innsett at jeg på mitt merkelige vis har holdt vekten siden sommeren 2011. Etter en lang læringsperiode har jeg notert meg på pluss-siden at jeg er veldig flink i hverdagene både til å spise fornuftig og til å gå mange og raske turer med hunden. På minus-siden så er jeg utrolig glad i mat som ikke harmonerer med slanking eller å holde vekt, så i ferier har jeg tatt helt "fri" og hatt et inntak uten begrensninger. Når hverdagen er tilbake, så er det på'an igjen.

 

Slik har det gått opp og ned innenfor 64-69 kilo, og mens jeg veide 64 før jul, så kjenner jeg godt på klærne at jeg har en jobb å gjøre som starter sammen med hverdagene i morgen.

 

Jeg har innsett at dette er min måte å holde vekten på, og jeg er komfortabel med det fordi det gjør at jeg kan ivareta kosen med mat i perioder samtidig som jeg aldri mer skal bli så overvektig.

 

Planen for 2013 er å øke litt på mengden trening og få noe bedre kondisjon og styrke. For vekten så gjelder det å komme tilbake til 64 kilo i løpet av januar, og så bruke hele våre frem til sommerferien på å stabilisere den der.

 

Jeg tror bestemt 2013 blir et bra år! :D

Lykke til, Tjorven45!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Giraffe - Takk skal du ha. Det var koselig å høre.

Du er velkommen når du nærmer deg målet ditt.

Ja, det er viktig å ta det som et livsstilsending og ikke se på det som slankekur,

for da tar en valg som en klarer å holde etter at en er ferdig med nedgang.

Lykke til. Så hører vi snart fra deg :)

 

Slippe - Velkommen skal du være. Sammen er vi sterke.

Ser ut som du allerede er på fin vei med å holde vekten.

Jeg har lært at 2 kg opp og ned verken er opp eller ned, det betyr at vekta er stabil da.

Jeg er så enig med deg. En skal kose seg når det er perioder som jul, sommer, bursdager, ol.

 

Jeg holdt, også, vekten i hele fjordvinter og så tok jeg et skippertak i sommer, og kom ned til 65 kg + - men har 64 kg som hovedmål og med + - 2 kg da, blir det 62-66. Så til høytider tar jeg av litt så jeg har litt å gå på.

 

Ja, dette blir vårt år, som alt faller på plass for vi vet, at vi ALDRI skal opp til de kiloene som vi startet på. Jeg skal Aldri over 68 kg, så blir det å kutte ut på litt av det gode liv ;) Men egentlig har jeg en sunn livsstil med riktig mat og mengde. Trener ganske mye, som dere vil se, etter hvert. For TP blir jeg føren i lang tid fremover, så får jeg se hva som skjer med mat føringen, etter hvert.

Veldig skummelt å slutte å føre... selv om det bare blir ca så klarer jeg ikke kutte ut... Men må jo det etter hvert. Eller??

 

Jeg blir nok være veldig aktiv her ute en god stund fremover, også.

 

Dere må ha en flott onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Jeg er med, og dette er skummelt altså!! Føler jeg kanskje er litt tidlig ute på HV, men har vært klar for det så lenge, så jeg hopper hit nå.

 

Jeg er 41 år, har mann og to barn i barnehage/småskolealder, jobber fulltid og har derfor alt for lite fritid :P . Den lille jeg har brukes til trening, strikking og gode venner.

 

Jeg sluttet å røyke i mars i fjor. Veide da 78 kilo, og gikk ned til 70-71 frem til desember. Måtte det, for jeg vet at jeg begynner å røyke igjen om jeg legger på meg av stoppen :unsure: . Begynte å trene i april måned, og trener 5 dager i uken, mest styrketrening pga svake knær som hindrer det meste av kondisjonstrening dessverre. Håper å starte med litt sykling til våren.

 

Jeg har ikke noen offisiell 2013 startvekt enda, den kommer på mandag som er min veiedag. Veier meg mandager fordi det er da jeg er tyngst (etter helgen :blink: ), og da lurer jeg ikke meg selv. Det er en fin ting for meg, for da skjerper jeg litt i helgen. Tipper jeg veier et sted mellom 72 og 73 kilo etter julens utskeielser, så min første greie her på HV blir å gå ned julekiloene. Min erfaring er at kilo som har kommet fort også går fortere av enn de stabeistene som har vært der noen år, så jeg håper det går litt av seg selv når jeg kommer inn i ordnede former.

 

Etter å ha ligget på Meny 2/3 i 9 måneder, er det skremmende å skulle begynne å spise mer (på en bevisst måte). Jeg tenker jeg kanskje skal kjøre en uke med Meny 2 (1600 kalorier) og en uke med HV Meny 4 (2200 kalorier) frem til jeg er under 70 kilo. Gå sakte ned de siste kiloene. Og deretter se om det faktisk er mulig for meg å stabilisere vekten med 2200 kalorier per dag - må si det for meg høres ganske mye ut akkurat nå. Samtidig vil jeg gjerne bygge litt mer muskulatur, og jeg vet at det ikke går så lett om man samtidig er på energiunderskudd...

 

Blir et spennende år dette, og jeg må si jeg er skremt. Jeg har liksom lært meg å slanke meg nå, men å bli her? Det ville i tilfelle vært første gangen jeg klarte det ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Velkommen til deg, også, Cecilie, godt å se deg her inne, også.

Ja, det er beundringsverdig å både gå ned i vekt og slutte å røyke. Men nå har du holdt opp så lenge så skulle du gå opp i vekt nå, vet du at det ikke er fordi du har sluttet å røyke, huske det ;) Glad for at du klarte å holde deg unna røyken i syden i jula, også.

Du er flink. Så da kommer du nok fort ned disse få kiloene, vist det er noen å gå ned da. Blir spennende å se mandag.

 

Jeg hadde et snitt på inntak på 2100 kcal i romjula og jeg gikk ned. Så vi må bare prøve oss frem, etterhvert. Ser at jeg ikke klarer å spise så mye de siste dagene, men er ikke i form, så mat smaker ikke. Men da gjør vekta et hopp opp, med en gang.

 

Ja, dette å holde vekta er skummelt, så veien blir til mens jeg går her. Tar en og en dag om gangen, enda.

 

Treningen er i boks, for jeg elsker å trene variert.

 

Mandag er vanngym

Tirsdag - Intervalltrening, ute.

Onsdag - Fri eller dans, swing/bugg ol

Torsdag - Styrketrening med oppvarming på tredemølla/elipsemaskin

Fredag - Fri eller ut å jogge med Power Walk

Lørdag - tur til skogs, ski eller truger i vinter

Søndag blir det nok også, en tur ut i naturen. Ski eller truger.

 

Mine turer sier pulsklokka at det er hardøkter, så...

Men går jeg med venninner blir det jo roligere.

 

Kcal inntak per dag, får jeg komme tilbake til...

 

God kveld og flott torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Lurte på om jeg kan få henge meg på dere, selv om jeg bare er snart 39 år (i løpet av måneden)?

Kjente meg sånn igjen i det dere skriver om at det er skummelt å skal holde vekten. Har jo visst at det nærmet seg en stund nå, men har nærmest grua meg, for dette er noe jeg virkelig ikke kan!

Hadde vel egentlig ikke tenkt å flytte inn hit på holde vekten før vekta viste 68 blank heller, men når jeg så denne tråden tenkte jeg at jeg kunne tjuvstarte litt siden jeg er i vektbeltet mitt iallefall (68-70 kg). Hvis dere vil ha med ei på nærmere 40 da?

Jeg veide 68,1 kg før jul, og var nesten i mål før julekiloene kom kasta på, men satser på at de er borte igjen i løpet av januar iallefall.

 

Jeg er mor til 3 aktive gutter på 4, 9 og 11 år. Jobber 100 % som sykepleier og har lang reisevei til jobb, så det er lite fritid på meg også. Men også jeg velger å bruke min fritid på trening. Har rett og slett begynt å elske trening og skal aldri slutte med det, så lenge det er helsemessig mulig.

 

I matveien blir det nok 1600 kcal ut januar for å bli kvitt julekiloene, og deretter må jeg nok bare prøve og feile. Har vært jojo slanker i 20 år og har ALDRI! greid å holde vekten over en lengre periode. Men det var før jeg begynte her inne. ;) Nå vet jeg jo så utrolig mye mer om kosthold og sammensetning av måltider, så jeg har jo bedre odds enn noensinne.

Ser for meg at jeg kanskje legger meg på 2000 kcal om dagen på ukedager, så har jeg litt ekstra å gå på til helgen. Vet jo ikke om det vil fungere, så jeg får bare prøve å se.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Snupsipups - Selvsagt er du velkommen å bli med oss på denne skumle veien mot å holde vekten.

 

Før jeg la på meg for 7 år siden, var jeg alltid slank og tenkte ikke så mye på hva jeg spiste. Men jeg trente og spiste stort sett sund mat, da, også. Gikk jeg opp 2-3 kg om vinteren tok jeg et skippertak etter påske, så var jeg nede igjen til 17. mai.

Men den tiden lå jeg på 55-58 kg. Sommeren, kanskje nedpå 52 kg.

 

Jeg ser at når jeg øker inntaket, så tar det ca 2 uker før kroppen regulerer seg. Så jeg går litt opp med det sammen, men så øker sikkert forbrenningen og jeg begynner å gå ned i vekt, selv når jeg har vært oppe på 2200 kcal i snitt, så går jeg ned litt.

For som deg, jeg elsker å trene. Bare må det.

 

Ja, vi må bare prøve å feile og prøve igjen.

 

Jeg er syk for tiden så blir mye drikke.

Prøver å spise litt men ikke alt smaker like godt. Men middag får jeg til for da kan jeg krydre bra.

Halsbetennelse gir rar smak på maten.

 

Jeg er singel og jobbsøker for tiden så har masse tid.

Men da er det lettere å putte noe i munn, også ;)

Men da må jeg ut å handle, uansett form. Så det er mitt prosjekt idag ;)

 

God dag videre og flott fredag og god helg til dere som tar helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her strømmer det jo til med folk til din nye tråd, Tjorven! Det var morsomt å se!

Får henge meg på jeg og, selv om jeg er " noen" år over 40..hmmm.

 

Og ikke helt riktig på HV ennå, men har tross alt gått ned 20 kg, og det er jo bare noen fillekilo igjen, til 63 som er mitt foreløpige mål, iallefall.

 

Var i nærheten av 64 før jul, men julefristelsene har tatt meg og vekta idag viste godt over 66 ja. Men som du sier, 2 + -, er ikke verdens undergang.

 

Det har bare blitt en ganske lang før/ etterjul også, med veldig lite trening og altfor mye mat.

 

Hadde bestemt meg for at trimmen skulle opprettholdes, men der må en planlegge mer bestemt neste gang, og prioritere det ser jeg.

 

Nå er det iallefall tilbake mot faste vaner, som dansing tre ganger i uka, gode turer med hunden, trenings senter.

Ser jo at når disse faste timene tar pause, er det værre å holde seg igang med noe...og der må en være litt oppfinnsom. Sommer ferie blir noe annet, da kan en komme seg inn i de dype skoger, sykle og svømme, om vinteren begrenser det seg mer.

 

Har vært et par timer ute på ski idag, det var bare helt herlig!

 

Gleder meg til å komme inn på Sporet igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

velkommen Sekstito/Eva. Koselig å se deg her, også. Har ventet på deg, vet du :) Du er en av oss, uansett. Med din dansing og trening, turer både på ski og beina er du sprekere enn mange 40-50 åringer.

 

Ja, det er koselig og fint at det blir flere her. Plass til mange.

 

Kjøpte meg ny vekt i dag. Jula hadde vekt til bare 79 kr. Men det ser ut som den og den gamle viser likt ;) Var flere som mente at vekta mi ikke var så snill...

 

Hvordan går dagene deres da??

 

Fortsatt ikke i form, så startet til uka med treningen. Men det blir noen turer på meg i helga, også ;)Blir litt mindre mat enn jeg hadde tenkt da.

 

Flott fredag til dere alle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Var en tur på butikken i går.

Alle blader handler om å gå ned i vekt.

Alt julegodteriet er til halv pris.

Ganske selvmotsigende må jeg si ;)

 

Men glad jeg slipper å tenkt på noen av delene.

Har jeg lyst på noe søtt, tar jeg noen lakrisbiter, den helt vanlige fra Panda, og så er behovet over.

 

Men heldigvis hadde de frukt til 10 kr kg, så det ble det mye av.

 

Etter å ha ligget på litt over 2000 kcal i jula, men med trim, ligger jeg på litt over 1600 de siste dagene, ettersom jeg ikke er i form.

Håper det snart går over for søndag skal jeg på langtur med truger.

 

God dag videre og flott lørdag og helg.

 

Jeg har offentlig veiedag på mandag, fortsatt.

 

Hvordan går det med folkene her ute da.

Alt under kontroll?? Håper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, julegodter til halv pris har mange år vært en utfordring for meg. Har vel stort sett alltid starta på en ny slankekur etter nyttår hvert år, men godteriet til halv pris har jeg ikke greid å la være å kjøpe. Det er jo så billig, så da må man jo hamstre.... Og selvfølgelig skal jeg jo la det bli liggende i skapet til jeg kan spise godteri igjen... Haha... snakk om å lure seg selv da. Men enn så deilig at jeg kan sitte her å se tilbake på hvor dum jeg var og vite at jeg har kommet så utrolig mye lengre nå. :)

 

Ble egentlig utrolig lei av godteri i jula (selv om jeg ikke greide å la det være), men det søte frister heldigvis ikke akkurat nå. Planen er å gå igjennom hele januar uten snop. Det fungerer så godt for søtsuget mitt å holde seg helt avholdende for en periode. Når januar er over kan jeg kose meg med godt på lørdager evt en annen dag i uka (men bare en dag pr uke).

Så langt er jeg på godterifri dag nr 4, og det går kjempefint ;)

 

 

God helg til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truger har jeg aldri prøvd, høres tungt ut? Men da er det vanligvis for tungt for en hund å bli med, og gå gjennom snøen hele tiden.

 

I kveld har vi faktisk gått lang tur i mørket, på tømmerveier inni skogen, med hodelykter. Flott stjernehimmel over oss. Kjempefin tur! Var ikke så glatt heller, frossen snø, men pigger under skoa må man ha.

 

Til uka begynner alvoret ( ja, har jo rydda vekk julematen nå, og begynt trimming) men full fres blir det fra mandag. Vi har fått Linedance på timeplanen, i tillegg til sving og folkedans, det er mange år siden en prøvde det, men har meldt meg på.

 

Blir veldig godt å komme igang...

 

God helg til alle! Håper det kommer fler kjente etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor seier å ikke la seg friste av godiser til halv pris,snupsipups...jeg også gjorde det.

 

Tenkte at det er " kjekt å ha" om en får besøk, osv. Men det lå jo nedi boden og ropte på meg, og for en nedtur at man ikke kunne la det være. Tør ikke prøve på det lenger, selv om jeg ikke har noe spesiell lyst på sjokolade eller søtt. Rar mekanisme. Har nok mange psykiske grunner.

 

Jeg er etterkrigsbarn, med stor knapphet på sukker, vi reiste til Sverige for å kjøpe sånt. Derved ble det ekstra stas. Og sånne ting sitter nok prenta inn. Ellers er jo snop erfaringsmessig knytta til både glede,kos og trøst, og det tar tid å av venne slike vaner.

 

Ting man fyser på har forandra seg gjennom denne livs stils omleggingen, synes jeg. Nå er det heller smakfull mat en ønsker seg, med gode krydder. Heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Skal hunden være med å gå der vi går med truger må den enten gå i spora etter oss eller så burde den ha truger, også ;)

Nei, det er faktisk ikke tungt å gå med truger. Du detter nesten ikke nedi i det hele tatt. Moro er det.

Men må finne frem skiene, snart.

 

Før i tiden. Da jeg var slank, brukte jeg å gå opp litt i vekt etter jul. Men jeg hadde gått ned før jul og så gikk jeg ned litt til i jula, men etter jul... måtte jo kjøpe marsipan da ;) Men nå er det mange år siden gjorde det.

Synes bare synd på alle som ikke burde kjøpe, men disse kurvene står jo helt oppi kassa, og nesten løper etter deg når du står i kø...

 

Men nok om det.

I dag kom jeg meg ut på en liten tur, dette ga 3,2 TP. Det var så nydelig vær og herlige farger, både på himmelen og i snøen...

 

God kveld og flott søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kan jeg også få slenge meg med her? Jeg er 39 år, men blir 40 iløpet av 2013... :rolleyes:

 

Litt om meg: 39 år, 168 høy, samboer, 1 barn (på 1 1/2 år) og jobber fulltid. Har gått ned ca. 20 kg fra oktober 2011 - oktober 2012. Flyttet inn på Holde Vekten-forumet her i fjor høst, etter å ha nådd målet mitt. Vektbeltet mitt har jeg satt til 60,0-62,9 kg.

 

Liker egentlig ikke å trene og er en stor godtegomp! Så her i gården står utfordringene jevnt i kø, kan man si. Men har til nå løst det med å pushe meg til å trene regelmessig, med hovedsaklig jogging 2-3 ganger i uka, og unne meg godteri i helgene. Det er den planen som passer best for meg, over tid. Men må kjempe hardt, kontinuerlig, for å holde meg til den. (I jula funket den ikke, for å si det sånn.)

 

Gikk altså tradisjonen tro et par (tre) kilo opp i jula. Veide 60,7 kg i begynnelsen av desember og vil så gjerne ned igjen dit. Siste offisielle vekt nå var 62,9. (Veier litt hver dag, men har fredager som offisiell veiedag.) Så jeg har klart å krabbe meg akkurat under det aksepterte vektbeltet mitt igjen nå, etter jula.

 

Den siste tiden har jeg dog lekt litt med tanken på å prøve å komme ned til 58-59 kg. Altså forskyve vektbeltet mitt et par kilo nedover. For jeg er ikke helt venn med kroppen min, kjenner jeg, når jeg vaker rundt 62-63. Det er greit for en kortere periode, men er redd jeg skal bli stuck her.

 

Men jeg har ikke helt bestemt meg enda. Må jo lytte litt til kroppen også. Ingen vits i å presse meg ned til 58-59 hvis kroppen trives best på noen kilo over.

 

I første omgang sikter jeg på å komme meg ned til 60 blank igjen. (Og holde den!) Det er nøyaktig 1 måned siden idag at jeg lå der. Det er en liten trøst!

 

Vel, det var litt om meg. Ha en fortsatt fin søndag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

velkommen skal du være, du, også, Bijou.

Ser du er som oss andre ;)

Da en starter med vektnedgangen har en ei vekt. Men etterhvert som en nærmer seg den vekta så går en litt mer ned, og så litt til...

Mitt første mål var 68 kg, så ble det 64,5 kg, men nå har jeg lyst til å gå ned til 62, før ferien, så stresser ikke med det.

Jeg har veiedag på mandag, men er nok, som flere, innom vekta hver dag ;)

 

Min uke har vært bra, selv om jeg har og er syk, fortsatt.

Fått meg 19,3 TP.

Avsluttet siste kvelden i fjor med dans og fortsatte inn i det nye.

Torsdag ble det en fin tur ute, og etter min pulsklokke er det aldri rolige turer jeg har.

Men så tok jeg det med ro til i går, da ble det en hastighetsøkt og i dag en tempoøkt som ga 6,2 TP for det var langtur.

Så selv med tett nese og hode, med sår hals og vondt i øra, så var det godt å komme seg litt ut. Det letter da. Det er natta som er verst.

Inntak har det blitt i underkant av 1800 kcal, ser det ut som.

 

Så spent på vekta i morgen.

 

Bijou - de fleste her er blitt veldig glade i å trene så håper du finner gleden, også. For meg er trening en rus. Men jeg variere veldig. Men raske turer ut i form av Power Walk og intervalltrening. Liker heller ikke å jogge over lengre tid. Hva med å få med manne på dans?? Det er fin trim, og så morsomt. Svømme, vannaerobic, vanngym - timen går som en røyk. Zumba - herlig treningsform. Og nå er det kommet enda flere "Zumba" varianter. Så håper du finner noe du liker å drive med. For å trene bare for å trene, da blir det ikke lenge en orker det. Lykke til.

 

God kveld og flott mandag til dere alle.

Lykke med vekta, vi som skal veies i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg akkurat kommet hjem fra trening, så da er humøret på topp. :)Corebar time med nyinnkjøpte sko ga mersmak. Ble nesten litt skuffa da timen var over....

19,3 trimpoeng på en uke du er syk Tjorven, må si jeg er mektig imponert. :) Jeg bruker vanligvis ikke å ha så mye på en vanlig uke en gang. Men det blir vel mer utover våren når jeg skal begynne å trene meg opp til halvmaraton, det er årets store mål for min del. Har aldri gjort det før, så er litt spent på om jeg greier det.....

Så i motsetning til dere liker jeg svært godt å jogge over lengre distanser, så lenge det er ute og jeg får ha musikk på ørene ;) Jogging på tredemølla er kjempekjedelig, der er det kun kortere intervalløkter som frister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

* I gang med trening - check

* Spise sunt - check

* Kutte ut snop og snacks :unsure::blink: :blink: :o :o ooops et stykke igjen :P

 

Begynner i morgen!

Gruer meg til å gå på vekta - den er nok ikke snill. Men det er bare å brette opp ermene. Trøster meg med at jeg i år slipper å skulle både slutte å røyke og begynne å trene. I år er det bare vekten - ned og stabilisering - som er kroppslig mål.

 

Ja - og så har jeg et forsett. Mest mulig mat fra bunnen av. Så i helgen har jeg stått og lagd kjøttboller og kjøttkaker og rundstykker i timesvis B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sto vekta på 66.8 idag også. Ble altså ca 2 kg opp i jula.

 

Og siden mitt foreløpige mål er 63, så ble plutselig den veien lenger å gå igjen...

Og sorterer ikke under HV heller!

 

Men jeg får prøve å ta i litt ekstra disse første ukene, og håpe på "easy come, easy go", ellers får en bare flytte ut litt, og heller komme igjen senere. Ikke værre enn det!

 

Ja, du er jomen tøff som kommer deg ut på så mye trening, selv om formen ikke er på topp,Tjorven!

Er det influensaen som har tatt tak i deg?

 

Jeg fikk til 8,8 TP siste uka, som ikke var så værst likevel. Men håper på mer denne uka!

 

Lykke til alle sammen, nå er hverdagene her igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Jaja, med 73,4 kilo inn i det nye året, er jeg tross alt 4,6 kilo lettere enn ved forrige årsskifte. Man får se positivt på det. 17. desember var siste offisielle veiedag i fjor, da lå jeg på 70,5. Så julen for meg "kostet" 2,9 kilo - som jeg håper å bli kvitt fort.

 

Henger meg på sekstito - og hører egentlig ikke hjemme her på HV. Jeg håper også på "easy come easy go", og prøver uten slankefokus likevel. Er såååå lei av ned-i-vekt-fokus!

 

Velger å holde planen med 1600 (ned i vekt)/2200 (HV) kalorier annenhver uke fremover, og godt med trening, så får vi se. Har jeg ikke nærmet meg komfortsonen (68-70) innen midten av februar, får jeg revurdere da.

 

Prøøøøver som dere skjønner å ha litt is i magen. Egentlig har jeg lyst til å legge meg ned og grine og sparke i gulvet, slutte å spise og bosette meg på tredemølla til jeg er der jeg var 17. desember igjen. Men vet jo at det ikke er videre fornuftig (og heller ikke gjennomførbart).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt ble 69,2 kg så ned 1 kg siste uka. Hadde jo håpet at litt mer skulle forsvinne første uka etter jul, men den gang ei. Så da er jeg fremdeles 1,2 kg unna hold vekten vekt.

Men planen er jo 1600 kcal og snopfri ut januar, så da skulle jeg egentlig være greit i rute for å gå over på hold vekten kost fra 1.februar....

 

Ser jo ut som de fleste av oss i denne tråden har et like stykke igjen til drømmevekta, så da er vi jo alle i samme båt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Ja, jeg har ihvertfall det snupsisnups. Ble bare så inderlig lei av å "gå ned i vekt"-fokuset, og etter å ha gått ned nesten 8 kilo var jeg egentlig fornøyd. Så mentalt er jeg definitivt HV-materiale, men så var det det med å få kroppen til å henge med da :blink::lol:

 

Skal se det ordner seg med en god januar måned :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg er glad dere er med i HV forumet selv om dere i løpet av jula har gått opp litt i vekt.

Det er jo vanlig å gå opp i vekt i jula. De fleste gjør jo det. Værre med de kiloene som en går opp mellom nyttår og jul.

Det er jo ei uka en skal kose seg masse, med god mat, venner og familie, og som det er blitt sagt før, når vi skal kose oss med venner og familie, ja, uansett, når vi skal kose oss, skal det være med god mat drikke eller godteri.

Jeg er sikker på at dere i løpet av januar har kommet ned litt, flinke damer.

 

Derfor er jeg heldig, for vi koser oss med god mat først og så drar vi som regel ut å danser etterpå. Eller vi går en lang tur først og så lager vi noe godt etterpå :)

 

Snupsipups - Gratulere med flott vektnedgang. 1 kg er veldig bra. Å går en for fort ned kommer kiloene fortere på, igjen, så ta den tiden det trengs.

Halvmaraton er jo rått.

Selv om jeg har trent og vært i god form hele mitt liv, har jeg holdt meg unna alle former for løpe-konkurranser ;)

Fikk Grete Waitz i bursdagsgave ett år, så gjennomførte det da på 23 min. Men det ble med den ene gangen.

Ja, jeg bruker å ha mange TP - elsker å trene, og med dans blir det fort 6 TP de kveldene.

 

Cecilie - Ja, tenkt på alt du har klart året som gikk. Slutte å røyke samtidig som en går ned i vekt, det er det ikke mange som klarer. Du har kommet inn i et fint trenings-mønster. Så disse dumme kiloene fra jula, i form av sydentur, også, går du nok fort ned igjen.

Ja, å spise for lite gir heller ikke vektnedgang. Da tror kroppen at det er krig og går i sparebluss. Lykke til.

 

Sekstito/Eva - Ett skippertak så er du nede igjen. Når som det går mot vår blir det lettere enn på høsten :) Husk hva din "guru" har fortalt ;)Glad du er her. Lykke til, du, også.

 

Her ble det hold vekten. Men hadde gått ned litt. Men i helga har jeg gått opp litt igjen.

Det er nok fordi formen er blitt værre - var kanskje ikke så lurt med den lange turen i går, for da hadde jeg feber. Mistet smak- og luktesansen helt i går ettermiddag og da smaker det ikke noe særlig med mat. Så ble mest vann.

Jeg som skal ligge på ca 2000 kcal om dagen og så ble det litt over 1200 i to dager.. og dermed gjør vekta et hopp på nesten 1 kilo opp, over natta. Så den vekta er merkelig, også.

Spis lite og legg på deg 1 kilo i uka ;) Så viktig å måle livvidden, også.

 

Ja, det er kanskje influensa jeg har fått. Men feberen kom ikke før lørdagsettermiddag. Hadde da hatt vondt i hals, ørene, hode siden 2. januar. Men nå er jeg syk ;)

 

Da håper jeg denne uka blir bra for alle.

Lykke til.

God kveld og tirsdag alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smoothie61

Hei igjen "gamle og nye" flinke damer:-) - godt nytt år.

Så flott med ny tråd og så mange nye motiverte damer med samme mål.

Litt om meg selv: jeg er snart 52 år, gift og har 3 barn i alderen 23, 20 og 15 år. Jeg er i fullt arbeid og har alltid vært en aktiv person med mange jern i ilden. Da jeg startet med Grete Roede nyåret 2012 var min vekt 76 kg - jeg er 1,68 høy og med ganske kraftig benbygning, men følte et stort behov for å ta av noen kilo. Satte meg som mål at jeg skulle bli ca 68 kg og det greide jeg på førjulsvinteren. Har derfor kjørt "hold-vekten" for meg selv for å se hvordan det gikk da jeg ble så lei av registrering av ditt og datt! Dette har jeg lyktes bra med og starten på nyåret ble nå vekta 68,7 kg og det er jeg fornøyd med etter en god jul med mange gode utskeielser:-).

Når det gjelder trening har jeg siden i fjor høst vært på treningsrommet her på jobben 3 dager i uken, tar det fra morgenen av så når de andre kommer på jobb er jeg ferdig trent - herlig:-).

Fikk influensa som mange andre i jula så nå hangler jeg meg litt gjennom dagene uten at jeg har orket å trene, men håper å komme i form igjen i løpet av kort tid så jeg kan ta opp treningen for fullt igjen neste uke.

Ser mange sliter med sjokoladesuget, og det er også min lille utfordring i hverdagen. Julesjokolade til halv pris er vanskelig å stå over! Jeg unner meg litt av dette i hverdagen for hvis jeg er helt borte fra det så får jeg skikkelig kick av og til og kan da spise 200 grams plate uten problem!

 

Mitt mål for 2013 er å fortsette den sunne linjen, men tillate meg gode opplevelser med mat og drikke i hyggelig lag. Fortsette med trening som planlagt samt en del gåturer i marka. Min mål for vekta er å ligge mellom 66 og 68 kg.

 

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...