Gå til innhold

Råd, tips og støtte i den skumle Hold Vekten-fasen, med varig endring for oss over 40 år


Anbefalte innlegg

Har blitt en sånn sjokoladesmell på meg også denne uka. :( Litt skuffet over meg selv siden målet var null snop i januar. Men gjort er gjort og spist er spist. Tar vel bare litt lenger tid før jeg når målet, men skal greie det uansett til slutt. ;)

 

Det har ikke blitt noe ekstra aktivitet på meg, for minstegutten min er syk, så da blir det mye inne sitting. Men tre treninger skal jeg få på plass denne uka også.

 

Ellers vil jeg ønske alle ei riktig go hælg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 328
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, det er merkelig hvordan kroppen bare vil ha sjokkis om dagen! ;) Men jeg skylder på vintern, jeg. Og mørket og kulda. Da tror kroppen at den trenger mer fett.

 

Har blitt 3 joggeturer på meg denne uka - og prøver å motivere meg til den fjerde og siste ikveld.

 

Vekta viste forøvrig 62,8 kg idag, på offisiell veiedag. Litt opp fra forrige fredag, men det kunne vært så mye verre, uten all denne løpinga. Så jeg sier meg fornøyd.

 

God helg til alle, ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Tiden går, selv om jeg nesten ikke gjort annet enn å sitte inne og synes synd på seg selv ;)

Tok veldig lang tid dette gitt.

 

Men i dag kom jeg meg endelig ut på en liten tur, det gikk greit og føltes bra.

Fått gjort litt styrketrening her hjemme denne uka, og med turen i dag ble det 5,4 TP

Så håper kroppen er i litt form nå så jeg kan følge mitt treningsprogram, for ellers er jeg redd for at jeg øker enda mer i vekt. Spent på hva vekta viser i morgen.

Har økt litt siden 1. januar.

 

Snittmålingen av matinntaket virker ikke her, dere som følger litt med på inntaket, har dere sammen problemet??

Her blir snittet 1860 kcal denne uka.

Litt mye med så lite trening.

 

Ja, ser ut som kroppen trenger mer søtt i denne kulda.

Det sies jo at kroppen bruker mer energi for å holde varmen når det er kaldt.

Så det skal vist være fint å trene ute i kulda, når en skal forbrenne mer.

 

Før jeg la på meg for 6 år siden, så veide jeg 52-55 kg på sommeren, og 58-59 kg om vinteren. Så vi er nok mer sulten i kulda enn i varmen.

 

Men jeg er sånn at nå jeg trener, så er jeg ikke sulten i det hele tatt.

Når jeg ikke trener er jeg småsulten hele tiden.

Ganske merkelig...

 

Bijou - Du er flink til å jogge.

Ja, ettersom du snart er i mål med vekta så blir du vel litt mer "Slapp" du å ;)

 

Jeg tar nok de siste kiloene til våren. Lettere å slanke seg på vår om sommer, for da er en mer aktiv.

 

Snipsipups - Håper minstemann er i bedre form. Denne influensa tar tid, men unger blir jo fortere frisk enn oss voksne.

Ja, jeg tror at når en har veldig lyst på litt søtt, så skal en unde seg det. Men ikke så en blir uvel. Men noen biter :)

 

Dere må ha en fin kveld og flott mandag og ukestart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

PANG sa det i ryggen lørdag for en uke siden, og dermed var jeg sengeliggende helt frem til onsdag :angry:/> :unsure:/> :blink:/> . Eller ikke helt da - men sånn at jeg ikke kunne jobbe - løp til manuell terapi og hadde fryyyyktelig vondt.

 

Og syntes fryyyyyktelig synd på meg selv......

Og trøstespiste fryyyyyyyktelig mye..... Fysjom!!

 

Uansett - mandag forrige uke, da jeg hinket meg opp på vekta, var den ned 1 kilo. Så det er jo lov å håpe at jeg ikke har gått opp igjen HEEEELE den kiloen i morgen. Men dette har ikke vært sunt altså.

 

Ønsker dere en god uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Hmm... Opp 1,1 kilo :blink:

 

Vel fortjent, med det jeg har spist siste uka, har vært verre enn i jula jeg. Men nå er det slutt. Here I go - trening 5 d/uka - mer protein og mindre karbo. Og ingen kjappe karbohydrater (utover kommende helgs vin-kvelder, de vil jeg ha med meg).

 

Noen som blir med? Eller blir det helt feil fokus på HV kanskje... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom dere og kikker...sjøl om en er inne i en periode da en ikke orker å tenke så mye på hverken vekt eller registrering. Jeg la på meg ca 2 kg i jula, og de sitter der og ler av meg...

 

Det ser ut som de fleste tenker før jul, påske, sommerferie osv at OK, nå skal jeg slappe av og kose meg denne spesielle tiden, og så fort det er normale tider igjen, er det full fokus!!

 

Og så er det så vanskelig å sette den streken! Er det de gamle vanene som sitter så banka fast i oss at de trenger igjennom livs stils endringa?

 

Jeg må bare ta fri en stund ( men jeg trener og står i og går ikke opp mer) til en får virkelig lyst til å ta et røsk igjen. Tror det kommer samtidig med at vinteren slipper taket ( som om det skulle ha noe med saken å gjøre, men unnskyldning så god som en annen..)

 

Ønsker dere flinke damer lykke til, jeg kommer etter ( sammen med sola kanskje?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Cecilie - Uff da, det hørtes verken godt eller morsomt ut. Men godt du er på bedringens vei. Det er kanskje takket være alle styrketreningen din, som gjør at du så fort er på beina, igjen.

Ja, kjenner godt til dette å synes synd på meg selv, fordi jeg er syk... og da blir det til at en putter litt mer i munn, enn hva en skulle, og da ikke får trent... ja, da må en bare gå opp i vekt.

Jeg har nok et kosthold der jeg spiser mer proteiner enn jeg skal og mindre karbo, i forhold til det som er anbefalt her ute. Men jeg går ikke over til bare karbo-fattig. Prøvde det da jeg startet med slanking i august 2010 - på 2 uker gikk jeg ned 5 kg. Men jeg ble kvalm av å spise alt dette kjøttet, så det passer ikke helt for meg. Alt for glad i poteter, gulrøtter og brød. Men brødet er med mindre karbohydrater.

Så jeg vet at dette kan gi et skikkelig fin vektnedgang. Så bare prøv du,vist du vil ;) Å fortell hva du synes om det.

Merker at jeg siden fredag har spist mere proteiner og kuttet litt på karbo. Så jeg sjonglerer litt med det.

Men ettersom jeg ikke har gullmedlemsskap, har jeg ikke oversikt over hvor mye jeg spiser av hvert.

Ettersom vi ikke er helt i mål når det gjelder vektnedgang så er det ikke feil fokus.

 

Her er det blitt en oppgang på 600 g siden 1. januar. 300 g siste uke. Så da er vekta 65,5 kg.

Men imorgen blir det litt intervall-trening, selv om det er litt kaldt om dagen. Men var ute i kulda på en liten tur i dag, og det gikk bra. Bare snørrer litt nå.

 

Eva - Ja, det er lettere å gå ned i vekt, når en vet at en skal begynne å gå med lettere klær. Så ta den tiden det trengs. Å skriv noen ord her i ny og ne. Alltid koselig å høre fra deg.

 

Flott tirsdag og uke, til vi snakkes, igjen, alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff sier jeg bare. Forrige uke ble rett og slett en katastrofe. Masse sjokolade og snacks flere dager. Kan ikke si annet enn at jeg er en smule skuffet over meg selv nå. Jeg var jo så nære målet og så skeier jeg fullstedndig ut, nei nei nei.... Ikke er det første gang dette skjer når jeg nærmer meg målet heller. x antall ganger før har slike episoder vært begynnelsen på en ny vektoppgang. Men dette skal ikke skje nå altså. Her skal armene brettes opp og jeg skal jobbe målrettet videre. Bare synd at denne uka blir det både bursdagsfeiring og jente party, så jeg får ikke hentet meg inn igjen før neste uke. Men da er det altså slutt.

 

Angående vekt så "glemte" jeg den i morges. Hadde rett og slett ikke lyst til å veie meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Kjipt når det blir sånn snupsisnups, vi har alle kjent på den følelsen.

 

Men så får vi brette opp armene sammen.

 

Jeg har også jentefest og en annen fest til helgen, men satser hardt på å hente meg inn resten av uka og minimere utskeielsene i helgen. For meg handler det om å velge. Sjokolade ELLER vin - ikke mengder av begge deler - f.eks. Middag uten eller med minimalt av poteter/ris/pasta de dagene det går inn litt ekstra. Sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Jeg har hatt også hatt god erfaring med å kutte på karbohydrater før Tjorven. Men som deg er jeg for glad i dem til å gå på lavkarbo i den rene formen :) . For meg dreier det seg om å endre fordelingen på middagstallerkenen (i GR-ånd), å kjøpe sukkererter i stedet for Wasa Sandwich til mellommåltid og sånne enklere ting.

 

Hadde en god kostholdsmessig dag i går, og har bestemt meg for å kutte ut den fordømte veiingen jeg har holdt på med daglig. Det er ikke en del av en sunn livsstil. Så nå er det veiing bare mandager, og måling første mandag i måneden. Så får vi håpe det gjør vektfokuset litt mindre overveldende, jeg er fortsatt litt lei av det. Men jeg er ikke lei av å trene og spise sunt.

 

Mannen min får stadige bemerkninger om at jeg ser ut til å være i god form nå. Sånn "trener hun mye eller - det ser sånn ut?". Det er jo hyggelig det, men hvorfor kan ikke folk si det til meg direkte da tro? Er de redde for å ta feil eller? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg satser på å følge rådet ditt Cecilie, og tar det med ro de dagene jeg kan. :) Den største utfordringen blir nok festen med jentene, har mistanke om at det vil gå med myyye vin da. Og egentlig treffer jeg dem ikke så ofte at jeg har lyst til å spare på noe akkurat den kvelden. ;) Men får prøve å være forsiktig på bursdagsfeiringa og fredagskaffen på jobb isteden.

 

Kjenner meg igjen i det med å være veldig opptatt av vekta ja. På dager jeg er flink kan jeg veie meg hver gang jeg er på badet. Mens i perioder jeg ikke er flink tørr jeg ikke gå på.... Burde nok absolutt ha holdt meg til en dag i uka jeg også, men gammel vane er vond å vende....

 

Så merkelig at folk ikke tørr å si det til deg direkte at du ser bra ut... men uansett koselig å få høre det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake, god og mett, etter en skikkelig kjæresteweekend med hotellopphold, kino, restaurantbesøk og det hele.

 

Den satt på badevekta, gitt! ;) Men det var jeg heldigvis forberedt på. Og det var verdt det!! Ikke ofte jeg og sambo setter av tid bare til oss selv lenger. I alle fall ikke så lenge av gangen.

 

Men altså, gikk opp ca. halvannen kilo i helga. Er litt ned igjen idag, men på 63,6 kg. Så her er det bare å brette opp ermene. Atter en gang.

 

Joggings, joggings, joggings!

 

Januar ser forresten ut til å bli en ganske stillestående måned. Men jeg har få kilo igjen og goooood tid! Så jeg vinner, til slutt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Ja det med veiing i tide og utide er en uvane som kan være vanskelig å bli kvitt. Jeg har prøvd før, men ikke klart det. Det er jo så hyggelig å se fra dag til dag at vekta går nedover uti uka. Men for meg tror jeg det blir en hvilepute. Når vekta fredag morgen er mer enn 1 kilo ned fra mandag, er det liksom et ekstra klarsignal for utskeielser i helgen. Teit men sant for min del. Nå er jeg motivert for å spise sunt og trene godt selv om det ikke skulle medføre vektreduksjon på kort sikt, og da var det plutselig greit å la vekta stå. Skulle gjerne sluppet å veie mandager også, men trenger den lille pekefingeren foreløpig, for å komme ned de siste kiloene.

 

Ellers er jeg godt i gang med styrketrening igjen etter å ha inntatt stilling i vater i forrige uke. Jeg har tatt motivasjonsbilder, og målt alle kroppsdeler - så nå er målet vektfordeling mer enn vektreduksjon fremover. Jeg vil bli STERK utover våren, få festet alle kroppsdeler der de hører hjemme og strammet skikkelig opp. Så tunge vekter er min venn for tiden. Kostholdet på ukas første dager viser at kalorier fra karbohydrater utgjør ca 40% av kosten min, proteiner nesten like mye. Det er en god endring fra tidligere med 60% karbo i kosten. SÅ får jeg forsøke å holde den trenden, men det koster litt, det skal innrømmes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Snupsipups - Synd du forrige uke hadde så tøff uke. Men det er fint at du har bestemt deg for at dette ikke skal fortsette, dette ikke skal bli som før. Jojo-slanking er ikke moro. Slanke de samme kiloene hele tiden er heller ikke morsomt. Men et par kilo opp er ikke noe å bekymre seg for. Men ikke la det bli mer av det :)

 

En sund regel kan jo være at en tar en ekstra trimøkt, før en skal ut å drikke og kose seg. Da føles det bedre, når en spiser og drikker senere på kvelden.

Jeg føles at det jeg spiser sammen med venner og familie, i form av bursdager ol, at jeg da aldri spiser for mye, men når jeg får et kikk her hjemme, så blir det alt for mye... Men det er kanskje fordi at når jeg skal bort å kose meg med mat, drikke, kaker, er det planlagt, men når jeg får et kikk hjemme, så er det ikke planlagt...

 

Bijou - Ja, på slike turer, skal en ikke tenke på kiloer, og det som kommer på da, er fort gjort å gå ned, igjen.

helt enig med deg, ikke noe stress med disse få kiloene som er igjen. Vi vinner... innen sommeren er vi der vi skal ;)

 

Cecilie - Jeg ser at jeg i mitt kosthold har nesten 60 % proteiner, så ligger høyt der og har nesten ikke fett... redd for fett... Karbo ligger på 35-40 % Gått over til 150 G fisk, kylling ol, 120 g poteter, jeg er veldig potetspiser i forhold til ris og pasta. Grønnsaker er ca 500 gram til middag... veldig glad i grønnsaker, ser du ;)

Ja, det er rart de ikke sier det direkte til deg...

 

Veiing hver dag, ja... og opptil flere ganger om dagen... kjenner meg veldig godt igjen i det..

Morgen og kveld har det lett for å bli en tur på vekta... det er jo ikke helt normalt, nei... Så jeg får vel kutte ut kveld etter hvert.

Å det kan jo være deprimerende å gå på vekt hver dag, også.

For i løpet av et døgn kan jo vekta variere med ganske mye...

 

Fått trent litt igjen, denne uka. Men merker godt at jeg ikke har vært i form på lang tid, gitt... Forfallet fort gitt..

 

Flott fredag til dere alle og riktig god og fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har uka vært ganske så miserabel. Fikk ikke av meg helgegrammene, la istedet på meg bare enda mer. Så idag gidder jeg rett og slett ikke ha noen offisielle tall å komme med. Det er bare altfor deprimerende.

 

Hadde for lang trimpause etter helga, så jeg kom ikke igang igjen. Og jo lenger jeg utsetter, jo vanskeligere er det å komme igang igjen. Klassisk.

 

I tillegg har jeg hatt en stressende uke - og frosset mye. Så mat og snop har blitt "redningen" og til tider belønning.

 

Så her ligger jeg for tiden og vaker på bunnen og kjenner litt på vekt-depresjonen. He he! Men tror nesten jeg har godt av det. Jeg skal opp igjen, det er sikkert og visst! Men kjenner at jeg må ta det litt rolig akkurat nå.

 

Alt ligger litt på vent. Riktig kosthold og mer jogging. Men innen rekkevidde, kjenner jeg. (Jeg er ikke type helt pyton-lei alt sammen.) Heldigvis!

 

God helg til alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Har veldig lyst til å slenge meg på denne tråden, selv om dere har holdt på noen uker. Holder egentlig til inne på "Ned 10-20 kg", men det er jo ikke sant lenger. Klarte å gå ned ca 8 kg etter svangerskap og mange kose-kilo. I hele 2012 har jeg klart å holde vekta stabil. Målet er egentlig å gå ned 4-5 kg enda, men innser at det ikke er lett. Så da har jeg gått i et år og følt at jeg "burde" gå ned, mens jeg bare har holdt meg stabil, og det er litt demotiverende. Kanskje vil det føles bedre hvis jeg er her inne på dette forumet, for det er jo det som er hovedmålet nå - å holde vekta. Vil i hvert fall ikke opp!

 

Jeg er 40 år, har to barn (3 og 5), er 165 cm høy og veier ca 69 kg. Går litt opp og litt ned, men det ligger stort sett omtrent der. Jeg er veldig, veldig glad i mat, så jeg spiser veldig mye, men har lært meg å redusere porsjonene. Dessuten drikker jeg alkohol veldig sjelden, og det tror jeg er lurt med tanke på vekta. Men det aller viktigste er trening. For et år siden bestemte jeg meg for å begynne å jogge, og ble ganske fort hekta. Nå trener jeg på SATS 1-2 ganger i uka, og jogger 1-2 ganger i uka. Dessuten sykler jeg til og fra jobb, men de siste ukene har det ikke blitt noe av det på grunn av føret. Jeg har alltid vært en ganske aktiv person, men det siste året har jeg virkelig fått dreisen på treninga :) Så nå er jeg 40 år og i bedre form enn noen gang. Og ser faktisk ganske lekker ut i løpetights, det hadde jeg ikke trodd for et år siden ;)

 

Håper det er greit at jeg henger her inne sammen med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Solvane - Velkommen skal du være. Her er alle velkommen, og denne tråden blir nok gående i hele år, og jo flere jo bedre :)

Alle her inne har 2-5 kg vi vil ned. Men vi stresser ikke så hard med det. Innen sommeren er vi på det minste vi vil ligge på.

Hele fjor vinter holdt jeg meg stabil, også, så kom våren og jeg gikk ned 7 kg på to måneder. Så har jeg holdt det stabilt på ca 65 kg i høst og vinter, og det gjør eg nok til våren, da tar jeg et skippertak, Men skal bare ned 2-3 kg til nå. SÅ det er fort gjort bare jeg starter, skikkelig. Men etter sykdom i januar og spiser i underkant av 2000 kcal, så står jeg i hvertfall stille :) Og veldig glad for det.

Men når våren kommer, blir jeg mer aktiv og da kutter ut, bare Nutriletbaren, som jeg nå spiser hver da, så er jeg på underkant av 1800, og da går jeg ned.

Ser du er inne i en fin treningsstim, og det er bra. Da er det lettere å holde vekta, eller gå ned, når den tiden kommer.

Flink er du og velkommen skal du være.

Jeg er, også, veldig glad i å trene, men jeg trener veldig variert, og elsker alt. Men dans dominerer nok. Forbrenner i løpet av 2 timer nesten 1200 kcal og jeg tenker ikke på at jeg trener. Ellers er det vanngym, styrke, intervall og lange harde turer i form av Power Walk med lett jogg, jeg driver med. Herlig.

 

Bijou - Uff da. Ser du sliter for tiden. Men la deg nyte dette. Og ikke stress med at jeg må gå ned, for da går en garantert opp. Vi kan ikke slanke oss år ut og år inn. Vi må ta pauser.

2-3 måneder, hvor en er flink og så la det skli litt ut, og spis mer og la sjokolade eller det en har lyst til bli en del av "Hverdagsmaten".

For å nekte seg og gå med dårlig samvittighet hele tiden er ikke noen gode følelser.

Noen uker blir ikke slik en har tenkt seg, når det gjelder trening, heller. Men da ble den uka, slik, og så kommer en ny uke.

Merker selv at i denne kulda har jeg mer lyst på søtt, kroppen trenger mer kcal, så kanskje en bare skulle ta det med ro og la det ble en periode hvor en fokuserer på å holde vekten, for da kan en spise mer, med god samvittighet??

Så sats på riktig kosthold, passe mengde trening og spise litt mer mat, for da får en ikke så sug på noen annet.

Ja, glad du ikke gir opp.

 

Mi uke har vært grei. Spist mye og holder vekten. Kommer tilbake til det i morgen.

 

God dag videre, og flott søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Solvane, blir koselig å slå følge her også :)

 

Nå har jeg vært på 3 timers spinning maraton, så da har jeg nok veid opp for både kakespisinga denne uka, og vinglassene jeg tenker å drikke i kveld ;)Trenger vel gjerne ikke så mange glassene heller før virkningen kommer for fullt. :)

 

Har forresten passert 39 år også, men trakk konklusjonen at jeg fortsatt er sprek :)

 

Går å kjenner litt på det som flere av dere har beskrevet tidligere. Når er man slank nok? Er jo svært nære målet på 68 kg nå, men ser jo at jeg fortsatt er litt "smålubben". Skal jeg fortsette litt til og sette nytt mål på 65 kg eller skal jeg si meg fornøyd og prøve å holde på ei vekt som er realistisk å greie å holde? Valgets kval det der ja....

Men som dere sier, vi har jo god tid. Kan jo forsøke å holde vekta på 68 kg (når jeg når den) ei stund og kjenne litt på hvordan det går. Når jeg vet at jeg greier det kan jeg vurdere om jeg er fornøyd eller om jeg burde ta litt til.

 

Ønsker alle sammen ei god helg. I kveld skal iallefall jeg kose meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle flinke damer!

Noen ord fra dama godt over 60 ( 67). Jeg holder vekten også, den som ble litt gal over jul ( men fremdeles 20 kg mindre enn før). Jeg koser meg egentlig veldig med sunn, god mat, litt vin nå og da, litt akevitt også. Og masse moro trim, dans 3-4 gg i uka, spinning, styrke, utegym og lang tur hver dag med hunden. Og en meningsfull jobb, oppgaver å fylle.

 

Kikka på et innslag på TV ikveld, Norges eldste mann, 105 år! fra min by Tønsberg faktisk, han begynte å trene da han var 80! tenk det! Mente moderat trening var best, hadde godt humør,og stor livsglede, og hadde tenkt å bli 110, det synes han var en passende alder å rusle.

 

Man får vel litt andre perspektiver etter å ha levd en stund, ser hva som er viktig.

 

Ønsker meg ned 4-5 kg til, og har lyst til å ta de til våren. Men er akkurat nå så vanvittig glad for å ha tatt de 20 ufyselige dempere på Livet. Så det blir ingen stress. Det er så lett å tenke at en ikke klarer, har dårlig samvittighet osv osv ( har dere forresten lest boka til doktor Grethe Støa Birketvedt om å spise " forbudt" mat med dårlig samvittighet, og stresshormonenes bidrag til feil lagring i kroppen?)- les den! Jeg vil ikke ha dårlig samvittighet mer! Men alt er en balansegang.

 

Det der med livsglede er så viktig i våre liv! Og det er en tid for alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Håper alle har hatt ei fin helg, og har gitt seg lov til å kose seg med div nei-mat og drikke uten dårlig samvittighet.

 

Snupsipups - 3 timers spinning er jo flott og rått og, ja, herlig, også. Lenge siden jeg har prøvd meg på det, men likte spinning veldig godt. Men holder meg unna helsestudio for tiden. Da kan du ta noen vin og kose deg med det som kommer på bordet, med god samvittighet. Men som du sier, en tåler mindre. Og blir jo fort mett, også.

Nettopp hatt bursdag?? Gratulere så mye. Bare ett år til 40 da ;) Så nyt siste tiden i 30- årene ;)

Synes det høres fornuftig ut å prøve seg frem med 68 kg. Så får du litt øvelse i å holde vekten å. Når en ligger på samme vekt en periode, trekker huden seg mer sammen og en ser "slankere" ut, fordi en blir fastere.

 

Eva - Koselig at du titter innom oss. Som du ser er vi alle på hold vekten, selv om vi har igjen noen få kilo, de fleste. Men i dag pakker vi oss inn så ingen ser hvor fine vi allerede er ;)

Ja, så det programmet om han på 105 år. Vi hadde en som ble 108 år. Han gikk og gikk hver dag.

Ikke lest boka, så kanskje det blir lektyre nå fremover.

Gleder meg til ny bok med Harry Hole (Jo Nærbø) kommer i juni. Liker best krimbøker..

Ja, Eva, de siste 4 kiloene klarer du, når du og kroppen er klar for det. Så ta den tiden det trengs.

 

Ja, når er en slank nok??

Da jeg var på dans på fredag, var det store vinduer, ser så jeg fikk se meg, selv og du verden så slank og fin dame det var som svingte deg i dansen. Lange slanke bein, smal midje... det blir litt sånn aha opplevelse...

For før jeg dro, og sto å så meg i speilet, så syntes jeg at magen var for stor.

Men nå bruker jeg topper i S eller 36, bukser i 36 eller 28/29 tommer. Målet var 38/40 og M da jeg startet.

Så nå har jeg justert vekta til 63-66 kg. Klarer jeg å ligge på 64-tallet skal jeg være fornøyd.

 

Har fått danset litt denne uka, og idag kom jeg meg ut på en gåtur. På 1 time og 15 min forbrant jeg 640 kcal, så det var en god tur. Pulsklokka sier Maksimaløkt+. Ligget på øverste sjiktet i 20 min tilsammen.

Mildt, men skikkelig snøvær, og en del vin, så fått røde roser i kinna nå ;)

Denne uka har det blitt 15,2 TP, så veldig fornøyd.

Snitt på matinntak er 1950 kcal.

Ser ut som jeg ligger på 64- tallet et sted, men kommer tilbake til det i morgen.

 

Ser dere "Sporty; Gjør livet lettere" på TV2 kl. 19, på søndager. Ganske mange som skjenner seg igjen der, får jeg høre av mine venninner.

 

God kveld og flott mandag og lykke til med nok en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Her er ryggen litt bedre, så har fått trent litt. 9,5 TP denne uka, og de har jeg virkelig kjempet for. Ikke greit når kroppen sier stopp.

 

Samtidig har jeg ligget i ro mer enn vanlig. Har fått beskjed om at kroppen trenger det. hvile. Er nok ikke så god på det - det er jo så mye annet å gjøre :lol:/>/> .

 

Etter to hyggelige kvelder med venner, god mat og vin, har jeg landet på rett over 1700 kal/dag i snitt denne uka. Det er jeg fornøyd med. Så får vi se hvor fornøyd jeg er i morgen etter å ha vært på vekta.

 

Det er jo lov å håpe at man har gått ned bittelitt, all den tid HV tilsier snitt på 2200 kal/dag? Krysser fingre, det hadde vært deilig med et løft nå - og motiverende for å ta tak på de 4-5 siste.

Alt under 73,5 er :D :D :D i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Cecilie - Gratulere med flott nedgang.

Det ble jo 1,8 kg siste uke.

 

Her ble det, også, litt nedgang. Men fikk jo trent siste uka.

Så nå skal jeg trene og holde meg på ca 2000 kcal denne uka, så får jeg se hvordan det blir.

Vært på vanngym i kveld og før jul var det en avspenningstime, men i dag ble det en skikkelig treningsøkt. Forfaller fort ved sykdom, gitt.

Intervall-trening imorgen, med truger, så det blir spennende. Aldri prøvd intervall med truger... har bare gått på truger, ikke løpt med dem :) Blir interessant.

 

Flott tirsdag og uke til dere alle.

 

Hva er deres plan for uka??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...