Gå til innhold
Gjest nueva vida

Evig slanker, blir evig slank i 2013

Anbefalte innlegg

Gjest Slnakeguri

Er jonegentlig fornøyd, og når man leser om slanking fra de som kan det, såmsier de at det optimale er å gå ned 0,5-1 kg i uka for varig resultat... :D så får bare fortsette :D har og planer om en aktiv påske, vet ikke hvor vi skal ennå ;) men aktiv lek med barna, tur og kanskje treningssenter om viner hjemme :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi hadde barnevakt igår, og det resulterte i en hel dag i byen med shopping og tre ganger på cafe og restaurant.... Utrolig deilig - og veeeldig kaloririkt.... Det skjer så sjelden, så jeg er glad for hele opplevelsen, og angrer ikke på noe jeg spiste eller drakk! Hva vekten viser imorgen avhenger nok heller ikke av kun denne ene dagen. Men, spent allikevel...

Idag har jeg vært på zumba og styrke, og nå er jeg klar for å hente lille snupp hos bestemor - og igjen innta morsrollen - kanskje en tur i akebakken.... :P:P:P

Ha en riktig god søndag, folkens! Jeg melder inn vekt imorgen. Tror det har gått fint denne uka - men man vet jo aldri...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

0,1 kg opp denne uka. Det var kjedelig, men jeg tar det ikke så fryktelig tungt. Tror det er litt tilfeldig, 100 gram er jo ikke særlig mye - men i forhold til at jeg helst skulle vært 500 g ned, så blir det jo noe mer.... Men, det kan jo hende at lørdagen gjorde litt utslag likevel....

Denne uka blir det smalhans - uten utskeielser! ;)

Håper jeg klarer delmålet mitt etter påskeferien, så da betyr det at jeg må være suuuperflink mens det er ferie. Vel, den eneste som kan gjøre jobben er meg - så det er bare å brette opp ermene og sette igang.:P Skal sjekke gode, magre oppskrifter på Roede-siden så det blir litt ekstra stas i ferien selv med slanking. Svigerfar kommer også på besøk, og da blir det alltid litt ekstra. Jeg får bare stålsette meg, og ligge unna, selv om andre tar.... :unsure:

God slankeuke, folkens! Håper dere får gode resultater denne uka!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Slnakeguri

Må bare skryte av meg selv :D 5,3 trimpoeng idag :D

Men jeg skeiet ut i helgen, så trengte å bli "straffet" idag...

Spent på veiingen på onsdag... Huff, har gått opp for meg at etter påske, så må det gires opp ett hakk, slik at man når målet mitt... ;)

Hvilken dato skal dere være i mål?

Jeg reiser til Mallorca 1. Juli, så har det som min deadline....

Ha en fin uke B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært på Kanariøyene en uke nå så har ikke fått oppdatert her inne. Har veiedag i morgen og det kan bli spennende mtp all-inklusive en uke. Jeg tok noen rette valg og noen gale valg mtp mat. Åt mye grønnsaker og rene kjøttprodukter. Det var sunn mat men jeg spiste 2 porsjoner i stedet for 1. Hadde dessert minst en gang pr dag. Vin ble det også hver dag.

Ang. trening så ble det et par gåturer og litt vanngymnastikk. Ikke mye å skryte av.

Nå er ferien over og jeg må kjapt komme meg tilbake til de gode vanene jeg har lagt her hjemme. Neste uke er det jo påske også.

Jeg har tidligere regnet meg frem til at jeg kan nå målet mitt til 31. august 2013. Målet mitt er å ligge mellom 65 og 70 kg. Kan hende når jeg kommer ned til 70 at jeg er fornøyd med 70. Det vet jeg jo ikke enda. Og om jeg ikke klarer det før 1. desember så gjør det ikke noe. Jeg er godt i gang og vet at jeg klarer det. Jeg har brukt lang tid på å innarbeide gode spise og treningsvaner. Litt svingninger må jeg regne med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Petrinelle

Hallo! Kjekt å lese at dere holder koken.

Jeg har hatt en del annet å tenke på den siste tiden, og det har gått utover motivasjonen min. Men nå er jeg i gang med å hente inn igjen de nye og gode vanene og motivasjon til planlegging og matlaging. Har veiedag i morgen. Får se om jeg har kommet meg igjennom alt uten for mye vekttillegg.

Av og til kommer livet litt i veien.. ;)

Jeg gleder meg veldig til påskeferien. Det er vanskelig å slanke seg når man er på stinn hytte og ikke bestemmer menyen selv. Men det er jo mulig å gjøre en del gode valg underveis. Og så må jeg bestemme meg på forhånd ang kvikklunsj, afterski-pilsen og alt som hører påsken til. Vi pleier jo å ta oss ut på skiturer hver dag og forbrenner en del. Jeg får velge bort kvikklunsj og pils en del dager, men nyte det til fulle når jeg unnder meg det. Tror det viktigste er å planlegge litt på forhånd og bare bestemme meg på forhånd. Hvis ikke er det vanskelig å si nei til kvikklunsj-stripa på toppen av bakken. :P

Jeg tenker at i ferien er det viktigst å holde vekten. Nedgangen kan jeg jobbe med når hverdagen kommer tilbake.

Kom forresten i mål i skrittellerkonkurransen i går. Har holdt et snitt på 16700 skritt per dag. Er fornøyd med det. Konkurransen varer til begynnelsen av april, så jeg fortsetter å gå. Selv om jeg er i mål, kan jeg fortsette til discobukta på Grønnland. Morsomt å se hvor langt jeg kommer.

Ønsker dere alle en fortreffelig dag videre!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig imponerende å se nedgangen din, Tina P!

Flott at du har innarbeidet så gode hverdagsrutiner, og vet at du kommer imål selv om det muligens tar mer tid enn du ønsker!Det er motiverende! :D

Jeg vet også at jeg skal klare det, og har sikte på 1.juli. Skal reise til syden i begynnelsen av juli, så da vil jeg at bikiniformen skal være på plass - sånn at jeg kan bade og kose meg med datteren min uten å skjemmes, og til og med forevige ved fotografier at jeg har vært med på ferien denne gangen..... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Petrinelle

God morgen!

I dag er jeg litt lettet over resultatet. Jeg rapporterte ikke til dere forrige uke, men da gikk jeg altså opp 0,4 kg. Denne uken gikk jeg ned igjen med 0,6 kg. Så da er jeg back on track.

Ha en flott dag!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Eli. Kjekt med litt skryt. Er veldig fornøyd med meg selv også. Trening har gjort underverker for meg. Slipper å bli anpusten av å springe etter barna. Det er så deilig. Du klarer det Eli, stå på. Du har vært kjempeflink til nå! Det er vårt eget valg hva vi velger. Ingen kan gå ned kilioene for oss. Vi må gjøre det selv.

Vekta i dag viste 0,1 ned på 2 uker og da med en uke all inklusive. Er veldig glad for at jeg ikke gikk opp. Det er vel det en pleier å gjøre på slike turer. Kanskje jeg gikk litt opp den uken men ned dagene før og etter turen? Samme kan det være. Er fornøyd!

Skal på hyttetur i helgen men planlegger å ha med mange skrelte gulrøtter og andre grønnsaker sånn at jeg i hvert fall får i meg noe sunt. Tror ikke vi blir sittende inne å kose oss med godteri uansett. Det er jo meldt så fint vær. Lørdagskveld skal jeg unne meg litt chips og sjokolade slik jeg pleier. Ang. neste uke så er det jobbing flere dager. Påskesnop tas ikke frem før påskeaften. Da er det lørdag. Barna her får ikke snop til hverdags.

Så godt du har fått kommet deg ned igjen da Petrinelle. Er du ikke med å bestemmer noe av maten? Kjøp med deg mange grønnsaker så har du i hvert fall noe med. Kanskje du kan være med å lage maten og, evt. lage en salat og ha ved siden av. Gulrøtter og kålrot i staver kan du knaske på. Skrell og del dem opp hjemme og ha med til de første dagene i hvert fall. De holder seg fint 3-4 dager i lukket pose i kjøleskap. Ta med mer enn du tror du spiser for det er garantert flere som kanskje vil smake på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Slnakeguri

0,3 kg ned denne uken også :) det går sakte men sikkert nedover... Ser endelig 82-tallet, og det har ikke jeg sett på flere år :)

Uken som gikk besto i flere utskeielser, og lite trening. Så jeg er i grunnen ganske fornøyd :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Petrinelle

Tusen takk for tips TinaP. Jeg kan ønske meg litt på matsiden. Men utfordringen blir hva som ellers befinner seg på bordet av fristelser.. :rolleyes: Jeg skal pakke med meg litt sunne alternativer, slik du foreslår.

Grattis med nedgang Slankeguri. Deilig å se nye tall!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Petrinelle

Påskeferie!!!

Her pakkes det for en forhåpentligvis lang og aktiv skiferie på hytta. Vi pleier å ligge litt på været, men jeg håper å få vært mest mulig av ferien oppe i snøen. Gleder meg!!!

Andre med ferieplaner?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1,4 kg ned:-D:-D:-D Det er jo helt rått! Nå er jeg over halvveis, og har faktisk også nådd delmål 3 litt før tida....

Nå gjelder det bare å gjøre en god innsats på påskeferie også, sånn at jeg ikke vipper tilbake! Skal gjøre mitt beste iallefall!

Lykke til med veiing denne uka, folkens!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Snegla

Hei alle!

Jeg har ikke vært her på en stund grunnet div. omveltninger i livet, men nå begynner ting å falle på plass ... håper jeg :rolleyes:

Vekten... tjaaaa.. Har vært ganske flink til å trimme i påsken, men det har nok blitt endel godteri også desverre. Gikk 16 km tur på stranden igår, kjenner det idag :P

Har sittet i morgentimene nå og sett på bilder av modeller, lest om dietter og trening og funnet litt motivasjon! Skal straks på biblioteket og skrive på specialet nå (må sette meg i en mørk kjeller for å ikke se det NYDELIGE været..)

Ha en fortsatt fin påske!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endte opp med å reise bort 5 dager i påsken. Å være borte hos andre krever litt mer matmessig, i tillegg til at det blir vanskelig å få trent like mye som i hverdagen. Med andre ord, slanking funker dårlig for meg i ferier......

Hadde forventa en del oppgang på mandag, men endte kun på + 0,2 kg. Det kan jeg leve med!! og jeg er fortsatt innafor delmål 3!!! :P:P:P

Jeg gleder meg til å ta fatt på neste målperiode, og nå er det bare litt over to uker til jeg skal på treningscamp i Tyrkia. Har t.o.m kjøpt bikini idag - uten de helt store frustrasjonene. Det pleier å være et mareritt....

Håper det livner til litt på tråden her nå etter påskeferien, jeg er spent på å høre hvordan det har gått med dere andre?? B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble 200 gram opp på meg også. Sliter en del med søvnen for tiden og trening blir ikke prioritert da så jeg hadde forventet at vekten skulle gå opp mer. Jeg får være fornøyd med det den er til jeg har fått "sovet ut". Når det måtte bli...

Høres fristende ut med treningscamp da, Eli. Reiser du med ei venninne da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Slnakeguri

Jer ble ikke påsken helt slik som planlagt...

Vi har hatt endel besøk, så det ble endel rødvin, sjokolade og inaktivitet... Minstemann tok med seg diare fra bhg før påske, så det har fått på rundgang... Det sommvar positivt med det, var at fråtsingen avtok noen dager.... ;)

Men uannsett, ikke noe vektoppgang, så jeg er superffornøyd :D

Men pga sen vektnedgang før påske, må jeg nå gire slankingen opp ett hakk for at målet skal nåes.

Ha en fin uke :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jer ble ikke påsken helt slik som planlagt...

Vi har hatt endel besøk, så det ble endel rødvin, sjokolade og inaktivitet... Minstemann tok med seg diare fra bhg før påske, så det har fått på rundgang... Det sommvar positivt med det, var at fråtsingen avtok noen dager.... ;)/>

Men uannsett, ikke noe vektoppgang, så jeg er superffornøyd :D/>

Men pga sen vektnedgang før påske, må jeg nå gire slankingen opp ett hakk for at målet skal nåes.

Ha en fin uke :D/>

Det er godt vi kan se positivt på det som egentlig er negativt. Godt å få skylt igjennom tarmene, gratis. Og kjempebra motivasjon på deg med å gire opp nå etter påske. Stå på.

Jeg har fått trent litt i dag, men skulle gjerne hatt en løpetur kjenner jeg. Kanskje i kveld eller i morgen. Nå må jeg begynne på middagen. I dag blir det suppe, hjemmelagd kraft, div. grønnsaker og noe kjøtt hakket opp i terninger. Enkelt og greit. Kraft har jeg ofte liggende i fryseren etter en gang vi har hatt kokt kjøtt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Slnakeguri

Jeg har faktisk gått ned etter lite trening og fråtsing :D begynner igjen i morgen med gruppetrening. Var på fjelltur idag i en gd time :D

Er faktisk snart halveis til målet, og begynner å bli positiv til at jeg faktisk skal klare det denne gangen :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra slankeguri! Klart du klarer det - Det bestemmer du!

Jeg har stått musestille denne uka. Litt kjedelig med to uker sånn på rappen - men, men det er bare å skjerpe inn for å nå målet mitt om 64 kg til 6.mai...

Nå nærmer det seg også treningsuka mi, så håper inderlig det gir en superboost! Jeg merker at det er litt krevende å fylle ut registreringsverktøyet i roedeklubben for tida. og kanskje det også er med på denne stillstanden.

Vel, nå er det bare å trå til de siste ukene dersom jeg skal klare det. Steptime i ettermiddag - og trøndersodd til middag!

Ha en god slankeuke folkens! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har en fin vektnedgang slankeguri.

Av og til stopper bare vekten litt opp Eli, men det varer nok ikke lenge. For min del har den stoppet opp en hel måned, men jeg har vært på all inklusive i syden en uke + påske så jeg føler ikke det har gjort noe. Nå derimot viser nåla nedover igjen. 900 gram av siden forrige uke. Er veldig fornøyd med det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Superbra Tina P! :D

Yoohoooo, 1,3 kg ned denne uka - og jeg er megafornøyd! Ligger godt an til neste delmål, og det er godt. På lørdag reiser jeg og ei venninne på treningscamp - med all inclusive.... :unsure:

Nå blir det ikke veiing før mandag om to uker for meg. Regner med litt oppgang etter turen, både med tanke på all trening og også selvfølgelig all-inclusive... Jeg vet det går an å velge sunt - med det er vanskelig å begrense seg når det er så tilgjengelig. Men, jeg er klar over det - og hovedfokus er jo trening den uka! Alt i alt skal det nok gå bra, tror jeg. Gleder meg veldig til sol og varme, og masse egentid, tror det blir herlig påfyll i hverdagen som jeg kan leve på utover våren. :P :P :P

Idag blir det zumba og styrke + gryterett med kyllingkjøttdeig.

Ha en superfin slankeuke folkens! Noen som har flytta over til annen tråd?? Syns det er blitt så stille her????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Petrinelle

Hallo!

Har vært fraværende lenge på grunn av litt turbulens i familielivet. Ikke noe dramatisk, og alt har heldigvis landet med godt utfall. Men det har vært vanskelig å fokusere på mat og slanking.

Men jeg har i alle fall holdt trening og aktivitet i gang. Det er viktigst for meg.

Men nå regner jeg med å være tilbake for fullt. Tror ikke vekten har endret seg mye siden sist. Har kontrollveid litt innimellom. Så for meg blir det veiing og rapporttering onsdag om en uke. Da håper jeg å komme i gang med litt nedgang igjen. :)

Ser at dere andre holdt greit vekten gjennom påsken til tross for sykdom, gotteri, vin, god mat og kanskje litt rolige dager på sofan. Og så er det inspirerende å lese om nedgangen videre etter påska. Dere er flinke!

I dag blir det magert svinekjøtt og masse grønt i fullkornswrap til middag. Og så blir det pilatestrening hos fysioterapeut. Har planlagt treningsøktene for hele uka og gjort avtale med meg selv om å holde dem.

I matveien er jeg ikke så veldig inspirert for tiden. Men har i alle fall planlagt alle middagene frem til og med fredag. Når jeg har bestemt meg på forhånd er det forhåpentligvis lettere å lage noe skikkelig på tross av dårlig matlyst.

Håper dere alle har en strålende tirsdag!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk mensen på tirsdag og lurer på om dette er en av grunnene til at jeg gikk opp 200 gram denne uken. Selvfølgelig ligger noe av årsaken på godteri i helgen som ble både fredag, lørdag og søndag. Har virkelig noe å jobbe med der. Har ikke fått trent siden fredag heller. Det er veldig hektiske dager på jobb og i tillegg til at jeg sover dårlig så har jeg mye mindre energi til å ta i et tak. Prioriterer klesvask. Husvasken er det ikke så nøye med akkurat nå. Og trening .... ja .... Kanskje i morgen?

Motivasjonen har jeg ikke mistet. Spiser det "rette" i ukedagene. Det er helst denne treningen jeg mangler føler jeg. Men så snart denne måneden er over og det blir roligere/normale arbeidsdager igjen så regner jeg med at overskudd til trening kommer tilbake. Jeg har jo begynt å like å jogge og det skal jeg fortsette med.

Kjempebra med 1,3 ned Eli.

Petrinelle: Vi handler stort sett en gang i uken men ikke alltid vi har planlagt middager likevel. Var veldig flink en periode, men nå når jeg har det så travelt så orker jeg ikke tenke på hva vi skal ha neste dag. Men uansett hva det blir så har vi alltid grønnsaker til. I dag tror jeg bare jeg kommer til å steke speilegg å ha på skiva. Men wok'e noen grønnskaer tar ikke lang tid, evt. rå grønnsaker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Slnakeguri

Hei igjen :)

Jeg ble syk forrige uke, men nå er jeg tilbake :)

Gikk på vekten idag, og den viste 80 kg :D

Nå tror jeg kroppen min endelig har skjønt at den skal gå ned i vekt.. ;)

5 kg igjen....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider