Gå til innhold

Evig slanker, blir evig slank i 2013


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Eli72 - en kjempefin idee! Å få hele kursavgiften til shopping etter 8 uker, fantastisk!

 

Hos meg er det ikke noe nytt, spist sunt, motstått å pytte noe i munnen etter en stor skuffelse ;-) og syklet på trimsykkel i 15 minutter.

 

Ha en god kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Gratulerer med nedgang, mio min mio :) Da er du igang!!!

Jeg drømmer også om en slankere kropp som passer inn iklær, og viktigst av alt; som jeg kan trives i.

Jeg er i sånn veldig gi faen-mønster. Det er jo ikke moro å finne frem kule klær, det passer jo uansett ikke. Hjemme blir det mye jogging og t-skjorter. Juhuu...lekkert :angry: :angry:

 

Lei av å skjemmes i speilet. For ikke å snakke om når noen tar bilde av meg!!! Vet dere, jeg syns det er så fælt at det hender jeg sletter bilder :-( Går jo ikke an! Derfor er det fint å vite at men nå er igang!!! Dagen i dag har vært fin! Men har ikke fått smettet inn noe trim i dag heller, det begynner å bli ille. I morgen SKAL jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Da fikk jeg lagt inn treningsøkta for idag, herlig!!!

 

...men jeg må jobbe med kostholdet. Vi har så mye julegodter igjen i hus, og jeg kan jo ikke bare kaste det...?

 

Dessuten fikk jeg dyr konfekt fra Harrods til jul, den må jo spises, ikke sant...? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skinnyjeans

Hallo! Glemte litt av denne siden i julen kan man si, og har jobbet mye ekstra, men er med igjen!Glad jeg fant siden din igjen.

 

Gikk heldigvis ikke opp i jula, men ned 1 kg til nå :)

Kjenner meg voldsomt igjen med bildene Nueva vida, hater det så enormt mye. I år skal klær begynne å passe igjen, og sitte fint på!

 

Startet dagen idag med ei treningsøkt på 1 t, med ellipse og styrke. Greit å få det unnagjort før jobb.

 

Hvordan har dagen gått for andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer.. synes dere er kjempeflike :)/>

 

Frøken Klee, dersom du ikke har hjerte til å kaste den dyre konfekten, gi den bort, sikkert noen som har mer glede av den. Kanskje sette den frem på jobben din om det er mulig ;)/> Og jo, det går veldig fint å kaste restene, du treng ikke å spise det opp :P/> Be strong!

 

Jeg sliter fortsatt med å få presset inn treningstid, i går greide jeg det nesten, var nesten oppå tredemølla da jeg fikk besøk :blink:/> men, fikk rocket 20min på mandagen da..litt er absolutt bedre enn ingenting. I dag har det kun blitt oppussing, satser på morgendagen.

 

Når det kommer til bilder, kan jeg nesten ikke finne et eneste bilde av meg selv heller, passer bevisst på å være den som alltid tar bildene. Denne sommeren vil jeg veldig gjerne dokumentere med meg selv fremfor linsen :)/>

 

Jeg gleder meg dessuten til å være sammen med venninnen mine uten å føle meg som en flodhest i forholdt til de..og alle de flotte klærne da..drømme, drømme.. skulle ønske det gikk ann å bli slank på 2 uker..haha..

 

Ha en fortsatt god kveld :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg også godt igjen i fotofobien... Blir bedre og bedre på å ta bilder - har jo fått en del øvelse også etter 6 år med overvekt! Æsj, men nå jenter er det vår tur!

 

Satser på den beste sommeren ever, i skinnende ny kropp. Må også legge inn en gulrot på slutten kjenner jeg, med masse selvpleie så jeg føler meg ekstra fresh. Jeg ser det for meg - og gleder meg! Tror det er veien å gå, for som flere her på tråden, kjenner jeg at det bor ei slank jente her inne, som vil ut. Identiteten rakk aldri å henge med på de ekstra kiloene som rant på, så har en ordentlig mismatch mellom identitetsfølelse og utseende. Det er vel derfor dokumenteringen gjennom fotografier blir så vondt..?!

 

Men, igår ble 1,5 time dans og idag blir det 2,5 timer. Gleder meg allerede over aktivitetsnivået - og så utrolig gøy det er!!!

 

Ha en super torsdag, jenter! Snart helg - vi får holde motivasjonen oppe, så søtsuget ikke tar helt overhånd... :o/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mio min mio

Så langt denne uka har dagene gått som en drøm. Jeg er veldig stolt av meg selv -_-/> Men veien er lang å gå, så jeg vet det vil bli uker med nedturer. Tidligere erfarienger skotter det ikke på, så jeg vet dette er en lang og hard prosess.

 

Jeg kjenner meg også veldig igjen i dette med kropp og identitet. Nå SKAL de forenes en gang for alle! Prosessen vil ha flere små delmål med små "klapp på skulderen" og premieringer. Men den store premien til meg selv kommer ikke før hovedmålet er nådd. Foruten en kropp som jeg kan trives med har jeg allerede krysset av diverse sommerplagg i motekataloger, når vekten er nådd skal de bestilles. Dette er klær jeg bare har drømt om å kunne gå i de siste årene - kroppsnære kjoler, blyantskjørt, vanlige jeans og topper. Gleder meg!

 

Stå på videre, jenter! Til sommeren står vi foran kamera og ikke bak ^_^/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Så mye flinke jenter, stolt av dere :)

 

Her i huset går det greitt med maten. Sper på med frukt, grønsaker og nøtter. Mye kcal i nøtter, men fikk høre at det var lurt å putte noen i munnen når man kjente sulten svi i magen, og det er lenge til neste måltid. Har unnet meg en kakaokopp til kveldsmaten nå. Bedre enn en sjokkis når suget melder seg, så lenge det ikke blir hver kveld.

Treningen kan jeg ikke skryte på meg, skjønner ikke hva som går galt. Hvor er den treningsglade jenta???

 

Hyggelig at du kom tilbake, skinnyjeanse, og at du fant oss :) Velkommen!! Ikke oppgang??? Du verden, hva er oppskriften??

 

Liker det du skriver mio min mio; "jeg er stolt av meg selv",sjelden å høre i dag. Nå ble jeg glad ;)

 

Identiteten stemmer ikke med kroppen, det er jammen sant, damer. Det er vondt å se seg selv i speilet, det stemmer ikke. Men det er dessverre fakta. Men det er nå, ikke i fremtiden!!'

 

Da nermer det seg helg, og planen er klar, enkel og grei; lørdagsgodt!!

 

Ha en fin fredag, og helg!!

 

Vi tastes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mummimamma82

Hei hei

 

Hadde veiedag i dag, og vekta viste 0,7 kg mindre enn forrige torsdag. :) Må si meg fornøyd med det.

 

Lørdag blir det bursdagsfeiring fra kl 13 til 18 (først barneselskap, så familieselskap), så det blir nok litt vanskelig å unngå kaker. Jeg er alt for glad i sånt, og klarer ikke si nei til meg selv. :( Det som er i hus, det spiser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

I dag har jeg lyst å dele noe jeg hørte på NRK P3 morgen, de hadde intervju med Tone Damli Aaberge og hun fikk spørsmål om hva hun likte minst og mest med kroppen sin. Da hun fikk første spørsmål, måtte hun tenke seg om, og kunne faktisk ikke svare!!! "hvorfor være misfornøyd med noe når man er fornøyd med det man har...". Herregud, for en herlig følelse det må være.. Jeg ramset opp den ene kroppsdelen etter den andre, og så kommer hun med det svaret...!!!

Nå er det jo ikke mye flesk på den dama..men, det som er poenget mitt er at man treng ikke være sylfide, så lange man er fornøyd med det man har og har en god selvfølelse. Det må være målet.

 

Gratulere med vektnedgang mummimamma82, kjempebra :D Jeg har også burdagsselskap i vente denne helgen, det blir en utfordring.

 

God kveld damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg snart vært i gang i en uke, og jeg er veldig tilfreds! Synes det går bra med vekt og motivasjon. Jeg er ikke sulten, og savner egentlig ingenting. Har gjort små endringer, både selv og hele familien, og alle er fornøyd.

 

Jeg er spent på helgen, og om det er like enkelt når jeg har fri og det er lørdagsgodt i huset. Jeg er også av typen som spiser, dersom det er i huset... så derfor tenkte jeg egentlig å ikke kjøpe inn noe til meg selv. Lillejenta skal selvsagt få dosen sin :P Jeg vet at det kommer dager da jeg virkelig ikke klarer meg uten sjokolade - men dersom jeg klarer å la være enn så lenge, så er det jo bra. Uansett må jeg bestemme meg på forhånd for hvor mye det evt skal være. Når jeg først har begynt, svekkes dømmekraften betraktelig.... Jeg vet også at sjokosuget blir mindre dersom det går lengre tid mellom hver gang. Kanskje kan jeg få det såpass på avstand at det ikke kludrer med motivasjonen min. I wish... B)

 

Ikveld skal jeg trene litt foran skjermen etter leggetid. Og imorgen blir det masseproduksjon av kjøttboller i salsa, som skal rett i porsjonspakker i fryseren. Gleder meg!

 

Lykke til med bursdagsselskaper! Spent på veiedag 2 på mandag....krysser fingre for fortsatt nedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Det viktigste er å være tilfreds med seg selv, uansett str. Å ha et godt selvbilde må være utrolig deilig. Og det kan man ha uasnett str, alder, utseende, osv...Jeg drømmer om bedre selvtillit, og vet at det er to muligheter; bli tilfreds der jeg er, eller gjøre no med det. For mitt selvbilde henger mye sammen med vekten. Jeg greier ikke bli tilfreds, ergo; jeg gjør nå noe med det :)

 

Gratulerer med nedgang mummimamma, så digg! Flinke deg :) Og vet du; det er lov å unne seg litt i bursdag. Det skal være en del av min livsstilsendring. Spesielle anledninger og lørdagsgodt!

 

Har dårlig samvittighet fordi jeg ikke har trent denne uka, nei, forresten, det skal jeg ikke ha. Jeg skal ha god samvittighet fordi jeg har vært flink med maten. Hvorfor grine over negative ting, når man kan le av de positive? ;)

 

Blir spennende med veiedag mandag... håper veldig på god nedgang :)

 

Ha en fin lørdagskveld folkens, her i distriktet ligger graderene på 25 blå, så her blir det ikke noen aktiv utehelg som jeg hadde ønske om! Vi koser oss inne! Ungene leker, vi skal spille spill og mor i huset skal slå av pc'en og kose seg med en god bok før lørdagsmaten; skyllingsalat i pita skal tilbredes :)

 

Senk skuldrene, kose deg og nyte dagen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mio min mio

Hei.

 

Gratulerer med nedgang, mumimamma!

 

Jeg sliter også med selvtillit, og kan lett finne det negative ved kroppen min. Jeg unner Tone Damli alt godt, og synes hun er ei flott jente, og hadde jeg sett sånn ut så hadde jeg også vært fornøyd ;)/> Jeg liker også at hun trosser janteloven og er ærlig på at hun faktisk er fornøyd med seg selv. Men hennes utseende er noe jeg for lengst er ferdig med å etterstrebe. Må tross alt være realistisk og vite at det toget kjørte for 13 år, to barn og en haug med kilo og energi siden :blink:/>

Målet er en kropp som passer til meg og min livssituasjon.

 

I følge Marte Krogh så trener vi mammaer alt for lite.... Men noen av oss gjør faktisk så godt vi kan med den helsa og de midlene vi har til rådighet. Gi meg frisk kropp, vaksehjelp, au pair og millioner på bok så skal jeg også begynne å trene B)/> Men når det er sagt, så vil jeg heller ha en kjærlig mann som skifter bleier og triller barnevogn, barn som er trygge og kjenner foreldrene sine og en familie som er delaktige i hverdagen til hverandre enn livet til Marte Krogh. Sorry, Marte! Er enig i at de aller fleste av oss bør trene mer, men ikke alle har den muligheten du har.

 

Her har uka godt relativt greit. Sprakk på fredag da jeg spiste (nesten) en pose ostepop alene.... <_</> Men noen laster skal vi ha....

 

Er spent på veiedag tirsdag. Håper ikke ostepopen ødlegger alt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mummimamma82

Jaja..det var det bursdagsselskapet. Var flink helt frem til kl 23 i går kveld. Da gikk jeg i kjøleskapet og tok et lite kakestykke av hver av de tre kakene som stod der. :( og så tok jeg tre stykker i dag også. Ble bare tull, men nå er resten av kakene gitt vekk og kasta (har aldri kasta ei kake før!). Har ikke spist så mye utenom, så kalorimessig ble det ikke så helt gale. Men selvfølgelig helt feil å ha kake til middag.

 

Har gått en iskald tur i dag, og så blir det ny tur i morgen. Fikk 6 trimpoeng denne uken, og er fornøyd med det.

 

Denne uken er heldigvis fri for kaker. Skal ha kaffebesøk på søndag, så må finne på noe å servere de som ikke er for usunt. Tenkte kanskje lapper uten for mye sukker. Fikk nemlig steketakke til jul som jeg ikke har fått brukt enda. Vi får se.

 

Håper vekta viser under 71 på torsdag. Skal i hvertfall jobbe for at det skal skje. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har vært fin! Har fått trent både fredag og søndag - og det er deilig! Jeg merker godt at det er vanskeligere å ligge unna småspising når jeg er hjemme og har fri.... Det betyr vel bare at jeg må bli flink til å finne på noe ute av huset i helgene også. Idag har vi vært på museum og på restaurant etterpå. Mye enklere!

 

Er spent på vekt imorgen, og krysser fingre. Gleder meg til ny slankeuke, fyllt med hverdager!!! Zumba og styrke imorra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god mandag!

 

Nå er det en uke siden jeg var her på forumet, har bla ikke hatt Internett på noen dager (utrolig hvor avhengig man blir) pluss div personlige årsaker. Jeg har en uke til i Oslo før jeg skal tilbake til nord. Kjæresten har ikke kjøkkenvekt og badevekta er 30 år gammel, så veiing og måling er litt på slump. Riktignok viste vekta 79 kg ca idag, hvilket er 3 kg ned på 3 uker, men: tar forbehold om at den måler feil... I feil retning... :P

 

Er lett å få beveget seg her, går endel tur med hundene til kjæresten, pluss jeg går mye til buss, trikk, bane osv. Jeg begynner veiingen igjen ordentlig neste mandag, da er jeg tilbake i min egen leilighet med alle slags måle- og veieapparater!

 

Føler meg FEIT for tiden. Ser på bilder, herregud jeg blir helt dårlig. Har mensen i tillegg, magen står ut som om jeg er 6 med på vei. Har skikkelig eplefasong fått, jeg som veide 63 kg for 2 år siden. Blæææh. :angry:

Jeg SKAL gå ned til 63 igjen. Det er nesten så jeg synes det er flaut å møte venner jeg ikke har sett på en stund, helt grusomt.

 

Vel, skal slutte å klage og gå meg en tur istedet!!

 

Ha en fortsatt fin mandag damer!

 

Klem snegla :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skinnyjeans

Godt å være tilbake Nueva Vida :) Var nok det at det ble nesten bare julemiddagen + dessert på hele dagen, gikk relativt greit. Og ryddet/gjorde i stand det meste, så fikk litt mosjon av det.

 

3 kg er jo kjempeflott Snegla! :D Synes du er kjempeflink.

 

Ble noe snop i helga, men går ikke over kcal.. Har dessverre fått betennelse i begge armene, så har ikke fått trent(ordre fra legen). Men kan da fortsatt gå tur :)

Skal prøve å trene imorgen, bare bena da. Satser på det går greit.

 

Blir litt klaging/teit tenking, men er det bare jeg som tenker at folk tenker stygt om meg når de ser meg? Det eneste jeg nesten fokuserer på er om de bedømmer kroppen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hei og hopp!

Er bare raskt innom her nå for å registrere vekt. Har skumlest gjennom innleggene, og ser at det er mange flinke her inne. Misunner dere som er kommet igang med trening. Det har ikk ejeg, og får ikke trent denne uka heller. Blir bort eca en uke, så netse mandag er det ikke sikkert jeg registrerer, men jeg kommer tilbake så snart jeg får anledning :)

 

Uka har vært bra, bortsett fra null trim. Maten har gått bra, men ble litt for mye lørdagsgodt! Men uansett; nedgang på 1 kg :) :)

 

Ble kort detteher, men har ikke tid til mer! Vi tastes så snart jeg er tilbake :)

 

Lykke til kommende uke, heia oss!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Bare ned skuffende 200 gram denne uka, enda jeg har trent masse....

 

Nå har jeg overlatt julegodtrestene til noen andre, for å si det mildt, og hvetebakst er også forbudt. DENNE uka skal det gå bedre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanonbra med vektnedgang til dere alle..og til meg selv som til tross for en alt for stor sprekk både lørdag og søndag gikk ned 0,5kg.

Jeg er sykt svak for godter og er nesten tortur å ha det i hus, enda verre er det når jeg fortsatt ikke har fått begynt å trene. Vi har deadline på noe oppussing, så all fritid går med til det for tiden. Men, så lenge jeg går ned får jeg bare være fornøyd. Synes det var godt å høre at dere også koser dere ekstra på helg, da er det ikke bare meg :)/>

 

Ha en riktig god kveld :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mio min mio

Da var det tirsdag og veiedag. I dag hadde jeg en nedgang på 0,7 g, noe jeg må si meg fornøyd med :D. Har egentlig hatt en ganske grei uke (bortsett fra ostepopen på fredag :blink:). Men litt må man jo unne seg...

 

Gratulerer til alle dere med nedgang denne uka. Og dere som står stille eller har gått opp; se det som en liten fartsdump i veien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go'kveld.

Så bra med godt resultat Mio min mio, et skritt nærmere mål :)/>

 

Tenkt at vi har kommet oss til midten av januar..for min del betyr det lønn..jippi :D/> , men det betyr også at vi er halvveis i vinteren. Tenkt at om kun 1,5 mnd viser kalenderen vår..tror jeg skal bruke det som gulrot for å være flink denne uke også. Merker at ting går litt av selv nå, men jeg må stadig passe meg for å ikke falle i sjokolade fella. Den roper på meg hele tiden og den står jo over alt jeg ferdes om dagen også..be strong!! leste en av suksesshistoriene om ei som hadde gått ned kjempe mye og jobbet i kiosk..all ære til den dama!

 

Tror jeg vil skifte veiedag til tirsdager heretter, blir ikke så tett inn på helg, men samtidig tett nok til at jeg må holde meg i sjakk gjennom helgen.

 

Ha en fortsatt fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skinnyjeans

200 gram er da bedre enn ingenting Frøken Klee :) Men forstår det er frusterende etter mye trening. Husk at man veier noe ekstra dagen derpå etter trening.

 

Her ble det trening i en time, med cardio og styrke :) gikk relativt greit, men irreterende å ikke kunne trene som jeg vil.

Vekta er litt ustabil for tiden, men den viser hvertfall 0.5 kg ned.

 

Xena : Vår blir herlig :D håper vi alle er noe mindre da, og mer fornøyd med kroppen våres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mummimamma82

Veiedag i dag og det ble 200g ned til 70,9 kg. Ikke så mye å skryte over, men det ble i hvertfall litt nedgang til tross for kakespising.

Får bare fortsette og håpe at mer forsvinner i løpet av uka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mio min mio

Litt nedgang er bedre enn ingen nedgang ;) ;) Gratulerer til alle med nedgang denne uka. Og til dere andre; Ikke gi opp!

 

Ja, vår blir deilig. Litt lettere å komme seg ut også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...