Gå til innhold

Evig slanker, blir evig slank i 2013


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

0,2 kg ned for min del også... Superskuffa etter masse trening, og grete roede middager.. :(/>

 

Prøver å tenke positivt, og at det kun er midlertidig. jeg går og brygger på verdens værste PMS i tillegg - og det kjennes ut som om jeg er en ballong! Æsj, klarer liksom aldri å forberede meg på den stupende selvfølelsen som melder seg månedlig.

 

Jeg ser frem til vår og lysere dager. Har bestilt årets sommerferie, og satser på at motivasjonen for å gå i bikini skal overvinne ;)/>

 

Ser at flere av dere også har hatt mindre nedgang denne uka, kanskje det bare er sånn det er? Lite nedgang etter stor nedgang?? Høres forsåvidt logisk ut. En kan vel ikke regne med to kilo ukentlig, nei nå har jeg akkurat snakket vett til meg selv. :lol:/>

 

Spent på sjokosuget når mensen melder seg.... Noen tips, ladies?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann, er tilbake enn så lenge! Blir en tur bort igjen om ikke så lenge. Men uka som kommer, blir en rolig uke hjemme. Da skal jeg spise sunt og trene. Maten denne uka har vært så som så, ikke lett når man er borte og bor hos andre. Har ikke akuratt kontroll på kcaloriene da, men gjør det beste ut av det!

 

Så mange flinke folk her inne, stolt av dere :) Og husk; om det er stillstand eller oppgang en uke, så gir vi oss ikke for det!

 

Jeg for min del håper denne kulda snart gir seg. Gleder meg til å ut gå tur og prøve meg på litt jogging.

 

Håper alle har en hyggelig lørdagkveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Trening, barn og ikke nok timer i døgnet:

Ta med barna i akebakken!! Gå opp - renn ned, gå opp - renn ned..osv

Andpusten, varm, svett og veldig, veldig tilfreds! Herlige opplevelser sammen med barna, sunn,frisk luft og skjult trening :)

 

Love it :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening, barn og ikke nok timer i døgnet:

Ta med barna i akebakken!! Gå opp - renn ned, gå opp - renn ned..osv

Andpusten, varm, svett og veldig, veldig tilfreds! Herlige opplevelser sammen med barna, sunn,frisk luft og skjult trening :)/>

 

Love it :D/>

Herlig:)) Vi var ute på skitur i går vi:)). Det virker som du tar ting litt mer piano denne gangen, nueva vida. Tror det er bra jeg, så ikke du brenner alt kruttet på en gang:).

Og dere andre jenter også, så flinke dere er:)). Men leser stadig om dårlig samvittighet og angring over spist snop. Dårlig samvittighet og anger hjelper ingen, kast de ut. Prøv heller å stoppe opp før dere spiser, har jeg virkelig lyst på dette her? Kommer dere til at det har dere, så bestem dere for hvor mye dere skal spise, og NYYYYYYT det!

Lykke til videre:))

(og meg går det bare bra med, trener, leker med barn og jobber. spisingen går visst også bra for klærne kjennes noe løsere)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann, mærri!

Ja, nå tar jeg det mer med ro, og det kjennes godt!

Har prøvd dette så mange ganger, stresser meg selv og ender opp tilbake på start!

Så deilig at klærne blir større :)

 

Uka begynnet elendeig; omgangssyken!! Men det går forhåpentligvis fort over. Jeg kjenner meg bedre nå enn i morges, men veeeldig sliten :angry:

 

Har tatt av 700 gr denne uka, og er veldig tilfreds med det :)

 

Skriver mer en dag formen er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holda!

 

NÅ er jeg tilbake for FULLT!!!

 

Er tilbake i nord, kom igår. Startet veiing brått og brutalt kl 0630 imorgen :lol:/>

 

Vekt: 81. I knew it, kjæresten sin badevekt er selvsagt feil! Vel, jeg har ikke gått ned, men 800 gram opp...

 

Målte hoder, lår, rumpe, bryst, arm, legg (!), lår, hals, under bryst... U name it! Midjen er 97,5 - like mye som puppene :o/> :o/> :o/>

 

Når har dere andre veiedag?

 

Jeg gikk til jobb idag, ikke for at det er så langt, men... Har vært flink med maten hele dagen (pluss knallsulten pga magesekken er gedigen etter 1 måned med fråtsing)... heeeeelt til ikveld år jeg var på besøk hos venninnen min som hadde laget boller... Jeg spiste 3 stk :(/> ja, de var veldig små da, men registrert er de. Tross det kom jeg faktisk ikke opp i antall kcal for dagen.

 

Imorgen blir en bra dag, må holde naziregime. Det er det eneste som hjelper for meg.

Men nå er det natt! Prøvde sleep cycle app i natt, skal vekke deg på det tidspunkt hvor du er mest våken. 0615 var det for min del, med det resultat at jeg har hanglet hele dagen <_</>

 

God natt fra snegla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skinnyjeans

Herlig med ei ny uke, når vekta viser 1 kg nedgang til :D Forventa det ikke, så ble veldig overraska når jeg gikk på vekta idag morges.

Må måle midjen og, men målebåndet har en liten evne til å forsvinne stadig vekk. Sist gang for 2 uker siden var den 88 cm, så satser på den er noe mindre.

 

Skal snart på trening, og jobb senere, så får noe mosjon idag.

 

Så bra at du er tilbake for fullt Nueva Vida! 700 gram er kjempebra :)

 

Snegla : Kjempebra at du holder deg i skinnet, og boller/snop spiser vi nok alle en gang iblant, jeg tar hvertfall en av dem!

 

Satser på ei god uke nå, for oss alle :) Helst uten noe drikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Så bra at du er med for fult, snegla :) 800gr opp på 1 mnd med frotsing? Det må jo i såfal være bra!

 

Mål ja, de må jeg også ta. De skal jeg ta neste mandag!

 

Har veiedag mandager, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mio min mio

Hei jenter!

 

Da viste vekta 73,5 kg på meg i dag. Det er en nedgang på 1,6 fra forrige uke. Superglad! :D Har vært en strid uke, og jeg har kjørt beinhardt på maten, men det har gitt resultater. Dette motiverer virkelig til å fortsette.

 

Lykke til med veieuke, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en bra uke for de fleste! Bra jobba! :D/>

 

0,4 kg ned for min del, og er tilfreds med det. Jeg vet jo at vekta øker rundt denne tiden i måneden, så et vekttap nå er bra.

 

Jeg fortsetter å trene og spise masse JA-mat. Har begynt å spise flere ganger om dagen enn tidligere. Synes det er enklere å gjøre sunne valg når jeg ikke er så sulten.

 

Imorgen bestiller jeg antagelig en uke på treningscamp i april. Gleder meg helt sinnsykt..... :D/> :D/> :D/>

 

Ha en fortsatt fantastisk slankeuke, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Ned er ned, Eli! Godt jobba :) Vi tenker langsiktig, så 400 gr på en uke er flott!

Treningscamp hørtes moro og inspirerende ut. Hva er opplegget her? Hvor? Hvor lenge? Pris? Når?

 

Her slipper ikke omgngssyken helt taket. Fortsatt uggen, diare og slapp. Håper på mye bedring ila dagen. Slitsomt. Orker ikke spise engang, blir en del cola. Kroppen må jo ha næring.

 

Gleder meg til å komme i form igjen, så man kan begynne igjen på ordentlig.

 

Mandag reiser vi bort igjen, og blir borte 4-5 dager. Da blir det heller ikke trim, og maten får man gjøre det beste ut av. Men etter denne turen her, skal det være stille fremover. Da kan fokus flyttes over på livsstilsendringen.

 

Leste KK og Dagbladet i går, der var det noen livsstilsendringsreportasjer. Moro å lese, og interessant med litt tips og råd. Selv om det meste veviste jeg fra før. Ser at jeg må bli flinkere til å få inn mellommåltid. Blir ofte for lenge mellom måltidene, og da blir jeg veldi sulten til måltidene, og spiser mye. I tillegg blir jeg veldig fysen på kvelden, når det har vært for lite ila dagen.

Jobber i barnehage, så det er ikke så lett å få inn måltid i hytt og gevær:). Men jeg skal prøve å få det til nå. En frukt, litt nøtter, et egg, en yoghurt, grønsaker.

I artikkelen i dagbladet sto det om en flott, svensk dame som har tatt av 19 kilo på 19 uker. Hun hadde unt seg litt godteri hver kveld. Kan det være et lite stalltips? I artikkelen sto det at man kun skulle spise 100 gr sjokolade/potetgull/kaker/kjeks etc ila uken. Før har jeg tenkt at det vil jeg spise lørdagskvelden, men nå lurer jeg på å prøve litt hver kveld. Kjøpe meg en 100gr sjokkis, dele den opp. Og etter kveldsmaten kose meg med noen sjokoladebiter og en tekopp. Hmm...

Noen som har gjort det på denne måten?

 

Her er det sofa, fyring og film-maraton i dag. Jentene er litt shabby etter omgangssyken, ute er det 28 kalde, ufyselige grader. Da er det deilig bare slappe av. Hente krefter :)

 

Solen kom tilbake her i går B) Den skinte i stua ca 15 minutter!! Snakk om herlig!!

 

Ha en fortsatt flott uke, damer!

 

Klem fra nueva vida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hå!

 

Har vært ganske flink denne uka, men har ikke fått til mer enn en halvtime trim per dag, det i form av at jeg går frem og tilbake til jobb. Var på jobb til 2030 igår bla, sitter fremdeles på jobb nå... Vel, det er bedre enn ingenting :rolleyes:

 

Dere er så flinke til å gå ned i vekt! Neste mandag er det min tur ;) Jeg leser også ofte de samme vanlige kostholdstipsene i VG, Db osv, man trenger bare en reminder innimellom.

 

Men jeg må jobbe videre!

 

Klem, snegla :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir superinspirert av reportasjer om livsstilsendringer og digger lesing mellom glansa papir. Selv om det står det samme, så er det på en måte en reminder. :)/>

 

Jeg og ei venninne skal på KK-camp. Det er ei uke med sol og sommer i Tyrkia i april, med full timeplan over ulike treningstilbud, spa, shopping og foredrag. Uka koster ca 11.000 med all-inclusive. Verdt hvert eneste øre, kan jeg tenke meg... Vi ser for oss yoga-pilates til soloppgangen på brygga, og deilig, sunne måltider uten å løfte en finger.

 

Satser også på å være fit for fight når vi når så langt, sånn at jeg kan være med på mye, og kanskje få et skikkelig rykk på vekta etter den uka. Det vil jo bare være en bonus med vekttap og brune bein, men mest av alt en energi-innsprøyting. B)/>

 

For meg funker det best å holde meg så godt som mulig borte fra sjokolade. Jeg har ikke spist det nå på nesten 3 uker, og er ikke lenger så sugen heller. Rart hva man venner seg til... Men, så må jeg legge til at jeg spiser minst 6 ganger om dagen. Det er et skikkelig prosjekt, må jeg si, men så er det jo også i år vi endelig skal lykkes, ikke sant!!! Setter alle kluter til for å endre inngrodde vaner som ikke har funka.... Så håper jeg inderlig det virker :blink:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skinnyjeans

Eli72: Det hørtest kjempekjekt ut! Du er flink å holde deg unna sjokolade :)

 

Har fått inn en time med trening idag, så satser på et greit resultat på tirsdag.

 

Hvordan har det vært for resten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skinnyjeans

Eli72: Det hørtest kjempekjekt ut! Du er flink å holde deg unna sjokolade :)

 

Har fått inn en time med trening idag, så satser på et greit resultat på tirsdag.

 

Hvordan har det vært for resten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann, og god helg :)

 

KK-campen las jeg om, hørtes spennende og moro ut :)

 

Nå er endelig formen bedre, denne omgangssyken hang i aaalt for lenge. Var sliten, uggen og hadde magesmerter tom torsdag. Elendig form. Men nå kjennes kroppen fin igjen!

 

Det har altså ikke blitt noen trening denne uka heller, og neste uke er vi borte igjen :( Men da får det jammen være bra på en stund også, slik at fokus kan skiftes til denne livsstilsendringe.

 

Blir litt demotivert av å aldri ha mulighet til å sette alle kluter til, men jeg gjør det beste ut av situsajonen disse ukene.

 

Det blir ikke de store resultatene på vekten heller nrå treningen ikke er på plass, og resten blir sånn så-som-så.

But there will be better days :)

 

Ha en flott helg, damer!

 

Her er endelig graderene over -20, stokken viser -14 i dag. Og da ser det bedre ut for litt uteaktivitet i helga :)

 

Kanskje det kan bli -5 og nysnø..**drømmer** Hadde passet bra sammen med den nydelige vintersola B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petrinelle

Hei!

 

Har sett på tråden deres. Dere virker som en motiverende gjeng. Håper det er greit at jeg henger meg på?

 

Jeg har, som andre, hatt en lang vekthistorie. Jeg har prøvd likt og ulikt av slankeråd og metoder. Men siden studietiden så har jeg holdt meg til Roede eller vektklubben som er litt samme greia. Jeg går alltid ned, men mister motivasjonen underveis. Kiloene glir da langsomt på over noen år. Til slutt ble jeg virkelig stor og bestemte meg for å virkelig ta grep. Jeg har gått et veldig langsomt løp, dels alene og med ett roedekurs midt i et sted. Mistet motivasjonen for kcaloritelling igjen og har nå vært stabil i et par år.

 

Hadde egentlig bestemt meg for å være fornøyd og ikke slanke meg mer. Men så var jeg jo egentlig ikke fornøyd med en BMI på over 29. Så jeg fikk lyst til å gjøre et godt stykke arbeid igjen og starte med veiing og kcaloritelling igjen. Har et indre ønske om å bli normalvektig, men første mål er fem kilo ned.

 

Jeg bruker Roedemetoden uten kurs. Og så bruker jeg prinsipper fra kognitiv terapi for å jobbe med motivasjon og endring av vaner.

 

Jeg har ikke vært noe særlig aktiv på forumer tidligere, men jeg har stor tro på noen å dele erfaringer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi opp, Nueva vida!! Det kommer dager med flere muligheter!!

 

Skinny jeans: Ja, jeg er superstolt av 3 uker uten sjokolade. Føler virkelig at jeg har kontroll, og har tatt et bevisst valg. Det kjennes deilig!

 

Jeg har heller ikke vært aktiv i forum tidligere, men bestemte meg for at det var nå eller aldri, og at alt skulle prøves. Tror kanskje det blir litt mer forpliktende hvis man rapporterer inn til andre, i tillegg til at man motiverer hverandre, og kan tipse om stort og smått.

 

Jeg er glad for tittelen på tråden, det gleder og motiverer hver gang jeg klikker meg inn, og setter stor pris på dere som skriver her inne. Det er spennende å høre hva dere gjør for å lykkes! Fint å se at man ikke er alene om sine svakheter...... :P

 

Nå er det snart natta, og imorra tidlig er det zumba og aketur på timeplanen...

 

God søndag, jenter! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

3 uker uten sjokolade, eli, så deilig! Regner med at suget etterhvert gir seg?

 

Her koste vi oss med ost og kjeks i går...auauau..ingen slankemat, og litt vel brutalt for en omgangssykemage som ikke er helt i topp stand enda. Men vi koste oss, både små og store, selv om magen i dag er i ulage....

 

Velkommen skal du være Petrinelle :) Kan jeg spørre om vekt? Tidligere vekt? Nedgang hittil? Bare for å være nysgjerrig :P

 

Jada, Eli, jeg holder motet oppe. Vet at etter denne uka her er det roligere dager, og jeg kan begynne å leve igjen. Gleder meg til å komme skikkelig igang med treningen. Selv om jeg nå lever med sunn mat, er jeg av den typen som må ha begge deler (trening + kosthold) for å få de store resultatene. Men akkurat denne måneden her er det dessverre ikke plass til trening. Vet det høres 'rart' ut, og at det kan høres ut som et prioriteringsvalg, men det er ikke det. Noen ganger byr tlværelsen på utfordringer, og da må man ta dem. Ønsker ikke å gå nærmere inn på det, men livet er slik akkurat nå at andre ting MÅ prioriteres. Ting som tar både enormt med tid og energi. Det fine er at det er forbigående :)

Gleder meg til å komme skikkelig igang! Er i elendig fysisk form, så det kan gå bare en vei!

 

Kognitiv terapi hørest interessant ut! Selv har jeg lest en del om mindfulness, og tror det kan være sunn bevissttrening for oss alle sammen!

Jeg har en tendens til å psyke meg selv ned med negative tanker; greier aldri gjøre det skikkelig, spiste for mye sjokolade, fikk ikke trent, gikk ikke ned nok..osv.. Og vips så blir det positive borte. Og det er jo alltid noe positivt å fokusere på, selv de kipeste dagene!

 

Har akkurat vært ute å lekt med minstejenta som har besøk av en venninne. Det var deilig. Selv om solen glimter med sitt fravær, graderene er 15 blå og det blåser en sur nordavind. Men en liten, frisk tur ble det :)

 

Ha en fortsatt fin søndag :)

 

Forresten; har tatt tidenes sunne matvalg-innkjøp! Fiskebilen kom (bor i innlandet så mulighet til fersk, god fisk er minimal, og findus sine utvalg kan jeg styre meg for...). Vi kjøpte torskefilet og kveite! Dyrt, men verd hver en krone regner jeg med. Deilig å ha sunn, og god mat i fryseren! Nå kal vi satse på mange gode fiskemiddager fremover! Hittil har en god fiskemiddag vært helstekt ørret/laks (som du får kjøpt helfrossen i butikken). Det er jo fantastisk godt, men jeg gleder meg til å utvide fiskerepertoaret, både for oss voksne og barna.

Vi får mye god fisk i elvene og fjellvannene her om sommeren, men nå er det skrint i fryseren!

 

Ble langt dette..... Tastes i morgen (tror ikke på nedgang...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petrinelle

Misunner ikke omgangssyken! Har holdt meg frisk så langt denne vinteren...bank i bordet og salt over skulderen m.m.

 

Jeg har ikke kommet helt i gang. Startet med å melde meg på forumet for støtte først. :D Nå holde jeg på å finne frem menyer og å planlegge middagene fremover. Har valgt å veie meg onsdager, men starter å registrere mat fra i morgen.

 

Det er kanskje tre uker siden jeg veide meg sist. Men jeg lå da på ca. 76 kg. Jeg er ikke mer enn 1.60, så det plasserer meg nesten på fedme på BMI. Jeg har gått et veldig langsomt løp nedover med lange stabiliseringsperioder innimellom. Jeg begynte på ca. 85 kg. Målet mitt er i første omgang å stabilisere meg under 70 kg. Jeg har ikke noe tidsperspektiv.

 

Jeg har tidligere slitt med tendens til spiseforstyrrelse og velger derfor å gjøre det i et tempo som gjør at jeg ikke får et vanskelig forhold til mat igjen. Jeg har det bra med mat og sånn nå. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skinnyjeans

Nueva Vida : De har jo forsket på det og maten har mer å si enn trening når det kommer til vektnedgang. Men så en fin ting som sa : With good food you'll look good in clothes, with training you'll look good naked ;)

Forstår det godt, når man har trent kjenner man seg skikkelig sliten og god, og vet at man har gjort en god jobb. Men å spise sunt er noe av det viktigste! :)

 

Petrinelle : 9 kg nedgang er jo kanonbra!:) Ikke så lenge igjen til du er under 70 nå.

 

Kjøpte yogurtis igår med sjokolade og cookie dough, som er relativt grei på kcal så det er et godt "snop" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

GOD MANDAGMORGEN ALLE SAMMEN :)

 

"Dette er det beste jeg kan få til nå, og det er godt nok"

 

Ny uke, nye muligheter! For meg blir denne uka uten noe tanker for dette opplegget. Gleder meg til uka er over, så jeg (og vi) kan klare å fokusere på andre ting enn det som skal skje denne uka!

 

Jeg har gått opp 400gr denne uka... Har ikke vært flink nok, og da får man ikke resultater! Sånn er det bare.

 

Første delmålet mitt er 90 kg til 4.mars, dvs 3,5 kg på 1 mnd. Det skal jeg klare! For første gang i mitt liv SKAL jeg oppnå et livsstilsendringsmål!

 

Sier som Pippi; "Dette har jeg ikke gjort før, så det klarer jeg sikkert"

Det er sant, skinnyjeans! Saken er nok heller den at jeg er flinkere med mat når jeg har trent, blir liksom flinkere på alt.

 

Flott nedgang, petrinelle, flink har du vært! Godt å høre at du har spiseforstyrrelsen under kontroll. Da er det nok viktig at du tar små steg, og da har du kommet til rett tråd

 

Ønsker alle en riktig fin uke, hold fokus jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petrinelle

Hei på dere!

 

I dag har jeg startet opp med å veie og registrere det jeg spiser. Det tar jammen tid i starten. Men jeg vet jo at det går lettere etterhvert. Bruker dere alle registreringsverktøyet her inne? Jeg liker at det er delt opp i forhold til melk, grønnsaker og sånn. Men samtidig synes jeg det er litt tungvint å bruke. Eller det er kanskje bare at jeg ikke har funnet alle triksene enda?

Har brukt en app so heter fitnesspal tidligere, så den kan jeg jo evt finne frem igjen.

 

Nueda vida: du kommer nok greit i gang igjen og klarer målene dine. Jeg synes forresten også at så lenge jeg trener, blir maten også sunnere. Rart, men sant. :)

 

Jeg måtte le litt av meg selv i går. Siden jeg skulle i gang for alvor i dag, bestemte jeg meg for å rydde skapene for fristelser. Men halvparten gikk jo i meg i stedet for i søpla! Hvorfor er det så utrolig vanskelig å kaste mat? Er det fordi jeg har vokst opp med fomaninger om å tenke på de sultne barna i Afrika?

 

Planlegger en intervalløkt på ellipsemaskin i dag. Tar en rask gåtur som oppvarming. Andre som har treningsplaner?

 

Ønsker dere alle en riktig god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

 

Siste uka begynte bra på mandagen, men så... Gikk på vekta idag, opp 100 gram. Vel vel. Det er bare å brette opp ermene å starte på nytt! Jeg jobber mye om dagene; skriver en specialeoppgave i psykologi og jobber heltid utenom (heltid pluss overtid vel og merke). Er gjerne ferdig på jobb kl 18-19-20-21... Og så skal man sette seg ned og skrive oppgave, pluss trene...

 

Imorgen skal jeg på innebandy, går ikke an å trene ute iallefall. Gradestokken viste -43,9 (!) her idag, fikk brainfreeze før jeg hadde gått 100 meter (900 meter til jobb).

 

Kjenner til problemet med fersk fisk nueva vida. Her er heller ikke fiskedisk, men det kommer en fiskebil innimellom har jeg hørt. Jeg spiser ikke annet kjøtt, og grønnsaksutvalget er...LABERT... Og dyrt. Herregud, 46 kr for en kurv med druer. Helt alvorlig!

 

Nå skal jeg krype under dyna og lese litt før jobb igjen... Zzzz.

 

Klem fra frossen-snegla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...