Gå til innhold

Evig slanker, blir evig slank i 2013


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest nueva vida

Man kaster ikke mat, nei, petrinelle! Uff, for en latterlig tanke og gjerning, men vi går i den felle alle mann. Trist å kaste, når man kan kose seg med det..menmen, nå er det i allefall ryddet ut av skapet :P

 

Angående registrering her inne; jeg har brukt det aktivt før, og har veldig god effekt av det. Jeg blir mer bevisst og flinkere med maten da, så jeg kommer nok til å nytte meg av det. Dessuten er det veldig moro å registrere trening. Det kan få deg ut på en ekstra gåtur, bare for å nå trimpoeng-målene dine :)

 

44 MINUS!!!!!!! Å fytti rakkern, snegla! Vi snakker nord-Norge skjønner jeg! Det var kaldt! Da er det bare være kreativ med innetrening. Syns du er flink til å få til skole/jobb/kostholdsendringer.

 

Da blir nok dette siste turen min hit innom, før jeg drar.

Tastes over helga! Stå på jenter; haen riktig FLOTT tirsdag og uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, Petrinelle, da er du igang!!

 

Jeg bruker registreringsverktøyet hver dag, og det holder meg skjerpet. Jeg er ikke suuupernøyaktig. Veier ikke maten min hver dag, men ser an sånn ca. Skriver heller ikke opp melk i kaffen og sukkerfrie pastiller, men så ligger jeg også et par hundre kalorier under menyforslaget mitt daglig, så da føler jeg at jeg har litt å gå på.

 

Denne uka ble det ingen veiing på meg. Batteriet i vekta var tomt, og jeg vil veie meg på mandager, så da får jeg heller vente til neste uke. jeg kjenner det allerede på klær og kropp - så det er jo deilig. jeg trener minst 5 dager i uka, så kan nok regne med at vekta ikke stuper nedover - men strammere blir jeg iallefall. B)

 

Spent på hva nytt batteri i vekta betyr.... :o Vel, vel - hvis det betyr høyere vekt, så får jeg bare starte på nytt. Det går jo egentlig lekende lett, foreløpig....

 

Idag er det step på timeplanen min :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei jenter..

 

huff, for et par hektiske uker det har vært. Vi har tidspress på oss i forbindelse med oppussingen..og så mye som skulle vært ferdig.

Har vært innom forumet flere ganger og startet å skrevet, men så kommer det alltids noe opp før jeg blir ferdig. Følger med dere og synes dere er kjempe flink.

Jeg likte veldig godt det Skinnyjeans skrev om at det er maten som er viktigst. For her har jeg fortsatt ikke fått startet noe trening, står hele kveldene med en malerkost el. Jeg unner med godt på helg, men med begrensinger selvfølgelig. Forrige uke var jeg så fornøyd med at jeg hadde gått ned 1kg, men denne uken sto vekta stille :huh: Håper virkerlig at ting begynner å roe seg snart slik at jeg får begynt å trene, merker at det er vanskeligere og vanskeliger å holde motivasjonen oppe når jeg ikke får "drivet" av treningen, og det er som dere sier at maten blir ofte sunnere når man trener. Får bare holde ut litt til :)

 

Jeg har noen jeg kjenner som går ganske mye på fjellet etter jobb, med hodelykt, det høres bare så digg ut..tror jeg må prøve å få satt av en kveld for en slik tur .

 

Ha en fortsatt fin kveld .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petrinelle

Hei hei!

Er innom og hilser på før jeg setter meg til med Grey's anatomy.

 

Snegla, det er litt av løp du kjører! Høres travelt ut. OG kaldt! :blink:

 

Jeg er vestlending, så jeg har god tilgang på fersk fisk. Men jeg er datter av to østlendinger, og er derfor ikke så vant til mye fisk hjemmefra. Som voksen har jeg aldri blitt flink til å lage mye fisk. Men jeg bestiller det gjerne når jeg spiser ute. Men jeg har planer om å få laget litt mer fisk også etterhvert. Det man ikke er føink på, kan man altids øve seg på.

 

Flink til å trene, Eli!

 

Xena, det er mye god aktivitet i oppussing også! Kanskje ikke kondisjonsforbedrende, men du holder deg i alle fall unna sofa'n. :)

 

Ha en god kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mio min mio

Heisann jenter!

 

Det høres ut som de fleste er godt igang her inne nå, både nye og gamle medlemmer. Jeg bruker registreringsverktøyet aktivt for å holde kontrollen. Siden jeg ikke kan trene er dette med mat ekstra viktig. Liker forresten den siste forskningen om at maten er viktigere en treningen ;)

 

Jeg har hatt veiedag i dag; ned 1,7 kg B) Er selvfølgelig strålende fornøyd med det. Bakdelen er bare at jeg har hatt omgangssyken de siste 48 timene og derfor tømt meg skikkelig. Forbereder meg derfor på stillestående eller oppgang neste uke <_<

 

Håper det går fint med alle dere andre denne uka.

 

Stå på, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skinnyjeans

Kjempebra nedgang Mio min mio! :)

 

Her er dagen startet med en times trening etterfulgt av et sunt måltid :) føles herlig.

 

Har veiet meg idag, og det står stilt. Men det er da bedre enn oppgang! :P

 

Hvordan har dagen til resten vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ingen nedgang er mye bedre enn oppgang :) Jeg er ikke så flink til å registrere maten jeg spiser, men bruker reg.programmet til tider bare for å få en oversikt over noen måltid eller matvarer slik at jeg vet hva jeg må være forsiktig med.

Joda, oppussing holder meg unna sofaen, er vel det som er redningen når søtsuget melder sin ankomst.

 

Skulle ønske vekta gikk kjempe fort ned, men det som er viktigst er vel at vi greier å gjennomføre en livsstilendring.

 

Så på et vektprogram på tv i dag og da ble det nevnt at en person på 160 burde i gj.sn veie 54 kg..WHAT??? ikke rart folk får et negativt syn på sin egen kropp med slike uttaleleser.. jeg er 160, men var vel fjortis sist jeg veide 54kg. Kunne ikke tenkt å veie så lite heller..

 

Ha en fortsatt fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petrinelle

Bra nedgang, Mio min Mio. Håper du har blitt frisk igjen!

 

Xena, jeg er også 160 og tror jeg hadde sett syk ut dersom jeg veide 54 kilo. Jeg veide for noen år siden 64 og fikk selv da høre at ansiktet mitt så litt innhult ut. Men jeg er bredbygd og bygger lett muskler. For petite søreuropeere kan det jo være at det passer bedre, men selv da høres det litt lite ut.

 

Jeg veide meg onsdag for å ha et utgangspunkt når jeg nå er i gang med Roede-kost. Jeg lå omtrent der jeg regnet med. Så nå blir det spennende å se hvordan det går fremover.

 

Det er litt å sette seg inn i igjen. Jeg bruker en del tid på å slå opp i Roedeboka og komme inn i porsjoner og kcalorigrenser. Men det går lettere og lettere for hver dag. Jeg regner med at helgene blir mest utfordrende for meg, spesielt når jeg er ute med andre eller på besøk. Men utfordringer er jo spennende å ta fatt på! :)/>

 

Håper det står bra til med dere andre og at dere har en strålende fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Får jeg slenge meg på her. Har ikke fått lest igjennom hele tråden men skal få gjort det i løpet av helgen.

 

Jeg er med i en tråd under 30-40 kg (for det var der jeg startet) og en tråd under 20-30 kg (da jeg kom så langt).

Nå har jeg under 20 kg og da hører jeg til her.

 

På det meste har jeg veid 111 kg og dette er utenom graviditeter.

Da jeg startet på GR kurs i juni var vekten 103 kg. Har gått 3 nettkurs men har tatt meg "fri" i januar for å se om jeg klarer meg selv. To uker på rad gikk jeg opp i vekt og da måtte jeg starte med matregistrering igjen. Men det har lønnet seg også. Skulle det gå helt gale med meg har jeg bestemt meg for å melde meg på nettkurs igjen.

 

Jeg trener fast 2 ganger i uken men prøver å få til minst 2 økter til ila uken. Dette går stort sett greit. De første månedene konsentrerte jeg meg om matregistreringen og gå turer. Styrketrening begynte jeg ikke med skikkelig før i høst. Nå er styrketrening med minst 2 ganger i uken.

 

Jeg veier nå 85,7 kg og har gått ned 17,3 kg siden juni. Målet mitt er å veie mellom 65 og 70 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nueva: Så kjekt at du er i gang igjen. Nå har jeg født og er snart klar til dysst igjen, resultatet av svangerskapet ble + 7kg, ca 6 av de er heldigvis borte og innen minisnuppa er 6 uker og jeg kan begynne å trene så håper jeg å være på 0.

Håper jeg kan henge litt sammen med dere her, det hadde vært koselig. Skal begynne på mor og barn trening om ca 4 uker, kjenner det blir slettes ikke feil å komme i gang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdag!

 

Det har ikke gått bra i helgen! Ble skikkelig apatisk av stress, så jeg har ikke fått gjort NOE fornuftig. Må sette meg med kaffekopp nå og skrive. Bah!! <_<

 

Dagens trim idag var å måke frem bilen... Den har stått i en uke, og det har snødd heftig mye her. Til og med nummerskiltene var dekket av snø. Måtte måke rundt for å få kjørt den ut :P

 

Har spist veggispizza her idag, anbefales! Er desverre ALTFOR dårlig til å registrere i helgene, det blir type fredag, lørdag og søndag med godteri.. og da er det jo bare 4 sunne dager igjen. Har forøvrig vært flink å gått til jobb hver dag, pluss spilt innebandy (og nesten pådratt meg hjerteinfarkt) to ganger denne uken.

 

Men nå MÅ jeg skrive, må ha 30 sider innen neste fredag. Sliter? Check!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann alle flinke folk :)

 

Har lest innleggene som har vært skrevet denne uken, moro å lese hvor flinke dere er og ikke minst er det en glede at det er så mye liv i tråden!

 

Velkommen til TinaP, for en flott nedgang! Imponert over innsatsen din! Selvfølgelig kan du være med her inne, det er bare hyggelig!

 

Velkommen til deg også pastill, og GRATULERER med en nydelig prinsesse. Herlige tider :) Nå er du klar for en sunn livsstil igjen, så fint! Jeg har aldri vært så flink som halvåret etter minstejenta var født. Sprutet av energi, trillet MASSE, spiste sunt og gikk ned 11 kilo på et halvår. Ser tibake på den tiden som en flott tid! Nå drømmer vi forresten om nr. 3, men det er ikke bare knipse, dessverre! Men vi har to nydelige prinsesser, og tre'ern blir bare en bonus dersom han/hun kommer! Kanskje en vektnedgang og en sunnere livsstil på mor kan sette fart i sakene :)

 

Veggispizza, snegla; det spise vi mye før, det er så godt! Puttet til og med litt grovt mel i bunnen så ble det ekstra sunt. Pizzasaus, ost og mye, mye godt av grønsaker! Det skal vi jammen spise en dag!

 

Nå er alle januar-hinder passert, og jeg er veldig klar for en sunnere livsstil! Gleder meg til å komme igang med trening. Endelig er tiden inne for en real start! Gleder meg!

 

Tror ikke vekta er noen gledens syn i morgen, men pytt sann, her gråter vi ikke over spilt melk!

 

Ha en flott søndag, folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Velkommen til deg også pastill, og GRATULERER med en nydelig prinsesse. Herlige tider :)/> Nå er du klar for en sunn livsstil igjen, så fint! Jeg har aldri vært så flink som halvåret etter minstejenta var født. Sprutet av energi, trillet MASSE, spiste sunt og gikk ned 11 kilo på et halvår. Ser tibake på den tiden som en flott tid! Nå drømmer vi forresten om nr. 3, men det er ikke bare knipse, dessverre! Men vi har to nydelige prinsesser, og tre'ern blir bare en bonus dersom han/hun kommer! Kanskje en vektnedgang og en sunnere livsstil på mor kan sette fart i sakene :)/>

 

 

 

 

Skulle gjerne ha vært ute å trilla litt mere men været setter en effektiv stopper for det foreløpig. Men snart starter det mor og barn trening, å det skal bli deilig tenker jeg.

Nei det er ikke bare å knipse frem disse små, men jeg har vært heldig når jeg først har fått hjelp så sitter de.

Tror faktisk at jeg skal slå til å melde meg på et kurs til påske, treningen tror jeg at jeg skal få inn igjen men er nok mat sammensetningen jeg sliter mest med. Håper ammingen hjelper meg litt på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petrinelle

Gratulerer til både TinaP og Pastill med flott nedgang og med baby (stryk det som ikke passer..)

 

Her er et par dager helg gjennomført med vekslende hell. Jeg har absolutt moderert meg i forhold til hvordan jeg har pleid å gjennomføre. Men jeg synes jo det er en del utfordringer.

 

I ukedagene skriver jeg ned neste dags måltider før jeg legger meg. Da er det bare å følge planen. Men denne helgen har jeg vært rundt på besøk i to dager og da vet jeg ikke hva slags måltider som serveres. Da er det både vanskelig å vite om jeg skal spise middag først og helt hvordan jeg skal gripe det an når jeg er der. Jeg liker ikke å slanke meg offentlig, så da vet jo ikke de jeg kommer til at jeg ikke vil ha usunn mat. Og frimerkene rekker jo ikke all verdens for to dager.

 

Til uken skal jeg også ut på besøk noen ganger, men jeg vet ikke om det serveres mat eller kake der. Jeg har alltid wasa sandwich i vesken, så jeg ikke skal stupe i kakefatet fordi jeg er så sulten. Men jeg synes likevel det er utfordrende. (Kanskje spesielt siden jeg er en søtmons og viljestyrken min rekker bare så langt...)

 

Noen som har gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

ALL TIME HIGH!!!! :huh::blink::wacko:

 

Jepps... Hva er det å si?! 95,5 :angry:

 

Det syns jeg selvfølgelig er trist, hadde håpet at vekta i det minste skulle holde seg stabil denne uka. Men, nei!

Blir litt skuffa over meg selv...nei..STOPP!! Dette snakket hjelper jo ikke. Gjort er gjort, osv.

Finnes det noe bedre tidspukt å starte skikkelig på enn nå? Nei!! Er såå klar, gleder meg til å få overskudd og gløde litt. Man føler seg så matt og bleik av alle disse rolige dagene!Det eneste som gløder på meg, er fettet på fingrene og rundt munnen etter potetgull og sjokkis :P

 

Første delmålet mitt er 90blank til 4.mars; det er 5,5 kg på 1 mnd det. Har veldig lyst til å klare det, og vet jeg kan! Hadde vært sååå utrolig moro og for en gang skyld nådd et delmål, det er jo det som er veien til hovedmålet!

 

Planen for denne uka er mye sunn mat, og 3 treningsøkter!

Jeg må tenke mellommåltid i tillegg til disse hovedmåltidene. Skal rett og slett sette meg ned nå etterpå og lage en måltidsplan!

 

Noen sunne, kcalfattige og lure tips til et raskt mellommåltid?

 

Det jeg lurer litt på er hvordan jeg skal gjøre det med frimerkene mine. Har litt lyst til å unne meg dagskvota hver kveld sammen med en tekopp. Litt sjokolade eller en kjeks som en liten gulrot hver kveld!

Men så skal vi i bursdag lørdag, så da er alternativet å bruke frimerkene på et kakestykke da. Velger jeg å bruke litt hver kveld har jeg ikke noe til bursdagen.

Hva er best for meg, mon tro? Jeg må bestemme meg nå, og da mener jeg bestemme meg! Det er noe av det viktigste i en sånn prosess (har jeg hørt/lest), bestemme seg og stå ved det!

 

Dette med å ikke slanke seg i offentligheten er ikke lett. Man har liksom en sperre for det. Hvorfor det egentlig? Jeg tror det er pga frykten for å ikke mestre det. Fallhøyden blir større om man innvier alle rundt seg i planene sine. Men kanskje kan det være en ekstra motivasjon også?

 

Har startet dagen med 2 grove brødskiver med makrell og agurk, 1 glass lettmelk og 3 dl vann! Også en kaffekopp da! Drikker egentlig ikke kaffe, men må noen ganger ha litt starthjelp på fordøyelsen. Det vil mest sannsynslig også bli bedre med et sunnere kosthold, så jeg kan slippe å tvinge i meg den beske, sorte, lunkne drikken...

 

Ha en superflott mandag og uke, folkens!

 

Jeg gleder meg!

 

Forresten; noen som las VG i går? Også en motivasjonsfaktor for å ned i vekt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også bestemme meg for hva jeg skal spise, så ikke lysten tar overhånd. dette må jeg føle at jeg kontrollerer selv, sånn at jeg er ansvarlig - og ikke angeren kommer snikende etter at maten er fortært.... For, som sagt - negative tanker kommer jeg ingen vei med! :)/>

 

Jeg har nådd første delmål idag, og vel så det! Er storfornøyd med 68,7. Da ligger jeg litt foran skjemaet mitt, og det er sikkert fint. det kommer nok tøffere tider, da jeg trenger en buffer.

 

Jeg spiser ofte frukt i mellommåltidene mine, ellers strever jeg med å få i meg fruktrasjonen min. Dersom jeg ikke har frukt, tar jeg gjerne et knekkebrød. Jeg merker allerede etter bare en måned at jeg blir rskere sulten enn tidligere fordi jeg spiser oftere. Jeg tenker at sulten er min venn - og at den bidrar til å regulere sunne matvaner. Den må heller ikke stilles umiddelbart, dersom jeg har en plan for hva jeg skal spise når.

 

Jeg tenker at sjokolade og søtsaker er vanedannende, og jo oftere jeg spiser det, desto oftere vil jeg ønske det. Har nå levd en hel måned uten sjokolade, og suget har faktisk gitt seg!!!! Jeg har planer om at dette skal være en livsstilsendring, og ikke en slankekur, derfor vil jeg ikke kutte det helt ut - men begrense det. Det har bare blitt sånn. Snart har datteren min bursdag, og jeg vet at det blir kaker, og det er helt greit.

 

Jeg tenker på samme måte, at offentlig slanking er litt ubehagelig. Jeg vil ikke at andre skal vurdere meg ut fra det faktum at jeg slanker meg, og jeg vil heller ikke ha mer fokus på det enn nødvendig. Greit å ha noen frisoner for kaloritelling og trimpoeng. Mitt syn på egen kropp er rett og slett en privatsak, som jeg setter stor pris på å diskutere med personer i samme båt, som dere - men ikke med kollegaer på jobb eller venner som ser ut som en strek i luften.

 

Så her kjempes en usynlig kamp for bikinisesongen 2013, folkens! Ikveld går jeg hardt til verks med skinke og makaronigrateng, etterfulgt av 1 time zumba og en halv time styrketrening.... Ha en super mandag og flott slankeuke!!

 

Vi greier det sammen!! :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helgen unnagjort, og jeg har som vanlig spist alt for mye godteri..tror jeg har blitt ekspert på å lage unnskyldninger for å rettferdiggjøre "litt til"..hmm.. men, men.. får bare jobbe med den saken..

Yeee..samboeren gikk akkurat gjennom kanalene på tv, og stoppet på programmet "Victoria`s Secret Fashion Show"..ja, ja..får vel la han sikle litt..haha.. fy fasan..litt av noen kropper de damene har..hadde ikke vært meg imot å hatt en slik..med så lange bein at de nesten går opp til halsen.. egentlig burde jeg se flere slike program..det siste jeg har lyst på nå er potetgull og sjokolade..nesten litt inspirerende til å fortsette.. :)

 

Veiedag i morgen..tvi-tvi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petrinelle

Hallo. Takk for tilbakemeldinger på "besøksmat" og offentlig slanking.

 

Jeg har noen venninner som jeg deler det meste med. Men siden flere av dem også sliter med vekt, snakker jeg ikke noe om det til dem. Jeg vet at de også sliter med dårlig samvittighet for livsstil og jeg vil ikke rippe opp i det. Det gjelder også min nærmeste familie.

Da er det flott å ha en nett-gjeng der man kan dele både oppturer og frustrasjoner - pluss å få gode tips og råd.

 

På jobb er det forresten stort fokus på å spise sunt og å bevege seg. - Samtidig som det er stort fokus på kaker og god mat for å feire alt mulig.. ;)

Der er det forresten ikke så lett å slanke seg hemmelig. De tror jeg er på slankeren hver gang jeg tar med salat til lunsj... :D

 

Nueda Vida - dette snur du lett. :-) Du er tydelig motivert og det er en veldig god start.

 

Eli - Gratulerer med første delmål!

 

Jeg bruker enten knekkebrød med pålegg eller to rugkjeks (kavli) med pålegg som mellommåltider - gjerne sammen med litt frukt og grønt. Dessuten er en smoothie med yoghurt eller yoghurt med frisk frukt et godt kveldsmåltid dersom søtsuget blir for stort. Gjemmer som regel alltid litt frukt til kvelden, for det er da jeg blir mest sugen på søtt. Dessuten bruker jeg ofte å ha med meg wasa sandwich som mellommåltid hvis jeg er på farten. De ligger litt over kcalorigrensen, men det kan løses med å justere andre steder. De har jeg også alltid med meg noen av på reise - enten jeg slanker meg eller ikke.

 

Jeg har problemer med å vente med å veie meg til onsdag.. Veldig spent på hvordan det ligger an. Jeg krysser aller mest fingrene for at midjemålet har gått litt ned. Det er det aller viktigste for min del. (synd man ikke kan punkt-slanke..)

 

Ha en fortsatt strålende kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Gratulerer med nådd delmå, eli :) Det er motiverende vil jeg tro!?!

 

Lykke til med veiedag i dag zena, spennende! Disse helgene har ødelagt x-antal slankerunder for meg. Spiser sunt 4 dager i uka, og frotser i 3 dager. Da går man ikke ned. Det er så fort å gå i denne fella, altså.

Man må bestemme seg for mengder!

"Make a plan, and stick to it"

 

Her hadde jeg en flott dag i går, ble litt for mange kcal (66 for mange), men det kan justeres i dag. Oppdaget på registreringen at det er noen kcaltyver, som f.eks ost! Kan ikke spises for ofte, nei!

 

Hadde min første treningsøkt på mange måneder...grøss og gru!! Har aldri, ALDRI vært i så eledig form. Det er langt i fra noen god følelse, men det kan, og skal, gjøres noe med! Det var utrolig deilig å komme inn igjen etter en god økt i motbakkene i skogen!

 

Glemte å ta målene i går, har tatt dem nå, fyttirakker'n! Håper på mange cm-tap!

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner! Ja, det kjennes utrolig motiverende! :P

 

Heldigvis tar det ikke mer enn et par uker med trening, Nueva vida - så er kondisjonen veldig mye bedre!

 

Jeg var med på piloxing på søndag, en blanding mellom boksing og pilates. Du slette min tid - jeg trodde jeg skulle kaste opp. Hardt-hardt-hardt!!! Men, veldig godt etterpå - ikke minst for samvittigheten... Skjønner at jeg må variere treningsformer for max utbytte. Men ikveld blir det bare kosetrening, med 2 timer salsa :P :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med delmål nådd eli72

 

Nueva: Sliter selv med mellommåltider, da jeg er så utrolig kresen.

 

Har spist en skål yoghurt med havregryn, nå sitter jeg og "koser" meg med litt vann. Liker ikke så godt vann på formiddagen men på kvelden kan jeg drikke over 1 liter, prøver å posjonere det ut litt + at jeg trenger å drikke litt til i løpet av en dag. Nok vann er en utfordring her i huset.

Savner smoothien min, men gidder ikke prøve en gang enda, dårlig erfaringer med jordbær og amming. Må visst finne på noe annet en stund, men ikke så lett det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har fått skviset inn en treningsøkt Nueva vida, og du er ikke alene med å ha en skammelig dårlig kondis.. gruer meg til min første økt, er så skrekkelig lenge siden sist, men det er som Eli72 sier, forbedring kommer fort. Det vet jeg av erfaring også, så skal bli godt å komme over den baugen.

 

Når det kommer til mellommåltid er dette vanligvis ikke et problem for meg de dagene jeg er på jobb, spiser frokost kl 8, frukt kl 10, lunsj 11.30 og frukt kl 14..prøver å begrense meg til bare en grønnsak el. etter middag. Men, det er helgene jeg må bli strengere på, må ta rådet om å lage en plan og holde den.

 

Jeg liker heller ikke å snakke til andre om at jeg slanker meg..vet ikke helt om det er fordi det er litt tabu, eller om det rett og slett er frykten for at jeg skal sprekke og da vet alle om mitt nederlag.. Men, for å gjøre hverdagen litt enklere har jeg sagt at jeg "skjerper meg" på inntak av mat til noen av jentene på jobb. På den måten er det ingen som sier noen når jeg står over tilbudet til kake mm på jobb, det har faktisk funket overraskende bra :)/>

 

Bursdagsfeiringer er jo heller ikke til å unngå, men der får jeg meg ikke til å si at jeg slanker meg, og derfor nekte å spise kake. Jeg synes på en måte at det blir uhøflig..merkelig nok! Men, jeg har i løpet av to selskap løst det på en helt ypperlig måte. Jeg har en datter på 1,5år, så det jeg har gjort er å forsyne meg med litt kake (da ser alle at jeg forsyner meg), men dette har vært kake som jenta mi har fått smake. Jeg har ikke spist noe, så når hun har fått sine biter (bruker litt tid på å kose seg med sin kake), er mange allerede ferdig med å spise og ingen har lagt merke til at jeg ikke spiste av fatet jeg hadde.

 

Men, dagens gladmelding: -1kg, og delmål 1 er gjennomført! :D/> :D/> :D/> :D/> :D/>

 

Er overlykkelig!! Nå må jeg bare begynne å stramme opp litt, blir jo så slapt uten trening.

 

Ha en fortsatt flott kveld damer, stå på..dette skal vi greie :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Gi meg en gammel adidas-shorts, en nedstøvet kettlebellkule, hellbillies på cd-spilleren og litt gulvplass, hva blir det?

En sliten kropp med ømme muskler.. Kommer sikkert ikke ut av senga i morgen. Men du og du, så deilig!

 

Vi får bare kaste oss ut i det, zena, og tenke som eli sier! Forbedringen vil komme!

 

Nå sitter jeg og skulle kose meg med omelett, men den falt ikke i smak. Finner meg knekkebrød i stede, mannen kan få omeletten når han kommer hjem "alt går i grisen" hehe.. :rolleyes:

 

Jeg har også tenkt over bursdager, er en til helga. Også tenker jeg at jeg ikke skal spise. Men så tenker jeg meg om en gang til, for jeg er også redd for å virke 'frekk'. En ting er vanslig kaffeslaberas, men hvor ofte har nærmeste familie bursdag, liksom?? Man må inngå en avtale med seg selv på forhånd. Og det er jo ingen som bryr seg om man spiser 3 store eller 1 lite, men de bryr seg om man ikke forsyner seg! Også er det noe med denne livsstilsendringe, noe som skal vare over tid, livet ut. Da er det vel ingen av oss som aldri vil spise et kakestykke på bursdag mer? Man får heller stramme inn på andre ting. Ta det som ukens kosemerker, legge inn en treningstur ekstra, droppe kveldsmaten..etc.

 

Prøvde meg med å kose meg med litt sjokolade i går kveld. Regnet ut, og kom til 15 gram. Det ga meg ingenting. Vil spare frimerkene til lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan dere. Ser det er mye snakk om kaker og bursdager og sånt. Jeg er litt der at man skal ikke spise for høflighets skyld, det er faktisk ikke frekt å si pent neitakk. Det er ingen som trenger noen forklaring. Blir det kommentert kan man ganske enkelt si at man ikke har lyst på. Det er ingen som har noe med hva jeg velger å spise eller ikke spise. Man skal leve et liv mens man slanker seg, det er en livsstilsendring er det ikke? Og da blir det litt feil for meg hele tiden å si nei takk til f.eks kake. Jeg har ingen intensjon om å leve livet ut uten kake, men en liten bit av og til, ved bursdager og sånt er helt greit. Hvis men blir budt kake eller andre søtsaker, så kjenn etter om du virkelig har lyst på. Har du det, så ta en liten bit og nyyyyyt den.(vi har visst snakket om dette før, nueva:))).)

Forøvrig synes jeg dere er en gjeng flinke jenter:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skinnyjeans

Xena77 : Gratulerer med delmål! kjempebra gjort :)

Bra gjort å begynne med treningen igjen Nueva Vida, det blir bare bedre og bedre :D

 

Selv har jeg fått inn en treningsøkt idag før jobb, også spist sunt resten av dagen. Veide meg idag og 0,5 kg ned, selv om det er en dag for tidlig :P

 

Her i familien er vi alle kakemons! Er alltid noe kake av en slags, men nå har jeg heller begynt å gå en ekstra tur dersom vi er i selskap og jeg tar et stykke eller 2. Noe må man få lov til her i livet selv om vi slanker oss. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...