Gå til innhold

Evig slanker, blir evig slank i 2013


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest nueva vida

Ja, Petrinelle, jeg regner med at det går av seg selv etterhvert. Håper iallefall det!!! Sliter med det nå i startfasen. Dvs teorien er på plass, men det var den praksisen da...

 

Sitter her nå på lørdagskvelden og er stinn av god mat + kake fra bursdagsselskapet! Ble selvfølgelig mer kake enn jeg hadde tenkt.

 

Det skal ikke spises mer i kveld, det er jeg uansett for mett til. Og morgendagen skal være kjernesunn. Blir ikke boller, tror jeg. Pleier å bake, men usikker på om vi gjør det i morgen, siden det ble kake på alle mann i dag. Vi får se hva morgendagen bringer! Jeg skal iallefall ikke ha!! Men barna kan jo få, om de vil!

 

Ble heller ikke noen trim i dag, men det SKAL jeg ha i morgen! Må justere litt :)

 

Ha en fin lørdgaskveld! Her sover ungene, og vi hr inntatt sofaen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Happy fastelavn og morsdag!

 

Har selv våknet til de nydeligste tegningene fra jentene mine, og et brev fra den eldste med teksten, skrevet med de nydligste barnebokstavene;

" Til mamma. Gratulerer med morsdagen, du er snill og grei. Hilsen *****"

Finnes det noen bedre?? Herlig :wub:

For ikke å glemme alle gode klemmene på morgenkvisten :wub:

 

Håper dere andre har hatt en helg/lørdag med mer kontroll enn meg? Nå gråter vi ikke over spilt melk her inne, men litt ergelse kan vi vel få utløp for?!

Skulle ikke ha mer i gårkveld, helt til vi kom på den gode idèen om å kose oss med litt chips og et vinglass til nydelig musikk på "Hver gang vi møtes". Så gjorde vi det da. Skjønner ikke hvor det kom fra. Vin drikkes her i huset en gang pr kvartal, sånn ca. Men har en vinkartong stående, så da ble det et glass! Vi koste oss da!

 

Jentene har selv bestemt at vi ikke skal ha fastelavnboller. Som eldstejenta sa; "Vi spiste kake i går, så jeg har ikke lyst på noe søtt i dag". Da blir det sånn!!

 

Jeg skal forresten prøve å lage sorbèt til dessert i dag. Så en juksevariant på "4 stjerners middag". Har frossen bringebær i frysern, har fryst ned banan og med litt sukkerlake regner jeg med at det blir digg! Og ikke alt for usunt!!

 

Jeg lovte meg selv at jeg SKULLE trene i dag, for å kompensere litt gårsdagens utskeielse. Noen gåtur i neste 30 blå, gidder jeg ikke. Derfor finner jeg frem støvfillen, tørker støv av corebaren min, leter frem dvd'en og går ned i kjellerstua nå før frokost!

Jentene koser seg med barne-tv og mannen slapper av. Så hvorfor ikke ta en halvtime før dagen starter på ordentlig??

 

Hurra for en sunn fastelavnsøndag :)

 

Ha en fin søndag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å ser på spennende skiskyting. Har kost meg med bolle med krem og syltetøy etter 2,5 t gåtur med vogn i dag. Fantastisk fint vær men litt kaldt. Godt jeg ikke bor så langt nord med så mange kuldegrader som du har Nueva vida. I morgen starter dagen med en tur på treningssenteret. Ha en fin dag. Og gratulerer med dagen alle mødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Her har jeg klart meg uten fastelavensboller og maleri helgen, men ikke vinen.... Både fredag og lørdag... Huff huff. Isteden meg med en nultrilettbar på fredag, og mørk sjokolade lørdag. Men har sagt til meg selv at lørdag kan jeg Skeie ut litt. Hvis ikke så bryter jeg fort... Eller vært ute i finværet med ungene, og ikveld blir det nok en gåtur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Bor ikke langt nord, men i midt-norge, TinaP. Men i disse fjellstrøkene kan det også være kaldt..brr... Men i iløpet av dagen har tempen steget, så nå er det oppe i minus 13, det er levelig :)

 

Lykke til med veiing i morgen for de som skal det. Det skal jeg! Håper på 1 kg ned!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

God mandagmorgen, og velkommen til en ny uke :D

 

Vekta viste 0,7 kg ned!!! Hadde håpt på litt mer, og det lå an til det på smugveiinga fredag. Jeg har nok en gang godt i helge-fella. Spiser litt for mye. Det er noe å jobbe med fremover. Det er det som er hovedmålet mitt, å kunne si nei-takk, og få viljestyrke nok til å kutte ned helga fra 3 til 1 dag!

 

Når det er sagt er jeg generelt veldig tilfreds med denne uka. Har oppnådd treningsmålene mine; 7 trimpoeng og 3 økter. Ble til og med en bonusøkt. Ser at jeg ikke er på noe trening som gir veldig mye trimpoeng, men det håper jeg kommer etterhvert som formen kommer. Dessuten er det ikke trimpoengene som er viktig, men at man kommer seg ut på trening og får brukt kroppen!

 

Hovedfokuset mitt er ikke først og fremst antall kcalorier og trimpoeng. Men en sunnere livsstil uten for mange stressfaktorer!

 

Håper helga har vært bra for dere alle sammen. Spennende med veiing, både til de som veier i dag, og de som veier om noen dager!!

Masse lykek til :)

 

Mål for neste uke; 3 treningsøkter og kun en helgedag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,2 kg ned denne uka. Litt lite, men ned er ned! Grattis til Nueva vida med 0,7, det er en bragd når vi har holdt på en stund.... :) Ønsker meg 0,7 for kommende uke, jeg også :D:rolleyes::lol:

 

Jeg holder fortsatt koken, og er fremdeles motivert. Heldigvis!! Så lenge jeg ser at det virker, så fortsetter jeg. Nå synes jeg at det meste går på rutine, egentlig. Jeg ser at det å få nok søvn kanskje er min største utfordring.. :blink: Skal prøve å få gjort noe med det også, men hvis døgnet skal få plass til alle måltider og all trening, så er det sånn det blir i en periode.

 

Idag blir det laksemiddag etterfulgt av halvannen time med zumba + styrke.

 

Ha en super slankeuke, folkens! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Grattis, Eli :) Som du sier, ner er ned!!

 

Utfordringen min er helt klar helgene, det blir for mye!! Skulle ønske jeg kunne begrense meg. Jeg SKAL klare det :)

 

Har akkurat avtalt en gåtur med en venninne, gleder meg :) Det er alltid de beste treningene; frisk luft, god trim og en god venninneprat ;)

 

Vi skal ha kyllingfilet med gresk salat i dag:) Det er godt!!

 

Misunner litt dere som har tilgang til mange ulike treningsformer på treningssenter. Her jeg bor, har vi ikke sånne fasiliteter. Det er forsåvidt step og spinning en gang i uka, og det syns jeg er gøy. Men akkurat nå er formen så elendig at jeg vil ikke være med. Kanskje på et par uker, når formen er bedre!

Inntil da er skogen, kettlbell'n og corebren midt våpen!

 

Aprospos søvn; jeg sov så godt i uka, men i helgen når jeg har spist sukker blir søvnen dårligere! Det virker vel inn på kroppen, i negativ form!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vektnedgang nueva vida og Eli! Kjempebra. Ned er bedre enn opp. Jeg veier meg på onsdag og er veldig spent på denne uken. Har spist mer sjokolade i helgen og så ble det boller i går også, men så har jeg trent en del mer denne uken så jeg satser på nedgang jeg også.

 

Nå har jeg sluttet å registrere maten min og håper det går bra. Tar lang tid med å veie alt og ikke minst registrere alt inn på nett.

 

Har allerede startet uken med sykkel og styrketrening. Deilig å få gjort. Blir nok ut på isen senere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petrinelle

Gratulerer med nedgang eli og nueda vida! Ned er ned. :)

 

Jeg er også spent på vekten på onsdag. Finregnet ikke på kcaloriinntaket da jeg planla helgen, så jeg fikk meg en liten overraskelse da jeg regnet over det i etterkant. Men det er jo også en lærdom å ta med seg videre.

 

Hadde forresten bestemt meg for å styre unna kake og slikt i uken. Men da en kollega inviterte på kakelunsj gikk jeg på en smell. Det værste var at jeg kunne fint klart å la kaken være, selv om den så god ut. Men diskusjonen rundt bordet gikk på at man må kunne unne seg litt dersom man viser måtehold, at det blir ukoselig når alle har mange regler om hva de spiser og ikke osv. Det handlet egentlig om at det er så mange som kutter gluten eller karbo og sånn. Men da fikk jeg meg ikke til å la være å spise kaken.

Jeg tok en beskjeden snei, så det utgjør nok ikke så fryktelig mye. Og kaken var god, så jeg koste meg med det. Når jeg først spiser kake, må jeg jo nyte den. Men jeg ble irritert på meg selv for at jeg ikke klarte å holde avtalen med meg selv.

Jeg må nok gå en runde til med meg selv på hva som veier tyngst - å slanke meg i hemmelighet eller å gå raskt ned i vekt.

 

Kanskje det løser seg av seg selv når det begynner å synes at vekten går ned? For det regner jeg jo med at det vil gjøre etterhvert. :P

 

Nå skal jeg ut og gå en tur i det nydelige været. Tror det blir en gåtur først, etterfulgt av intervaller på ellipsetrener. Intervaller er genialt for å bedre kondisen raskt. Og nå begynner det å bli gode skiforhold i fjellet, så da må jeg ha litt pust til alle motbakkene. Fjellet her på vestlandet har ikke så mange flate strekk.. Det er helst bare vannene. :D

 

Ha en god dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Virker som det er flere som sliter med å holde avtaler med seg selv. Hvorfor er det slik??

 

Har valgt å spise ryvita noen dager nå, det er godt, magert og grovt. Men magen klikker i vinkel. Flere med samme erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Gratulerer med vektnedgang jenter :) jeg må kjøpe ny vekt, den går nemlig opp og ned hele tiden... Argh...

Er utrolig fornøyd med meg selv idag :) treningsvenninnen min kunne ikke trene idag, og det var rett før jeg kapitulerte selv også. Men jeg kom meg avgårde, og ga virkelig ALT på step time ikveld :) helt utslitt nå, men det gir en herlig følelse :)

Fortsatt god kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skinnyjeans

Bra med vektnedgang Eli72 og Nueva Vida ! :)

Og knallbra innsats på å komme seg på trening uten partner Slankeguri! :) Den er ikke alltid like lett.

 

Her ble helgen så som så, ble ikke noe snop eller snacks, men kake og bolle på søndag, når jeg hadde lagt kake til mamma måtte den jo prøvesmakes ;)

 

Utenom det har jeg fått et eller annet virus, ingen stemme, øre og halsverk, slim og feber og det som følger med. Men en positiv ting med dette: Spiser nesten bare kyllingsuppe som er meget sunn, så forhåpentligvis kommer det noe godt ut av dette :) Eneste er at jeg orker ikke trening rett og slett, men fikk dratt meg ut på en tur tidligere da.

 

Satser på litt nedgang på tirsdag/onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petrinelle

God ettermiddag, godtfolk!

 

Dagens pilatestrening er unnagjort og nå prøver jeg å multitaske med å få med meg nyheter mens jeg er innom nettet en liten tur. I dag har et vært utrolig fint vær og jeg er i grunnen litt misunnelig på alle de som tilbringer vinterferien på fjellet. Jeg har ikke tatt meg fri, men krysser fingrene for at det blir en skikkelig flott påske i år.

 

I dag har jeg forresten fått skritteller fra jobben. Vi skal i gang med skrittellerkonkurranse fra fredag av. Det er dytt.no som arrangerer det. Og i år skal vi gå Grønland på tvers. Andre som skal? For å komme i mål i løpet av konkurranseperioden, må du gå minst 10.000 skritt per dag. Det tror jeg stort sett skal gå bra. Og det gir en liten ekstra motivasjon dersom jeg er litt sidrumpa en dag. Gleder meg til å komme i gang!

 

I orgen er det veiedag for meg, så jeg krysser det jeghar for at jeg har gått ned litt. :)

Ha en god kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supersliten etter heftig steptime i kveld.. Pufh!! Har egentlig vært ganske sulten disse to dagene denne uka, og kjenner at jeg må stramme inn litt på porsjoner for ikke å ta til meg for mye mat. Plutselig virket pizzaiolaporsjonen mindre enn den pleier, gitt..... :blink: Nå begynner vel kanskje kroppen å si ifra at den trenger mer næring for å holde på med all denne treningen...eller?? Vel, det er iallefall en teori...

 

Jeg er veldig glad i ryvita, Nueva, og det krever et par dager å venne seg til å spise kruskakli. Det setter fart på systemet, men stabiliseres i løpet av et par dager.

 

Mange som har veiedag idag og imorgen. Lykke til! Gleder meg til å høre hvordan det har gått med dere! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petrinelle

God morgen! :)

 

Da har jeg veid meg og jeg har gått ned 0,4 kg. Det er jeg fornøyd med. Og det som er vel så gledelig er at jeg har gått ned en cm rundt midje, hofte, byste. Det er sånn som merkes på klærene.

 

Jeg merker også at jeg er mer sulten enn før. Kunne lett puttet inn et par ekstra mellommåltider per dag. Og jeg har også av og til gått litt over fordi jeg synes det er vanskelig å sovne når magen rumler. Jeg tror nok du har rett, Eli, i at kroppen sier i fra at kcaloriunderskuddet er så stort at du tærer på reservene.

 

Jeg har lest at nyere forskning har funnet at kroppen sannsynligvis har en del mekanismer som skal forhindre at vi går ned i vekt. Det vil si at dersom du har slanket bort 20 kg og prøver å holde din nye vekt, f.eks. 65 kg, vil du måtte trene mer og spise mer forsiktig enn en person som har veid 65 kg hele sitt voksne liv. Jeg vet ikke om hvor sterke evidensene er for denne teorien, men det ble i alle fall slått stort opp på helsenettsteder og helseprogrammer.

 

Dermed må vi kanskje venne oss til litt rumlende mager fremover? Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Gratulerer med nedgang, petrinelle!

 

Folk er så flinke til å trene, det er så gøy :)

 

Skritteller er nok motiverende, blir spennende høre hvordan du syns det er! Jeg har prøvd, og det motiverte meg, så absolutt. Men for meg ble det en stressfaktor også, og det prøver jeg å styre unna. Gleder meg til å høre hvordan det går :)

 

Rumlende mage, ja! Jeg er liiivredd for å gå sulten, veldig dårlig til det. Der må jeg skjerpe meg, skikkelig. Det er liksom jeg er redd for å ikke tole litt sult.

 

Vel; uka har staret elendig :angry:

Mandagens treningsdate gikk i vasken. Da venninne mi avlyste fant jeg ikke motivasjon til å ta ut selv.

I går var mannen og jeg alene hjemme, ungene har overattet hos besteforeldre. Da skulle vi kose oss, fant vi ut. Kyllingwrap, film og (hmm..ja...) smågodt!!

Da børster vi smulene av buksa, og tar en annen skje i hånden i dag. Fortsetter jeg i dette drivet de neste 5 dagene av uke 7, nei da blir det iallefall ikke nedgang.

 

Sto opp tidlig i dag, spiste en god frokost. Og tok en styrkeøkt på stuegulvet. 30 minutter styrke..puh.. Deilig! Nå skal jeg dusjes, og ungene skal hentes.

 

Gjentar meg selv, men formen er så elendig, at det er ikke gøy! Men det vil endre seg!!

 

Jeg er så utolmodig. Det er liksom at formen skal bli betraktelig bedre etter 1 økt, buksene skal bli myyye videre etter 1 kg ned osv. Også er ikke realiteten slik, og da slår tanken meg; "Jeg gir opp, får det ikke til uansett". Men den tanken skal ikke få overtaket!

 

Ha en flott dag, folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE GI OPP NUEVA VIDA!!!!!!

Det er kjempebra med 1/2 t styrke ila uka. I morgen kan du prøve å få inn litt kondisjonstrening også. Etter 1-2 måneder så kan du utvide styrketrening til 2 g. i uken. Ikke tenk på at alt skal på plass med en gang. Klarer du ikke jogge/løpe, så gå eller sykle! Ergometer/spinningsykkel foran TV er veldig lurt. Men få på plass en fast dag i uken til styrketrening og en fast dag til kondisjonstrening og ta ekstra om du klarer/orker/har tid de andre dagene.

 

Gratulerer med vektnedgang Petrinelle!

 

Jeg har veid meg i dag og gått ned 0,5 kg siste uken. :) Deilig selv om jeg av og til tenker det hadde vært kjekt med enda mer ned. Uansett så er jeg snart under 80 og det ser jeg frem til. Kanskje til påske? Men jeg setter ikke dato for når jeg skal nå måla mine, bare at de skal bli nådd. Det som er deilig er at jeg har faste treningstider. Jeg hadde aldri klart å gå ned i vekt med bare mat-endring. Og det er jo så deilig å kjenne at kroppen jobber og du sliter deg ut. Deilig følelse etterpå! Lurer på om jeg jogge ute i kulden, ta en tur på treningsenteret eller bruke sykkelen i kjelleren eller sette på en treningsvideo. Valgets kval.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Jeg har og veid meg idag, og vekten viser 0,7 kg ned :) fornøyd :)

Jeg er og veldig sulte, så jeg må nok bli flinkere med mellommåltidene. Siter litt med å få i meg annen frukt enn banan...

Men spiser endel grønnsaker da ;)

Idag blir det ingen trening, siden mannen skal bort. Kanskje en tur ikveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petrinelle

Slenger meg på TinaP: Ikke gi deg nueda vida! Målet er jo ikke å komme fortest mulig i mål - selv om det hadde vært kjekt. Målet er å komme i mål og klare å bli der. Gjør du noen små endringer hver uke, vil det etterhvert også monne! Det er i alle fall det jeg har opplevd.

 

Gratulerer med nedgang Slankeguri og TinaP! Og lykke til med ei ny slankeuke!

 

Jeg har prøvegått skrittelleren i dag. Vi starter ikke offisielt før på fredag, men jeg hadde lyst til å se hva en normaldag for meg innebærer. Og det ser veldig bra ut. Tror ikke jeg skal ha problemer med å holde et snitt på mer enn 10.000 skritt per dag. Vi kan legge inn minutter med annen aktivitet, som f.eks. pilates, og få det omregnet til skritt. Dermed teller all aktivitet. Og det er bra, for poenget er jo å være i aktivitet på den ene eller den andre måten.

 

Ha en god kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg skritteller i fjor sommer. Når arbeidsdagen var over kl 16 hadde jeg gått 2000-2500 skritt. Sånn er det å være kontor-rotte. Så dersom jeg ikke gikk 1,5 t. tur de dagene så kom jeg ikke opp i 8000-10000 skritt som er anbefalt. Fant ut etter noen måneder at den telleren måtte jeg legge fra meg. Jeg begynte jo å trene etter hvert likevel og får nok trimpoeng i løpet av uken så jeg er ikke bekymret om jeg sitter på jobb (selv om jeg prøver å gå ofte på do, eller hente meg vann eller kaffe, bare for å få beveget meg litt.)

 

Uansett, lykke til med skrittelleren. Den er stor motivasjonsfaktor om en har en annen jobb enn det jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skinnyjeans

God morgen godfolket :)

 

Strålende fornøyd idag, ned 1 kg og 1 cm på midjen :) god start på dagen. Håper bare ikke at det er midlertidig pga lite mat og slikt pga sykdom..

 

Nueva Vida : Som alle de andre har sagt, ikke gi opp! Du får til dette, du kan :)

 

Bra ide med skritteller, det kan være en god motivasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med god nedgang til TinaP, Slankeguri, Petrinelle og Skinny jeans!! Bra jobba! :D

 

Kanskje vi skulle begynne å legge sammen hvor mye vi faktisk går ned hver uke - tenk hvilket fantastisk tall vi hadde kommet opp på tilsammen.......

 

Jeg lar meg motivere av dere alle sammen, og gleder meg til vi er nærmere målene våre - GO GIRLS!!! :P

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Gratulerer med god nedgang til TinaP, Slankeguri, Petrinelle og Skinny jeans!! Bra jobba! :D/>

 

Kanskje vi skulle begynne å legge sammen hvor mye vi faktisk går ned hver uke - tenk hvilket fantastisk tall vi hadde kommet opp på tilsammen.......

 

Jeg lar meg motivere av dere alle sammen, og gleder meg til vi er nærmere målene våre - GO GIRLS!!! :P/>

 

Høres ut som en god ide og legge sammen vekten vår :) litt motiverende for oss som er utålmodige...

Jeg er akkurat ferdig med en stram opp time :) hardt å komme seg ut av sofaen, men så for meg meg i bikini, så kom jeg meg ut gitt... ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann alle sammen :)

 

Så MORO!!! Så utrolig flinke vi er alle sammen. Og det fineste er at det virker som alle har en sunn nedgang, livsstilsendring og holdning til det hele! Det er bra!!

 

Her har det ikke blitt noe særlig trening denne uken. Lat en dag, trening en dag, møte en dag, sliten en dag... Jupp!! That's life! Satser på en eller to økter i helgen!

 

Som dere sier; jeg skal ikke gi opp, og jeg gjør heller ikke det! Har jo nesten ikke begynt..hehe..

Ikke alle uker er ike, og motivasjonen endrer seg fra dag til dag. Det kjenner man. Noen dager er man nærmere på å gi opp enn andre, man er sliten, ting butter litt imot osv. Da er det kjipt! Men man må likevel gjøre det beste man kan. Kanskje er 3 treingsturer i overkant en uke, men så kan man orke 5 uka etter. Noen uker trenger man mer mat, andre uker ikke. Noen uker skjer det mer enn andre uker bursdager, middagsbesøk o.l.

Cluet er å tenke normalitet! Hadde så lyst på noe nonstop som ligger i skapet her, igår kveld. Jeg var sliten, lei meg og hadde hatt en drittdag. Men jeg holdt meg unna. Man kan ikke hver gang man kjenner seg litt sliten/nedfor/sur etc, gripe til det usunne. Det hjelper iallefall ikke! Så det ble senga istede :)

 

Ønsker dre alle sammen en flott helg! Her starter vi helga med sykdom, så helgas skiaktiviteter blir avlyst <_<

Menmen, vi får kose oss inne og bli friske til kommende uke!

 

Helgeklem til dere alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...