Gå til innhold

Evig slanker, blir evig slank i 2013


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Petrinelle

God morgen! Jeg er også imponert over hvor motiverende og positive alle er.

 

Gratulerer med flott nedgang, skinnyjeans!

 

Jeg skjønner godt at det kan være lite motiverende med skritteller hvis man har stillesittende jobb. Jeg har heller ikke mer enn et sted mellom 3-4000 skritt på en arbeidsdag. Så til vanlig bruker jeg heller endomondo.com som motivator.

 

Men nå er jeg med på en skrittellerkonkurranse på jobb. Det er gjennom dytt.no. Vi skal gå grønnland på tvers ila 50 dager. Og det som er fint da, er at du også kan registrere treningstimer, pilates, oppussing o.l. Og få det omregnet til skritt. Dermed kan all aktivitet bidra til at det går fremover. Det er ganske motiverende og skaper litt gøy på jobb. Plutselig vil alle gå ned med posten o.l. :) vi har startet opp i dag, så nå er det bare å legge seg i selen for laget sitt!

 

Og så er jeg glad for at nueda vida ikke har mistet motivasjonen. :) Det går jo opp og ned for alle. Bra at du klarte å la nonstop'en være. Selv klapper jeg meg på skulderen for å ha hoppet over sukse-kake i går. Den var fristende, men samtalen rundt bordet var så kjekk at det glemte jeg fort. Og vi må huske på å skryte litt til oss selv når vi klarer det vi har bestemt oss for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det for mye middag på meg og i dag er spinningtimen tatt av timeplanen pga vinterferie. Jeg føler meg litt tom for energi og veldig trett for tiden så då spørs det hvordan jeg skal klare å få trent på egenhånd i dag. Været er ufyselig i dag, så det må bli inne-trening, og med høy fengende musikk. Det pleier å hjelpe på humøret mitt. Orker ikke å tenke på helgen. Har bare lyst å sove gjennom den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Juhuu B)

 

Skritteller-registrering med jobben, høres jo faktisk både motiverende og gøy ut. Kanskje konkurranseinstinktet våkner, Petrinelle?

 

Ta deg en rolig helg du, TinaP! Tillat deg noen deppedager, og ta det med ro. Kanskje kroppen din trenger det akkurat nå? Innimellom må det til, for å komme sterkere tilbake! Varm klem fra meg!

 

Jotunheimen byr på 5 minusgrader, blå himmel og sooool :D

Tar med minstebarnet på ski, mens de to andre pleier forkjølelsen inne i sola!

Matpakka er pakka, teen kokt, da mangler det bare en liten sjokkisbit :)

 

Nå skal jeg skryte av meg selv; har vært suuuperflink!!! I går var det fredagskveld, og nueva vida spiste ikke en eneste nei-mat!!! Er såååå glad, for en digg følelse :)

 

Uka har ikke vært all verden, treningen har uteblitt. Men sånne mestringsfølelser booster både energien og motivasjonen! GØY!!!

 

"Jeg snører min sekk, jeg spenner mine ski, nå lyser det så fagert i heia. Fra ovnskroken vekk, så glad og så fri, mot store hvite skogen tar jeg veien" :wub:

 

Ha en riktig så fin helg, damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petrinelle

Hallo!

 

TinaP. Jeg håper du kommer deg ovenpå igjen raskt. Det er som nueda vida sier, det går litt opp og ned med oss alle. Jeg håper du får en fin helg, selv om du ikke har det best akkurat nå. *klem*

 

Ååå, nueda vida! Det høres helt fantastisk ut med ski i jotunheimen. Jeg har vært så misunnelig på alle som legger ut bilder på facebook fra hytte og skiturer i vinterferien! Jeg har jobbet i stedet. Men nå har vi planlagt en dagstur opp på ski på torsdag. Jeg skal bare jobbe et par timer og avspaserer resten av dagen. Gleder meg utrolig mye! Det blir første skituren denne sesongen for min del. Men jeg satser på at det blir flere turer fremover. Det er noe av det kjekkeste jeg vet.

 

Men nå drømmer jeg meg bort. Nå venter litt styrketrening og deretter litt huslige sysler. God helg alle sammen!

 

Ps! Skrittelleren klikket inn på ca 16 000 skritt i går. Superfornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

16 000 skritt!!!!! Tar av meg hatten, Petrinelle :)

 

Fjell, snø og nydelig vær er bare herlig! Her ble det en god skitur, utrolig flott! Da vi kom hjem, fant jeg ut at siden jeg uansett var varm/svett og skulle ta en dusj så kunne jeg ta en intervaløkt! Bakkeinterval! Puh! Godt nå da :)

Også var det klart for stafett, GRATULERER NORGE MED GULL!!!

 

Nå er det lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Takk, alleskalfå :) Når er det det store skjer? Du er hjertelig velkommen til å være med her i tråden når du er klar for det! Denne gangen skal jeg nemmelig holde liv i en tråd til jeg er i mål :)

Misunner deg baby i magen, og alt du har i vente :wub: Så herlig!!

Kos deg med magen, og masse-masse lykke til! Håper vi tastes :)

 

Starten på uka var så som så, motivasjonen ble liksom visket bort et øyeblikk. Men nå er den tilbake! Mye takket dere her inne, som er positive, holder liv i tråden og som motiverer med alle deres herlige innlegg!

 

Lørdagskvelden ble faktisk overraskende veldig kcal-fattig. Gikk ned et vinglass og litt non-stop. Men ikke så mye som før. Og det er moro å kjenne man har kontroll. At man (forhåpentligvis) er over disse frotsekveldene. Så fint å kjenne at man kan kose seg med litt. Tok frem potetgull også, men det puttet vi urørt tilbake i posen :D

 

I dag har jeg også trent. Kjørte et stykke opp i skogen, fant meg en ensom skogsvei, og gikk ca en halvtime i god oppoverbakke. Nedover jogget jeg :rolleyes: Gikk sånn tolelig bra! Sliten og svett, ble jeg! Det var sol, blå himmel og mye urørt snø i skogen. Et energikick bare det!

 

Etter laks til middag, laget jeg hjemmelaget sorbèt-is til dessert. Mmmmm..sunt, også så godt da gitt!

Nå står grove rundstykker til heving. Da blir det kaffemat til vi får besøk om en times tid!

 

Spent på veiing i morgen. Har ikke store forventninger siden uka begynte så dårlig. Men ned er ned, og det er det som er viktigst!

 

Klem til dere alle B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Så flink du er :)

Hr skeiet litt ut her og, men med måte :)

Et glass vin fredag med en nultrilettbar, og lørdag var det to biter sjokolade og et glass vin. Men spiste pitt sukkerfritt godis, og nultrilettbar... Klarer meg ikke uten ennå gitt... Men absolutt forbedring fra tidligere ;>/> lagde også svin indrefilet (grete roede oppskrift), så følte meg ganske så sunn igår... ;)

Null trening i helgen, men husvask og svømmehall med eldstemann idag. Trening i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petrinelle

God kveld, standhaftige kvinnfolk!

 

Jeg har vært sammen med gode venner som vet at jeg slanker meg både fredag og lørdag. Dermed ble det bare sunn og god kvelds med dagens fruktrasjon som helgegodt. Derfor har jeg tilgode en utskeielse til i kveld. Klarer ikke betemme meg for om jeg har lyst på litt popcorn eller sjokolade. Blir nok sjokkis, kjenner jeg meg selv rett. :D

 

Det er kjekt å lese hvor motiverte alle er. Det hjelper godt å lese hvordan andre takler utfordringer i hverdagen. Jeg synes også at det er morsomt at jeg får høre fra folk rundt meg at jeg inspirerer dem til å leve litt sunnere. Jeg har liksom aldri sett på meg selv som et forbilde på den fronten. Men det er utrolig morsomt å få spørsmål om gode råd, da. :)

 

Håper dere alle får en flott kveld videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Det er en glede å se at det er liv i tråden deres damer, og jeg henger meg på sirkuset så snart jeg er klar for det :)/>

 

Termin er faktisk i påsken, lang fredag 29.03. for å være helt eksakt...håper ikke det blir en laaaaang fredag ;)/>

Under 6 uker igjen, så jeg skal klare å fokusere på sunt kosthold hele veien ut, så blir forhåpentligvis veien etterpå litt kortere.

 

Vi prates på damer, stå på :)/>

 

Hadde samme termin som deg for to år siden, men han kom ikke før den 5. April. Jeg gjorde som deg, og passet kosten da jeg gikk gravid. Hadde 30 i bmi da jeg ble gravid... Men slet med dårlig matlyst hele svangerskapet, så det hjalp en god del.. Gikk faktisk bare opp 8 kg, og var 6 kg lettere enn start dagen etter fødselen...

Kos deg den siste tiden som gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er jenter, har bare lest raskt gjennom nå så orker ikke kommentere alt. Har ikke vært så aktiv her inne som jeg ønsker, har hatt mye sykdom i hus. Vekta er litt opp og ned, avhenger kanskje litt av melkeinnhold i puppene også.

Men på fredag stoppa den på 73.9kg, så da er gravid kg borte vekk. 2 uker igjen til jeg kan begynne treningen, gjett om jeg gleder meg. Begynner først på mor og barn trening, vil ikke ta for hardt i nå med en gang. Gleder meg til snøen forsvinner da har jeg treningsløype rett utenfor huset, da blir det motbakketur de lux med vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Skuffelsen er til å ta og føle på <_</> 100gram ned denne uka syns jeg var i minste laget. Vet at uka ikke var helt optimal, men likevel.

SØREN!!!!!

 

Men sånn er det bare :unsure:/>

 

Ser at målene mine kan, og vil, bli vanskelige nå. Vurderte å endre dem, men det vil jeg ikke. Om jeg ikke greier første delmål, så kan jeg jo greie 2. eller 3.

Det er skikkelig kjipern når man ikke føler man får valuta for pengene, men det er dessverre lite å få gjort med det nå. Da må bare ting endres på i fremtiden. Jobbe enda bittelitt hardere.

 

Det positive er at jeg har nådd treningsmålene mine denne uken også, 3 økter ble det. Jeg har i helgen spist mindre godis enn andre helger, og det er et steg i rett retning!

 

Det var i gode og onde dager, i oppover- og nedoverbakke dette her, og da gjelder det å stå på :rolleyes:/>

 

Neste mandag SKAL gi bedre resultater på vekta! Denne uka skal det jobbes!!

 

Lykke til med veiing folkens :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juuhuuuuuu!!! :lol: 0,7 kg ned!!!! Det var jo det jeg ønsket meg i begynnelsen av forrige uke... :rolleyes: Er megahappy og suuuperstolt! Attpåtil er jeg i +perioden i menssyklusen - så dette lover godt!

 

De to siste dagene har jeg også vært ekstremt godtesjuk, og litt gretten - om jeg må si det selv, men har klart å holde meg unna. Det kjennes herlig idag!

 

Nå har jeg nådd delmål 2 på planen min! :D

 

Dette går veien, damer. Ha en super mandag og herlig slankeuke videre! denne uka er det reduserte treningstilbud på grunn av vinterferien, så er litt spent på neste ukes resultat - men går for gull, selvfølgelig!!! :lol:

 

Og, Nueva, NED er NED! Vær stolt! Du gikk ned masse forrige uke, og da er det jo kun naturlig med litt mindre uka etter. Vi heier på deg!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier det samme, ned er ned Nueva Vida. Bedre enn opp. Noen uker går vi mer ned enn andre. Så neste uke slår du til med et høyere tall igjen.

 

Kjempebra vektnedgang Eli. Misunner deg den denne uken.

 

Energien min dabbet voldsomt av forrige uke. Fra torsdag til lørdag følte jeg meg helt tom for energi og gjorde bare det aller mest nødvendige av sysler, som å gå på jobb. Av den grunn har det blitt en del chips og sjokolade i helgen. Har absolutt ikke tenkt på sunn mat. Har liksom ikke brydd meg om noe. Men nå er jeg på opptur igjen og er nesten full av energi. Har vært å trent i dag og kjenner på kondisjonen at fredagstrimmen som uteble gjorde store utslag. Så når jeg først blir slank så må jeg trene for å holde ved like. Nytter ikke å stoppe opp da. Liker mye bedre å ha god kondisjon.

 

Pga utskeielser i helgen forventer jeg ikke at vekta går ned på onsdag, men jeg skal gjøre mitt disse to dagene før for at den ikke skal gå for mye opp i hvert fall.

 

Ha en fortsatt fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petrinelle

Gratulerer med nedgang neuva vida og eli72! Ned er ned! :D

Og gratulerer eli72 med enda et delmål ned!

 

I dag er det skikkelig grått ute. Holder på å manne meg opp til en rask gåtur som oppvarming og intervaller på ellipse etterpå. Tror egentlig at det blir deilig å komme seg ut å gå. Men i dag er dørstokkmilen lang!

 

Er det forresten noen på tråden som går på kurs for tiden? Har alle gått kurs tidligere, eller er det noen av dere som bare har jobbet på egenhånd?

 

Jeg gikk et kurs i studietiden da vi skulle ligge på ca. 1200 kcal til dagen. Gikk raskt ned, men gikk det på igjen over noen år etterpå. Og selvfølgelig litt mer enn jeg hadde tatt av. Har også gått ett kurs i denne omgangen, men har ellers jobbet på egenhånd. Jeg hadde sikkert gått raskere ned hvis jeg hadde gjort det på kurs. Men jeg tror kanskje at jeg har klart å gjøre mer varige endringer denne gangen enn de forrige slanke-episodene mine.

Hadde forresten en utrolig motiverende leder på forrige kurs. Det gjorde også mye for motivasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skinnyjeans

Kjempebra med nådd delmål Eli72! :) Du er kjempeflink

 

Og Nueva Vida, 100 g er bedre enn null eller pluss. Du har vært flink med ingen nei mat og bare vent å se neste mandag :)

 

Bra å se at du er i god form igjen TinaP :) Alle har sine opp og nedturer.

 

Her ble det ei slakk helg pga flunså eller noe i den duren, og selskap på søndag med bittelitt kake. Så vi får se :P

 

Håper på ei god uke for oss alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petrinelle: Jeg gikk på to sammenhengende nettkurs i 2010 og gikk til sammen 8 kg ned (fra 102 til 94), men den vekta klarte jeg å legge på meg igjen. Så i juni 2012 startet jeg på nytt nettkurs og gikk 3 sammenhengende frem til jul. Etter nyttår har jeg forsøkt å klare meg selv og det går greit. Hadde en vektøkning 2 uker på rad i januar men da startet jeg å registrere maten min nøye igjen. Etter to uker følte jeg at jeg kunne slutte, så nå går det bra. Dersom det går opp en uke så har jeg bestemt meg for eg jeg SKAL registrere maten til jeg går nedover igjen. Bortsett fra denne uken. Tipper til onsdag at jeg har gått opp for jeg var ikke flink i helgen pga lite motivasjon og lite energi, som nå har snudd. Skulle det skjære seg helt har jeg og bestemt meg for å hoppe på et nettkurs igjen. Kan ikke gå på vanlig kurs for det er 1/2 t. kjøring til nærmeste kurssted og det orker jeg ikke bruke tid på.

 

Satser på en liten joggetur i morgen med ny nedlasta musikk på ørene. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Gratulerer med vektnedgang jenter :rolleyes:

 

Jeg har kastet vekten min jeg... forferdelig ustabil sak.... men må kjøpe ny i morgen, for på onsdag skal jeg jo veie meg igjen <_<

Er veldig spent, og håper den viser litt ned, for nå synes jeg at jeg har vært så flink... hehe

 

Er en stund siden jeg gikk på kurs, er vel 4 år siden. gikk da ned ca 4-5 kg. Mannen gikk selvfølgelig ned mer enn meg, enda det var jeg som skulle slanke meg, og han skulle bare være solidarisk... hehe

 

Tenkte å prøve selv nå, men melder meg på kurs hvis alt skjærer seg... Jeg er såpass gniten, at hvis jeg har betalt for kurs, så skal jeg jammen gå ned også <_<

 

Men det er jo litt dyrt, og synes egentlig det ikke var så motiverende sist.... Holder dessuten på å pusse opp stuen, så pengene de flyr ut vinduet... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Jepp, damer, dere har så rett; ned er ned!

Så bra at ting har lettet lit,t TinaP!

Gratulerer med flott nedgang, Eli :) Du er flink!!

Det er forresten alle andre her inne også, vi jobber bra!!

 

Når det gjelder kurs, så har keg prøvd. For noen år siden gikk jeg på kurs, og gikk ned mange kilo. Så ble jeg gravid :) Etter graviditeten fant jeg frem bøkene, og gikk ned enda mer på egenhånd.

Så var det back to basic igjen etter noen år....:( Da meldte jeg meg på nettkurs, for det fanst, og finnes fortsatt ikke, kurs i mitt nærmiljø. På nettkurs tok jeg av veldig lite. Syns, ærlig talt, jeg fikk lite igjen for pengene. Vanlig kurs med oppmøte, kursleder face to face og en gruppe med mennesker i samme båt var veldig motiverende. Dette får man ikke på nettkurs, så det er uaktuelt for meg.

Syns det er litt dyrt, ja jeg vet at det er motiverende og kan hjelpe. Men jeg tenker at jeg vet hva som skal til. Men at det er lettere å holde seg til den smale sti når man fysisk skal møte noen å veie seg, den ser jeg helt klart!

 

Lurer på om dere har hørt eventyret om "Jumbomais" fra freia?

 

"Det var en gang en 200gr jumbomais som hadde flyttet til et nytt nabolag sammen med familien sin. En dag det gikk en ung, overvektig dame forbi han på butikken, tok han spenntak og hoppet opp i handlekorga. Den ble med gjennom kassa, ned i handleposen og hjem. Siden vet egentlig ingen hva som skjedde med jumbomais, men det ryktes at den i dag lever i magesekken til denne damen. Sundsmeltet og maltraktert. Den jobber hardt med å omdanne seg til fettceller som kan sette seg godt på hoftebeina til denne magen. Den vil nemmelig ikke helt bort fra denne verden. Hans iherdige kamp skal motarbeides med hard trening. Og denne damens største ønske og målsetting for de kommende dagene er å vinne kampen mot jumbomais. Den slår seg nemmelig ned på forbudt område....."

 

Hvordan kan det skje?? Okey, vi dveler ikke lenger ved det.

Over til noe mer positivt;

I et (nesten) forrykende snøvær tok jeg på meg joggeskoa og jogget/gikk en tur i gårkveld. Det ble vel sånn ca 50-50 med jogg og gåing. Tilfreds med det. Det var en forfriskende tur. Med graderstokken på 0 og våt snø dansende sideveis, ble det både vått og kaldt. Men deilig etterpå!

 

I dag er det fridag, og tanken er å få til en treningstur på ski. Til tross for at jeg har vokst opp i fjellet og lever i et skieldorado, har jeg enda ikke hatt en eneste treningsøkt på ski. Jeg har gått mange turer på ski, for all del. Men aldri direkte trent. Som barn gikk jeg mye på ski, som ungdom gadd jeg ikke det, og som voksne foretrekker jeg koseturer med barna. Og slik vil det nok sikkert fortsette å være, men man kan jo alltids prøve noe nytt :)

 

Ha en fin dag alle flinke, jenter!

 

Lykke til med veiing for de som skal det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra du kom deg ut på ski Nueva Vida. Misunner deg snøen. Men kunne aldri ha flyttet fra vakre vestlandskysten.

 

Har vært på en times joggetur i dag med litt gange der hvor jeg ble for andpusten, men mesteparten var jogging. Er veldig fornøyd. Håper dette kan hjelpe mot all chipsen og sjokoladen jeg spiste i helgen. Vil ikke opp i vekt i morgen!

 

For 10 år siden pakket jeg bort en sekk med klær som jeg har funnet frem igjen. Og jeg får på meg de fleste buksene!!! :D Det er så herlig. Da slipper jeg å kjøpe nye bukser enda. Synes det er dumt å gå til innkjøp av nye klær som blir for store til sommeren igjen. Så nå kan jeg bruke disse buksene. Var en del gensere i sekken og, men de var ikke helt meg nå, og flere av dem var ganske utvasket/blass i fargen. Så bluser/gensere eller noe i den dur må jeg nok kjøpe meg. Går for tiden mye med ulltrøyer og flisjakke. Det er så deilig, men hadde jo vært kjekt å ha noe litt finere når jeg skal på et eller annet. Er ganske fullt i skapet mitt nå. Har tømt det for store klær før jul, men må nok ta en opprydning igjen.

 

Ha en fortreffelig og aktiv dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Så fint, TinaP, å komme inn i gamle for små klær. Da har dy gjort en flott innsats! Du er så flink som prøver å rette opp helgas kosestunder med noen ekstra treningsøkter! Blir spennende med veiing i dag :)

 

Her kjenner jeg det i HELE kroppen etter gårsdagens skiøkt. God trening, du og du så sliten jeg ble.

Nå er det fridag i heimen, og skogen står for tur igjen. I dag med barna, pølser på bål og kakao :)

 

Det er slik det er, TinaP. De ulike delene av landet vårt har alle sine flotte særpreg, som man kan misunne hverandre. Men man er patriot og vil helst vre der man er Og det er bra :)

Hadde en helg på mørekysten i høst, med sjø og fiske. Da ble jeg misunnelig, men blir nok aldri vestlending av meg! hehe ;)

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Så flinke dere er :rolleyes:

 

Jeg har handlet ny vekt, og veide meg til 84 kg idag.. 0,3 kg ned bare... Men som sagt den forrige vekten var meget ustabil... så får vi se neste uke hva den viser da ;)

 

Apropos landsdeler, jeg er vokst opp i snøen på østlandet, men har bosatt meg i Bergen. Flott her altså, men kjenner jeg savner snø og kulde mer og mer... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...