Gå til innhold

Evig slanker, blir evig slank i 2013


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Petrinelle

Gratulerer med nedgang TinaP. Ned er ned!

 

I dag er det skikkelig vått og vindfult ute. Godt jeg har en turavtale med ei venninne. Hvis ikke tror jeg at jeg hadde slitt med å komme meg ut døra. Når jeg først har fått kledd på meg godt med klær og kommet meg ut døra, synes jeg egentlig det kan være deilig med litt ruskevær også.

 

Jeg synes den aller største utfordringen om dagen er å få meg nok søvn. Det er litt hektisk om dagen. Og når jeg endelig lander på sofa'n for litt TV-tid, kommer jeg meg ikke opp igjen. Jeg mangler tiltak til å legge meg. Når jeg blir trøtt synes jeg også det er vanskeligere å gjøre gode valg i hverdagen.

Jeg vet jeg bare må ta meg sammen og komme meg i seng, men for meg er det en utfordring. Andre som sliter med det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang TinaP. Ned er ned!

 

I dag er det skikkelig vått og vindfult ute. Godt jeg har en turavtale med ei venninne. Hvis ikke tror jeg at jeg hadde slitt med å komme meg ut døra. Når jeg først har fått kledd på meg godt med klær og kommet meg ut døra, synes jeg egentlig det kan være deilig med litt ruskevær også.

 

Jeg synes den aller største utfordringen om dagen er å få meg nok søvn. Det er litt hektisk om dagen. Og når jeg endelig lander på sofa'n for litt TV-tid, kommer jeg meg ikke opp igjen. Jeg mangler tiltak til å legge meg. Når jeg blir trøtt synes jeg også det er vanskeligere å gjøre gode valg i hverdagen.

Jeg vet jeg bare må ta meg sammen og komme meg i seng, men for meg er det en utfordring. Andre som sliter med det samme?

 

Når jeg leste dette tenkte jeg: "Hvordan vet du at jeg har det sånn?" Siste 1,5 uker har jeg fått alt for lite søvn. Tenker hver dag at i kveld skal jeg legge meg tidlig. Men det blir alltid sent. Tiden fyker fra meg. Selv om det er helg og jeg kan sove lenger så våkner i kl 7. Irriterende. I hvert fall når jeg ikke gikk til sengs før kl 1 om natten. Forrige uke hadde jeg 4 dager med trening. Denne uken har det bare blitt to skikkelige treningsøkter. Må prøve å snike inn en joggtur i morgen eller søndag.

Jeg har spist mer mat til kvelds siste dagene pluss at jeg har kost meg med iskrem (i en liten kopp). Disse kveldene har jeg ikke følt meg mett og har derfor spist mer. Selvfølgelig kunne jeg spist mer grønnsaker, men når kvelden kommer er jeg lei av grønnsaker. Spiser rundt 500-800 gram hver dag. Frukt spiser jeg men blir ikke mett på det. Kanskje jeg skal prøve med et egg. Det pleier vanligvis mette litt, ja det skal jeg prøve å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strever også med å få nok søvn! Døgnet har rett og slett ikke nok timer..... :blink:

 

Jeg har tenkt at dette må jeg virkelig ta tak i dersom jeg skal lykkes med vektreduksjonen. Mener Jeanette Roede har uttalt at manglende søvn kan hindre vekttap...hjeeeelp...det har jeg ikke råd til. MÅ lykkes denne gangen! It`s now or never....

 

Tror TV-tida må ryke i en periode fremover, rett og slett. Trene, dusje og legge meg. I det minste inntil dagene blir lengre og sola gir mer overskudd - og vektnåla har gjort et realt hopp i riktig retning.

 

Vel, god slankehelg folkens! Min byr på tacosalat, zumba, sykling og styrke og en aldri så liten grill og aketur med familien. Gleder meg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petrinelle

Når jeg leste dette tenkte jeg: "Hvordan vet du at jeg har det sånn?" Siste 1,5 uker har jeg fått alt for lite søvn. Tenker hver dag at i kveld skal jeg legge meg tidlig. Men det blir alltid sent. Tiden fyker fra meg. Selv om det er helg og jeg kan sove lenger så våkner i kl 7. Irriterende. I hvert fall når jeg ikke gikk til sengs før kl 1 om natten. Forrige uke hadde jeg 4 dager med trening. Denne uken har det bare blitt to skikkelige treningsøkter. Må prøve å snike inn en joggtur i morgen eller søndag.

Jeg har spist mer mat til kvelds siste dagene pluss at jeg har kost meg med iskrem (i en liten kopp). Disse kveldene har jeg ikke følt meg mett og har derfor spist mer. Selvfølgelig kunne jeg spist mer grønnsaker, men når kvelden kommer er jeg lei av grønnsaker. Spiser rundt 500-800 gram hver dag. Frukt spiser jeg men blir ikke mett på det. Kanskje jeg skal prøve med et egg. Det pleier vanligvis mette litt, ja det skal jeg prøve å huske.

 

Ja, det er helt sant at du blir sulten av å være trøtt! Jeg føler meg tom i magen rett etter jeg har spist, spesielt på ettermiddag og kveld.

 

Greit å høre at vi er flere her inne som har liknende erfaring. Og det er jo bare en ting å gjøre, la oppvasken stå til neste dag eller kutte tv-titting, alt etter som hva vi gjør når vi skulle vært i seng. Nå er detheldigvis helg og jeg planlegger fornuftige leggetider og litt senere morgener enn i uka.

 

Helgen tror jeg blir koselig og sosial. Blir nok en del tid på kjøkkenet også, for på søndag skal jeg ha besøk. Satser dessuten på å få luftet skrittelleren litt både lørdag og søndag. Ligger bra an i konkurransen med et snitt på rett over 17 000 skritt daglig. Gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skinnyjeans

Det er helt riktig at lite søvn gjør en mer sulten, altså jo flere timer man er våken jo mer energi bruker man, og da blir vi sulten og får lett inn et måltid til :P Men for mye søvn igjen kan jo føre til diabetes, så er ei fin linje :P

 

Her ble det 2 glass vin ikveld, og det synes jeg ikke er så aller verst. Var kos :)

 

Hvordan tror dere innveiingen blir nå til uken da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snegla

Morn!

 

Gratulerer med flott nedgang Tina P! Vektkurven din er virkelig en motivasjon! Jeg har også registrert en sånn kurve, men har ikke nok nedgang til at den er særlig bra å se på :P

 

Ser dere diskuterer søvn og sultfølelse her. Jeg er flink til å få nok søvn heldigvis, og denne uken har jeg vært flink med maten, helt til fredag og lørdag hvor jeg spiste chips og dip... Har gått til jobb hver dag, det blir ca 1/2 time til sammen, ikke så langt m.a.o, men iført boblebukse og trasking i snø så blir det faktisk som en liten trimøkt! På tirsdag gikk jeg en lang tur med en hund jeg lånte for anledningen, og på torsdag var jeg på innebandy i 1,5 timer (PUHHH!!).

 

Problemet er at jeg har fryktelig mye å gjøre. På tirsdag feks jobbet jeg fra 0730 - 2100 med en sak på jobbreise, deretter satt jeg fra 2130-2330 med min skoleoppgave. Hvor skal man få inn trimmen da liksom? Får begynne å trene om natta he he B)

 

Er på jobb idag også (jobber med oppgave), men skal få en trimtur med venninnen min. Jeg tenker at det er ekstremt viktig å få inn lufteturer, man klarer ikke jobbe effektivt 100% en hel dag uansett!

 

Imorgen er det veiedag, ny uke og nye muligheter. Ha en fin søndag folks :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juuhuuuuu, 1.2 kg ned!!! :D :D :D

 

Da satt de ekstra grammene fra forrige ukes oppgang heldigvis ikke så tungt..... Puh, det var en lettelse! Så da, mine damer, har jeg nådd delmål 2 idag, igjen..... :lol:

 

Ser frem til en fortsatt nedgang neste uke, sånn at jeg ikke får en jojo-effekt akkurat rundt 67-68 kg.

 

Lykke til med veiingen til dere andre også denne uka! Måtte den bli god!

 

Ha en super slankeuke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snegla

Gratulerer Eli72! Flott nedgang!

Selv veide jeg imorges 81,4 - opp 100 gram. Tror jeg skal ha mensen denne uka, skylden på det... Usj usj!

 

Bare å brette opp ermene og starte på nytt!

 

Hvordan gikk det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Jeg veier meg ikke før onsdag :) gladnfor det, for har vært hos svigers i helga... Ikke lett å holde seg "på den smale sti" da... Ikke vært og trent i vinterferien heller... Men skal på en nazi-step time idag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petrinelle

Hallo!

 

Gratulerer eli72 med flott nedgang. Snegla, neste uke svinger vekten nedover igen.

 

Jeg har hatt en veldig kjekk helg. Tror kanskje at den ikke har hatt veldig bra innvirkning på vekten. Men skitt au! :P

 

Jeg sitter og prøver å manne meg opp til intervaller på ellipsetreneren. Jeg skal gjennomføre det, skal bare... Ikke favorittaktiviteten, men det pleier å være greit når jeg først er i gang. Og deilig etterpå! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinnyjeans: Har aldri hørt om at for mye søvn fører til diabetes? Hvor har du hørt/lest dette?

 

Gratulerer med nedgang Eli!

 

Snegla: Kjekt at vektnedgangen min kan være til motivasjon. Litt artig å se på kurven hvordan det har gått ned og litt opp og ned igjen. Og mensen har vi lov til å skylde på når vekten står stille eller går opp litt. Sånn var det for meg forrige uke når jeg forventet nedgang.

 

Denne helgen har vært travel. Var i selskap på lørdag og spiste kake. Ble selvfølgelig sugen på kake på søndag og lagde sjokoladelangpannekake. Fikk hjelp av venner og mann og barn til å spise. Har fryst resten som ikke ble spist opp den dagen. I går var jeg i klubb og det ble jammen meg kake igjen da. Nei og nei, Tina, dette går ikke an! Men til gjengjeld har jeg fått gått en lang tur i helgen. Fredag hadde jeg meg joggetur med påfølgende styrketrening og de hadde jeg i går også. Veldig spent på morgendagens vekt. Er ferdig med mensen nå så da har vel vekta forhåpentligvis gått litt ned men er forberedt på at den står stille pga kakespisingen. Uansett føler jeg meg mye mer vel i den kroppen jeg har nå enn den jeg hadde for et år siden. Om jeg ikke når målet til slutten av august så skal jeg nå det ila året. Jeg stresser ikke med det. Men er jeg uheldig og det går oppover i flere uker så SKAL jeg melde meg på kurs igjen.

 

Jeg har endelig begynt å like å jogge. Deilig å jogge utendørs når det er sol. Men av og til må jeg nøye meg med tredemøllen. Kunne tenkt meg å begynt på zumba. De har det på treningssenteret her men ikke på de tidene jeg kan. Så da er det bra at jeg liker litt jogging nå. Eneste timene som passer med når jeg kan trene er spinning. Det er veldig greit det men hadde vært kjekt med en forandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for gratulasjoner, det kjennes godt! Nå begynner jeg også å merke det på klærne mine. Og, som jeg lovte meg selv, så har jeg nå tjent kursavgiften på roedekurs 1 - til shopping!!! Det er den nette sum av 2500,- :P Gleder meg.... B)

 

Det stopper jo ikke her - jeg er ikke i mål ennå. Neste 8 ukers periode kan jeg tjene nøyaktig det samme, men uten nedgang: KURS 2.

 

Lykke til idag, til dere som skal på vekta!

 

ha en fin-fin onsdag! Min byr på Zumba og styrketrening. Har ikke bestemt meg for middag ennå. Noen forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skinnyjeans

Så kjekt for deg Eli72! :) Shopping er alltid gøy, og sikkert litt ekstra nå når klærne sitter bedre :)

 

Her står vekta stille nok en gang, har gått ned i mål. Men forstår det ikke, trener og spiser slik jeg skal, går turer osv.. Ligger rett på delmålet og vil ned då! det er så frustrerende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

0,1 kg opp her... Men skeiet jo ut i helgen.. Skal veie meg igjen i morgen tidlig, fordi jeg spiste kvelds så sent på tirsdag... Kanskje det har noe betydning...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petrinelle

Hei!

 

Gratulerer med nedgang i kilo og cm, folkens!

 

Jeg har som sagt slitt litt med inspirasjon/motivasjon i de siste par ukene. Men holder på å snu det nå. Hadde meg en tur i klesskapet og så at noen av skjørtene mine fra studietiden satt smack på nå. Nå er faktisk midjen min såpass ok at jeg kan ha toåpen innenfor skjørtlinningen og få en fin markering av midjen. Det er inspirerende. Har også tenkt meg i noen klesbutikker i dag for å få enda mer inspirasjon. For meg hjelper det å føle meg velkledd. Føler jeg med som en dass, såiser keg fort som en dass også.. :P

 

På grunn av laber innsats de to siste ukene var jeg også bekymret for at vekten viste opp i går. Det gikk heldigvis bra med et nødskrik. 0,1 kg ned er helt greit denne uka!

 

Ønsker dere en flott dag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skinnyjeans

TinaP : Kjempebra! Du er flink.

 

Slankeguri : Det tar du igjen :) Neste uke går det nok bedre

 

Petrinelle : Så kjekt å høre! Å se at midjen kommer frem igjen er gøy :) Og 100 gram er bedre enn ingenting, med tanke på du trodde den skulle vise motsatt :)

 

Her har det vært en bra dag, først 1 time på treningsstudio, etterfulgt av en gåtur på stranda, en på kjøpesenteret og en ned til butikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skinnyjeans

God morgen godfolket! :) Ettersom jeg ikke kunne forstå at vekta stod stille, juksa jeg litt og veide meg i dag og. Nå er det 1 kg ned, 89 kg! Er offisielt i 80 kgs klassen, og har nådd mitt første delmål :D Herlig start på dagen.

 

Snart er det trening, så tur. Hvordan ser dagen ut for resten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en super helg, med massevis av trimpoeng gjennom dans! Og vekten idag viser 0,6 ned. Jippy!! :P

 

Da er jeg offisielt under 67, og har ingen intensjon om å vippe tilbake. Jeg synes det er supermotiverende å se vektnåla peke nedover, og gleder meg til ennå en ny slankeuke med resultater neste mandag! Her ser jeg snart halvveis-streken, og begynner å glede meg til sommeren...

 

Lykke til med veiing senere i uka!

 

Ha en fin-fin slankeuke! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petrinelle

Gratulerer med nedgang Eli72!

 

Jeg har også hatt en kjekk helg. Har vært på hytta på fjellet og gått litt på ski. Det ble litt begrensa lengde på grunn av kulde, vind og vanskelig føre. Men det var deilig og kjekt uansett.

 

Nå har jeg tenkt meg ut og gå en tur i finværet. Det er deilig når sola skinner! B)

 

Ha en god dag alle sammen. Håper det har gått bra for dem som har veiedag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Da er det onsdag, og jeg har vært på vekten. Ned 0,4 kg. Nå er jeg 83 blank :) Når jeg har slanket meg tidligere, så har jeg aldri kommet under 83 kg, så jeg gleder meg til neste uke hvor jeg forhåpentligvis kan se 82 tallet B)

 

Men synes denne vektnedgangen går fryktelig sent, er skikkelig utålmodig... men helgene ødelegger jo endel tror jeg.... Går greit når man er hjemme, men med en gang man reiser vekk, så blir det jo straks mye vanskeligere...

 

Var hos min søster i helgen, og der florerte det med sjokolade, potetgull, rødvin, gode middager og gode lyse baguetter til frokost.... Jeg spiste alt, men i små mengder :D

 

Denne uken er det selvfølgelig mye som skjer på kveldstid, så trening blir det nok ikke.... får prøve å snike inn noen gåturer ;)

 

Ha en fin uke alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang, slankeguri! 0,4 ned er kjempebra på en uke! Det er en hel smørpakke det.... :lol: :lol:

 

Utålmodigheten kjenner jeg på også, men det gir meg egentlig bare økt motivasjon. Ser frem til lettkledd sommer, og sol med bading uten skam, stå foran (og ikke alltid bak) kameraet med datteren min og shopping uten å tenke på hva som skjuler bulker her og der... :P

 

Jeg kjenner også på at hverdager er enklere enn helger og ferier. Er litt spent på påskeferien, men har kjøpt meg ekstra treningsuke på treningssenteret i nærheten (mitt faste har påskelukket...), og regner med å være flittig bruker av det. Så får jeg bare passe på å bruke flere kalorier enn jeg tar inn... B)

 

Ha en super torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skinnyjeans

Her står vekta på 89 blank, men har mensen og så lenge jeg er i 80 kilosklassen er jeg fornøyd :)

 

SLankeguri og Eli72, kjempebra nedgang :) god motivasjon til å fortsette, og det går nok bra i påsken så lenge vi passer litt på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...