Gå til innhold

Nytt år, nye muligheter.. -10kg til sommeren!


Gjest siljepia
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest siljepia

God helg alle sammen! :) Kos deg i 50årsdag da! :)

Uff, at disse helgene skal være så vanskelige. I morgen skal jeg sammen med en gjeng jenter, blir vel både god mat og alkohol.. Håper ikke det ødelegger for mye for meg da :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg alle sammen! :)/>/> Kos deg i 50årsdag da! :)/>/>

Uff, at disse helgene skal være så vanskelige. I morgen skal jeg sammen med en gjeng jenter, blir vel både god mat og alkohol.. Håper ikke det ødelegger for mye for meg da :)/>/>

 

Håper du klarte deg bedre enn meg i selskap. Jeg endte opp med 3 glass rødvin, potetgull, smakte på flere kaker m.m......Ingen modrasjon på meg. Men jeg koste meg og hadde det hyggelig med venner. Så i dag er det tilbake til den smale sti og jeg har klart å gå 10000 skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LykkeligSomLiten

Hei alle sammen.

 

Min helg har vært ok sukkermessig, men overflod matmessig. Var ute og spiste med min kjære på lørdagen, og da var det ikke akkurat en liten porsjon som gikk ned. (det var jo så godt) :) Søndag var det middagsbesøk og pinnekjøtt-rester = mange ekstra kalorier.

 

Jaja tenker jeg. Det er jo ikke så ofte, men det frister ikke så mye å gå på vekten i morgen. I tillegg til at jeg venter mensen, så da er det ekstra mye vann i kroppen.

 

Kjenner jeg holder mye på vann, sånn generelt, men ekstra mye de siste dagene. Noen tips som kan hjelpe mot det? :mellow:

 

Hvordan går det med dere andre? Noen forventninger for veiedagen i morgen? :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Min helg har vært ok sukkermessig, men overflod matmessig. Var ute og spiste med min kjære på lørdagen, og da var det ikke akkurat en liten porsjon som gikk ned. (det var jo så godt) :)/> Søndag var det middagsbesøk og pinnekjøtt-rester = mange ekstra kalorier.

 

Jaja tenker jeg. Det er jo ikke så ofte, men det frister ikke så mye å gå på vekten i morgen. I tillegg til at jeg venter mensen, så da er det ekstra mye vann i kroppen.

 

Kjenner jeg holder mye på vann, sånn generelt, men ekstra mye de siste dagene. Noen tips som kan hjelpe mot det? :mellow:/>

 

Hvordan går det med dere andre? Noen forventninger for veiedagen i morgen? :)/>

 

Hei igjen :) Jeg hadde som mål å gå ned 1 kilo denne uken og det har jeg klart. Bortsett fra på fredags kvelden, har jeg hatt en uke der jeg har holdt kostholdsplanen med 1600 kalorier i døgnet og 1 trimpoeng hver dag. Resultatet er derfor : Vekt nå 65,5 kg,Endring i vekt siden

forrige uke -2,2 kg, Midjemål nå 85,5 cm - Endring i midjemål siden forrige uke-0,5 cm. Jeg er svært fornøyd med meg selv i dag. Ellers har jeg mindre søthunger nå, enn i forige uke. Ha en flott dag og en fin slankende uke damer !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Min helg har vært ok sukkermessig, men overflod matmessig. Var ute og spiste med min kjære på lørdagen, og da var det ikke akkurat en liten porsjon som gikk ned. (det var jo så godt) :)/> Søndag var det middagsbesøk og pinnekjøtt-rester = mange ekstra kalorier.

 

Jaja tenker jeg. Det er jo ikke så ofte, men det frister ikke så mye å gå på vekten i morgen. I tillegg til at jeg venter mensen, så da er det ekstra mye vann i kroppen.

 

Kjenner jeg holder mye på vann, sånn generelt, men ekstra mye de siste dagene. Noen tips som kan hjelpe mot det? :mellow:/>

 

Hvordan går det med dere andre? Noen forventninger for veiedagen i morgen? :)/>

 

Hei igjen :) Jeg hadde som mål å gå ned 1 kilo denne uken og det har jeg klart. Bortsett fra på fredags kvelden, har jeg hatt en uke der jeg har holdt kostholdsplanen med 1600 kalorier i døgnet og 1 trimpoeng hver dag. Resultatet er derfor : Vekt nå 65,5 kg,Endring i vekt siden

forrige uke -2,2 kg, Midjemål nå 85,5 cm - Endring i midjemål siden forrige uke-0,5 cm. Jeg er svært fornøyd med meg selv i dag. Ellers har jeg mindre søthunger nå, enn i forige uke. Ha en flott dag og en fin slankende uke damer !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Matglad1!

 

 

Jeg har gått ned 1/2 kg denne uken, til 72,1. Blitt bare 5 trimpoeng, så skjerpings f.o.m i dag. Sliter fortsatt med å få i meg så mye som 1600 kalorier, selv om jeg jo spiste mer enn det før jeg startet prosjekt trivselsvekt. Men det er jo enkelt å komme opp i mye kalorier når man spiser sukker, hehe.

 

Positivt er det at jeg har blitt flinkere til å spise jevnere, og jeg går ikke rundt og er sulten. Men når jeg skal registrere her inn ser jeg jo at det blir for lite.

 

Ha en fin uke alle sammen.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LykkeligSomLiten

Kjempebra Matglad1 og Solina!! :D

 

Her er det gravøl på gang. OPP 1,1 kg! Vekten viste 67,2 i dag.... skikkelig nedtur. Jeg som har vært så flink å trene, 7 treningspoeng og ca 1300kcal dagen. Det har blitt litt mer i helgen, men ikke nok til å forsvare det tallet der. Kanskje 1600 kcal...

 

Hjelpes... Men jeg må ikke gi opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra Matglad1 og Solina!! :D/>

 

Her er det gravøl på gang. OPP 1,1 kg! Vekten viste 67,2 i dag.... skikkelig nedtur. Jeg som har vært så flink å trene, 7 treningspoeng og ca 1300kcal dagen. Det har blitt litt mer i helgen, men ikke nok til å forsvare det tallet der. Kanskje 1600 kcal...

 

Hjelpes... Men jeg må ikke gi opp!

 

Ikke gi opp :) Forige uke var det jeg som gikk opp 2 kilo. Jeg spiser faktis mer enn før, men går likevel ned i vekt. Tror det har med at jeg spiser frokost, lunsj, middag og kvelds gjør at jeg ikke så lett fristes av søtsaker ( les. potetgull, sjokolade og lakris ). 7 trimpong er noe du kan være stolt av. Lykke til med slankingen denne uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens Veiing :

 

Vekt nå 65,2 kg

 

Endring i vekt siden

forrige uke -0,3 kg

 

Endring i vekt siden Startdato -3,1 kg

Midjemål nå 84 cm

 

Endring i midjemål siden forrige uke -1,5 cm

 

Endring i midjemål siden Startdato -9,0 cm

 

Kjempebra, bare å fortsette så er du i mål før du vet ordet av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vekten vært uendret denne uken. Jeg har ikke et eneste trimpoeng denne uken, heller..

 

Jadda... Igjen..SKJERPINGS!

 

Har i hvertfall klart å holde meg unna godteri og for mye mat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er jo rimelig død om dagen, men jeg veier inn med 72,5 kg, litt opp denne uken. Tror det er en kombinasjon av at jeg har spist veldig ujevnt og få måltider og at det har blitt litt for mye rett i koppen kakao og utskeielser i helga med fastelavensboller, sjokolade og tull. 6 trimpoeng.

 

Jepp jepp...

 

Nå merker jeg at motivasjonen sliter litt på, og jeg er veldig negativ når jeg trener også. Det er vanskelig å komme seg ut og jogge, og jeg er irritert og tenker "blææh, hvorfor gidder jeg".

I går kom attpåtil ei som var på besøk her og klappet meg på magen og spurte om jeg skulle ha en til. Rimelig frekt, og ikke veldig motiverende det heller.

Men i dag tenker jeg at "jeg skal pokker meg vise dem!".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er jo rimelig død om dagen, men jeg veier inn med 72,5 kg, litt opp denne uken. Tror det er en kombinasjon av at jeg har spist veldig ujevnt og få måltider og at det har blitt litt for mye rett i koppen kakao og utskeielser i helga med fastelavensboller, sjokolade og tull. 6 trimpoeng.

 

Jepp jepp...

 

Nå merker jeg at motivasjonen sliter litt på, og jeg er veldig negativ når jeg trener også. Det er vanskelig å komme seg ut og jogge, og jeg er irritert og tenker "blææh, hvorfor gidder jeg".

I går kom attpåtil ei som var på besøk her og klappet meg på magen og spurte om jeg skulle ha en til. Rimelig frekt, og ikke veldig motiverende det heller.

Men i dag tenker jeg at "jeg skal pokker meg vise dem!".

 

Jeg sliter også med å motivere meg for tiden, men jeg har bestemt meg : JEG SKAL NED I VEKT. Spiste også mye sjokolade, lakris og popcorn i helgen - men veide meg i dag og ble gledelig overrasket :

Vekt nå 64,5 kg

 

Endring i vekt siden

forrige uke -0,7 kg

 

Endring i vekt siden Startdato -3,8 kg

Midjemål nå86 cm

 

Endring i midjemål siden forrige uke +2,0 cm

 

Endring i midjemål siden Startdato -7,0 cm

 

Men vi to som er igjen her inne på tråden får bare prøve å gjøre så godt vi kan med å oppmuntre hverandre. Ha en flott uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med å motivere meg for tiden, men jeg har bestemt meg : JEG SKAL NED I VEKT. Spiste også mye sjokolade, lakris og popcorn i helgen - men veide meg i dag og ble gledelig overrasket :

Vekt nå 64,5 kg

 

Endring i vekt siden

forrige uke -0,7 kg

 

Endring i vekt siden Startdato -3,8 kg

Midjemål nå86 cm

 

Endring i midjemål siden forrige uke +2,0 cm

 

Endring i midjemål siden Startdato -7,0 cm

 

Men vi to som er igjen her inne på tråden får bare prøve å gjøre så godt vi kan med å oppmuntre hverandre. Ha en flott uke :)/>

 

Ja, det er jo den berømte fjerde og femte uken som er hard å komme seg igjennom. Men fortsetter vi nå blir det lettere om litt, så det gjelder bare å holde hodet kaldt!

Bra at du allikevel har gått ned :)

 

Har trent i går og i dag, litt tungt med cardio i dag, men halte meg igjennom 20 min jogging og 30 min styrke..

 

 

Ha en fin uke du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer! Nå er jeg med igjen.. beklager jeg bare stakk av..

Har hatt noen tøffe uker med en tøff eksamen og en syk mamma som måtte oppereres i det ene nyret. har vel egentlig ikke spist annet enn sjokolade og sjitmat.. og sittet på ræva.. men nå er jeg med!

 

vekta viste 71,7kg.. så opp en del ja..

 

Dere er kjempeflinke damer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer! Nå er jeg med igjen.. beklager jeg bare stakk av..

Har hatt noen tøffe uker med en tøff eksamen og en syk mamma som måtte oppereres i det ene nyret. har vel egentlig ikke spist annet enn sjokolade og sjitmat.. og sittet på ræva.. men nå er jeg med!

 

vekta viste 71,7kg.. så opp en del ja..

 

Dere er kjempeflinke damer :D/>

 

Så fint at du er tilbake! Håper det går bedre med moren din! Lett ofr å være vanskelig å prioritere sunn mat når man har det vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Veier inn på 71,3 kg i dag. I helgen har jeg vært bananas med godis, men håper jeg klarer å la være å gjøre det nå denne uken...

 

Jeg har lånt en hund som er veldig turglad, og har trent en del på senteret. Jogging om morgenen og rask gåtur om kvelden og et par ganger spinning og styrke = 20, 5 trimpoeng og et vondt kne :)

 

Ha en fin dag/uke alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Glemte å veie meg i går, men her er dagens resultater. Det går SVÆRT sakte fremover, men jeg er fornøyd. Så hyggelig at Siljepia er kommet tilbake til oss. Enig at 4 og 5 uke er tøffe, jeg drøpmmer om sjokolade og er ikke så aktiv som jeg skulle ønske. Da ønsker jeg alle en god slankeuke :) Godt å ha dere her - som moralsk støtte.

 

Vekt nå 64 kg

 

Endring i vekt siden

forrige uke -0,5 kg

 

Endring i vekt siden Startdato -4,3 kg

Midjemål nå 86 cm

 

Endring i midjemål siden forrige uke 0,0 cm

 

Endring i midjemål siden Startdato -7,0 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Forrige uke var jeg på vinterferie, og jeg har ikke klart å motstå fristelsene på hytta. Det har blitt godis og kakao litt for mange dager. Maten har jeg vært litt flinkere å begrense meg på, men i går lagde jeg foccacia til minestronesuppen og da stappet jeg innpå altformye..

 

Fråtsingen syns på vekten... opp til 72,5. Pokker ta denne dårlige viljestyrken! Jeg skal da fader ikke ødelegge flere ukers fremgang med sånt tull.

 

Har 19,7 trimpoeng denne uken. Gått masse på ski, og det skal jeg si drar opp disse poengene! Forbrenner man virkelig så mye?

 

Ha en fin uke alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reflection

Heisann! :)

 

Jeg hopper på denne tråden =) Er ei blid rogalandsjente på 25 år, som vil ned 10 kg :) Så har meldt meg på et nettkurs nå, og er veldig spent på hvordan dette går :) Har aldri tatt Grete Roede -kurs før, men hører bare gode ting om dem :)

 

Tenker det er motiverende å følge en tråd her på forumet, siden jeg ikke møter andre folk, nå når jeg kun følger kurs på nett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :)/>/>

 

Jeg hopper på denne tråden =) Er ei blid rogalandsjente på 25 år, som vil ned 10 kg :)/>/> Så har meldt meg på et nettkurs nå, og er veldig spent på hvordan dette går :)/>/> Har aldri tatt Grete Roede -kurs før, men hører bare gode ting om dem :)/>/>

 

Tenker det er motiverende å følge en tråd her på forumet, siden jeg ikke møter andre folk, nå når jeg kun følger kurs på nett:)

 

Hei og velkommen til deg her inne. Her er mitt resultat for denne uka :

 

Vekt nå 64 kg

 

Endring i vekt siden

forrige uke 0,0 kg

 

Endring i vekt siden Startdato -4,3 kg

Midjemål nå 85,5 cm

 

Endring i midjemål siden forrige uke -0,5 cm

 

Endring i midjemål siden Startdato -7,5 cm

 

Jeg må si at jeg er fornøyd, selv om alt jeg har gått ned er 0,5 cm rundt midjen. Men kan allerede nå si at helgen kommer til å bli utfordrende 50 års lag på fredag, bryllup på lørdag til en venn og på søndag middag hos svigers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :)/>

 

Jeg hopper på denne tråden =) Er ei blid rogalandsjente på 25 år, som vil ned 10 kg :)/> Så har meldt meg på et nettkurs nå, og er veldig spent på hvordan dette går :)/> Har aldri tatt Grete Roede -kurs før, men hører bare gode ting om dem :)/>

 

Tenker det er motiverende å følge en tråd her på forumet, siden jeg ikke møter andre folk, nå når jeg kun følger kurs på nett:)

 

Så hyggelig! Sleng deg på, og lykke til på kurs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg blir også med.. :rolleyes:

 

Jeg er 30 år og vil ned ca 7-8-9... max 10 kg B)

Er ikke med på noe aktivt kurs, men trener 3-4 ggr i uka og forsøker å spise sunt og variert.

 

Har slitt med at jeg spiser for sjelden og for mye (spes til middag, og er nå i gang med prosjekt 5 måltider pr dag).

 

Veier 67 kg og er 167cm..

 

Gleder meg til å følge dere!

 

Klem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...