Gå til innhold

Langsom vei til 40 kg lettere


Gjest AnneMathilde
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest AnneMathilde

Hyggelig å hilse på deg :D

 

Den appen høres kjempelur ut! Jeg har problemer med å få til styrketrening tre ganger i uka, så kanskje det er noe for meg?

 

Mamma syr heldigvis bunaden både inn og ut, stakkars sjel ;) Men jeg tror hun vil gjøre det med glede i år, hvertfall hvis jeg fortsetter i den gode tralten. Og det skal jeg jo!

 

Jeg har ikke tenkt på noen premiering ennå. Tidligere premierte jeg meg selv med mat, men det har jeg sluttet med. Så jeg må nok tenke litt på akkurat det ;) Har du planlagt premiering av noe slag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er som har syermamma. Da forstår jeg at du kan sy inn sånn litt etterhvert :) Det eneste jeg får til er å endre på beltet :P

 

Først hadde jeg tenkt at jeg skulle legge så og så masse penger i barnelagingssparebøssa for hvert kilo, men nå har jeg tenkt at egentlig så fortjener jeg litt som jeg får gleden av med en gang. Jeg har også premiert meg med mat, men lurer på om jeg kanskje skal tenke litt mer velvære. Som et teaterbesøk, kino eller konsert etc. Må tenke mer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneMathilde

Tusen takk, hillevi!

 

Det er trist at det skal koste så mye at du må lage en barnelagingssparebøsse, men du får det til! Mange gode ideer er notert, det er lurt å ha noe å glede seg til. Jeg gleder meg allerede til å være et slankere selv i bunad på 17. mai :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneMathilde

Veiedag igår: ned 1,2 kg.

Jeg veier nå 4 kg mindre enn da jeg startet, og er kjempefornøyd! Målet mitt er 500 gr i uka, for en langsom vektnedgang. Jeg håper det er langsomt nok til at kroppen klarer å henge med. Nå er det siste uke på kurs, men jeg har allerede meldt meg på nytt kurs. Jeg tror ikke jeg er klar for å fortsette alene. Jeg er så glad for at jeg har funnet Grete Roede, føler at dette opplegget virkelig passer for meg (etter at jeg har trøblet en del i begynnelsen). Hadde aldri trodd at jeg kom til å høre "jeg spiste for lite de siste ukene, men nå har jeg kommet opp i riktig mengde igjen" på et "slankekurs". Men det hører jeg støtt og stadig, det som er morro er at det er når man begynner å spise det man skal går man faktisk mer ned i vekt. Kroppen slapper av og går ut av "sultemodus". Har prøvd å forklare dette til min mor, som alltid er på slankern, uten hell så langt. Men jeg gir ikke opp!

 

Målet for denne uka er å trene 3 ganger og spise hvertfall to fiskemiddager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneMathilde

Takk :)

 

Jeg har ikke begynt å kjenne vektreduksjonen ennå, men jeg gleder meg til det skjer!

Denne uken har jeg ikke vært noe flink til å skrive inn hva jeg spiser, så der må jeg skjerpe meg. Siden jeg satte meg målet å begynne å trene har jeg trent to ganger i uka, og jeg er fornøyd med det. Denne uka satser jeg på tre ganger, fordi det ser ut som om jeg har tid til det. TID er et nøkkelbegrep, merker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneMathilde

Ny uke, nye muligheter!

 

Mandag morgen startet ikke i GR-stil, men jeg hadde ikke tid til å lage frokost og da ble det nutrilett bar og Tine iskaffe. Må innrømme at jeg ikke har dårlig samvittighet, da jeg var på fjellet og gikk på ski i tilsammen 10 timer i helga. Dette gjorde at jeg endte på svimlende 40,6 trimpoeng! Jeg har aldri vært i nærheten av det før, og det føles bra :D Riktignok har jeg to kingsize gnagsår på hver hæl, men det er sååå verdt det. Sitter på kontoret og kan ikke stoppe å smile :D

 

Etter den frokosten er det tilbake til den gyldne middelvei og GR all the way. Jeg lover!

Spent på veiingen idag, jeg vet jeg har spist litt for lite og ikke helt riktig denne uka, så jeg håper jeg ikke har sendt kroppen inn i sultemodus med lite vektnedgang som resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneMathilde

Ny veiedag: på vekten står det nå 106,4 kg. 5 kg ned fra startvekt.

 

Det var siste uka på kurs, men jeg tar som sagt ingen sjanser og begynner på nytt med en gang. Jeg har en utrolig hyggelig og inspirerende kursleder, jeg er så glad for at jeg begynte på kurs hos henne.

 

Jeg kjenner fortsatt ikke noe til vektreduksjonen (sånn går det når man bare har stretchy klær), men jeg er fornøyd med å vite at det har skjedd. Så langt hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneMathilde

Idag føler jeg meg ekstra tjukk, av uante grunner. Har som mål og dra tidlig fra jobb slik at jeg ikke blir fristet til å kjøpe noe godt. Kjedelig å ikke føle seg bra, men håper på å trene imorgen. Da pleier slike dårlige følelser å gå over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg synes du har vært kjempeflink som har gått ned 5kg på kurset! :) Flott at du fortsetter - det er jo nå du virkelig har kommet igang! jeg kjenner veldig godt til sånne dager da en bare føler seg ekstra tung eller ekstra tjukk- kanskje er en det også - men det er et eller annet som har satt seg fast - og plutselig løsner det. Det kan være vann i kroppen eller tankene i hodet - det sitter fast uansett. Men så plutselig -- seinere i dag, i kveld eller i morgen,- så er det løsnet og både du og alt rundt deg virker lettere :) Du er flink og du skal klare det! :D :D Får du lyst på noe godt så lager du deg en deilig fruktsalat med banan, ferske blåbær og bringebær, appelsin, eple og kanskje litt mango eller kiwi. Og så en god skei med vaniljekesam på og pynter med et kaneldryss :) Det er SÅÅ lekkert og SÅÅ godt og jeg tror jammen meg du har fortjent det :D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneMathilde

Takk, kjære ent! Kommentaren din var en vitamininnsprøyting like god som den fantastiske fruktsalaten du beskriver høres ut til å være. Den skal jeg sannelig prøve en av dagene :D

 

Føles litt bedre idag, tror det er fordi jeg har med treningstøy og skal på trening etter jobb. Rart hvordan hodet lurer oss innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneMathilde

Igår ble en OK dag.

Trening: Bra! Trente først en halvtime BOSU styrke, så en time dansearobic.

Mat: Ikke så bra. Spiste middag med grønt, men unnet meg dessverre både iskaffe og nutrilett bar tidligere på dagen. Skjerpings! Barene er bare dumt, synes jeg. Jeg både mister matlysten og faller lett for andre fristelser når jeg erstatter måltider med dem. Må tilbake til den gode frokosten.

 

Torsdag.

Ny dag idag! Er kjempeglad for at jeg ikke er noe særlig støl fra treningen igår, det er fremskritt! Føler fortsatt at magen er stor og oppblåst, men er ved godt mot :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt med nytt kurs direkte. Du er superflink. 5kg ned er ned. Og det med å føle seg ekstra "tykk" og uformelig enkelte dager, tror jeg vi er mange som kjenner seg igjen i. Det er vel bare dager vi "må" gjennom også tror jeg som skrevet tidligere her, plutselig løsner det ;)

 

Lykke til videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneMathilde

Lurt med nytt kurs direkte. Du er superflink. 5kg ned er ned. Og det med å føle seg ekstra "tykk" og uformelig enkelte dager, tror jeg vi er mange som kjenner seg igjen i. Det er vel bare dager vi "må" gjennom også tror jeg som skrevet tidligere her, plutselig løsner det ;)/>

 

Lykke til videre :D/>

Takk, Mokka-mor!

Har kommet over den verste tykkhetsfølelsen nå, heldigvis :) Det hjalp nok med en helg på fjellet med skiturer!

 

Veiing igår viste 200 g ned, noe jeg er fornøyd med. Til tross for lange skiturer ble det en del godt i helgen. Så mindre nedgang var fortjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest likermat

Takk, Mokka-mor!

Har kommet over den verste tykkhetsfølelsen nå, heldigvis :)/> Det hjalp nok med en helg på fjellet med skiturer!

 

Veiing igår viste 200 g ned, noe jeg er fornøyd med. Til tross for lange skiturer ble det en del godt i helgen. Så mindre nedgang var fortjent.

 

 

Hvordan går det ???lenge siden du har skrevet noe !

Du har vel ikke gitt opp ?? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...