Gå til innhold

1973-er du her :-) Og andre kanskje også?


Gjest nedogblider
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest nedogblider

Jeg skal også ha wok i dag :-) Mannen er på reise og han liker ikke wok! Så da wokker jeg når han er vekke.

 

Jeg har funnet sånne wokposer på rema1000, da steker jeg en kullingfillet i strimler, en halv sånn pose og så ris eller nudler til. Og jeg liker sweet chillisaus :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

 

i dag skal jeg lage hurtig laks:kjøper en pose med ferdig lapskaus blanding (da slipper jeg å koke potet )har det nederst i en ildfast form- salt og pepper legger- laksebitene oppå de fråsne grønnsakene (suppebuljong) pepper(sitron) og flytende vita hjertegod margarin oppå.inn i ovnen på 200 gr i ca 30 min (tid avhenger både av ovn og hvor tykk din ildfaste form er .Det blir en god sjy av grsakene og smøret til saus .lettvint

og sunt ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

ja da kommer noen bilder, de er litt store, unnskyld

 

 

juli 2008, 98 kg

 

Foto287.jpg

 

 

 

lena62.jpg

 

 

 

påsken 2012

 

 

lena15.jpg

 

 

 

mai 2012, fikk på meg den svarte kjolen jeg ikke har fått på meg på 9 år:)

 

 

006.jpg

 

 

november 2012:

 

314154_10152186167580562_1512074060_n_zpsacdebe37.jpg

 

 

 

Desember 2012:

 

 

lena70-1_zpsf8bc348a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

KS1970 - jeg løp rett på butikken i går og kjøpte lapskausgrønnsaker og laks! Så det skal vi ha til middag i dag. Tusen takk for tipset, det hørtes skikkelig godt ut!

 

I helgen skal jeg få lagt inn en eller to av fiskesuppene mine :-)

 

Englejenta: Du har jammen vært flink!

 

1973: Var woken med svinekjøtt god?

 

Jeg skulle ha wok med wokgrønnsaker og kyllingfillet, men kyllingen var blitt dårlig i kjøleskapet, så jeg fant noe rester av et kalkunbryst i frysen og hadde oppi i stedet for. Det ble godt, men kalkun er ganske mye tørrere en kylling (i hvertfall når jeg har stekt den ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

englejenta du har vært kjempeflink:)

 

men du må ikke veie deg hver dag det er ikke lurt dessuten varierer den litt i forhold til væske i kroppen osv...

Finn en dag i uka og vei deg når du står opp:)

 

jeg har vært der du er å veide meg hver dag det går i hode på deg til slutt gjorde det på meg og jeg ble helt besatt av vekta.

 

Og ja woken var knall god med ikke egnet for barn. Litt for sterk for de;) Men det går selvfølgelig ann og kutte ut chilien da:)

 

nå skal jeg snart ut i solen og ta meg en lang trilletur i sola.

 

Ha en flott dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Hei alle sammen og riktig god fredag!!!

 

I går hadde jeg middagen fra KS1970 med lapskausgrønnsaker og laks, og gjett om jeg skal ha det igjen! Det var utrolig lettvindt og veldig godt. Og i tillegg var det faktisk billig, en sånn pose med grønnsaker kostet 10 kroner på Rema1000, og det er heller ikke dumt. Kommer til å kjøpe og ha noen av disse i frysen.

 

I kveld er det fredag og da er det taco-dag hjemme hos oss. Men nå har det vært så kaldt så lenge at mannen var helt enig i at i dag skal vi prøve oss på Grete Roedes Taco-suppe. Den ser veldig god ut og med masse stash til å ha oppå. Jeg er heldig for mannen liker også de rettene jeg lager for tiden :-)

 

Angående veiing er jeg enig i at variasjoner fra dag til dag blir for usikkert, en gang i uken er nok det beste.

 

Eneste minuset denne helgen er at jeg har allerede brukt alle mine kosemerker på mandag, for jeg hadde med kakerester fra bursdagen min, og så klarte jeg ikke la være å ta et stykke B)

 

Så da vil jeg ønske dere en riktig god fredagskveld og helg - vi begynner oppussing i helgen av kjelleren.

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen og riktig god fredag!!!

 

I går hadde jeg middagen fra KS1970 med lapskausgrønnsaker og laks, og gjett om jeg skal ha det igjen! Det var utrolig lettvindt og veldig godt. Og i tillegg var det faktisk billig, en sånn pose med grønnsaker kostet 10 kroner på Rema1000, og det er heller ikke dumt. Kommer til å kjøpe og ha noen av disse i frysen.

 

I kveld er det fredag og da er det taco-dag hjemme hos oss. Men nå har det vært så kaldt så lenge at mannen var helt enig i at i dag skal vi prøve oss på Grete Roedes Taco-suppe. Den ser veldig god ut og med masse stash til å ha oppå. Jeg er heldig for mannen liker også de rettene jeg lager for tiden :-)

 

Angående veiing er jeg enig i at variasjoner fra dag til dag blir for usikkert, en gang i uken er nok det beste.

 

Eneste minuset denne helgen er at jeg har allerede brukt alle mine kosemerker på mandag, for jeg hadde med kakerester fra bursdagen min, og så klarte jeg ikke la være å ta et stykke B)/>/>/>/>

 

Så da vil jeg ønske dere en riktig god fredagskveld og helg - vi begynner oppussing i helgen av kjelleren.

 

:D/>/>/>/>

Hallo :-)

så bra du likte laksen :-)

 

det blir hyttehelg på oss ,gleder meg masse ,regner med det blir skitur :-)

 

om dere liker løksuppe er denne supergod og nesten ingen kcal.Bruker å lage en stor posjon slik at jeg kan ha det til kvekdsmat noen dager på rad .(varmer en porsjon i microen )

 

3-4 løk og hvitløk svisses blangt

1/2 purreløk (chillie om man liker ,chillie oh hvitløk øker fett forbrenningen smart å spse :-)

hell på vann kok minimum 15 min (jo lenger suppen koker jo sterkere blir den- da kan man bruke mindre salt og buljong )

krydre med paprikapulver

buljong

salt og pepper .

 

brukker å ha ostebiter i om jeg har kcal til overs

raspe litt parmesan om man liker det :-)

 

lykke til med oppussing og god helg til alle :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

hei dere, dette er kanskje teit av meg, men jeg tror ikke at jeg vil veie meg på en uke nå, jeg har blitt for opphengt i vekta, veide meg i dag og den viste 200 gram opp på en uke.

 

ble litt smågodt og en brus på kinoen i kveld , men var liksom ikek så godt som tidligere.

 

skal prøve være flink i morgen selv om det er bursdagsparty.

 

stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndags kveld ;-)

 

englejenta : Så bra at du skal veie deg en gang i uka -det tror jeg er bra for deg :-)

 

Ett lite tips - tenk på alt det gode og sunne du skal spise -som i tilleg gir deg overskudd og myye mer energi og godt humør :-)

prøv å nekte deg selv å tenke på hva du ikke skal spise:-)

 

Er fornøyd med egen innsats i helga :-) har spist poppcorn ( 1liter poppcorn er ca like mye kcal som en liten neve popetgull!!!) og yderst med stratos + rappa to gelegodis hos lille snuppa :-)

 

lammelår med fløtepotet i dag :-)det beste jeg vet -klarte å ikke spise for mye :-) hurrraaaaa:-)

2 (korte) skiturer i Sooooolllllll :-) + mye latter med gode hyttenaboer :-)

 

håper det vises på vekta i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

så flinke dere er:) veide meg før jeg dro i bursdagen, og vekta viste 70,9.

 

Ble et kakestykke i bursdagen og nå skjønner jeg ingenting, for i dag viste vekta 72,2.

 

jeg er ikke den som kan spise variert, da blir jeg susete i hodet, jeg må ha en fast plan å konsentrere meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke jenter:) vekta viste ingen nedgang i dag kjipt men men. Har vært en helg som jeg ikke har spist så mye son jeg skal og ikke så ofte så jeg var igrunn forbredt på det. Det positivet er at jeg ikke har gått opp :) kan jo hende det vises på målingen som jeg må ta litt senere i dag;)

 

ha en fin dag. Idag blir det elgekarbonader poteter og grønnsaker til middag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flinke dere er:) veide meg før jeg dro i bursdagen, og vekta viste 70,9.

 

Ble et kakestykke i bursdagen og nå skjønner jeg ingenting, for i dag viste vekta 72,2.

 

jeg er ikke den som kan spise variert, da blir jeg susete i hodet, jeg må ha en fast plan å konsentrere meg om.

Kan du ikke lage deg en fast plan eks :

 

Mandag : fiskekakarbonader i hamburgerbrød med god salat

Tirsdag :kyllingsalat med egg og ost

onsdag ;biffsnadder med stekt potet

torsdag laks i ovn (ferdig pakker på rema -sett rett i ovn )

fredag: omelett med skinke og grønnsaker grovt brød

lørdag ;Taco eller annet godt

søndag :kyllingfilet eller wok

 

Dette er en fast plan ;-) som gir overskudd til å holde kroppen og hodet i god form :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

takk for innspill, men brødmat holder jeg meg ganske langt unna, både det og potet.

i dag blir det ihvertfall røkt laks og eggerøre til middag med asparges og tomat og paprika.

 

fredagen blir det slags kyllingwok da jeg får besøk,

 

kom gjerne med innspill som ikke har med ris osv å gjøre og ikke noe som jeg må bruke stekovn til da jeg ikke har tilgang til det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for innspill, men brødmat holder jeg meg ganske langt unna, både det og potet.

i dag blir det ihvertfall røkt laks og eggerøre til middag med asparges og tomat og paprika.

 

fredagen blir det slags kyllingwok da jeg får besøk,

 

kom gjerne med innspill som ikke har med ris osv å gjøre og ikke noe som jeg må bruke stekovn til da jeg ikke har tilgang til det

stekepanne med lokk er en slags ovn :-)

grønnsakspuree i stedet for ris og lignende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Hei alle sammen! Dette er en utrolig hyggelig tråd å være deltaker i! Takk til dere alle!

 

KS1970: -1,3 er jo helt fantastisk.

1973: Vi har nok litt av det samme denne uken, jeg hadde +0,2

Englejenta: Er nok lurt å veie seg bare en gang i uken.

 

 

Vel, helgen har gått til oppussing hjemme og jeg har en liten personlig seier: For første gang har jeg spist alt jeg skal og helt riktig uten å sette spise-alarm på mobilen. Så kroppen begynner å skjønne hva den trenger.

 

Jeg har +0,2 denne uken men det tar jeg med et smil. Kursleder sier det ikke er unormalt etter disse ukene hvor jeg har gått mye ned hver uke. Og jeg kjenner også jeg er litt oppblåst så regner med det går over.

 

Jeg lager også middagsplaner nå for en uke av gangen. Og det er kjekt, ikke minst i forhold til handling.

 

I dag skal vi ut på avslutningsmiddag for en kollega som skal slutte, på indisk. Jeg skal være litt forsiktig med risen og kanskje høre om jeg kan få salat ved siden av. Og bare kaffe til dessert. Jeg gidder ikke begynne mandagen med å bruke alle frimerkene mine - jeg vil ha rødvin neste helg :-)

 

Ønsker dere en kjempeflott dag damer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om ikke vekta viste noe nedgang var det 2 cm mindre rund magen denne uken og 5 cm mindre totalt. Det er jeg fornøud med.

Nå har jeg vært og gått en tur på 1 t og 30 min. 7 km.

I morgen har jeg litt stressete dag så da blor det pita pizza med kylling kjøttdeig:)

ha en strålende kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo ;-)

 

I dag har jeg vært lat ,bestemte meg for ikke å gå tur -men så ringte søstra mi ,ingen kjære mor ....så nu har vi vært å gått tur og besøkt en liten baby på 3 mnd ,det var bare skjønt å få litt babykos og god samvittighet :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Jeg har et lite spørsmål, jeg begynne ri praksis via nav på mestergrønn mandag, men hvordan i huleste skal jeg få spist hver 3-4 time da? alt bli jo ødelagt da? huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite spørsmål, jeg begynne ri praksis via nav på mestergrønn mandag, men hvordan i huleste skal jeg få spist hver 3-4 time da? alt bli jo ødelagt da? huff

 

 

Så spennende:)

Men jeg ser jo ikke noe problem med at det skal ødlegge spisingen, da vil du jo få en mer rutine på hverdagen;)

Du må bare planlegge litt ta med lunsj og to mellom måltider. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...