Gå til innhold

Min egen tråd for 2013


Anbefalte innlegg

Hei igjen

Jeg har vært trøtt og sliten en periode. Synes også at vektnedgangen går seint.

Så kom jeg over en reklame for Active Liver som kan fås kjøpt på helsekostbutikker. Det skal vistnok hjelpe mot tretthet og mangel på overskudd.

 

Har noen av dere som følger denne tråden erfaring med å kombinere slanking med Grete Roede metoden og tilskudd som Active Liver?

 

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Muligheten :)

 

Så hyggelig at du kanskje vil følge meg og tråden min :D Tror det er lettere å holde fokus om vi er flere sammen. Jeg kjenner jo litt på at det å delta her inne på forumet og det å ha startet min egen tråd, forplikter litt ;) Selv om jeg vet at noen uker er det mer utfordringer og kanskje jeg ikke helt går riktig vei (eller i ønsket tempo) Men som deg, tenker jeg riktig vei er det viktigste. Så får det bare ta den tiden det tar.

 

For meg skal det denne gangen ende med en livsstilsendring, som skal vare (slik at jeg ikke raser opp igjen!!!!!) Da tror jeg også tid er viktig. Da fester endringene seg og blir til vaner B)

 

Kombinasjonen med tilskudd du spør om har jeg ingen erfaringer med. Jeg tar trankapsler som eneste tilskudd så langt.

 

Håper du velger å følge med i tråden, dele dine erfaringer og at vi kan følge hverandre. Lykke til med målet du har til Påske :) Vet ikke hvor langt du har igjen dit, men "DETTE KLARER VI SAMMEN" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)/> Kjekt å følge hverandre og ikke minst HEIE :)/> Følger deg og heier ;)/>

 

Denne uka har jeg slitt med å komme opp i nok KCAL..... så da spørs det vel litt hvilken innvirkning det har på kroppen og en evt vekt-reduksjon.

I går koste jeg meg med vanilje-lettis fra DiplomIs. Mens gubben koste seg med sjokoladesaus, hadde jeg en appelsin i biter på min is ;)/> Så da ble det både kos og frukt.

 

Har hatt en del vondter i ledd og muskler, så litt mindre turer enn jeg hadde tenkt. Likevel passerte jeg 7trimpoeng i går, så skal vel ikke klage der heller. Har jo 2 dager til å kunne gå tur på, og ei Boxertispe som gjerne går tur med mor ;)/>

 

Ha en super lørdag :D/>

Ja det er mange bra alternativ til å kose seg. Trist at du skal blages med vondter her og der og 7trimpoeng er jo strålenes. Vi får sette pris på det vi klarer selv om vi gjerne skulle gjort litt til.

Du har en fordel i hunden da for den må jo ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneMathilde

1 kg er kjempebra! Stå på!

Jeg hadde bare 0,2 sist, men trøster meg med at det går jo nedover. Pluss jeg får muligheten til litt mental trening. "Hvordan ikke bli motløs selv om vekta står relativt stille" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kg er kjempebra! Stå på!

Jeg hadde bare 0,2 sist, men trøster meg med at det går jo nedover. Pluss jeg får muligheten til litt mental trening. "Hvordan ikke bli motløs selv om vekta står relativt stille" :D/>

Takk takk. Ja, tror det er viktig å klare holde motet oppe i en slik situasjon. Lett å gi litt opp og skli mer og mer ut..... MEN DENNE GANG SKAL JEG IKKE GI OPP.

 

Har planlagt noen små "premier" til meg selv ved visse punkter.

-10kg Tur til frisøren (farge/stripe/klippe ol litt frie tøyler tenker jeg) :D

-15kg Shoppe nytt undertøy + litt nye klær (1500kr) :P

-20kg Ny tur til frisøren + tur på velvære med litt vin ;)

-25kg Litt flere nye klær (2000kr)

-30kg Tja... den er vanskelig og må tenkes litt mer på (er jo ei gooooo stund til)Kanskje en wekend-tur med min kjære mann B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Muligheten :)/>/>

 

Så hyggelig at du kanskje vil følge meg og tråden min :D/>/> Tror det er lettere å holde fokus om vi er flere sammen. Jeg kjenner jo litt på at det å delta her inne på forumet og det å ha startet min egen tråd, forplikter litt ;)/>/> Selv om jeg vet at noen uker er det mer utfordringer og kanskje jeg ikke helt går riktig vei (eller i ønsket tempo) Men som deg, tenker jeg riktig vei er det viktigste. Så får det bare ta den tiden det tar.

 

For meg skal det denne gangen ende med en livsstilsendring, som skal vare (slik at jeg ikke raser opp igjen!!!!!) Da tror jeg også tid er viktig. Da fester endringene seg og blir til vaner B)/>/>

 

Kombinasjonen med tilskudd du spør om har jeg ingen erfaringer med. Jeg tar trankapsler som eneste tilskudd så langt.

 

Håper du velger å følge med i tråden, dele dine erfaringer og at vi kan følge hverandre. Lykke til med målet du har til Påske :)/>/> Vet ikke hvor langt du har igjen dit, men "DETTE KLARER VI SAMMEN" :D/>/>

 

Hei.

Flott at jeg kan være med her :rolleyes:/>

Jeg har ca 5 kg igjen før jeg når påskemålet mitt og har tatt av ca 12 kg siden september. Ikke veldig stolt av startvekten, men .... det er en godt stykke igjen før jeg er ferdig. Har planer om å være ferdig våren 2014.

 

Idag har jeg vært på en flott spinningtime. Jeg startet på spinning da jeg startet vektnedgangen. Det er en treningsform jeg liker godt. Flinke trenere og ei gruppe med folk i alle aldre og fasonger. Supert!

 

Jeg har gjort dette før så jeg har flere erfaringer med å gå både ned og opp i vekt enn jeg liker. Denne gangen SKAL det være den siste. Jeg må rydde i hodet og vaner slik at jeg sørger for at det blir det.

En stor jobb, men som alt annet må det gjøres med en ting i slengen ...

 

Med ønske om ei super uke :)/>

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinning er ikke noe jeg er glad i. For meg er trimmen turgåing pr. nå. Men har dansegreier og zumba til PS3, så tanken er å få litt fart på trening her hjemme. Ja, også har jeg fast vanntrim 1 dag i uka da ;) Den er jeg superglad i. :)

 

5 kg til påske skal gå det ( har selv i underkant av 5kg jeg og) Da totalmålet før påske er 10 kg. Men denne uka har jeg ikke vært i form, så har blitt lite trim. Får se om det ikke kan bli en god tur ila helga. Er veldig kaldt ute og med stygg hoste får vi se. Håper bare vekta står i ro om ikke annet denne uka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mokkamor :)

 

For en flott innsats du har lagt ned. Imponert. Så herlig at du har nådd det tosifrede tallet. Det høres veldig kjekt ut ;-) Morsomt å lese at du har satt deg delmål med premiering. Lurer på om jeg også skal gjøre det :D

 

Da jeg leste innlegget ditt om korseminar kjente jeg at jeg ble rent misunnelig. Jeg sang i kor fra jeg var fem til jeg var noen og tjue, etter det har det bare blitt solosangoppdrag. Savner virkelig det å synge i kor. Nå er ikke tiden til det, men jammen om jeg ikke skal begynne i et kor når tiden er rett. Det er så utrolig gøy å synge sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneMathilde

>Du slo ihvertfall meg med 0,1kg. Neste mandag blir nok bedre. Ned er ned

 

Så sant så sant, ned er ned :D

Som kurslederen min så treffende sa så er det ikke den ene dagen eller den ene uka som teller, det er er alle dagene, alle ukene. Å gå ned i vekt er et langtidsprosjekt, og alle uker kan man ikke nødvendigvis gå ned like mye. Trikset er å ikke gå på en smell "fordi man har gjort det dårlig uansett".

 

Innimellom føler jeg at det er like mye en mental endring som en livsstilendring som skal til for at jeg skal gå ned i vekt. Jeg har gjennom årene laget så mange feller for meg selv, nå er det om å gjøre å bryte dem ned. For eksempel innrømmet jeg på kurset igår at hvis jeg ikke har hatt en god uke, må jeg alltid kjempe litt med meg selv for å møte på kurset. Den vekta kan være the brutal truth, for å si det mildt. Men i hodet mitt er det bedre å ikke møte opp og ikke se vekta svart på hvitt. Da kan jeg late som det ikke har skjedd. Sånne ting må lukes ut fort som fy!

 

Heier videre på deg, mokka-mor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant så sant, ned er ned :D/>

Som kurslederen min så treffende sa så er det ikke den ene dagen eller den ene uka som teller, det er er alle dagene, alle ukene. Å gå ned i vekt er et langtidsprosjekt, og alle uker kan man ikke nødvendigvis gå ned like mye. Trikset er å ikke gå på en smell "fordi man har gjort det dårlig uansett".

 

Innimellom føler jeg at det er like mye en mental endring som en livsstilendring som skal til for at jeg skal gå ned i vekt. Jeg har gjennom årene laget så mange feller for meg selv, nå er det om å gjøre å bryte dem ned. For eksempel innrømmet jeg på kurset igår at hvis jeg ikke har hatt en god uke, må jeg alltid kjempe litt med meg selv for å møte på kurset. Den vekta kan være the brutal truth, for å si det mildt. Men i hodet mitt er det bedre å ikke møte opp og ikke se vekta svart på hvitt. Da kan jeg late som det ikke har skjedd. Sånne ting må lukes ut fort som fy!

 

Heier videre på deg, mokka-mor!

Helt enig med deg AnneMathilde. Jeg har hatt ei uke hvor kropp, energi og humør har vært labert (Syklus og diverse som kommer av hormonelle greier) Men nå er jeg på tur ut av det igjen, og håper og tror at jeg skal greie å gå veien videre.

 

Det er alltid litt oppturer og nedturer gjennom livet, poenget er vel å se at det er greit å ta ett skritt eller to bakover før en fortsetter den rette veien ;) Ned skal jeg og det må bare ta den tid det tar.

 

Neste uke har barna mine vinterferieuke, og vi har planer om å reise bort. Campingvogn-livet er utfordrene, for der er en plass med mye flyt av god mat, god drikke og godis. Skal planlegge godt og gå masse turer, så da får jeg se hvordan det blir. Er ikke internett der inne, så jeg får ikke ført inn daglig (Må kanskje ta med ei gammel kursbok jeg har for å ha litt kontroll) Og veiing blir hoppet over, da jeg ikke er hjemme. Krysser likevel fingrene for masse godt utevær (og resultater riktig vei) B) Har jo 4,5 kg igjen til påske etter første delemål ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på tur, vinterferie, så får ikke ført dagbok. Veldig spent på hvilken vei dette går. Er vanskelig med mange fristelser. Har med skritteller, å gikk 10.000 skritt i går og 10.000 i dag på tur. Så håper det hjelper på i allefall. God lørdagskveld til alle. Kommer sterkere tilbake over helga. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneMathilde

Håper du koser deg på ferie!

Ferier er ikke bare bare når man skal ned i vekt, for min del er rutinene jeg har utviklet i hverdagen blitt alfa og omega. Og i ferier blir rutinene bare revet vekk. Men jeg er sikker på at du som er så bevisst på valg og flink til å bevege på deg kommer til å gjøre det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige mandag hadde jeg gått opp 0.9kg og har ikke følt motivasjonen og den gode driven. Rett og slett en nedtur. Men etter en runde feil vei, er det viktig å ikke gi opp. Selv om jeg må si det har vært tungt med så mye feil vei da. Vet jo at kroppen kan lagre på ekstra vann i perioder, så forsøker å holde tankene i fortsatt rettning.

 

Nå har jeg tatt meg sammen denne uka, og en snik på vekta i dag sier at jeg er tilbake til mine 98kg og ned igjen 0.9kg. Så da får vi se endelige vekta i morgen ;) I allefall motiverte denne snikingen til at jeg har vært ute å gått tur i dag i "vår"-sola (er minusgrader ute og kaldt, men deilig med skyfri himmel og sol)

 

I morgen står vanngym på programmet igjen, så det hjelper nok på igjen. Med vinterferie og sykdom, så har jeg stått over 2 uker. Bare å ta seg på tak og komme seg videre i "riktig" retning igjen ;)

 

Ha en super søndag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går veien, Mokka-mor! :D Gratulerer med fin nedgang! :) Du er på rett vei igjen - og det er det viktigste! Med litt "fast hånd på rattet" denne uka så er du trygt på veien igjen! :) Opp og ned vil jo komme innimellom - men den store kurven viser jo veldig flott ned!!! :) OG du er virkelig på GOD vei til å bli en lettere og slankere deg! :D Lykke til med ny uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...