Gå til innhold

Nickiis siste ord


Anbefalte innlegg

  • Svar 179
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei :) Har hatt noen travle dager i det siste, men jeg har ikke vært helt ute å kjøre likevel.

 

Hehe, jeg må le litt når jeg leser innlegget mitt fra forrige uke. Det er så tydelig nå, men jeg hadde ikke den fjerneste anelse da om at jeg var nokså påvirket av pms. Snakk om å ikke kjenne seg selv spesielt godt...

 

Nå er i allefall det over. Energinivået er stigende og det samme er motet og humøret. Er ikke så oppblåst heller nå, og føler meg ikke SÅ feit som jeg følte meg tidligere.

 

Stresset begynner å avta, jeg har fått ting under kontroll, så nå er det bare å kjøre på videre i god stil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Nå er jeg forvirret - tar ikke BMI hensyn til høyde? Hvorfor bruker man da høyde for å beregne den? At den ikke tar hensyn til muskelmasse vet jeg. Har lett etter innlegget du nevner også uten å finne det. Så nå sitter jeg her og klør meg i hodet... Liker forresten best den nye måten å beregne BMI på - for meg som er høy gir den et litt gunstigere tall. :) Men bruker det uansett bare som indikasjon og satser på at InBody720-målingen har rett når den forteller meg idealvekten min ettersom at den faktisk tar hensyn til muskelmassen.

 

For øvrig har du rett i at det er ikke tallene som nødvendigvis er de viktigste, men hvordan du føler deg. Men akkurat det kan heldigvis variere med humøret, og har man PMS så har man PMS så blir gjerne følelsen deretter og. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja jeg kan gjerne vurdere å si opp jobben og dra hjemmefra når PMS er på ferde... Har litt uregelmessige perioder så ofte litt vanskelig å beregne når det skjer. Har vendt meg til å tenke "venter til neste uke og ser" når det gjelder alvorlige endringer i livet og som regel har det vært lurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det var en forbigående stor-depp!! :D :D :D

Velkommen tilbake, vil jeg si, vi skal visst følges et stykke til, vi...

Skal vi si dette var siste gang på jojo-rodeoen?

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg forvirret - tar ikke BMI hensyn til høyde? Hvorfor bruker man da høyde for å beregne den? At den ikke tar hensyn til muskelmasse vet jeg. Har lett etter innlegget du nevner også uten å finne det. Så nå sitter jeg her og klør meg i hodet... Liker forresten best den nye måten å beregne BMI på - for meg som er høy gir den et litt gunstigere tall. :)/> Men bruker det uansett bare som indikasjon og satser på at InBody720-målingen har rett når den forteller meg idealvekten min ettersom at den faktisk tar hensyn til muskelmassen.

 

For øvrig har du rett i at det er ikke tallene som nødvendigvis er de viktigste, men hvordan du føler deg. Men akkurat det kan heldigvis variere med humøret, og har man PMS så har man PMS så blir gjerne følelsen deretter og. :)/>

 

Ikke meningen å forvirre deg... Jeg sa det nok litt feil... Det jeg henviste til var et innlegg hvor jeg nevnte denne artikkelen:

 

http://ipad.dagbladet.no/2013/01/21/nyheter/helse/fedme/bmi/25373468/

 

Og det tilsier jo at den gamle måten å måle bmi på ikke er nøyaktig for personer som er lavere eller høyere enn Enn viss høyde. og jo lenger bort man kommer fra den høyden jo større blir avviket... Den nye metoden å regne ut bmi på gir meg en høyere bmi enn den gamle, og det betyr at jeg er tykkere enn en høy person med samme bmi etter den gamle utregningen... Hvis vi ser bort fra muskelmasse så klart...

 

Pms gjorde meg jo fysisk "tykkere" også. var veldig oppblåst og hadde nok litt ekstra vann i kroppen... Men var jo ikke flesk da, så det forsvant jo fort igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg forvirret - tar ikke BMI hensyn til høyde? Hvorfor bruker man da høyde for å beregne den? At den ikke tar hensyn til muskelmasse vet jeg. Har lett etter innlegget du nevner også uten å finne det. Så nå sitter jeg her og klør meg i hodet... Liker forresten best den nye måten å beregne BMI på - for meg som er høy gir den et litt gunstigere tall. :)/> Men bruker det uansett bare som indikasjon og satser på at InBody720-målingen har rett når den forteller meg idealvekten min ettersom at den faktisk tar hensyn til muskelmassen.

 

For øvrig har du rett i at det er ikke tallene som nødvendigvis er de viktigste, men hvordan du føler deg. Men akkurat det kan heldigvis variere med humøret, og har man PMS så har man PMS så blir gjerne følelsen deretter og. :)/>

 

Ikke meningen å forvirre deg... Jeg sa det nok litt feil... Det jeg henviste til var et innlegg hvor jeg nevnte denne artikkelen:

 

http://ipad.dagbladet.no/2013/01/21/nyheter/helse/fedme/bmi/25373468/

 

Og det tilsier jo at den gamle måten å måle bmi på ikke er nøyaktig for personer som er lavere eller høyere enn Enn viss høyde. og jo lenger bort man kommer fra den høyden jo større blir avviket... Den nye metoden å regne ut bmi på gir meg en høyere bmi enn den gamle, og det betyr at jeg er tykkere enn en høy person med samme bmi etter den gamle utregningen... Hvis vi ser bort fra muskelmasse så klart...

 

Pms gjorde meg jo fysisk "tykkere" også. var veldig oppblåst og hadde nok litt ekstra vann i kroppen... Men var jo ikke flesk da, så det forsvant jo fort igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det var en forbigående stor-depp!! :D/> :D/> :D/>

Velkommen tilbake, vil jeg si, vi skal visst følges et stykke til, vi...

Skal vi si dette var siste gang på jojo-rodeoen?

 

;)/>

 

Ja, men det hjelper visst ikke å si det... For jeg tror jeg har sagt det minst 100 ganger, og foreløpig har det ikke funket... :P

 

Jeg sliter litt med å tro på at jeg kommer til å nå målet mitt en eller annen gang... Altså, jeg vet jeg greier å spise sånn høvelig sunt og trene bra. Men jeg tror ikke jeg greier det så strengt og lenge at jeg kommer i mål med dette her. Ikke greier jeg intensivkurer heller. Det ødela meg fullstendig. Tåler veldig dårlig å ha høyt underskudd... Eller, det virker som om jeg ikke kan spise noe særlig mindre enn ca 1400-1500 kcal daglig, men jeg kan godt trimme sånn at jeg får mer enn 1000 kcal i underskudd. Så hvis jeg bare hadde greid å trimme mye hadde jeg nok greid det. Men tidsklemma gjør det litt vanskelig. Og det er ikke bare snakk om prioritering, for man kan jo ikke prioritere bort barn, jobb og hus. Eller... Kanskje jeg kan få dette til... Jeg må tenke litt mer på dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

OK, da skjønner jeg hva du mener. Jeg har bare fått med meg at den nye beregningen er mer gunstig for oss som er høy (jeg er 180) og har ikke hengt meg så mye opp i hvordan det er for "småfolk" siden jeg nok må innse at eneste måten å bli lavere på er sammentrykking av ryggraden grunnet alder. *ler*

Men kanskje det da, dersom du føler at BMI ikke blir riktig for deg, er verd å investere i en sånn kroppsmåling som jeg har vært på. Muskelmassen hensyntatt skal jeg i følge den veie 84,9 kg som er overvektig enten jeg bruker nye eller gamle BMI-beregningen. Om det sier mest om at BMI ikke er representativt eller om min muskelmasse skal forbli usagt, men gikk selvsagt ut med følelsen av bulende muskler da jeg fikk resultatet. *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Og det er ikke bare snakk om prioritering, for man kan jo ikke prioritere bort barn, jobb og hus.

Joda, det kalles au pair og rik mann så du kan jobbe hvor mye/lite du vil - ref godeste Marthe Krogh eller hva hun heter... ;)

Og ja - jeg tøyser bare. I tilfelle noen lurte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, da skjønner jeg hva du mener. Jeg har bare fått med meg at den nye beregningen er mer gunstig for oss som er høy (jeg er 180) og har ikke hengt meg så mye opp i hvordan det er for "småfolk" siden jeg nok må innse at eneste måten å bli lavere på er sammentrykking av ryggraden grunnet alder. *ler*

Men kanskje det da, dersom du føler at BMI ikke blir riktig for deg, er verd å investere i en sånn kroppsmåling som jeg har vært på. Muskelmassen hensyntatt skal jeg i følge den veie 84,9 kg som er overvektig enten jeg bruker nye eller gamle BMI-beregningen. Om det sier mest om at BMI ikke er representativt eller om min muskelmasse skal forbli usagt, men gikk selvsagt ut med følelsen av bulende muskler da jeg fikk resultatet. *ler*

 

Det var ikke så dumt... å sjekke hva akkurat JEG bør veie i forhold til MIN høyde osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det hjelper visst ikke å si det... For jeg tror jeg har sagt det minst 100 ganger, og foreløpig har det ikke funket... :P/>

 

Jeg sliter litt med å tro på at jeg kommer til å nå målet mitt en eller annen gang... Altså, jeg vet jeg greier å spise sånn høvelig sunt og trene bra. Men jeg tror ikke jeg greier det så strengt og lenge at jeg kommer i mål med dette her. Ikke greier jeg intensivkurer heller. Det ødela meg fullstendig. Tåler veldig dårlig å ha høyt underskudd... Eller, det virker som om jeg ikke kan spise noe særlig mindre enn ca 1400-1500 kcal daglig, men jeg kan godt trimme sånn at jeg får mer enn 1000 kcal i underskudd. Så hvis jeg bare hadde greid å trimme mye hadde jeg nok greid det. Men tidsklemma gjør det litt vanskelig. Og det er ikke bare snakk om prioritering, for man kan jo ikke prioritere bort barn, jobb og hus. Eller... Kanskje jeg kan få dette til... Jeg må tenke litt mer på dette her...

 

Du vet, Nickii, målet ditt er bare et fiksert tall. Hjelper det på motivasjonen å sette et mer flytende mål, som feks "Når jeg føler meg bra og slank" eller "når denne buksa passer". Jeg merker i allefall selv at jeg har veldig lett for å gå meg vill i tall og "glemme" at jeg har rundet 40, har fått to unger og passer inn i S-størrelser når jeg svært kritisk står på vekta og vurderer innsatsen mot desimaler.

 

Denne uka har jeg gått OPP 500 gram, til tross for en temmelig akseptabel innsats. Buksa sitter løsere og rumpa oppleves strammere, og i sum føler jeg meg bedre enn på lenge.

 

Dog - 5 kilo for mye... og opp 500 gram...og det ødelegger egentlig hele gleden over å ha stått opp 4 morgener for en ellipse-økt... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet, Nickii, målet ditt er bare et fiksert tall. Hjelper det på motivasjonen å sette et mer flytende mål, som feks "Når jeg føler meg bra og slank" eller "når denne buksa passer". Jeg merker i allefall selv at jeg har veldig lett for å gå meg vill i tall og "glemme" at jeg har rundet 40, har fått to unger og passer inn i S-størrelser når jeg svært kritisk står på vekta og vurderer innsatsen mot desimaler.

 

Denne uka har jeg gått OPP 500 gram, til tross for en temmelig akseptabel innsats. Buksa sitter løsere og rumpa oppleves strammere, og i sum føler jeg meg bedre enn på lenge.

 

Dog - 5 kilo for mye... og opp 500 gram...og det ødelegger egentlig hele gleden over å ha stått opp 4 morgener for en ellipse-økt... :rolleyes:/>

 

Jeg har jo ikke et så veldig konkret mål da. Jobber mot å bli ca 50 kg, men er jo åpen for å endre på det etter hvert. Men jeg tror nok jeg må under 53 kg for å finne en trivselsvekt... Og jeg ser ikke for meg at jeg skal greie å gå ned 12-15 kg... Hvis du skjønner... Jeg prøver også å tenke at det ikke er tallet som betyr noe. Jeg vil bare ha en kropp jeg kan trives i, og leve med. En slankere, strammere kropp, helst uten valker :P

 

Dersom innsatsen har vært god, er det sikket bare resultatet som henger litt igjen. Hold ut, så slipper det nok i løpet av en uke eller to ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, da skjønner jeg hva du mener. Jeg har bare fått med meg at den nye beregningen er mer gunstig for oss som er høy (jeg er 180) og har ikke hengt meg så mye opp i hvordan det er for "småfolk" siden jeg nok må innse at eneste måten å bli lavere på er sammentrykking av ryggraden grunnet alder. *ler*

Men kanskje det da, dersom du føler at BMI ikke blir riktig for deg, er verd å investere i en sånn kroppsmåling som jeg har vært på. Muskelmassen hensyntatt skal jeg i følge den veie 84,9 kg som er overvektig enten jeg bruker nye eller gamle BMI-beregningen. Om det sier mest om at BMI ikke er representativt eller om min muskelmasse skal forbli usagt, men gikk selvsagt ut med følelsen av bulende muskler da jeg fikk resultatet. *ler*

 

Joda, den nye bmi-utregninger stemmer sånn høvelig med min oppfatning. Den sier at jeg må under 56 kg for å være normalvektig, og det stemmer i alle fall bedre enn 58 kg etter den gamle utregningen.

 

Det som var poenget var at koala sammenlignet meg og henne ut fra at vi hadde samme bmi. Og da tok hun utgangspunkt i den bmien etter gammel utregning, som ikke tok hensyn til at jeg var lav. Etter ny måte å regne på har jeg en bmi på 29,18 i stedet for 27,77. Så det burde gi et bedre bilde på hvor overvektig jeg faktisk er.

 

Høres ut som du har en god porsjon muskelmasse ;) Jeg jobber med den saken, og har nok greid å øke den litt, sånn at det vil være naturlig for meg å ligge litt i øvre del av normalverdien av bmi. Men det er jo fortsatt et stykke dit ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det kalles au pair og rik mann så du kan jobbe hvor mye/lite du vil - ref godeste Marthe Krogh eller hva hun heter... ;)/>

Og ja - jeg tøyser bare. I tilfelle noen lurte.

 

Hehe, ja, det er vel bare å ta seg sammen ;) Problemet er bare at det ikke er så lett å skaffe seg en rik mann når man ikke er slank, pen og sånt...

 

Trenger rik mann for å bli slank - trenger å bli slank for å få rik mann...

 

Eller så må jeg få min nåværende mann til å bli rik... Får få ham til å levere en lottokupong i morgen, så kanskje det finnes en mulighet for det... Tror ikke det er så mange andre muligheter...

 

Så for å oppsummere... Sjangsen for at jeg skal lykkes med slankingen er like stor som å vinne i lotto!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvveis ja... Det var en gang... Nå er det en hel korridor... Uten at jeg har veid meg, så tipper jeg på at jeg nærmer meg 70 igjen... Tenker ca 68 kg :(

 

Jeg har mistet troen på meg selv. Skal jeg greie dette her, så må jeg gjøre noe nytt... Må bare finne ut hva.... Jeg har jo ikke prøvd ALT selv om det føles sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

66,4 i går kveld, så sikkert noe lettere i morges. Men det er likevel ganske skrekkelig!

 

Er i gang med planlegging av ny strategi. Jeg tror jeg vet hva som skal til, hva jeg må gjøre, og hvordan. Så det er vel egentlig bare å sette i gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel bare å sette i gang. ;)

 

Det har vært mitt "påskemantra" i år - det er bare å gjøre det. Det er ikke noe hokus pokus eller heksekunst, det er mindre inn og mer ut! Simple as that - og hvorfor i huleste heite er det da så innmari vanskelig!!????

 

Men NÅ er jeg i gang. Har kommet godt i gang med trening i vinter og har tenkt å høste fruktene av det ved å spise smartere - DET må da hjelpe meg til å holde meg under 70 en gang for alle...

 

Vi er flere i samme båt, Nickii, skulle vi heise seil og styre mot mål da tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

66,4 er jo 1,6 bedre enn de fryktede 68, og det er vel positivt? Og som du selv sier - sikkert lavere på morgenkvisten. Ikke at det er noen grunn til å hvile på laubærene av den grunn. GO FOR IT! sier jeg! Hvis strategien er klar er det da ingen grunn til å vente!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

"The number of the beast"?? Isj.

Men som Slippe sier, vi er visst flere i samme båt om dagen. Og som jeg sa inne hos koala også, nå har vi hele april til å se fremover og jobbe fokusert! Det er lenge til mai, heldigvis. Hehe! Vi holder ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...