Gå til innhold

Nickiis siste ord


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva jeg skal skrive lenger...

 

Jeg har lyst å skrive masse positivt, om motivasjon, fokus og se fremover... Men det føles bare helt teit... For jeg har gjort det så mange ganger... Bare for å tryne etter noen få dager/uker...

 

Jeg kunne skrevet å kjeftet på meg selv, over hvor dum jeg er som ikke greier å ta meg sammen... Men det har jeg også skrevet 100 ganger før. I tillegg har jeg ikke lyst å deppe...

 

Jeg har troen. Men det er i dag... Men jeg vet hvor fort det der snur... I morgen gir jeg opp og spiser en stor sjokoladeplate, og siden jeg allerede har sprukket kjører jeg på med potetgull og kjeks og hva annet jeg kan få tak i av kaloribomber...

 

Jeg må jo være helt schizofren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 179
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Schizofren, ja - det har jeg diagnostisert meg som mange ganger i denne prosessen. Trøsten får være at hver gang vi tror vi har oppdaget alle svakheter og fallgruber, så dukker det opp noen nye og vi blir litt klokere hver gang... :rolleyes:

 

Vet ikke om du har vært innom tråden min i det siste, men i går skrev jeg en epistel om infiltratørterroristhjernecellen min. Da hadde det nettopp gått opp for meg at selvtilfredshet er en fiende... Nettopp det at jeg har vært så flink - og da snakker vi om at jeg føler meg på topp - gjør at jeg begynner å sabotere temmelig bevisst for meg selv.

 

Jeg argumenterer - bokstavelig talt og helt virkelig - for meg selv for hvorfor ikke trene, hvorfor bør jeg unne meg sjokolade....

 

Om det er noe trøst.... Jeg veier 4-6 kilo over målvekt fordi jeg var så flink før jul. Nemlig..... :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg blir så mye klokere jeg... Gjør jo den samme feilen om og om igjen ser det ut som :rolleyes:

 

Infiltratørterroristhjernecelle... Tror jeg har flere av dem! Kanskje vi er nødt til å stille strengere krav til oss selv, slik at vi ikke blir så lett fornøyde...

 

Ikke så rart hvis viljen og viljestyrken blir større dess mer misfornøyd en er... I så fall så skal jeg være seriøst misfornøyd med meg selv fremover!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke så rart hvis viljen og viljestyrken blir større dess mer misfornøyd en er... I så fall så skal jeg være seriøst misfornøyd med meg selv fremover!! :P

 

 

Jeg greide jo til slutt å ta nye grep nå, men det har "sullet og gått" hele vinteren - dvs. etter jul. Litt på og litt av og vekt stabil rett under 70. Jeg ble bare så drittlei tilslutt, og DA satt plutselig viljestyrken.

 

Jeg tror jeg ser et lite mønster hos meg selv, og det later til at hver gang jeg faktisk klarer å holde fokus mer enn to og en kvart dag så er "oppstartsdagen" satt en tid i forveien, "første dag etter ferien"-type, og jeg er formidabelt misfornøyd med meg selv, dog mer sint-misfornøyd enn trist-misfornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fredag. Jeg har klart meg veldig bra denne uken. Men jeg har en hel helg til å sabotere meg selv på... Så det er ingen grunn til å føle meg fornøyd med ukens innsats, fordi uken er jo ikke over ennå!!

 

Planen er null utskeielser, sunn mat og ikke slite ut sofaputene så veldig... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu! Da kan jeg trygt konkludere med at jeg har klart med bra hele uken :) 13,5 trimpoeng, noe jeg er fornøyd med ettersom jeg har hatt vond nakke og rygg og følt at jeg har tatt det md ro.

 

Kostholdet har vært bra. Men det er rom for forbedringer. Spesielt det med å få mer fisk på menyen og noe mer grønnsaker.

 

Så får jeg trå på vekten i morgen tidlig, å se resultatet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Så bra, Nickii :) Og 13.5 TP med vond rygg og nakke, det er imponerende!! Håper det ikke blir sittende i mye lenger nå. Masse lykke til med veiing i morgen, tvi-tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Så bra at du klarte en hel uke!

 

Fisk er ikke helt enkelt for meg å få i meg heller, men har nå oppdaget disse Findusgreiene de reklamerer på på TV. Har bare smakt den med pesto foreløpig, og den synes jeg var ganske så god! Har vel faktisk spist det hele fire ganger - er jo to poser i en pakke. Sist hadde jeg pesto i kjøleskapet og tok på litt ekstra, og det gjorde seg. Hadde ris og raspet gulrot til ene gangen, men synes faktisk det var best med fullkornspasta (sikkert pga. pestoen) og lettkokte grønnsaker (beholde litt tyggemotstand er best synes jeg).

 

Anyway - håper kommende uke går like strålende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva jeg skal si om vekta i dag... Det er 0,9 ned fra forrige mandag, men på stedet hvil fra fredag. Så helgen brakte lite minus til regnestykket, men det ble i alle fall ikke pluss.

 

65,2 kg. Snart under 65 igjen :D

 

Det med fisk er mest vanskelig pga at samboeren min griner på nesen når jeg foreslår fisk til middag. Han vil helst spise pommes frites, biff, hamburger, svinekjøtt... Så vil ungene ha pølse, hamburger, spagetti, pasta, pannekaker... Mens jeg vil ha grønnsaker, rent kjøtt/karbonadedeig/kylling/fisk og kanskje noe fullkornspasta/ris...

 

Utfordrende å lage middag til hele familien ja. Men tror jammen jeg skal prøve noen av de Findusgreiene. Det er jo verd et forsøk i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, min favoritt er laks, eller Prinsessefisk (til jenter) siden den er rosa ;)/> Ungene elsker det også. Kan varieres i det uendelige. Kjøper skinn og beinfrie fileter på Rema 1000 eller Kiwi, billig og bra! For en mann som ikke liker fisk ville jeg prøvd grill-trikset. Pensler filetene med barbeque-saus (min favoritt er den med honey/hickory) og griller et 1-2min på hver side. Server gjerne med tradisjonelt grill-tilbehør.;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og jentene mine er også veldig glad i "rosa-fisk" som vi kaller det :) Men samboeren klager over at han blir dårlig i magen av det...

 

Men det med å grille fisk og ha tradisjonelt grill-tilbehør, det var et lurt forslag! Og da kan vi jo grille både laks og annen fisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææææsj for en elendig uke!

 

Jeg synes ikke jeg har vært så håpløs egentlig. En av dagene oversteg jeg kaloribudsjettet, men med vanlig mat. Så jeg har vært flink nok å holde meg unna snop og sånt...

 

Men vekta har økt og er nå på 65,9 :(

 

Jeg har hatt et noe lavt energinivå denne uka. Jeg vet at det skyldes lite søvn, så nå blir det fullt fokus på søvn fremover!

 

Med nok søvn får jeg forhåpentligvis overskudd til å være litt mer aktiv! Så sånn er det!

 

Planen for helgen er samme som forrige helg! Ikke slite ut sofaputene, og strenge rammer for kostholdet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, kjedelig!!

 

Veldig lurt å ha fokus på søvn. Jeg merker veldig godt søvnen på både aktivitetsnivå og hvor flink / lite flink jeg er med mat.

 

Personlig så kjenner jeg veldig på at allergien satte fart med varmen, så nå har jeg begynt å spise tabletter og håper det hjelper raskt. Bomull i hodet og en følelse av å være vaskefille.... men på en merkelig måte også energisk. Det siste kommer nok av at jeg har vært veldig flink til å trene i det siste. :D

 

Neste uke har vi gått ned begge to, Nickii, men jeg kommer ikke til å veie meg. Jeg parkerer vekta i 14 dager for å komme ut av den deppe-modusen jeg har når jeg går på vekta. "Feil" vekt gir allskens grobunn for sabotasjedustene som bor i hjernen min.

 

Jeg skal fortsette å trene like godt, men tror det blir vanskeligere med mat nå som jeg i neste uke og neste helg har 5 dager på reisefot (les:hotell...)

 

Målet er å ha et solid kaloriunderskudd, selv om kanskje ikke alt jeg putter innpå er av smarteste sort, så får jeg pakke joggesko og treningsklær for å klare det. :D

 

God helg, Nickii! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag trodde jeg virkelig ikke mine egne øyne da jeg trådte opp på vekta... 66,4 og opp 1,2 kg!!!

 

Hva skjer??? Jeg kjenner på klærne også at jeg har blitt rundere... Igjen, hva skjer??

 

Som jeg haaaater slanking!!! Skulle ønske jeg hadde råd til fettsuging!!!

 

Pust... Pust... 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10...

 

Jeg vet at det ikke nytter å fortvile. Her må jeg bare foreta en del endringer.

 

Nr 1: Bort med alt av brødmat/melmat, hvete skal UT av kostholdet!

Nr 2: Bort med potet/ris/pasta, inn med grønnsaker

Nr 3: Kutte ut alle matvarer med høy kaloritetthet, spesielt nøtter/mandler

Nr 4: Øke intensiteten på trening

Nr 5: Øke hverdagsaktiviteten

Nr 6: Tilstrekkelig søvn

Nr 7: Tilstrekkelig vann

 

Ja... Da vet ikke jeg flere tiltak... Men disse er gode, og har funket før. Så satser på at de skal fungere knallbra nå også!

 

Knallfokus fremover mot 17. mai nå. Bunaden skal slippe og syes ut igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Den varierende vekten er utrolig irriterende. Selv hadde jeg gått opp 400 gram i dag, men prøve å ikke henge meg opp i det siden det ikke er offisiell veiedag før på mandag igjen. Som igjen gjør meg irritert på meg selv for at jeg i det hele tatt gidder gå på vekten mellom de offisielle veiingene. Hva er egentlig vitsen? Hva prøver jeg liksom å oppnå med det? Greit i perioder hvor man "utforsker" ting, som hvilken effekt gangsperr, menstruasjon e.l. har på vekten. Men ellers? Totalt meningsløst i min verden! Akkja. Det var dagens irritasjon på meg selv. :)

 

Når det er sagt er det jo veldig bra at din vekt var litt mer samarbeidsvillig i dag enn i går! Intervaller hørtes forresten grusomt ut... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kanskje ikke så lurt å veie daglig. Jeg har jo egentlig offisiell veiedag mandager, så alt jeg veier i mellom tar jeg med en klype salt. Men normalt sett svinger jeg veldig lite fra dag til dag. Og i alle fall ikke mer enn ett til to hekto...

 

Tror denne mandagsveiinga ikke var helt korrekt, for synes det var rart jeg skulle gå opp 1,2 kg på en uke, når jeg egentlig følte at jeg hadde vært sånn noenlunde flink... Så at jeg rykket ned 0,6 til i dag beviser vel bare at gårsdagens veiing sannsynligvis var påvirket av andre faktorer enn ren fettprosent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme vekt i dag som i går.

 

I går ble det en gåtur på 8 km med snittfart på 6 km/t. Fornøyd med det :)

 

I dag blir det intervall igjen :o Å hvor jeg gruer... Så blir det vel en passelig styrkeøkt etterpå... Hvis den ikke blir utsatt til i morgen pga vond rygg/nakke.

 

Fredag blir det helt treningsfritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Snittfart på 6 når man er ute og går langs veien synes jeg er veldig bra! Har klart det selv, men da har jeg gått en runde som var rimelig flat. Der jeg bor nå er det jo bakker overalt som på mange måter er greit men på andre måter er det fryktelig irriterende... *ler* En ting som er sikkert og visst er at jeg nok aldri klarer å gå langs veien i de samme 7 km/t som jeg går på tredemøllen.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i grunn er det kanskje ikke så verst med 6 km/t... I alle fall sammenlignet med hastigheten jeg pleide å ha før i tiden... Sneglefart! Gikk sammen med moren min, og før måtte hun alltid slakke av å vente på meg. Nå er det hun som blir sliten av å gå sammen med meg :D

 

I dag var vekta nede på 65,2 :D :D :D

 

Jeg føler at jeg begynner å få god kontroll nå. Det skorter fortsatt litt på vann og søvn, men Roma ble ikke bygget på en dag ;)

 

I dag blir det 0 trening, men kosetur i bassenget med barna, så da blir det i hvert fall litt aktivitet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god uke så langt. Jeg tør ikke si at nå er jeg virkelig i gang igjen. For det er så teit når jeg sier det gang på gang, men mister grepet like raskt igjen.

 

Jeg får bare ta en dag om gangen...

 

Men jeg har noen motivasjonsfaktorer som hjelper på fokuset nå:

 

- Bunaden skal passe 17. mai. Brukte den i fjor, og da var jeg omkring 63 kg, så det burde være helt overkommelig :)

 

- Skal i bryllup i juli, da skal finkjolen passe, og tipper jeg må et lite stykke under 60 kg for at den skal sitte pent... Går jeg ned 0,5 kg pr uke er det helt overkommelig :)

 

- Har planer om et brystløft. Og da må jeg være sånn høvelig ferdigslanket før da... Og helst skulle jeg fått det overstått før jul. Så jeg jobber mot det målet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her oser det av positive resultater og innsats, jo!

Herlig!! :)

 

Rask helgehilsen fra meg - straks på vei til Baldus cup på Lillehammer for full hotellhelg... ;) GOOD HELG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...