Gå til innhold

Runde to


Gjest StinePetrine
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Mamsen- SJ

Du er bare rå StinePetrine!!

Flink til å trene og gå tur. Skikkelig inspirerende for meg i hvertfall!!

 

Ha en flott tur i høstverden!! Er så fint ute nå med alle fargene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Hei dere!

 

Så herlig å komme tilbake til så fine kommenatarer fra dere! Jeg har nettopp kommet hjem fra en flott helt på hytta, det har blitt to toppturer, og jeg kan registerer om 1048 og 1338 kcal forbrent på de to turene. Men det er nok lårene mine som kommer til å registrere det meste av dette, hehe. I dag gikk det virkelig rett opp, men det er så verdt det! Jeg opplever at jeg higer etter å komme helt opp på toppen, og så fort jeg er nede igjen fra toppen, begynner jeg å planlegge neste tur. Fjellturer, spesielt toppturer, er virkelig noe jeg er helt frelst av! Og da er det jammen meg godt å ha kondisjonen til å kunne nyte det! Jeg blir så glad når jeg vet at dette er en forandring jeg har gjort, jeg har gjort meg selv egentlig relativt greit trent, sterk og klar for det å møte utfordringer. Jeg er ikke redd for å bli sliten, men jeg liker det. Det er ikke slik at alt er perfekt her i heimen altså, jeg er elendig til å spise grønnsaker innimellom, og har i det siste snoket litt i skapene, men jeg begynner å bli fornøyd med trenignsformen min =) Og jeg vet det bare skal bli bedre ;)

 

Nyt siste rest av søndagen, her skal neste uke planlegges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Gårsdagens veiing viste overraskende 0,2kg opp. Vet ikke helt hvorfor, for uken som var var ganske så strøken, med hele 31,8 trimpoeng. Kursleder trodde sistnevnte kunne være avgjørende, at kroppen ikke hadde fått nok mat og litt diverse. Men jeg tar det ikke så tungt. Jeg hadde en flott uke forrige uke, med flere oppturer i form av personlig mestring i forhold til trening.

 

Så jeg gyver løs på en ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

31,8 trimpoeng???? Er det mulig, sier bare jeg.... :) Men kjempeflott at du tar den lille oppgangen på den måten, personlig mestring er jo uansett et av de beste resultatene man kan få med tanke på fremtiden. Så grattis med den! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Det er visst mulig, hehe! Jeg er skikkelig teningsgiret om dagen, jeg vil løpe hele tiden, hehe! Og med fire toppturer på ei uke er det klart at trimpoengene kommer snikende ;) Og jeg vet jo at jeg har ikke gått opp i fett denne uka, sikekrt bare kroppen som har reagert litt på alle bakkene og den friske fjelluften ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

I går hadde jeg PT-time igjen. Det kjenner kroppen i dag, jeg er ikke like støl som første gang, men kjenner jeg meg selv rett kjenner jeg det enda bedre i morgen! Vi kjørte sirkeltrening, løping, roing, push-ups (au), utfall, knebøy med og uten stang, markløft, nedtrekk og en helt horribel knebøyøvelse der jeg flytter meg sidelengs med strikk rundt beina bare sånn for å få en superdupereffekt. Sistnevnte kjenner jeg i dag, hehe, beina dirret skikkelig i går! Jeg har mange gode treningsopplevelser, under timen i går løp jeg i 11km/t i alle intervallene, uten å kollapse! Løpeformen kjenner jeg forbedrer seg raskt, det er så gøy!

 

I kveld skal jeg på oktoberfest med jobben, jeg er litt sær og står over alkoholen i kveld, og kommer en time eller to etter oppstart for å få med meg spinningtimen (og slippe litt av middagen). Det blir godt med gelh nå, men mye av den blir benyttet til jobb. Tenker å ta en cafetur på lørdag å få unnagjort en hel del der. En av tingene jeg har lært under denne prosessen, gjøre hverdagslige ting til noe hyggelig. Få "kosen" på en annen måte enn å spise søtsaker.

 

Ha en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Huff, det hørtes ut som en slitsom time! *ler* Har aldri hatt sirkeltrening med min PT, når jeg leser om din kjenner jeg at det er like greit.

 

Du er blitt rå på den løpingen altså! Jeg løp intervaller i går for første gang på noen uker, og merkelig nok synes jeg det gikk litt sent - da løp jeg på 9,7 og gikk på 7. Så neste gang prøver vi litt høyere fart og ser hvordan det går. :)

 

Kos deg på oktoberfest i kveld, og riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Oktoberfest, puh! Jeg hadde jo bestemt meg for å ikke drikke, det jeg ikke tenkte på er at vi er jo alltid i lag i en konkurranserunde, der man på to av postene skal drikke. Det ene var en liten shot, og den andre en klassisk ølstyrtingkonkurranse. Så det ble en øl og en shot på meg, samt to ruter melkesjokolade og en halv neve potetgull. Det er jo ikke allverdens, men jeg sitter nå igjen med følelsen av å ha kastet bort mange kcal på tulleting.

 

Ellers så er jeg litt fæl til å kikke i skapene om dagen, er ikke så mye å finne der, men det blir litt rosiner i ny og ne. Allikevel er det følelsen av det å ikke kunne la være som er utrivelig.

 

I dag skal jeg avgårde og rydde etter oktoberfesten, jogge med ei venninne, ta en cafetur og gjøre litt jobbting, rydde/vaske hjemme og spise middag ute med ei venninne. En full og litt hektisk dag, men det blir godt å få gjort unna litt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt forstå at disse ekstra kalorier er kjipe - skal man først unne seg noe, så vil man jo nyte det til fulle!!

Men så er det bare kalorier, som kanskje utgjør en dag eller to ekstra i den store sammenhengen. Jeg er imponert over alt du har fått til hittil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir utrolig inspirert av å lese tråden din :) Jeg kjenner meg igjen i mye, selv om jeg fremdeles er i startfasen med 3-sifret vekt. Toppturer er fantastisk og jeg planlegger også neste tur så fort jeg er nede fra første, hehe :)

 

34 min kontinuerlig jogging - wow! Imponert! Jeg prøvde meg på jogging for første gang forrige uke, fy søren så tungt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Tusen takk Zizzy og Melody! Det er så hyggelig med slike flotte tilbakemeldinger! Varmer en litt sliten kropp ;)

 

Jeg er sulten om dagen, eller skal jeg kalle det fysen?! Jeg vet sannelig ikke. Jeg har posjonert ut frukten min for å få litt mer mat gjennom dagen, og det hjelper noe. Jeg tenker fælt på det at jeg sannsynligvis snart skal ned en meny, og lurer på hvordan det skal gå. Det er ikke det at jeg trenger søtsaker, men jeg ønsker med brødskiver med godt pålegg og middag, en snål ting å fyse på men, hehe.

 

I går var vi ute og spiste, de andre tok ett par øl, jeg sto over. Men jeg unnet meg en god pasta med fløtesaus og bacon, fyfy. Jeg spiste ikke halvparten engang, kanskje 1/3, og rørte ikke brødet og smøret som kom med, men jeg føler allikevel at denne helgen har vært så som så. Ble et halvt rundstykke ekstra til cafefrokosten min i dag og, med herlig hjemmelaget prim. Så ja, jeg har denne helgen tillatt meg mer enn jeg pleier. Jeg er livredd for å miste kontrollen og falle av nå om dagen. Jeg trener fortsatt iherdig, men jeg synes maten er utfordrende. De to neste søndagene blir det ikke cafefrokost (kanskje like greit), det er fjelltur og hyttetur de neste helgene. Som sagt, jeg er livredd for å gå opp i vekt. Spesielt med tanke på forrige ukes oppgang etter en strøken uke med 32 trimpoeng. Jeg er spent på tirsdagens veiing etter denne helgen. Det er ikke det at det er de store utskeielsene, men annerledes mat enn det jeg bruker å spise, og den ene ølen og jagershoten på fredag.

 

Jeg snakket med ei venninne om dette istad, og forklarte min dårlige samvittighet for et halvt rundstykke ekstra til frokosten. Vi kom frem til det at det er igrunn bra at jeg får denne dårlige samvittigehten, for da er jeg klar over hvor forsiktig jeg skal være for å ikke gå opp. Samtidig er det ikke unaturlig at man får tyngre perioder i denne prosessen. For meg har det gått veldig bra veldig lenge, og det er jeg så takknemmelig for. At jeg har en tyngre periode nå i forhold til mat er kanskje ikke så rart. Jeg må bare kjempe meg gjennom det. Frem til nå har jeg ikke hatt den smellen jeg har fryktet så inderlig, den hvor jeg kjøper inn potetgull, godteri og andre usunnheter og spiser de hjemme alene. Det er det jeg har fryktet mest. Det tror jeg ikke at jeg kommer til å gjøre heller. Jeg vet at jeg har prestert veldig mye bra de siste månedene, og jeg er virkelig en annen jente nå, en gladere, mer harmonisk og lykkerligere person. Jeg har mye mer energi, og det er ikke snakk om at jeg vil gå igjennom denne prosessen en gang til, det er ikke aktuelt. Jeg skal klare dette, jeg må bare kutte ut det bittelille ekstra.

 

Puh, dette var det deilig å lufte! Kan ellers melde om 1200 kcal forbrent i dag. Det tar jammen meg lenger tid nå enn da kroppen var større! I dag har det vært 15 min jogging, en spinningtime, styrketrening i ca 1 time og en gåtur på 1 time med ei venninne. Med andre ord, ei som har dårlig samvittighet og er irritert på seg selv etter litt feil matprioriteringer denne helgen! Takk og lov for at treningslysten min er stor om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

jeg skal lese meg litt opp i tråden din litt etterhvert, men vil bare si til deg at du er helt rå!

så vil jeg si at du trenge rikke ha dårlig samvittighet for den maten, vettu det er kansje bra at følelesen kommer på en måte, men ikke at den gjør deg dårlig. vi er mennesker og vi er i et liv og har situasjoner og når du har kommet dit at du ikke faller tilbake på og gjemme deg hjemme med godisen, du koste deg med mate og det gjør ikke noe bare det ikke fortsetter imorgen..... du fortsetter bare og ja noen ganger kan man godt trene litt ekstra men du trenger ikke og presse deg til 1200 kcal om du ikke vil!

 

du har gjort så mye bra!! du er et forbilde!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Det ble -0,5 denne uken. Ble anbefalt å gå ned til 1750-1800 kcal ettersom det går gått tregt de siste ukene, til tross for 32 17 trimpoeng disse ukene. Tilsammen -0,3kg på to uker, ettersom jeg av uforståelige grunner gikk opp 0,2kg forrige uke. Tok det ikke tungt da i og med at jeg visste at jeg hadde gjort alt rett, men ble litt skuffet i dag. Hadde regnet med et stort vekttap, men den gang ei.

Men jeg hever hodet, reiser meg og fortsetter. Et tap på -0,5 er absolutt bedre enn å stå stille eller gå opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Synes 0,5 er bra, jeg - oppgang forrige uke eller ikke! Forrige uke er liksom forrige uke, kan ikke gjøre noe med det nå likevel. Men å gå ned litt i kalorier er sikkert ikke allverdens dumt. Du klarer jo garantert dette uansett, selv om det nok går litt tregere nå når du nærmer deg slutten. For det gjør du jo. Du har jo bare hvor mange kilo igjen? Mellom 10 og 15 et sted? Og du har gått ned over 40? Tenk så nærme det er.... YAY!!!! Klapp på skulderen for vel gjennomført så langt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Altså, jeg har gått ned nøyaktig 44 kilo nå, og har 13 igjen. Så jeg nærmer meg. Og jeg skal ikke "klage" over 0,5kg. Men det at jeg nærmer meg slutten gjør meg litt utålmodig, jeg er spent på hvordan jeg vil se ut til slutt, om huden min vil bli stram igjen, om jeg får dekket en brystreduksjon (legen på mandag), vil jeg føle meg bra når jeg er ferdig, og mange flere spørsmål. Jeg stresser nok litt med det å bli ferdig, men samtidig er jeg klar over det at selvom jeg kommer i mål fort, så vil det ikke bety at da er alt kun fryd og gammen. Jeg er så frustrert over singeltilværelsen om dagen, og på en eller annen måte tenker jeg at når jeg kommer i mål vektmessig vil nok det også løse seg, for da er jeg fin nok til at noen vil ha meg. Helt tullete tankegang, for jeg vet igrunn at jeg er både søt og grei, og at jeg er sosialt oppegående og hyggelig (skyver janteloven litt unna akkurat nå, ikke så ofte jeg gjør det ;) ), så det at jeg nå har 13 kilo for mye gjør meg ikke frastøtende, hehe. Litt kjipt akkurat på den fronten om dagen, selvom jeg vet at jeg må nok jobbe litt for det, det er bare så vanskelig!

 

Ellers er høstens dugnad i borettslaget unnagjort, puh! Og nå er jeg snart klar for quiz, en dag til, så HELG! Ukene flyr unna, og nå er det meldt snø, jeg er sannelig ikke klar for vinter og jul (og alle julens fristelser, mitt svake punkt nummer 1, kanskje på delt linje med smågodt, jule/påskemarsipan). Godt det er noen uker igjen!

 

Hva bruker dere frimerkene deres til? Jeg vurderer å bytte min relativt faste frimerkekos, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Utålmodig? Tell me about it..... *ler* Men fy søren du er rå... Har du opplevd at folk - da tenker jeg litt perifere bekjente/folk du ikke har sett siden før du begynte - ikke kjenner deg igjen? Det har jeg opplevd ganske mye. Men så har jeg i tillegg forandret frisyre fra å være kort og mørk til å ha kort, lys bob. Hjelper nok ikke det heller. ;)

 

Kjæresteproblematikken kjenner jeg meg godt igjen i. Jeg må snart innse at drømmemannen kommer ikke til å komme og banke på døren, men selv om jeg er blitt ganske slank er ikke nødvendigvis selvfølelsen helt tilstede. For det er alltid noe å rakke ned på seg selv for selv om jeg også er både søt, grei, hyggelig og alt det der. Jeg fikk meg jo betal-profil på Match uten at det førte noen sted så nå har jeg latt abonnementet løpe ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Kanskje Roede-metoden burde hatt et sjekkekurs kombinert med Hold Vekten-kurset?! Et Hold-Vekten-Og-Finn-Mannen-I-Ditt-Liv-kurs ;)

 

Jeg har faktisk opplevd at enkelte kikker litt ekstra på meg, eller at noen jeg ikke har sett på en stund blir stående å stirre litt en stund. Hehe, jeg vet jo så godt hva de tenker og vil si, noen sier det, og andre bare fortsetter å kikke. Veldig morsomt.

 

I går og i dag blir det egentrening på meg. Gårsdagen var hektisk, så jeg rakk kun 35 minutters trening, løp 20 og trente styrke de siste 15. Men jeg dro, til tross for at dagen hadde blitt mindre travel om jeg hadde droppet. Velig glad jeg dro! I dag blir det også løping og styrketrening. Jeg er deilig støl i arm- og ryggmusklene om dagen. Det er noe jeg ikke er helt vant til. Kroppen min blir sjelden ordentlig støl, men nå som jeg trener muskelgrupper jeg ikke er vant til kjenner jeg det.

 

Ellers har det gått greit å kutte ned til 1750-1800kcal. Litt utfordrende ettersom jeg har tilført ca 55-60 nye daglige kcal i form av grapefruktjuice på morgen, men det går. Kutter litt på karbohydratene til middag, og innimellom litt kjøttmengden til middag. Så da er jeg spent på hva vekten viser på tirsdag, skjønt det er jeg alltid. Første jeg tenker på etter jeg har gått av vekten! Hehe.

 

Ha en flott helg dere, her har jeg våknet tidlig, laget en god havregrynsfrokost, en kopp te og er klar for en liten filmtittingstund i senga mens jeg venter på at sola skal stå opp og dagen begynner =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei StinePetrine.. Sniker litt rundt her og leter etter inspirasjon. Har du virkelig gått ned 40 kilo siden januar?

 

Eg er også nesten i gang med runde 2. Så vidt startet. Har ikke gått GR før, men gikk ned ca 20 kilo for rundt 10 år siden. Nå nærmer eg meg utgangspunktet for starten da. Det vil si at de 10 første kom på relativt raskt og de neste 10 over noen år osv osv. Eg må få det til denne gangen, eg må fullføre og eg må bli der :)

 

Eg kan ikke gjøre dette flere ganger..

 

Du er en inspirasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

2XL - Heihei! Det stememr, 44 kilo siden 8.januar for å være helt nøyaktig ;) Jeg bestemte meg for at nå var det på tide å komme igang, og denne gangen er det ikke aktuelt å ikke fullføre. Jeg har jobbet mye med den mentale biten, både hvorfor jeg har blitt overvektig, hva jeg skal gjøre når jeg kommer i trivselsvekten min og jobbet mye rundt bevisstgjøring av uvaner/vaner. Som du sier, så vil heller ikke jeg gjøre dette flere ganger. Jeg gikk ned 33 kilo for noen år siden, alle de pluss ca 20 til kom på, helt forferdelig, men et faktum. Nå har jeg tatt skikkelig tak i det og det er jammen meg deilig!

LYKKE TIL PÅ REISEN DIN! Gjør den til noe positivt der du opplever mestring og glede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

I morgen er det klart for nytt kurs. Nytt kurs, nye muligheter. Jeg er litt spent på vektresultatet dene uken i og med at jeg har kuttet litt i kcalinntak denne uken. Snikveide meg hos foreldrene mine i går, og det så lovende ut, men samtidig er jeg klar over at vektene viser litt forskjellig, så det blir spennende!

 

Jeg synes det er stas med ny kursbok, kunne fylle ut litt på de ulike sidene, og se på nye oppskrifter. Ikke minst helt blanke ark i form av vektkurve og centimetermålinger. Gleder meg allerede til å fylle ut =)

 

Nå venter dagens høydepunkt, kveldsmaten! Hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

I dag er det en stor dag her i gården! I dag har vekten gått ned 1,9kg, hvilket betyr at jeg nå veier 86,6kg. Når jeg nå er i denne vekten betyr det at jeg ikke lenger kategoriseres som "fedme" på BMI-skalaen. Jeg prøver å ikke tenke så fælt på den BMI-en, men akkurat når det kommer til den fedmebiten har jeg tenkt litt, og nå er jeg ikke der lenger. FY SÅ HERLIG!!! Dette var en god start på nytt kurs!

 

I tillegg er jeg selvsagt superfornøyd med at vekten har gått såpass ned den siste uken. Mindre trimpoeng (ca 12-13, de er jo så mye mer krevende å få nå som vekten minker), daglig inntak på 1750-1800kcal og ett galss grapefruktjuice til frokost har vært endringen denne uken. Fortsetter med det den kommende uka =)

 

Ha det strålende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med super nedgang :) kjempeflott at bmi har gått ned og du ikke lenger er i fedme kategorien. Tenker ikke så mye på bmi jeg heller siden den ikke er helt riktigmed tanke på muskler å sånn, men gleder meg til jeg kommer under fedme grensen jeg også, men har en god del kg å ta av ennå før jeg er der.

 

Ha en flott og sunn uke videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

I dag fikk jeg melding av PT-en min der det sto at han måtte avlyse timen i dag. TAKK OG LOV tenkte jeg, for beina mine, spesielt lårene, er helt møre! Tok da den beslutningen at jeg dropper treningen i dag, og tar ett par hviledager for lårene. I helgen blir det hyttetur, drar rett etter jobb i morgen, så får ikke trent da, men det blir en fjelltur på lørdag.

 

Jeg vet ikke helt hva de møre lårene mine kommer av, de er liksom ikke støle, men slitne. De har jo ikke trent noe mer enn vanlig den forrige uken, heller litt mindre. Kan det komme av at jeg har kuttet litt i kcal-inntak? Noen som vet?

 

Ellers har jeg en utfordring i helgen, hyttetur med to venninner. Det virker jo som om det skal bli riktig så hyggelig, og det vet jeg at det gjør, men måltidsrytme, litt snacks og diverse gjør det alltid utfordrende. Skal planlegge litt mat og pakke etterpå. Og de er jo innenforstått med prosjektet mitt, og middagene blir reker og loff på fredag, og Go' og magerpølser med rotmos på lørdag. Kunne absolutt vært verre. Men det er frokostene og lunsjen jeg synes er vanskelig, synes middag er godt, men til de andre måltidene er det så lett å forsyne seg litt ekstra, litt ekstra brød, pålegg, et glass juice og mer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

For det første - gratulerer med å veie hele 100 gram mindre enn meg! Det er deg vel unt. ;) Og å gå fra fedme til overvektig er jo supert, selv om man ikke skal henge seg sånn opp i den BMI'en. Jeg er mer spent på de neste kroppsmålingsresultatene dine nå når du har begynt med PT og greier! Fettprosenten, muskelmassen og alt det der. :)

 

Gåen i lårene? Tja... Har du trent litt annerledes enn før kanskje? Det, kombinert med litt lavere kalorier kan sikkert ha litt å si. Men en annen ting - hvor mye treningsfri har du egentlig hatt siden du begynte på dette prosjektet? Et par dager her og der? Og av og til erstattet den vanlige treningen med fjelltur? Treneren min er litt opptatt av restitusjon. Det gjør faktisk ingen ting å ha en treningsfri uke en gang i blant. Jeg fikk jo streng beskjed om ikke noe treningstøy da jeg skulle til syden i sommer. Jeg fikk lov til å gå og svømme og sånt, ja, men jeg skulle ikke ha noe press på å komme meg på studio. Og jeg kom tilbake og løftet tyngre og ikke minst riktigere (spesielt i knebøy) etter ferien! Du kan jo snakke litt med din PT og høre hva han mener. Men kanskje du kan ha godt av om ikke helt treningsfri, så kanskje litt mindre løping/sykling noen dager og heller trene mer overkropp disse dagene. Tenk på den belastningen beina dine har vært utsatt for de siste månedene! Det er ikke rent lite... :)

 

Selv har jeg trent i dag, og blir som vanlig forundret over hvor mye bedre det går når jeg ikke har en god dag og følgelig ikke har høye forventninger til egen innsats. Jeg var tett i nesen, trøtt og sliten da jeg dro fra jobb, og dro på trening med innstillingen at det var bedre med en dårlig økt enn ingen økt, og jaggu meg gikk det ikke veldig bra! Snodige greier den psyken. :)

 

Når det gjelder frokost og lunsj på hytteturen så kjenner jeg meg litt igjen. Det er lett for at det blir for mye, når man spiser i hyggelig selskap merker man liksom ikke at man spiser på en måte. Jeg synes det er tryggest å ikke dekke bordet, hvis du skjønner. Gå til kjøkkenbenken, smøre på det jeg skal ha, sette alt på plass og så spise. Det er jo vanskelig når man er i selskap med andre, men kanskje du kan gjøre litt tilsvarende ved frokost/lunsjbordet? Smøre begge skivene (eller hva du skal ha) med en gang, ta masse grønt på tallerkenen og når det er tomt så skal ikke hendene begynne å gå? Verd et forsøk kanskje...

Uansett - kos deg masse! Selv skal jeg i bursdag, lurer på hvordan det skal gå! Sist gikk det dårlig... *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Hytteturen er nå tilbakelagt, noen koselige dager med venninnene. Fredagen ble det reker til middag, himmelsk, og magert. Lørdag ble det en litt over tre timers fjelltur ca 1450 kcal forbrent), det ble rotmos og indrefilet av svin til middag, igjen magert og fint. Frokostene/lunsjen løste seg fint, vi stekte opp de rundstykkene vi skulle ha, kokte de eggene hver av oss ønsket og jeg hadde lettproduktene mine som pålegg, så kcal-messig var jeg helt innenfor alle dager, tilogmed i dag som det er kanelsnurrdagen ;) Vi dro tidlig hjem i dag ettersom været var pyton, så nå sitter jeg på favorittcafeen med kanelbollen og en cappuchino, søndagslykke. Etterpå blir det et lite besøk på Spenst for å få leet litt på kroppen i dag og =)

 

Denne uken har jeg hatt treningsfri tirsdag, torsdag og fredag. Det var veldig deilig, og som du sier Krusmynte, kroppen min har vært gjennom mye de siste månedene. Jeg kjører den veldig hardt, det er jeg klar over. Så at muskler er stive og støle, det må jeg nok kanskje regne med. Men heller prøve å variere litt på treningen ja. Denne uken blir snål, "kun" to spinningtimer mellom veiingene. Jeg er jo litt avhengig av de, men de siste ukene har jeg slitt med å presse meg høyt nok opp i puls på spinningtimene. Jeg lurer på om det har noe å gjøre med at kondisjonen min har blitt betraktelig bedre etter jeg begynte å løpe jevnlig for ett par måneder siden. Jeg må nå ligge på 9,5-10,0km/t for å ligge på 85% av makspuls når jeg løper, for halvannen måned siden kunne jeg ligge på 8,5. Det er ganske sprøtt hvor fort denne endringen har skjedd. Antar det er det som spiller inn på sykkeltimene og, at jeg må presse meg mye hardere for å komme opp i puls.

 

Jeg tror jeg muligens får en slik trening du skisserer her, litt tett nese, kroppen er sliten, men jeg ønsker en treningsøkt, og nå som kaffen kommer på plass blir jeg litt ekstra giret. I går gikk jeg skikkelig på trynet på fjellet, skled sidelengs på en glatt stein og landet på høyresiden, med to ganske spisse stener strategisk plassert på siden av kneet og rett i lårmuskelen, auau. Kjenner det godt i dag for å si det sånn, men det blir nok ikke noen varige men.

 

Ha en flott søndag dere, her laver regnet ned! Deilig å være inne da =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...