Gå til innhold

Runde to


Gjest StinePetrine
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest StinePetrine

JEG HAR LØPT EN MIL!! Jenta som for 11 måneder veide 132,5 kg! Akkurat nå er jeg skikkelig stolt av meg selv! Lurte på om jeg klarte, så tenkte jeg at, ja, det skal jeg vel klare, og det gjorde jeg =D Akkurat nå er jeg så sulten at jeg nesten kaster opp, men pytt, jeg unner meg et tredje egg i omeletten i dag, kjenner at to blir for lite! 1000kcal forbrent på 1t 10-15 minutter!

 

HAPPY SUNDAY!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Whaaaaaat???? En hel mil???? Det er jo helt fantastisk! Vet du hva snittfarten din var når du løp så langt? Selv løp jeg "bare" på 8,7 på økten min på torsdag, men det er greit. Rent kroppslig sett klarer jeg greit å løpe fortere, synes nesten det er "lettere" å løpe med litt tempo enn å holde et lavere tempo. Det som setter en stopper er faktisk kondisen. Jeg går rett og slett tom for pust. Fordelen din er jo all spinningen, og selv om det er en litt annen type "kondis" når man sykler enn når man løper så hjelper det jo veldig at grunnkondisjonen er på plass. :) Når det er sagt så synes jeg selv at jeg har kommet veldig langt - jeg trener jo tross alt bare to ganger i uken!!! Men det var disse treningsmålene jeg må sette meg, da. Det har jeg helt glemt å tenke på... :)

Uansett - gratulerer med vel gjennomført hyttetur uten kaloriproblemer etterfulgt av en mil løping!! Jeg er superimponert og du fortjener virkelig en klapp på skulderen for den der, altså! Og ikke minst det ekstra egget - vedder på at det smakte veldig godt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Virkelig en hel mil ja! Jeg er helt overveldet selv, hehe! Da vet jeg at jeg kan det! Det ekstra egget var helt himmelsk!!! Hehe. Snittfarten var ikke høy, så jeg brukte lang tid. Lå på 8,5km/t i snitt, i bunn og grunn hele tiden bortsett fra den 7 og siste kilometeren, da lå jeg på 9,0km/t. Og nå som jeg vet jeg kan, er målet selvsagt å øke hastigheten, hehe. Jeg er fæl til å hele tiden skulle bli bedre, og det kan være jeg skal prioritere 50/50 løping og spinning, har en mye jevnere puls når jeg løper, og forbrenner mye mer =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Har du noe incline på når du løper? Jeg har blitt anbefalt å ha 0,5 eller 1, for det skal være mindre belastende for knærne. Så da kan jo kanskje det være neste mål før du setter opp farten enda mer. 0,5 eller 1 høres kanskje ikke så mye ut, men jeg merket det ihvertfall!

Synes 8,5 er en grei snittfart for å være den første milen, jeg. Høyere fart kommer etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Det ble ikke noen incline nei, kanskje det er noe å tenke på neste gang!

 

Og ja Melody, det er helt fantastisk når man plutselig klarer noe helt nytt. Jeg ble jo så overrasket over meg selv da jeg for en måned siden løp 4,5km med ei venninne, har gjort det to ganger denne måneden, og vips, så kan jeg visst løpe 1 mil =) Utrolig morsomt og motiverende for videre arbeid!

 

I går ble det innkjøpt en søt hverdagskjole her, burgunderrød med snøring i livet. I str M =) Akkurat nå om dagen går det veldig bra her, jeg har så lyst til å hverdagspynte meg, og føle meg fresh. Det er en så deilig følelse, i januar følte jeg meg så forferdelig at jeg ikke ville gå ut døra engang, men nå begynner jeg faktisk å føle meg vel. Alle de tunge øktene på Spenst, alle timene med forberedelser og planlegging av mat og all frustrasjonen rundt mat/vekt er så absolutt verdt det når det kommer dager som dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Da ble det -0,7kg på meg denne uken.

 

I dag har jeg spilt innebandy på jobb, jeg er blå over hele beina, og ryggen synes ikke det var så stas. Får se i morgen om det bare er stive muskler eller om det er låsningene jeg hadde i sommer som har slått seg vrange igjen. Hadde vært veldig kjekt å fått innebandyen som en tirsdagsrutine, har satt av tid til trim i arbeidstiden, så bare en bonus =) Og jammen med var pulsen høy! Forbrant 420kcal på 35-40 minutter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

I dag blir det en liten bytur med noen kollegaer på meg. Noen vinglass, fytti som det er lenge siden! Jeg merker at jeg har et litt mer avslappet forhold til trening om dagen, i går og i dag har jeg treningsfri, men får allikevel trent 4-5 ganger denne uken. Tidligere har all ekstra trening blitt sett på som en bonus, men jeg har kommet frem til det at innebandyen på tirsdag og morgendagens planlagte joggetur kan fint erstatte det som skulle vært kveldens spinningøkt. Jeg har blitt bitt av vaske/rydde-basillen her hjemme, hehe, og det skal jeg nyte for alt det er verdt!

 

Nå skal jeg snart rydde/vaske ferdig, ta meg en god dusj og freshe meg litt til kvelden!

 

GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gratulerer med flott nedgang denne uken! 0,7 er jo superbra. :)

 

435 kcal på 35 minutter med trening? Dæven! Bandy er jo i tillegg gøy - det var en av de få tingene, sammen med kanonball, som jeg synes var kjekt da jeg gikk på skolen. Jeg tror forresten du med fordel gjerne kan bytte ut en trening med en annen. Det er jo nødvendigvis så mye hva man trener som at man trener. I det holdt på å si "virkelige liv" uten vektnedgang på programmet er det jo også sånn at man får ikke alltid anledning til å trene så mye/ofte som man vil, og det kan det jo være greit å være litt forberedt på allerede nå. For det er jo ikke tvil om at det nærmer seg med stormskritt...

 

Håper du får en super kveld på byen med kolleger i dag, et par glass vin i godt selskap hørtes utrolig kjekt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

ÆSJ ÆSJ ÆSJ!

 

I går kveld gikk det skeis. Jeg hadde reker til middag, og etter det ble det tøft. Av alle ting gikk jeg til kjøkkenhylla og spiste tortillalefser, rett fra pakka!! Og det var ikke en, men mange. Jeg klarte ikke slutte. En helt forferdelig følelse å mirste kontrollen. På byen ble det tre øl, ikke noen stor katastrofe, men jeg tenker nå at jeg har ødelagt hele uken. Jeg vet at den ikke er ødelagt, og at det bare er å reise seg opp og fortsette, og det er det jeg gjør, men det sitter en liten idiot på skulderen min og forteller meg at nå har jeg driti meg ut. Det er denne følelsen jeg har vært så redd for, å miste kontrollen i forhold til mat. Jeg reiser meg, og fortsetter denne dagen som normalt.

 

Kanskje var det det at jeg hadde en såpass lett middag som gjorde at jeg ikke følte meg mett, eller min indre sabotør som vil ødelegge for meg når jeg begynner å bli fornøyd, og ikke vil unne meg det. Må tenke litt rundt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der og ender fortsatt opp slik av og til. Jeg går også rundt med en frykt for å miste kontrollen, når detkommer til mat.

 

Fortsett med dine gode vaner i dag. Ikke straff deg selv ved å skulle spise mindre, hold deg til menyen.

Det verste som skjer er at du ikke går ned denne uka.

 

Dette klarer du! stå på, jeg heier på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Takk for oppmuntrende tilbakemeldinger! Jeg har tenkt litt, og konkludert med det at dette er en del av livet. Nå skal jeg snart på konsert, og jeg skal ta meg et glass rødvin med god samvittighet, har gjort plass til det i dagens kcalinntak. Jeg legger det bak meg og går videre =) Jeg har fortsatt dagen som normalt, og tenker at gårsdagen er fordi, men det venter mange nye dager.

 

Ha en flott lørdag!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg bare så syyyykt igjen i deg. Herregud jeg har vært der så mange ganger! Jeg har tenkt mye rundt dette og kommet til at jeg bare må akseptere at jeg av og til mister kontrollen i forhold til mat. Du har helt rett, det er bare en del av livet! Så enkelt faktisk.

 

Jeg har jobbet endel med å se på omstendighetene rundt meg når dette skjer. Jeg klarer ikke helt å se et mønster og som du beskriver er det håpløst vanskelig å stoppe når man har dukket ned i tortillaposen eller hva det nå er... Kanskje er det så enkelt at noen ganger er man bare sulten rett og slett. Jeg ser jo at det er sånn for min kjære også. Han har et helt uproblematisk forhold til mat, men av å til så dytter han ned 4 skiver en halv time etter middag. Noen ganger er han bare uforklarlig sulten! Som 2XL så klokt sier, vi er jo bare mennesker og kroppen er jo et komplisert maskineri!

 

Jeg vet ikke om det kan hjelpe deg men jeg tenker for min del at jeg kan dele disse kontrolltap-episodene i to deler. Den ene delen er irritasjonen over de ekstra kaloriene som jeg dytta inn. I the globale evighetsperspektivet har jo ikke dette all verdens å si. 1kg tortillalefser er jo ikke ti kilo ekstra på rompa...

 

Den andre delen er den som er vanskelig. Frykten og uroen for at man skal åpne en dør som ikke kan lukkes igjen. At man skal vase seg tilbake i det uføret man var i og har strevd sånn for å komme ut av. At jeg ikke skal klare å kontrollere suget og sulten.

 

Så, hvis jeg sauser sammen disse to delene så kan det gå riktig gale. Det er jo ingenting så hjelper så godt mot skuffelse og uro som å spise... En skikkelig ond sirkel!

 

Det er en ting som ofte fungerer for meg og det er distraksjon. Jeg rett og slett setter både hode og kropp i gang med noe helt annet laaangt unna kjøkkenskapet og nederlaget. Så lar jeg tiden jobbe mens tortillalefsene forsvinner ut av systemet både fysisk og psykisk. Idioten på skuldra finner seg noe annet å gjøre hvis man ikke diskuterer med han. Og det er lettere å ignorere han når man har noe annet å gjøre. Strategien er å avlede meg selv og så seile på autopilot tilbake til planen.

 

Så kjekt å høre at idioten på skuldra skjønte at du er sterkere enn han! Nå må du klappe deg litt på skuldra for at du takla dette så bra! Du har jo gjort en formidabel innsats og snudd livet ditt om fullstendig. Det er mye større enn den lille sprekken.

 

Ha en herlig kveld og takk for at du deler! Jeg heier på deg! :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Been there, done that. Det er en del av livet som du jo har konkludert selv. Det viktigste er at du gjør akkurat som du har gjort - løfter blikket og går videre med hodet høyt hevet! For det er jo det vi gjerne har gjort feil før - sunket ned i et hull av selvforakt for at man ikke klarer å la være og endt opp med å spise enda mer, synes enda mer synd på oss selv og spise enda mer igjen fordi "nå har jeg jo fucket opp alt likevel"… Det er ihvertfall en stor del av årsaken til at jeg har vært så stor som jeg har vært. Men det er kjempebra at du tar litt tid til ettertanke og litt analyse når sånne ting som dette skjer, jeg tror at det er alfa og omega i den prosessen vi er inne i. Og det er det som kan være med på å hindre oss å falle tilbake til gamle synder.

Flinke StinePetrine!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte altså le litt da jeg leste om tortilla-spisingen din. Fordi jeg ser meg selv i det. Og når jeg står og mauler noe, som f.eks kakepynt eller annet absolutt nei-mat, så nytes det overhodet ikke, bare svelges ned liksom.. Og det er det som er det triste oppi dette; å ikke kunne nyte utskeielsene sine..

 

Oppi hodet går alarmen, men kroppen gomler alt den kan... I dag, f.eks, maulet jeg kakeglasuren av 4 kakestykker. Skikkelig tullete!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Jeg har ikke ord for hvor glad jeg er for at dere deler deres tanker og erfaringer med meg! Det varmer veldig! Det å vite at man ikke er alene, og at dere setter ord på ting som jeg og tenker. Som det å ikke kunne lukke den døra til fortiden, frykten for gamle vaner og det å ikke nyte utskeielsene. For meg forbindes dette med en stoor skamfølelse. Lite alright!

 

Men jeg vet hvorfor det har blitt sånn denne helgen. Jeg har innsett det nå, det er rett og slett fordi jeg denne helgen har vært sykt spent, nervøs og nysgjerrig. Det er litt guttegreier om dagen, eller mannegreier får man vel si. Og jeg er så engstlig og redd for å ikke leve opp til forventninger, være god nok eller si noe rart. En gammel bekjent, som har tatt kontakt i det siste, og i går møttes vi ute på konsert og ute etterpå. Veldig hyggelig, og i dag har jeg gått med hjertet i halsen fordi jeg bestemte meg for å spørre om han ville finne på noe denne uken. Jeg kom hjem fra cafefrokosten i dag og hylgrein, for jeg gruet meg så og er så redd for å bli avvist. Jeg følte meg så svak, så liten og dum. Men jeg tørket tårene etterhvert, tok på meg treningstøy og dro og trene for å føle meg sterk igjen. Det var en god følelse. Og nå, etter såå mange timer har jeg endelig sendt melding og spurt. Jeg er kvalm, svimmel og helt i ørska mens jeg venter på svar.

 

Så alt denne følelsesstresset er høyst sannsynlig årsaken til den rare spisingen, og selvsagt alkoholen både fredag og lørdag!

Men ingen bruer brent, virkelig ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Ooooooh, så spennende! Håper du har fått positiv tilbakemelding og har lagt planer for uken. Er det ikke rart hvordan disse mannegreiene påvirker oss til å gjøre de merkeligste ting? Jeg mener - tenk å grue seg så fælt til å sende en melding og spørre om noen vil finne på noe at man sitter og griner... Det er jo egentlig helt teit på mange måter, men samtidig så er det så utrolig forståelig! Og jeg synes du er KJEMPETØFF som turde å ta skrittet selv om det måtte en treningstime til for å opparbeide litt ekstra tøffhet. Selv hadde jeg nok endt opp med å la være og fortsatt griningen og slengt på noe kake eller sjokolade på toppen fordi jeg er så fryktelig pysete. Og så enda litt mer grining fordi jeg spiste sjokolade! *ler* Jepp, det er faktisk mulig...

Uansett - håper det blir noe fortsettelse, for sånt som dette er spennende! Synes for øvrig ikke det er så lenge siden du klaget over at det ikke skjedde noe på mannefronten, jeg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Uh, gutttegreier, legger det på hylla, IGJEN! Blæ, setter streken der!

 

Ellers ble det -0,4kg denne uken. Det er jeg igrunn helt fornøyd med med tanke på helgens alkoholinntak. Denne uken legger jeg meg skikkelig i selen, jeg reiser til Amsterdam neste torsdag, så da er det greit med litt ekstra fokus dagene før og etter =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Mannfolk.... *pføy!* ;)

 

Bra med 0,4 ned! Spesielt med alkoholinntak som du sier selv. Men det er jo ekstra kjekt å se at man faktisk kan gå ned i vekt selv om man unner seg et glass i ny og ne også. :) Flinke deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Veldig godt å se at man kan gå ned til tross for at man har tatt litt alkohol ja!

 

I dag prøver jeg proteinpannekaker til kvelds, med litt lett fløytmysost og akasiehonning på =) Har lyst til å prøve å variere kveldsmaten litt, og oppskriften jeg har fått er både enkel og grei, så jeg er spent på resultatet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

OIOIOI!!! Proteinpannekaker kan virkelig anbefales!

2 egg, 2 ss havregryn, 2 ss cottage cheese, søt etter behov med sukrin/splenda/stevia. Miks det med en mikser, la svelle i 10-15 minutter og stek, server med noe godt oppå som lett fløtemysost, syltetøy, honning, bær. YUMMY!!!! Som en dessert, bortsett fra at alt er sunt og bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Not bad! En litt stor kvelds for min del sånn kalorimessig siden man nok gjerne vil ha litt oppå også, men det smaker sikkert godt med f.eks. banan eller bær hvis man har noe frukrasjon til gode. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...