Gå til innhold

Runde to


Gjest StinePetrine
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest StinePetrine

Det kan bli litt mye til kvelds ja. Det jeg gjør er at jeg sparer litt fra lunsj, ligger på en meny 2/3 nå, ca 1750kcal, så tar de ca 100 kcal jeg har til overs til topping =) Var første gang jeg prøvde i går, holdt meg god og mett lenge. Sliter ofte med sultfølelse etter trening, da kan jeg tenke meg disse pannekakene kan være gode, skal ha de som fredagskveldamat i morgen og!

 

Nettopp ferdig med dagens trening, en skikkelig ekspressrunde! 40 min løping, 20 min styrke (push-ups, brystpress, pulley's og vertikal roing). 630 kcal forbrent. Hadde egentlig ikke lyst i dag, sliten etter en lang dag på jobb, og skal avgårde igjen nå om 20 minutter, så ganske hektisk. Men fytti så deilig det er når man har gjort det =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hmmm… Jeg spiser jo faktisk middagen min etter trening. Har med meg ekstra matpakke som jeg spiser før jeg trener og lager middag når jeg kommer hjem. Ofte føler jeg ikke helt for middag, spesielt ikke hvis jeg har trent veldig hardt. Kanskje man kan lage uten sukker og lage en litt mer "savoury" (som det heter på godt norsk) versjon. Kanskje jeg skal prøve det en dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

I dag sløyfer jeg spinningen til fordel for en tur i svømmehallen i kveld og en treningsrunde i morgen! Frister så sinnsykt å bare flyte rundt i vannet, svømme noen runder for så å komme hoppe i pyjamasen og nyte sofaen resten av kvelden!

 

Denne helgen skal være helt rolig! Morgendagen skal jeg bruke til å komme litt på forskudd på jobb, trene, vaske og rydde litt i skapene. Søndag blir det cafefrokosten min, prøvetime på CrossFit, nyåpning på Spenst, jeg gleder meg som en unge (gruer meg tilsvarende og) og familiemiddag i forbindelse med farsdagen. En hyggelig helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

I dag har jeg en sånn supersulten dag. Og siden jeg har mye kalorier "tilgode" fant jeg ut at jeg skulle prøve proteinpannekakene dine. De var gode! Dvs jeg laget litt uten søtning og spiste med pittelitt brunost. Uten noe på smakte den littegranne omelettaktig. Kan sikkert slenge i skinkebiter og sånt og servere med tomat, agurk etc. Men den andre delen tok jeg en liten klype sukker og en del kanel. Det var ENDA bedre! Kan faktisk spises as is hvis man ikke har allverdens kalorier igjen. Kanelen er jo litt søt i tillegg til søtningen (jeg brukte vanlig sukker, siden jeg ikke hadde annet enn det og suketter…). Det minnet meg veldig om french toast. Så det var dagens tips fra meg, og takk til deg for tipset om pannekakene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Stemmer, french toast er smaken jeg ikke klarte å kjenne igjen! Hehe, smaken minnet meg så om noe, men karte ikke sette fingren på hva!

 

I dag hadde jeg en rar treningsøkt. Hadde null energi, løp 8 minutter, fikk skikkelig hold, trente styrke i 20 før jeg gikk hjem. That's it! Jeg pleier jo vanligvis å trene minst en time, gjerne to, så dette var rart. Hadde verken lyst eller motivasjon, så da gikk jeg rett og slett hjem. Har derimot fått gjort mye hjemme i dag. Det står to søplesekker fulle i gangen med ting som skal ut (ryddet i skap), nystekte fylte horn på kjøkkenbenken og klesvask nummer to settes snart på. Men den treningsøkten sitter fremdeles ferskt i minne, men pytt, i morgen er det på'an igjen! Crossfit-prøvetime =D

 

Ha en finfin lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Nå gir jeg meg ende over! Som jeg skrev istad var jeg skuffet/frusrtert over treningen istad, og jeg har igrunn vært litt hissig i dag (hvilket er veldig ulikt meg). Sikkert på grunn av litt guttegreier, og litt diverse. Så da jeg gikk i dusjen istad var jeg egentlig klar for pyjamasen og sofaen, pyjamasen lå klar og ventet på meg. Men så gikk jeg ut av dusjen, god og varm, og var egentlig ikke klar for sofaen i det hele tatt. Jeg tok på meg løpetøy og jogget en halvtimes tur rundt i byens gater, i øs pøs regnet! Og for en herlig opplevelse! 360 kcal forbrent, nydelig frisk luft inntatt og nå sitter jeg her på sofaen, med masse energi og vuderer å løpe ut i regnet igjen, hehe. Jeg skal ikke det altså, for det er på tide å begynne på en sen lørdagsmiddag. Men virkelig, så godt! Jeg er redd jeg er i ferd med å bli et av disse plagsomme menneskene som løper i regnet og mener at trening er verdens beste medisin! Jeg tror jeg liker den nye meg, hehe!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

I dag hadde jeg en rar treningsøkt. Hadde null energi, løp 8 minutter, fikk skikkelig hold, trente styrke i 20 før jeg gikk hjem. That's it! Jeg pleier jo vanligvis å trene minst en time, gjerne to, så dette var rart. Hadde verken lyst eller motivasjon, så da gikk jeg rett og slett hjem.

 

Sånn er det bare noen ganger. Men - det ble en halvtime, og en halvtime er bedre enn ingenting! Og du tok det jo igjen med renter etterpå, da. Løpetur i regnet? *grøsser*

 

Lykke til med crossfitprøvetime i morgen! Blir ikke forbauset om du rapporterer at du ikke klarer å gå på mandag… ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Crossfit-time prøvd og bestått med glans! De satt sammen partnere etter styrke, da fikk jeg en stor klump i magem, og tenkte at jøss, dette er ubehagelig. Alle er jo så sabla spreke! Men vet dere, de satte meg sammen med hun ene spinninginstruktøren, gjett hvem som følte seg kul da. Hehe. Hun synes tilogmed at vi passet så godt sammen at vi har avtalt å trene sammen på onsdag :-D Nå bærer det hjem til foreldrene mine for å feire farsdag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Sommerivrig - åh, så herlig å høre! Nå ble jeg virkelig rørt! Tusen takk!

 

Krusmynte - veldig artig med ei å trene med. Jogger jo noe med ei venninne, men liker i hovedsak å trene alene. Men akkurat på disse CrossFit-timene der vi skal være i par, er det jo så mye trivligere med en kjent en!

 

Nå har jeg nettopp innsett at jeg ikke har hatt treningsfri siden torsdag, og ikke kommer til å ha en treningsfri dag før torsdag. Innebandy på jobb i morgen, og CrossFit med min nye treningsvenn på onsdag. Hehe. Da blir det jammen meg godt med en ferietur!

 

Jeg kjenner jeg grugleder meg til ferien jeg skal på. En langhelg i Amsterdam. Grugleder meg i forhold til mat. Jeg kjenner at jeg tenker mye på mat, hva jeg vil spise, gode frokoster, middager og så videre. Er redd for å slippe tøylene for mye. Vil slippe de litt, det er tross alt en ferie, og jeg har planlagt løping fredag og lørdag, men jeg vil unne meg en god frokost og en dessert. Får snakke med kursleder i morgen når det er veiing =)

 

I morgen har jeg et håp om å nå 84,5kg. Da er det 9,5kilo igjen til når jeg målvekten min. Har hatt 12.november som en dato for når jeg skal nå denne vekten, det er nøyaktig 1kg mindre enn det jeg var forrige uke, så dette blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Det ble -0,8kg i dag. Har innfunnet meg med at vekttap på over kiloen ikke kommer lett lenger, men det er helt greit! Jeg er fornøyd med 0,8!!

 

Nå er det under 10 kilo igjen til jeg når målet mitt.

47,8kg down, 9,7kg to go! Helt sprøtt!

 

Og i dag har jeg kjøpt meg innebandykølle ettersom jeg har tenkt til å la den delen av arbeidstiden bli en vane, scooret tilogmed et lekkert mål i dag, hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Gjett hvem som nettopp har vært på date, med en høy, mørk og kjekk mann!?!? Herlighet, jeg føler meg så tøff! Jeg er jo så pysete på dette området at det er flaut, men nå har jeg tatt skikkelig grep! Han virker relativt normal (takk og lov! En type blind-date, så jeg var så skeptisk på hva han ville synes om meg, jeg har jo vært så livredd for å ikke være god nok i flere år nå, men vi snakket i to timer, og det var ingen pinlige pauser, og han var god på øyekontakt! Hihihi, nå er det natta for fniseguri her.

 

I morgen går turen til Amsterdam, skal jobbe for å få en sunn ferie, men samtidig unne meg litt ekstra =)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Bra det var vellykket. Er som du sier - det kan bli litt kleint på sånne blind dater, spesielt hvis vedkommende er litt sjenert og sånt. Skal du treffe ham igjen eller?

 

Gratulerer med flott nedgang forrige uke, 0,8 er jo superbra! Og jeg kjenner jeg er litt misunnelig på deg som skal til Amsterdam - flott by! Kanskje like greit at du ikke var der i helgen som var med MTV Awards. På en annen side hadde du jo kanskje fått med deg litt kjendisspotting i tillegg til de vanlige severdighetene. :) God tur, kos deg masse og hold deg langt unna disse karamellvaflene - de er farlig gode! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Altså, dette var en tøff ferie! Ikke tøff i form av kul, men vanskelig matmessig. Hovedmåltidene som frokost, lunsj og middag gikk egentlig ganske greit, men det ble litt søtt til kaffen etter frokost, og til dessert på kvelden, samt småspising av ost i butikken og ett par slike gode kanelkjeks på Starbucks på veien hjem. Opplevde følelsen av at nå måtte jeg "skynde" meg å kose meg ettersom jeg nå var på feire. En helt pyton følelse. Så på søtfronten har jeg opplevd en nedtur, jeg hadde håpet jeg var ferdig med dette enorme suget, og jeg synes det var vanskelig å kontrollere det. Jeg holdt meg drimot helt unna alkohol, og fete kaffedrikker.

 

Men samtidig fikk jeg trent både fredag og lørdag, og som sagt hovedmåltidene var ikke noe krise. Rent kjøtt til middag, og greie lunsjer. Så nå blir det spennende å se på vekten på tirsdag. Forventer en oppgang.

 

Nå kom jeg nettopp hjem fra trening, så det har blitt trening 3 av 4 feriedager, torsdagen var planlagt fridag etter en hard treningsuke. Så jeg får håpe det hjelper litt på.

 

Jeg har helt klart lært noe om meg selv på denne turen. Må skrive litt i dagboken min i morgen kjenner jeg. Sortere litt mer tanker og handlingsmønster i forhold til mat. Treningen har jeg heldigvis kontroll på =) Men jeg fikk virkerlig en oppvekker i hvor lett det ville vært å falt tilbake til gamle uvaner. Det skremmer meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm… Rart det der med den kosingen, altså. Og hvor lett det er å falle tilbake til gamle vaner. Så lenge man kan ta lærdom av handlingsmønstrene og sånt når man har sånne opplevelser tror jeg likevel at det er "verd det" på en måte, selv om det kanskje kan gi en liten setback vektmessig en uke, så… Ja. Aldri så gale at det ikke er godt for noe, eller noe sånt? :)

 

Men hvordan var Amsterdam sånn ellers, da? Rent bortsett fra mat og trening, mener jeg? Du har kost deg? Fått gjort/sett masse og skravlet litt og sånt? Regner egentlig med det, men skader jo ikke å spørre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Etter jeg kom hjem fra ferien synes jeg det har vært vanskelig å slutte å spise etter endt måltid. Jeg fyser, går og kikker i skapene og har lyst på noe. Er det flere som har det slik i perioder? At kjøleskapet roper, og man bare må kikke litt? Ikke nødvendigvis ta, men bare kikke litt. Synes det er tøft med maten om dagen. Og hvorfor nå som jeg faktisk ser slutten? Jeg lurer rett og slett på om jeg ikke unner meg selv å lykkes, det er ganske sprøtt.

 

Amsterdam var fint ellers. Vi shoppet og koste oss, og det å kjøpe klær var ikke noe hinder i forhold til størrelser, jeg passet inn i det jeg ville ha. Det har jeg aldri opplevd på tur før.

 

Veiing i dag, er helt sikker på at jeg har gått opp, men blir allikevel godt å gå på vekten og få det unnagjort, slik at fokuset på neste uke kan begynne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til dels lange perioder hvor jeg er fysen på ting. Oftest er det heldigvis på ting som jeg ikke har i huset, altså søtsaker og gjerne salte ting. Selv om jeg ikke har det går jeg gjerne og sjekker både skap og skuffer i tilfelle noe skal ha dukket opp siden sist! :) Det er jo helt tragisk. *ler* Mat blir jeg ikke fysen på på samme måten - da er jeg liksom skikkelig sulten, og har jeg spist opp dagens kalorier så har jeg spist det opp. Heldigvis er jeg ikke stor tilhenger av spising sent på kvelden eller natten, men det er klart at gnager sulten for mye må gjerne noe gjøres.

Men snakk om fysen, vet du hva jeg har hatt ekstremt lyst på i det siste. Grandiosa! Jepp - grandis fra frysedisken. Kan ikke huske sist jeg spiste det, og det er jo egentlig ikke spesielt godt. Hjemmelaget er jo myyyye bedre. Men likevel har jeg lyst på grandis. Har ikke gitt etter for presset enda, har funnet ut at skal jeg unne meg det må det være en veldig spesiell anledning. *ler*

 

Lykke til med veiing i dag! Skal krysse alt for at det går bedre enn fryktet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Er det ikke rart at vi fyser på de merkeligste ting!?! Jeg også får noen sprø lyster, som ost, potetmos og pølser. Hehe.

 

Vekten viste det jeg fryktet, en oppgang. Det positive var at oppgangen var på 0,3kg, og ikke en kilo slik jeg så for meg. Jeg hever hodet, legger gårsdagens fysenhet og spisingen på Amsterdamturen bak meg, og går videre. Jeg fortsetter på veien mot 75kg. Nøyaktig 10 kilo igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,3 kg er ikke allverdens. Minor setback, og kjenner jeg deg rett har du nok trimmet det av deg til neste ukes veiing. ;) Apropos trimming - hvordan går det med deg og PT'en din? Merker du noe effekt, og har det vært greit å trene litt annerledes enn du har gjort hittil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

0,3 er ikke allverdens nei. Helt greit.

 

Jeg har tatt en liten pause fra PT-timene nå. Får til styrkebiten ganske greit om dagen, så jeg prøver meg litt på egenhånd =) Men skal ha ny kroppscanning 13.desember, så da er jeg spent på å se om styrketreningen har gitt meg noen resultater. Det har vært veldig greit å trene litt annerledes. Jeg er litt smålei spinning, så bortprioriterer det ofte til fordel for jogging eller annen kondisjonstrening. Tidligere var det 5-6 spinningøkter i uken, mens nå blir det nok ca 2-3, og 2-3 med enten innebandy, jogging og styrketrening. Fredag er jo vanligvis min spinningdag, men i dag er jeg trett i hodet og kroppen, så jeg vil heller ha litt frisk luft. Har bestilt meg ett par nye uteløpesko som jeg tenkte å prøve på en joggetur i kveld istedet. Tenker at det er et helt greit bytte av treningsaktivitet =)

 

I morgen reiser jeg til Oslo for å være med venner og familie. To restaurantlunsjer, en restaurantmiddag og en kinotur. Jeez, det skal jammen ikke være lett, hehe.

 

Ellers er jeg helt hektet på klementiner om dagen. Er redd jeg får i meg for mye frukt, spiser nå en banan, fire klementiner og en boks med bringebær hver dag. Ligger under 1800kcal, så jeg er innenfor inntaket mit, men disse klementinene er jo så små og gode, at jeg nesten ikke vil stoppe, hehe. Heldigvis ikke det verste man kan spise ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Med fare for å gå i for ekle detaljer, jeg har vært skikkelig dårlig i magen etter middag. Har spist både middag og kvelds, men føler meg oppblåst samtidig som jeg er sulten ettersom magen ikke akkurat holder på maten. Jeg vurderer å lage et ostesmørbrød (med litt salt pålegg for å prøve å binde litt væske) for å få i meg litt før jeg legger meg, til tross for at kveldsmaten egentlig er spist alt. Usikker på hvor mye mat kroppen holder på nå, og om det bare blir ekstra kalorier av det her, eller om noen av de spiste ikke "tells" ettersom det går så fort igjennom?! Huff, beklager detaljene her. Litt frustrert her nå, fredagen sin det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har fundert litt på dette med kalorier ved diare - hvor mye av maten du har inntatt blir igjen i kroppen og hvor mye forsvinner rett igjennom og hvor mange spor legger det fra seg… *ler* Snodige ting å tenke på, ja!

Håper uansett at du er bedre i dag så ikke Oslo-turen blir ødelagt!

 

Variasjon i trening er sikkert kjempelurt - det er jo når man går lei det man holder på med og ikke klarer å finne på noe annet at man faller av lasset. Jogging og bandy er nok gode erstatninger fra spinning. Bruker du pulsklokke når du trener? Vet du isåfall hvordan kaloriforbrenningen er på de forskjellige treningene? Jeg sov med pulsklokke i natt, PT ville vite hva hvilepulsen min er. Pittelitt ubehagelig, men faktisk hakket bedre enn å sove med BH med spiler… *ler* På 7 timers søvn forbrant jeg ihvertfall 578 kalorier. Det kan man jo like? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Jeg bruker pulsklokke når jeg trener ja. Har en rytmeforstyrrelse på hjertet som gjør at det å trene etter puls er ganske praktisk for meg, har noe restriksjoner på treninge i makspuls. Men jeg må innrømme at jeg er mest opptatt av kaloritelleren på klokken, hehe. I dag på innebandyen på jobb for eksempel, 30 minutters spill, 350kcal forbrent, det er herlig midt i arbeidstiden!

 

Jeg har hatt ei tøff uke. Jeg synes det er vanskelig å skulle stoppe å spise. Jeg går og småspiser rosiner, litt pålegg og andre teite ting. Jeg har jo ikke noe usunt hjemme, men det blir kalorier av sunne ting og. Det er vanskelig, så jeg er spent på hva vekten vil vise etterpå. Uansett en kjip følelse å gå rundt med. Mye mestring dette året, men nå kjenner jeg at det er tungt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...