Gå til innhold

Runde to


Gjest StinePetrine
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest StinePetrine

Da ble det -0,3kg denne uken. Har fått en del tips av kurslederen min, så nå skal det jobbes med motivasjonen min. Jeg skal skrive noen ord hver kveld om hvordan dagen har gått, null småspising og jobbe litt med tanken på hvordan jeg vil være når jeg er ferdig med vektreduksjonen min. Samtidig vil jeg finne en belønning for neste uke (søndag) dersom jeg har klart null småspising frem til da. Fant nettopp ut belønningnen, dersom jeg klarer det blir det cafefrokost, hvis ikke, null cafefrokost. Det er jo ukens høydepunkt hos meg, så nå blir det bekraktelig mer press på meg for å slutte med småspisingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, det er kjipt med sånne perioder. Tror nok at vi alle har vært der. Sliter som du kanskje har skjønt med motivasjonen selv, men klarer heldigvis å la være med småspising. Selv tenker jeg at jeg nok driver og saboterer litt for meg selv innimellom, uten at jeg egentlig vet hvorfor. Kanskje jeg innerst inne er litt "redd" for å bli ferdig? Jeg er jo egentlig det utenpå også, jeg gruer meg jo veldig til å skulle øke på ting for å stabilisere og sånt. Kan det hende du har litt de samme tankene? Jeg håper uansett at skrivingen hjelper og at du finner ut av ting, og kafefrokostnekt er jo absolutt et ekstra press! *s*

Rent bortsett fra det er det jo ganske bra at du fortsatt går nedover til tross for småspising. Greit, du kunne kanskje gått ned enda mer hvis ikke du hadde gjort det, men det viser jo at selv om innsatsen ikke er den alleraller beste om dagene så har du ihvertfall ikke falt helt utpå! Så klapp på skulderen til deg for det, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Som du sier Krusmynte, jeg er redd jeg saboterer for meg selv i frykt for hva som skal skje når jeg er ferdig. At det er trygt og godt å jobbe seg nedover i vekt, mens det å etterhvert skulle holde vekten, det er ikke noe jeg har gjort før, så det er nytt og skremmende. "Heldigvis" 9,7kg igjen til det.

 

I dag har det vært null småspising. Jeg gleder meg veldig til søndagsfrokosten, og da får jeg ikke småspise! Jeg merker at fokuset på mat/ønsket etter litt søtt og noe ekstra heller ikke har vært tilstede på samme måte, fordi jeg vet jeg ikke skal ha det. Det er deilig. Skriver ned i dagboken hvordan dagene har gått denne uken, så har jeg noe å se tilbake på siden =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Rugemor - jeg har gått ned ca 48kg siden 8.januar i år. Så det har størsteparten av året gått ganske så fort, litt saktere nå som jeg møter litt utfordringer, men det er nok normalt.

 

Kan "skryte" på meg null småspising i dag og! Mindre trening enn vanlig denne uken, men det har nok kroppen min litt godt av. Får mine 7 trimpoeng og vel så det, så ingen nød. Men presser meg ikke fullt så hardt akkurat dene uken.

 

Ha en fin helg, her blir det julegaveshopping og middag/film/kose-seg-med-klementiner-kveld med ei venninne =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Juhu, jeg har klart det! Null småspising fra tirsdagens kurskveld til nå, det betyr at det blir cafefrokost i morgen =) Har fokusert så mye på det at jeg har glemt å glede meg til kanelbollen i morgen. Mye bedre følelse å kunne glede seg til noe, fremfor å spise noe fort uten å smake ordentlig på det, og vips, så har man brukt opp frimerkene og fått null ut av det. Bortsett fra kalorier da selvsagt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Nå om dagen har jeg en litt sær "craving". Jeg har skikkelig lyst på frokost til middag. Ikke havregryn som jeg har til min faktiske frokost, rettere sagt overnight oats som anbefales på det sterkese! Men varme smørbrød fylt med mozraella og italiensk skinke, speilegg og kalkunbacon, croque monsieur, en tallerken med tre skiver, godt pålegg og ferskpresset appelsinjuce og andre frokostretter. Hehe, for en snål lyst å ha. Og mye av dette kan man jo utmerket godt ha til middag, med en sunn vri selvsagt! Jeg tror jeg skal gå for en av disse rettene til middag i morgen eller torsdag.

 

I morgen er det kursdag, jeg er spent ettersom jeg har holdt en såpass sterkt fokus denne uken. Jeg er optimistisk =) Ønsker å nå -50kg (sprøtt) innen 17.desember som er siste kurskveld. Det er 2,2 kg igjen dit, så absolutt mulig =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gratulerer med søndagskafefrokosten! Regner med den smakte ekstra godt. :)

 

2,2 kg igjen til 50? Dæven! Det er jo bare helt superfantastisk. Det er allerede superfantastisk når jeg tenker meg om. Det er vel i dag som er kurskvelden din, så jeg sitter her og krysser fingrene på dine vegne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Jeg er i ekstase!!! vekten viste 83,0kg. Det er et vekttap på 1,7kg siden forrige uke. Jeg er så glad! Streng disiplin fungerer ypperlig på meg, hehe. Kjører sammen løp denne uken, men den blir vanskeligere med en borte-middag og en restaurantmiddag. Nå er jeg 0,5kg unna 50. Det vil jeg få til innen neste uke =D

 

Nå smiler jeg helt sikker frem til neste uke! Kjøpte ikke bare en, men tre blomster til meg selv istad, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

*klapper intenst*

GRATULERER!!! Det er jo intet mindre enn fantastisk! Kjenner jeg er superglad på dine vegne - både med tanke på resultat og ikke minst date - og oversender herved en cybergratulasjonsklem!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

I går gjorde jeg noe jeg ikke har gjort på ett år. Jeg kjøpte godteri, spiste det alene (tilogmed etter at gjestene mine hadde dratt 22.30) og ble kvalm, trist og lei. For noe herk! Jeg er så skuffet over meg selv.

 

Jeg har tenkt mye på hvorfor det skjer nå, og tenkte at det kan ha en sammenheng me dlitt guttegreier. For noen uker siden var det tøft, da var det litt guttegreier, så la jeg det på hylla, og matproblemene var borte. Mens på torsdag var jeg på en ny date med en annen, og skal på date nr to med samme karen nå i dag. Kan det rett og slett være det at jeg småstresser, og tyr til mat som en måte å få bort fokuset fra dette guttegreiene. Uansett, ikke greit. Jeg er rådløs, og som sagt, skuffet over egen atferd. Jeg vil jo så gjerne være sterk, men dette er ikke en sterk oppførsel. Så nå er jeg irritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

For det første - så gøy at det ble en date nr. 2! Det tar jeg som et tegn på at nr. 1 var vellykket siden dere har lyst til å treffe hverandre igjen.

 

Å drive på med mannfolk og dating kan jo gjøre noen og enhver stresset. Stresset av tanker rundt liker jeg ham bedre enn han liker meg, liker han meg bedre enn jeg liker ham, tenk om, hva hvis, osvosv. Noe av stresset er positivt stress, men det tar jo gjerne ikke underbevisstheten vår hensyn til når lystene på usunne saker settes i gang. Og legger man da til det faktum at man nærmer seg målet og allerede har drevet med litt selvsabotasje…. Jeg vet ikke. Selv merker jeg at når det oppstår episoder på jobben så kommer lysten til trøstespising ekstremt fort. Jeg var tidligere sykemeldt lenge grunnet jobben, dog hos en tidligere arbeidsgiver, og er veldig var for ting som skjer - at jeg gjør feil, får negative tilbakemeldinger, føler at jeg ikke får ting til osv. Skal ikke skylde på min forrige jobb at jeg ble så stor som jeg ble, men mye vekt kom nok på da grunnet trøstespising. Så jeg må ta meg selv ganske kraftig i nakkeskinnet når det skjer ting i jobbsammenheng som jeg kjenner at "dette liker jeg ikke" hvis du skjønner.

Akkurat nå stresser jeg ikke med jobb, men det stresser meg litt at jeg har begynt å kjenne den biologiske klokken tikke. Jeg, som aldri har hatt lyst på unger egentlig, kjenner plutselig på at det hadde jo vært greit å ha muligheten til å kunne velge å bli det hvis jeg ville. Hjelper jo ikke at en venninne akkurat fortalte at hun er gravid. Jeg blir veldig glad på hennes vegne, samtidig som jeg blir litt trist på egne vegne for at jeg ikke ser ut til å klare og treffe mr. Right. Hadde jeg plutselig begynt med dating mistenker jeg at jeg ville ha tenkt og analysert til krampen kom, og isteden tydd til maten for å få tankene mine bort fra det.

Nei, huff - nå begynner jeg å bable. Poenget mitt er vel egentlig at det er uhyre lett å falle tilbake til gamle synder, og de merkeligste ting kan være triggere. Du har jo vært flink til å tenke og notere og finne ut av hva som skaper disse lystene tidligere, og jeg er ganske sikker på at du kommer til å finne ut av det denne gangen også hvis du bare tar deg tid til det. Dersom noe av dette kan omtales som positivt så må det være at nå har det faktisk skjedd, forhåpentligvis er du så sint på deg selv og så obs på problematikken at det ikke blir en aktuell problemstilling igjen med det første.

Jeg håper du finner ut av det! Og at dagens date var vellykket. :) For jeg unner deg både det og gode resultater, og jeg er helt sikker på at vi skal komme i mål begge to. Både med prosjektene våre, og etterhvert også med denne evinnelige kjærleiken. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Åh, Krusmynte, det du kaller babling ser jeg på som å dele erfaringer og opplevelser, jeg setter stor pris på det!

 

Venninnene mine blir gravide som kaniner om dagen, bittersøtt. Unner de det så veldig, men jeg føler at jeg blir hengende bak. Det er lite ok.

 

Jeg synes fremdeles spisingen er tung, men har ikke havnet på butikken igjen. Har tatt ei osteskive i kjøleskapet derimot, men ikke noe faretruende i dag.

 

Jeg skal bake med ei venninne på lørdag, og kom over en lenke med mange fine oppskrifter som jeg kunne tneke meg å dele med dere! Jeg skal prøve flere av disse =)

 

http://www.vektklubb.no/artikkel/sukkerfri-julebakst-22662506

 

I morgen er det kursdag, er farlig redd for at det blir en oppgang. Jeg som bare var 0,5kg unna å ha nådd 50kilo. Fyttikatta for en bedriten indre sabotør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Helgens utskeielser førte til et stusselig vekttap på 0,1kg. Det er ikke de 100 grammene som gjør meg noe, men det faktum at jeg gikk og kjøpte godteri sent på kvelden. Det er et skikkelig nederlag. Men jeg legger det bak meg, og går videre.

 

De neste fire ukene skal jeg fokusere på å se 70-tallet på vekta. Innen 7. januar ønsker jeg å se det, 14.januar er greit det og. Jeg har kommet frem til at jeg er en fullfører, en dårlig helg skal ikke få ødelegge for min vektreduksjon! Enkelt og greit, det er ikke aktuelt å ikke fullføre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Gårsdagen og dagen i dag har gått uten problemer, heldigvis! Jeg kan merke meg to bra dager, det er veldig deilig!

 

I morgen er det tid for kroppsscanning, jeg er så spent på hvordan muskelmassen min er nå. Innbiller meg at den har økt, men er redd det er ønsketenkning, hehe. Spent er jeg iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Kroppsscanningen er gjennomført, ganske fornøyd med resultatene. Jeg legger ut resultatene fra første kroppsscaning, og de jeg fikk nå i dag =)

 

Vekt: 115,8kg (hadde til da gått ned 16,7kg) --> 82,8kg

Fettprosent 50,6% --> 34,9%

Kroppsfett 58,6kg --> 28,9kg

Samlet muskelmasse 31,6kg --> 29,4kg

BMI 39,6 --> 28,3

Muskel høyre arm 3,33kg --> 2,73kg

Muskel venstre arm 3,15kg --> 2,62kg

Muskler overkropp 26,4kg --> 22,6kg

Muskler høyre ben 9,27kg --> 8,60kg

Muskler venstre ben 9,02kg -->8,53kg

Helsescoren min kom på 73

Visceral Fat Area 125,6 --> 64,4

 

Jeg snakket med hun som tok scanningen ang. muskeltap. Hun synes at en tapt muskelmasse på 2,2kg på et vekttap på ca 50kg var veldig lite, og at jeg måtte regne med å miste noe. Jeg har uansett en stor muskelmasse, og hun synes jeg skulle være veldig fornøyd. Som hun sa, en mindre kropp trenger mindre muskler til å flytte koppen i hverdagen, og at noe ligger der.

 

Min lenke

 

Denne utregneren har vist dønn nøyaktig min fettprosent når jeg har plottet inn cm-målene mine ved de tidligere scanningene mine, så jeg har satt inn tallene fra cm-målene jeg hadde fra starten av. Ifølge kalkulatoren da var fettprosenten min på 63%, det er ganske så drøyt. Takk og lov for forandring!

Ettersom muskelmassen min har gått ned litt til i muskelmassen har idealvekten min sunket til 70kg. Jeg har ikke tenkt meg ned til 70, men til 75. Og det sa hun også at virket fornuftig. Så alt i alt, jeg er fornøyd med både tilbakemeldingene fra instruktøren og resultatene på skjemaet =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Julekakabaking, date nr. tre med datingfyren og julebord overstått, alt på en dag, puh!!

 

Julekakebakingen bød på litt smaking, ikke noe stort. Bakte alt uten sukker, og det ble ikke så verst. Så den krysser jeg av som en absolutt godkjent bakerunde. Deretter var det date. Denne mannen jeg treffer er av den generøse typen, og hadde med seg tre hjemmelagde sjokoladekonfektkuler i en liten cellofanpose til meg forrige gang (jeg blir jo litt brydd av slikt) og i dag hadde han lagd hjemmelaget gløgg da vi skulle treffes. Har sukkerbelegg på tunga enda, men akkurat det kunne jeg virkelig ikke si nei takk til. Og den var riktig så god =) Så kom julebordet, en liten potet, mye kålrabistappe, en liten skje saus og en ribbebit. Til dessert, en ss karamellpudding, 2 marshmallows og et stykke sjokoladekake som var så smalt som fy. Null alkohol, men ett par slurker av en alkoholfri velkomstdrink med litt brus. Alt i alt, jeg synes dette er helt innenfor for en såpass travel og fristende dag.

 

På julebordet i dag gjorde jeg noe dristig, jeg tok på en stram ettersittende (men flatterende) kjole. Og jeg fikk så mange komplimenter. En av gutta på jobben, som spiller fotball aktivt og er ganske så godt trent, kom bort til meg og sa "Du Stine, dette står det respekt av". Hihi, jeg jubler fremdeles inni meg. Det er dager som denne som gjør at jeg virkelig føler at jeg får valuta for all den harde jobbingen. Jeg gleder meg til de siste kiloene er av, og stabiliseringen skal begynne. Stabiliseringen har jeg ikke gledet meg til før nå, jeg synes denh ar vært skummel. Men nå, nå er jeg klar for å snart ta fatt på den!

 

Jeg hadde en herlig og intens treningsøkt på fredag, forbrant 1024kcal. I morgen gleder jeg meg til en tilsvarende runde. Fytti så godt det er å oppleve mestring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

I dag har jeg hatt nok en bra dag, og jeg er optimistisk i forhold til tirsdagens veiing. Jeg har som nevnt et mål om å se 79,9kg på vekten snart, helst innen 7.januar (en liten ekstraveiing hos kursleder før den offisielle kursstarten 14.januar), men 14.janaur er også greit. Var 82,9kg forrige tirsdag, så et hardt og ambisiøst mål i forhold til juletiden, og de tøffe ukene jeg har hatt. Det har vært litt annenhver uke med meg i det siste, annenhver bra og dårlig. Krysser fingrene for at den kommende uken blir en bra en, og at den vonde sirkelen slutter.

 

Som sagt, en bra dag i dag. Cafefrokost med ei venninne, en treningsøkt på 2t15min og 1100kcal forbrent. All skryten fra gårsdagens julebord sitter fremdeles godt i toppen min, og jeg er virkelig glad.

 

På tirsdag er jeg ganske sikker på at jeg bikker 50kg tapt. 0,4 unna, det tror jeg skal gå veldig fint =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ta det første først - kroppsmålingen. Ikke glem at anbefalt vekt er ut fra en fettprosent på 23. Normalområdet ligger mellom 18 og 28 på kvinner, så om du legger deg noen kilo over anbefalt vekt betyr ikke det nødvendigvis at du kommer over 28% (vet ikke hva det tallet blir for deg, for jeg skal ikke begi meg ut på den typen regnestykker om morgenen). Og dessuten trener du fortsatt, så det er ikke umulig at muskelmassen kommer til å øke igjen når du er ferdig med nedgangen og begynner å stabilisere deg med litt mer mat og sånt. Det er jo da denne berømmelige "bytte ut fett med muskler"-greien kommer inn i bildet. :) Ser for øvrig at fettprosenten din bare er pittelitt høyere enn min var da jeg målte meg sist. Det går den rette veien!

 

Annenhver uke-greien kjenner jeg godt til også. Har jo hatt det sånn lenge selv. Men da har annenhver uke gått gjerne i null, mens jeg har gått mye ned uken etter. Og da er det jo greit? Du kommer nok helt sikkert til å klare målet. Uansett er komplimenter ala det du fikk av han fotballspilleren egentlig det beste du kan få! Priceless, rett og slett. Og det er sånt man vokser mye på og gir ekstra inspirasjon. Deilig! Og det er deg virkelig vel unt!

 

Og han fyren du dater virker som en bra type. Det er bra du takket ja til gløggen, for som PT'en min sier - det handler jo om å leve litt også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...