Gå til innhold

Ned de siste vanskelige kilo


Anbefalte innlegg

Hei

Har dere plass til en til?

Jeg har i løpet av de siste 4 årene gått fra 85 kg til 75, så rast ned til 60 kg (pga en gallestein). Jeg opererte i fjor april, og har etter det det gått opp til 69 kg :angry: Det skjedde sakte, men sikkert. De siste 4 kg ble kastet på meg siden 1. januar. Ergelig...

Men men, da får jeg bare brette opp ermene! Jeg er 46, mor til tvillingjenter på 13.

Og jeg sliter med de siste 5 kg. Første delmål er 65 kg til påske, og så ca. 62-63 kg. Det tror jeg er idealvekta mi. Hvertfall klesmessig, men det hadde vært fint å stabilisere den der.

Vi ønsker oss lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 230
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Klart det er plass til deg lella66 og flere med om noen ønsker.

Med de siste gjenstridige kg er det fint å være flere om å støtte hverandre - drøfte utfordringer og mulige løsninger. Uff gallestein, høres vont ut, skjønner at du raste i vekt. Det er vel heller ikke uvanlig å gå opp igjen etter en slik omgang.

Så flink du er Ala, som trimmer ekstra når du har spist for mye. Dobbel spinningtime høres tøft ut. Det har jeg aldri prøvd. Synes det er tøft nok med spinning + bodywork.

Jeg har gjort meg opp min mening at jeg vil unne meg litt vin i helgen, det er det eneste jeg vanligvis bruker av frimærker. Om jeg også må kutte vinen helt, blir det for stusselig, og jeg er redd at jeg da spiser sjokolade i stedet. Føler jeg må unne meg noe en gang eller 2 i uken. vi skal jo leve mens vi går ned også. I dag er 4. dagen i strek jeg har klart å holde med på riktig kalorimengde. Nå gjelder det bare å fortsette denne trenden.

Lykke til - til oss alle - vi skal klare det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få til en varig livsstilsendring er det viktig å finne frem til en hverdag som vi kan leve med, hver dag!

Jeg prøver, men synes det er vanskelig. Aller vanskeligst er det å holde meg på 65 kg! Nå kommer jeg ikke ned dit heller, ser det ut til :unsure: , men har stabilisert meg på rundt 68 :huh: ! Hvor vanskelig kan det være da?? Tydeligvis veldig vanskelig, - men gir ikke opp..... ;)

 

ala :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: Ah...travelt her og glemte å skrive på "veiedagen" min...men pytt, pytt- det var ikke noe å skrive om heller :angry: Helt BOM stille. Jeg må jo le litt også. Hadde det ikke vært for at jeg slapp alle hemninger over den hjemmelagde iskaka til venninna mi- deretter potetgull og popcorn-skåla (Vinen var med i kaloriregnskapet mitt), så hadde jeg jo gått ned :P

 

Du "bestemor" (det blir litt langt å kalle deg bestemor med pulsklokke hver gang)Jeg ville ikke ha regnet så hardt på det jeg. Alle de beregningene er jo individuelle også... Og fryktelig lite motiverende. Da jeg var større og gikk ned 1 kilo i uka..hva skjedde da? Da kan umulig disse tallene stemt?

 

Fint at vi blir flere her da Lella og Ala! Jo flere å dele erfaringer med, jo bedre. Og flere som kan svare på spørsmål... Og her kommer et jeg lurer på:

SKAL GRØNNSKAER REGISTRERES INN I KALORIREGNSKAPET??

Grunnen til at jeg spør om det er fordi ei venninne av meg gikk nettopp på et GR- kurs. (det er 3 år siden jeg gikk selv,så jeg husker ikke alt dette) Hun hadde fått beskjed om at grønnsaker kunne spises i mengder uten å registrere... Hun mente derfor at det var grunnen til at jeg ikke gikk noe særlig ned i vekt, fordi jeg registrerer alt jeg spiser- og jeg spiser salat så det tyter ut av ørene mine (for å fylle opp magen og bli ordentlig mett)!!!

Jeg vil si at jeg ut av de 1300 kaloriene mine om dagen, så er 400 av dem grønnsaker! :unsure::blink:

Håper noen av dere har en mening om dette :-)

 

Ha en strålende dag damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hei spliffi

Leste bare tilfeldig litt inne på denne tråden, flinke dere er folkens :-) Og menneskelige :-) (iskake, popcorn og vin, nam nam).

Ville bare dele min oppfatning av grønnsaker i kaloriberegningen. Det er jo sånn at når man går på kurs (nettkurs i mitt tilfelle) så registreres alt pga søylene som skal fylles opp hver dag. Grønnsakssøylen er en viktig del av totalen, egentlig mest for å få en bra kostholdscore, kanskje ikke mest pga kaloriregnskapet. Men i mine øyne er de med i kaloriregnskapet også. Kanskje med unntak av salatbladene, de veier jeg ikke ;-)

Kalorier er jo kalorier, så hvis du spiser grønnsaker som tilsvarer 400 kalorier om dagen (wow, det blir mye grønnsaker, har du lagt inn nøyaktig menge og vet at det stemmer?), så må de jo være en del av totalen, særlig når man følger den laveste menyen på 1300 kalorier.

Noen ganger praktiseres det kanskje å ikke føre opp grønnsaker, for å gi folk et bilde av hvor lite kalorier det er i grønnsaker, og at hvis man velger grønnsaker fremfor godteri så kan man spise større mengder uten at dette "ødelegger" for en vektnedgang. De fleste spiser nok for lite grønnsaker, og en sånn praksis gjør kanskje at flere blir flinkere til å velge grønnsaker når man blir fysen på noe ekstra.

 

Jeg følger også 1300 menyen og fører opp alle grønnsaker. Spiser ca 250 g om dagen men kalorimengden er ikke så høy tror jeg. Kunne nok spist enda mer grønnsaker men noen ganger blir jeg litt lei agurk og paprika. Tips til påleggsgrønnsaker mottas gjerne :-)

 

Lykke til videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar solskinnsbolla :-)

 

Ja, det er veldig myyye grønnsaker, og ja..jeg registrerer alt. Grønnsakssøylen min er ikke lang nok...overstiger det som er "anbefalt" :lol: Jeg spiser en kjempestor salat i kantina hver dag. I tillegg spiser jeg ikke ris, pasta eller potet til middag- jeg steker grønnsaker i ovnen, eller har masse salat til istedet. Og VIPS- så spiser jeg salat til kvelden også av og til... Så det blir fort så mye kalorier av det. :rolleyes: Jeg tenker det samme som deg: kalorier er jo kalorier... Og må jo noteres!

 

Jeg spiser ikke grønnsaker på pålegg lengre jeg...forståelig nok! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hei Lella66 :-) Jeg er lav (160) og skal ned bare noen få kg (de siste - de som "sitter hardest"), derfor meny 1.

 

Spliffi, du er helt rå på grønnsaker (he he). Ovnsbakte grønnsaker er digg, og klart det blir litt mengder av dette når man ikke spiser så mye ris og pasta. Er litt for glad i nettopp ris og pasta jeg da, men mengdene er vesentlig redusert nå, og jeg fyller opp med mer grønnsaker.

 

Hvordan tilbereder du grønnsakene dine i ovnen? Har du på noe olje eller vann, og hvor varmt/lenge?

 

God helg til dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) Jeg har gjort beregningene flere ganger og havnet på Meny 1. Men husker ikke helt hvor grensa gikk jeg... Hadde et "opphold" en sommer og gikk opp litt igjen (etter å ha gått ned 12-13 kilo) Også tror jeg at jeg bare begynte med 1400 kalorier...som igjen ble til 1300... Men nå kan jeg jo virkelig ikke gå lengre ned, for da stopper jo hele forbrenningen opp (??) :huh:

 

Jeg skjærer opp squash, gulrot, løk, blomkål, brokkoli, minimais og paprika i biter. Har dem i ildfast form (ikke`no olje- selv om det sikkert er bedre) og krydrer med chili eller annet godt krydder. 200 grader i 20 min. Må røre et par ganger. Det blir kjempegodt og såååå sunt. Ellers er jeg blitt veldig glad i de wok-posene til Findus. En pose Rock-wok blandet med en pose viatnemesisk i woken med masse krydder ...nyyyydelig og lettvint.(er litt glad i lettvint matlaging) :P

 

Ha en strålende kveld alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med mye aktivitet her inne og velkommen solskinsbolla. Jeg er enig, grøntsaker teller med og uten grøntsaker får en ikke høy kostholdsscore. Jeg spiser 500 - 800g grøntsaker om dagen - fordelt på 2-3 ganger. Har ikke regnet på hvor mye kalorier de alene gir. Jeg spiser som regel 1 rugbrødskive (56g), 6 skiver kokt skinke og 1 avokado eller 2 store tomater til lunsj. Noen ganger varmer jeg brødskiven med skiveskåret tomat og et dryss oregano i mikroen på jobben. Jeg spiser salat til middag 2-3 ganger i uken - den ene ofte som taco. Søndager spiser vi ofte elgbiff eller elgstek med grøntsaker og jeg tar 1/2 potet (ofte eneste poteten i uken og kun pasta og ris hver ca 1 gang i måneden - som regel når jeg er borte på mat). Ellers lager jeg ofte middagspanne med kyllingfilet, løk, selleri, squasj, sjampingnonger, paprika og masse krydder ofte chili - eventuelt hvitløk. Jeg rensker og legger på pannen med 1 ts rapsolie (på 2 personer), etterhvert som jeg har skåret det opp. Har spist det i dag - nydelig. Jeg kan også finne på å ha eple eller pærebiter i retten. Den lille søtsmaken er nydelig sammen med chili. Jeg veier alt også salaten, selv om den har bagatellmessig med kalorier.

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skulle kunne bli mett med 1300kcal uten å spise mye grøntsaker.

Menyen kommer opp når man registrerer vekt, høyde, aktivitetsnivå mm. Jeg startet på meny 2, men er blitt satt ned til meny i høst, fordi jeg hadde gått ned en del kg. Jo mer vi slanker oss, des mindre mat trenger vi - og des langsommere går vi ned (om vi gjør det da).

I går og i dag ser det ut som jeg har spist 1350kcal per dag, men det er innenfor det akseptable. Har trent spinning og styrke i dag også.

Ha en flott helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Så utrolig flinke dere er! Mektig imponert! Det er jo så enkelt som å tilsette litt krydder på grønnsakene, men noen ganger er det så greit å få sånne tips fra andre, man havner ofte i et spor når det gjelder mat og rutiner, og lager det samme uke etter uke. Litt nye påminnelser er veldig fint!

 

Ha en fin uke, vinterferie for de som har det B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flinke dere er! Mektig imponert! Det er jo så enkelt som å tilsette litt krydder på grønnsakene, men noen ganger er det så greit å få sånne tips fra andre, man havner ofte i et spor når det gjelder mat og rutiner, og lager det samme uke etter uke. Litt nye påminnelser er veldig fint!

 

Ha en fin uke, vinterferie for de som har det B)/>

Takk for koselige ord til oss. Gjett hvordan jeg begynte å varme tomatene og ha på krydder - jeg gikk lei. Har lett for å spise det samme dag etter dag. Fint å få tips her inne. Det ligger mange oppskrifter på siden, men jeg er ikke god til å bruke dem. Men jeg tar tips som jeg bruker i egne oppskrifter.

I dag lagde jeg blomkålssuppe med vri. Kokte blomkål, kyllingfilet og løk i buljong (terning) og karri. Tok opp kyllingfiletene og skar de i biter. Blendet grøntsakene og hadde i ekstra lett melk, ekstra blomkålbuketter, kyllingen, eplebiter og paprikaterninger - kokte i 2 min mere. Jevnet suppen med litt melk og maizena. God vri på blomkålsuppen - selv gubben likte det.

I dag har jeg trenet litt over 1,5 timer - tredemølle, romaskin og styrketrening med matteprogram. Og jeg har 200kcal igjen som jeg kan bruke til kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :-)

 

Da er veiingen unnagjort...og jadda.... BOM stille igjen. Og denne uka har jeg ikke hatt noen utskeielser og til og med hatt en ekstra treningsøkt! <_<

 

Har vært inne på vektkurven min for 2012 og ser jo (og husker godt) at jeg hadde flere frustrerende platå over mange uker da også. Så løsnet det litt etterhvert. Så det er jo bare å holde ut og fortsette :)

 

Ha en fin- fin dag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt med slike platåer, men får håpe det løsner snart.

Jeg ser at jeg er blitt flinkere til å spise passe mengde etter jeg startet denne tråden - så nå går jeg ned i vekt igjen. Siste uken har jeg ligget såvidt under 1300kcal de fleste dagene, så snittet er riktig. Dagens veiing viser ned 0,5k siden siste uke, men er antakelig ikke helt å stole på, for jeg har løsmage. Har meldt meg på spinning og styrketrening i dag også, håper jeg har energi til det.

I dag blir det gullasjsuppe med hakket elgkjøtt, selleri, løk, tomat, papirka og chili og paprikakrydder. Enkelt men godt.

Ha en flott dag med trening og god mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du er flink, BM :) (bestemor med pulsklokke), - 1300 kcal om dagen er jammen ikke mye..... Husker forresten at det aller første GR-kurset jeg gikk på i 1977 gikk alle på 1100 kcal, uansett, og det var nesten ikke noe å velge i eller variere med.

 

Får stadig bekreftet at jeg lurer meg selv som bare det når jeg ikke registrerer ALT... :huh: . Evig slanker, ja!

 

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Ble inspirert av den blomkålsuppen, så nå inngår den i neste ukes matplan :)

 

Stillstand er ikke oppgang, Spliffi, du kan umulig gjøre noe feil ved å fortsette, og bestem deg for å rekke tunge til den skuffelsen du måtte føle, kroppen din er på lag med deg, og setter stor pris på både trening og sunn mat, så innsatsen din denne uka er KNALLBRA den! Og jeg vet at du vet det ;) Nå er det en ny uke, gi jernet nå!

 

Denne uken ble det 0,7 ned på meg, etter stillstand i forrige uke. Det kan man jo kalle et plaster på såret, og motet holdes oppe :rolleyes:

 

Og du, "bestemor", er jo helt rå på trening :D Og nedgang, bare å gratulere! Du er skikkelig flink!

 

Jeg bruker mye grete roede oppskrifter, og har også etter mange års innsanking fra flere "sunne kilder", en ganske tykk bunke med gode oppskrifter, jeg synes det er kjempegøy å lage mat. Heldigvis, kan man si, det er nok lettere å spise sunt når man liker å tilberede det. Familien virker også fornøyde, den minste på 6 (7 om to uker) er nok litt kresen men jeg tilpasser det fint. Hun er heldigvis glad i fisk, så det spiser vi flere ganger i uken.

 

Nå er jeg 2,7 kilo unna målet. Hvordan ligger dere an?? Det er her jeg pleier å "hoppe av", men denne gangen skal jeg KNUSE målstreken!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1100 kcal om dagen: Så vidt jeg husker var jeg også mye sulten, men var SÅ motivert at jeg spiste bare det jeg skulle/hadde lov til. Jeg skeiet faktisk ikke ut over hodet på syv uker!!!! Og vi hadde ikke lov til å spise etter kl 1800 om ettermiddagen. For en tortur! Men jeg tok av meg 9,2 kg på ett kurs/syv uker, ikke verst, fra 71,3 til 62,1 eller noe sånt! Hadde jeg bare hatt den driven i dag...... :blink:.

 

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ala det var virkelig imponerende vektnedgang - fikk dere vite hva dere skulle spise? Jeg mener jeg har hørt at man den gangen bare skulle spise luxusmat - rosatbeaf og røkelaks i små delikate porsjoner. Den slags mat er blitt billigere og mer vanlig enn før. Hadde jeg gått og vært sulten tror jeg at jeg hadde sprukket og gaflet i meg alt jeg kom over. Hva kom motivasjone av? Har du klart det før, klarer du det igjen, og stilstand er mye bedre enn vektoppgang - vi kan lett havne der om vi mister fokuset på kost og trening. Noen sier at det virker motiverende å betale for å gå på kurs, for da satser man ekstra fordi man vil ha mye for pengene.

Solskinnsbolla tusen takk for de fine ord før i dag - om at jeg er helt rå - jeg har gått og vært oppløftet siden jeg leste det i ettermiddag og smiler fortsatt for meg selv. Og før på dagen fikk jeg også ros av Ala. Rosen virker så oppmuntrende. Dere hjalp meg til å ta ekstra i på spinning og styrketrening - la på ekstra vekter på vektstangen. Jeg trener 3 ganger i uken - en gang på egenhånd, ca 1,5time etter treningsprogram og 2 ganger hvor jeg tar både spinning og styrke i grupper. Jeg har aldri i hele mitt liv trenet så mye og så hardt som jeg gjør nå.

Jeg liker også å lage mat, men har lett for å lage mat etter innfalsmetoden, men lar meg inspirere av oppskrifter.

Stå på jenter - vi skal klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gangen, som nå, spiste jeg helt vanlig mat, men det fantes nesten ikke lettprodukter, så det gikk i mindre mengder av vanlig mat, men fordelt annerledes. Bl a var en påleggsrasjon et helt egg, mens brødrasjonen var liten.

Jeg var "bare" 18 år den gangen, og motivasjonen tror jeg kom av at kurset ble arrangert i mine foreldres (mitt!!) hjem. Jeg bodde på et lite sted uten GR-kurs, og GR-vertinnen var en venninne av min mor som kom fra byen for å holde kurset, - så jeg betalte ikke for å gå på kurs, gratis bruk av vårt hus var betalingen. Ja, det var tider. Det var første kurset jeg gikk.

På senere kurs har jeg gått ned 7-8 kg, men aldri så mye som på det første. Jeg har, som sagt, heller aldri vært så flink som på det første kurset, så jeg har fått bevist at når jeg slavisk følger opplegget går jeg ned MINST en kg i uken........ dvs med høy alder og lavere forbrenning ville det nok ikke ha gått i dag, er jeg redd for.....

 

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Tusen takk for motivasjonen Solskinnsbolla!!! :)

Snart løsner det her også! Vi skal alle klare det målet vi har satt oss- deretter kommer den virkelige jobben: å holde seg der! :P

 

Leste inne på Vektklubben sin side i går, der en eller annen kursholder svarte på spørsmål fra dagbladet-lesere. (eller vg) Der var det ei som lurte på dette med at hun hadde gått på 1300 kalorier så lenge, og ikke fikk av de siste kiloene. Hvorav denne eksperten sa at hun kunne (om hun ønsket å få fortgang) legge seg på 1000 kalorier en stund... Hmmm.... tror ikke GR ville anbefalt det!? Men denne eksperten sa også at om hun var tålmodig og fortsatt på 1300, så ville hun gå ned- bare at det tok mye lengre tid.

 

JA, TÅLMODIGHET ER EN DYD :rolleyes:

 

Ha en fin dag alle dere flinke jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ala, da var GR tidlig ute med å råde til lite karbohydrater og mye protein.

Spliffi, Ja vi får ha tålmodighet og forsøke ikke å skeie ut for mye. Jeg leste et sted at en kunne ta enkelte dager innimellom, hvor en spiste mindre kalorier, men om en spiste veldig lite kalorier over tid, ville stoffskiftet bli lavere - og da blir det ennå vanskeligere å gå ned i vekt. Det er ikke lett å vite hvordan en skal gjøre.

I dag har jeg vært på restaurant og spist i forbindelse med min datters bursdag - spist Viltduo - rensdyr og hjort med sjampignonger, rotpure og rødvinssaus, med et glass vin til. Aldeles nydelig. Tok ikke forrett eller dessert. Porsjonen var såpas liten, at jeg tror jeg kommer under 1300kcal totalt likevel i dag. Jeg klarte også å takke nei til en drink når vi kjørte svigermor hjem. Forhåpentlig uten hun følte seg stødt. Jeg har også holdt meg i skinnet før i uken - ligget på ca 1250kcal hver dag (dette svarer vel til å gjemme frimærkene?)- så har jeg litt å gå på til helgen. Jeg prøver å "samle på" små seirsopplevelser - finne noe positivt hver dag - om mulig. Jeg føler det gjør det lettere å avstå uten å føle savn av sjokolade og annet godt.

Fint vi kan støtte hverandre. Stå på - vi klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Bestemor, du fortsetter å imponere! Hørtes deilig ut den middagen, så godt det også føles å vite at man kan kose seg og nyte det så lenge man tenker litt på mengde, også droppe dessert og drink etterpå. Det er viktig å virkelig nyte de gode smakene!

 

Måtte le da jeg leste om GR i "gamle dager", joda jeg husker min mor slet litt med disse 1100 kaloriene, og ikke mat etter kl.18. Og makrell i tomat var et stort FYYY!! Men kunnskapene har endret seg, og matvarespekteret har jo eksplodert, så det er heldigvis "lettere" å gå ned i vekt i dag. Og ordet slanking er vel også snart utgått, nå er det livsstilsending og trivelsvekt som er stikkordene. Bra det, godt å vite med ei datter som også skal vokse opp i denne verdenen. Jeg prøver å legge et godt grunnlag for sunn og god mat, og i dag er det heldigvis ikke noe problem å kombinere disse to tingene.

 

Jeg går på nettkurs og spurte kursleder om nettopp dette med "sparebluss", jeg går på meny 1 og har ca 9 trimpoeng i uken. Jeg spurte henne om jeg skulle/kunne øke treningsmengden uten å øke matmengden, om dette hadde noen påvirkning på det å havne i såkalt sparebluss. Hun sa at det ikke var noen som helst fare for å havne i sparebluss på 1300 kalorier og 9 trimpoeng. Hun sa at jeg gjerne kunne øke intensiviteten på øktene, men at jeg hadde en helt fin treningsmengde. Dersom jeg ville trene veldig mye mer, så gikk det an å øke matmengden noe. Men da synes jeg vel kanskje det er like greit å ikke trene så mye mer at jeg plutselig en dag ikke orker mer.

Dette med at vekten stopper opp innimellom har jo uendelig mange årsaker, jeg tror at så lenge man følger den menyen som er anbefalt, så vil man gå ned bare man er tålmodig og ikke lar små vektplatåer ta fra all motivasjon. Syns kanskje det var litt rart at denne kurslederen anbefalte 1000 kalorier, da er det virkelig ikke lett å få i seg alle næringsstoffene man trenger!

Men det er min mening, her er det mange teorier gitt B)

 

Helg i sikte, deilig B) God helg til dere flinke damene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borte fra siden i helgen, da jeg har hatt barnebarn på besøk - trivelig, men slitsomt.

Tusen takk for rosende ord Solskinnsbolla. Ja, jeg prøver å kose meg med maten og være med ut, men prøver å gjøre gode valg og ser det som en seirsopplevelse når jeg klarer det. Skal vi holde ut over tid, er det viktig å kose oss og unne oss noe godt for ikke å sprekke for ofte. Prøver å ikke få for dårlig samvittighet når jeg sprekker - prøver heller å lære av det, slik jeg kan ha strategien klar neste gang jeg kommer i samme situasjon.

Det med "sparebluss" er det vanskelig å få noen til å gi opplysninger om. Jeg har prøvd å spørre kursleder da jeg gikk på kurs og spørre ernæringsfysiologen på Feiringklinikken, men fikk ikke noe egentlig informasjon. Jeg har også prøvd å søke på nettet, men finner bare vanlige folk som spør og prater om det, men ikke noe konkret informasjon. Om ordet slanking er gått ut på dato, er det likevel vektnedgang Grete Rode reklamerer med.

Jeg har også meny 1 og 9-11 trimpoeng i uken.

Ha en riktig god uke med jevn og god jobbing mot målene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemor, spliffi og Solskinnsbolla; dere er kjempeflinke og iherdige, alle sammen! Over tid gir innsatsen resultater, - men det er jo litt irriterende å kjempe med de samme kiloene gang etter gang. Men det er jammen ikke lett å bli "ferdigslanket"!!

 

400 gram ned på syv uker for meg, er vel egentlig ikke å gå ned i vekt, men må vel kalles å stå på stedet hvil, spør dere meg :huh: . Ikke mye å skryte av. Men fortsetter.....

 

ala :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...