Gå til innhold

Ned de siste vanskelige kilo


Anbefalte innlegg

Gjest Solskinnsbolla

Ja nå er det ny uke, og enda nærmere målet, våren og sommeren B)

 

Fikk skikkelig påskestemning i går, søndag. Kunne sikkert ha gjort noe morsommere men vinduene ble glinsende blanke og fine! Idag var det plutselig -13 igjen, men solen varmer nok opp gradestokken litt nå utpå dagen. Kjenner uansett at sola og lyset gjør noe med hele meg, og det kjennes bra ut :)

 

Ha en fin uke, flinke damer, spent på veiing på onsdag :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 230
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du verden så flinke dere er, - pusset vinduer. I tillegg gå lang tur. Jeg er imponert. Jeg har hatt besøk, så her er det rotede og vinduene møkkede, men det får ikke hjelpe. Ala 400g ned er 400g ned, og ned er ned. Det går da i det minste riktig veien og holder du på lenge nok på den måten kommer du også i mål. Det er veldig fort gjort å gå opp, så vi får passe oss.

Jeg har spist røkt svinekam i går og i dag, og kjenner at kroppen sveller av saltet. Bra det er et par dager til veiedag. Har bare trent i litt over en time i dag. men har meldt meg på dobbelttime både onsdag og fredag.

Lykke til med trim, fornuftig kosthold, veiing og så må vi huske å kose oss også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er helt ny på sidene her, men likte godt "Bestemor med pulsklokke"! Er 53 år og har to store barn på 22 og 24 og en etternøler på 15. Skal ned fra 67,7 til 62 og det i løpet av tre måneder, tenkte jeg. ;)/> Blir motivert av å lese det dere andre skriver og får til. Håper veldig at det å skrifte overfor dere i blant skal hjelpe på veien... I dag har jeg 1300 kcal, men lurer litt på om jeg har lurt noe unna(?)

Lykke til videre, dere som er så godt i gang! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du blir med Snart slank. Jeg har vist ikke fortalt min alder, men er 59år. Har 2 voksne barn og 2 barnebarn på 3 og snart 8 år. Det å trene med vektstang og pulsklokke stemmer dårlig med mitt bilde av hvordan bestemødre ter seg. For min del virker det veldig motiverende å veie maten og skrifte. En blir flinkere etterhvert til å huske hva en har inntatt i løpet av dagen. Nå har jeg nettopp sjekket hvor mye jeg kan tillate meg å spise til kvelds.

Lykke til - her skal vi heie på hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det veiedag igjen - OPP 0,1kg siden siste uke og jeg som synes jeg har vært så flink. Da er det spørs om det er saltet i den røkte svinekam jeg spiste søndag og mandag, som gjør utslag. Eller om mitt svingende stoffskifte spenner ben for meg. Men uansett her er det bare å stå på. Jeg har rester igjen av svinekammen, den blir spist i dag, og trimming blir som planlagt 2 timer i dag. Så får jeg satse på bedre resultater neste uke.

Stå på jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 gram er jo ingen ting, et LITE glass vann, - men opp er opp i hodene våre, likevel! Jeg er også der: kommer ikke ned..... Kanskje du drikker for lite vann? Skulle ikke tro svinekammen "sitter i" ennå, men man vet jo aldri.....

 

Og ja, vi står på og gir oss ikke :) !!

 

ala :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Antar at det skal mer til enn snaue 100 gram til å vippe deg av vektstanga, "bestemor" B) Stå på videre, neste uke har du gode forutsetninger for å se nedgang.

Det kan godt være salt som gjør at vannet henger igjen litt i kroppen.

Men det er bare "waist of time" å lure på hvorfor vekta viser det den gjør - det er så mange ting som spiller inn, vi er tross alt damer og kroppene våre er et komplisert system :P Glem det, du har uten tvil gjort jobben din, forsett med det!

 

Og jeg kan jo ikke klage det grann, ned 0,7 denne uken også!!! :lol: 60 blank i dag, og 2 kilo igjen til mål! 2 uker igjen av nettkurs. Kommer nok ikke helt i mål på to uker, men det som står igjen da klarer jeg sammen med dere!! Stolt av meg selv nå :) Men jaggu skal det sies at kosen har vært spart på i det siste, og nøye planlegging av hver eneste dag. Ikke en dråpe rødvin, ikke en eneste godis, ikke en eneste kosemiddag... Jeg håper at når jeg er i mål kan jeg lære meg å nyte disse tingene uten å gå helt bananas. For et liv uten disse tingene er jo litt for stusselig synes jeg... Må lære meg at helgen er fredag/lørdag, ikke torsdag kveld til mandag kveld. Også må jeg fortsette å trene, tidligere har jeg ikke forent disse tingene, jeg har vært så "enten/eller". Jeg må trene like mye som jeg gjør nå, noe som er helt overkommelig, da er det mye man kan kose seg med i helgene B) Tenk så fint å kunne bruke de "treningskaloriene" på noe å kose seg med, istedet for å bare trene for å gå ned i vekt! Det blir fint det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 gram er da ingenting, "bestemor"! Kanskje fordi du hadde så god vektnedgang forrige uke? Jeg er i min første uke og er spent på hvordan dette fungerer og selvfølgelig om jeg får noen nedgang! Takk for hyggelig velkomst her på siden!

Selv er jeg absolutt et pulsklokke-menneske. Synes det er veldig motiverende å se hvor hardt jeg har trent. Bruker derimot ikke utstyr som GPS-sensor og sånn som racerne. Tenker at jeg bare ville oppdager hvor kort jeg jogger i løpet av turene mine... :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring Ala, Solskinsbolla og Snart slank. Jeg vet at 100g ikke er noe, men jeg hadde håpet på nedgang, selv om jeg vet at det ikke er så enkelt. Jeg står på videre, gir meg ikke så lett. Har da fått litt erfaring med vektnedgang og vet at det ikke er forutsigbart.

Gratulerer Solskinsbolla med flott vektnedgang. Imponerende - du kan virkelig være stolt. Jeg vet at det koster forsakelser. Du klarer å nå mål uten fortsatt kurs. Jeg tok av mer i ukene etter kurs enn mens jeg gik kurs. Jeg prøver med noe hyggespising og ut og spise, selv om jeg prøver å gå ned. Prøver å lære meg å kose meg med måte og kunne være i selskap uten å virke alt for sær.

Stå på Snart slank. Det tar ofte litt tid før nedgangen kommer men du vil få det til etterhvert. Man kan ikke lære alt på en dag. Pulsklokke er motiverende, og uten hadde jeg antakelig fortsatt trodd at jeg trente uten å gjøre det. Etter jeg fikk den har jeg valgt treningsformer som er langt mer krevende og først da fått framgang - både i forhold til ryggvont, kondisjonsmessig og styrkemessig. Jeg tror også at GPS kunne vekket konkurranseinstinktet i meg om jeg hadde hatt det, men jeg har ikke valgt å kjøpe det.

Lykke til - til oss alle - vi skal klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pulsklokke, men bruker den ikke, kan ikke se den uten briller, og orker ikke trene med briller..... Men trimkameraten har, men GPS, så når vi er ute får jeg vite hvor lang tur vi har hatt. Inne kommer jeg jo ikke av flekken likevel, hverken på spinning eller mølle.... :lol:. Så det kan godt være jeg ikke trener hardt nok!? Men prøver sånn omtrent å holde følge med gubben på mølla ved siden av ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvilke type pulsklokke du har Ala, men min kan en endre visning, så det er store tall, det bruker jeg, selv om jeg har på briller (er nærsynt og synes jeg trenger å se instruktørens ansikt). Men det er noe hark å bruke briller når man skal tørke svette. Min pulsklokke lagrer verdiene, så jeg etter jeg har trent kan gå inn og se makspuls, snittpuls, og hvor lenge jeg har ligget i de 2 pulssonene som er innstilt. Så om din er tilsvarende, kan du bare avlese etterpå og trenger ikke se underveis. Ellers kan du bruke briller noen få ganger, så du vet hvordan du ligger an. Trimkammeraten kan også lese av nå og da, så det finnes løsninger. Eneste er at noen pulsklokker påvirker hverandre om de er for tett, så en får alt for høye verdier.

Gubben på møllen ved siden av kan ha stilt inn på annen hastighet en deg - fordi han har lengre ben, og ha innstilt på motbakkeløp uten en legger merke til det. Han er uansett en annen person med antakelig annet behov for belastning enn deg.

Jeg gikk på flere grupper før jeg skaffet meg pulsklokke som Sterk med ball, Gladnakken (aurobic) og Sterk rygg. Men når jeg skaffet pulsklokke så jeg at jeg ikke fikk opp pulsen annet enn såvidt i veldig kort tid. Det eneste jeg fikk opp pulsen på var når jeg syklet eller brukte romaskin på frisklivsavdelingen med apparater. Min fysioterapeut anbefalte at jeg måtte over 120 i puls helst over 30 min i slengen, for å få god treningseffekt. Det har hjulpet. Jeg har fått målt mitt O2 opptak (kondisjonstall) og for nøyaktig et år siden lå jeg på 27,77, hvilket er i underkant av det normale for min aldersgruppe. Midt i desember var jeg på 38,75 hvilket er i overkant av det normale - en forbedring på nesten 40%. Det er ifølge treningsveileder på treningssentret en enorm forbedring - spesielt tatt i betraktning at jeg samtidig har gått ned i vekt. Så jeg er stolt. Jeg skal ta en ny test i slutten av mai og håper på ytterligere 5% forbedring. Huff dette ble langt.

Stå på jenter med trening og godt kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, det var imponerende! Og for en flott fremgang!! Det må jeg si!!Jeg driver det overhode ikke så vitenskapelig! Vet at jeg har en puls mellom 130 og 165 godt over halve spinningtimen eller når jeg er på mølle. På mølle kan jeg forresten se gubbens innstillinger på fart og stigning. Normalt har jeg mer stigning enn han, men litt lavere fart.... Han er bare 7-8 cm høyere enn meg, så benlengden er ikke veldig forskjellig.

 

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, det var imponerende! Og for en flott fremgang!! Det må jeg si!!Jeg driver det overhode ikke så vitenskapelig! Vet at jeg har en puls mellom 130 og 165 godt over halve spinningtimen eller når jeg er på mølle. På mølle kan jeg forresten se gubbens innstillinger på fart og stigning. Normalt har jeg mer stigning enn han, men litt lavere fart.... Han er bare 7-8 cm høyere enn meg, så benlengden er ikke veldig forskjellig.

 

ala

Hei Ala

Vet du hvordan du ligger i puls, er det ikke så nøye å måle. Men jeg ser at jeg hadde mye høyere puls under aktivitet for et år siden enn nå. Pulsen faller også veldig fort nå. Jeg har også testet den under vanlig jobb og aktivitet, og den faller til 46 når jeg sitter og taster på dataen. For et år siden lå den på 95 i tilsvarende situasjon. Det betyr at hjertet jobber mer effektivt og at jeg bruker færre kalorier hele tiden. Jeg synes ikke jeg gjør det vitenskaplig, men jeg motiveres av å ha noe å måle meg mot - se forbedring. Når cm og kg går ned, ser jeg at slanking nytter, når vekter i vektløfting går opp, ser jeg at jeg blir sterkere. Når jeg samtidig merker at jeg klarer mer og ikke trenger så mye søvn virker det selvfølgelig motiverende for å fortsette. Jeg liker å forstå hvorfor ting virker, men jeg tenker mer årsak - virkning, enn vitenskap. Jeg er en enkel person, ikke høyt utdannet og avansert, men bare meg.

Stå på, vi skal nå våre mål, uansett om vi tenker sån eller slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere er utrolig systematiske og flinke både med trening og mat! Hjelper meg veldig her jeg sitter med et ørlite glass rødvin - til å la det bli med det.:-) I morgen er det første veiedag etter første uke i klubben. Grugleder meg. Synes jeg har vært flink, men har veldig liten følelse med hvordan jeg ligger an likevel. Jeg satte veldig pris på oppmuntringen din,, "bestemor", om at det tar tid! :-) Skal prøve ikke å deppe om vektnedgangen uteblir denne uken.

Lykke til alle dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spliffi

Flinke dere er alle sammen! :)/> Dere trener og står i! Jeg er kjeeeempe- misunnelig på deg Solskinnsbolla... Skulle gjerne ha gått ned så mye :D/> Har du opplevd å være på et platå over tid? Mener du har vært inne på disse sidene GR (i andre grupper?) en stund også?

 

Her står det nemlig helt stille for fjerde uke på rad... Tror til og med det ble opp 200 g...(hoppet av vekta i full fart)men det kan man jo variere fra time til time nesten, så det tar jeg ikke så tungt. Men jeg tar det litt tungt at jeg har stått stille så lenge. Jeg er ganske lei av å gå på 1300 kalorier nå - har jo gjort det i over et år :rolleyes:/> Ned 14 kilo på den tiden- med flere opphold (sommer og jul m.m) hvor noen av dem har gått opp, men fort ned igjen da... :P/>

 

Har lurt på om jeg skulle trent mer....jeg kan vel gå meg en tur noen kvelder, men så tenker jeg sånn at jeg faktisk ikke vil trene mer enn det jeg klarer å opprettholde "resten av livet". Da vil jeg jo begynne å gå opp i vekt, når jeg slutter å trene så mye. Sånn som det er nå klarer jeg to dager i uka, doble timer begge gangene vel og merke. Men det blir ikke 7 trimpoeng i uka engang.... Men sånn er det når man har et barn som skal være i seng klokka 19, og en mann som også må få komme seg ut :-) Så her har vi to kvelder hver i uka :D/>

 

I dag er det salat til lunsj og salat til mellommåltid, rein Biff og stekte grønnsaker til middag - for i kveld går 350 av mine kalorier til hvitvin ;)

 

Ha en strålende helg damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Syns du er iherdig og flink du også, Spliffi! 1300 over så lang tid, med bare korte opphold, det er tøft! Har fulgt meny 1 slavisk nå i snart 7 uker, fant ut at det var på tide å bli ferdig. Jeg har vært ganske jo jo opp og ned over flere år nå, så ja det stemmer at jeg har vært på flere forum, i flere perioder. Livet er jo litt jo jo det også ;-) Jeg har vel faktisk ikke veid 60 kilo siden ungdomsskolen, med unntak for ca tre år siden, da hadde jeg også en liten periode hvor jeg "nesten var i mål" før det skled ut. Jeg har veid alt fra 92 kilo til å ligge ganske mye på 66-68 kilo. Nå er jeg på vei til å nå målet på 58 kg, og at jeg kan leve fremover med å justere meg på 58-59,9 kg, grensa går på 60 ;-) Nå er jeg heldigvis blitt mer og mer glad i sunn og riktig mat de senere årene, jeg tror det har med alderen å gjøre kanskje :P :P Ikke at jeg føler meg gammel selv om jeg blir 35 neste uke! Men jeg synes det er mye som er lettere nå enn da jeg var 20 faktisk :)

Men nå må jeg innrømme at jeg sliter litt nå, jeg kjenner at jeg kjemper litt for å holde meg til planen, selv om jeg vet at det er bare 2-4 uker til jeg er helt i mål! Men kan ikke gi meg nå!!

 

Fortsatt god helg, stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spliffi stå på, det må løsne etterhvert. Jeg skjønner at det sliter på motivasjonen å stå stille og gå opp. 14kg på et år er kjempeflott, Jeg har klart 15 på 1,5 år. Og har også hatt perioder med stilstand. Det hjelper for meg å veie maten - det gjør meg mer bevist på hva jeg putter i munnen (ja, sån stort sett da, for jeg falt i vannet og spiste 100g sjokolade i går kveld, gjorde en feil å ta med platen hen til TV-en i stedet for å brekke av de biter jeg hadde tenkt å spise, som jeg pleier når jeg spiser sjokolade - Har ikke spist sjokolade siden jul). Jeg tror ikke det gjør noe at en trener mer en periode når en går ned. En trenger ikke gå opp av å redusere treningen noe, for det skal mindre til å vedlikeholde treningsresultatet enn å øke formen. På Stangehallen skrev de på nettsiden i fjor sommer at man kan vedlikeholde formen med bare 1 treningsøkt i uken, men at det tar 3 uker å ta igjen formen etter bare 1 ukes pause. Om jeg skulle økt treningsmengden nå, tror jeg det måtte bli i form av aking og turer med barnebarna i helgen - ikke tøff trening.

Gratulerer med dagen som kommer solskinnsbolla. Det er en imponerende vektnedgang du har hatt, og det er nok normalt at man strever mer når man nesten er i mål. Tankemessig er det lett å tillate seg mer, og kroppen forbruker mindre når den er liten enn når den er stor.

Håper du har gått ned når du har veid deg Snart slank, ja det håper jeg for oss alle, for det er jo det som er våre mål.

Fortsatt god helg, stå på vi skal klare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spliffi

:D/> Takk for det Solskinnsbolla og Bestemor :-)

Og ja, du har sikkert rett bestemor. Det der med trening...kanskje man bare skal legge inn en treningsøkt til, og veie maten igjen? Jeg føler jo at jeg har alt i fingerspissene og at jeg ikke trenger å veie noe særlig. Kanskje øyemålet mitt har begynt å lure meg? :rolleyes:/>

 

Jeg lurer på en ting; har noen av dere andre følt kraftløshet noen dager pga lite mat? Jeg husker jeg hadde en periode i fjor der jeg hadde fryktelig lite energi. Det var dager jeg synes det var fryktelig tungt å bare gå en tur. Var hos legen og tok masse prøver, men var frisk som en fisk og hadde ingen lave verdier på noe. (tenkte kanskje det var noe med stoffskiftet) Men det gikk over. Nå har jeg hatt noen slike dager igjen, og tenker at det må være det at jeg spiser lite mat og ikke får i meg alt jeg trenger.... Jeg spiser variert og tar tran. Kanskje noen av dere har opplevd det samme?

 

 

Du er jo iallefall ikke gammel solskinnsbolla! (den yngste her inne i denne gruppa kanskje?) Jeg er nettopp fylt 40 år. Har samme mål som deg. Har ikke vært 60 kilo siden jeg var 22-23 jeg da... Var vel oppe i 86 da jeg startet på GR-kurs. Det var etter fødselen for litt over tre år siden. Siden har jeg gått ned, litt opp...mer ned...og litt opp...og ned...ja, sånn har det gått siden den gangen. Rett før jul var jeg 62,5. Nå er jeg altså 64,5...

 

Bestemor: det er ikke mange som faktisk er bestemor og så slank som deg vel!! ;)/>

 

Nå er det et par timer til lille jenta mi skal i seng-og hvitvinen skal på bordet. Det gleder jeg meg til!!!

 

Ha en strålende kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med vinen Spliffi - litt kos må vi unne oss.

Jeg føler lite energi når jeg har lavt stoffskifte (påvist ved blodprøver og at jeg har en kul i skjoldbrukskirtelen), da fryser jeg også uansett hvor varmt det er eller hvor mye kler jeg har på og jeg er konstant sulten. De første prøvene jeg tok hos legen viste heller ikke noe galt - og er stoffskiftet svingende, kan noen prøver jo være normale.

Jeg tror det er lurt å veie maten med mellomrom, mitt øyemål sklir fort ut når jeg ikke gjør det.

Og takk for de koselige ord om meg og vekt :rolleyes: , det er nok noen som er så slanke - ser flere på Stangehallen, men det er også velig mange på min alder som er alt for runde. Og flere som er for tunge selv kommer med negative utsagn om min vektnedgang - at det ikke er nødvendig for meg å gå mer ned og at det er bra med noen ekstra kg når man blir eldre. Jeg antar at min vektnedgang rør ved deres dårlige samvittighet. Min helse er imidlertid viktigere enn hva de mener.

Med alle de koselige kommentarer på denne tråden, skjønner jeg at man kan bli hektet på sosiale medier. Jeg setter veldig pris på at tonen her er så positiv og støttende. Takk skal dere ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er altså dønn imponert! Hadde ikke lest gjennom alle innleggene deres da jeg kastet meg på her for en snau uke siden. Spliffi, 14 kg!?! Tror aldri jeg kunne klart det. Du har virkelig grunn til å være stolt!! :)/>

Samtidig skjønner jeg godt at det sliter å stå stille i noen uker. Jeg har opplevd det i tidligere slankeperioder og blitt rimelig frustrert og oppgitt. Jeg lærte av en personlig trener da at det er om å gjøre å få kroppen ut av "hvilesonen" den gjerne vil være i. Den beste måten, sa hun, er å kjøre pulsen høyt opp over litt tid (ca en halv time el noe sånn) min 2 ganger i uken. Intervall eller spurter f.eks. Det funker på meg. Mitt problem er imidlertid at det ikke holder å vite om dette; jeg må gjøre det (ta intervallene) også. ;)/> Jeg er sikker på at du snart bykser nedover på vekta, igjen, Spliffi!

 

Solskinnsbolle og Bestemor, også. Dere er utrolig inspirerende for meg! Jeg har gått ned 0,4 denne uken. Hadde egentlig håpet litt mer innerst inne. Men så ser jeg hva dere har fått til over tid og så tenker jeg at jeg skal kunne klare det , jeg også.

Spørsmål til dere: Jeg har aldri gått GR kurs. Er ikke egentlig tjukk, men har fått 5 irriterende alderstilleggskilo. Kan egentlig masse om kost og å spise sunt, også, siden jeg oppdaget for 1 ,5 år siden at jeg har intoleranse både mot gluten og melkeprotein. Hadde det likevel vært lurt for meg å ta i hvert fall et nettkurs, eller kan jeg komme like langt ved å notere ned og skrifte og gi og få oppmuntringer?? Vil gjerne gjerne ha råd!

Bestemor, betyr det at stoffskiftet ditt fortsatt er i ulage? Da er det jo enda mer imponerende det fu gjør med vekta nå! Kjenner meg igjen i dette med kommentarer fra andre. Bodde i småby i en del år etter at jeg giftet meg før vi flyttet tilbake til Oslo. Vi snakker i blant om det her hjemme hvorfor ikke folk bare kan la andre få være i fred og leve sitt liv.

 

OK, dette ble sene kveldstanker. Håper både vin og sjokolade har smakt godt! En annen ting jeg lærte av treneren, var å forstyrre kaloriinntsket én dag hver 14. dag ved å spise alt man har lyst på. Det er en veldig god dag å våkne til...

Lykke til, alle tre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Snart slank for de koselige ord om oss og hva vi får til. Gratulerer med ned 0,4kg - det er vel egentlig ganske ideelt. Jeg håper på 300g ned per uke, men klarer det ikke altid. Ja, jeg sliter fortsatt med varierende stoffskifte og har fått vite at om kulen i skjoldbrukskjertlen vokser eller jeg får jevnt for lavt stoffskifte, må jeg opereres. Min mor er blitt det - jeg håper jeg slipper. Jeg har vært kold i hele natt med 3 dyner på og fryser også i dag selv om det er 24grader inne, så jeg ligger nok litt lavt i stoffskifte i dag. Synes ellers det har gått bedre i det siste.

Litt vanskelig å si om du bør ta kurs. Jeg har gått et "vanlig" GR kurs, med oppmøte. Kurslærer kunne mindre om trim og kosthold enn meg og hadde heller ikke satt seg inn i GR metoden. Så bortsett at hun satte meg på meny 1 og samværet med andre kursdeltakere fikk jeg ikke noe ut av det. Om du ikke har det travelt med nedgangen, tror jeg at jeg ville se hvor langt du når i løpet av neste halvår, og heller meldt deg på til høsten.

Jeg er allergisk - har vært hele livet, mot fisk, skalldyr, egg, lagrede oster, nøtter i tillegg til pollen og dyrehår, så jeg har lært mye om kosthold av den grunn.

Det med å få kroppen ut av hvilesonen og forstyrre kaloriinntaket høres ut som en god ide. Takk for tipset. På Stangehallen sier de at men skal endre treningsopplegget hver måned for kroppen skal fortsette å forbedres, det kan være bare det å endre rekkefølgen på øvelsene, endre litt på vektene.

Jeg foreslår at du beretter om du har utfordret pulsen - trent intervall eller spurt. Kan jeg få lov å gi deg en utfordring? Hvilke dager har du tenkt å gjøre det i uken som kommer? Jeg skal trene mandag, onsdag og fredag, som jeg har gjort i det siste. Mandag blir det intervall på tredemølle og romaskin i tillegg til styrke, onsdag og fredag blir det spinning, og der tar jeg i så det monner.

Ha en flott uke med utfordrende trimm, godt kosthold og flott vektnedgang. Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Du trener helt rått, bestemor! Skikkelig gøy at du utfordrer meg. OK, tok opp igjen syklingen forrige uke (ute med piggdekk), men syklet bare 2 dager.) Jeg tar tre dager denne uken og plusser på med styrketrening den ene dagen + en dag styrke ellers i tillegg. :)/> (Hjelp! Dette hørtes mye ut, men det går hvis jeg bestemmer at jeg vil, ikke sant?) Neste lørdag reiser jeg til Afrika på jobbtur én uke. Det blir null trening og vanskelig å veie maten. Men takket være allergien tar jeg med egen mat til frokost og lunsj. Så skal jeg skjerpe meg på små porsjoner og unngå sauser som der også kan være en kaloribombe.

Takk for påminning om å endre treningsopplegget jevnlig! Skal jammen skifte ut noen av øvelsene denne uken. Og takk for det du skriver om kurs. Det var det jeg opprinnelig hadde tenkt: å hi det litt tid og prøve på egen hånd. Len så ble jeg i tvil når jeg keser om alle som har gått på kurs. Da kjører jeg på slik jeg hadde tenkt! (Blir jammen motivert av disse samtalene :)/> )

Et spørsmål: Hva må jeg gjøre for at vekten min skal vises under innlegget slik som det gjør for flere av dere andre?

Ha en kjempegod uke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det "hørtes" ut som du ba om å bli utfordret Snart slank. Du klarer det du bestemmer deg for, men det er viktig at vi setter oss realistiske mål, selv om vi skal utfordre oss. Jeg har aldri trent så hardt i hele mitt liv, men det føles godt, og jeg merker at jeg har godt av det. Glemte vist å skrive at jeg i tellegg til spinning onsdag og fredag også er med på 1 times styrketreningsgruppe med vektstang - ikke akkurat det jeg forbinder med bestemødre, men jeg får vel snart kaste mine fordomme på dunken. Jeg er ikke god til å endre treningsopplegget jevnlig. Men jeg har erfaring med at det å si eller skrive det en vet hjelper på å gjennomføre det.

Du verden jobbtur til Afrika - høres spennende ut. Jeg greide å gå ned 200g på 3 uker i USA i sommer, så om en er forsiktig slipper en å gå opp når en er i utlandet (men gikk opp i høst i Danmark, Polen og Spania - huff - det glemmer vi).

Hvis du vil ha som den grå visning jeg har på mine innlegg, går du inn og skriver det under Min profil - mens du er i forum (ikke i Rode-klubben) Rediger min profil og Endre signatur

Når det gjelder gjelder figur eller "ticker" har tror jeg at noen ga meg rådet å lese et innlegg fra første halvdel av januar fra gruppen "For deg som skal ned 10-20 kilo" i tråden "Ned 13 kg" - men her er jeg litt usikker. Jeg strever med oppdatering av tickeren, får det ikke altid til, og skjønner ikke hvorfor. Virker som den ikke altid aksepterer mitt passord.

Ha en flott uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spliffi

God morgen jenter :)/>

 

Jeg har vært på vekta i dag...og er på samme som sist, for 5 uke på rad. Men det har jeg beklaget meg over mange ganger her inne, så det skal jeg ikke gnage på denne uka :rolleyes:/>

 

Hadde bare noen kommentarer å komme med. Jeg snakket med trenings-instruktøren min nå nettopp angående det å bytte treningsform. Jeg har også lest at man bør gjøre det ganske ofte. For meg går det i Zumba, step og styrke (med samme trener). Hun sa at det kom helt an på hva du trener: F.eks hvis du trener spinning er det greit å bytte ut med noe annet av og til fordi du bruker de samme musklene hele tiden under timen. Men om du trener Zumba, så bruker du alle musklene og trenger derfor ikke å bytte ut med annen treningsform. (noe jeg er veldig glad for- jeg elsker Zumba!) :D/>

 

Snart slank: Vi har nok alle forskjellige erfaringer når det gjelder GR kurs. Jeg tror mye står på kjemien med kursleder. Jeg var veldig overrasket over kurslederen min som faktisk var litt "rund". Men de er jo vanlige mennesker de også, som går opp og ned :huh:/> Disse kurslederene er jo mennesker som selv har gått ned ved hjelp av GR-metoden, så de burde jo vite hva de driver med??!! Synd du hadde dårlig erfaring Bestemor. Nesten så man føler pengene blir kastet ut av vinduet. Vi er jo ikke dumme vi som har gått kurs. Vi vet vel alle litt av hvert om kosthold, men de fleste av oss trenger bare en oppvekker og litt drahjelp. Jeg føler at jeg fikk veldig godt utbytte av kurset jeg gikk på. :)/> Det var hyggelig på møtene, motiverende å veie seg med andre - og fine bøker og mange gode råd.

 

Bestemor: Håper du er i laget igjen, og ikke ligger å fryser. Fælt å slite med stoffskiftet!! :mellow:/>

 

Ha en fin-fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...