Gå til innhold

Ned de siste vanskelige kilo


Anbefalte innlegg

Gjest Solskinnsbolla

Jeg må bare si at jeg liker denne tråden din, "bestemor". Mange fine innlegg med innhold, med forskjellige erfaringer og motiverende ord. Uansett om det er stillstand, nedgang eller oppgang så er denne tråden fin å følge!

 

Snart slank, jeg tror det er mange delte meninger og erfaringer om kurs, og det er helt klart dessverre sånn at ikke alle kursledere egentlig kan så mye mer enn deg selv, noen ganger mindre. Men mange er veldig flinke. Jeg går på nettkurs, og der kan man lese litt om de som holder dem før man melder seg på, og da kan det jo f.eks være lurt å se litt hva de liker å drive med og jobber med, jeg går heller for ei som er personlig trener enn ei som har bollebaking og hekling som hobby - NO AFFENCE altså!! Jeg hekler selv jeg - det var bare for å forklare hva jeg mener. Ellers så er det vel sånn at jeg nå i dag helt klart kunne klart meg uten kurs, jeg "kan" Grete Roede ganske bra etter noen års erfaring ;-) Men for meg gir det et ekstra kick å gå på kurs, jeg tar meg ekstra sammen og er flinkere til å være 100 % fokusert når jeg skal rapportere til en kursleder. Selv om jeg vet innmari godt åssen jeg skal gjøre det! På den annen side så er det perioder hvor jeg synes det er bedre å bruke lenger tid og heller unne meg litt mer i helgene, hvis jeg er så flink at jeg klarer å holde meg til helgene :rolleyes:/>/> Nå er jeg ikke langt fra mål, så nå tenkte jeg å holde farten oppe helt til mål. Uansett hva du velger, så er du på rett plass her!

 

Spliffi, du er ikke alene om å digge ZUMBA! Har gått på det to ganger i uka i 1 1/2 år nå, med bare korte opphold, og blir ikke lei! For meg er det god trening for både kropp og sjel :D/>/> Men det er en del som ikke føler at de får god treningseffekt av timen, og det kan jeg godt forstå, noen sliter med å henge med på alle bevegelsene og for en nybegynner kan det være overveldende å se hvordan det skiftes fra dans til dans for hver melodi. Jeg ser hvordan enkelte blir igjen og fortsetter mens andre detter av og melder seg på spinning i stedet - de får bedre trening av det.

I tillegg til zumbaen har jeg de siste ukene løpt på mølla (er så heldig å ha en hjemme!) og trent styrke, for å få litt variasjon.

 

I dag er snuppa mi 7 år! I helgen som var hadde vi familieselskap og jeg åt nok litt mer enn jeg hadde planlagt, men har bestemt meg for at dårlig samvittighet ikke lenger skal forekomme når det gjelder å smake på livets goder, og iallefall ikke når det dreier seg om å saluttere min egen datter B)/>/>

 

I morgen er det min egen bursdag gitt - og det er også veiedag. Tante rød er på vei...kan det være et hinder tro? Spent... Uansett hva morgendagen måtte bringe av vekttall, så gir jeg meg ikke, og det blir ZUMBA som bursdagsfeiring ;)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 230
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for kloke tanker rundt kurs eller ikke! Tror jeg prøver noen uker og ser om jeg klarer det på egen hånd. Hjelper veldig å følge denje tråden. Så kan jeg jo heller ta et netykurs senere!

Skjønner hva instruktøren din sier, Spliffi. Zumba er trening for absolutt hele kroppen og mye veksling i bevegelser. Kanskje du skulle prøve å forstyrre kaloriinntak og ev terskel med å spise alt du vil i blant? Uansett er jeg sikker på at det snart løsner!

 

Gratulerer med dagen til "vesla" di, Solskinnsbolle! Støtter deg 120 % på ikke å ha dårlig samvittighet for ekstra spising! Dårlig samvittighet hjelper i grunnen ikke på noe som helst. Mye bedre bare å fortsette det gode opplegget dagen derpå.

 

Bestemor, jeg HAR hjelp av utfordringen til trening. Håoer på god vektnedgang før jeg drar til Afrika til helgen slik at jeg "har litt å gå på" der.

God uke videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter pris på at andre beretter om at de har hatt nytte av kurs, selv om jeg har dårlig erfaring. Det var også noen på mitt hold som meldte seg på kurs videre med samme kurslærer. Jeg har vurdert å ta nettkurs, men avventer.

Koselig at du setter pris på utfordringen Snart slank.

Gratulerer med morgendagen Solskinnsbolla og med datteren. Bursdager skal en nyte ikke få dårlig samvittighet over, og spesielt på barnebursdager er det viktig at det barnet synes er godt blir servert. Bra at du står på nå du snart er i mål. Det er jo de vi alle vil herinne. Jeg setter pris på tråden her selv. Den er en virkelig motivasjonsfaktor, så det er trivelig at dere bidrar så bra til drøftinger - uten dere hadde ikke blitt rare tråden. Er glad jeg tok motet til å starte den. Fant ingen tråd som ikke hadde vart lenge som pasde for meg og ville ikke "bryte" inn i etablerte grupper - selv om det selvfølgelig er lov.

Jeg har såvidt prøvd Zumba, men det var for hardt for knærne. Og det er klart om en har variert trening, er behovet for variasjon mindre. Variasjon kan i noen tilfeller være å komme videre og andre ganger for ikke å gå lei. Jeg har også en foretrukken instruktør, og hun har heldigvis både bodywork, spinning og en gruppe som kalles Glad og svett - mer aurobic med styrke. Rare greier Spliffi at du skal ha stilstand så lenge. Er du på en vekt du har stått på lenge tidligere? Jeg har hørt eller lest at det kan være hardt å komme forbi tidligere vektplatå, men det må jo lykkes etterhvert.

Desverre sliter jeg fortsatt med kulderier, og i tillegg har jeg hatt oppkast og magasjau - rødmussethet og utslett, antakelig på grunn av en kraftig allergisk reaksjon. Så vekten viser nok feilaktig lav vekt i morgen.

Stå på med trim og fornuftig kosthold - vi MÅ lykkes etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom i tanke på at jeg hadde tenkt å finne innlegget om å legge inn ticker- figurer nederst på innlegget. Jeg fant det Lamamamma skrev på tråden Ned 13kg i underforum Ned 10 - 20kg. Hun har sakset det fra et annet inlegg, og jeg sakser videre.

----------------

Gå inn her:

 

http://www.tickerfactory.com

 

Velg Weight Loss

 

Følg trinnene

 

Du skal til slutt få opp noen bokser med koder inni.

Den øverste boksen har overskrift bbCode

Inni der skal du merke teksten, høyreklikke på den og kopiere.

 

Mens du står inne på denne siden får du opp følgende tekst etterfulgt av en link:

"IMPORTANT: To update your ticker, click on it or bookmark this web address:"

Trykk deg inn på linken og legg siden til i favoritter. Så går du inn på denne siden når du skal oppdatere tickeren. Du trenger da ikke gjøre noe på GR-sidene. Det oppdateres automatisk der.

 

For å legge inn på signaturen i GR:

Gå inn på din profil og velg rediger min profil. Velg endre signatur i boksen til venstre. Høyreklikk og lim inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

God bedring til deg, "bestemor", huffamei hva er det du har spist tror du? Det må være vanskelig å unngå f.eks. nøtter, det er jo så mye som produseres som det kan være spor av nøtter i. Mamma er svært allergisk mot paprika, og det er nesten umulig å kjøpe en posesaus eller gryterett, eller f.eks. kjøttboller, pølser o.l. uten at det er tilsatt paprika eller paprikaekstrakt. Spesielt nye produkter som kommer, det lages jo nå så mange varianter av kjøttprodukter og alltid skal de proppes full av merkelige krydderblandinger. Det beste er å lage maten selv, men det er vanskelig når man spiser ute å være sikker på hva man får.

 

Snakker om nye produkter, det kommer jammen mye rart på markedet for tiden. Det er liksom ikke grenser for hva slags kombinasjoner som skal lokke forbrukerne. Vi har jo alle ingrediensene fra før, men de settes sammen i så mange nye varianter, nå er jappen kommet med nøtter - det kaller jeg snickers jeg da men.. Det er sjokolade med ditt og sjokolade med datt, og hvor mange potetgullsmaker har det ikke kommet de siste par årene? Jeg innrømmer at nye forpakninger har fristet selv meg - men gang på gang har jeg funnet ut at potetgull med salt eller paprika igrunn er det beste, og at vanlig melkesjokolade er best. Så nå kjøper jeg ikke alle de nye tingene - hva med popcorn med sjokoladetrekk??? Hallo!! Og nå har jaggu vaffelmixen kommet med biter av smash?? Hvis jeg vil ha rare ting i vafflene mine så tilsetter jeg dem heller selv.

Hva om paprikaen kom med halv grønn og halv rød farge (det gjør de kanskje allerede?), og appelsinen ble dyrket med druer i midten, og eplene kom med pæresmak? Eller hva om brokkolien kom med sjokoladesmak!! :P

 

Ja ja, nok tullprat. Jeg er glad i dag - jeg har bursdag! Dessuten er jeg sprekere i dag som 35 åring enn jeg var når jeg fylte 20! Vekta viste ned 0,9 og det er med stolthet jeg kan si at jeg nå veier 59,1 kg på min 160 cm la..HØYE kropp. Det vil altså si at jeg er veldig normalvektig, og veldig fornøyd! Det er 1,1 kg igjen til jeg er helt i mål, men nå er jeg allerede den minste utgaven av meg selv på mange herrens år B) Jeg har fortsatt rompe og lår som ikke ville ha nådd hollywood standard på lenge, men det er overhodet ikke målet heller! Jeg har en timeglassfasong jeg er fornøyd med, og nå ser jeg for meg en sommer med singleter og kjoler :D:D

 

Nå håper jeg inderlig at flere har gode veienyheter i dag, ønsker at dette blir en bra dag for hele gjengen her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Spliffi har laget seg ticker - tips meg om du finner ut av oppdateringer - jeg har problemer med å få den til å godta mitt passord, så jeg lager ny i stedet.

Gratulerer med dagen Solskinnsbolla - og så så nær ved mål - fantastisk skjønner du er glad.

Jeg var påspandert lunsj av et hjelpemiddelfirma. Det var ta selv lunsjbord og jeg hadde talt med kokken om hva jeg kunne spise, men han må ha sagt feil (mistenker det var egg eller noe annet i desserten, for det var da jeg reagerte), eller noen har sølt noe jeg ikke tåler i noe av det jeg forsynte meg med. Det er en risikosport for meg å spise ute.

Ja, det has mye rart i mange produkter, mye av det de har i er i så små mengder at jeg ikke kan skjønne at det har betydning for produktet, men for oss som reagerer er det for mye. Jeg har sett kokt skinke med hasselnøtt (ser ut som vanlig kokt skinke, så er den pakket ut er det umulig å se). Eller smøreost med sjokolade - smaker sjokolade og kan sikkert brukes som litt sunnere glasur på en kake.

Til vanlig lager jeg maten selv, stort sett fra grunnen, bruker noe posesauser men ikke supper eller gryteretter - det er for mye rart i, og jeg synes jeg får det like godt- eller bedre uten - og ofte blir det billigere.

Jeg har veiet meg og gått ned 0,6kg - antakelig vesketap fordi jeg var dårlig i går. Føler meg noe slapp i dag, men dro på trimmen likevel og tenkte at jeg skulle ta et par lette økter. Men når jeg først var der, ble jeg revet med av musikken og instruksjonene at jeg har trimmen nesten like mye som vanlig. Jeg vet at jeg skal prøve og som regel vil greie mer enn jeg tenker på forhånd. På Feiring sa de at man skulle prøve og i 8 ut av 10 ganger ville en greie å fullføre selv om en ikke tror det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spliffi

Gratulerer så masse med dagen Solskinnsbolla :D/> Håper du koste deg med kake!!

 

Jeg fikk ordnet Ticker- med dine tips Bestemor. Takk, takk... Jeg HÅPER at jeg kan oppdatere den i neste uke... :P/>

 

Og gratulerer med nedgang til begge dere!! Bare pittelitt igjen altså? Hærlig!! :D/>

 

Ja, det er mye nye smaker. Noen spennende da...og noen som høres rare ut. Jeg TØR ikke smake potetgull og sjokolade uansett (jeg er en "fråtser"..kan ikke ta bare litt...) men frukt og grønt-forslagene dine, Solskinnsbolla,hadde vært noe for meg!! :lol:/> (PS: det kommer faktsisk paprika som er både grønne og røde) ;)/>

 

I dag har kantina på jobben en tema-dag som de kaller grønn dag. Dvs at det kommer en kokk som skal lage masse grønnsaker i forskjellige former...og salatbaren skulle visst få masse nye, deilige innslag... AI-AI... dette blir midt i blinken! 30 min igjen til lunsj og jeg gleder meg!!

 

Håper helga går greit. Jeg tar med meg datteren min og reiser til Trondheim. Når man er borte har man liksom ikke like mye kontroll. Også blir det gjerne en tur ut med venninner...litt vin... og når man drikker vin, kan det hende at suget etter noe salt kommer og ødelegger dømmekraften.. :rolleyes:/>

 

Har tenkt på det der å ta en dag hvor jeg bare fråtser i vei, for å gi kroppen et sjokk! Da jeg gikk på kurs var det påske en av ukene, og da sa kursleder til oss at vi faktisk skulle ta en dag i påsken hvor vi kunne spise hva vi ville!!!! (Jeg turde ikke, men de fleste gjorde det) Faktisk så var det noen som gikk ned den uka- som hadde spist masse god mat og godteri... :huh:/> Pussig....Da mente kursleder at kroppen satt en fart i forbrenninga..

Problemet mitt er det at jeg er som sagt en "fråtser". Hvis jeg først skal skeie ut, så er det helt sykt hva jeg klarer å putte i meg (fordi det er så lenge siden sist)...det finnes ingen bunn i magesekken. :wub:/>

 

Men nå skal jeg straks fråtse i kantina!!

 

Ha en fin- fin dag alle sammen! :D/> Vi er FLINKE ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg i kantina og i Trondheim Spliffi.

Jeg har også opplevd at gå ned når jeg faktisk har skeiet ut - og gått opp når jeg har vært flink. Det høres selvmotsigende ut, men det med vektnedgang er ikke helt forutsigelig.

I dag har jeg tatt meg en luksusdag, tatt avspassering fra jobben (hadde 3 dager til gode) - vært til frisør og kjøpt meg nye bukser i str 38 - det har jeg ikke brukt på 21 år. Jeg veide 50-52kg fram til jeg ble 38, så økte vekten. Men nå har jeg tatt grep, og føler meg sterkere og sunnere enn på mange år.

Senere i dag vurderer jeg om jeg skal se på spinningsko. Andre på spinningen anbefaler det sterkt.

Min måte for å å unngå fråtsing er å kun ta fram det jeg har tenkt å spise og tenke etter om jeg egentlig har lyst på mer eller om jeg bare putter i munnen automatisk. Er jeg borte prøver jeg å sende videre potetgullboller mm, så de ikke blir stående foran meg. Neste gang det kommer kjenner jeg etter om jeg vil ha nå eller om jeg kan vente til bollen kommer igjen - prøver å ikke forsyne meg på automatikk, som jeg har lett for.

Ja, vi er flinke og vi kommer til å nå våre mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Så gøy å kjøpe bukse i mindre størrelser igjen! Det gjorde jeg også forrige uke, god følelse! Nå gjelder det bare å ikke ese ut av dem igjen!

Spinningsko er gull verdt, spør du meg! Da får du "dratt opp" med leggen, og det er kanskje også lettere å sykle raskt, litt kjedelig å gleppe taket hvis skoa ikke sitter fast. Samtidig er det en vanesak, særlig hvis du bruker dem på utesykkel - jeg tok meg en ekstra god kikk på kuene en tidligere sommerdag - eller gresset var det vel egentlig :lol: Det gjelder å få klikka ut skoen FØR det stopper helt opp, visstnok! Sånt skjer heldigvis ikke i en spinningsal..

 

Nesten skummelt at en kursleder oppfordrer til "fråtsedager", synes jeg. Jeg tror kanskje de kan virke for noen, men da skal man virkelig ha stålvilje og kontroll på å ikke fortsette dagen etter!!! Og det er jo egentlig litt av det mange sliter med, som går på kurs. Men, på den annen side så er det kanskje nettopp mens man går på kurs at det er lurt å prøve, når man har tilgjengelig hjelp til å få stø kurs igjen etter en kosedag. Jeg har litt trua på en moderat form for utskeielse iblant jeg da - en trenger jo ikke å proppe i seg ubegrensede mender selv om man velger å ha en "fridag", det går kanskje an å ha i bakhodet hvor mye man egentlig trenger før man blir både overmett og uggen. Men ikke tro at jeg er noen ekspert her, det er akkurat det her jeg jobber med å lære meg nå, jeg er vel selve eksempelet på FRÅTSING! Eller - VAR!

Helt motsatt var det en gang jeg gikk på kurs for noen år siden. Da hadde jeg en kursleder som nektet meg noen form for sjokolade, kaker eller godteri - i NOEN mengde! Hun mente at EN sjokoladebit ikke var lov engang, og jeg husker jeg satt i et bursdagsselskap og kaldsvettet fordi jeg ikke fikk "lov" til å ta meg et blondestykke engang! Fordi da mente hun at jeg kom til å spise mer! Jeg synes vel heller (og det har jeg også nå praktisert i samråd med ny kursleder) at man må lære seg å begrense mengden, at livet består at kos og glede! Mat, kaker, sjokolade og rødvin er en del av livet GODER!!!! Jeg må bare lære meg at hver eneste dag ikke er en fest, selv om det er en fin dag kan jeg kose meg med sunn mat, festmaten og kakene spares til de anledningene som kaker og festmat hører til, kanskje?

 

Ja ja, enough pjatt from me. Jobbe litt også da kanskje...

Ønsker dere alle fine flinke damene en riktig god helg!!!

Det blir barnebursdag i morgen for dattera mi, skal lage sånne sjokoladekakepops i kveld (JA et sånt nytt halvferdigprodukt vet dere), hjelpes meg ;-)

Nyt vårsola og stay strong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen, Solskinnsbolle, veldig på etterskudd! Jeg har ikke vært inne på noen dager; bare vært på jobb og prøvd å ta av litt hjemme. Så gøy det må være å kjøpe bukse i mindre størrelse! Det er mål for meg, også: gå og kjøpe bukse og føle meg vel!

Jeg har mellomlandet på vei til Afrika. I dag tidlig var jeg på vekten: Ned 1, 7 kg fra forrige uke, totalt 2,1 kg på to uker. Trodde besten ikke på det og måtte gå på vekten flere ganger. Følte meg ikke noe tynnere og tenkte på forhånd at det er en trøst at jeg kan skrive her om jeg ikke har gått ned. Tror nesten jeg hadde blitt gladere om jeg bare hadde gått ned 0, 5. Nå ble jeg litt skeptisk. Sannsynligvis er det en del vann. Skjer ikke det i starten av en kur? Men noe fett må det vel være? Nå har jeg i hvert fall litt å gå på og føler ikke det gjør så mye om jeg legger på meg litt igjen denne uken.

Nei, forresten, det må jeg ikke tenke. Da mister jeg motivasjonen. Målet er litt ned også denne uken og full fokus.:-)

 

Lykke til neste uke! Jeg sliter med å komme inn på PC'EN og er avhengig av å skrive på mobilen. Det gjøt det litt tungvint. Men heg skak prøve å følge med.:-)

Til dlutt: Spliffi, ønsker deg spesielt lykke til! Synes du er kjempetøff som ikke har gitt opp! Du er en inspirasjon!

 

Hilsen Snart Slank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært her inne på noen dager, og ikke vært flink å notere hva jeg har spist. Jeg har hatt besøk av barnebarn, og da er fokus på dem. Men jeg har spist omtrent det jeg pleier, selv om måltidene trekker ut med 2 barn ved bordet.

Snart slank, 2,1kg på 2 uker er nok en blanding av fett og vann, men gled deg og stå på, ikke la deg avspore av det. Jeg gleder meg med deg at du har greit så flott resultat. Jeg kjenner følelsen at hvis jeg går for fort ned, så tror jeg ikke på det - tenker det er en forklaring, i stedet for å glede meg over resultatet. Litt trykkfeil går greit - her er det fokus på andre ting enn staving. Støtten vi gir hverandre er det vesentlige - så takk til dere som er med.

Takk for råd om spinningsko Solskinnsbolla, skal se når jeg får tatt meg tid til å kjøpe det. De hadde ikke riktig størrelse på nærmest sportsbutikk, men får se om jeg har overskudd til å stikke innom sykkelbutikken til uken.

Jeg har sans for å lære meg å spise og drikke godt med måte. Utskeielser kommer av seg selv av og til, jeg trenger ikke planlegge det.

Ha en riktig flott uke til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spliffi

Hei hei flinke damer! :) Håper alle har hatt en fin- fin helg!

Snart slank: Wow... kjempebra!!! Om det er vann eller ikke...sånt gir jo motivasjon uansett. B)

 

Jeg har hatt en hærlig tur til trønderlag, og hadde en veldig fin lørdag med flere utskeielser. Storkoste meg med både sjokolade, potetgull,vin og middag med sauser - og kake til dessert... Jepp! :P Dette trengte jeg. SÅ får jeg se om kroppen fikk seg et sjokk.. (jeg er iallefall mett enda!! :rolleyes: ) Rett tilbake til 1300 kalorier i går uten problemer. Jeg vet at dette var en engangs- greie...på en god stund. Uansett; Jeg har ikke tenkt å stå på vekta denne uken, men vente til neste uke.

 

Leste på VG i dag, hvor det var et innlegg fra Vektklubben, om det å finne sin Lykkevekt. (som som regel ligger på to-tre kilo over det du ønsker) Synes det var flott å lese om... :D

http://www.vektklubb.no/artikkel/finn-din-lykkevekt-20343471

 

Ha en fin- fin uke alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min vekt viste mindre denne uken enn forrige, 67,6 kg stoppet den på :rolleyes: ! Velger jeg å se bort fra forrige uke er det likevel ned :). Så får tiden vise om det bare er et blaff, eller om jeg faktisk har strammet litt inn..... Fredag etter jobb og lørdag går det uansett over stokk og stein, men kan stokkene og steinene etter hvert bli litt mindre gjør jo ikke det noe.....

 

Jobber videre, og gir ikke opp! ;)

 

ala :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Blaff tror vi ikke på, Ala - nedgang er nedgang ;) Nyt godfølelsen, du.

 

Spliffi, så bra at du storkoste deg med utskeielsen - det gjorde jeg også :lol: Det måtte jo komme, også nå bare noen dager før kursslutt da... Ja ja, det var en søndag full av gode kaloribomber, men jeg kosa meg glugg ihjel.

Nå er det mandag, jeg har litt sånn cravings i dag, kjenner jeg! Det er det som er utfordringen min - å ikke fortsette dagen etter med litt mere og litt mere og enda litt til, og baaaare den siste biten. Nå er jeg jo nesten i mål, så jeg er jo en tulling hvis jeg ikke tar opp gulrotpakka igjen nå!

 

Det blir neppe nedgang på vekta på onsdag, har knapt orket å trene pga hersens tante rød, hun har ikke vært nådig denne måneden!! Men det hadde vært fint å komme helt i mål snart. Har meldt meg på Hold Vekten... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjempeflott vektnedgang Ala - gratulerer. Det er verdt å glede seg over.

Bra at dere kan kose dere med utskeielser Solskinnsbolla og Spliffi, Jeg skeiet ut selv på søndagskvelden med elgbiff, saus, rødvin mm og taffelsticks. Vet jeg ikke bør spise noe med så mye salt, men gjort er gjort.

Takk for link om lykkevekt - jeg fant mye annet tankevekkende lesestoff, når jeg var derinne.

Har du Solskinnsbolla meldt deg på Hold vekten - kurs, nettkurs eller forum? I all fall flott at du nesten er i mål.

Så får vi stå på videre alle flinke her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God innsats, gode tanker, - og tanker til ettertanke her :) . Og flott vektnedgang! Og går ikke vekten så mye ned er det ikke noe å si på motivasjonen til ikke å gi opp! Vi vet jo at det løsner en gang om vi ikke lurer oss selv. Selv ser jeg at det er store variasjoner, avhengig av hva jeg spiser, - og selvfølgelig av hvor mye jeg spiser.

 

Nyt en veldig vinterlig vårdag, - solen skinner alt B) !!

 

ala :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så er det veiedag igjen - 62,7kg - dvs opp 0,4kg. Men sist trodde jeg at jeg hadde vekttap på grunn av vesketap denne gang tror jeg at kroppen er full av veske på grunn av allergi - er hoven rundt øya, så da er det sikkert veske ellers i kroppen også. Ja, ja noe skal en ha å slite med. Tror på flott nedgang til neste uke. Har som vanlig på onsdager meldt meg på spinning og bodywork.

Håper det går bedre med dere andre. Ha en flott mat og trimmedag, her skinner solen så det er en fryd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Ikke noe å bry seg om 400 gram, "bestemor" - her viste vekta opp 1,1 kg i dag. <_<<_<:angry: Det er den ene uka i måneden som er skikkelig pyton for meg, det er så irriterende! Nå var jeg nesten i mål, og siste kursrapport var i dag. Sukk....

Det er NÅ kampen kommer for meg! Det er i akkurat sånne situasjoner jeg er SVAK! Men denne gangen skal jeg være STERK! S-T-E-R-K hører du, forb.. hormonsuppe! Jeg skal koke deg i stykker! Brøøøl!

Åssssså puster vi... - phuuuuu B)

 

Det blir Hold Vekten nettkurs, med rapport en gang i måneden. Samme kursleder, liker henne. Denne helgen skal jeg på hyttetur med venner og barn. Fikk til og med utsatt helgen fordi jeg ville være "ferdig" med kurs og helst i mål. Da var det litt kjedelig med 1,1 kg opp før helgen. Uansett bestemt meg for en helg med rødvin, god mat og kos, på mandag er det MEG SELV, dere og hold vekten kurs som skal sparke meg ut av kosekomforten igjen, jeg SKAL helt i mål, for søren!

 

En del følelser i meg akkurat nå, skuffelse, småfysen, samtidig kjempelyst til å komme i mål. Sånn er det vel for alle innimellom, kan ikke gå på skinner hele veien. Men nå er tante rød på vei ut av huset for denne gang, så mer trening og bedre humør håper jeg skal gjøre underverker, selv om helgen blir en planlagt utskeielse.

 

Life is a rollercoaster B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar de 400g roligt, jeg kommer i mål uansett.

Klart du skal klare det Solskinnsbolla, du skal se når tanten har dratt, går du ned til uken, selv om du koser deg i helgen. Gled deg til hytteturen og kos deg.

Tror det er lurt med hold vektenkurs, for det er lett at kiloene sniker seg på igjen. Mener jeg leste et sted at 95% går opp i vekt igjen etter slanking. VI skal alle være blant de 5%.

I går kveld var jeg så sjokoladesugen som jeg ikke kan huske jeg har vært før. Selv med sjokolade i huset klarte jeg først å utsette det med cottage cheese og pære - veldig men mat og ikke sjokolade. Så besluttet jeg meg for at jeg skulle lese e-post først. Så var plutselig kvelden gått, og jeg klarte å legge meg uten å spise sjokolade - det føltes som en seir.

Heia oss - vi klarer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spliffi

:-) he he! Måtte le da jeg leste din beskrivelse av frustrasjonen din Solskinnsbolla! Bra beskrevet- sånn har jeg også følt det mange ganger. Var på hotell nå fra tirsdag til onsdag. Gjorde et dypdykk i dessert-bufféen...hjeeelp.... Og neste uke er det to-dagers samling på Rica Nidelven hotell. De er jo kåret til beste frokost-lunsj i flere år! Hvordan skal dette gå... Der har de kanskje litt salat-utvalg!? Det hadde de nemlig ikke der vi var nå! :rolleyes:

 

Jeg kommer ikke til å veie meg på noen uker nå faktisk... Jeg vet at disse utskeielsene setter spor. Det går nok bra. Målet er skjøvet fra april til juni pga stillestanden jeg har hatt de 5 ukene - og nå disse hotell-oppholdene. Skal i 40-års lag på lørdag og det hjelper jo heller ikke :P Skal ta to timers trening først... da er iallefall vinen forbrent i forkant ;)

 

Bra gjort å styre unna den sjokoladen Bestemor- det hadde jeg ikke klart. Kan ikke ha ting liggende i hus i det hele tatt jeg...

 

Ha en fin- fin dag alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 1 stor eske After 8 liggende som jeg fik til jul av en veninne (hva slag veninne er det, når hun vet jeg prøver å gå ned og After8 er den beste sjokoladen?). Jeg har også en økologisk 72% sjokolade liggende - mum. Men begge deler fikk ligge i fred selv med intens sjokoladetrang. Det gjør seiren større.

I går lagde jeg purrert sellerisuppe med biter med kylling, blomkål og paprika - hatt i til slutt, så det var litt å tygge på. På inndiden av etiketten på sellerien sto en oppskrift på selleri-potetterte som jeg skal prøve i stedet for fløtegratinerte poteter til lammelåret i påsken. Det var også anbefalt å finne flere oppskrifter på bama.no. Det gjorde jeg. Du verden så mye godt og sundt. Det var også masse råd om å få barn til å spise mer grønt - og virker det på barn, virker det vel på voksne også. Siden kan anbefales, her er "smaksprøver".

Sellerirot- og potetterte: http://tiny.cc/v9extw

Ovnsbakte rotgrønnsaker: » Se video – Slik ovnsbaker du grønnsaker.

Håper at linkene virker.

Ha en flott dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Du har en sterk motstandsmuskel, "bestemor", bra jeg har deg å se opp til akkurat nå. Men, nå har tanta dratt, og jeg kjenner at motivasjonen kommer tilbake. Med unntak av en planlagt utskeielse i helgen, så ser det lysere ut fremover. Fikk Hold Vekten boka i posten igår, og den ser kjempebra ut, masse nytt lesestoff, og masse å jobbe med for hver fase. Det er 10 faser, hver fase er 5 uker. Jeg må bruke den første fasen til å gå ned de siste to kiloene, før jeg begynner å øke gradvis med kalorier. Tenk det - ØKE kalorier - hu hei :lol:

 

Supert med nye oppskrifter, bra at du minner meg på å sjekke f.eks. bama. Det blir så mye "kopier gårsdagens" på måltidene i registreringen, neste uke skal jeg prøve å lage noen nye frokoster og mellommåltider, og ja kveldsmat blir også stort sett det samme ;)

 

Spliffi, vi er uansett på vei mot et mål, om det lykkes i april eller juni er det viktigste å ha målet i sikte :-) Det skjer noe stadig vekk, feiringer, ferier og jobbsamlinger, sånn er det vel året rundt. Skal man pløye seg igjennom uten å smake så mye som en kakebit, eller skal man kjøre slalom og si nei takk til alle sammenkomster eller kanskje man skal lære seg å se at det går an nå både gå ned i vekt og holde vekten selv om man deltar. For min del er det det siste jeg må øve på fremover. Jeg har tidligere nesten unngått fester, eller nektet meg å smake på noe på bursdager, og det er kjipt begge deler. Jeg må øve meg på glede meg til en fest, selv om jeg kanskje må velge om jeg skal drikke rødvin eller spise dessert, kanskje ikke begge deler, eller isåfall ikke så mye? Dessuten så må jeg bli mye flinkere til å se at det ikke er denne ene dagen med fest som er problemet - ofte er det sånn at jeg fortsetter festen både en og to dager etterpå, i mitt eget kjøkkenskap - fordi jeg føler at jeg allerede har ødelagt planen.

 

Det var dagens filosofiske hjørne fra ei som til helgen sannsynligvis skal både drikke rødvin og spise god kosemat :rolleyes: Denne helgen har jeg planlagt i 7 uker nå, så jeg synes kanskje at jeg kan unne meg den, men til uka er det stramme tøyler og giv akt B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spliffi

Takk for link Bestemor... her var det mye godt :D

Og Solskinnsbolla: Står det i "hold-vekten-boka" hvor ofte du skal øke kalori-inntaket? Jeg har lest her inne ent sted at du bør øke med 100 kalorier i to uker, deretter 100 til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Ja, det står mye om det, og det er snakk om 100-200 kalorier av gangen stort sett, men hvor lange periodene er blir litt individuelt. Hvis man går ned i vekt underveis i perioden så øker man litt mer.

Selv om jeg på 160 cm i teorien kan spise 1900 kalorier uten å legge på meg, så kan jeg ikke gå rett på det etter å ha ligget på 1300 i lang tid. Men, jeg gleder meg til å kunne øke litt og litt, og man får også doble kosemerkene etter en stund :D

 

Men jeg skal ned to kilo til først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...