Gå til innhold

24 år og lei overvekten...


Gjest LilleBien
 Share

Anbefalte innlegg

Svømming kunne jeg tenke meg å begynne med igjen når stingene er tatt, så deilig trening :)/>)

Det går veldig fint, men blir jo minimalt med bevegelse, for må holde i ro:(

 

Da var jeg vært på vekta, viste 91 blank, så -1,5 kg :)/> siden tirsdag! så veldig fornøyd, men mest vann som har gått vel :P/> Hvordan har det gått med dere?:)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest friskfisk

Heeeeei :D

Ja, da har jeg også veid meg.

Ned 0,5 og inn 2 cm :) jeg er fantisk veldig førnøyd :)

 

Og gratulerer med godt resultat anjo88 :D

 

jeg SKAL klare mer til neste gang :D

 

enn med deg lillebien ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig bra ! jeg målte ikke midjen jeg på så kort tid ;) Blir det frisør på deg nå da?;)

 

Tusen takk!:) Blir spennende til neste gang, første uken pleier jo gå bra for meg, så om og gjøre holde det stabilt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest friskfisk

hehe :D jeg vet ikke.. men tror det :D skal tenke på det litt mer, kanskje jeg må presse meg LITT til før jeg drar :D hihi..

 

før min del så går alt trekt synes jeg :(

men d kommer vel en dag der jeg raser ned :D (håper jeg)

 

hva gjør du for å klare 1,5 kg i uka ? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurset gikk superfint! 0,8 ned denne uken! Håper på å klare 5 kg ned i løpet av kursen, da må jeg gå ned 0,6 kg i uken de to neste ukene. Har ikke planer i helga, så håper det skal gå. :) Nå er kursvekta 92,8 kg.

 

Jeg har ikke helt oversikt over vekta til dere forskjellige, men jeg ligger på 1600-1900 kcal om dagen, uten å trene mer enn å gå til t-bane o.l. Prøver også å gå til en t-banestasjon lenger bort om jeg har tid, også pleier vi å handle på en butikk som ligger lenger unna enn "butikken på hjørnet". Har gått ned hver uke, bortsett fra rett før mensen, men det forsvant i løpet av den uka. :) Samboern og jeg har tenkt å begynne å svømme i en svømmehall i nabolaget. Hittil er det pengene det går på (vi pusser opp leiligheten vår, og oppussingskassa begynner å bli bunnskrapt), men nå er januar over, så da får vi se da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på om jeg skal ta frisøren når jeg ser 88-tallet jeg ;)

 

Hmmm, er vel bare fordi jeg akkurat har startet, så er vel mye vann vel ;) bare se til neste uke så jevner det seg ut friskfisk:))

 

Det klarer du Parion :D Stå på! Hverdagsaktivitet er jo supert- alt hjelper jo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jeg er veldig fornøyd! Dere er veldig flinke dere også!

 

Dette høres kanskje rart ut, men jeg liker å slanke meg jeg! Jeg liker å ha en "unnskyldning" for å spise friske bær midt i uka, og si nei takk til (mer enn én) kjeks. Jeg bruker tid på å lage god matpakke hver dag (som regel inneholder den to skiver, en med makrell i tomat og en med sennep+salat+pålegg+grønt), noen cherrytomater og gulrøtter. I går fant jeg Skyr naturell på liten boks, så det har jeg med meg i dag + blåbær og bringebær til å ha i. I tillegg har jeg med meg lompe med kyllingpålegg og magerost og grønt, og en Jippi-smoothie. Jeg bærer meg jo ihjel med sekken full av mat, men det er så verdt det under lunsjen!

 

Jeg innser at jeg høres helt nyfrelst ut, men det er fantastisk å kunne spise god hverdagsmat - hver dag. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleBien

Jeg veide meg i dag, til tross for at jeg startet på mandag denne uken :P (følte presset fra dere :P) Hadde gått ned 0.5 på 3 dager! Jeg er såå fornøyd :D

 

Sømming er utrolig deilig! Blir sliten uten å merke det så mye som "vanlig" trening liksom :P

 

Bra resultater på dere, damer :)

 

parion: det skal jo være mulig å gå ned uten å trene, så hvorfor ikke? Er ikke motivasjonen der så er det like greit å bare passe ekstra godt på hva man spiser!

 

Jeg synes det er lettere å spise sunt når jeg har gått inn for det 100%. Holder på sammen med min mor, så vi motiverer hverandre, og så har jeg jo dere :)

 

VI ER FLINKE!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er herlig for humøret mitt også å spise fargerik, smakfull og energisk, og ikke minst sunn mat !

 

Kjempe bra LilleBien! Veldig greit å ha en samarbeidspartner som støtter:) Beste er å informere de rundt, så ingen saboterer uten at de vet det egentlig:)

 

I dag har jeg gått over kcal.. havnet på 1900.. Middagen ødela alt! Spiste havregryn til frokost, knekkebrød med kokt skinke til lunsj, nå sitter jeg med en skål med frukt og youghurt 0% til kvelds. Var lasagne til middag, valgte ikke å spise hvitløksbaguett, noe som i seg selv føltes ut som en stor seier:) Men ser nå at jeg spiste alt for mye lasagne ! Pleier som regel legge inn maten i forkant for å vite hvor mye jeg skal spise, men gjorde ikke det til middagen i dag... mye kcal i lasagne :P Men men, ny dag nye muligheter ellers:) Syntes i allefall at resten av dagen har gått veldig bra matmessig :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleBien

Lasange er jo veldig godt da, og jeg vil si at å si nei til hvitløksbaguettene er en STOR bragd, det er jo så godt! Tenk heller på det som et veldig godt valg, tenk hvor mye over du hadde gått da :P Tenk positivt!! :) Og det er jo bare et måltid. Det er en av de tingene min kursleder fortalte som jeg må dra frem igjen og igjen. Selv om et eller to måltid er "ødelagt" så spiser vi ca 33 måltider i løpet av en uke så de to måltidene er det bare å komme over, og heller gjøre det godt på de resterende. Er så lett at "hele dagen er ødelagt". Du er FLINK!! :)

 

Havnet på 1590, men har spist noen dentpastiller, så er ganske så bra i dag. Valgte å ikke gå i et bursdagsbesøk, for søtsuget er absolutt til stede og de kakene hadde blitt vanskelig å si nei til :P Ble en nutrilett bar i steden for. Jeg føler at det valge er riktig, selv om jeg går glipp av noe sosialt. Så de fleste av dem i forrige uke uansett :P Er mye kjekkere å være sosial når man føler seg mer vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanvittig godt;) Men hvitløksbaggis er vel hakket bedre faktisk, og de kan jeg spise mange av -så egentlig veldig fornøyd;) Og som du sier, selv om det gikk dårlig til middag, så har jeg dratt meg inn igjen med en gang til neste måltid:) Ja, veldig lett å tenke at hele dagen er ødelagt og at jeg da likegjerne kan spise litt mer "drittmat" :D Takk :D

 

Flink å havne innenfor kcal du :D Vanskelig å reise i selskap hvor det serveres kake og ikke spise, blir så veldig synlig..:P Var på et perfect home party forrige uke, og da minglet alle rundt, og da stod det bare kake og sånn på kjøkken benken, så da var det ikke så lett å se hvem osm spiste/ikke spiste;) Bare tittet og pratet rundt til de fleste var ferdig spist:))

 

Noen utfordringer i helgen som kommer for dere da?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da lite liv her da :)

Dagen i går var jeg og samboer på farten hele dagen, noe som resulterte i mye forskjellig mat. Meeen spiste havregryn til frokost, lunsj ute, hjem en kjapp tur og spiste knekkebrød - mens samboer spiste en burger ute på vei, deretter pizza til kvelds-dog litt for mange biter..:)

 

I natt har det blitt dårlig med søvn, vi kjøpte oss nemlig bil i går kveld:D Så har mest av alt lyst å kjøre!!! :D Så nå ligger vi i hver vår sofa og ser på tv - jeg våknet 04 og han 07.. planen var å sove ut ! :P Han spiser potetgull, sjokolade og sjokolademelk for øyeblikket:P Jeg har drukket en kopp kakao og spist 4 kina sjokolade biter, sånn med oppblåst mais sak inni-husker ikke hva det heter :P Samboer vil feire med egg og bacon til frokost og ferske rundstykker - tror det blir knekkis på meg ;) Prøver i allefall holde meg innenfor:) Virker som om samboer ikke støtter meg sånn dere ser over, men det er ikke sant - han er veldig flink til å passe på og minne meg på det hele tiden:)) trenger ikke la det gå utover han at jeg er feit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte lister i går. Kanskje ikke helt det samme som bil, men guri det er godt å ha det i hus! Kanskje vi har en leilighet som er litt mer ferdig neste helg?

 

Jeg tror det er viktig at man ikke tenker slanking hele tiden, men tar seg pauser. Jeg må innrømme at jeg har spist både pizza og sjokolade denne uken. Men jeg tenker at i kveld skal det bare være meg hjemme, og da trenger jeg ikke ta hensyn til hva samboere måtte ønske. Da blir det noe god mat og kanskje en brus - og så får jeg se hva det blir av snacks. I dag er jeg på lesesalen også, så da ble det pakket en sunn og god matpakke også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest friskfisk

Bra pairon!!!! Alt sitter i hode vettu :)/> Unn deg noe godt, hvis ikke går du på en smell..

Idag har jeg starta dagen med mager kesam blandet med blåbærsyltetøy og müsli ;)/> så nå er det bare å få på seg fillene å dra på stamina å svette ut lasagnen som jeg spiste igår ;D jeg fant et helt fantastisk bilde igår som jeg har lagt til bakgrunn på telefon, og det vil jeg dele med dere !! Det er ren motivasjon :) men hvordan får jeg det ut ?? Det kommer ikke som vedlegg :sss jeg skal heller prøve å finne link :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser mer enn gjerne mager kesam med vanilje og mager cottage cheese med friske bær som snacks. NAM! Har det med meg også, kan jo spise hauger før man begynner å snakke masse kalorier. Kanskje jeg skal finne på noe der som snacks i kveld? Fantaserer om å lage en mousse av Skyr, må bare finne ut noe som lager det luftig. Eggehvite, kanskje? Skyr, mager vaniljekesam, eggehvite og gelatin? Hmm. Jeg aner en testekveld i kveld. :P

 

En ting jeg unner meg i hverdagen er dyr kaffe! Tidligere har jeg tenkt ting som "det skader ikke med én sjokolade" eller "det skader ikke med én bolle", men jeg har innsett at jo! Det gjør det. Så nå unner jeg meg en kvartpose kaffe fra Kaffebrenneriet i stedet, luksus hver dag!

 

Og til slutt må jeg bare si at jeg gleder meg til snøen blir borte.

 

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest friskfisk

God søndag folkens ;)

Idag ble det pinnekjøtt til middag (huffhuff), så nå må jeg bare ta deg igjen med en skikkeli time body pump ;D

Hva har dere spist til søndagsmiddag? ;D OOOG det store spørsmålet, har dere trent idag ?;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist helt sykt dårlig i helga! Kjenner at det påvirker kropp og sinn, sukker gjør meg oppblåst og jeg føler meg med en gang feit, stygg og ekkelt. Det påvirker meg faktisk så mye at da jeg fortalte det samboern det da han kom hjem i sta, sa han "ja, jeg skjønte at det var noe!" Interessant observasjon, må jeg si.

 

Trent har jeg heller ikke gjort... Slapp altså!

 

Nå er jeg hos mamma og pappa, her ble det servert kalkun, og det er jo ikke så verst! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleBien

Aj aj aj aj aj... for en helg :/

 

Det hele startet på fredag, jeg og min søster dro til Farmor for å hjelpe henne med masse praktiske ting. Der fikk vi servert grandiosa (hun elsker pizza) og ostepop. Jeg spiste faktisk ikke så mye ostepop, men jeg er veldig svak for det. På lørdag fikk jeg besøk av en amerikansk venninne som ville spise norsk mat, sjokolade og vafler, vel slik ble det. Og har ikke trent fordi toget ikke gikk før klokken 11 i kveld. Blæææ. Har trent 3 ganger denne uken, men etter denne helgen må jeg virkelig sette inn støtet igjen i morgen.

 

Jeg viste det kom til å bli vanskelig i helgen, men det føles så dritt nå. Kunne jo ikke si nei til henne, har jo ikke sett henne på lenge. Så ble snop og film i sofaen.

 

Gratulerer så mye med ny bil/lister, damer :)

 

Kesam... Jeg vet ikke helt om jeg liker det eller ikke :P

 

Digger bildet, friskfisk. Det henger på inspirasjonsbildet mitt på skapet mitt :)

 

Er vi alle klare for en ny og bedre uke eller? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt klar for en ny start! Her ble det frokostblanding med yoghurt naturell, mager vaniljekesam og mager cc til frokost, også har jeg med meg to grovskiver me pålegg og sukkererter til Blindern. Det er egentlig for lite mat, får stikke innom butikken etterpå.. Liker ikke når jeg planlegger dårlig! Buh.

 

Denne uken vil jeg begynne å svømme også. Jeg sitter alt for mye stille, og da blir jeg dårlig i hele kroppen. Vond rygg, vond nakke, vondt hode. Og så må jeg ta smertestillende for å sove. Ond sirkel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleBien

Jag hater når jeg ikke er flink nok til å planlegge... Det er så lett å ødelegge (gjorde det senest i dag selv). Bedre lykke i morgen!

 

Gjør det! Svømming er digg :D

 

Det måtte jo skje. Jeg har blitt syk. Feber og forkjølelse :( Utrolig dritt.

 

Så nå gjelder det å sove, slappe og og ikke spise for mye "trøstemat" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feber krever masse energi fra kroppen, så syns du skal unne deg litt ekstra, uten å ta helt av da! :)

 

Pappa lå med feberrier i 2-3 uker i strekk for noen år siden, og gikk ned 20-25 kg bare på å ha feber! Effektivt, men ikke noen anbefalt slankekur tror jeg. :P

 

Jeg er på Uni og har spurt samboern om vi ikke kan gå en tur i dag. Foreslo å hoppe av t-banen noen stopp før vi pleier, da slipper vi jo å legge inn en "ekstra" tur senere i kveld. Smart, syns jeg! :)

 

Matmessig går det veldig bra i dag. Har en sånn lunsjboks med tre rom, sånn som de selger i GR-butikken her, perfekt til to skiver med pålegg i den store, litt garnityr i den ene lille, og gulrot og sukkererter i den siste. I tilleg har jeg med skyr naturell og friske bær ved siden av, den skal jeg spise snart og jeg gleder meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleBien

Det visste jeg ikke! Bra jeg unnet meg litt ekstra da kanskje? :P

 

Wow, det høres brutalt ut, selv om det også sikkert er ganske effektivt :o

 

Ja, det er jo et tips fra Grete Roede, men jeg har aldri tenkt på å gjøre det selv. Hmm. Lurt!

 

Jeg har veldig lyst på en stor matboks med mange rom, men ikke for dyr. Er fortsatt på jakt :P

 

Du er flink, parion! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere, feber og slanking og alt? :)

 

GR-boksen er ikke så dyr, 90 kroner eller noe. Perfekt til lunsj. :) Høres ut som om jeg er utsendt av GR, men jeg er bare fornøyd!

 

Veiedag i dag, er ganske sikker på at jeg har gått opp siden sist.. Har gått rundt med følelsen av å ikke ha kontroll overhode hele uken egentlig! Var på kino i går, da ble det en pakke Meller og en kjærlighet + noen baconsnacks som jeg snek til med fra samboern. Da jeg kom hjem tenkte jeg at jeg burde jo tatt med en pakke sukkererter som vi hadde liggende i kjøleskapet! Det skal jeg huske til neste midt i uka-kino.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

×
×
  • Opprett ny...