Gå til innhold

24 år og lei overvekten...


Gjest LilleBien
 Share

Anbefalte innlegg

0,3 kg opp i går, ikke overraskende. Var redd det skulle være verre faktisk. :) Min hoderegning og kursleders er ikke helt i overensstemmelse, så jeg følger hennes. Hittil ned 3,5 kg på 6 uker da. Det er rett over 0,5 kg i uka, og helt "etter boka". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleBien

Kjipt, parion, men det var jo ikke så mye. Enda kjekkere hvis du vet hvorfor :)

 

Veiedag! Første offisielle egentlig. Ned 1.2 kg siden sist uke, er strålende frnøyd selvfølgelig, men er jo syk :P Totalt ned 2 kg på halvannen uke. Ned 10.5 cm :)

 

Jeg fortjente IKKE å ha en god veiedag i dag. Har hatt en grusom helg så kanskje det er "heldig" at jeg ble syk? :P

 

Hvordan har det gått med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det vært lenge stille på meg,!! Har verken hatt mobil nettverk eller vanlig nett hjemme siste uken! Men når det gjelder veiedag lå jeg på 90,3 på torsdag så minus 0,7:) går rette veien i allefall:) helgen nå er jeg helt ute å kjører med mat,godis og snacks!! Men men.. Ta det igjen til uka ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med flott resultat, anjo88!

 

Liker at vi er omtrent like tunge, det gjør det liksom lettere å "forstå" hvordan et vekttap er for en, om du skjønner.. Jeg kan ikke kjenne meg igjen i situasjonen til folk som veier 70 kg eller 150 kg, fordi det er så langt fra hvordan jeg har det selv.

 

På uni igjen, er helt ødelagt etter en stillesittende helg! Må virkelig ta tak i trening og bevegelse, og det er jo målet for mitt neste kurs også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) her har helgen vært dååååårlig matmessig :/ men startet allerede i går med oppretting av det :)

 

Ja det har du rett i, orker ikke kommentere da heller fordi jeg føler at de heller ikke kan forstå min situasjon :)

 

Meldt deg på vanlig kurs ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har meldt meg på vanlig kurs ja :) og i dag var samboern og jeg i svømmehallen og hentet innmeldingsskjema! Så da håper jeg å komme i gang der snart :) var et veldig fint treningsrom også, med mølle, ellipsemaskin og alt man trenger av vekter og apparater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne sånn tenke meg svømming selv, men syntes åpningstidene her i nærheten er så dårlig, i tillegg til at det er dyrt :/

Hmmm denne uken tror jeg at jeg har mer enn nok til å ende på null punktet i morgen etter å rette opp helgens vanvittige utskeielser :/ kjedelig ! Akkurat gjort ferdig en time rocking:) ingen motivasjon til trening om dagen men rocking koser jeg meg med faktisk :-) noen som bruker det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her koster 3 mnd i svømmehallen + styrkerom 1000 kroner for student. Det blir ca 333 kr i mnd, og sammenlignet med Elixia, som er mitt nærmeste treningssenter, er det ganske billig. Om man velger 6- eller 12-mnd abo blir det billigere per måned, men vi valgte 3 mnd denne gangen ford svømmehallen er stengt store deler av sommerferien. Jeg kunne trent på studentidretten, men samboern vil så gjerne at vi trener sammen. Når han i tillegg ikke trives på treningssentere (han er også ganske stor), må vi finne alternativer. Svømmehallen er rett borti gata også. :)

 

Veiedag i dag... Er spent. Om jeg har gått opp må jeg begynne å gå gjennom det jeg spiser. Jeg TROR jeg har taket på det, men det kan hende det begynner å skli ut. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det litt over 1000 for ti klipp og det er jo bare svømmehall.. Syntes det er dyrt :(

Høres ut som et kjempe fint tilbud det da med svømmehall og andre treningsmuligheter. Så fint å ha en treningspartner da ! Samboer her er veldig aktiv i jobben og i grunn fått kvota når han kommer hjem.. Men skal muligens bytte jobb nå og da er målet han å starte trening igjen:) han er vanlig vekt for sin høyde så det er mest for økt kondis og gjøre noe sammen :) blir spennende :)

 

Prøver å registrere her også om dagen, men ikke alt som er like lett å registrere og da brått dropper jeg og registrere annet også... Men prøver! Kjøpte meg iPad forrige uke og da er det så lettere å registrere for da har jeg den på kjøkkenet :-) spent på morgendagen selv med veiing !

 

Har forøvrig bestemt meg for at når jeg ser 85 skal jeg dra til frisøren(det trengs snart!) og når jeg ser 79 skal jeg sende garn og mål til ei tante i nord for å strikke etterstreber mariusgenser til meg !!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 100 kroner gangen syns jeg også var dyrt! Samboern har også aktiv jobbhverdag som tømrer, men han er nok pittelitt for glad i godt i hverdagen og øl i helgene, så det har lagt seg en del på magen. "Ideelt" sett, sett fra et BMI-standpunkt, burde han nok gått ned 40 kg, men med hans yrke og styrke vil jeg si at rundt 20 kg antakelig er nok. Han er ikke "tjukk" ellers, har masse (deilige ;) ) muskler i armer og bein. Det er ølmagen som må til livs rett og slett.

 

Jeg prøver å komme på hva jeg kan unne meg når jeg har nådd 90 kg. Frisøren må jeg til uansett, helst innen et par uker, men det er pengene det går på. Med langt hår koster en klipp fort 6-700 kroner.. Men kanskje jeg skal unne meg en tur i en garnbutikk. Jeg har strikkedilla, og har egentlig nok garn, men jeg har ikke vært innom en butikk siden i fjor. Så garn for kanskje 200 kroner var jo en idé!

 

Syns også registreringa er litt pes. Eller, det er OK å registrere, men det er vanskelig de gangene jeg legger igjen macen på skolen over natta. Da må jeg gå og huske på hva jeg hadde på brødskiva, hvor mange ss yoghurt spiste jeg til frokost, spiste jeg noe spesielt i går kveld, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sambo her har bare en liten søt mage som må være der, liker ikke flat mage på menn! Men han er alt for glad i godt, så må ha enorm forbrenning! Lucifer bastard!

 

Mm, en annen ting jeg syntes er vanskelig er å få spist nok grønnsaker ... 300 g er mye:/ spiser i hovedsak salat til middag, ikke noe glad inkokte grønnsaker. Nå har jeg skjært opp gulrøtter, 120 g til spise før middag. Ellers blir det nå om dagen ca ett knekkebrødmåltid om dagen, blir ca 80 g grønnsaker der, noen gode tips... ? Tror gulrot rå må bli min redning!;)

Jeg prøver å komme på hva jeg kan unne meg når jeg har nådd 90 kg. Frisøren må jeg til uansett, helst innen et par

 

Før skrev jeg alt på lapper og registrerte på slutten av dagen men da slet jeg med å ha kontroll i løpet av dagen.. Nå prøver jeg registrere i forkant for å ha kontroll:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,8 kg ned denne uken! :) 4,3 kg ned i løpet av et kurs, fornøyd! Var bare meg på kurskveld i kveld, litt skuffet fordi jeg var spent på hvor mye hun ene endte på å gå ned (hun skulle ende sin vektnedgang nå, og var rett over én kg fra å gå ned 35 kg!). Men det var hyggelig å snakke med kursleder likevel da :)

 

Ang grønnsaker spiser jeg gulrøtter, tomater, agurk, salat og en del sukkererter til hverdags. Bruker det i nesten all middag (tomatsauser, stekte grønnsaker, ovnsbakt). Salat spiser jeg veldig lite av, syns det er vanskelig å gjøre den spennende, og mengdene blir alltid så syyykt store!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempe resultat da ! Begynner nye kurset neste uke? Kjedelig med bare deg på kurs da , er jo naturlig litt nysgjerrig på hvordan det går med de andre:)

 

Tror jeg skal prøve meg en del på gulrot jeg :-) det metter en del også, prøve å få spist litt av det før middag for å fylle opp litt også:-)

Mm hørtes godt ut !

 

Nå er det 0% yoghurt med frukt til kvelds, det er så godt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleBien

Hei og hopp :) Jeg lever!

 

Influensaen holder på å gi sin siste innsats, og enda godt er det! Jeg er såå lei! Var på tur med jobben i går (SFO) og det var deilig. Har ikke kommet helt inn i gode rutiner enda, så satser på å komme greit gjennom helgen for så å gi alt igjen! Jeg har ikke helt motivasjonen enda.

 

Men noe som kommer til å hjelpe VELDIG på motivasjonen er at vi skal bestille sydentur i helgen!! Det blir sååå bra. Jeg synes i grunn det er litt "udefinerbartord" å dra til syden med mor og far i en alder av 24.. Jeg har ikke kjæreste eller venninner å dra med, da de enten har kjærester å dra med eller ikke er gira på syden. Samtidig er jeg veldig glad i foreldrene mine og jeg er interessert i å reise på ferie, ikke fyllatur :P

Men sydne blir bra og jeg gleder meg! Har ikke vært i Syden på 5 år!

 

Dere er i gang med svømming og nye kurs, supert :D Jeg har lyst å dra å svømme snart igjen, men orker ikke nå i vinterferien, da er det så mange barn der (og det er et lite basseng :P )

 

Gratulerer med nedgang begge to! :D Skal veie meg i morgen, og tror i grunn ikke det går så bra :P Vi får se!

 

Grønnsaker synes jeg også er veldig vanskelig. Blir fort mye av det samme, gulrot og tomater. Er også veldig kresen når det kommer til grønnsaker..

 

Parion: Gratulerer med flott nedgang på kurset ditt! Var det 8 uker? Begynner du på kurs igjen med en gang? Utrolig kjipt at ikke folk møtte opp da.. Jeg opplevde også det da jeg gikk på kurs. Folk var vel opptatt (eller flau).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurset begynner neste uke ja, på mandag allerede! Så uka blir kort! Vi var bare 3 stk på dette kurset, hun ene sa fra at hun ikke kunne komme i forrige uke, mens hun andre ga ikke noe beskjed. Menmen, var hyggelig da. Kursleder er heldigvis ikke "skummel", men veldig hyggelig og lett å snakke med. Neste garn er det visst 8-10 som er påmeldt, så det blir litt rart med så "stor" gruppe! Varer i 8 uker ja. :)

 

LilleBien, hvordan gikk det med vekta i dag? :) Sydentur med mamma og pappa er noe jeg kunne godt tenkt meg. Jeg er ingen "partyjente" og trives med at ting går rolig. Forutsetningen måtte jo være at jeg ikke hadde vært sammen med dem HELE TIDEN, men kunne drive litt for meg selv store deler av dagen også kan vi spise sammen på kvelden. Har aldri vært i syden, men trives godt i varmere strøk om vinteren. Men hvem gjør ikke det? ;)

 

Apropos grønnsaker kan man jo lett lage suppe! Jeg lager det alltid på slump, basert på hva vi har i kjøleskapet. Eks:

 

4 gulrøtter

2 poteter

evt andre grønnsaker, som purre, kålrot, persillerot, sellerirot osv

Løk

Evt. hvitøk, ingefær, chili

Buljong av ønsket sort

Vann

Melk/lett matfløte

Salt og pepper

 

Løk, hvitløk, ingefær og chili hakkes (eller løk og chili hakkes, ingefær og hviløk pleier jeg å presse) og freses i bunnen av en kjele.

Grønnsakene skrelles og deles i passe store biter, has i løkblandingen og freses litt sammen med løkblandingen. Ha over vann så det AKKURAT dekker grønnsakene, hiv oppi buljong (1 terning per 1/2 l vann, bruk gjerne MINST 2).

Kok mørt.

Kjør glatt i blender eller med stavmikser (brukes blender må det passes på så det ikke skapes for mye trykk inni blendern. Altså må det luftes!)

Ha over i kjelen, smak til med salt, pepper og melk/fløte

 

 

Eller så kan de ovnsbakes. Potet deles i båter, ønskede grønnsaker deles i staver (gulrot, kålrot, sellerirot, persillerot, pastinakk, fennikel). Ha over 1-2 ss med rapsolje, salt og pepper, inn i ovnen som står på 180-200 grader til de er møre. Tipper det tar 20-25 min.

 

 

Grønnsaker kan has i potetmos, når man lager det fra bunnen. TIPS! Kok med 2-3 hvitløksfedd!

 

 

 

Shitass, med så mange tips for å snike inn grønnsaker blir det null stress å få framtidige barn til å spise det hvertfall.... Eller? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye tips på grønnsaker her:))

 

Jeg hadde ikke hatt noe problem å vært med til syden med foreldrene mine nå :)) men har et veldig nært forhold til de også:)

 

Neeeeedtur her i dag :( 90,7:( opp(!) 0,4 :( men til gjengjeld -5cm rundt magen og føler meg strammere. Hadde vel ventet et ikke noe særlig resultat i dag, men gå opp 0,4 er kjipt :( men helgen var som sagt etegilde uten like! På sånne dager som dette kunne jeg helst tenkt meg ikke skrevet hva resultatet var til dere, eller "jukset" men er bare meg selv jeg lurer! Motivert i allefall nå! Skal på jentekbeld i kveld, og tenkte vi skulle spise sushi og spise kake osv.. Nå er planen endret. Foreslått kyllinggryte med salat og fruktsalat! Mye kval i sushi for å bli mett!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eeeelsker sushi, og en "middag" er vel 8 biter om jeg har forstått det rett. Alt for lite! Både fordi det er så innmari godt, og fordi man blir jo ikke mett på 8 biter!

 

Opp 0,4 er nesten ingen ting, det kan ha mange grunner: Salt mat, forstoppelse, endringer i hormonsyklus osv. Jeg har hatt en liten oppgang to ganger de siste 8 ukene, mest sannsynlig pga hormoner. :)/> - 5 cm rundt magen er jo kjempebra! Det viser at det er ikke tallene på vekta som gjelder. Jeg målte meg i forigårs, har -4,5 cm rundt midjen og -3 rundt magen på 8 uker. Ikke så mye, men litt :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anjo88

Nei 8 biter er ingenting! Ble kyllinggryte her i går og yoghurt is :)) mmmm bagels til frokost (ikke bra) :)

 

Vêr kan være mange årsaker, men kjedelig uansett, er vel i grunn forrige helg som hang igjen tror jeg ;)) helgen her byr også på utfordringer med spa opphold og god mat! Men skal nyte det uansett!!!:) har dere noen utfordringer i helgen ?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Live2Learn

Woopwoop! Hvorfor fant jeg ikke denne før nå ? :lol:

 

24 år og møøøkk lei av å være lubben!

 

Veier idag 86.9 (ned fra 97 kg).. Matchvekt er 67 kg! =) :unsure:

 

Kan jeg henge mg på med dere?? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest parion

anjo88: Her skal vi på fest i morgen. Vi er en gjeng på 8-10 stykker som jevnlig har "klubb" (dvs. fest) hvor vi rullerer på hvor vi er hen. Denne gangen skal vi være hos en kompis, og det blir det servert thai-gryte, det er vel kanskje sånn midt på treet kcal-messig? Jeg skal uansett kose meg med mat og drikke. Har kutta ned på ølen og drikker mer vin og tørr cider, mest fordi jeg blir så vanvittig dårlig av øl, men det er også sånn passe kcal-messig når man først skal på fest. Samboern vil svømme en tur på lørdag morgen, så det vil jo veie litt opp (hvis man sammenligner med at sofaen er alternativet), og på søndag blir det lite mat tror jeg.. :P

 

Spa hørtes skikkelig digg ut! Jeg er litt skeptisk til sånt, tenker liksom at ingen vil ta i en deigklump som meg. Dessuten er jo alle som er på spa perfekte av utseendet, på TV. :unsure:

 

Live2Learn, selvsagt kan du det! Jo flere, jo bedre! Fantastisk nedgang du har hatt så langt, gleder meg til jeg kan huke av 10 kg selv. Har du holdt på lenge? Går du på kurs? :)

 

Jeg er plassert på universitetet, treig morgen i dag. Har klart å stappe i med to lomper med sjokoladephiladelphia, skummelt å ha slike ting i skapet når man er sulten! Snart skal jeg på Vm-sprintlunsj i kjelleren her, det blir kos! Har med matpakke selvfølgelig, to skiver med salat og pålegg, agurk, cherrytomater og litt blåbær og bringebær. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest parion

Ny uke da :) Hvordan har det gått i helgen?

 

Jeg var på fest på lørdag, men drakk ikke så veldig mye. Heiv i meg både potetgull og popcorn, så det var vel ikke noe sjakktrekk... Gikk hjem "tidlig" kl 2, som førstemann. :P

 

Veiing I DAG, har ingen store forhåpninger. Ble en litt stor middag i går, så går ut i fra at jeg bærer på mye mat i ettermiddag. Prøver å drikke en del vann, kanskje det hjelper. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Live2Learn

Holdt på lenge.. Ja, jo, mer eller mindre de siste 4 årene! :P

jojoslanker..

 

Men har vært gravid 3 ganger de siste 4 årene, så har ikke slanket meg i graviditeten .. Sist fødte jeg i oktober og begynte vel skikkelig 1 januar i år .. Gått ned 3 kg siden da! :)

 

Nei, kurser ikke, har ikke råd! :o Derfor er denne siden gull verdt! :D

 

Har snopefri til påske og det går strålende! =)

 

Idag har jeg spist aaaltforlite! :( Må ha en knakende god kvelds! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest parion

Gratulerer med sistemann - og de før selvsagt :) 3 kg fra 1. Januar er kjempebra, bare å stå på!

 

Jeg gikk opp 0,6 kg, skylder på svææær middag på søndag. Plutselig hadde jeg veiedag på mandag, og satt på kurs med 8-9 i stedet for 2 andre, veldig rart!

 

I går var jeg og samboern og hjalp noen vi kjenner å bygge vegg. Vi fikk middag som bestod av både pasta og creme fraiche med brus til. Jeg kan jo ikke takke nei, men det er ikke helt heldig.. Godt det var middag og kvelds i ett da!

 

Hvordan går det med dere andre? Hvordan var spa? Håper dere henger med fortsatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

×
×
  • Opprett ny...