Gå til innhold

Karate Kid, Nøtteliten og Bam Bam på nye veier


Anbefalte innlegg

Gjest Bam-Bam

Optimista - jeg må si jeg beundrer deg enormt!

Tenk å ha evnen til å få andre til å le når man selv står midt oppi en så vanskelig situasjon. All ære til deg! Du er bare herlig!!!! :)

 

Håper du klarte å slappe av igår kveld med et glass god vin!

 

Masse, masse lykke til idag! Alle gode tanker til deg og de rundt deg! :)

 

Bijou og 2010 : Takk for at dere ikke bare tenker på vennen vår, men sier det til henne! Vet det betyr masse. :)

Hyggelig at dere er innom her! :)

 

Ha en god dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå griner jeg også, Optimista... Du er helt fantastisk og de dagene du ikke "melder av" her inne er ikke helt riktige.. noe mangler... så vit det kjære du, at du er høyt verdsatt av oss andre gale :o:lol: kvinner her inne... og jammen godt at vommen fikk kjørt seg, siden det er en stund til du er tilbake der.... ;)

I skrivende stund er du inne på operasjonsbordet (hvis ikke noe ekstra gjør at ting er utsatt...) og jeg sitter her og tenker på deg. Du er makeløs :) !! Som Bam Bam sier: tenk å få andre til å le... :)

Veldig glad i deg!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg sitter her og tenker på deg kan jeg komme med følgende bekjennelse:

I går kveld og egentlig litt i forrigårs også, hadde jeg to dypdykk i nøtteskålen..... de var ikke planlagte noen av dagene, men "bare skjedde" - HVORDAN KAN DET BARE SKJE AT EN NØTTESKÅL BLIR FYLT OPP???? NÅR DEN FYLLES OPP AV MEG!!!!! Det er en AKTIV handling, det - noe jeg gjør. Jeg reiser meg opp fra sofaen, går inn i boden, tar ut nøtteposen, finner skål i skapet, heller oppi og bærer skålen til bordet... Her er det MANGE muligheter til å la være!!! Etter at skålen først står på bordet er det mye vanskeligere...

Jeg må gjøre som jeg prediket til deg Bam Bam, kutte HELT ut en stund. Dette går ikke. Det var mandag og tirsdag, ikke en gang helg!!! Og det var ikke 50 g nøtter heller.... :angry: Ærre mulig, eller???

 

Knurr!!!

 

Har ikke blitt trening, heller... har slitt med hodepine og tung kropp.. håper det retter seg i løpet av morgendagen... tipper det. Vel.. dagens "glade" utrop fra Enna...

Say no more :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt over et døgn siden , Optimista. Jeg tenker på deg.

 

Jeg var i et lunsjbesøk i dag... Masse fristelser for en som skal holde vekten. Jeg klarte meg bra.... Fikk en kommentar om at jeg ikke burde gå mer ned i vekt fordi jeg er i ferd med å se "dradd" ut i ansiktet.... :huh: Det har jeg tenkt litt i det siste, også. At jeg rett og slett bør stoppe nå.... Ble også (av en helt annen i selskapet) sammenliknet med en statue av en slank, høyreist kvinne.... Da fikke jeg faktisk en aha-opplevelse... At andre ser på meg som slank.... :rolleyes: Det har vel ikke skjedd på de siste 25-28 årene..... Så nå skal jeg prøve, da å holde vekten.... Det har jeg jo aldri gjort før....

 

Hva gjør du nå, Bam Bam? Optimista du har jo klart det lenge, du....... Og nå får du vel nok med å holde vekten på motsatt måte.... :huh:

 

Vel, vel i går tvang jeg meg til å la være å spise nøtter... DET var tøft, det..... Særlig da resten av fam satt der og knasket <_< .

 

Ha en fin dag, kjære ladies. Håper ikke du har for mye vondt, Optimista...

 

 

Klem

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Nei - hva var det som skjedde, Enna? <_<

Ikke godt å si, gitt - for vi gjør det jo hele tiden alle sammen. Og det gjelder jo alt vi gjør/ikke gjør. Det er jo som du sier et fullstendig bevisst valg.

Men vi mennesker har jo en fantastisk evne til å fortelle oss selv og andre små hvit løgner for å "rettferdiggjøre" eller gjøre mer behagelig de valg vi tar, har vi ikke? :rolleyes:

 

Tanken på at du ikke skulle gjøre det var nok kanskje innom hodet ditt?

Eller at "det ikke var så farlig" for du har jo for så vidt nådd målet ditt. (Selv om hodet ditt vet at du fortsatt har 1 kg igjen, så er "overtalelsesstemmen" ganske flink til å fortelle deg noe annet :P )

Iallefall så føyk tanken om at du bare skulle ta litt igjennom? Kanskje litt for kjapt?

 

Det som faktisk har satt meg på plass noen ganger slik at jeg har latt være når fristelsen har vært stor, det er mottoet mitt :

 

"IF YOU WANT A DIFFERENT RESULT - MAKE DIFFERENT CHOICES!"

 

Det sier så tydelig at det er fullstendig opp til deg. Ingenting skjer av seg selv. Man må velge (som du også sier), men da må man være bevisst hvilket resultat man er ute etter. For resultatene er jo en konsekvens av valgene våre.

 

Var jeg streng nå?? :unsure:

 

Men det har hjulpet meg mer enn en gang. Også i forhold til trening de dagene jeg ikke har vært så veldig motivert. Enkelt å ta det rolig på trening sånne dager, men da har jo treninga liten effekt. Men "if you want a different result......" Og det er vel derfor vi holder på, er det ikke? ;)

 

Har ikke fått trent de to siste dagene jeg heller, men det har vært fordi vi har måttet prioritere å gjøre en del andre ærend. Men idag og imorgen er det full innsats!

Maten har gått greit. Spiste et lite, planlagt stykke marsipankake på tirsdag da vi hadde avskjedsselskap på jobben for to kollegaer som gikk av med pensjon.

Det har jo vært masse kake igjen som de andre har kost seg med til lunch både igår og idag, men ikke jeg! ^_^

 

Da håper jeg du tenker på meg og mine "Klara-klok" ord neste gang du er på vei for å hente nøtteskåla, Enna! :P

 

Håper venninda vår har det bra.... :unsure: Hun er i tankene mine hele tiden.

 

Ha en fantastisk fin, nøtte-fri kveld! ;) (men rødvin er lov!!! :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier... I have to make a different choice - that's it.... Det er bare det at "that's it" av og tilner så fordømt vanskelig!!! Vel... Jeg kjørte knallhardt i dag på lunsjen som jeg nevnte tidligere, endandet var mange fristelser der...... Har løpt - riktignok bare en halvtime, men har nå kunnet øke litt på tempoet igjen.... Baken min er på vei til å friskne. Er nok ikke klar for å løpe 11 og 12 km/t over lang tid riktig ennå, men i dag løp jeg hvertfall 1 km på 11 km/t.... Så nå er det løping, igjen ikke bare jogging :P . Har vært ute og gått også... Nesten en time i bra tempo. Tung sekk på veien hjem :lol: .

Kjøpte med meg noen nyyyyydelige, gule tulipaner. Elsker tulipaner :) .

 

Vel, vel. Det blir nøttefri kveld, jeg loooover :rolleyes: . Får se om det blir vin, eller om jeg kanskje cooler'n til i morra ;) .

Ok, vi tastes videre...

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

"Dop-huet- Optimista" en snartur innom for å si at jeg overlevde operasjonen - har urinert (må si det på en damene måte her inne) blått i 2 dager (radioaktiv væske for å se lymfer etc etc ).. knasker smertestillende som om det var nøtteskåla til Enna... var jæ....lig vondt i går, mye bedre i dag. I morgen er det nok enda bedre og håper på å få gått meg en god rolig tur i solen... Ja det er sol der jeg er Bam-Bam!

 

Humøret gåtr opp og ned men kan sende mail til dere med litt mer personlig info. :) Jeg er som dere skjønner optimist - var for øvrig ikke på karate trening i går... det hadde tatt seg ut sånn 10 timer etter en operasjon... så vom-gutten var nok lettet i går...

Har fått løpeforbud i minst ti dager - frykt for at operasjonsområde kan bli en hengepupp - ikke at jeg kan skjønne det - har så lite i utgangspunktet og som nå er halvert... galgenhumor er godt å ha! :)

 

Kommer sterkere tilbake ladies - tusen takk for varme tanker, og til de to gjestene som stakk innom - tusen takk for lykke ønskene! Det gjør godt å vite at folk der ute tenker på meg! Jeg skal overleve - ingen spredning!!!! :rolleyes: Men etterbehandling må jeg ha... sukk... Men det skal ejg greie også!

Vi tastes sånn plutselig!

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Ååååååååhhhhhhhhh! Så godt å høre fra deg, Optimista!!!!!!! :):):):)

 

Du får ta en dag av gangen og gi det den tiden det tar å heles.

Godt også å få bekreftetvat det ikke er noen spredning, kan jeg tenke meg. Kan ikke forestille meg hvilket press du har vært under de siste ukene. :(

 

Vi hører like gjerne fra spaserturer i solen som fra karatetreningen og vom- spark. ;) Vi er her!

 

Ta vare på deg selv, og la deg bli tatt vare på.

Utrolig godt med livstegn fra deg! :)

 

Klemmer deg stående med rumpa sånn rett ut i været så jeg ikke skviser puppa dine! :P

 

Bam-Bam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurraaaaaa for ingen spredning!!! Kjempegodt å høre. Hold deg i skinnet og gå som folk.... Det blir tidsnok tid til løping seinere ;) . Vommen trenger et par uker fred .... Ellers er jeg redd han kommer til å bli litt vanskelig. La ham tro at du er redd for ham :lol: .... Så slår du til når du plutselig er tilbake :P .

Fantastisk å høre fra deg!!!

 

Klem

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloisen ladies.

Har nettopp løpt meg en tur på tredølla. Var ute en tur tur-retur butikken... ISKALDT!!! Jeg er bare så lei vinter at jeg ikke kan få sagt det!!!

I dag har jeg gjort noe jeg ikke har gjort på siden august. Jeg gikk på kafe ( det gjør jeg hele tiden, da ;) ) men jeg spiste litt kake. En himmelsk god ostekake. Tok bare tre små biter av kakestykket til mannen min, men det gjorde jeg altså. Det var godt, men kommer ikke til å bli noen vane. Føler det helt greit at kake ikke er en stor del av mitt kosthold. I kveld er vi invitert på middag til noen naboer... Vet ikke hva vi får, men vi er lovet middag og dessert. Håper desserten er sånn man kan bestemme selv om man tar... da er det lettere ikke å ta. Det blir sikkert vin, så det skal jeg kose meg med :) .

Gårsdagen... vel, jeg tvang meg til ikke å småspise - det holdt jeg nemlig på å begynne med... men så ble det nøtter - og det var helt unødvendig, for jeg hadde vel egentlig tenkt at jeg ikke skulle ha det i går :mellow::angry: ...

 

Vel - det var dagens rapport fra meg... nå venter dusjen.

 

HA en fin ettermiddag.

Når kommer du hjem, Optimista???

Bam Bam - alt ok???

 

klem

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ensomt her inne nå, men siden Optimista har gyldig grunn tillegger jeg "ensomheten" at Bam Bam har det alt for travelt med påskeforberedelser :P .

I går var jeg bedt bort på middag. Deilig indrefilet, nydelig rødvin og ost til dessert. Jeg spiste godt uten å overdrive. Det var kake også, men det var ikke noe problem å si nei til. Hadde på en skjorte som har vært litt trang over magen... Sånn som har passet best under en kjole el.l -nå satt den som et skudd. Det skyldes ikke så mye vektnedgang som trening av magemuskler, for skjorta er relativt ny i mitt skap (arvet den :) ) deilig å se resultater av trening :D .

I dag er det skikkelig surt vær :mellow: . Kaldt, vind og snø i lufta! Frister ikke et øyeblikk å gå ut! Sønnen i huset er i skrivende stund på vei til Tyrkia med skolen!!! Det er ikke kjempevarmt der de skal, men hvertfall rundt 18 grader...

Det må vel bli en løpetur på mølla i løpet av dagen, vel.... :rolleyes: . Slutter av uka noe bedre enn jeg begynte. Ingen trening mand-onsdag, men hver dag siden. Liker ikke mer enn en dag uten trening pr uke. Har ikke blitt så mye styrketrening som jeg hadde tenkt, da...

Reiser til Norge til onsdag. Gleder meg ganske mye, faktisk :) . Har ikke så voldsomt med planer, men håper å treffe litt venner, se familien min, kjøpe litt klær... Jo det blir bra! :lol:

Håper du er over de verste smertene, Optimista og at du er ved rimelig godt mot.

Bam Bam - innrapportering!

 

Søndagsklem fra Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Kjæreste Enna! Jeg er her! :)

Vært veldig travle dager her, og står nå på farta ut på tur med familien.

Skriver mer senere idag, men måtte bare legge igjen et livstegn til deg,Enna så du ikke skal være bekymret. Alt er ok her! Takk for "bekymringen" - det varmer å se at man er savnet! -_-

 

Kommer mye sterkere tilbake senere idag!

 

Klem fra Bam- Bam som er på vei ut for å nyte sol og sjø! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

I'm back again!

 

Du skrev tidligere i uka, Enna at du begynner å se litt "dratt" ut i ansiktet, og du spør hva jeg gjør nå for å stoppe nedgangen, men holde vekta.

Jeg ventet med vilje med å svare på det. Grunnen til det er jo at jeg heller aldri har prøvd/klart å holde vekta etter en nedgang, så jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det. Jeg veier meg jo kun hver 14. dag, og fredag skulle jeg veie meg. Ville se hva resultatet ble først av det. Var litt spent ettersom jeg iløpet av den 14. dagersperioden hadde sjokoladeutskeielsen min. :unsure:

Det viste seg at jeg har gått ned 1 kg til de siste 2 ukene. Det betyr 11 kg totalt siden start. Er superfornøyd med det, selvsagt :D , men nå må det stoppe!

Jeg hadde ønsket at jeg skulle få trent nok styrke slik at jeg allikevel "fyller ut" klærne litt på en måte. Skjønner du hva jeg mener?

Ser jo at jeg hverken får trent nok styrke, at jeg ikke vet hva jeg skal trene og at det sikkert tar M Y E leng tid enn jeg trodde..... :( Det som irriterer meg, er at fokuset mitt akkurat nå (ihvertfall når det kommer til kropp) er feil. Det bra er at jeg skjønner det, så varsellampene blinker ikke. For det jeg ser akkurat nå, det er ikke at jeg har klart det, at selv str 38 er faktisk nå er romslig. Det jeg ser (eller bare føler??) er at magen fortsatt er tjukk! " Fødselsmagen" som jeg kaller det. Den "pløsa" nederst på magen. Den som jeg har syntes har vært det verste i alle år. Den blir liksom bare ikke borte!!! :angry: Hvorfor forsvinner alt annet, rumpe og pupper inkludert, men IKKE DEN FORDØMTE MAGEN!!?????? :angry: Er det de aller, aller,aller, aller siste fettreservene kroppen kvitter seg med, eller???? Hvorfor tviholder kroppen på akkurat det fettet???

 

Det var mitt hjertesukk... Eller rettere sagt hyl! ;)

Ellers så er fokuset mitt fornuftig. Jeg trener ikke for å gå ned i vekt, jeg trener for å nå nye mål i forhold til resultater på treninga. Og det er gøy! Løpe litt fortere (kan overhodet ikke matche deg, Enna, må måle mot meg selv der jeg er), løpe litt lengre, klare å løfte akkurat litt tyngre vekter enn i forrige uke osv. Jeg storkoser meg med treninga! :D

Uka som kommer nå er det jo hverdag bare man-ons, og da betyr det trening bare de dagene. Det blir for lite. Hvis været er bra, skal jeg kanskje driste meg til årets første løpetur ute? Vi har jo også tatt frem syklene, og de trenger vel egentlig bare litt olje for å være klare for sesongen. Men vi har ikke vintertrekk til sykkelskoene, og det blir så fort kaldt på føttene da..... Mulighetene til trening er jo mange, men jeg er sånt et vanedyr, så jeg har vanskelig for å endre treningsrutinene jeg har lagt meg til. Har virkelig et forbedringspotensiale der! Fin greie å bruke energi på nå som jeg ikke trenger å bruke energi på en livstilsendringsprosess (det var et langt ord - det skal jeg huske til neste gange jeg spiller scrabble!) Bruk energi til å finne alternative treningsmåter når jeg ikke kommer meg påtreningssentet. Dessuten så er det jo bedre å bruke naturen når årstiden tilsier det, da! Trene inne kan vi gjøre på vinteren.

 

Men noe svar til deg, Enna på hvordan vi skal klare å holde vekta - det har jeg dessverre ikke. Jeg syntes jeg er skikkelig dristig, jeg som har begynt å spise en halv avokado til lunch hver dag. Den er jo full av kalorier!?

Jeg er ikke spesielt glad i mat, og jeg HATER å føle meg stappmett, så det å spise mer frister veldig lite.

Men jeg ELSKER jo sjokolade, ost & kjeks, hvetebakst..... :rolleyes: Men det er jo ikke akkurat et kosthold å anbefale - jeg vet akkurat hvor slapp og ekkel man føler seg ved å leve på sånn mat - det har jeg gjort altfor lenge/ mange ganger.

 

Dette ble langt og bare rot, Enna. Ble vel ikke noe fornuft i det hele tatt, og ihvertfall ikke noe hjelp til deg... :(

Vi får prøve å finne ut av dette i fellesskap underveis, eller hva?

Har sagt det før, og jeg sier det igjen - jeg synes du er helt RÅ til å trene! Du er flink til å utfordre deg selv, og den evnen misunner jeg deg. Jeg prøver å få til det selv nå, men kjenner jeg har vanskelig for å komme ut av komfortsonen min..... Men jeg jobber med saken!

 

Idag gikk vi tur på en drøy time i nyyyyydelig vær! Sol fra skyfri himmel som varmet i ansiktet! Vinden er fortsatt litt sur, men dette går definitivt riktig vei, jenter!!!

 

Vel, dette var dagens innrapporetering fra Bam- Bam!

 

Optimista - håper du har det bedre og blir sterkere dag for dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg begynner på glosene og verbene mine (har russisktime i morgen :mellow: ) så svarer jeg deg...

For det aller første: avokado er bare sundt! En halv til lunsj med f.eks noen reker oppi er jo helt knall!!! Jeg tror jeg har nevnt det før, men her borte er det litt vanskelig å finne de gode avokadoene.. Her er det bare de som er grønne på skallet og de er litt smakløse syns jeg... Det skal jeg spise når jeg kommer til Norge :) .

Pølsen nederst på magen er nok helst løs hud, ikke så mye fett... Og det tar tid, om den i det hele tatt går bort. Alle har ikke anlegg for helt flat mage. Jeg har ikke det <_< . Jeg tror tiden er inne for deg å begynne å registrere hvor mye du spiser HVER dag, regne ut hvor mye du trenger og finne ut hva du må spise i hverdagen for å nå det... Og det er vel som å banne i kjerka, men kanskje en bolle av og til ikke er verdens undergang.... For det blir feil hvis du ikke klarer å spise nok... Og du er ingen nøttefan??? Noen mandler eller nøtter om dagen er både sunt og gir litt (mye) energi uten at du føler deg så mett...

Jeg spiste et halvt sånn anton berg marsipanegg i dag (de minste). Det er godt! Har ellers drukket vin og kost meg med en god salat til middag. Med mye godt oppi.

Løp en time i bakker på mølla, men ikke intervall, mer som en langkjøring. I går løp jeg i brattere bakker, men bare 45 min. Burde trent mer styrke!!! Evig tilbakevendende tema ... Og skal du trene så du får muskler må du TA i! Da må det målrettet trening til!

Jeg overspiser på pizza... Det er så godt at jeg ikke klarer det helt - det å stoppe i tide. Samme når det gjelder pasta... Jeg opplever på en måte at jeg ikke har noen normal følelse av at jeg er mett før det er for seint. når jeg holder meg i skinnet som jeg stort sett har gjort siden august, er det bare på viljen. aldr fori eg føler meg tilfreds. Det plager meg at jeg fikser det så dårlig. Men jeg skal arbeide med å lære det... (Nå spiste nettopp katten min en fyrstikk... Og en til... Brukte... Er det særlig sunt?)

Sukk... Jeg klarer ikke å gjøre russisk i dag :( .

Dette blir bare rot! Jeg skjønner forresten akkurat hva du mener når du ser pølsa nederst på magen... Jeg satt og lurte på om jeg skulle kjøpe en kjole fra en nettbutikk, men det tør jeg ikke, for jeg vet jo ikke hva slags størrelse jeg skal kjøpe, lenger... Vel, vel... Norge here I come in a few days. Da får jeg vel handle litt tøy...

Optimista, vi trenger dine fornuftige tilbakemeldinger.... Bam Bam og jeg alene er litt forapte... Tenker masse på dere to nye venninnene mine... Dere er flotte og fantastiske å ha.

Hilsen en lett frustrert, men også ganske fornøyd Enna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

" I går løp jeg i brattere bakker, men bare 45 min. "

 

Hva sier man til sånt...... :huh: Bare 45 min - i brattere bakker.....

Jeg ble akkurat hellig overbevist om at jeg kun rapporterer at jeg har trent - ikke hva/hvor lenge/hvor mye heretter! ;)

 

Du ruler! Ha! Ha! "Padden"min ville skrive "ruller" istedenfor "ruler" :lol: Tror neppe du ruller lenger, vennen! :P

 

Nøtter???? Ikke så veldig, egentlig. (GI MEG SJOKOLADE!!!!!!!) Det må være pistasjenøtter i så fall. Bare ikke salte peanøtter igjen!!! :o

Kunne kanskje spise litt av det sammen med rødvinen min? ^_^ (Akkurat nå skjærer jeg biter med kniv av Jarlsbergosten. - hi,hi!)

 

Fikk fullstendig dilla på brødskive med avokado, ruccolasalat og påleggslaks som jeg nevnte for deg her en gang - så det har jeg til lunch hver eneste dag nå på jobben nå!

 

Brukte fyrstikker? Kanskje han kommer til å prompe gammel svovel? :P Katta mi ELSKER tzatziki! Vet ikke om en katt som promper er verre enn en katt med hvitløksånde i så fall ???? :lol:

 

Ja, ja - nok fjoll for ikveld!

Sitter og kjenner at magen forbereder seg på ny runde med mensen. <_< Lurer på hvor lang tid det tar denne mnd før det er igang - og ikke minst - hvor mange dager har det tenkt å vare denne gangen..... Er så lei.... Kan fort bli en lei uke det her. Kanskje derfor treningen føltes så tung å gjennomføre forrige uke?

Og apropos trening; jeg løfter så tunge vekter som jeg bare klare, Enna - og 4x4 rep.

 

Definitivt frustrasjon ute og går, Optimista.... Hjelp????? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holde vekten...

ned 0,5 siden forrige uke. Nå er det snart -12 kg siden start. I dag måtte jeg henge vekk ytterligere to skjorter. Nå har jeg snart ikke klær, lenger... Og det jeg har hengt bort er sånne litt fine ting, som var dyre... vel, vel... det er jo artig, da. At vi har klart det. Og sammen skal vi klare å være der vi er, også. VI lover hverandre at vi ALDRI mer skal være overvektige.

Mannen min syns jeg er veldig fin nå :rolleyes: .... kan jo like det, ja B)

 

Nå er det ut i snøkaoset - skikkelig vintervær... dette er sånn at "hvis du skal ut på langtur så si ifra hvor du går- vær" Snø og vind HURRAAAA! Bare at jeg ikke er på fjellet, men midt i byen! Håper bare flyet mitt til Norge går på onsdag.

Nå må jeg løpe

 

Klemz ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Godt du sier ifra hvor du går! Husk - det er ingen skam å snu! :P

 

Her er det 3 kalde, skyet og vindstille. Snart klar for jobb. Deilig med kort uke denne uka!

 

Det er alltid leit når man må henge bort klær man liker, enten man er i den ene enden av skalaen eller den andre. :(

Men er det ikke det det skal bli en slutt på nå, jenter? Vi HAR klart det - og det skal vi jaggu være stolte over! Og nå skal vi også lære oss å holde oss her - og dermed har vi eliminert problemet med at klær må legges vekk! B)

Da jeg flyttet sist, da kastet jeg alt jeg hadde av klær i den str jeg bruker nå, for da var jeg så overbevist om at jeg aldri kom til å komme dit igjen - noensinne! Snakk om å ha liten tro på seg selv! :o Og se nå - takket være med hjelp fra dere så er jeg her! :)

 

Ha en fin dag dere to!

He, he! Det slo meg akkurat nå at dere blir nesten litt sånn " Skybert" vennene mine! :P:D

Utrolig takknemlig for at dere er her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Gooooooooooooooood morning!

Halloen ladies - ser at det er på tide å komme innom her igjen og riste i dere littegrann (må jo prøve å skremem dere lit a :P/> ) og skryte masse av dere og kanskje spre litt galgenhumor!

 

Sola skinner i dag også - vi har knallvært her og det skal fortsette hele uka. Ikke at jeg vil få noe glede av flott ski-vær, skal sitte i sola jeg i hagen min og filosofere over livet med et glimt i øye :)/>

 

Bam-bam, du nevnte en stund tilbake ang. magen din som du ikke blit kvitt - sant som Enna sier, noen blir aldri kvitt det, men har du prøvd øvelser der du ligger på rygg, løft beina (jaja ikke sånne tanker nå, rett fokus....) hold korsryggen godt i gulvet så du ikke får vondt - og med så strake ben som du kan løft bena opp og ned - da vil du kjenne det i den nederste delen av magen din...jeg syns den er effektiv da!

 

Enna, har en tilståelse, nøtter er godt... spiste noen never i går...men selv om jeg ikke får trene (føler meg som en vandrend fiskebolle uten ryggrad for tiden) har jeg ikke gått opp i vekt og det er jo bra. Ned i går da... Hehe må jo fortelle dere litt om helse-galskapen - men ikke fortell det til noen da...

Narkose og smertestillende midler gjør noe med kroppen kan man si - og for å si det på en elengant måte stopper på en måten næringen, vi har trøkka i oss, opp i tarmene... jeg hadde den dagen i går.. min konklusjon var ..milde jomfru maria, har aldri født barn, men det må være jævelig vondt... tror pokker meg jeg gikk ned to kilo etter den "trøkke-seansen"! :)Men følte meg sånn lettet etterpå... hadde sånn Pusur sjokkblikk en stund etterpå....

 

Ikke så mye vondt i dag, men det skvulper i puppen.. helt normalt at det kan skje - var til ekstra kontroll på fredag - har fått en liten blødning etter operasjonen (innvendig). Kroppen vil suge opp det som skvulper, men fy pokker så ubehagelig det er...beveger jeg overkroppen kjenner jeg at væsken flytter på seg...men det skal nok gå over etter hvert. Bare øm der i dag så det går virkelig fremover.

 

Gleder meg til å kunne trene igjen. Misunner dere virkelig når dere snakker om bakkeløp og styrketrening... neste uke kan jeg begynne sånn forsiktig. Håper jeg...

 

Så bortsett fra en øm, skvuplende hul pupp, trege tarmer, kropp ala vandrende hvit fiskebolle uten ryggrad - har jeg det egentlig veldig bra nå! Det går fremover.. Dere får trene for meg, jeg kan ta meg av spisinga haha :P/>

Føler at jeg begynner å komme til meg selv igjen. Og det er godt! Må lade batteriene mine til det som venter :)/> Regner med å få hjelp av dere der!

Syns dere har vært knallflinke ifb trening. Maten vil altlid være en utfordring men så lenge vi greie å holde vekta vår skal vi jo pokker meg nyte det gode i livet også!!! Bra jobba ladies! Dette skal vi fortsette å greie! :)

Ha en super dag ladies, vi tastets igjen sånn plutselig!

 

Stoooor klem til dere fra meg! :)/>

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååå så godt å høre fra deg igjen Optimista... Vi skal trene for deg, vi.... :) men ikke med slag og spark... ;) Fint at du er på bedringens vei sånn fysisk... Og at du har humoren din på plass..

Borte på stuebordet mitt står en skål med Anton Bergs små "fugleegg"... de er gode, de... men de er ikke mine i dag <_< .

Jeg har ennå ikke klart å bestemme meg for om jeg SKAL eller IKKE skal spise Nidar Bergene påskemarsipan når jeg kommer til Norge.. Den marsipanen er det aller beste jeg kan få av godteri.. og jeg har ingen som helst ide om jeg klarer å begrense meg... Og til søndag skal jeg i en bursdag. Selskaper og bursdager har tradisjonelt gått veldig bra i det siste, så jeg er ikke så bekymret for den dagen... men ååååå jeg vet ikke.... :mellow:

 

Vel, ladies. I dag blir det vel laks til middag - igjen... nesten bare jeg som virkelig liker torsk i familien.... så det blir ikke såååå ofte. Kanskje jeg skal spise fisk hver dag når jeg er hjemme i Norge - det er nemlig bare jeg - ingen andre i familien :rolleyes: ooooo det blir rart og litt (veldig! :P ) deilig.

 

Hadde med matpakke i dag - veldig stolt over at jeg husket det!!!

 

Take care

Klemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Hallo i solskinnet!

Utrolig hvordan humøret stiger i takt med pent vær! B)

 

Godt å høre fra deg, Optimista! Godt å høre at alt går riktig vei, selv om du føler deg som en fiskebolle. Snart vil du føle deg som en vakker laks igjen! Og når piraja tendensene melder seg, ja da er det på tide å komme seg på trening og utfordre "vommen" igjen! ;)

Vi er med deg hele veien, vet du!! :)

 

Ser jo ellers at du er flink til å "trene" der du kan - les "på det lille rommet" :P

 

Den øvelsen du nevner, jeg har lest at den kun trener hofteleddsbøyerene, ikke magen. Det samme som med sit-ups. Løfter du mer enn skuldrene over bakken, så "overtar" hofteleddsbøyerene, og man trener de mer enn magen.

Må vel bare slå meg til ro med det dere sier om at ikke alle blir kvitt den bulken helt. ( Har tross alt båret frem 4 barn, tenker jeg. Eller er det bare en behagelig unskyldning?? :huh: )

Og på sikt strammes den sikkert litt mer den også hvis jeg bare er flink til å trene generelt. Trener en del chrunch, så jeg får bare smøre meg med tålmodighet. <_<

Jeg har også booket time med en veileder på treningssenteret imorgen. Tenkte jeg skulle få henne til å gjennom riktik teknikk, for jeg kjenner jeg er usikker på en del (de fleste?) øvelsene. Og kanskje også få satt opp et tøft program frem til sommeren? Hadde hjulpet på hvordan man føler seg om det hadde vært litt mer "hold" i rumpa bla før bikinien skal på....

 

Hadde ungene sett dette, så hadde de ledd seg ihjel! Gamle kjerringa! :lol:

Ser du veier for og imot om du skal spise marsipan, Enna. Jeg har ikke noe valg - jeg må bare la være! :o Der er jeg slik du er når det kommer til pasta og pizza - eier overhodet ingen begrensning!

 

Kommer ikke til å kjøpe inn noe godt i det hele tatt til påske.

Får besøk av barnebarnet på fredag, men kjøper ikke noe til han heller. Han får av mammaen og pappaen sin, så det holder i lange baner for en 3,5 åring.

Tenkte jeg skulle steke grove vaffler og så ta en tur ned til sjøen med han igjen. Han koser seg så veldig når han kan tusle i fjæra hvor han finner massevis av "skatter" og kan kaste stein laaaangt ut i vannet! Han er bare verdens nydeligste, selvfølgelig! :wub: Og nå er det bare ca 8 uker igjen til lillesøster kommer!! :D

 

Jeg får vel prøve å gjøre noe fornuftig her på jobb ett par timer til...

Vil jo helst bare hjem i dette fine været

 

Du er vel pakket og klar for tur imorgen, Enna? Håper været er bedre enn det var for litt siden så du kommer deg trygt avgårde!

 

Ha en god dag, "jentene mine!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakket og klar er jeg ikke... Det skjer i nokså siste liten ;) .

Bam Bam du skrøt av treningen min... Jo da, jeg er ganske flink til å presse meg på kondis, men det er verre med styrke :mellow: . Og etter at jeg har fått problemer med muskel/nerve eller hva søren det er i baken, så MÅ jeg løpe i bakker for at kondisen skal få kjørt seg... Og jeg BURDE virkelig trene styrke, det hjelper på de smertene, jeg er bare litt... Lat er nok ordet :blink: .

Jeg vet at jeg kanskje snakker stygt nå - inne på nettsidene til GR osv, men jeg vurderer å tillate meg godteri PÅ BEKOSTNING AV vanlig, sunn mat akkurat i påsken... Jeg vet at. Det er fy, fy osv.... Men jeg lurer på om jeg ikke skal gjøre det, likevel.... Det blir bare noen få dager... Jeg klarte det i julen, hvorfor skal jeg ikke klare det nå, også... ????

Vel, nå skal jeg lage fiskegrateng.

 

Ta vare på dere, kjære ladies. Er forøvrig sol her, også.... Kaldt, da....

 

Enna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Godteri på bekostning av vanlig mat? <_<

Det går helt fint det, Enna! Det var normalen min før, det....

Man føler seg jo selvfølgelig mer slapp og spruter ikke over av energi, akkurat... ;)

Men som du sier, det er kun for en dag eller to (eller tre?). Og når du er så bevisst på det som du er, så kommer du fort tilbake i gjenge igjen etterpå.

 

Jeg kjenner veldig på disse dagene hvor utprega rutinemenneske jeg er. Jeg er jo så veldig glad i hverdager, for da går alt så greit - det går jo på rutine.

Sliter nå med at det er mange fridager i forhold til planlegging av mat.

Er fullstendig tom i hodet mitt! :o Klarer faktisk ikke å finne på noe fornuftig til middag.

Idag, lørdag og søndag skal vi bort - så de dagene er i boks. Men så var det torsdag, fredag og mandag igjen da..... Er bare helt blåst for ideer eller lyst på mat?

Mannen min sa så tørt igår (for han renner ikke akkurat over av ideer han heller <_< ): Vi har jo egg i kjøleskapet.

Og det har vi jo. Og i og med at det er påske, så er det vel ganske vanlig å spise egg, er det ikke? ;) Men speilegg til middag tre dager på ei uke??

 

Nei - får hoppe ut herfra og begynne å surfe noen matsider, tror jeg!

 

Ha en fortsatt fin dag - og god tur til deg, Enna! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi-hi... du er ALTFOR lik meg!! Jeg klarer heller ikke å planlegge helgedager!! Fredag og lørdag går bra, for da vil ungene gjerne ha pizza eller taco, eller slikt... men søndag??? Fullstendig umulig.. og da påsken med sååååå mange dager uten system.. PUH. Godt jeg skal reise fra det i år :lol: ...

Jeg kunne jo levd på brødmat, jeg...

Vel. Det går bra, uansett. Vi er så fiksert, nå at vi klarer alt!! Og OM vi går på en sprekk på et eller annet vis, så melder vi her inne, bekjenner "våre synder" og går videre med rak rygg og spenstige skritt. Alle mennesker "slapper av" en gang i mellom!!! SÅ lenge det er unntaket og ikke regelen!! VI skrev jo vår fantastiske sang til jul... vi burde vel egentlig hatt en påskesang, også..

 

Mel. Musevisa

 

Når påsketiden kommer og sola banker på

er turen ned i godteposen veldig lett å ta.

Litte grann er lovlig, men ikke hele da´n,

for trange, ekle bukser vil vi ikke ha, igjen.

Hoppe, sparke løpe opp og ned,

trene alle musklene gjør godt for kropp og sjel.

VI er spreke , standhaftige og rå (!)

Kontroll på hvert et inntak

kan vi "jammen santen" få

 

Dette er eksempel på eksepsjonelt dårlig rim, men rytmen er bra :D .

VI tastes

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...