Gå til innhold

Karate Kid, Nøtteliten og Bam Bam på nye veier


Anbefalte innlegg

Først av alt... Det ser ut som om vi skrev helt samtidig her om dagen, Bam Bam... Så ikke det du skrev før seinere. Og så kom du med et skikkelig sukk...

Jeg slutter opp om det Optimista sier selv om jeg har katt det skure å gå på kveldene hos svigermor. Det resulterte i at vekta hadde krøpet opp 2(!) kg på en uke :o !! (Allerede ned 1 fra i går til i dag...) men poenget er at vi MÅ ta grep fort. Vi kan ikke la det skure over tid. Det kommer vi ALDRI til å kunne. Klart at det ville være greit om man kunne ta en bit og så ikke tenke mer på det, men jeg - og jeg tipper flere med meg - må velge igjen og igjen i løpet av kvelden.... Har jeg takket nei til et kakestykke kl 17 må jeg si til meg selv en time seinere at det nei-et faktisk gjelder fortsatt... Jeg sitter ofte og tenker på kaken eller sjokoladen eller hva det er, helt til det er borte fra bordet... Dette går bedre i perioder hvor jeg er helt "avholden"....

Så i går holdt jeg meg uten snacks, is eller noe annet (bortsett fra vin, da ;) )

Løp forresten ca 7 km. Kombinerte et par "løyper". Og hvis det kan være noen trøst.... Jeg måtte gå flere ganger!!!! Men når jeg løper ute klarer ikke jeg å justere tempoet... Jeg løper relativt fort på flatt underlag og rolig når det er steinete, glatt eller bratt... Og selv Yngve (eller Yngvar?) sier at det er "lov" ;) .

Tok litt styrke for mage, rygg og bryst i slynge da jeg kom hjem.

Vel,maltså - mye prat, lite innhold.

Ta grep hele tiden... Kjører man i grøfta en kveld, start på nytt neste morgen. Prøv om du får beveget deg litt... Magen (og da mener jeg ikke størrelsen, men fordøyelsen) har godt av det....

Kos deg på ferie!!! Når det gjelder is... Hennig Olsen har kommet med en is som heter Easy, uten tilsatt sukker i isen. Den er VIRKELIG god! Vann er alltid en hit, hvertfall hos meg. Knaskegulrøtter er et "must" på biltur :) .

Ble du gladere Bam Bam??? Optimista... Du er bare så tøff med den treningen din, og nå tror jeg vel at du slår oss sønder og sammen inde fleste grener... Du har jo trent styrke og har noen lårmuskler som gjørmat du løper fra oss andre "slitere" ...

Ja, ja.

Etmparmuker til nå så er vi tilbake til hverdagen. Det blir bra på en måte... Selv om jeg elsker sommer, så er hverdager godt også :) .

Åååå forresten, jeg er blitt introdusert fore denne greske yoghurten med honning og pekannøtter.... Mmmm aldeles forferdelig god :D .

Ha en fin dag, fantastiske ladies... Med eller uten litt ekstra godis. Vi er fantastiske uansett!! Og vi klager, ler, oppmuntrer og kjefter oss videre....

Klem fra Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God morgen ladies! (eller det er vel ettermiddag nå :)/> )

 

I dag skal være en rolig dag tror jeg - har litt husarbeid som må gjøres så nå skal jeg være litt effektiv :)/> Yr har meldt møkkavær men her titter solen frem gitt og det er varmt og godt. Håper de har tatt feil, igjen hehe.

 

Ingen usunn mat i går, tror ejg spiste litt for lite men tror ikke jeg har tatt skade av det! Ble heller ikke rødvin på meg i går. Tok meg en liten cognac til kaffen i går kveld. Det var godt faktisk.

 

Bam-Bam, tenkt masse på deg og håper du er ute av dalen din :rolleyes:/> men trenger du oppmuntring så skal du få det i bøtter og spann av meg og Enna!

Gresk youghurt er fast på frokost menyen min og jeg hiver i gojibær - supersunne, masse oksydanter eller hva det nå heter! Tror den type yoghurt er sunnere enn typisk norsk - uansett, det er godt og sunt!

 

Skriver mer senere - ha en flott dag ladies!

Klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vakre ladies.

Er på besøk hos et vennepar. Vi har nettopp vært ute og gått en deilig skogstur. Det er så bra med venner som liker å bevege seg. Nå skal vi sove en liten lur før det blir litt god (og ganske u-GR mat ;).

Tenker på dere og skal arbeide med egen innsats .....

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Hei, fineste dere! :)

 

Takk for all oppmuntring! Dere betyr ALT!!!!!

 

Kjenner at jeg har trukket meg litt inni hula mi nå. Har behov for å være her litt.

( Jeg fikk faktisk mensen, så det forklarer hvorfor jeg følte meg så i ulage. )

 

 

Ikveld begynner første etappe av ferien. Det betyr 5-6 dagers biltur, så da hører dere ikke fra meg før vi er tilbake.

Jeg skal nyte ferien, men jeg skal ikke forfalle fullstendig. Men fokuset mitt kommer overhodet ikke til å være på hverken mat eller bevegelse. Har bare bestemt meg for det.

 

Håper dere er her like oppmuntrende og kvikke når jeg er tilbake.

 

Veldig, veldig glad i dere! :)

 

Bam - Bam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Kjære du Bam-Bam! Vi er her når du kommer tilbake. Skjønte at du gikk inn i hulen din nå - hehe begynner å kjenne deg nå vettu! :) Vi skal heie på deg, oppmuntre deg og om nødvendig dra deg litt i ørene! :)

 

Kos deg og lad batterienei ferien, og kom sterk tilbake når ferien er over! Enna og jeg venter på deg vettu!

 

Ha en fin fin kveld!

Klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies - eller er det bare lady nå Enna siden Bam-Bam er på ferie?

 

Denne uken skal jeg teste ut energinivået mitt :) og tok en knallgod times step-time i dag. Svettet godt og greide meg rimelig bra synes nå jeg. I morgen er det karate, ekstratime :) og onsdag ny karatetime.

Det er godt å kjenne at kroppen begynner å fungere igjen! ;) Går alt slik jeg tenker er jeg i jobb igjen om ikke så lenge!

Matveien, jo den går det rimelig greit med synes nå jeg. Har tatt meg et lite glass rødvin i dag, og vurderer sterkt å ta ett til nå før jeg kryper til køys! det er jo tross alt ferie! :)

 

Ha en fortreffelig kveld videre - vi tastes!

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev et lite svar, men det lot seg ikke sende inn :huh: .

Jeg skrev bl.a at jeg virkelig har trøbbel med kosten i "koselag". Der hvor glasset med gåselver står framme og godt brød blir skåret opp.... Kniven går ned i glasset gang på gang.... Grillmat med deilige salater (prøver å spise mest der, da), men så kommer jammen kaker og is... Og den smuldrepaien er jo, nest etter gjærbakst en av favorittene.... Og så klarte jeg ikke å la være snacksen... I går, vel hjemme spiste jeg litt mye middag, men holdt meg unna snacks. Og nå trenger jeg fullt fokus for at det ikke skal gå galt... Så jeg må rett og slett begynne registreringen, igjen.... Så "enkelt" er det!

Må også bli flinkere til å få inn styrketrening. Og jeg får nok kutte ut vin... For noen dager B) . Det blir litt lettere å holde fokus da... :blink:

Optimista, du er den eneste av oss som tilsynelatende har funnet den optimale veien... Så du får bare holde ut med oss andre gale :P . Bare ikke gå fra oss, for da vet jeg ikke hva som skjer. Og jeg syns det er fantastisknat du begynner å føle deg som ditt gamle jeg... At kreftene kommer tilbake, og med den innsatsen du har holdt på med siste halvår, så skulle det bare mangle at du ikke er sprek!!!

Bam Bam, jeg tenker masse på deg. Sørg for å få i deg nok vann!! Bilturer kan av og til bli vel mye kaffe (snakker av egen erfaring ;) )

Glad i dere.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

god morgen (ettermiddag) Enna - og kjære Bam-Bam :)/>/>

Må flire litt av deg Enna, etter å ha lest beskrivelsen din om alle fristelsene innen matveien begynte magen min å romle... "nei nei sa jeg du er ikke sulten!!" Har du prøvd følgende triks; spis langsommere og mye mindre mat i munnen om gangen :9 bit av mindre! Mener å ha lest et sted at det ideelle er å tygge maten 20 ganger før du svelger. Har prøvd det men det er ikke mye å tygge (for min del da) etter 5 ganger ca.!! Men det skal visst være effektivt, sunt for fordøyelsen og hele pakka. Og så blir man visst mett fortere - tror det er noe med at hjernen blir lurt - tygger mye og da tror hjernen at nå har hu dama der spist mye - nå må "mett-signal" sendes ut!

 

Er faktisk ferdig med min treningsøkt i dag - en time karate. Fy pokker jeg svetta! Knallgod treningsøkt. Energien kommer seg, det merker jeg!

I matveien har jeg vært flink til nå (i dag altså..hehe) 1 stk gresk youghurt med gojibær og til lunch 2 skiver (meget grove) ok ok men med brunost. nam! Nå begynner jeg å bli sulten igjen, så får finne med en seleristang å knaske på tror jeg...

 

Nei Enna, ikke gi opp, men registrering av mat er kanskje ikke så dumt hvis du føler du mister helt kontrollen! Og husk, ingen av oss skal komme tilbake til gamlevekta!!! Du vil greie dette Enna!

 

Vi tastes! ha en flott dag videre!

klem Optimista :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå! :lol: jeg har også tygd ferdig etter 5 tygg... Har lest det om 20 ganger også.... Skal prøve nok en gang på det, og så skal jeg prøve på det å f.eks legge NED brødskiva mellom hver bit.... Det er ikke jeg god til nemlig... Og så skal jeg prøve å innføre at ALL mat skal være svelget før jeg tar ny bit....

Løp lillerunden min idag. Har støvsuget og holdt på med litt av hvert annet, men jeg var litt på etterskudd med tid. Holdt faktisk på å skippe løpeturen pga tidsnød, men NEI - en liten tur er bedre enn ingenting!

Heldigvis, for siste halvdel av dagen har vært tilbragt mer eller mindre på rumpa <_< .

Matmessig... Litt lite mat, men rimelig greit det jeg har spist.

 

Nå er det sengen.

God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

god morgen, god morgen!

Hehe, lo godt da jeg leste dine spisevaner - satt og spiste ei brødskive selv, og man skulle nesten tro du satt og beskrev min spisevane....

Men det er ikke så dumt det du sier - ok jeg greier ikke 20 tygg - prøvde i går og maten har gått totalt i oppløsning etter 10-15 tygg. Men det å svelge unna, legge ned skiva (eller bestikk hvis man bruker det) mellom hver munnfull, ja den er ikke dum. Vi får prøve på det Enna! :)

 

I dag blir det ny treningsøkt (karate), skal se om jeg har overskudd til å ta en lett løpetur som lett oppvarming før timen. Uansettt 1 1/2 time med karate - man blir svett av det og, det skal jeg love dere!

 

Tror sola prøver å titte frem her nå, eller kanskje hun bare erter oss, hadde vært kjekt med litt sol i dag! Men uansett, ha en finfin dag. Bam-Bam, om du leser dette, nyt ferien - vi har ikke glemt deg!

Mens Bam-Bam koser seg på ferien får du og jeg Enna lære oss nye spisevaner...

 

Hei så lenge!

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relativt bra mat, men få måltider.... Litt vin til sen middag, men ikke snacks selv om det stod på bordet. Ingen trening, men bevegelse hele dagen... Ute i hagen. Ikke tungt for kondis eller styrke, men litt slitsomt for ryggen min... Den er litt øm om dagen... Er ikke helt god. Kjenner det litt vel godt..., men det får bare gå...

Vi har en nokså stor naturtomt og det er mye å gjøre. I tilleg trengs det en del rydding i huset... Siden vi ikke bor her til vanlig blir det mye "sjauing" når vi først er innom...

Men så er det artig å få,det fint, da :) .

I dag lagde jeg en fantasimiddag... Stekte kyllingfileter (i smør B) ), puttet dem i en ildfast form med vårløk, noen hakkede mandler og ca et halvt beger lettrømme (salt og pepper selvfølgelig...) og inn i ovnen... Serverte med en enkel salat av tomater, salat, agurk, vårløk, gulrot i små biter og paprika. Det var riktig godt :P .... Resten av familien likte det også.

I morgen må jeg få lagt inn en løpetur... Bør rett og slett løpe litt hver dag... Neste uke kan det by på litt problemer å få trent, men jeg skal gjøre så godt jeg kan for å få til noe, hvertfall...

Merker at det er litt vanskelig å få i meg mat ofte nok når jeg holder på med ryding og sjauing. Tiden flyr fra meg, ret og slett... Vel... Det er vel bedre enn å gå og snoke i skapene... ( her er jeg i tvil om det er og eller å.... Jeg mener at å gå og å snoke er to likestilte verb og da skal de bindes sammen med og.... )

Ladies, (sier Ladies for jeg tipper at Bam Bam leser seg opp etter hvert....) - vi holder ut, vi holder sammen og vi seirer! Om vi svinger litt, feiler litt (eller stort), gjør alt riktig.... I de hele tatt.... Vi gjør det sammen.

Jeg har vært litt slapp på treningsfronten syns jeg selv... Har litt god grunn av og til, men ikke alltid.. Kunne nok vært mer effektiv om morran, men det er "min" kosetid. Og det er en ganske "hellig" tid for meg.

Ok, vi tastes.. Jeg tar forresten av meg hatten fr dn trening, Optimista!

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God morgen ladies!

Oppe og ikke gråter? Supert! jaja det er regn ute men vi har fremdeles sommer, og den evige optimisten tror at det vil komme flere varme sommerdager i år!

Karatetreningen gikk veldig bra i går, 1 1/2 time, svett, sliten men meget fornøyd!Så utrolig godt å føle at kroppen fungerer som den skal! Forholdsvis sunn i matveien også vil jeg si. Ingen snacks, 2 glass rødvin ble det vel. Uten de to glassene hadde dagen vært ekkel-sunn hihi!

Kyllingoppskriften din må jeg bare prøve! Varme på ovn og hvor lenge please!

Nei, har noen ting å putle med i dag, så få hive meg rundt! Ha en super dag ladies - og som du og sa Enna, vi hilser og til Bam-Bam, hun får kanskje lest innleggene våres inimellom!

ps har på meg en fin sommebukse som jeg er så glad i, men tror sannelig meg jeg må bytte - den holder pokker meg nesten å falle av.... hmm belte må til her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superflinke du!!!!

Jeg hadde ovnen på 200 grader og brukte ca 16 min. Da forhåndstekte jeg filetene i panne (der var smøret ;) ) og det var små fileter, ikke store bryst... Steketiden er ganske enkelt til gjennomstekt kylling... Vi var 4 til bords, hvorav en må regnes som barn... Hadde vel ca 1 kg (litt mindre) kylling til litt over halvt beger rømme... Ikke så stor form (filetene lå litt over hverandre) og hadde nok brukt LITT mer rømme om jeg hadde hatt...

Vi får kaffebesøk i dag, men skal holde meg unna noe TIL kaffen. Forresten liker jeg kaffe best alene! Jeg liker is og kake etc, men alene... Jeg er sånn som drikker kaffen først, så spiser jeg evt kake, så tar jeg mer kaffe. Is og kaffe kombinerer jeg aldri. Da smaker ingen ting godt. Og kaffen må være glovarm! (Ikke sær, jeg... <_< )

 

Ok, ha en fin, travel dag Optimista... Bam Bam.... Tenker på deg og gleder meg til du er her igjen!! (Sånn sett blir høsten og hverdagen bra :) . Da er vi sammen og på plass på "ordentlig" :P )

 

Stor klem fra Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffebesøket gikk greit. Det gjrde resten av dagen også. Spiste litt popcorn og noen paranøtter på kvelden, men ikke noen overdrivelse. Jogget en rooooolig 5 km. Hadde altså så vondt i ryggen at jeg ikke klarte noe raskere. Valgt derfor den mest kuperte løypa. Myke stier og nødvendig med forskjellig skrittlengde. Men jeg måtte gå flere strekninger. Ble likevel svett og hadde forhøyet puls mye av tiden. Fortsatt vondt i dag, så mulig jeg satser på enda mer "klatrerute" hvor jeg må bruke mer muskler. Kanskje heller ta en runde i redcord.

Mye syting i dag :/

Hvis jeg husker riktig skal Bam Bam komme hjem i dag:). Gleder meg til å høre om bilturen!!!

Vi tastes seinere vakre ladies. Nå skal jeg ha kaffe :).

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen!

Kjapt innom for å gi et lite livstegn fra meg! Treningsøkt igjen i går, og dette går virkelig veien for meg nå, energimessig sett! Masse slag og spark så jeg er litt gul og blå i dag men pyttsann - "farger" er bare sjarmerende! :)

 

Får se om jeg får tid til en ny treningsøkt i dag eller om jeg bare skal ta en hviledag og ta en god økt i morgen! Kroppen begynner å bli stram igjen - hehe, vel det er sikkert mye psykisk som spiller inn der, :P men uansett nå syns jeg livetr smiler mot meg igjen!

 

Frem til nå har jeg spist veldig sunt, en gresk yoghurt med gojibær til frokost, noen ryvita knekkebrød (uten noe på!) som mellommåltid og nå sitter jeg og nyter en god kopp urtete!! Er blitt så sunn atte det er nesten ekkelt hihi!

 

Varmt er det og i dag, lummert er vel kanskje det beste ordet for å beskrive været. Men de har visst lovet oss masse sol i ettermiddag!

Ha en finfin dag ladies, og som du Enna, gleder meg til å høre noe fra Bam-Bam!

Vi tastes!

klem fra Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fanget i en trafikkø i går som førte til at jeg ikke rakk å trene. Hadde jeg hatt skritteller på meg i går tror jeg knapt den hadde telt over 1000 skritt :( . Vel, vel.

Vekten i dag viser det samme som før jeg dro på besøk til Svigermor... Så da er det i orden. Nå er det bare de to kg som jeg mener jeg har igjen... Hvis jeg kunne fått de vekk fra bare magen og ikke mer i fjeset... :o . Men vekten har da stort sett vært rimelig stabil denne sommeren... Jeg har vist at selv om jeg har mistet taket fullstendig noen dager, så har jeg klart å hente meg inn og reddet det verste. Og det er jo målet... Jeg blir aldri "perfekt" i den forstand at jeg bare spiser akkurat det som er riktig til en hver tid... Men det har jeg heller ikke noe ønske om. :):P

Formen i dag er LITT preget av en svært hyggelig kveld i går med litt for mye hvitvin... B) Så om jeg skal trene må det bli litt seinere i ettermiddag. Har syklet til butikken, men det er ikke langt...

Nå baker jeg boller... Har bryllupsdag i dag, så hjemmebakte boller blir det om ikke lenge (sært???) B)

Optimista, du bare trener og trener... Jeg er dypt og inderlig imponert!

I skrivende stund er et skikkelig uvær nettopp over. Plaskregn og torden. Deilig! Sårt tiltrengt for jorda, men ikke på noen måte tilstrekkelig... Det er tørt her, nå.

Bam Bam står det bra til?? Tenker på deg. Meld inn et lite hei... Husk du lovte at du skulle fortsette å klage :) .

 

Ha en fin lørdag, Ladies.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RA-TA-TA-TA!!!!! Her er jeg! :D

 

Og jeg må bare starte med å si at jeg setter så enormt stor pris på dere!!!! :)

Et par ganger mens jeg har vært på tur, så har jeg hatt anledning til "å stikke innom her" og lest hva dere har bedrevet. Og hva ser jeg? Jo - nemlig at dere vet at jeg gjør det, og derfor snakker dere med meg selv om jeg ikke svarer! Jeg ble så rørt at det dugget for mine uskyldsblå øyne! Tusen takk! Det betyr all verden! :)

 

Optimista - jeg er super imponert over treningen din! Det er fantastisk godt å høre hvordan alt går din vei nå. Det fortjener du virkelig! :)

Riktignok ser jeg tendenser til at du er litt vel prektig akkurat nå i forhold til oss andre to du deler forum med, ;) men ok - hva sier du Enna? Vi har vel behov for et forbilde som holder oss skikkelig i øra vi to som så lett sklir ut i grøfta?

Men når det er sagt, så må jeg si jeg er skikkelig stolt av deg, Enna! Nok en gang har du vist at du tar grep! BRA! :)

 

Og hvor er så Bam-Bam midt oppi alt dette?

Det har blitt mye "rar" spising og ingen rutine med måltider på denne turen. Har ikke gitt fullstendig beng, men jeg har kost meg.

Vi har tilbrakt mange, mange timer i bil og bevegd oss minimalt. Dvs - ingen trim på meg på hele uka.

Men vi har hatt en kjempefin tur! Var et par dager i Trondheim, for 16-åringen min hadde et ønske om å se Nidarosdomen. Hadde strålende sol hele første dagen og mye av dag to også, så vi var kjempeheldige. Dessuten så havnet vi midt oppi Olavsfestdagene uten å vite det, så da var det jo en del ekstra som skjedde.

Var videre nedover Atlanterhavsveien i ikke fullt så godt vær, men det gjorde ingenting - skal liksom være litt gufs der. Trollstigen, Ørneveien og Geiranger ble også besøkt. Blandet vær, men mest ok. Og dessuten så var vi jo til allmen fornøyelse for alle turistene da vi tok ferga fra Geiranger til Hellesylt. Vi var først på ferga, og skulle jo derfor først av igjen også. Ferga var smekkfull av store turistbusser, bobiler og andre biler. Og hva skjer? Flatt batteri! Kan dere tro det!? :o

Så til mye latter og mye knipsing av bilder fra asiatiske turister fikk vi hjelp til å dytte Suv'en av ferga..... Sukk.....

Deretter gikk ferden til Briksdalsbreen. Der pissregnet og blåste det. Det tordnet faktisk også litt. På pur trass dro vi opp, tok to bilder og gikk ned igjen og spiste rømmegrøt! :P

En kjapp tur innom Borgund stavkirke, og så hjem.

 

Nå har vaskemaskinen gått noen runder og klærne henger til tørk. Mandag bærer det av sted på hyttetur.

Der er det mange muligheter til bevegelse, og jeg håper inderlig fornuften tar overhånd slik at jeg utnytter det til fulle! Men Enna - som deg har jeg jo en tendens til å la bordets gleder fange meg i godt lag.... Kjære vene så svak jeg er i sånne situasjoner..... :(

Men jeg har fått meg en skikkelig opptur idag da!

Jeg kjøpte meg en skikkelig dyr turbukse for noen år siden. Det var etter skilsmissen, og jeg hadde vært utrolig tynn en periode. Jeg har flere ganger holdt på å kaste den buksa, for jeg hadde aldri trodd den skulle passe igjen. Gikk på loftet og hentet den ned idag - og jaggu! Den satt! Litt stram, men det går! :) Den får være målestokken min hele uka på fjellet. Den må iallefall ikke stramme mer!

 

Så - det var dagens oppdatering fra meg!

Godt med ferie, virkelig deilig. Og samtidig skal det bli godt å de trygge hverdagene igjen etterhvert. Trenger å finne treningsrytmen igjen.

 

Fortsett å ta vare på dere selv. Masse glad i dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Enna - forresten:

Gratulerer med bryllupsdagen! :)/> :wub:/> Kos dere masse!

 

Hi-hi, mannen hadde kjøpt et nydelig halskjede med matchende øredobber til meg.... Han ønsket seg en elektrisk motorsag med ordentlig bukse og hjelm... Det fikk han ... :lol:

 

Fantastisk å ha deg tilbake Bam Bam!! Flink har du vært! Biltur kan slå begge veier for meg....

God tur på hytta!

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies! Og velkommen tilbake Bam-Bam!

 

Før jeg skriver noe mer må jeg bare få korrigert en stor misforståese Bam-Bam - jeg er langt ifra prektig og superflink hva gleder mat, drikke og trening! :)/> Jeg synder i vei som alle andre, kanskje er jeg flink å ta meg selv i nakken, men prektig, langt derifra! Og da kan jeg begynne med å si at jeg har ikke trent hverken i går eller i dag. Har vært helt kake for å si det mildt! Men formen er ok i dag så jeg skal ikke klage. Og når det gjelder trening - jeg har alltid trent, så lenge jeg kan huske, så derfor tror jeg det er lettere for meg å komme meg ut av sofaen og bevege meg enn for andre som ikke har trent så lenge som meg. :)/>

 

I morgen er det ny dag, ny uke og jeg skal begynne den uken med sunn mat og trening. Det har jeg bestemt meg for - og når jeg skriver det her og, forplikter det også hihi

 

Bryllupsdag Enna? gratulerer så masse! :)/> Alltid kjekt å få en oppmerksomhet fra ektefellen :)/>

 

Har vært passe flink med mat i helgen - vin har det blitt men ikke så mye - til maten og det må vi da få lov til! I går ble det litt nøtter og jeg angret så bittert etterpå at jeg hadde trøkka i meg dem, men gjort er gjort, spist er spist! Godt var det og hihi

 

Flott å høre om buksen Bam-Bam, det viser bare at du er ikke helt ute og kjører! ;)/> Så bruk den, og før du vet ordet av det så den blitt romsligere! Gled deg!

 

Nei, nå må jeg lage litt mat, skal prøve middagen du lagde den andre dagen Enna - kylling og rømme... gleder meg allerede!

 

Ha en fin søndag ladies, vi tastes!

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ettermiddag Ladies.

Jeg er på leir. Riktgnok bor vi på rom med hotellstandard, men altså - jeg er medleirleder på et strykerseminar (fiolin, bratsj og cello) for barn/ungdommer. Det begynte i dag og fortsetter litt ut i uka. Jeg har nokså mye tid for meg selv og håper på litt tid til løping... (Jeg har ikke noe ansvar for undervisning). Vi får servert mat - 4 måltider om dagen. Det burde ikke være noe problem, egentlig. I dag var det middagsbuffet. Jeg tok en laksefilet og masse grønnsaker. Drakk 4 kopper kaffe, men rørte ikke desserten. Det er planen for resten av dagene. Forsyne meg sunt og nok, men holde meg unna dessert.

I går spiste jeg to boller (bryllupsdagsbollene :P ) og spiste oreo-is ..... MASSE oreo-is...... Spiste også snacks. Drakk litt vin. Alt bortsett fra snacksen var ok (jadda, is og to boller - jeg vet, men det hører til festen!!! :lol: )

 

Når det gjelder trening - jeg har trent mer eller mindre jevnlig de siste 25 årene (det høres ufattelig lenge ut....), i slutten av barneårene, begynnelsen av tenårene stelte jeg hester... Jeg har alltid syklet eller gått til skole og jobb, hadde ikke bil før etter fylte 32. Så om jeg ikke får trenat av en eller annen grunn en uke, så vet jeg at det ikke er noe problem. Det eneste jeg "sliter" med er at jeg ikke lenger syns styrketrening er artig. Før likte jeg det godt, men nå blir jeg lei etter 10 min.... <_<:blink:

Jeg har ikke trent så mye denne sommeren som jeg hadde planlagt, men jeg har vært i aktivitet nesten hele tiden. Vi har sagd og klippet ned haugevis av trær, så jeg har båret kvister i timesvis, har brukt mye muskler på kutting og saging... Og svetten har rent! :)

 

Vi tastes.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

Etter at jeg skrev til dere i går fant jeg ut at det var tull bare å sitte å skrive om trening, så jeg tok på treningstøy og løp en halvtime. Mye bakker, så det ble ikke noe stort tempo, men tøft for kondisen :P . Tok litt styrke for mage og bryst da jeg kom tilbake.

Spiste sunn og fornuftig kveldsmat. I dag tok jeg en skål kornblanding med yoghurt og litt frukt. Så så langt har jeg holdt meg bra :) .

Håper dere har det bra der dere er... Ferie, jobb, hjemme.... Husk på å drikke vann... Det gjør godt for kroppen...

 

Klem fra Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink med mat i dag også :) . Ikke trent, men gått en tur i nokså bratte bakker (kunne nesten vært Bergen, men det er det ikke) + masse smågåing. Hadde jeg hatt skritteller tror jeg det hadde vært bra utslag, faktisk :) .

Det har vist seg å gå greit uten dessert.... Ser de andre forsyner seg både en og tre ganger, men jeg nøyer meg med kaffe (uten melk ;) ).

Håper dere har det bra, Ladies. Går det bra med buksa på fjellet Bam Bam?

 

Til helgen har jeg nok en utskeielse.... Helg med gode venner, mye godsaker av alle slag der....

 

Vel, vel.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag kjære Ladies

Jeg har svært god tid til å tenke disse dagene... Jeg har nemlig ikke så store oppgaver på dagen her på leiren min...

Nå går jeg til dekket bord 4 ganger om dagen. Maten er rimelig sunn og velsmakende. Frukt både til frokost og kvelds. Jeg har ikke behov for å gå i butikken og den kiosken i nærheten er for det første ikke SÅ nær og heller ikke så innbydende... Det er ikke så vanskelig å holde seg unna da. Men fortsatt har jeg ingen følelse av at jeg er mett... Jeg stopper BARE fordi jeg sier at jeg skal stoppe. :o Jeg syns det er noe av det vanskeligste. Tipper at alle de årene med overspising og perioder (stor sett ganske korte perioder) med slanking har ødelagt det senteret for metthetsfølelse <_< . Det senteret har erfart at mett er når magesekken er så utspilt at det bare ikke er MULIG å få ned mer. Jeg lurer på om jeg noen sinne kommer til å stoppe fordi jeg er behagelig mett og så være fornøyd, også.... Eller om jeg ALLTID vil måtte SI til meg selv at jeg er fornøyd. Nå snakker jeg ikke om fest og slikt, men om hverdagen. Nå f.eks har jeg nettopp (for en time siden) spist lunsj, og jeg kunne svært gjerne tenkt meg mer.... Vel, vel... Neste måltid er om 2,5 timer fra nå, så det går vel bra.. ;) .

Sukk... Tværi.ng på tidligere tema, men jeg føler meg litt sånn "snytt" for den aha-opplevelsen som noen snakker om... "Jeg gikk på kurs og nå har jeg lært hva kroppen min trenger og det har endret livet mitt". Jeg vet fortsatt ikke hva jeg egentlig må ha i hverdagen for at vekten skal være stabil... Jeg blir enten liggende litt under og så etter noen dager så spiser jeg for mye, eller jeg spiser for mye i helgen og må ligge på ca 1600 gjennom uka. Tipper at det egentlig ikke er så sunt...

 

Syt og klag, syt og klag :huh:

 

Men dere fikser alt slikt?..

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God morgen ladies!

Sola skinner og jeg smiler sånn delvis - gikk på vekta i dag og den viser at jeg har 3 kilo som skal bort! :angry: Jaja det kunne ha vært verre. Ingen krise men nok er nok!

 

Denne uka skal jeg være super streng med meg selv - vel det er iallefall målet. Ingen alkohol, sunn mat og så mye trening jeg har overskudd til, det siste blir ikke så mye som jeg ønsker da jeg kjenner at energinivået går opp og ned - i går var det en skikkelig nedtur energimessig sett. Men det stabiliserer seg vel til slutt!

 

Har dårlig tid, kommer sterkere tilbake! ha en superfin sommerdag ladies!

Vi tastes!

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...