Gå til innhold

Karate Kid, Nøtteliten og Bam Bam på nye veier


Anbefalte innlegg

Gjest Bam-Bam

Jøss! :o Det får en si! Det var i Russland man skulle vært idag, skjønner jeg! :D Du får nyte dagen, Enna!

 

Jeg må jo bare rapportere dagens vekt : 64,6 kg!!!!! :D:D

Det er på grammet ned 10 kg siden start, og jeg er i mål!!!!

JU -_HUUUUUU!!! :D

 

Hadde vel et ønske egentlig om å gå ned til 63, men ser at det er nok nå.

Så nå begynner den virkelige jobben som jeg aldri har klart før - nemlig å holde det stabilt der over laaaaaaaaaang tid.... :huh:

Men vi fortsetter å henge sammen vi, jenter! :P Og har vi klart å gå ned sammen, klarer vi å holde vekten sammen også! DERE ER GULL VERDT! :)

 

Klem fra meg med ønske om en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Bam-Bam - la oss flytte til Russland - iallefall på en sånn dag som dette! Snakk om å feire damene da - hehe men mannfolk glemmr fort da skjønner jeg - 9 mars er alt i gamle mønster igjen...

 

Bam-Bam, grattis med vekta! Og nå skal du holde deg der også! :)/>

Har ikke veid meg denne uka, men det blir litt rart å gjøre det sett opp mot det jeg har i vente... men buksene strammer ikke så jeg har ikke gått opp i vekt iallefall! :)/>

 

Tenkte jeg kunne sende en mail til dere å fortelle litt mer hva jeg skal gjennom - ikke alt jeg ønsker skal leses av gud og hvermann :)/> men jeg er åpne om helsetilstanden min til venner, familie og kollegaer og det setter de veldig dtor pris på. Ufarliggjør det på en måte.

 

Er i litt bedre humør i dag - i går følte jeg med helt tom i hodet, utladet.. men nå skal jeg gå og pusse tanna mi (ok har noen flere i kjeften da men...) skal ut å kjøpe noe godt å drikke til i kveld, sulle rundt i noen butikker, tenke på alt og ingenting. Og for å ikke glemme vårværet - det er absolutt nydelig vær her - våren kommer, solen varmer og det er knallblå himmel. Livet smiler til meg på en måte :)/>

 

Små og store utfordringer dere har skal dere fortsette å skrive om - livet stopper ikke opp pga det jeg går gjennom nå. Jeg vet dere er der og tenker på meg, og vet dere vil oppmuntre meg når ting går litt i motbakke - sånn som vi har gjort det frem til nå! :)/>

 

Nei tannpuss venter, nå skal jeg ut og nyte finværet!

 

Stor god klem til dere begge

Optimista :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi... De siste 2 kg gikk fort av Bam Bam!!! Gratulerer så MASSE :lol: :lol: ! Fantastisk bra innsats... Og nå som vi er sammen klarer du å holde den vekta også :P :P . Veldig bra jobba!

En skikkelig schwingom for deg, altså.... Nå er det bare jeg som har et par kg til jeg er helt i mål, men stresser ikke... Det går bra.

 

Har vært ute og gått en times tid i flott sol, men litt kald vind. Kjøpte masse deilig frukt og spiste frukt og lettyoghurt til mellommål... Nå skal jeg snart en tur på mølla :) .

 

Ha en fin fredagskveld, Ladies.

 

Klem

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag formiddag...

I går trente jeg styrketrening! Det er ikke noe jeg har gjort på en lørdag på noen år... :P Gikk bort på treningsrommet vi har tilgjengelig og trente på ellipse etterfulgt av bra styrke. Kjenner det godt i skuldre og rygg i dag ;) , men ikke så mye i beina, faktisk... vel.

Matmessig var det en rotete dag og nok hvitvin i går kveld, for å si det sånn... :blink: Vet ikke om totalinntaket var så stort, bare rotete!

Uff - det ser ut som om helgematen bare går igjen som rot, rot, rot! Strategiplan for helgene bør muligens bli prioritert høyt nå!

 

Jadda!!!

 

NYYYYDELIG, men kaldt vær her i dag. Bør vel komme meg ut, kanskje... (Blir ikke noen hard trening på meg i dag, akkurat... B) )

 

Håper det står bra til med dere, Ladies. Tenker på deg Optimista.

 

Stor klem fra

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk... Jeg har ikke god kontroll på helgeinntaket mitt.. 300 g OPP fra forrige mandag... Ikke bra.... 67, 5 det burde vært omvendt.. Ja, ja. Buksene er like løse.

Ble ingen trening i går, bare en tur... Har vært ute og gått i dag også. Det er en gjennomtrengende kulde.... :angry: brrrrrr.

Skal få meg en løpetur seinere i dag, tenker jeg....

Blir fiskegrateng til middag i dag - hjemmelaget :) . Har ellers begynt bra med mellommåltider ... Så får jeg prøve å være like flink resten av uka :P .

Håper dere har hatt en fin helg.

Vet du noe mer om datoer, Optimista?

 

Vi tastes :) - håper jeg :unsure: - føler meg litt ensom her, nå....

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Hallo dere fantastiske damer! :)

 

Jeg har vært uten internett i helgen - og det har jo vært helt krise! :o Ikke fått vært her og skravlet med dere.... :( Har det fortsatt ikke oppe og går, så nå er det tilsniking i arbeidstiden! ;)

 

Kan hende det har vært like greit, for jeg har flere synder enn jeg kan telle på en hånd å bekjenne.... <_<

Du snakker om rotete helger, Enna. Der er vi fler denne helga iallefall...

Fredag var det biff og rødvin. Masse deilig saus også. Og jeg kjøpte meg til og med en sjokolade! :o Det tror jeg ikke jeg har gjort siden jeg startet ifjor sommer.... :mellow:

Lørdag ble det pizza. Altfor mye pizza.... Da jeg la meg om kvelden var jeg så mett at jeg hadde vondt i magen. Faktisk så vondt i magen at jeg ble liggende å vri meg og ikke få sove. Tror dere jeg var fornøyd med det, eller??? :angry: Lå og tenkte på deg, Enna og lurte på om du også har det sånn de dagene du spiser for mye pizza...????

Søndag var det ut på tur med barn og barnebarn i kaldt, men strålende vær! Tur gjennom skogen og ned til sjøen hvor vi grillet pølser og koste oss i flere timer. Og ja, jeg spiste pølser. Og selvfølgelig kvikk lunch - for det hører jo med på tur, gjør det ikke? :rolleyes:

Men så kom middagen - og den var laaaaaangt fra GR kan jeg love dere.

Kylling i form med bananer og en saus av fløte med 50/50 søt og sterk chilisaus, + sprøstekt bacon og peanøtter over. Og øl til. YUMMI! Men fy og fy! Det skal ikke gjenta seg på aldri så lenge. Lover.

 

Og så er vi på dagen idag. Vet jeg kommer til å forspise meg til middag idag også. Og det av den enkle grunn at minn mann har bursdag idag, og vi skal spandere på oss sushi. Det er så uhyre sjelden vi gjør. Og til sushi må man ha øl. Men så, SÅ er det full skjerpings igjen, damer!

 

Du sa de 2 siste kg forsvant fort, Enna. Det kan virke sånn. Men jeg tror forrige veiing hvor jeg hadde gått ned kun 200 gr på 14 dager må ha vært misvisende. Var midt oppi syklus-tull i de dagene. Akkurat avsluttet 12 dager med mensen, og fikk det igjen like etterpå - så det har nok gjort utslag på vekta også.

 

Men treningen holder jeg ved like! Det har enormt mye å si for hvordan jeg føler meg! Dropper jeg den, ja da føler jeg meg skikkelig elendig, da! Tøffere å komme ordentlig igang igjen med både ordentlig mat og trening hvis jeg føler meg slapp i tillegg.

 

Ble sikkert mye usammenhengende og rot dette her. Skrevet over hele dagen mens jeg jobber samtidig.

Men det er iallefall et livstegn om at jeg er her og at jeg holder koken mer eller mindere!

 

Håper dere gjør det samme! :D

 

Ha en fin dag og en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Litt stille fra min kant men dere vet hvorfor :)/> det går opp og ned med humøret. Begynner å grue meg til operasjonen, men vet at dette skal gå bra. Er en evig optimist! Fordelen med denne "ventetiden" og at jeg har vært åpen om min helsesituasjon er at jeg ser fort hvem jeg bør "skygge unna" i tilfelle etterbehandling blir lang og tøff. det er noen som pokker meg ser det negative i absolutt alt - kritisk til alt, og om jeg se noe positivt i noe - eks. helsevesenet, så greier de pokker meg å tvile på min vurdering der og! Grrr. Men skit au - hva gjør man når man blir litt irritert - jau, tar en real treningsøkt og får svettet ut irritasjonen :)/>. Litt på mølla (50 min) så karate, og litt styrke på slutten (mage, rygg og pushups ...)er mørbanka i ermene i dag - og gul og blå... tro jeg må si i fra til kirurgen til uken hvorfor jeg er gul og blå sånn at de ikke tror jeg får bank hjemme :)/>

 

Skal ta meg noen dager fri denne uken og lade batteriene. Er på jobb nå - skal få unna en del ting i tilfelle langtids sykmelding.

Vi tastets skjønne ladies! :)/>

 

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negative mennesker er ikke bra!!! Her inne, derimot :rolleyes: her er vi utelukkende positive :lol: . Hvertfall når det virkelig gjelder... (Kjenner at altfor mye glosepugging KAN virke noe ødeleggende på et ellers nokså stabilt humør.... Blir liksom litt trøtt :blink: )

Sånn ellers - også hittil i dag har jeg fått i meg litt mellommåltider... Det føles bra. I kveld er det styrketrening som står på planen... Kjenner at det skal holde hardt :o . Akkurat nå har jeg bare lyst til å soooove. Er så trøtt! Kjempetrøtt, faktisk. Lurer på når jeg skal evne å skjønne at det er en sammenheng mellom søvn/ mangel på søvn og grad av våkenhet... Hurraaaaa B) .

Optimista, det høres bra ut med hardtrening! Hjelper mot det meste :) . Jeg må også trene jevnlig, ellers går det ikke bra. Føler at jeg blir feit med en gang hvis jeg har mer enn to dager uten svetting pr uke.... Merkelig det der :) .

 

Lovely Ladies, vi tastes.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Er det ikke fantastisk at man kan velge, Optimista? :)/>

 

Man kan velge hvordan man lar andres ord/holdninger påvirke en, man kan velge hvilke og hva slags mennesker man vil omgi seg med. Mennesker som stjeler mer energi enn de gir, de behøver man ikke omgåes. Kan være et tøftvalg å ta og stå i, for det kan være mennesker man har vært knyttet til i mange år. Men kjære vene, hvor skjønt det er å ta det oppgjøret!! :)/>

 

Kjenner at jeg selv er blitt flinkere til det jo fler år jeg har fått på baken. I tillegg så har erfaringer (som du gjør nå) gjort det helt nødvendig å ta slike valg for i det hele tatt å kunne se seg selv i øynene og si at man er tro mot seg selv. Hvilket er det samme som å ta vare på seg selv.

 

Misforstå meg rett - vi trenger alle noen som sier oss imot innimellom, noen som ser ting fra en litt annen vinkel enn det vi gjør selv. Men jeg tror dere ser forskjellen og skjønner hva jeg mener.

 

Så "rydd opp" du, Optimista! Det er bra for deg! :)/>

 

Jeg ser deg for meg der du løper på mølla mens du "freser"! :P/>

Og er det noe som hjelper på et tungt sinn, så er det trening! Jeg gjorde også det for noen år siden da jeg stod midt oppe i en krise jeg ikke visste hvordan jeg skulle klare å håndtere. Jeg trente og trente og trente. Jeg måtte gjøre noe slik at den fysiske smerten oversteg den smerten jeg følte inni meg. Og det virker.

 

Enna - jeg ser du virkelig har tatt tak i dette med mellommåltider! Så flink du er!!! :)/>

Jeg kjenner at det har vært superviktig for at jeg har klart dette. Jobben nå er jo å fortsette med de gode vanene selv om jeg ikke skal ned noe mer. Skummelt lett å falle tilbake i "gamle spor" merker jeg. :unsure:/>

 

Og skal du ha overskudd til alle glosene - ja, da må du jo ha kontinuerlig tilførsel av føde! Jeg må si jeg er imponert! :)/>

 

Må løpe - pliktene kaller!

 

Kommer "plutselig" tilbake, skjønne damer! :)/>

 

Ps: Hvis dere har sendt noen melding, så har ikke jeg skjønt det...?? :unsure:/> Har sett at vi er venner, men vet ikke hvordan jeg ser melding hvis det ligger noe der enda, da? :wacko:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror rett og slett det kommer i mailboksen din... jeg testet med en beskjed til meg selv og den kom som vanlig mail fra GR...

 

I dag har jeg laget blomkål og brokkolisuppe... den er enkel og god, men så hadde jeg bakt nybakt brød til.... å DET var godt, det! Skikkelig sprø skorpe, så det ble rett og slett for mye mat - brød!!! Tenk på det - BRØD!!! Det er så godt, syns jeg ... det å spise noe mindre brød og tenke på hvor mye melk jeg drikker... det er faktisk noe av det jeg savner mest. Det er jo hverdagskost.... ja, ja...

Sukk jeg SOVNET fra glosene, jeg... Midt på lyse dagen! MEd strålende sol utenfor vinduet... Der lå jeg som et slakt. Sånn går det B) .

Nå skal jeg - til tross for litt for mye mat til sein middag - av gårde å trene styrke! Det er bare å bite tennene sammen. KJente det etter lørdagens trening! Stiv bakpå lårene etter strak markløft og støl i skuldrene etter skulderpress, nedtrekk og push-ups... Så her er det bare å hold koken :lol: .

Ha en fiiiin ettermiddag, ladies

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støl!!!

Kjenner det godt i baken og bakside lår i dag :blink: . Strak markløft, utfall og beinpress er hardt for en stakkar når det er lenge siden kroppen ble utsatt for slikt :P ......

I dag ble det 60 min på mølla. En kjip ting.... Møllene i det treningsrommet jeg er på er så gode! Og så kom jeg hjem til den jeg har... Ååååååå tungløpt! Skikkelig tungt var det! Den jeg har hjemme i Norge er bedre enn den her.... Ja, ja det får være, kjøper ikke en ny her, hvertfall ;) .

Spist nøtter og tørket mango i dag... Vet ikke helt hvorfor jeg gjorde det, men .... Godt var det.

(Nøtteliten bor i toppen.... Osv)

Er ellers SÅ lei vinter at jeg ikke kan få sagt det! Våknet i dag til skikkelig snøvær.... Grrrr :angry:. Hadde håpet at det hvertfall skulle holde seg tørt.. Leser om så mange som koser seg på ski.... Jeg har neten aldri lyst til å gå på ski- kanskje bortsett fra når jeg er på fjellet. Og det er ikke så ofte....

 

Ok, slutt med tull, Enna... Vær er vær... Det er bare å kle seg <_<

 

Take care, lovely Ladies.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Jeg er også støl! Au! Au! Au! :lol:

Trente styrke igår, og tenkte at det gikk jo helt fint! Lurte til og med på om jeg kanskje ikke hadde tatt i nok. Men utover dagen idag på jobben så kjente jeg det kom bare mer og mer..... :blink:

Kjente jeg begynte å grue meg til dagens intervall trening. Jeg som til og med hadde bedt meg fri den siste halvtimen på jobb bare for å rekke å trene før jeg skulle på konferansetime med yngste datteren min. Men det gikk overraskende bra! En halv time intervall og litt maveøvelser var det det ble idag. Planen er en ny runde styrke imorgen, og så rolig jogg på fredag.

 

Ser den greia med brød, Enna. Selv har jeg måttet "lure" meg selv til å tenke på mat kun som drivstoff. Noe kroppen må ha for å være på lag med meg. Og da er meningen at jeg ikke skal bry meg noe om hvordan det smaker. Selvfølgelig skal man ha god mat, det er ikke det jeg mener. Men det har vært en strategi for meg for å klare å gjennomføre. Jeg har rett og slett kuttet ut alt av pålegg som jeg synes er godt. Borte er roastbeef med remulade, chilikreps, blåmuggoster og div andre oster, salami osv osv. Har byttet det ut med kylling naturell og akkurat for øyeblikket ; påleggslaks. Kokt egg bruker jeg også. Ganske kjedelige ting, men dermed så holder det med den ene skiva - jeg fyser ikke på en til bare fordi den smakte så godt. Skjønner? Jeg har rett og slett gjort alt unntatt middagen litt kjedelig.

Spiser konsekvent ikke brød til supper, for da blir det fort for mange skiver. Og da gjene med litt godt smør på i tillegg.....

 

Nøtter, sier du? Vi røyk på en pose pistasjenøtter igår kveld vi også. :P Min mann hadde også kjøpt en flaske Pepsi, noe vi drakk massevis av før. Men fy søren så vondt det smakte nå!!! :o Det var veldig overraskende!

 

Men idag.... Ha, ha! Jeg hadde bestemt meg for å lage kyllingfilet med aprikossaus (en av mine favoritter!) til middag. Hadde et lite håp om at min elskede husket at det var "lille lørdag" og dermed kanskje hadde kjøpt en flaske vin. :wub: Var skikkelig stolt da jeg kom hjem og hadde husket å handle inn alle ingrediensene til sausen. Hadde til og med husket å kjøpe brekkbønner - det er alltid de jeg glemmer! :angry: Rigger meg til på kjøkkenet - ganske betuttet egentlig - for min kjære hadde ikke kjøpt vin..... :( Og det er da jeg oppdager det! Jeg står der med alt, minus vin da, og søren klype meg uten kylling også!!! Err'e muuuuulig???? :wacko:

Så idag ble det en meget enkel omelett........ Sukk.......

 

Vinteren gidder jeg ikke å snakke om engang, Enna! <_<

 

Imorgen er atter en dag, skjønne damer! Vi tastes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi- hi leser om deg at du håpet din kjære hadde en flaske vin med hjem... kom til meg, du - jeg har maaaange stående :rolleyes: ... I går hadde jeg veeeldig lyst på vin, men fordi jeg hadde falt litt tungt i nøtteskålen (eller egentlig -posen ;) ) straffet jeg meg selv med ingen vin... å så greit var det.

Vi hadde "bare" salat til middag igår, vi. Men skinke, fetaost, litt tørkede tranebær osv... nyyyydelig var det!!

Nå i skrivende stund er jeg ganske kald og skal rett og slett unne meg en kopp med "halsmiksen" min - den med ingefær, sitron og honning. Det er ikke ofte jeg unner meg en teskje honning... akkurat i dag trenger jeg det.

Etterpå må jeg ut i snøværet ( :angry: ) for å komme meg til butikken...

I kveld er planen styrketrening, igjen... Kan virke som om kroppen er ganske klar for det. Vet bare ikke hva jeg skal gjøre med middag.... 4 av ukens 5 skoledager kommer en eller flere av ungene hjem i 6-tiden, så det blir sein middag. I og for seg ikke noe problem, men treningsrommet åpner ikke før 7... og det tungt å trene på full mage, og jeg liker ikke så godt å trene så mye seinere enn 8.30, da ser jeg ikke mannen min i det hele tatt... han kommer stort sett ikke hjem før ved 7-8-tiden.... sukk ikke enkelt :unsure: ! Men slettes ikke deres problem, da :P .

Sånn ellers... mellommåltidene går på et vis, men det har vært dårlig med skikkelig lunsj denne uka. Det blir mange mellommåltider og det igjen er ikke noe tilfredstillende... Sukk - et evig mas dette med mat... jeg er ikke så fancy når det gjelder brød, heller... men ferskt brød med gulost, brunost el.l ER himmelsk godt!!! B)

Optimista, håper det går bra med deg. Tenker på deg!! Masse!!

 

Stor klem til dere begge fra

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen...

Må innrømme at det ikke ble trening på meg i går... jeg har i dagene før mensen så forferdelige luftsmerter i magen!! Det går liksom helt opp i skuldrene... og det gir seg ikke med bevegelse, heller... :mellow: . Jeg gikk tur-retur butikken, da... men ikke langturen min, orket rett og slett ikke :unsure: . Men i dag er "alt så meget bedre", så det blir hvertfall tredemølla. I morgen kan jeg trene styrke. Det burde jeg ha god tid til :P .

I kveld har ungene bestilt Pizza igjen... og mor (som den svake sjel hun er) svarer JA med rungende røst! SÅ kveldens utfordring til meg selv er BEGRENSNING! Hurraaa :blink::rolleyes:

 

Vel, vel... ikke så mye nyttig på en fredags morgen, men motet er på topp og sniktur på vekta viste positive tall, så målet er jo å holde det tallet gjennom helgen til "offisiell veiing" på mandag .... hi- hi snakk om fokus :lol: . Optimista - du får bare ha meg unnskyldt!

Jeg tenker på deg hver dag og lurer på om du i det hele tatt orker å være her inne og lese om våre trivialiteter... Så lenge du husker på at vi er rundt deg med tankene våre hele tiden - selv om vi småprater om tull...

 

Glad i dere!! :)

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

God morgen, vakre dere! :)

 

Ingen trening på deg igår, Enna? Ingen trening på meg heller..... Men det var ikke fordi jeg ikke ville!

16-åringen ringte meg 1time før jeg dro fra jobb. Sier lillesøster ligger hjemme hos far og er skikkelig elendig spysjuk, hun selv har andre planer og far jobber kveldsvakt. :( Så da var det bare for ho mor å dra dit å holde sjuklingen med selskap til far kom hjem fra jobb. Var ikke hjemme før 23.30

Og hva gjorde vi hele kvelden? Jo, vi lå i hver vår sofa og så på film. Dvs, hun så vel ikke så mye, hun bare var til stede på en måte, stakkars. :( Men mor, som da ikke fikk noe middag, hun ble ganske fysen etterhvert, og da overlevde ikke den melkesjokoladen som lå i kjøleskapet kvelden...... <_<

Ble bare tullemat da jeg kom hjem også... Så fort gjort er det å få "ødelagt" en dag.

 

Ser problemet ditt med tidsklemma i fht trening og middag, Enna. Det er nok mange som sliter med akkurat detproblemet.

Selv får jeg jo løst det ved at jeg går og trener rett etter jobb, men før da jeg hadde 4 små hjemme, så var jo det en umulighet. Leste akkurat her på GR siden et eller annet sted en uttalelse fra han Puls-Yngvar om å finne tid og rom og mulighet til trening. Et av hans forslag var å ta så mange knebøy du klarer hver gang du venter på at kaffekoppen skal flylles på jobben. Og han har jo rett. Man må se mulighetene og ikke være låst til slik man ønsker at det skal fungere når det faktisk ikke gjør det. Alt i livet er perioder som går over, så får man prøve å tilpasse seg som best man kan slik man har det akkurat i den livsfasen man er. Men jo senere på kvelden det blir - jo mer koster det og jo lenger er dørstokkmila.......

Du er jo heldigvis også så utrolig flink til å trene hjemme! Hatten av for deg for det! :D

Og lykke til forresten med kveldens store utfordring! :P

 

Selv skal jeg for sikkerhets skyld kjøpe meg en flaske vin til i kveld. ( Kan jo søren meg ikke stole på at min bedre halvdel skal gjøre det! ;) )

 

Men da må vi avgårde - jobben kaller!

 

Ha en fin dag dere to! :)

Tenker på deg, Optimista!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen skjønne ladies!

Må si dere har vært aktive og jeg humrer godt her når jeg leser om deres stølhet etter styrketrening - om det er noe trøst - hvis dere trener jevnt og trutt med det så vil det gå over - ja hehe men hvis dere tar nye styrkeoøvelser så vil dere kjenne det godt og... så tøy tøy tøy, den beste medisinen mot stølhet. Men stølhet er et også et tegn på god samvittighet ikke sant. Så jo stølere dere er desto bedre samvittighet.. :P/>

 

Mennesker som tapper meg for energi skal jeg holde meg unna. Men det er en treningssak og høre på negativ pjatt - ja PJATT - og ikke la det gå inn i mitt hode - noen må jeg bare omgås (ikke ofte da men det er nok...) Skal bli flinkere på den fronten å ikke svare , bare se på dem, som om jeg lytter intens - men så mediterer jeg i stedet hahaha

 

Onsdag var jeg på karate timen min igjen - og - merkelig nok - er jeg både gul og blå med tilhørende kuler (sunne kuler !!!) på ermene mine.. Mandag blir det karate igjen og da regner jeg med at jeg må drøye den type trening iallefall en uke.. trening for meg er balsam for sjela og jeg skal ta mine økter og prøve å utkonkurrere dere... Holdt på å få en blåveis og - en som skulle slå mot meg (ikke han med vom'en) gjorde det bra men han var veldig svett - og når jeg skulle parrere hans slag sklei handa hans over min og hans knytteneve hadde en bestemt tydelig retning mot mitt venstre øye... jeg er da raskere enn min egen skygge og observerte faren som suste i luften og greide så vidt å få vridd unna hue så slaget ble ikke alt for hardt... han traff men det ble ikke noe blåveis :)/> takk og pris..

 

har ikke brukt vekta i det siste - syns det blir litt rart nå med tanke på mulig etterbehandling - da vil nok vekta rase uansett.. men prøvde noen sommerbukser i begynnelsen av uken og de henger og slenger så jeg tror nok vekten er stabil der den skal være! :)/>

Nei ladies, nå skal jeg sette meg ut i sola og nyte den før jeg gjør noe fornuftig i dag... hmmmm hva kan da det være....:)/>

Tusen takk for at dere er her, stor god klem til dere begge

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Sa du SOL, Optimista??? :o Hvor i allverden holder du hus, hen??? Her laver snøen ned, og biler har sklidd av veien og i hverandre i hele ettermiddag..... :(

 

Mine gamle foreldre er hver vinter på Kanariøyene i en 10-ukers tid, så også denne vinteren. Nå er det 1 uke før de kommer hjem, og jeg prøver å jage vinteren så godt jeg kan så de skal slippe det sjokket når de lander på Gardermoen neste lørdag. Akkurat nå føles det som om jeg mislykkes i akkurat det. :(

 

Snakk om å mislykkes, forresten..... Jeg har spist sjokolade idag igjen, jeg jenter...... :unsure:

De siste 10 dagene har jeg faktisk vært litt slepphendt med akkurat det, og idag gikk det opp for meg i all sin skrekk og gru at det er fare på ferde! :o

Det er dette som har skjedd før også når jeg har nådd målet mitt. Da er jeg ikke lenger så streng med meg selv, tillater meg mer, og vips - så har det sklidd fulstendig ut......

Jeg er som en alkoholiker når det gjelder sjokolade. Det er det farligste som finnes for meg!!!!

 

Skal jo ikke ned mer i vekt, men har aldri klart å holde det der. Kjenner at jeg trenger hjelp her nå, jenter!!!!! :huh: Hvordan takler jeg dette? Jeg vet jeg klarer å være streng og gjennomføre slik at jeg går ned. Jeg kan fortsette med samme jeg har gjort til nå, men vil jeg da bare fortsette å gå ned og ned? Jeg skal jo ikke det!

Fikk jo ikke trent planlagt styrke igår pga sykt barn. Hadde veldig lite lyst til å gå på trening idag, ganske enkelt fordi jeg var så skamfull fordi jeg hadde spist så masse sjokolade igår kveld, og også idag på jobben...... :mellow:

Men jeg dro. Hadde planlagt rolig langløping idag, og tenkte som så at selv om jeg har spist sjokolade, så har jeg ikke fått dårligere kondis for det! Og det var jo rett tenkt, for økten føltes lett som bare det! :D Og så spilte de en skikkelig sommersang med Postgirobygget, og jeg fikk en sånn god følelse av at jeg ikke må gi slipp nå! Jeg vil jo føle meg så bra som nå til sommeren også - egentlig enda bedre, for det er jo enda 2-3 mnd å trene på før bikinien skal på!

 

Men nå sitter jeg her og er litt på bånn igjen. Fryktelig slitsomt når det svinger sånn. Vi har hatt så mye å gjør ikveld også, så min kjære står på kjøkkenet først nå klokken 21.45 og lager middag. Altfor sent selvfølgelig, og følelsen av nok en ødelagt kveld i fht mat siger inn over meg. Begynner å tenke tanker som : Til mandag skal jeg bli flink igjen. Hva skjedde med lørdag og søndag???? Hvorfor hopper jeg over de i hodet mitt igjen plutselig???? :( Hva skjer?

 

Trenger virkelig å samle trådene igjen nå, kjenner jeg, men mangler det som skal til.

H J E L P ????? :unsure:

 

Glade dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst.... Du er klar over problemet og det er bra. Så må du rett og slett gjøre som "i gamledager" - godteri spiser vi bare til fest som en dag i uka er best..... Jeg vet du kan gå ned i vekt og det skal du ikke mer... Så du må begynne med litt mer pålegg på brødskiva.... Litt mer kjøtt og fisk til middag... En remuladeklatt osv... Kutt ut sjokoladen med en gang og øv deg på å spise litt mer først.... Såååå kan du prøve å innføre sjokolade bare på fredag eller lørdag... Det er ikke sunt å spise sjokolade hver dag. Hverken for blodsukker , tenner eller noe som helst. Og de som sier at det er sundt, snakker om EN bit med 70% kakao-innhold... Ikke marsipanbrød el.l :blink:

Ta kontroll med EN gang og for all del - hold deg her inne.... Ikke trekk deg unna om "sprekken" varer en stund.

 

Sier Enna som i god premenstruell tradisjon kastet alt over borde og glefset innpå nøtter, tørket frukt, noen salte kjeks, to brødskiver med peanøttsmør, pizza, søt musserende vin (halvsøt) . Jeg vurderte også sjokolade, men der klarte jeg meg... Noe annet jeg gjorde.... Men det var delvis bevisst <_< .... Jeg trente ikke. Hadde bare ikke lyst. Og egentlig hadde jeg litt dårlig samvittighet, for du Bam Bam hadde tidligere sagt at jeg er så flink til å trene hjemme :huh: . MEN jeg gikk tur-retur butikken, hadde tung sekk og det var kjempevanskelig føre, så jeg var skikkelig svett da jeg kom hjem, og hadde brukt mye muskler på den turen! Dagen i går går rett og slett i glemmeboka. Jeg kan kanskje ta lærdom av noe, men orker ikke dvele ved den... I dag er det lørdag og ny dag.

 

Ok noen hjelp, Bam Bam?? To falne som prøver å lede hverandre.... Sammen er vi sterke, heter det og det er vi, også!!! Du holder vekten og det skal du jammen!

 

Klem,

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... Here we go.

I går var planen å trene styrke på treningsrommet, men det ble det ikke tid til... MEN jeg tok 40 min i lett motbakke på mølla etterfulgt av styrke på bein, rygg, mage og bryst. Kom på at disse vanndunkene vi har til drikkeautomaten kan brukes til styrketrening. En dunk veier ca 19 kg, så jeg brukte den til strak markløft og knebøy.... Har litt tyngre vekter på treningsrommet, men 20 kg er bedre enn ingen ting :) . Perset på push-ups... Lenge til jeg tar igjen deg Optimista, men 14 på strake bein og så 8 i neste runde... Til meg å være er dette skikkelig bra :lol: . Hadde en hasardiøs tur ti butikken, også... Glatt enkelte steder, sørpe andre og dype innsjøer noen steder.... I natt frøs alt dette, så i dag kan det bli spennende ute ;) .

 

Maten i går gikk rimelig greit, tror jeg... Spiste borte, så jeg har ingen ide om energiinnhold, men grei mengde, hvertfall. Stod masse sjokolade framme, men tok ingen ting :rolleyes: . Drakk vin, da... Må nok lett innrømme at jeg ukentlig slikker dobbelt så mange frimerker som GR anbefaler i form av vin.... Ja, ja... Noen "feil" skal man vel ha :lol::lol::lol: . For da regner jeg ikke med for mye nøtter og tørket frukt... :blink::rolleyes: . Jadda!

 

Håper det blir litt trening i dag, også... Regner ellers med at kommende uke burde gi godt med tid til trening :) .

Ha en fin søndag, Ladies.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Du er flinke med treninga di Enna - og du komme deg i pushups verden! :) før du vet ordet av det så slår du meg der! Jevn trening og resultatene kommer meget fort!

Min trening har vært huslinge sysler, føler det er mye som må ryddes og vaskes før uken som kommer - men i dag tenkte jeg å ta meg en real trenings økt - tenke på noe annet :)

Syns jeg har vært rimelig flink i matveien og - har ikke telt kalorier men vininntaket har vært moderat - to glass i går, ja de var ikke de miste glassene da men... hihi... men jeg tok meg en neve av mine yndlingsnøtter. Holdt på å ta en neve til men tenkte nei huff og huff det holder at Enna er gal etter disse.. så tusen takk Enna, du motiverte meg til å ikke spise mer! :)

 

Brunch venter nå så må stikke - jeg kommer innom igjen og legger inn noen kloke ord! Ha en fortreffelig dag ladies!

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Hei dere mine reddende engler! Det er så godt å ha dere!!!!! :)

 

En ikke fullt så fortvilet Bam-Bam nå. :)

Har ikke spist noe mer sjokolade, og heller ikke noe annet jeg ikke skal! Igår kveld var vi ute på gresk restaurant og feiret en bursdag, men det ble ikke så galt med maten der heller. Men jeg har jo som dere drukket litt vel mange frimerker.... :P Og det er greit - det har vi blitt enige om før, heldigvis!

 

Dere har jo som alltid vært superflinke til å trene! Gratulerer med ny pers i push ups, Enna! Superbra!!! B)

Jeg trener ikke i helgene, men prøver å få til en lang og god tur i skikkelig tempo i hvertfall en av dagene. Det er det ikke blitt denne helga. I går hadde vi det så travelt hele dagen at det rett og slett ikke ble tid, og foreløpig i dag så har ikke formen vært helt der at det frister noe særlig.... -_- Vi har vært ute altså, men gikk da kun for å hente bilen. Vi tok en omvei slik at vi vel gikk i ca 45 min, men ikke noe tempo - kun "søndagstur." Får se i kveld om det kanskje blir en kjappere tur?

 

Men ellers så kjenner jeg at jeg er supermotivert for ny uke! Veldig klar for trening! Sitter faktisk her og kjenner at jeg gleder meg til det, og det er jeg så utrolig fornøyd med. Det at jeg er der at det ikke kan bli i morgen fort nok for da skal jeg trene igjen! GØY! :D

 

Hadde forresten en litt blandet opplevelse i går av det å ha gått ned disse kiloene.

Som før sagt - så er noe av det verste jeg vet det å handle klær. Er bare ikke der. Liker det ikke. Det er kun et nødvendig onde.

Hvilket betyr at det ikke akkurat flyter over av diverse ting i skuffer og skap hos meg. Og i går skulle vi jo ut på restaurant..... HerreGud - hva skal man da kle på seg???

Jeg har en sort "penbukse", men den har jeg ikke kommet inn i på de 3 siste årene. Prøvde den, men oppdaget jo fort at den var ubrukelig. Den hang nemlig nå å slang!!! Så da ble det en annen sort bukse som faktisk heller ikke sitter helt fint nå, nettopp fordi jeg mangler litt for å fylle den pase ut. Men det positive var jo at den fine kåpa mi sitter helt perfekt nå! :)

Jeg ser jo det at jeg må handle meg nytt tøy, men jeg drøyer og drøyer. Skulle ønske jeg bare hadde et bitte litte granne snev av å like det..... <_<

 

Ja, ja - nok om det. Nå skal jeg snart i gang med middagen. Nå har jeg husket å kjøpe kylling, så i dag skal det endelig bli kyllingfilet med aprikossaus som jeg ikke fikk lagd her tidligere i uka. ;)

Og så skal jeg sette meg ned å planlegge neste ukes middager slik at jeg kan handle i morgen - og da er den viktigste jobben gjort! ALT er så mye lettere når man har planlagt og lagt til rette på forhånd! Da glir egentlig dagene bare av seg selv! Disse fantastisk, vidunderlige hverdagene som jeg er så glad i!

 

Ønsker dere også en nydelig uke!

Optimista - jeg fyller deg opp med alt jeg kan av energi og positive tanker! Du er super go'! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rottenskap at du Optimista, bare kan "la være" å ta en neve nøtter til B) , men jammen bra at min galskap kan føre til at andre holder seg i skinnet :lol:;) .

Bam Bam - gratulerer med at du bare tok deg sammen. Det er sånn det skal være. Ingen er perfekte hele tiden... vi må bare vite å stopp i tide. :rolleyes:

Gårsdagen gikk forsåvidt greit nok... kjente lørdagen, så et ble ikke trening før halv ti i går kveld og da ble det bare jogging etterfulgt av litt for magen.

Nytt offisielt tall i dag og nærmere det jeg har satt som mål, men som tidligere nevnt føler jeg meg helt komfortabel der jeg er nå, så det har ingen hast... om jeg kommer dit om tre uker eller fem spiller liten rolle. Det fungerer bra nå. Trenger ikke være såååå panisk i helgene, lenger. Bør selvfølgelig ikke ha for mange at sist fredag, men det var bare tull uansett... :blink:

 

det nærmer seg fort Optimista... kan ikke gjøre noe annet enn å sende varme til deg gjennom eteren....

 

Varme klemmer til dere fra

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Dagene går så utrolig fort...... :huh: Klarer ikke helt å henge med i svingene her....

 

Ble ingen gåtur senere på søndagskvelden. Istedenfor så ble det sofaen med Jack Nicholson og "Livets lyse side" Jeg ler meg ihjel! :lol: Har sett den mange ganger før, men kan se filmer med han igjen og igjen! Fantastisk skuespiller!

Ulempen var at jeg fant en pose salte peanøtter i en skuff..... :huh: Jeg var helt bevisst på at jeg skulle tillate meg litt nøtter. Sa jeg "litt"??? Jeg stoppet ikke før jeg var kvalm! Men magen tålte det heller rett og slett ikke! Utrolig fett og ekkelt!!!! :o Var skikkelig uvel resten av kvelden og fikk ikke sove før langt utpå morgenkvisten. Jeg har spist min siste peanøtt - vær sikker!

 

Trente igår. Skulle ha rolig langløping, men det kjentes skikkelig tungt, mye tyngre enn vanlig. Idag skulle jeg ikke trene, for vi skulle hente bilen rett etter jobb. Den var selvfølgelig ikke klar, så det ble det ikke noe av. Det betyr at vi må hente den imorgen - ergo ingen trening imorgen heller. Og det irriterer meg, for det var ikke sånn jeg hadde planlagt uka mi. Vurderte å ta på meg joggeskoene og ta en løpetur ut nå, men det er - 2 grader og det blåser skikkelig surt, så det ble det ikke noe av.

 

Ble det bare sure oppstøt fra meg idag? :( Det var ikke meningen. Noen dager blir bare litt mer kaotiske enn andre selv om man tror man har planlagt godt. Men vi fortsetter bare med friskt (mer eller mindre) mot!!!!

 

Håper det er bra med dere to. Dere vet hvor tankene mine er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner den følelesen hvor alt er tungt på treningen. Hadde en sånn dag sist uke. Det var bare grusomt... Peanøtter er ganske fettet, jeg spiser det sjelden - det går litt under kategorien "snacks" som jo er forbudt fram til sommeren... men jeg syns det er himmelsk godt!

Endelig tre-fire dager på overtid kom mensen. Det er så slitsomt når kroppen sier at den kommer og så skjer det ingen ting... Har vært småuggen både i går og i dag pga det. I dag hadde jeg virkelig planer om trening, men så tung og ufyselig i hodet, så det ble en laaaang deilig dusj og skal se på TV (film) med mannen og eldste barn... HAr ikke sittet mye stille i dag da.... gikk en god time i bra tempo, har vasket og støvsuget hus... i det hele tatt vært aktiv.

 

Vel, nå er det sofaen - Forresten As good as it gets er en av mine favoritter, også :lol: . Rett og slett hysterisk!

 

Tenker og tenker...

Glad i dere.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen vakre ladies!

Jeg vet dere unnskylder meg - og takk for det :rolleyes: I dag var en laaang dag på sykehuset med tester og info og gud hvet hva. I morgen er den store dagen - opereres kl. 0800. Kryss fingrene for meg. Fått masse god info og jeg er i de absolutte tryggeste hender. De må fjerne mye fra den ene puppen (haha noen gram mindre på vekta da....) eller ja kremt jeg har ikke så mye fra før så....nei fra spøk til alvor - jeg vil se forskjell men puppen vil være der enn noe mindre.

 

Jeg er opp og ned i humøret - gråter, ler, er forbanna, resignert - og deretter en fandenivoldsk attitude; dette skal jeg greie! Å gå til #"kreftavdelingen" på sykehuset i dag var tøffere enn det jeg hadde trodd... her passer jeg ikke inn tenkte jeg - og her skal jeg komme fort ut fra..

Men midt opp i elendigheten - var var på karatetreninga i går og fy pokker som vi ble kjørt! Sa til instruktøren at jeg håpet at siste trening før operasjon var knallhard - hehe det fikk vi... Takker høyere makter at de andre i gruppen (særlig han med vom) ikke visste hvem som ønsket slik beinhard trening.... så igjen var jeg gul og blå på ermer (ingen blåveis denne gang) men legene og sykepleierne på sykehuset begynner å kjenne igjen merkene så de beskylder ikke min kjære mann for noe voldelig opptreden! Han er lettet... han er for øvrig verdens snilleste, og vet ikke hva godt han skal gjøre for meg!

 

Nå skal jeg forberede meg til den "store dagen" hehe til oss vinglade damer - jeg måtte spørre sykepleieren i dag om jeg kunne nyte ett glass eller to med rødvin i dag - "ja vet du hva gjør det, men ikke en hel flaske vin da..:)" de to andre som var med og som skal gjennom tilsvarende operasjon smilte og svarte i kor - "gud takk for at du spurte, vi lurte på det samme!!!"

 

Så nå er det dusj, vaske hår, litt kveldsmat og et glass med rødvin! Jeg elsker livet og god vin!

 

Kryss fingrene for meg - jeg er redd, men samtidig trygg. Merkelig følelse! Tusen takk for at dere er her!

Stor god klem fra meg!

Optimista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...