Gjest nedogblider Skrevet April 28, 2013 Rapporter Share Skrevet April 28, 2013 Heisann! Er jeg alene igjen her? *litt ensom her* :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gullmedaljekandidaten Skrevet April 29, 2013 Rapporter Share Skrevet April 29, 2013 Hei - du er ikke alene - jeg har gått ned 0.9, men neste uke blir det litt mer håper jeg - da blir det mer aktivitet i helgen - jeg må bare prioritere litt egentid til å komme meg på tur. Hvordan går det med deg? Får du trent? 'Løping' er skikkelig nedtur - men formen kommer raskt. Jeg går raskt - pga bekkentrøbbel - venter med å jogge til jeg er godt under 90kg, da er belastningen mindre for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Sykepleieren_ Skrevet April 29, 2013 Rapporter Share Skrevet April 29, 2013 Hei hei! Er her jeg å, bare vært litt opptatt de siste dagene. Ned bare 0,1 kg idag, men det var forventet. Ble så svimmel på trening forrige uke, måtte bare dra hjem. Så det ble ikke mer trening, men gikk litt rolige turer da :)/> Har vært på intervall trening idag, å det kjentes bra. Selv om det var veeeldig tungt å dra, men blir så fornøyd etterpå ihvertfall ;)/> Var i bursdag lørdag og spiste en porsjon med litt is og brownies, koste meg med det, men da jeg kjørte hjem fikk jeg så veldig lyst på noe mer søtt. Måtte jobbe mye med meg selv for å ikke kjøpe noe godt. Var innom butikken uten å kjøpe noe, drakk litt vann da jeg kom hjem og gikk meg en lang tur i stedet. Fornøyd med det :)/> Nedogblider: så flott at du har vært ute og kommet i gang med treningen! Blir spennende å følge fremover hvordan det går, heier på deg! :D/> Hvordan går det med maten? Gullmedaljekandidaten: Gratulerer med flott nedgang! 0,9 kg er jo veldig bra! :)/> Ha en fin dag videre! :)/> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest nedogblider Skrevet Mai 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2013 Så koselig at dere er her fremdeles Jeg har hatt grei nedgang denne uken (0,4, men det betyr totalt 2,1 på 2 uker så jeg er strålende fornøyd). Har vært på gå/joggeturer tre ganger i uken nå, halvtime hver gang. Funker kjempebra! Sykepleieren: Ned er jo ned! Noen uker mer og andre uker mindre! Gullmedaljekandidaten: 0,9 er jo fantastisk! Hvis jeg hadde klart jevnt og trutt en halvkilo i uken ville jeg vært strålende fornøyd! Jeg skjønner hva du mener med løping. Nå er jeg under 90, men da jeg var over var det mye plager i bena rett og slett. Alt blir liksom lettere etterhvert som en går nedover. Bare ikke hodet... Utfordringene er like store utfordringer. Kaker på jobben etc. Planlegging er fremdeles våpenet mitt men det skal litt til for å være standhaftig hele tiden. Er glad jeg går nettkurs og får god hjelp av kurslærer! Ønsker dere en fin første mai-kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gullmedaljekandidaten Skrevet Mai 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2013 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Sykepleieren_ Skrevet Mai 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2013 Hei alle sammen Nedogblider: Wow! 2,1 på to uker er jo utrolig bra! Så flott treningen fungerer bra! Er enig med deg i at planlegging har mye å si, det merker jeg å! MÅ planlegge, spesielt hvis jeg skal bort eller noe sånn. Her har det gått greit denne uken. Skal til syden om 16 dager så har en motivasjon om ikke så lenge som hjelper på. Spørsmålet blir bare hva som skjer i syden. Prøver å bygge opp motivasjon til å klare meg 2 uker i syden, deretter noen dager på reise sammen med søsteren min. Har som mål å holde vekten, ikke gå opp! Har treningsmuligheter på hotellet så håper å få til litt trening der! Søsteren min er heldigvis glad i trening så får vel henne med på trening når vi er sammen Noen som har tips til sydenturen?? Håper det går bra med alle! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gullmedaljekandidaten Skrevet Mai 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2013 Tips til Sydenturen: Hold deg mest unna pizza og pasta og kanskje litt fokus på (Ikke fritert) sjømat og be gjerne om ekstra grønnsaker på restaurant og ikke spis opp alle potetene/pommes frites, pasta, ris, hva det måtte være.... Salater med dressing ved siden av.... Lite og ikke alkohol - kjøp frukt og bær på lokale butikker, nydelig og rimelig. Ha gjerne med noe hjemmefra som fungerer som mellommåltid - lett å droppe å spise hvis det er litt varmt og så blir man supersulten og hiver innpå. Men det viktigste er å drikke masse vann - nei - det viktigste er at du skal virkelig kose deg - og gjerne gå masse, svømme, sole deg. Trene litt. Kanskje målet er å prøve å ikke gå opp i vekt og så kan det vise seg at masse aktivitet og litt fokus på maten gjør at du går litt ned? Det viktigste er å komme hjem med et godt lager av positive opplevelser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Sykepleieren_ Skrevet Mai 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2013 Gullmedalje: takk for gode tips! :)/>/> Tenkte også på det å ta med noe hjemmefra til mellommåltid, det tror jeg er lurt. Veiedag idag, å det ble ett gledelig syn (for nedgangens skyld ihvertfall): Startvekt: 109,3 Forrige uke: 100,8 Idag: 99,5 altså 1,3 kg ned og ikke minst: TOSIFRET!!! Juhuuu!! :D/>/> :D/>/> :D/>/> Har hatt veldig fokus denne uke og mye trening. Blant annet en fjelltur på lørdag, hvor den første halvtimen var veldig bratt opp, merket godt at formen er blitt bedre. Samboeren merket også at jeg var blitt i bedre form. Deilig! :)/>/> Noen joggebukser som begynner å bli for store. Middag igår sammen med noen venner, var tidlig ute og foreslo hva vi skulle ha slik at det ble noe bra til middag. De er veeldig glade i usunn mat, gjerne en pk fløte TIL i sånn ferdig fløtepoteter! Men med å være litt før gikk middagen greit. Har begynt med noe nytt denne uken ang. frimerkene. Fant en pk med små 70% premium sjokolade, en liten sjokolade bare 10 g og 60 kcal, så har spist en sånn hver dag og det har fungert bra for min del! Håper alle får en fin start på uken! :D/>/> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest nedogblider Skrevet Mai 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2013 Sykepleieren - gratulerer med fantastisk resultat!!! Både tosifret og kjempefin nedgang! Og så kjekt det skal bli med sydentur, da! Du kan jo legge inn en rask tur på stranden hver dag, da! Ta noe musikk på øret og gå i vannkanten ett kvarter i ene retningen og så tilbake. Da har du plutselig gått en halvtime i tung sand og har forbrent litt kalorier. Tror hvis du både klarer å passe maten LITT og bevege deg LITT så blir det tilsammen helt ok for å holde vekten! Selv sto jeg på stedet 0 i dag, men det er OK etter Oslohelg med uregelmessig spising og særedeles treg mage ;-) Treningen har gått kjempebra også forrige uke, og jeg fortsetter på uke tre i programmet mitt "løp 5k på 8 uker". ( www.c25k.com ) Veldig kjekt å bare få beskjed når jeg skal løpe og når jeg skal gå. Jeg er egentlig flink til å ta i mot beskjeder så lenge jeg bare har kommet meg utenfor døren. Hehe. Ønsker dere en kjempefin dag!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gullmedaljekandidaten Skrevet Mai 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2013 Sykepleieren - gratulerer! Du er underveis og enda mer - så fint - det er siste gangen du skal ha noe tresifret tall på vekta.... Gled deg til sydenturen og stadig bedre form. Ned og bli der - så flink du er på løpeprogrammet ditt - takk for link, den skal jeg hive meg på om noen uker. Bra du ikke gikk opp - neste uke går du skikkelig ned. Ha en super uke, dere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Sykepleieren_ Skrevet Mai 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2013 Takk begge to, flotte tips! :D/> Deilig å være på tosifret ja, ALDRI mer tresifret! Det er ett fint treningsstudio på hotellet, så skal prøve å få kjæresten med på litt trening der også håper jeg på litt svømming også. Har vært svømmer tidligere så det liker jeg godt! Har som mål å klare 10 kg til vi drar til syden neste helg. Til nå har jeg gått ned 9,8 så krysser fingrene for at det går min vei mandag. Føler det har vært en grei uke til nå. Drakk hvitvin igår på middag hos foreldrene mine - det var godt! Andre eller tredje gang siden jul, også gikk vi fjelltur igår formiddagen hvor jeg forbrant hele 1450 kcal så jeg koste meg veldig med vin igår! :)/> Hva bruker dere frimerkene på? Har spist taco ikveld, med hjemmelaget tacokrydder - veldig godt! Fikk sjokk når jeg så hvor mye salt som var i kjøpt krydder: 7 GRAM pr. pose!! Jeg hadde 3 g salt til ca. 5-6 middager. Merker at jeg ikke blir så tørst som jeg blir etter vi har brukt kjøpt tacokrydder. Nedogblider: Stillstand på vekta er bra etter en slik helg! Det skal du være fornøyd med! Hvordan går det denne uka? Fått igang magen? Hehe.. ;)/> Høres veldig greit ut å følge ett sånn program, det er som du sier dørstokkmila som er laaang av og til. Bra du klarer å følge det! Går/løper du ute? Gullmedalje: Hvordan går det med deg? :)/> Trener du noe eller kun kosthold? Går noen av dere på kurs nå, har glemt det av om dere har sagt det allerede :P/> God helg til dere ! :D/> Ska kose meg med resten av nytt på nytt og idol finalen :)/> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gullmedaljekandidaten Skrevet Mai 11, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2013 Hei sykepleieren - jeg går nettkurs - har 2 uker til... Da må jeg ha noe forpliktende etterpå. Tenker på GR aktiv kurs til høsten. Jeg har trent veldig mye forskjellig før, mye lagidrett og friluftsliv - nå sykler jeg til og fra jobb og går turer (leiter opp bakker og blir skikkelig svett) og leker med barna ute. Skal begynne å jogge regelmessig når jeg går under 90, litt redd for bekkenplager som jeg har hatt etter siste fødsel. Trenger mindre å dra på. Ellers trener jeg ikke noe annet nå- det beste er det jeg får til jevnt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Sykepleieren_ Skrevet Mai 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2013 Gullmedalje: Hva tenker du etter kurset da? For å få noe forpliktende? GR aktiv har jeg prøvd og var veldig fornøyd med det. Liker ikke vanlig kurs for synes allid det er noen som "tar all plass" hver gang. Med aktiv kurs så var det veiing og prat med kursleder også i gang med aktivitet. Syns det var bra å bruke tiden på trening i steden for "prat". Hva slags aktivitet er det på det kurset du vurderer? Så flott du er ute nå å leter opp bakker, det synes jeg også fungerer fint. Er på treningssenter også, men nå nå våren er her, er jeg mye mer ute. Har du prøvd intervalltrening? Veldig effektivt for forbedring av kondisjon. Man må trene mange, mange timer "langkjøring" for å få samme effekt som intervalltrening. Bakker ute er jo supert for intervalltrening, det bruker jeg. Har funnet meg en bakke ute i en turløype. Opp 4 min, også ned, opp igjen 4 min osv, slik at jeg har gått opp tilsammen 4 ganger. Idag viste vekten ned 0,3 og da gikk det akkurat, ned til sammen 10,1 kg :D/>/> Gikk ned mye forrige uke så hadde ikke forventet noe mer. Tenker jeg tar en vekt lørdag før vi drar også morgenen etter jeg kommer hjem fra ferie. Denne uken har jeg hatt skikkelig "sug" på sjokolade, sikkert fordi jeg har min uke denne mnd. Det har gått bra heldigvis, får skikkelig satt utholdenheten på prøve i sånne situasjoner. Godt å kjenne at jeg kan klare å holde meg i situasjoner hvor jeg før bare hadde spist masse sjokolade. Satser på noen sunne dager nå før ferien :)/>/> Ha en fin dag alle :D/>/> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest nedogblider Skrevet Mai 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2013 Sykepleieren: Gratulerer med flott 10 kilos passering!!! Jeg går på nettkurs - starter forhåpentligvis mitt siste kurs i morgen. Så hvis jeg er flink og står på så skal jeg i løpet av de neste 8 ukene nå trivselsvekg. Men kjenner det er vanskelig med motivasjonen innimellom. Jeg har tenkt å gå på hold-vekten etterpå. Jeg ORKER ikke falle utpå "kjøret" igjen nok en gang. Nå vil jeg så inderlig gå ned i vekt og bli der. Løpingen går fremdeles bra, men helgen har vært preget av en del utskeielser og feber, slik at løping ble lagt på is. Har veiedag i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Janeway Skrevet Mai 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2013 Hei :)/> . Jeg er ei dame på 42 år som har altfor mange kilo og slite med. Jeg har meldt meg på nett-kurs og ønsker via forumet å komme i kontakt med noen som vil vandre sammen med meg. Fint om du er en som vet du kommer innom her flere ganger i uken slik at vi kan dele tanker og erfaringer underveis. Jeg har tenkt å ta dette i rolig tempo og ønsker å gjøre dette som en livsstilendring. Jeg vil gjerne være med å heie deg frem og håper du kan heie på meg. Sammen er vi sterke! Ønsker deg en fin mandag :)/>. Hei, jeg har nettopp meldt meg inn i klubben, og ønsker også å gå mer tur. Fikk du deg noen turkammerat? Hvis ikke blir jeg gjerne med, forutsatt at du også bor i Oslo. Lykke til med prosjektet. Hilsen dame 36. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Sykepleieren_ Skrevet Juni 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2013 Hei igjen! Er det noen igjen her? Jeg har kommet hjem fra syden og noen dager sammen med søsteren min nå. Godt å være borte og godt å komme hjem! :)/> Var så spent når jeg skulle på vekta etter ferien, den viste 0,1 kg opp i ferien, men 0,3 kg ned fra siste "offisielle" veiedag. SUPERFORNØYD med det!! Har spist sjokolade, is og dukket vin og spist pommes frites, men ikke så mye som jeg gjorde før. Også var vi flinke og trente på treningsstudioet på hotellet nesten hver dag :)/> Håper det går bra med dere andre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gullmedaljekandidaten Skrevet Juni 11, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2013 Så utrolig bra resultat - sikkert pga høyt aktivitetsnivå og god fokus - ønsker deg en fin sommer og fortsatt nedgang! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå