Gå til innhold

Trenger noen som trenger positivt gruppepress


Gjest Gullmedaljekandidaten
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest littslankere36

Takk 'litt slankere'!

Brukte lunsjen til å gå, kjenne at det finnes muskler. Nå er det full skjerpings her. Det hjelper faktisk at det er noen der som forstår litt hvordan det er - du er hvertfall veldig godt igang! Har du gitt deg selv små påskjønnelser når du har nådd dine delmål? Jeg gleder meg til å handle fine turklær og nytt undertøy (det er et sorgens kapittel - utslitte amme-BH'er er ikke det man føler seg fini....)når jeg er i mål, men underveis tenker jeg på fotpleie, frisør, denslags. Ikke klær. Kan heller finne frem masse fint som ligger i venter.

Hei, nei har ikke tenkt på noen spesielle påskjønnelser. Har en del klær liggende i skapet, kjøpt på salg, som har vært for små, og ikke vært brukt. Ikke byttet ut mye av garderoben enda, men må vel etterhvert. Det er jo belønning i seg sjøl, når formen blir bedre, kan ta i mye mer på trening, og utseendet blir bedre. Herlig å få høre det! :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne007

Hei,

Jeg tenkte å begynne på nettkurs 15/4 og skal/bør/må gå ned også 30 kg.......

 

Jeg er med :)

 

 

 

 

 

Folkens - jeg tror på dette, min plan er 30 kg ned, det vil ta tid, akkurat nå vet jeg ikke hvor lang tid, men jeg tror ikke jeg greier det alene. Om 1 uke starter jeg nettkurs - gleder meg, gå på vekten som kanskje er i underkant av 100kg, ikke veid meg på 1 mnd. Skal veie meg 080413

 

Kanskje flere som har vært superspreke, men som etter svangerskap og tid uten skikkelig trening er blitt noen skikkelig trulter, som meg - kan ikke lenger lene meg på min historie som friluftskvinne, skigåer, toppturkvinne, jeg er blitt en passiv overvektig person, skal finne tilbake til hun som var så sprek og orket alt. Jeg er glad og positiv, vet det blir enda bedre med en sprekere kropp.

 

Er det noen andre som starter nettkurs og som vil med på å dytte seg selv og andre opp denne trappen av masse delmål. Nå starter sykkelsesongen her i Oslo hvertfall - jeg håper å greie å sykle til jobb hver dag - noe som innebærer å levere to barn i barnehagen - og hente - så enkelt og raskt (OG PASSIVT) med bil. Jeg har tro på faste rutiner for fysisk aktivitet.

 

Blir du med? Dette kan bare bli bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei dere! Så fint at dere er med - dette kommer til å ta tid, men fedmeforskning viser at de som greier en god vektreduksjon første del av prosessen får bedre resultat på sikt, dvs at motivasjonen er så viktig, det kan vi også hjelpe hverandre med. I dag har jeg gått i lunsjen- utrolig fint å få bevegelse når jobben er så stillesittende.

For meg er det skrekkelig å gå på vekten, skrive ned de harde tallene, det å få en øyeåpner er eneste måten for meg å få gjort noe med det på, faktisk innse at det ikke er sunt med alle de kiloene. Og glede meg til veiing for å få se reultatene som man ikke nødevendigvis merker på kroppen med en gang. Hva veier du som skal ned 30 kg (du trenger ikke ås skrive hvis du ikke vil), men hvilke dager skal du veie deg - så kan du rapportere resultatene...

 

Ha en nydelig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei dere -

 

For meg har det vært skambelagt at jeg har gått så utrolig mye opp i vekt - jeg vil ikke engang fortelle mine nærmeste hvor mye jeg veier, ikke mannen min engang, ikke venninner, ikke familie - og jeg bærer vekten utrolig godt, visstnok (jeg føler meg klumpete, men folk synes jeg er fin). Nå har jeg fortalt at jeg ønsker å gå mye ned i vekt og at jeg skal nå målet mitt. Det fine er at jeg får 'dekket behovet' med å fortelle hvor ille det faktisk er her på Forumet og selv om det føles ille, så har jeg ingen skamfølelse, opplever gode tilbakemeldinger fordi jeg skal gjøre en god og sunn endring. Håper å kunne bidra med noe fint og oppmuntrende hvis noen føler det går litt dårlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver.

Jeg veier nå nesten like mye som mannen min, som er 20 cm høyere enn meg... Jeg klarer IKKE å fortelle det til han. Han har heldigvis stor forståelse og er flink til å støtte. Han kjøper ikke godteri og spiser det samme som meg for å ikke friste meg for mye. Det hjelper meg mye!

 

Har fortalt til ei venninne hvor mye jeg veier, og det er hun som er instruktør på SATS. Hun var selv overvektig for noen år tilbake, og gikk ned 20 kg og snudde livsstilen sin helt, så hun vet hvordan det er og er flink til å motivere meg. Veldig godt å ha henne med "på laget" :)

 

Ellers kommer ingen andre enn dere her inne til å få vite vekten min. Herregud, jeg veier nesten 100 kg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

En skrekkelig erkjennelse for deg (og for meg) - nesten 100kg, men samtidig er det på vei ned - neste er 95 (for deg - og for meg) og så kryper det sakte men sikkert nedover i takt med økende selvfølelse. Og akkurat det gleder meg meg til. Å føle meg bedre - og bedre. Han en nydelig dag frk Sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Litt kjedelig, men veldig mettende frokost, havregryn og melk m litt frukt - det holder lenge.

Så står helgen for tur, skal handle masse grønt og lage god mat i helga, prøve noen oppskrifter i kursboka. Helgen er en liten utfordring fordi jeg ikke får trent skikkelig, men skal ta ungene på tur og får lurt meg til litt styrketrening når vi leker...

Føler meg litt sulten på kveldene. Veiing på mandag, det blir bra. Ønsker alle en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Huff - kom over en skål med non-stop! Hadde tenkt å bare ta to - la de smelte i munnen, men så ble det tre skikkelige håndfuller. Ingen skandale, men utrolig irriterende at jeg ikke holdt meg til det jeg tenkte, hadde vært best å ikke ta noe. Ikke var det noe godt heller, koste meg ikke med det. Litt skuffet over meg selv, ja. Det er vel det som også har vært problemet mitt, har også observert at jeg holder på å spise rester av maten til barna (type halvt ostesmørbrød som ligger igjen på tallerkenen) - det er jeg obs på - det gjør jeg ikke mer. Fint å finne ut at det er flere 'feller' som man egentlig ikke er helt obs på.

 

Ble også lite trening i går - bare en liten sykkeltur - så nå blir det eldstemann på sykkel og yngstemann i vogn - og ut på tur, får til noen km da - så får vi prøve med en ny runde på ettermiddagen og danse litt med ungene - blir skikkelig sterk i overkroppen av å bære ungene og danse med dem (mens jeg bærer) - føler meg i grunnen ganske sterk - de synes det er så morsomt og det synes jeg også. Veier meg på mandag. Ha en fin helg! Hold dere unna godteskåler! (Eller begrens dere mer enn jeg greide)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke klart å bare ta to non-stop jeg heller, om skåla sto der... Heldigvis er poden så liten at hans godteri er rosiner og cheerios, så her har vi ikke annet snop i huset om dagen.

MEN idag og imorgen er det familieselskap og kaker, så da får min selvkontroll prøvd seg :D

 

Lykke til til oss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Men lørdagen var det mange timer utendørs - men ikke de store avstandene som ble tilbakelagt - og i dag bledet en god tur med den yngste i vogn og den eldste på sykkel, middagsgjester - sunn kylling, salat, bønnner og fruktsalat til dessert - ungene er jo glad i det. Har egentlig spist ganske bra, men ikke veid maten - ingen utskeielser (utenom non-stop-fadesen på fredag). Veier meg imorgen, og skal sykle uansett vær, kjenner at det ikke ble 'nok' trening i helgen - vært alene med barna og selv om det er masse timer utendørs og leking på lekeplass og jobbing i hage så er det ikke noe jeg får pulsen skikkelig opp på. Fint med ukedager og rutiner igjen.

Ha en nydelig uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennede med veiing imorgen!

Tenker det går kjempefint! En liten non-stop-utskeielse må man regne med iblant, vel :)

Her ble det en cafetur i kveld med ei venninne som hadde bursdag og da gikk jeg på meg både en porsjon pommes frittes med chili-aioli og en cider... Kaloribomber begge deler, men men. Noe ganger blir det litt ekstra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Ja, slike unntak skal man bare kose seg med - og det er ikke noe problem sålenge det er av og til (ganske sjelden) - jeg tenker jeg må prøve å sove litt mer, man blir mindre sulten av å sove nok, og for meg stemmer det. Ofte mer 'stressespising' når jeg har underskudd på søvn - som er ganske ofte... Så isteden for å nyte kveldenes ro er det bare å sove tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Ned 1.3, det er fint, men enda bedre at jeg greide å la bilen stå og ikle meg trange turklær og sykle til jobb i skikkelig regn! Håper snat turbuksen - som var løs og ledig, blir behagelig å sykle i - trenger noe regntett og ikke tale om at jeg kjøper noe nytt i str elefant - ha en super uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Wow, du er kommet godt i gang Gullmedaljekandidaten! Gjør kloke valg hele tiden, du og frkSol! :)

Her ble det 0,5 ned, fin uke, men helga ble mange, små utskeielser, og endte opp på 53 frimerker :blink::unsure: Fikk ei fin trimøkt på fredag, men slapp og litt lat både lørdag og søndag. Ja, ja kjenner jeg skjerper meg litt, når det har gått dårlig i helga.

tok midjemål, hadde ikke målt tidligere, og ble helt sjokkert, trodde ikke det var så ille. Nesten mer flaut enn vekta, 112 cm, tror aldri jeg kan se 80 tallet der nei, fornøyd med 90 kanskje. Mye slapp hud, og 3 svangerskap har nok og satt sine spor. Målte midt over navlen.

Ha ei god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei - det er råbra med 0.5 med når du i tillegg har hatt flere utskeielser i helga, mange! (Jeg gjør ikke kloke valg hele tiden, altså....) Håper du nøt dem - her er det masse ekstra hud på magen etter 2 svangerskap tett og siste etter jeg var 40. Men du kommer helt klart ned i det målet du har satt deg - 90 først, deretter mer. Helt flatt skal det ikke være etter svangerskap - 3 stk er jo helt fantastisk, tenk hva kroppen din har utrettet, "littslankere". Stå på denne uken og kanskje neste helg blir mindre utskeielser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei, takk for oppmuntrende svar :) Frimerkene var ikke bare fra helga da, litt fordelt ut over hele uka, men lå vel godt an før lørdagen ja. Neste helg er de 2 eldste borte, er hos faren annenhver helg, og da blir det mindre fristelser og bedre kontroll. Men for å klare å holde dette, så må jeg ha noen utskeielser her og der. Tror jeg hadde gitt opp for lengst ellers.

Fikk jo 11 trimpoeng forrige uke og, så det er bra.

Har vært på vanngym nå, og da får jeg så god energi etterpå. Det er bare lystbetont trening, veldig artig, men effektivt, spinningen er jo mye mer slit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det går nedover er det jo bra!

Flott med 1,3 Gullet! :D

 

Nå fortsetter vi bare, og så er vi plutselig ved målet vårt :)

 

Her har samboeren bursdag idag og ønsket seg taco... jeg får spise mest salat :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei - det ble 13.6 trimpoeng forrige uke, og det er bra etter en lang og passiv vinter for min del. Syklingen er løsningen for meg, men jeg må faktisk få til trening med høyere puls - eller kanskje jeg skal være fornøyd en liten stund med at jeg 'trener' hver dag?

 

I tillegg sov jeg godt inatt - og lenge - så dette blir en fin dag. Vannflaske stående på kontoret - og cola zero i kjøleskapet her på jobb. Pluss egg og knekkebrød og grønnsaker. Er nok avhengig av lettbrus (pepsi max, cola light, tab x-tra) de går ned alle sammen - på 'dårlige' dager kan jeg drikke nesten 1.5l og når jeg tenker etter så kjenner jeg da at jeg blir mer sulten - så det prøver jeg å kutte ned på. Nå holder jeg meg til ca halv liter om dagen, det er lett når jeg drikker masse vann og te, og i tillegg er det DYRT i det lange løp med all denne brusen. I tillegg - merkelig nok - spiser jeg for lite frukt. Grønnsaker blir det masse av, men frukt - litt lite. Jeg må ta noen steg av gangen. I kveld blir det fisk - har fryseren full.

 

Litt slankere 36: Beklager at jeg trodde du tok alle merkene i helgen - jeg ble litt imponert over at du har vært så flink til å registrere det- og at du gikk ned i vekt den uka - kjempeimponerende! Hva er planen for denne uka?

Frk Sol: Hvordan går det med deg? Dine planer for uka? Du har rett - vi når målet vårt - det gjør vi. Kanskje i løpet av 2013? Det krever isåfall beinhard jobbing og masse trening! Sommeren er god sånn sett. Frukt og bær overlat og lett å være ute.

 

Jeg gleder meg - aldri vært så målbevisst på dette feltet før - er sjokkartet å se seg selv utenfra - med vekten som ikke lyver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei - det ble 13.6 trimpoeng forrige uke, og det er bra etter en lang og passiv vinter for min del. Syklingen er løsningen for meg, men jeg må faktisk få til trening med høyere puls - eller kanskje jeg skal være fornøyd en liten stund med at jeg 'trener' hver dag?

 

I tillegg sov jeg godt inatt - og lenge - så dette blir en fin dag. Vannflaske stående på kontoret - og cola zero i kjøleskapet her på jobb. Pluss egg og knekkebrød og grønnsaker. Er nok avhengig av lettbrus (pepsi max, cola light, tab x-tra) de går ned alle sammen - på 'dårlige' dager kan jeg drikke nesten 1.5l og når jeg tenker etter så kjenner jeg da at jeg blir mer sulten - så det prøver jeg å kutte ned på. Nå holder jeg meg til ca halv liter om dagen, det er lett når jeg drikker masse vann og te, og i tillegg er det DYRT i det lange løp med all denne brusen. I tillegg - merkelig nok - spiser jeg for lite frukt. Grønnsaker blir det masse av, men frukt - litt lite. Jeg må ta noen steg av gangen. I kveld blir det fisk - har fryseren full.

 

Litt slankere 36: Beklager at jeg trodde du tok alle merkene i helgen - jeg ble litt imponert over at du har vært så flink til å registrere det- og at du gikk ned i vekt den uka - kjempeimponerende! Hva er planen for denne uka?

Frk Sol: Hvordan går det med deg? Dine planer for uka? Du har rett - vi når målet vårt - det gjør vi. Kanskje i løpet av 2013? Det krever isåfall beinhard jobbing og masse trening! Sommeren er god sånn sett. Frukt og bær overalt og lett å være ute.

 

Jeg gleder meg - aldri vært så målbevisst på dette feltet før - er sjokkartet å se seg selv utenfra - med vekten som ikke lyver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra med treningspoeng :)

Her har jeg tatt frem sykkelen idag, hentet poden i barnehagen med sykkelvogna og vi syklet tilsammen 7,5 km og lekte på 3 forskjellige lekeplasser. Var ute 2 timer og ble gode og slitne begge to!

 

Resten av uka går som vanlig, egentlig, men fra lørdag til søndag skal jeg på venninnetur til Farris spa! DET blir herlig det, men må passe på matinntaket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Da svarte jeg på 'din tråd' FrkSol- jeg synes du er flink! Du er mye fysisk aktiv og spiser bra og VET når du ikke gjør det. Selv har jeg syklet til og fra jobb, hentet barn. Og to gode gåturer - en med vogn og en uten vogn som ble avsluttet på butikken; kylling/kalkun, bønner og linser og grønnsaker og frukt. Brukte kvelden til å strikke og spise jordbær og laget en solid porsjon knekkebrød som jeg tørket på 70 grader og litt åpen ovn utover natten (ovn med timer). Da holder de seg tørre og sprø. Så nå har jeg fylt opp lageret på jobb igjen. Jeg føler meg ganske bra, mer opplagt, og håper på en supergod helg -der jeg får en lang tur hver av dagene, får spist regelmessig og lite og sunt - og et skikkelig innhogg på vekten på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei - hatt en utrolig sporty følelse idag tidlig - lurte veldig på om jeg skulle ta bilen til jobb - så fritstende - vanvittig med regn, men ikledde meg den trange turbuksa, goretex-jakken og regntette votter - tursko - hjelmen og syklet i et utrolig regn - kom frem og hadde med skifteklær og føler meg bare så bra. Litt lykkelig over at jeg syklet, rett og slett. Øppfordrer dere som har regn til å oppsøke ubehaget - for det blir nydelig etterpå.

Ha en fin dag - snart helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei, hørtes herlig ut! God den følelsen! Litt sånn småruskete vær her og, men det er jo godt når en først kommer seg ut! Ble motivert av deg nå, så må ut å trille snart!

Er litt mye som skjer denne uka, så vært mindre tid til å trene. Men fikk til ei god økt på mandag med vanngym, tirsdag med spinning og så blir det spinning fredag. Ikke tur i går, men blir i dag.

Ellers holder jeg meg på det jevne i forhold til kostholdet, spiser godt og sunt, følger vanlige kostholdet til familien. Men tenker over hva som er oppå brødskiva og middagsfatet. Måler og veier det meste, som jeg har gjort hele tiden. Er jeg i tvil om mengde, runder jeg heller oppover enn nedover.

God uke videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...