Gå til innhold

Trenger noen som trenger positivt gruppepress


Gjest Gullmedaljekandidaten
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Gullmedaljekandidaten

Et lite hjertesukk!

Jeg har de siste dagene med mye kveldsjobbing hjemme drukket masse lettbrus (cola ligth) og blir utrolig mye mer sulten da. Hadde tenkt at jeg ikke skulle drikke mer enn 0.5l pr dag, men bøttet innpå 1.5l på en kveld... Prøvd å drikke te, saft, isvann, men det virker ikke på samme måten. Det er ikke kcalorier - men genererer kalorier fordi jeg føler meg mer sulten. Det er stressende. Jeg vil ikke spise om kveldene.

Noen tips! - har til og med åpen butikk hver eneste dag ikke langt unna.... Men jeg kjøper ikke godteri eller tomme kcalorier! Og jeg har hatt kontroll på inntaket. Har liggende litt Lakerol og bær og grønnsaker om jeg trenger noe søtt. Men jeg har de siste dagene nesten følt at jeg har manglet litt kontroll og hatt dårlig konsentrasjon - bare om kveldene, og det er litt utrivelig.

Blir glad for gode råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FrkSol

Ja, er omtrent sommer (iallefall etter norsk målestokk) i Krakow nå, så jeg finner frem lette topper og et par sommerkjoler og krysser fingrene for at de kan brukes :) Er jobbtur, så lite fritid annet enn en ettermiddag, men men. Får stort sett opplevd mye på de turene uansett.

Tror ikke jeg skal shoppe stort, da jeg skal på kjærestetur til NYC om bare 14 dager og heller sparer pengene til da.

 

Ble voldsomt med reising nå i mai, ja, så gleder meg egentlig litt til det er over og vi finner roen igjen hjemme :)

 

Hjelper godt med frukt og bær på søtsuget her og ja, så gjelder det bare å ha det tilgjengelig til enhver tid da :D spent på veiing imorgen tidlig! Drar lørdag til Krakow, så får, som du sier, sjansen til å ta litt igjen når vi kommer tilbake før neste veiing :)

 

Her skal vi avgårde i badebassenget snart, bare vente til samboeren er ferdig på jobb. Det blir deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Jeg ønsker å være positiv - men jeg er så lei av bukser og (særlig) tights som slites på innsiden av låret! Jeg nekter å kjøpe noe nytt på en god stund. I dag tok jeg på en kjole som er litt stram, men med utrolig fin V-hals - føler meg ganske fin på en 'røff' måte. Ingen vil tro at jeg veier litt under 98 kg - jevnt fordel og ganske smal midje og ansiktet er det samme - ikke har jeg tenkt å si det til noen (andre enn dere) heller. Gleder meg til å veie meg på mandag fordi denne helgen skal jeg spise bra og være aktiv - er en vennemiddag i helgen, men jeg har tenkt å spise et mellommåltid før jeg skal dit så jeg ikke er sulten og spise saaaakte og masse grønnsaker. Ønsker alle en god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom måltid er lurt før middagen, det har jeg også gjort noen ganger. Spis sakte og nyt maten, bit for bit, og drikk mye vann til? Er ikke like enkelt å holde seg i skinnet når man blir invitert, men føles godt etterpå ;)

 

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FrkSol

Mye aktivitet og en koselig vennemiddag, da blir det en flott helg!

 

Gleder meg til jeg kommer tilbake til landet og kan se hvordan det har gått :)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

2 middagsbesøk 2 dager på rad - den første forsynte jeg meg en gang med masse grønnsaker, lite kjøtt og 2 små mandelpoteter... Knapt saus - masse farris og mye prat med naboene ved bordet. Liten skje med karamellpudding og bær - ikke saus eller noe annet - og kaffe og mye prating. Droppet kake. Gikk helt bra! Og jeg var ikke veldig skrubbsulten da jeg kom til middagen. I dag gikk det ikke like bra - glemte å ta med meg mellommåltid på tur og kom på middagsbesøket temmelig sulten - forsynte med meg masse grønnsaker og noe kjøtt (magert) og en skje med ris. Spiste sakte og drakk masse vann, men ble ikke mett - mer grønnsaker og mer kjøtt og litt saus - følte meg fortsatt ikke mett, men forsynte meg ikke flere ganger - spiste bær til dessert - ikke is. Så begynte jeg å føle meg mett, tok en håndfull chips og stoppet etter det (fint!). Og gikk hjem etter en time. Ikke sjokolade, ikke kake.

Ville nok spist mindre om jeg ikke hadde vært så sulten da jeg kom. Altså: skal alltid ha med meg noen frukter/knekkebrød/liten matpakke... når jeg er på farten i tiemsvis. Har akkurat kommet hjem etter en liten kveldstur der jeg handlet bær - som jeg har spist til 'kveldsmat'. Bedre enn den beste sjokolade - dyrt, men verdt hver krone! Håper ikke vekten påvirkes av disse to litt kraftige middagene!

Har søndagen til å få gått en lengre tur og spise mindre.

Tilslutt - det er utrolig hyggelig med sånne middager - og enda hyggeligere når jeg koser meg og prater og spiser nydelig mat i moderate mengder - små mengder og føler meg vel etterpå. Glad av det sosiale og de nydelige smakene - folk viser ofte oppmerksomhet gjennom mat - og det er så fint å nyte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei, da er det mandag og veiedag igjen.

Ned 0,6, litt mindre enn de foregående ukene, men er vel ikke lov å klage på det.

Har blitt litt mindre trim, 6 trimpoeng. 1 økt med vanngym og 1 med spinning og ellers små rusleturer. Trente og litt styrke på matta heime med lillemann som vekt, artig for oss begge.

Merker at jeg er blitt smalere, og mye mer morsomt å se på klær igjen. gått inn mye over rumpe, overkropp, hofter og lår, mens magen føler jeg er som den var for 1 mnd. siden. Tror nok fasongen min har forandret seg en del etter siste graviditet også. Og amminga vet jeg tar mye fra hofter og lår, som det har gjort hos meg.

Ja, ja, får fortsette med litt styrketrening og sit ups i hvertfall, skal på vanngym nå, det blir herlig!

Flott at du har kost deg i helgen, viktig at det er litt forskjell på hverdag og helg og, Må kose seg litt en gang i blant, ikke farlig når det er så moderate mengder. Kan ikke være kraftig middag det der, hørtes ikke ut som noe store måltider.

Ha ei fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei - bra resultat 'Littslankere'- særlig med tanke på at du har trent mindre. Så fint du ser og føler på deg at du er blitt smalere. Jeg gikk ned 0.9 og er fornøyd - ser jeg går rolig mot målet mitt langt der fremme, 25kg igjen..... Passer en tøff kjole som jeg ikke fikk igjen for 2 mnd siden.

 

Jeg tåler også bedre å være litt sulten på kveldene nå - fikk meg en god treningstur i går kveld - til min store overaskelse - en venninne ba meg bli med på joggetur og vi gikk og jogget (litt) og pratet - hadde tenkt å ikke jogge før jeg er en god del lettere pga bekkenproblem, men litt småjogging på sti og rask gange gikk hvertfall fint. En utrolig fin ting å gjøre når jeg hadde tenkt å flate helt ut - til og med litt lett solbrent i ansiktet (fin og rød) etter en hel lang fin dag ute i sola. Godt å sovne etter en dag ute, sunn mat, trening og ikke spise etterpå. Håper jeg greier å få masse masse fysisk aktivitet denne uka. Hadde ca 13 treningspoeng uka som var - sykt barn en dag, fridag en dag og helg - det ble ganske bra - men ingen skikkelig kondis-trening. Ha en super uke, dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Så herlig å få jogga litt! Skal etterhvert jeg og, tror det går greit når jeg blir skikkelig varm. Fikk gått 1 time rask gange med vogn i dag i tillegg til vanngymen.

Slankekrigen er i gang igjen under Motiver meg! Jeg meldte meg på, håper flere fra blir med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei littslankere -

Hvordan fungerer slankekrigen?

Det har vært så nydelige dager i det siste - jeg blir i så godt humør - våren-sommeren er en lettere tid å gå ned i vekt - det er så fint å være ute - bevege seg. Har gått ned 5 kg nå - og skal holde ut uken som kommer - er både vårseminar med jobben med middag, bursdag for min søster og konfirmasjon for niese. Ønsker 1kg ytterlige innhogg i det som skal bort - håper på godt resultat på mandagsveiing. Da må jeg ha full fokus.

 

Det er ikke til å komme unna at jeg må bake noen kaker, men jeg skal bare smake ørelitegrann eller ikke noe av det søte. Mitt problem er å bare spise litt søtt (har greid det ganske så bra de siste ukene, men da har jeg bestemt meg på forhånd for hvor mye jeg skal spise) - istedenfor masse - skal legge masse bær rundt kakene og spise mest av det...

Har bakt ny porsjon med knekkebrød - lager min egen oppskrift basert på GR - har mer kli, hiver i gresskarkjerner og litt knuste valnøtter i tillegg - det er skikkelig godt - kaller det bare fuglemat - men fungerer supergodt til mellommåltid, til frokost og kvelds!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er Gullmedalekandidaten! Koselig å lese det du skriver om å nyte en god middag, men ikke spise seg stappmett. Typisk at man vanligvis hiver innpå så man blir slapp og daff etterpå, hva er gleden med det?

 

Godt gjort at du har kommet i gang med litt jogging, det er ganske deilig egentlig. Veksler også mellom å løpe og gå fort, det synes jeg fungerer flott. Må i enda bedre form for å jogge over lang tid, men jeg er såvidt begynt, eller hva? :P Synes vi skal være stolt som tar tak i problemene våre, klapp på skuldrene er på sin plass! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Ja v05 - synes vi skal være litt fornøyde med oss selv - det er nydelig å være i gang.

Vi er litt flinke og det som er så fint er den positive fokusering som alle har - støtter hverandre når det trengs og gleder seg over andres fremgang - det er faktisk veldig inspirerende å se at andre har fått så gode resultater - selv om de ikke er helt i mål enda - så er det fint å lese om at de er kommet så mye lengre enn meg - at det er sannsylig at jeg også greier det - med kontinuerlig fokus og ukentlig veiing.

Ha en superfin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei, Slankekrigen er registrering en gang i uka, så blir prosentvis vekttap regnet ut, for hver uke, og for hele slankekrigen. Monken har tatt på seg registrering i denne omgangen. Synes det er motiverende, mange som er kjempeflinke der. Går vel over en 10 ukers periode ca, så blir en vinner kåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Frk Sol, meld deg på - det har jeg gjort - når prosent av vekt utregnes ligger jeg 'dårlig' an, men lettere å redusere vekten når det er mye å ta av....?

Jeg liker allerbest å måle meg mot meg selv, men ytre motivasjon er også superviktig - at noen faktisk følger med! Han en fin kveld - håper det er noen fine folk på kurset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hvis det er noen der som leser - gullmedaljekandidaten rykker tilbake til start - eller nesten - etter en skrekkelig uke med bursdagkakebaking og smaking av rester (kollaps nr 1), bursdagsfest med sunn mat, men altfor mye og(kollaps 2), kakebaking til konfirmasjon (kollaps 3-smakte på både kakedeig og fyll - hadde glemt å spise før jeg begynte å bake) og selve konfirmasjonen i dag (ikke kollaps, spiste koldtbord med fokus på salat, kylling, sunne magre ting og smakte ikke på annet enn et lite kakestykke som jeg hadde bestemt meg for på forhånd). Gruer meg til å gå på vekten mandag. Et mirakel om jeg ikke har gått opp. Imorgen og i kveld er det tiltake til det rutinemessige jeg har vært så flink med.... Og en lang tur.

Skrekkelig - skal ikke la meg be om å bake kaker til andres anledninger - på en god stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Hvis det er noen der som leser - gullmedaljekandidaten rykker tilbake til start - eller nesten - etter en skrekkelig uke med bursdagkakebaking og smaking av rester (kollaps nr 1), bursdagsfest med sunn mat, men altfor mye og(kollaps 2), kakebaking til konfirmasjon (kollaps 3-smakte på både kakedeig og fyll - hadde glemt å spise før jeg begynte å bake) og selve konfirmasjonen i dag (ikke kollaps, spiste koldtbord med fokus på salat, kylling, sunne magre ting og smakte ikke på annet enn et lite kakestykke som jeg hadde bestemt meg for på forhånd). Gruer meg til å gå på vekten mandag. Et mirakel om jeg ikke har gått opp. Imorgen og i kveld er det tiltake til det rutinemessige jeg har vært så flink med.... Og en lang tur.

Skrekkelig - skal ikke la meg be om å bake kaker til andres anledninger - på en god stund.

Skjønner godt at det er vanskelig å holde seg på den smale sti når man utsettes for så mange fristelser. Det er ikke sikkert det slår så negativt ut som du tror, men uansett resultat så er det bare å legge det bak seg, ikke tenke for mye på det og jobbe videre. Vi har spist det vi har spist, og det kan vi ikke gjøre noe med, men vi kan gjøre noe med det vi skal spise i framtiden. Etter mange liknende opplevelser har jeg lært at man ikke kan bruke for mye energi på det som har vært, men fokusere på det som kommer. Ta med deg erfaringen, planlegg bedre neste gang du skal bake så skjer det ikke igjen. Dette går bra skal du se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei Metchen, det ble 100g ned, kunne vært langt verre! Ble kanskje reddet av at jeg har vært aktiv. Nå er det full fokus på sunn mat de kommende uker, se fremover. Jeg har et delmål og det skal jeg prøve å nå innen kurset mitt er over om 2 uker. Dvs 2.5 kg ned på den tiden. Det er mulig om jeg får trent mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeinert

Alt som er MINUS er kjempe bra når en vet med seg selv at ting ikke har blitt gjort 100% slik som en egentlig skulle ønske det!!

:rolleyes:

Så klapp på skuldra til deg selv, minus 100 g borte, og ny uke & nye muligheter :D

En fin uke til deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei Gullmedaljekandidaten!

Bra med 100 gram ned, etter ei tøff uke med mange fristelser.

Har hatt konfirmant selv uka som gikk, Ble ei hektisk uke med forberedelse tror jeg var flink i uka, og det reddet meg denne gangen, 500 gram ned. For det har vært mye smaking i forkant av selskapet, vi ordnet koldtbord selv og bakte gode kaker, og laget desserter også. både lørdag og søndag var utrolig hektisk, og det ble lite fokus på matmengde, men ble ikke stappmett.

Verre var imidlertid gårdagen med etterselskap og spising av mye rester. Kaloribomber som waldorfsalat, potetsalat, smørbrødkake + flere kakestykker går ikke ustraffet hen. Og litt ekstra snavling etter at gjestene hadde gått Vekta viste 900 gram opp siden i går morges. :blink:

Får ha full skjerpings resten av denne uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei litt slankere -

 

Det er helt utrolig å gå opp 900g på et døgn, men det er ikke rent fett, det er sikkert. Når man spise masse 'tomme' og 'raske' karbohydrater bindes mer vann i kroppen. Så når man fraviker grove karbohydrater og hiver innpå med sukker, kaker, boller og lyst brød mm så binder kroppen opp vann: 1g karbohydrat binder 3g med vann. Det er skikkelig ubehagelig å gå på vekten etter en sånn runde (var det for meg også), men det blir bedre sålenge man greier å skjerpe seg med en gang etterpå. Karbohydrater trenger vi og er jo bra, når det er av den sunne 'sakte' sorten og i mer normale mengder.

Jeg er helt bevisst på å bruke bønner, linser, grov ris, fullkornspasta, knekkebrød (hjemmelagd).

 

Har man spist mye sukker og lyst brød/boller får man sukkersuget tilbake, i gårkveld spiste jeg 3 polarbrød (minste sorten) med et slags sukkersug (det er sukker i dem selv om de er grove) - istedenfor å ta knekkebrød eller gulrøtter. Det henger litt i etter helgens og forrige ukes inntak av kaker og denslags, tror nå jeg. I dag baker jeg ny runde med knekkebrød - har i mer frø enn i oppskriften - FUGLEMAT TIL FOLKET!

Ha en nydelig uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Nydelige dager venter. Sykkelen skal stå og vi skal på fjelltur og hyttetur, rømmer byen og den altfor trange bunaden - den passer til neste år!!

Da blir det masse fysisk aktivitet, turer og litt god mat. Håper det gir godt utslag i negativ retning på vekten på mandag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hyttetur fra 17.-18.mai. Vi deler en hytte hytte på fjellet med 2 vennepar - en skikkelig gammel hytte uten strøm og 4 km å gå på fjellvei. Nydelig og sunn mat, ikke snop (litt til barna, bare) og is, noe nøtter og masse fysisk aktivitet. Vann. Utrolig fint, god følelse å bruke kroppen - fått litt farge i ansiktet også. Men jeg må si at det er ganske hemmende å ikke føle meg vel i shorts og singlet, selv blant mine egne. Liker best turbukser som dekker mer og hjemmestrikket turgenser, dvs høsten! Det skal det blir en slutt på. Men føler meg mer vel med en gylden kropp som veier for mye enn en skummetmelkfarget bleik kropp som veier for mye. Nå gjelder det å holde på aktivitetsnivået - jeg håper jeg greier å stå på videre, føler meg veldig vel når jeg er på fjellet. Det får vi ikke til så ofte, dessverre.

ønsker dere alle en nydelig uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Veldig fornøyd! Det har vært en fin uke, mest av alt fordi jeg har vært mer aktiv enn vanlig og jeg har 19.7 trimpoeng - da tar jeg ikke med leking og løping med og løfting på barna, heller ikke hagearbeid. Veide meg i dag før jeg reiste bort - 1 kg ned og jeg er fornøyd. Har spist ganske bra også. Men jeg har planlagt utrolig godt og det gir resultater. Den kommende uken er det superhektisk på jobb, da pleier jeg å spise lite og så blir det altfor mye til middag og utrover kvelden, men jeg skal spise regemessig. Meldt mye regn - skal prøve å sykle til jobb uansett vær! Ønsker dere alle en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...