Koalamamma Skrevet Oktober 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2013 Hold fokus, du kan ikke være til hjelp for andre om du ikke hjelper deg selv. En kilo i uken er ikke normalen for kvinner tror jeg, har aldri vært i nærheten av det selv. Maks 700g i gj.snitt men mer normalt med 4-500g i uken over tid. Er kun på pulverkur (600kcal/dag) at det har gått så radig nedover for min del. Hvorfor ber du ikke om hjelp tilbake? Be andre passe barna, hente dem, hjelpe med oppussingen osv. Det synes de sikkert bare er hyggelig. Da blir det mye lettere å spørre selv senere når man vet man får gjort gjengjeld. Stress er som gift for kroppen din og hindrer vektnedgang (Kortisolpåvirkning, men det vet du alt ) Kan godt ha en pulvershake på lur til morgenen hvis du har dårlig tid, Allevo har noen du blander med melk som gir ca.200kcal. Smaker ok, metter og gir næringsstoffer i en fei. Det er bedre enn å droppe frokosten. Ellers er du på god vei, gled deg over alt du har oppnådd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gullmedaljekandidaten Skrevet Oktober 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2013 Koala. du har helt rett. Gode naboer henter barna i dag - det gir ro - jeg er invitert på middag med mye grønnsaker der i ettermiddag med forhåpentligvis veldig fornøyde barn som er venner med naboenes barn. Fått hjelp i helgen til barnepass noen timer mens jeg skal male. Og noen andre stiller opp og kjører søppel og bærer. Folk blir glad for å kunne hjelpe. Problemet er at jeg ikke er så flink til å spørre, jeg endrer på det nå og ser litt lettere på at jeg skal få unna ting som er startet på. Godt tips til hurtigfrokost. Ha en nydelig dag og gratulerer med cm-reduksjon! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koalamamma Skrevet Oktober 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2013 Huff ser jeg har nevnt A. før, høres jo ut som jeg har aksjer der... Men det er ikke tilfelle altså, bare vært fornøyd selv ;)/> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koalamamma Skrevet Oktober 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2013 Koala. du har helt rett. Gode naboer henter barna i dag - det gir ro - jeg er invitert på middag med mye grønnsaker der i ettermiddag med forhåpentligvis veldig fornøyde barn som er venner med naboenes barn. Fått hjelp i helgen til barnepass noen timer mens jeg skal male. Og noen andre stiller opp og kjører søppel og bærer. Folk blir glad for å kunne hjelpe. Problemet er at jeg ikke er så flink til å spørre, jeg endrer på det nå og ser litt lettere på at jeg skal få unna ting som er startet på. Godt tips til hurtigfrokost. Ha en nydelig dag og gratulerer med cm-reduksjon! Høres bra ut, du blir flinkere etterhvert som du får øvelse i å spørre :P/> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gullmedaljekandidaten Skrevet Oktober 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2013 En perfekt dag på jobb, god lunsj og snart skal jeg sykle hjem. Jeg har akseptert at jeg ikke greier alt - det krever (for meg) et overskudd å gå ned i vekt. Nå har jeg litt mye og er fornøyd med å holde vekten og det er ikke vanskelig når jeg egentlig prøver å gå ned i vekt. Noe jeg ikke helt får til, men vekten er stabil. vært over noe tid. Synes likevel jeg lever sunt og har det ganske bra. Må bare akseptere at dette tar tid. Føler ofte at jeg mislykkes i dette prosjektet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koalamamma Skrevet Oktober 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2013 Den følelsen kjenner jeg meg igjen i! Men tenk hvor mye du har oppnådd til nå Og tenk hvor lang tid det tok å gå opp kiloene, kanskje flere år, ikke så rart at det tar litt tid å gå ned igjen. Kroppen din trenger også den tiden du nå er stabil for å venne seg til den nye tilstanden. Husk at godt begynt er halvt fullført så du har absolutt ikke mislyktes ;)/> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gullmedaljekandidaten Skrevet Oktober 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2013 Snart helg, kaldt ute, snart på tide med vinterdekk på sykkelen? Usikker på om jeg greier å fortsette med sykling, skal prøve (i dag tok jeg bil - fordi jeg ikke hadde planlagt påkledning av ungene på vei til barnehagen i sykkelvgn i minus 2 grader..... Sykling er jo gratistrening når jeg likevel skal på jobb, koster ikke noe, hverken tid eller penger (jeg sparer tid på vei hjem, sykler forbi køa). Starter GR kurs aktiv til uken og ser frem til ytre kontroll, styrketrening og håper det er noen sprudlende folk på kurset så det blir litt morsomt, jeg er ikke en typisk gruppe-person, men kanskje det er dette som skal til for en som meg som har stoppet opp de siste mnd. Ønsker alle en god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koalamamma Skrevet Oktober 25, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2013 Håper kurset står til forventningen! Bare lurte på, hvor lang tid tar det å gå med vogn til barnehagen? Er det en mulighet? Jeg sykler også til/fra barnehagen nå (riktignok bare med et barn men har hatt to i vognen før ) og har tenkt at nå det blir glatt og snø etterhvert skal jeg gå litt tidligere og gå istedetfor sykle. Har sykkelvogn med trillehåndtak og hjulene er store så tror ikke 10-15cm snø gjør noe. Men jeg bruker bare 20min når jeg sykler (hjemme-barnehage-jobb og samme i returen) og 40min når jeg går så trenger ikke starte så veldig mye tidligere. Er det en mulighet for deg tror du? Er det full snøstorm eller jeg er litt småsjuk er det anderledes, da kjører jeg Men er så utrolig deilig å få den "gratistrimmen" og fin start på dagen synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gullmedaljekandidaten Skrevet Oktober 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2013 Hei - ja det er helt klart en mulighet. Gå til barnehagen en vei tar ca 20-25 min med barna i dobbel sykkelvogn, men størstemann er såpass stor at han vil gå selv (allerhelst sykle, men helt uaktuelt med is og snø) - da bruker vi fort en halvtime + å levere i to avdelinger. Men alt går bare det blir godt nok planlagt. Legge frem klær om kvelden, lage matpakker, ha en koselig morgen og starte 15 min før. Det blir ikke stress. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koalamamma Skrevet Oktober 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2013 Jeg gikk i dag rett og slett fordi det var så deilig solskinn Men tulla mi vil også gjerne gå selv og jeg sa "da bruker vi litt for lang tid når Mamma skal på jobben men du kan gå selv når vi skal hjem igjen" og den kjøpte hun :)/> Jeg brukte 19min opp til barnehagen, leverte og brukte 17min ned til jobb igjen (bor 5min fra kontoret nå :D/> ) og forbrukte 255kcal. Total tidsbruk ca. 40min. Så blir det samme runden i ettermiddag :P/> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest nyaco Skrevet November 1, 2013 Rapporter Share Skrevet November 1, 2013 Hei Gullmedaljekandidaten! Artig navn, er det en grunn bak navnevalget? Utrolig kjekt å få kommentar av deg på tråden min, er så kjekt med nye fjes, fleire som engasjerer seg, og gøy å ha fleire å snakke (skrive) med No er det helg! Elsker helg (selv om eg er i mammaperm og koser meg heime med barna uansett ). Ka spiser du som helgekos og korleis trimmer du i helgene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koalamamma Skrevet November 6, 2013 Rapporter Share Skrevet November 6, 2013 Hvordan går det på Aktiv-kurset? Spennende å høre om for denne typen kurs har jeg aldri prøvd selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gullmedaljekandidaten Skrevet November 7, 2013 Rapporter Share Skrevet November 7, 2013 Hei, det er et stress å komme seg dit og slitsomt med 'runden' den første halvtimen, men treningen er flott. Kjempefine damer, god 'trener'/kursleder. Det ytre presset med veiing er bra. Jeg var hos frisør i går for første gang på ca 6 mnd (har langt hår) og hun sa - du har tatt av! Hvor masse? Måtte si at jeg tok av en god del på vår/forsommer, men at det har stoppet helt opp de siste 3 mnd, men når kryper det langsomt nedover. Med fokus og klare tanker om hva jeg skal spise så ser det ut til å ca 0.5kg er det jeg greier. Om sommeren fikk jeg mye mer trening og lange turer i helgene, men når er det ikke så enkelt. Mye alene med de ungene og masse regn gjør at jeg ikke får til de lange fleretimersturene som nok gjorde sitt til vektnedgangen på forsommeren. Men 0,5kg i uka er bra det. Blir mange kg om jeg holder stilen.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koalamamma Skrevet November 7, 2013 Rapporter Share Skrevet November 7, 2013 Så bra! Er nok naturlig å gå ned litt mindre etter en stund. Min forrige kursleder sa at de ikke anbefalt noen å ligg under sitt hvilestoffskifte (mitt er 1450 ca) og ga meg meny 2 og jeg gikk ned 2,3kg på 8 hele uker...Mens min nåværende kursleder sa hun var litt "strengere" enn andre kursledere og tok totalkaloriforbruket inklusiv trim minus 800kcal og kom ned på 1300 og meny 1 for meg hvis jeg trodde jeg orket det. For, man går jo ikke på kurs for å stå stille i vekt, som hun sa. Så kanskje når du nå trimmer litt mindre at du kunne justere ned menyen? Men for all del, jeg ville vært fornøyd med 0,5 i uka jeg Da hadde jeg gått ned 4kg på første kurset og deter jo nesten dobbelt så mye som jeg faktisk gikk ned :P/> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gullmedaljekandidaten Skrevet November 18, 2013 Rapporter Share Skrevet November 18, 2013 En fin helg med tur og masse jobb ----- spekemat på søndag - ganske masse. Vekten opp 1.1 kg i dag i forhold til forrige uke, men håper mye er vann. Det vil tiden vise. Har blitt for mye mat i helgen, ja - egentlig ganske normale mengder - men ikke for en som skal ned.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koalamamma Skrevet November 19, 2013 Rapporter Share Skrevet November 19, 2013 Spekemat og skalldyr er døden for slankekur-veiing :P/> men er heldigvis kortvarig.;)/> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gullmedaljekandidaten Skrevet November 21, 2013 Rapporter Share Skrevet November 21, 2013 Jeg har ikke greid å få ordnet meg piggdekk på sykkel og kjører bil - det er utrolig dumt av meg - for nå er det ingen gratistrening og tidsutnyttelse av veien til jobb. Det blir ikke mye fysisk aktivitet utenom løpe/styrketrening en gang i uka og turer til og fra barnehagen (har kjørt i det siste, også) og korte turer i helgene. Har fått stuegrisfølelsen og kjenner det er ille. Kanskje jeg får byttet i helgen? Noe må jeg gjøre for dette er ikke bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koalamamma Skrevet November 21, 2013 Rapporter Share Skrevet November 21, 2013 Just do it! :D/> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest PippiLotta:-) Skrevet Desember 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2013 Just do it! :D/>/>/> Dere er heldige som kan sykle og gå på jobb hele året! Når det blir vår skal jeg henge meg på, i hvert fall et par dager i uka. Jeg har såpass bratt opp-/nedoverbakker at det er uaktuelt på vinterføre, selv med piggdekk på sykkelen. Da har jeg et mål :P/> Å klare å sykle hele vegen til barnehagen, med sykkelhenger! 30 minutter skikkelig svetteøkt før og etter jobb, det bør få fart på kondisen! (Til våren, da har jeg jo gått ned en god del, og trenger sikkert et lite ekstra skyv for å komme videre) B)/> Med ønske om en tidlig vår. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koalamamma Skrevet Desember 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2013 Bra mål! Men om det blir tungt og svett så kan jeg anbefale El-sykkel! Det gir veldig god fart, du blir ikke så svett og kan regulere selv hvor mye du vil tråkke selv eller ei. Jeg fikk låne en og prøve når min sykkel var på verksted sist og det var knalgøy! Og om den gjør at du sykler hver dag istedetfor en gang iblant så er det absolutt verd det og ikke juks altså Når jobben min flytter igjen neste gang (om 2-3 år) skal jeg ha en slik en for da blir det 40-50 min til jobb på sykkel og dusj etterpå. Regner med at med El-sykkel kan jeggjøre det unna på 20.30min uten å være svett :D/> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gullmedaljekandidaten Skrevet Desember 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2013 Heisann - igår hadde jeg en oppsummering for meg selv - følte meg helt elendig. Foten er bedre, jeg går korte turer, ikke begynt å sykle igjen etter skaden, men smurte sykkelen igår - for i dag kommer visst snøen - dvs stormen. Tilbake til oppsummeringen: Jeg trenger oppturer og kun jeg kan lage det. Det kommer ikke av seg selv. Gikk ned bra i vår/forsommer og så har det stoppet opp, dvs ikke 'det' ,men JEG. Fra å være så fornøyd har jeg nesten konstant dårlig samvittighet uansett om vekten er stabil. Selvfølgelig altfor høy, men stabil. Det er ikke bra - og jeg ønsker ikke at noen skal si at det er jo flott at du ikke går opp i vekt. Den skal ned, dvs jeg skal få den ned. Jeg har tenkt tilbake på våren - hva gjorde jeg da. Jeg målte og veide og registrerte i noen uker, men jeg spiste mye mer grønnsaker - grønnsaker til nesten alle måltid og mellom. Og jeg drakk store mengder vann og te. Og jeg syklet hver dag - og jobbet i hage eller lekte med unger. Var mellom 1-2 timers aktivitet om dagen om turer ofte i helgene. Og jeg spiste hjemmelaget knekkebrød - og ikke brød. Og spiste etter klokken. Hva gjør jeg nå? Bare jeg vet akkurat hva jeg gjør og ikke gjør - men suksessformelen er ikke på plass og kun jeg er skyld i manglende resultater. Livssituasjonen min har ikke vært optimal - men det er ingen unnskyldning. Stress og mas og for mange oppgaver og for lite tid - det hjelper ikke å føle meg usunn oppi det hele. Så desto større grunn til å være snill med meg selv. Jeg har fått en underlig negativ fokus - synes jeg selv - elleregentlig mer en slags gi-blaffen-følelse. Og det er jo helt utolig, jeg som er verdensmester i positiv fokusering. Jeg er jo gullmedaljekandidaten og er ganske lang bak i mitt eget løp, jeg skal klatre oppover mot pallen i 2014 og begynner ikke i 2014 - jeg fortsetter der jeg slapp på høsten. Ødelagt ankel er ingen unnskyldning for manglende trening - jeg kan svømme (selv om badedrakten ikke passer), jeg kan trene styrke og jeg kan faktisk sykle og nå kan jeg gå korte turer. Og jeg kan kreve for mye av meg selv. Jeg går tilbake til juni - da var jeg supergod - jeg fortsetter derfra - knekkebrød skal lages etter jobb i dag (ungene liker det også) og jeg skal ha grønnsaker på plass igjen. Vannflasken med lime skal tilbake i kjøleskapet, iste på plass og mer te og mindre lettbrus. Skal lage pepperkaker og litt julebakst, men mest fokus på ekstra godt og magert kjøttpålegg og fantastisk grovt bakverk/luksusknekkebrød for min egen del. Og masse frukt. I julen, altså. Og turer hver dag. Og sove mer. Men jeg lar vekten ligge - prøver istedenfor på denne måten å fokusere på det sunne og ca 1600kcal daglig. GR aktivkurs starter igjen midten av januar og det blir masse veiing da. Jeg tar ingen pause, tvert imot, jeg kutter pausen jeg egentlig har hatt. Altfor lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koalamamma Skrevet Desember 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2013 Fantastisk bra oppsummering! Men ikke tenk at det har vær forgjeves, for noen ganger trenger vi pustepauser underveis for å orke å fortsette slik du gjør nå. Du har innsett at for å få noe du ikke får, må du gjøre noe du ikke gjør. Og så gjør du det du ikke har gjort siden i våres og da skal du se at du snart får de resultatene du drømmer om Jeg er også god til å stikke hodet i sanden innimellom men så våkner jeg opp og "smells the coffee!" Fint fokus framover har du! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest PippiLotta:-) Skrevet Desember 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2013 Gullmedaljekandidaten, denne interne gjennomgangen du har hatt, vil hjelpe deg videre Noen ganger må vi bare sortere alle bevisste og ubevisste tanker, og finne ut hva som saboterer oss. Lykke til med juleforberedelser og sunt fokus! PS Koala, jeg har el-sykkel.. men når bakkene er såpass som de er, blir jeg svett uansett. Det er tross alt ikke en el-moped, man må tråkke. Men på "normale" veier øker det rekkevidden mye! Uansett; vi har dusj på jobben . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koalamamma Skrevet Desember 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2013 Gullmedaljekandidaten, denne interne gjennomgangen du har hatt, vil hjelpe deg videre :)/> Noen ganger må vi bare sortere alle bevisste og ubevisste tanker, og finne ut hva som saboterer oss. Lykke til med juleforberedelser og sunt fokus! :D/> PS Koala, jeg har el-sykkel.. men når bakkene er såpass som de er, blir jeg svett uansett. Det er tross alt ikke en el-moped, man må tråkke. Men på "normale" veier øker det rekkevidden mye! Uansett; vi har dusj på jobben :P/> . Ja da skjønner jeg det er lange og bratte bakker Følte jeg fløy opp bakkene til barnehagen her kontra vanlig sykkel :D/> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juni72 Skrevet Desember 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2013 Hei, GMK! Så bra du har fått satt ord på alt det du har gått og kjent på - og at du nå har lagt en plan jeg vet (og du vet) at du vil klare å følge! Da skal jeg ikke si hvor flink du er som har stått stille en lengre stund - men heie masse på din videre vei ned i vekt Planen din høres veldig gjennomtenkt ut, handling er mye bedre enn teori, alltid! Fremad marsj, i riktig retning nedover - 1600kcal per dag i snitt vil gjøre sitt, ja. Hmmmm, vårfornemmelse i desember, I like it! Ha en fin og fruktbar GR-prosess med masse lure valg (og kos med måtehold - helt innafor, så klart) Klem fra Juni72 Yess, vi skal på toppen av pallen sammen i løpet av 2014 - gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå