Gå til innhold

Trenger noen som trenger positivt gruppepress


Gjest Gullmedaljekandidaten
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Gullmedaljekandidaten

Dere er utrolig flotte.

 

Igår var jeg ute med ungene i snøen, akebrett og skikkelig gøy! Lenge! Tnekte mens jeg gikk med to akebrett og hoiende unger at : dette er god trening - og i tillegg gøy for de små (og meg). Ankelen bedre, går bra nå, ikke noe løping som de ba om, med fint likevel - og skibuksen passet beget bra, fantes ikke stram - tvert imot litt løs. Var på julebord, bestilte torsk og lett dessert. Ikke noe alkohol. Meget bra. God følelse.

 

Fått sydd inn to skjørt: 10cm på begge, føler meg fin i det. Jeg veier meg ikke før jeg starter kurset i januar, tenker at jeg trenger å ha fokus på gode valg og fornuftig forhold til sunn mat. Følte det ble så negativ fokus på vekten. Og ja, pallen skal nås, for meg, for dere. Dette handler for min del om å være mer ærlig med meg selv og kreve mer for å få det til. Det er bare meg som kan gjøre dette. Utrolig fint at dere er der et sted.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Det er underlig, men det oppleves lettere med kun fokus på sunn mat og ikke på vekt, daglig vekt, ukentlig vekt. Jeg lar ikke vekten styre dagen og føler meg ikke konstant mislykket. Jeg er merkelig nok mer fornøyd nå, og spiser bedre, føler meg sunnere, finere. Det er tanker, planer, holdninger rundt ethvert måltid som teller fra dag til dag og vekt i det lange løp.

Men det er vekten som skal ned, og det blir jo ukentlig veiing når jeg starter på GR aktiv kurs igjen i midten av januar. Dette er ingen pause, på ingen måte, jeg går nok noe ned til kurset starter. Gikk en tur igår, fjellsko, ankelen er mye bedre. Men sykler ikke, er så mye is at jeg ikke tør til tross for piggdekk. Så det er de små ting som teller. I år baker jeg knapt - skal ha litt annen fokus - skal bake litt med barna, små porsjoner. Ellers blir det 'luksus-lnekkebrød' med nøtter, grove rundstykker og horn i alle utførelser, magert kjøttpålegg i alle former, masse grønt, nydelige salater. Tynne nøttebunner med masse bær. Jeg tenker det er vel så koselig. Og så skal vi få oss endel turer - håper på mer snø og skiturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Stille fra deg her inne nå... Vil bare minne deg på en ting:

 

Skrevet 01 April 2013 - 21:08Folkens - jeg tror på dette, min plan er 30 kg ned, det vil ta tid, akkurat nå vet jeg ikke hvor lang tid, men jeg tror ikke jeg greier det alene. Om 1 uke starter jeg nettkurs - gleder meg, gå på vekten som kanskje er i underkant av 100kg, ikke veid meg på 1 mnd. Skal veie meg 080413

 

Kanskje flere som har vært superspreke, men som etter svangerskap og tid uten skikkelig trening er blitt noen skikkelig trulter, som meg - kan ikke lenger lene meg på min historie som friluftskvinne, skigåer, toppturkvinne, jeg er blitt en passiv overvektig person, skal finne tilbake til hun som var så sprek og orket alt. Jeg er glad og positiv, vet det blir enda bedre med en sprekere kropp.

 

Er det noen andre som starter nettkurs og som vil med på å dytte seg selv og andre opp denne trappen av masse delmål. Nå starter sykkelsesongen her i Oslo hvertfall - jeg håper å greie å sykle til jobb hver dag - noe som innebærer å levere to barn i barnehagen - og hente - så enkelt og raskt (OG PASSIVT) med bil. Jeg har tro på faste rutiner for fysisk aktivitet.

 

Blir du med? Dette kan bare bli bedre.

 

 

Kjenner du deg selv igjen? ;)/> Godt nyttår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 2 months later...
  • 3 months later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...