Gå til innhold

Ned 6-7 kilo?


Anbefalte innlegg

God morgen :D

 

Så flott,at du har funnet noe som fungerer for deg Emma.Nå ble jeg glad.Håper jeg kommer dit selv også når jeg er i mål.At jeg ikke tar helt av.

Koselig at du stikker innom her og følger med litt.

 

Formen er blitt nesten helt bra igjen.Gikk en time med hunden i går og styrketrening etterpå.

 

Hvor skal dere på tur da?Jeg har så lyst på en storbytur jeg også men vet ikke helt hvor eller hvordan ;) eneste sånn tur jeg har vært på er til London men det var i forbindelse med et 50 års lag så da var alt arrangert.

God ferie ihvertfall!

 

Klem fra Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, jeg er her altså, men har hatt litt å tenke på og drive med.

 

Jeg syns dette er überkjedelig om dagen, jeg spiser ganske så lurt, trener og går opp i vekt! Riktignok er jeg stabil og litt inn i cm, men jeg blir sååååå frustrert!

 

Så i går bestemte vi, mannen og jeg (han skal ned 10 kg til, så han strever litt han og), at nå trener vi som vi pleier, skal ha med joggesko og gå minst en time hver dag i Tyrkia, jogge på sen kveld eller tidlig morgen om noen passer minsten for oss. Men blir nok mest å gå pga varmen.

Men vi skal kose oss med maten, ta sunne valg, men likevel smake på det vi har lyst på. Fordelen min er at jeg ikke drikker alkohol så de kcal trenger jeg ikke å bekymre meg for i hvert fall.

 

Når jeg er litt mindre streng nå et par uker mens det er ferie blir det helt sikkert lettere å stramme inn igjen når hverdagen kaller. Jeg blir jo skrullete sånn som det er nå. Så nå blir målet å holde vekten stabil og ikke ese ut.

 

Dagens vekt er nemlig på 71,8, altså + 1 kg på en god uke :angry: Er det rart man blir frustrert?

 

Godt at du har funnet en løsning Emma og at du koser deg på ferie Lene :D Det er deg vel unt!

 

Vi SKAL ned, bare litt tregere tempo enn ønsket og ikke på helt den måten jeg hadde tenkt i hvert fall...men livet kommer jo stadig i veien, så...

 

Ha en super dag!

 

Klem fra Anne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes fornuftig ut Anne :)

Prøve å holde vekten i sommer.Det skal jeg også.Har spist masse usunt i dag også :angry:

1 sjokoladebolle i bilenog jeg som ikke er noe glad i boller en gang.Jeg var bare så sulten og så ville unga ha det på vei hjem da.

Og så to vaffelplater i kveld da :P Men det var godt da..

 

Skal være flink i morra.Skal sjekke hvor mange kalorier jeg skal ha for å holde vekten og prøve å holde meg innenfor det.Detta var ikke lett.Fristelser og kjappe løsninger overalt jo.

 

Ha en fin kveld videre.Godt å se du fortsatt er med.

 

Klem fra Lene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Dagens vekt var 65,3 ?? skjønner ingenting jeg.Men er veldig glad for det altså. Jeg hadde forventa å gå opp minst en kilo.

 

Målet for neste uke blir vel å holde vekten ca der.Men har selvfølgelig et endelig mål om å se 64 tallet ;)

Prøve å ta det litt med ro i sommerferien.

 

Ha en flott torsdag videre!

 

Klem fra Lene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

 

Her er ny melding fra hun som har pause B)

 

Synes det høres fornuftig ut det dere skriver om å skulle holde vekten i sommer fremfor å streve med å gå ned.

 

Jeg var på vekten i morges. 65,0 viste den. Er super fornøyd! Reiser til Paris i morgen, og har bestemt at fra i morgen til mandag skal jeg bare kose meg. I sommerferien ellers kommer jeg til å begrense meg.

Spiser ikke snop og kaker osv for tiden, og det ser foreløpig ut til å gå veldig bra. Er sunn og flink i uken, så det ser ut som jeg nå gradvis går ned. Er nok litt opp over helgen, men så er det på'an igjen:)

 

Det er godt å har dere "her inne"!!

God sommer!

 

God klem fra Emma :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka nå jeg.Meny 4 2200 kalorier.Høres mye ut syns jeg :o/>

 

Gulp! Ja, det syns jeg hørtes mye ut også...jaja...får jo bare håpe at man klarer seg på mindre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)/>

 

Her er ny melding fra hun som har pause B)/>

 

Synes det høres fornuftig ut det dere skriver om å skulle holde vekten i sommer fremfor å streve med å gå ned.

 

Jeg var på vekten i morges. 65,0 viste den. Er super fornøyd! Reiser til Paris i morgen, og har bestemt at fra i morgen til mandag skal jeg bare kose meg. I sommerferien ellers kommer jeg til å begrense meg.

Spiser ikke snop og kaker osv for tiden, og det ser foreløpig ut til å gå veldig bra. Er sunn og flink i uken, så det ser ut som jeg nå gradvis går ned. Er nok litt opp over helgen, men så er det på'an igjen:)

 

Det er godt å har dere "her inne"!!

God sommer!

 

God klem fra Emma :D/>

 

Enig Emma - jeg tror nemlig jeg legger på meg aller mest av å ha dårlig samvittighet...fordi jeg tar litt ekstra...og når jeg først har tatt litt ekstra, og allerede har dårlig samvittighet så tar jeg litt til :P

 

Koooos deg i Paris - høres nydelig ut!

 

Søndag reiser vi - juhuuuuuuu B)

 

Klem fra Anne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste på Vapiano i går! NAM! Nydelig pizza med masse godt på og marcarponekrem med jordbær til dessert! NAMNAM igjen!

 

Er så sjelden jeg treffer venninner ute at da blir det ekstra stas!

 

I kveld har mannen og jeg en date, løpedate, håper været lettner litt så vi ikke blir klissklass. Litt regn er bare deilig så blir jeg ikke så varm og tørst og klarer 2 runder, men ikke øspøs - det er ikke deilig akkurat B)

 

Klem fra Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm...hørtes godt ut Anne ;)/>

 

Må jo kose seg litt også.

Nå har jeg og mannen akkurat bestilt en tur til Riga,bare oss to.Aldri vært der før men det er spennende å prøve noe nytt.Skulle visst være bra og billig spa der :D/>

 

Vi drar fra 19-22 juli.GLEDER MEG!!!

 

Håper løpeturen deres blir bra i kveld.Jeg prøver å psyke meg opp til å gjøre litt styrketrening....uff :(/> kjedelig!

 

Ha en fin kveld videre.

Klem fra Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Nå har det vært mye utskeielser igjen.Både fredag og lørdag+det tidligere i uken.Tåler visst ikke å ha ferie jeg :P

 

Men nå skal jeg være flink igjen.Jeg klarte å ta meg inn igjen i går og skal fortsette å holde meg innenfor helt til vi skal til Riga neste torsdag.Jeg veide meg i morges,det var ikke lurt.Opp 1,8 :o

Men det teller ikke.Jeg veier meg på torsdag.Har vel ikke noe stort håp om at jeg har gått ned da men håper på samme vekt som sist da.

 

Håper dere koser dere på ferie jenter.

 

Klem fra Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Jeg ble tipset om denne tråden av smom og håper det er plass til en jente til inne hos dere?

 

Bor i Rogaland, er 42 år og har slitt med vekta siden slutten av tenårene. I perioder har jeg nådd trivselsvekta, for så å legge på meg igjen.

 

Nå tar jeg meg selv i nakkeskinnet, en gang til. Startet på nesten 85 kg. Så klarte jeg å komme meg ned til 82 kg. For noen dager siden så jeg ENDELIG 70-tallet igjen.

 

Er 170 høy og sikter mot 72 kg, så jeg har ca 8 kg igjen. Er flink til å trene, bare jeg kommer meg opp av/ut av sofaen. Maten er en større utfordring. Har så og si kuttet ut sjokolade, min største last, men har en laaaaaaaaang vei å gå i forhold til å få i meg nok grønnsaker og vann.

 

Håper det er plass til meg. Ønsker dere alle en fin kveld videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm...hørtes godt ut Anne ;)/>/>

 

Må jo kose seg litt også.

Nå har jeg og mannen akkurat bestilt en tur til Riga,bare oss to.Aldri vært der før men det er spennende å prøve noe nytt.Skulle visst være bra og billig spa der :D/>/>

 

Vi drar fra 19-22 juli.GLEDER MEG!!!

 

Håper løpeturen deres blir bra i kveld.Jeg prøver å psyke meg opp til å gjøre litt styrketrening....uff :(/>/> kjedelig!

 

Ha en fin kveld videre.

Klem fra Lene

 

 

Hei igjen. For et par år siden var jeg i Riga med ei venninne. Vi var på et veldig fint SPA i gamlebyen. Kanskje ikke det billigste, men vi var veldig fornøyd med tilbudet (og prisene):

http://www.kolonnaspa.lv/en/index.php

Kos dere i Riga, det er en gøy by :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen Lamamama :) selvfølgelig er det plass til flere her.

 

Er ganske stille her inne nå midt i ferien,men det tar seg vel opp igjen etterhvert.

Takk for tipset i Riga,det var veldig mye å velge i der ja.Har også lest om et sted som heter Jurmala,som skal sjekkes ut.

 

Håper vi kan motivere hverandre til å nå målene våre.

Min form for trening er å gå,og det gjør jeg omtrent hver dag med hunden min.Og så prøver jeg å få til de tre øktene med styrke som er anbefalt i løpet av uken :P men det er kjedelig syns jeg.Selvom jeg merker at det hjelper.

 

Jeg har også vært ned i vekt noen ganger og så lagt på meg igjen.Det skjer ganske så fort.Det er helgene som ødelegger for meg.Klarer å være ganske flink hele uka,men når fredagen kommer da er det slutt.Så der må jeg skjerpe meg.Elsker sjokolade jeg også,men kan ikke spise det for jeg klarer ikke å stoppe.

Så jeg prøver å holde meg til 70% sjokoladen for da har jeg litt kontroll ihvertfall.Jeg er 167 høy og har som mål å holde meg under 65 kilo.

Ha en fin onsdag :)

Klem fra Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten rapport fra meg - som står BOM stille på vekta, men som er veldig fornøyd med innsatsen på treningsfronten!

 

Denne uka har jeg gjort mye bra for å bevege meg.

Mandag gikk jeg hjem fra jobb i greit tempo (45 minutter)

Tirsdag bestemte jeg meg spontant for å gå på en spinningtime (55 min)

Onsdag gikk jeg tur med ei venninne (60 minutter)

 

I dag er planen å gå på spinning og i morgen har jeg en treningsavtale (styrketrening).

 

Liker veldig godt å gå. Sliter bare med å komme meg opp av sofaen på ettermiddagen/kvelden. Har tilgang på gode sko og godt turterreng i nærheten, så alt ligger til rette for tur.

 

Skal veie meg igjen på lørdag morgen og håper virkelig at vekta har rørt på seg etter ukas innsats. Sliter litt med maten, men gjør så godt jeg kan.

 

Klem til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg..dagens vekt 65,9,opp 0,6 kg .Og jeg vet hvorfor!! :o/>

Blir for mye kos nå om dagen.

Mål for neste uke må vel være å gå ned det jeg har gått opp da ;)/>

65,3kg

 

Ha en fin dag alle sammen!

Klem fra Lene

 

Hei, hei!

 

DET klarer du! Min erfaring er at det som kommer fort på er "lettest" å få fort av igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)/>/>

 

Nå skal vi dra en tur på hytta i helgen og der er det ikke nett så nå blir jeg borte en stund.

Jeg har også funnet ut at det blir veldig vanskelig å registrere alt jeg spiser nå et par uker fremover. Først hytta så til Riga og så skal vi på countryfestivalen i Seljord i fem dager ;)/>/> så jeg starter opp igjen mandag 29 juli jeg.Og så blir det veiing torsdag 1.august.Målet da er å ikke ha gått opp alt for mye ;)/>/> så får jeg ta det derfra.

Og ja,jeg skal prøve å fortsette gode vaner med mat og trim.Seljord er kanskje ikke stedet hvor sunn livsstil står høyest men..hehe!! Men jeg får danse mye da :P

 

Stikker nok innom her innimellom og følger med litt da.

Kos dere! Vi snakkes!

Klem fra Lene B)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg også henge meg på her? Er helt ny, men nå må jeg bare ta tak. Er 32 år, har to barn, og har aldri kommet tilbake til den vekta jeg kan føle meg ok med etter svangerskapene. Var visst overhodet ikke vanskelig å gå opp 24 kg i et svangerskap... Vil aller helst ned 7 kg, til 60. Alternativt holde en fornuftig vektøkning dersom jeg skulle bli gavid igjen snart.

 

Kjenner at jeg hadde hatt god hjelp av å presse meg selv litt ved å informere noen andre om hvordan det går, på godt og vondt, og samtidig lese andres erfaringer og utfordringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elmaniha

Jeg hiver meg gjerne med. Skal selv ned ca 9-10 kg, forhåpentligvis før 1 år er gått. jeg har nettopp meldt meg på nettkurs, så får vi se hvor det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

 

Hvordan gikk veiingen på lørdag lamamama? Du er ihvertfall flink til å trimme,det er bra.

 

Jeg sliter med motivasjonen til å spise sunt nå om dagen.Ble mye godteri på hytta i helgen og jaggu havnet vi ikke på Peppes Pizza i går også gitt.Jeg klarte ikke å slutte å spise før jeg var stappmett.Og det var jeg i flere timer etterpå og lovte meg selv at jeg ikkke skulle spise mer den dagen.Men..sånne ting går over desverre så når det begynte å bli litt ledig plass igjen så tok vi et par øl, og da var ikke veien lang til skapet med tortillachips heller :angry:

 

Så nå skal jeg ut å gå en lang tur!!!

 

Rapunzella og Elmaniha,det er ikke min tråd men det er veldig hyggelig å være fler i samme situasjon :)

 

Jeg kjenner godt til det å legge på seg når man er gravid ja...med førstemann la jeg påmeg 32 kilo.Fra 58 til 90,5,det var to uker før han ble født,da gadd jeg ikke veie meg mer.Og med nummer to,hadde jeg allerede ihvertfall 10 kilo som jeg ikke hadde gått ned etter første,så da kom jeg oppi 92 kilo da også.

 

Lykke til begge begge to!

Når har dere veiedager da?

 

Ha en fin dag videre.

Klem fra Lene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veiedag på mandag. Startet i går og hadde min aller første dag med stramt regime. Gikk overraskende bra, og motivasjonen er heldigvis på topp. Noe annet hadde jo vært en katastrofe så tidlig ;)

Men føler meg litt nybegynner med opplegget til GR. Følger dere andre oppsettet, ellerprøver dere bare generelt å spise sunt? Jeg tenker å følge detsålangt set lar seg gjøre nå i en start, så jeg får litt følingmed hvor mye og hva jeg burde spise/ikke spise. Allerede i morgen blir det vanskelig, da vi får besøk, men jeg får bare prøve å styre unna sjokoladen likevel, og ellers velge grønnsaker og magre pålegg.

 

Men det er en ting jeg lurer på i GR-opplegget, og kanskje noen her kan svare. Hvorfor er det ikke anbefalt med så mye melk? Jeg elsker skummet melk, men følte jeg måtte redusere mengden veldig i går for å komme innenfor det anbefalte, særlig ettersom jeg spiste en yoghurt før middag. Noen som har synspunkter på forfelingen av ulik mat?

 

Ha en super dag , alle sammen! Jeg håper på å få tatt meg en trimtur i kveld for å ikke bare miste masse muskelmasse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med mengde melk kan ikke jeg svare på desverre. For meg som har vært på veldig lite karbo de siste årene så er jo denne mengden luksus ;) da kan jeg ha melk i kaffen min.

 

Jeg er ikke så veldig opptatt av anbefalte mengder egentlig,men fortsatt opptatt av å ikke få i meg for mye karbohydrater(ikke nå i ferien da),prøver å få i meg mat hver 3-4 time og drikke mye vann og holde meg til ca 1600 kalorier om dagen.Har funket bra hittil ;).

 

Jeg har skrevet opp og veid alt jeg har spist og trimmet de siste ukene også.Og det skal jeg fortsette med etter ferien,det er veldig motiverende syns jeg.

 

Ha en fin dag videre B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...