Gå til innhold

Ned 6-7 kilo?


Anbefalte innlegg

Jeg har heller ikke bidratt til stor aktivitet her de siste ukene, men jeg skal se om ikke formen er litt bedre fremover. Velkommen, Motala!

 

Jeg veide meg i dag tidlig, siden jeg skulle på svangerskapskontroll. 65 kilo blank. Fornøyd med det. Det vil si at jeg ikke har lagt på meg 2-4 kilo disse første 12 ukene slik jeg gjorde de to siste svangerskapene. Nå derimot kommer nok vekten til å gå oppover, men det er da ikke fordi jeg spiser for mye eller usunt, for jeg har faktisk klart å legge meg til gode vaner, og søtsuget har stagnert veldig på grunn av det. Så ingen sjokolade eller usunne kjeks på hverdager, og jammen glemmer jeg ofte å spise det på lørdager og ;)

(svangerskapskontrollen gikk forresten bra, og nå kan jeg endelig faktisk tørre å tro på at jeg er gravid, siden jeg har sett et sprellende foster! Er akkurat bikket over de "magiske" 12 ukene, så nå tør jeg å kalle meg selv ordentlig gravid. Har hatt en missed abortion tidligere, og en vanlig spontanabort, men den MAen var jo skummel fordi en ikke fikk noen symptomer før en fikk beskjed på ultralyd at det ikke var noe foster... Så jeg har ikke turt å tro på at det var noe liv før i dag.)

 

 

Spiser for tiden mye grønnsaker, det er den største endringen for meg. Kjøper en kilo gulrøtter på mandag morgen som jeg har i kjøleskapet på jobb, så spiser jeg et par nå og da. Supplerer med eksempelvis en paprika oppå osten innimellom, og litt frukt. Det viktigste jeg har gjort er å ALLTID spise noe før jeg går fra kontoret, så jeg ikke er skrubbsulten når jeg skal handle/hente barn/lage middag. Det gjør underverker, og jeg klarer da å ta meg tid til å lage sunne middager, og ikke noe kjapt og gæli... Hjemme har jeg alltid grønnsaker som tilbehør til middag. Det hadde jeg ikke for et halvt år siden, selv om jeg elsker grønnsaker, men det var så "tiltak", dessuten var det jo nesten bare jeg som spiste det. Nå gjør ikke det noe lenger, og jeg ser at mannen min og barna også spiser litt. Men er det rester av for eksempel brokkoli putter jeg det i en boks og tar med til lunsj på jobb dagen etterpå.

 

Håper det snur snart for dere som føler det går trått for tiden! Har all mulig medfølelse med dere, og skulle faktisk ønske at det var noe helt konkret en kunne hjelpe med for å inspirere til å snu en negativ og kjedelig trend, men det er dessverre ingen enkle svar på slikt... Men håper det plutselig går lekende lett, og at alle kommer til det målet de har satt seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også tilbake igjen etter 2 uker i sol og varme.

 

Vekten var litt opp etter de to ukene, men egenlig uten betydning nesten HV. Men.... det er nå ca uke siden jeg kom hjem og jeg bare spiser og spiser både sundt og usundt og vekten øker og øker.

 

Jeg er helt uten viljestyrke og har lyst på noe godt å spise hele tiden.

Kjenner og at det går ut over humøret.

 

Fra mandag av SKAL jeg starte med full kontroll og vektNEDGANG igjen. (ikke før for idag blir det hyttetur og da blir det nok enda litt + på vekten) selv om vi har lagt inn en langtur.

 

Jeg ønsker å starte helt på nytt på mandag/tirsdag, vil ikke ha med gamle tall og nedganger/oppganger. Full fokus og med blanke ark så håper jeg at jeg sammen med dere kan klare å gå ned noen kilo til jul.

 

Da snakkes vi mandag eller tirsdag da, god helg til alle dere:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld! :)

 

Jeg ønsker det samme som bronzee, om det er mulig, å begynne helt på nytt, slette alle gamle tall... Det er så demotiverende å se hvor godt jeg var i gang, for så å se hvor ille det har gått de siste par ukene..

 

Det blir oppstart på mandag for meg også, med veie-dag på tirsdag.

 

Kjenner jeg begynner å få litt motivasjon igjen.

Det var litt godt at det plutselig var flere her som har hatt det litt trått og begynner på'an igjen. (Ikke kjekt at det går trått selvfølgelig, men det hjelper å se at vi er flere i "samme båt")

 

En god helg til alle, og så er det fresh start på mandag! :D

 

-Emma- :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! ;)

Syns det høyrest lurt ut å starte med blanke ark, eg! Motivasjonen er jo alltid best i begynnelsen, og vi vil jo starte på topp! ;)

Her går det framleis fint! Gler meg til å prøve vekta om nokre dagar. Er oppe i 16 trimpoeng - og har ikkje rørt meg i dag endå :) Men så har eg jo ferie då... Er derfor eg har hatt god tid og overskot til å både planlegge maten og trent. På mandag bere det rett på hotell i to dagar på jobb. Det kan bli ei utfordring... Håpar det blir buffet til mat slik at eg sjølv får velje slik at eg helde koken! B) Treningskleda og joggeskoa skal og sjølvsagt vere med!

 

Gratulerer så masse til Rupenzella :) spennande tider!! :)

God helg, alle saman! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra resultat Motala :)

 

<Jeg syns også det høres lurt ut å starte helt på nytt.Blir ganske oppgitt når jeg ser hva vekten var før sommerferien men samtidig så viser de tallene meg at jeg kan hvis jeg vil.Så de styrker litt også på en måte.

Jeg trodde jeg hadde kommet i siget igjen i forrige uke jeg men neida,hadde nok ikke det.Jeg må slutte å spise godteri,jeg mister alt som heter kontroll og det er nesten bare om å gjøre å få i seg mest mulig på minst mulig tid ;)

 

Så nå skal jeg prøve å holde meg til 70% sjokolade og nøtter når jeg skal ha noe godt,for det skal jeg sikkert ha.Jeg mister ikke kontrollen på samme måte med den mørke sjokoladen.

På'n igjen i morra!

Kan jo ikke gi opp helt da.

Ha en flott kveld videre alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

 

Jeg skulle bare innom her og se på de nyeste innleggene, og så skulle jeg legge bort pc'en, men så var det siste innlegget så treffende for meg. Det var som om jeg skulle ha skrevet det selv:

 

"Jeg trodde jeg hadde kommet i siget igjen i forrige uke jeg men neida,hadde nok ikke det.Jeg må slutte å spise godteri,jeg mister alt som heter kontroll og det er nesten bare om å gjøre å få i seg mest mulig på minst mulig tid"

 

Jeg går helt amok i godte-skålen, og jeg stikker til og med innom butikken etter jobb og spiser i bilen på vei hjem.... Spiser i smug...

 

Når jeg er inne i en dårlig periode bare spiser og spiser jeg.

 

Så jeg óg har tenkt nå å holde meg til mørk sjokolade og nøtter/popcorn. Tror nesten det må bli slik på livstid, for det er noe med meg som gjør at jeg ikke klarer å begrense meg. :rolleyes:

 

Nok om det... Nå er jeg virkelig i gang igjen. Tenkte å forsøke å la være å telle kcal. Vet fra tidligere at jeg blir helt surrete i hodet og opphengt i det, så jeg skal forsøke å klare meg "på egenhånd", spise det jeg tror er riktige mengder. Jeg har jo en viss peiling, bare mangler evnen til å begrense meg..

 

En fin dag til alle her!!

Jeg har veie-dag i morgen, og det kan jeg love, det blir tidenes høyeste vekt for meg.. :blink::o

 

-Emma- B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nok om det... Nå er jeg virkelig i gang igjen. Tenkte å forsøke å la være å telle kcal. Vet fra tidligere at jeg blir helt surrete i hodet og opphengt i det, så jeg skal forsøke å klare meg "på egenhånd", spise det jeg tror er riktige mengder. Jeg har jo en viss peiling, bare mangler evnen til å begrense meg..

 

Lykke til med det Emma,jeg vet at du kan :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres lurt ut både dere som vil starte med 'blanke ark' og å holde seg til nøtter og mørk sjokolade. Jeg tror ikke det er nødvendig å gjøre til en livslang endring, men en god måte å kontrollere mengden med godteri. Mørk sjokolade har en egenevne til å regulere seg selv (hvem klarer å spise mengder av det? En plate firkløver eller lignende er derimot ikke noe problem...), mens nøtter kan være litt vanskeligere, om en ikke bestemmer på forhånd hva som er 'kvoten'. God plan uansett, og så er det jo utrolig godt! En liten saftis kan fungere for å stille søtsuget for meg innimellom, og gjerne da frossen juice av noe slag.

 

Jeg veide meg til 65,5 i dag. En halv kilo opp i forhold til sist uke, om jeg husker rett. Vil ikke gå opp en halv kilo per uke, men selv om jeg skulle gjøre det (28 uker til, eller faktisk bare 26,5 eller så, siden jeg må ha keisersnitt :(... ) så er jeg jo faktisk ikke i nærheten av 24 kg + som jeg har testet før. Det er jo fint. Men håper på ca 2-400 g per uke. Vi får se hvordan det går.

 

Ha en god kveld, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! ;)

Då er fyrste dag på hotellet overlevd... I følgje mine utrekningar har det gått greitt.. Men herlighet kor vanskeleg!!! Det vart tallerkenmiddag til lunch, og "neitakk" til dessert på meg. Så vart det aaaaaltfor lenge til middag, og dermed vart det to små bitar sjokolade i mellomtida, og masse middag. Likevel trur eg at eg har holdt meg innan "budsjettet". Prøvde å ete mest salat og grønnsaker, og kylling. Men måtte ha ei skive med reker og smør på og! :rolleyes:

Og så var der gulrotkake... :angry: Men eg delte den... Så blei berre eit halvt (lite) stykke... Eg trur eg seier meg nøgd likevel.. Eg veit kva eg "vanlegvis" brukar å knekke inn på på slike dagar.. Med 11 1/2 time møte og så blei det ikkje meir enn ein kort trimtur i dag tidleg. I måra derimot bere det på treningsrommet før frukost!

Dette skal gå! :-) Masse lykke til med både veiedagar og andre kvardagslege utfordringar!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei...jeg er i live...så vidt det er føler jeg.

 

Siste ukes vekt var 68 blank, men tror ikke det er det lenger. Det går på rævva bokstavelig talt her så vi har kjempesalg og håper å få inn mest mulig. Men det gir lite overskudd til å tenke på andre ting.

 

I tillegg er jeg dønn forkjøla på 3. uka og blir jo ikke bra så lenge bekymringene tårner seg opp rundt meg.

 

Mellomste gutten fikk halsbetennelse og storemann har slitt med massiv hodepine og er på skolen først i dag. Mannen er syk med det samme som meg og blir heller ikke frisk!

 

Hjemme ser det ut som en utedass i alle rom og ingen orker å gjøre noe med det :P

 

Nå har jeg forsonet meg med at dette går nedenom og hjem, så om noen har gode tips til jobber i Oslo er jeg takknemlig ;) BLÆH!!!

 

Det er vanskelig å spise fornuftig nå, jeg vil gjerne, men glemmer noen måltider og spiser for mye til andre. Men hodet er fullt og så lenge jeg ikke skyter oppover igjen får jeg prøve å vare så stabil som mulig i hvert fall. Målet om 65 kg til 15/10 har røket med 3 kilo, men F*** heller, det får bare være akkurat nå - jeg er nå fortsatt på vei...

 

Velkommen Motala, jeg har ikke rukket å lese meg gjennom de siste 2 ukene skikkelig, men hyggelig med nytt fjes.

 

Skal oppdatere listen snart altså, må bare finne roen til det :)

 

Klem fra Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at vi nå er en gjeng som vil starte med blanke ark fra denne uken av:)) sammen er vi sterke:)

Jeg veide meg i går og fikk nesten sjokk, tok tak i mandagen, startet med 1 times trening på elipseapparat spiste sunne og mange måltider, idag var vekten 900 gram mindre:) Jeg har veiedag og oppstarts dag idag tirsdag. Da kan jeg melde om vekt på 74,1 kilo og ukens mål prøver jeg til 73,0 kilo, altså ned 1100 gram. Dersom jeg klarer det har jeg egentlig tatt av 2 kilo første uke dersom jeg tar med mandagsvekten.)))

 

Jeg er motivert nå ja, kjenner at buksene er noe strammere enn de burde være og at magen henger ut selv når jeg trekker den inn:)

 

Jeg teller heller ikke kcal men vet sånn ca hva jeg spiser pr. måltid. Planen min nå er å legge meg litt høyere i kcal enn hva jeg tidliger har gjort så får vi se hva jeg får til.

Kjenner meg igjen i det å være gottesyk og sulten hele tiden, det er slik jeg har hatt det nå de siste ukene.

Nå velger jeg lørdag som gottedag og da vil jeg velge meg lys sjokolade (dette skal være belønning for ukens "strev")

Synes 70% og nøtter hørest veldig lurt ut, spiser dere dette i ukedagene? eller er det kun lørdagsgodt?

Jeg har spist mye 70% og valnøtter i ukedagene og lys sjokolade i helgene, spiste altfor mye av valnøttene og den mørke sjokoladen og.

 

Lykke til og ha en fin uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Hærlighet så flink du er Motala!! Flink som sier nei til dessert, og kjempe smart å dele kakestykket! Imponert! :D

 

Og Rapunzella, nå har jeg ikke vært gravid selv, men litt opp i vekt må en jo. Synes det er imponerende hvordan du klarer deg. Høres ut som du tar mange gode og sunne valg!

 

Usikker på bronzee om jeg skal tillate meg selv å spise 70% i ukedagene. Kanskje det kan være lurt å ikke nekte meg selv noe, men på samme tid, så vet jeg jo at det er like mye kcal i den mørke som den lyse, så det er jo ikke akkurat "slanke-kost". Må se det litt an.

 

Veldig leit Anne å høre at det nå er punktum for butikken. Så mye hardt arbeid, tid og energi dU har lagt i det. Du må ha lykke til med salget/avslutningen, og lykke til med søken etter ny jobb. Tenker masse på deg.. :)

 

Jeg var på vekten i morges. Det var faktisk ikke så ille som jeg hadde fryktet, men ille nok.. 67,6kg viste den. Satser på å komme ned på 66-tallet neste uke. Setter 66,9kg, tør ikke prøve på noe drastisk..

 

Det føles godt at vi nå er flere som begynner på nytt med blanke ark. Dette må vi da fikse!? Vi vet jo hva som skal til!

 

En fin ettermiddag til dere alle!!

 

-Emma- :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag kveld 3.dag med full fokus på sunne valg. Jeg sitter her med vannglasset. Jeg har klart disse dagene ok, men det er ikke lett. Når jeg kjenner søtsuget kommer om ettermiddag/kvelden er jeg rask med å finne noe sundt å spise, også drikker jeg mye vann og noe te.

 

Har kjøpt meg flere gode te-sorter, synes nypete demper søtbehovet noe.

 

Treningen har jeg alltid inne, men dette er ikke nok i seg selv, nå gjelder det å klare de sunne valg og holde meg til planen jeg legger for uken.

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

 

Det går overraskende bra med meg disse dagene. (Kun halvveis i uken enda...) I dag var der marsipan-kake på jobben, men det fristet ikke så masse, så da lot jeg være å spise det. Har trent mandag og tirsdag, og skal på trening igjen i morgen. Er spent på veiing neste tirsdag.

 

Jeg og drikker en del te, har alltid gjort det. Drikke kun svart te da, med melk i, og noen ganger candareller i. (Den røde pakningen) Candareller er så utrolig mye bedre enn suketter.

Har funnet en ny te som stiller søt-suget mitt: Twinnings Voage, Brazilian Baia. Den er kjempe god! :D

 

Tror jeg skal ta meg en kopp nå:)

 

En god kved til alle!

 

-Emma-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har eit tips når det gjelde god te!! B) LAKRIS-TE!!! Kjempegodt! Kjøper det på helsekost. Sweet Chili er og ganske god! Det kan vere ei lita erstatning i allefall på søtsuget!

Elles vil eg anbefale smoothie viss ein blir veldig søtsjuk!

Eg lagar litt forskjellig smoothie då, men min favoritt er veldig enkel: ca 100 g frosne jordbær, 1/2 banan og 2 dl appelsinjuice :-) Obsobs! Dette er nok på fruktbudsjettet for ein dag!

 

Elles kan eg melde om at det framleis går fint! :) Sakna litt å "fråtse", men har oppdaga at eg føle meg ekstremt mykje betre no når eg et riktig og sunt. Vil tru at det kanskje har noko med blodsukkernivået å gjere, men føle meg jamt over i veldig godt humør :) Herlig! :)

Håpar vekta og bidrege til godt humør neste veke :rolleyes:

 

Korleis går det elles med dokke? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen :)

Så flinke dere er.Her har det ikke gått så veldig bra denne uka,jeg er sååå sulten :(

 

Jeg veide meg i går , 70,1 kilo. Blir litt deppa av dette,vekta går bare feil vei nå. Og det er ikke sånn at jeg ikke skjønner hvorfor for å si det sånn.

 

Men jeg skal ikke gi opp så jeg prøver å ha et mål på 69,5 neste torsdag.

 

Ha en fin dag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det gjeler å ikke gi opp stå på videre så kommer styrken og viljen og vektnedgangen:)

 

Fredagskveld og jeg har kjøpt 1 melkerull som skal nytes i helgen, tar halve idag og resten lørdag. Har ellers kjøpt inn knekkebrød, godt sundt pålegg, bær, sunn appelsinjuice, frukt, te, banan og havrekjeks som kan dempe søtsuget.

 

Jeg har vært flink og ikke latt meg friste, endelig:)

 

Jeg drikker også lakris-te dvs den kinesiske balanseteen smaker godt lakris, samtidig som den renser kroppen nam nam.

 

Foreløpig har jeg trent mand,tirs,fred og har lagt planer for trening lørdag og søndag:)

 

Ønsker dere alle en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, da var fredag og lørdag som er de vanskeligste dagene å klare seg uten sjokolade over. Jeg klarte meg igjennom med kun 1 stk melkerull total (den er vel 75 gram) jeg nøt den sakte og den smakte nydelig.

Fikk kjøpt både jordbær og plommer igår som jeg kan frotse i:)Akkurat nå har jeg varme bringebær med ørlite vaniljesaus over.

Ser at jeg må planlegge godt dagene i forkant slik at jeg har flere sunne alternativer i hus når søtsuget kommer. Jeg spiser små men mange måltider, spiser mer mat enn før og mye mindre snop.

Har snikveiet meg og vekten går ned ned ned:))))

Håper at det går bra med dere andre og, slik at vi heier på hverandre fremover.

 

Ha en fin søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille trille :o)

Hei på dere!

 

Nå har jeg ikke vært her på leenge... Og det har gitt resultater :( Hektiske dager og uker, en litt vel krevende jobbperiode - som igjen har gjort sitt til at kroppen er SLITEN, har gjort at matfokus og vekt har sklidd litt ut. MEN det er strengt tatt bare en ting å gjøre med det - og bare en som kan gjøre det, så da er vi tilbake igjen ;) Veiedag på onsdag (som jeg har funnet ut er den minst "snille" og derfor mest realistiske..) og jeg vet at resultatet der ikke blir hyggelig, men som man reder osv....

 

Ser det er flere som sliter litt om dagen, jeg unner ingen det og håper det går seg til for oss alle. Det er godt å ha et "sted" å stikke innom hvor det er så mange som har det akkurat som en selv.

 

Jeg (tror jeg) er klar for å brette opp ermene igjen!! Jeg har i alle fall ikke noe ønske om å fortsette i den retningen det har gått i en periode nå. Jeg vet hvor feilene ligger og må vel bare ta tak i det da..

 

Stå på alle sammen! Mulighetene er store for at jeg stikker innom dere hver onsdag fremover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Da har jeg vært på vekten igjen. Den viste 66,7kg. (Målet var 66,9) Det er ned 0,9 fra forrige uke, så jeg er veldig fornøyd.:)

 

Jeg har spist noenlunde normalt, og ikke talt kcal. Jeg spiste litt mye til tider i helgen, men ikke i nærheten av hva jeg kan prestere å gjøre, og i går hadde jeg meg et kakestykke. (rester fra helgen)

 

Har funnet ut at jeg må forsøke å spise "normalt" og ikke nekte meg noe jeg har veldig lyst på. Jeg takket nei til sjokolade på jobben i går fordi jeg følte det ikke var verd å spise det sånn midt i uken. Det var ikke noe spesielt ved det liksom, men kaken som var hjemme fristet, og da hadde jeg meg et stykke etter middag. Klarte å ta et mindre stykke enn jeg pleier, og kun ett! :) Var veldig mett og fornøyd etter det. Det er derfor utrolig deilig å se at vekten faktisk har gått såpass ned som den har.

 

Målet mitt for neste uke er fortsatt på 66-tallet: 66,2kg.

 

Nå skal jeg straks spise den gode havregrøten min til frokost, og så skal jeg avgårde på trening før det så er jobb.

 

En god dag til alle!!

 

-Emma- :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere Emma77 flott nedgang. Jeg tenker ganske likt deg ser jeg, jeg vil også unne meg det meste men i små mengder og litt sjokolade ihelgen, ikke i ukedagene.

 

Jeg er kjempefornøyd med -1,5 kilofra tisdag av,jeg veier nå 72,6kg regner vi med fra mandagen av når jeg startet totalt på nytt så er det faktisk -2,5 kilo:))) Antar en del er vann som har gått av, men jeg har vært veldig flink med sunn og god mat og jeg har trent mye.

 

Jeg tørr å satse på -700 gram til neste uke, ned til 71,9 kg, det hadde vært gøy. Planen er å fortsette akkurat likt som den forrige uken:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flotte resultater dere :D

 

Jeg var ikke spesielt sunn i helgen, men nå har jeg vært "flink" i to hele dager snart ;) er litt stolt altså..haha!! Det sier vel litt om hvordan det har gått her i det siste.

Veiedag på torsdag og da håper jeg at jeg er nærmere 69 enn 70 ihvertfall.

Ha en fin kveld videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :)

 

Beklager så mye at jeg er fraværende om dagen, jeg tenker på dere hver dag, men har ikke hatt overskudd til å skrive her. Det er mye som foregår nå...eller lite alt etter som man ser det. Vi leverte konkursen i går og i dag er det møte med advokaten som skal føre saken vår.

 

Jeg sitter igjen med en tom og litt tung følelse som jeg ikke klarer bare å riste av meg. Drømmen brast og nå skal jeg prøve å gjøre det beste ut av det, ikke så lett.

 

Jeg har satt meg ett mål de neste ukene før jeg er tilbake i jobb og det er at med en gang jeg har levert i barnehagen skal jeg løpe/jogge/gå en runde for å sparke i gang dagene. Har gjort det 3 morgener nå og sitter klar i treningstøyet nå også. Det sitter litt langt inne, men jeg emner jo at dagen blir bedre av det.

 

Vekten ligger stabilt på 68-tallet, men jeg håper at jeg i løpet av en liten stund nå kommer litt mer nedover snart. Akkurat nå skal jeg bare være fornøyd med at det ikke raser oppover :P

 

Kommer snart tilbake.

 

Ha en fin dag :)

 

Klem fra Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...