Gå til innhold

Ned 6-7 kilo?


Anbefalte innlegg

 

Flott at du og er motivert lunami:) Hva som har ført til selvtillitsknekken?

 

 

Det er bare det at i det siste så har jeg sliti på samme måte som i mange år tidliger.flink i uka og så ødelegger jeg alt i helgen og da mister jeg litt trua på at jeg noen gang kommer til å klare dette ;)/>/>

 

Fin oversikt Emma!

 

Alder: 39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille trille :o)

Veiedag (og den grua jeg meg egentlig litt til..), men har heldigvis klart å dra meg under 66 igjen - jeg kan leve med alt under 66, men bikker det over, kjenner jeg at det er jeg veldig lite komfortabel med. Har egentlig en maks på 65, men det har liksom vært litt vanskelig å få til en laang stund... ;)

 

Har vært veldig lite motivert lenge og innimellom lurer jeg egentlig på om det er verdt det - å prøve å komme helt ned til hovedmål. Jeg vet veldig godt at jeg ville vært mye mer fornøyd med meg selv da, men det virker liksom som om kroppen på død og liv vil holde seg der den er <_< Om jeg kommer meg ned litt innimellom, skal det så veldig lite til før jeg spretter opp til gammel vekt - og der blir jeg gjerne, selv om jeg overhodet ikke er "flink" med spisevanene.

 

Uansett er det ingen tvil om at det har en effekt å skulle melde ifra her, jeg er jo sulten hele tida syns jeg, men da jeg begynte å snoke i skapene i går kveld, var det ganske enkelt å holde seg unna - jeg skulle jo på vekta i dag.... :P

 

Ser at det går veldig bra med mange, knallbra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :)

 

Jeg har prøvd så godt jeg kan å oppdatere listen nå. Bare gi meg en lys om det er noe som ikke stemmer. (Litt usikker på start-vekten til noen..)

 

Jag har hatt en fin uke sålangt. Skal på hyttetur i helgen nå, så jeg er veldig spent på hvordan planen min til tirsdag går. Håper i det minste jeg er i nærheten av målet mitt..

 

Er fortsatt motivert og optimistisk:)

 

Jeg er forresten akkurat som deg Lille Trille, jeg går ned en del, og så spretter jeg overraskende fort opp igjen til der jeg var, og der ser jeg ut til å bli.. Har desverre gått opp ytterligere nå de siste månedene, men nå er jeg forhåpentligvis på rett vei :D

 

En god helg til alle sammen!!

 

Klemmer fra Emma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på vekta i går og fikk meg et aldri så lite sjokk. Har gått ned 1,3 kg siden forrige veiing, har ikke gått ned så mye på én uke på mange måneder. Nå veier jeg 59,7, og er fullstendig overlykkelig for å endelig se 5-tallet :D Ingenting er så motiverende som å se at hardt arbeid faktisk lønner seg.

 

Syns dere er flinke alle sammen, stå på :) God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med dere som strever med å komme i gang, men ikke gi opp for plutselig så er du igang. Vi er nok flere her inne som har gått opp og ned om hverandre, det er jammen ikke lett å holde fokus hele tiden i hverdag og fest. Det er stadig vekk nye utfordringer som hytteturer, weekendturer, konferanser, kake på jobb, selskap, festligheter, osv osv. Jeg tror det viktigste da er å spise litt og sakte i stedet for å være helt avholden og si at vi ikke spiser kaker osv osv.

Prøvde ut dette i helgen da vi var i bursdagsselskap med pizza, dessert og kaker etterpå. Jeg spiste litt av alt og spiste veldig sakte, så INGEN la merke til at jeg ikke spiste mye.

Det var og servert sjokoladesnop, chips, ostepopp (som jeg elsker) men spiste noen druer istedet:))

 

Men må innrømme at denne helgen har det fristet meg mye med sjokolade, jeg spiste min 80 gram melkesjokolade lørdagskveld, men kunne spist så myyyye mer. Det samme suget kjenner jeg på idag, men sitter her med vann og te for matkvoten min er oppbrukt idag.

 

Er veldig spent på vekten tirsdag, har igjen hatt en tung middag lørdag og søndag og det viser nok igjen på vekten, slik er det bare.

 

Ha en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det tirsdag og veiedag, vekten viste ned 0,8kg, jeg veier nå 70 kilo. Dvs -5 kg på 1 måned, siden jeg startet på nytt med blanke ark:)) Jeg er 100 gram fra delmålet mitt som er 69,9kg.

 

Treningen går av seg selv, trener fast 4 ganger pr uke. I tillegg spiser jeg kun sunn mat og frukt i ukedagene. Gottedagen er lørdag og kun lørdag og kun litt sjokolade.

 

Jeg har alltid noe sunt tilgjengelig, slik at dersom jeg kjenner søtsuget melder seg så tar jeg en banan, litt bær, drikker te eller spiser en havrekjeks eller en bar.

 

Neste ukes mål er -0,5 kg til 69,5. Gleder meg til å se 6 tallet igen (flere år siden sist) Vet nå at det går senere med vektreduksjonen når hovedmålet nærmer seg. Faktisk kun 2 kilo til 68kg.

 

Hvordan går det med dere? Håper det går bra, lykke til, husk det sitter i hodet, det er "bare" til å bestemme seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

 

Her kommer ukens liste:

 

 

Lunami:

Start: 70,1kg

Høyde: 167

Alder: 39

Mål: 65kg

Veiedag: Torsdag

Resultat uke 45: 69,8kg

Nytt mål uke 46: 69,1kg

Resultat uke 46:

Nytt mål uke 47:

 

Smom:

Start:

Høyde:

Alder:

Mål:

Veiedag:

Resultat uke 45:

Nytt mål uke 46:

Resultat uke 46:

Nytt mål uke 47:

 

Emma:

Start: 69,5kg

Høyde: 174

Alder: 36

Mål: 63kg

Veiedag: Tirsdag

Resultat uke 45:

Nytt mål uke 46: 67,2kg

Resultat uke 46: 66,3kg

Nytt mål uke 47: 65,5kg

 

Rapunzella: Gravid :)

Start: 67,9kg

Høyde: 160

Alder: 32

Mål: Kontrollert vektoppgang i svangerskapet

Veiedag: Mandag

Resultat uke 45: 66,1kg

Nytt mål uke 46: 66,3kg

Resultat uke 46:

Nytt mål uke 47:

 

bronzee:

Start: 75kg

Høyde: 173cm

Alder: 46

Mål: 68kg

Veiedag: Tirsdag

Resultat uke 45: 70,8kg

Nytt mål uke 46: 70,3kg

Resultat uke 46: 70kg

Nytt mål uke 47: 69,5kg

 

Lille trille:

Start: 67,7kg

Høyde: 169

Alder: 36

Mål: 62kg

Veiedag: Torsdag

Resultat uke 45: 65,6kg

Nytt mål uke 46: 65,2kg

Resultat uke 46: 66,2kg

Nytt mål uke 47: 65,2kg

 

Paprika:

Start: 72kg

Høyde: 162

Alder: 21

Mål: 55kg

Veiedag: Fredag

Resultat uke 45: 59,7kg

Nytt mål uke 46:

Resultat uke 46:

Nytt mål uke 47:

 

Motala:

Start:

Høyde:

Alder:

Mål:

Veiedag:

Resultat uke 45:

Nytt mål uke 46:

Resultat uke 46:

Nytt mål uke 47:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg er fortsatt med!

 

Jeg bare la resultatet mitt inn i listen uten å skriver noe mere.

Vekten min denne uken var bedre enn forventet. 66,3kg. Nytt mål for neste uke er 65,5. Selv om jeg ikke er helt ved målet, så føles det bedre nå enn for 3-4 kilo siden. Føler meg mindre "blubby". Er relativt flink å trene fortsatt, og har funnet en del ting i matveien jeg koser meg med og blir god og mett av. Foreløpig går det strålende.

 

Jeg hadde en avtale tidligere i uken med en venninne jeg ikke har sett på lenge. Vi hadde avtalt å skulle treffes på cafe. Jeg foreslo for henne at vi kanskje kunne ta en tur sammen i steden. Hun har en liten hund som hun hadde med seg, og vi gikk i over en time. Synes det var en veldig fin måte å treffes på, og det syntes hun også:) Da slapp jeg alle fristelsene med fete kaffe-drikker og kaker/bakst, og så fikk jeg litt trim i steden. :)

 

Hvordan går det med dere andre?

 

-Emma- :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille trille :o)

Ett skritt frem og to tilbake :(

 

Opp igjen siden sist uke - får håpe det kan ha noe med mensenuke å gjøre (eller så er det rett og slett for mye inn.....). Et litt artig lite lyspunkt oppe i det hele, var at da jeg etter veiing i går sto på badet og kledde på meg, sto mannen min (som for øvrig aldri gitt uttrykk for annet enn at han er veldig fornøyd med kona si, uansett) og så på meg og mente jeg hadde gått ned i vekt - jeg hadde i alle fall fått strammere mage! (han visste ikke at jeg hadde vært på vekta). Er ikke helt sikker på om jeg så helt det samme, men må erkjenne at han fikk en ekstra stjerne i boka akkurat da :D

 

Trener en del om dagen og merker at noe av massen har flyttet seg fra magen til lår/rumpe, men jeg skulle allikevel gjerne ha vært et par kilo lettere... Jaja, ser det har løsnet for andre her, jeg lever i håpet om at jeg kommer tuslende etter om ikke så altfor lenge..

 

Uansett vekt og form, er det fredag - og den og resten av helga har jeg tenkt å NYTE!! GOD HELG alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Det var jo et veldig hyggelig kompliment å få Lille Trille :D

 

Muskler veier jo mere enn fett, så det er helt sikkert noe i det han sa!

 

Det er vel opp og ned med oss alle i perioder. Det er vel derfor vi er her alle sammen. Hadde dette vært en enkel sak, så hadde det jo ikke vært noen og pratet med i forumet her :P

 

Håper det snart løsner for deg.

 

God helg til alle!!

 

Klem fra Emma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Skriver igjen her jeg... (som andre har nevnt, ikke mye aktivitet her nå for tiden)

 

Jeg har sålangt hatt en fin helg. Har vært på trening i dag, og spist fornuftig. Koste meg i går kveld med mørk sjokolade, men hadde lagt det inn i "regnskapet", så jeg holdt meg allikevel innenfor det jeg skulle spise. Har "laget plass" til litt ekstra mørk sjokolade i kveld. Jeg er så glad i den mørke med sitron og ingefær B)

 

Satser på det blir en fin kveld. Vet resten av familien planlegger en supergod dessert i dag. (Minner om sjokoladefondant bare i en stor ildfast form). Den spises med vaniljeis til, og er KJEMPE god!!! Men jeg skal selvfølgelig ikke ha i dag. Håper jeg klarer å holde meg unna...

 

En fin lørdagskveld til alle!

 

-Emma- :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Emma77, veldig lurt å legge planer på forhånd for hva vi skal tillate oss.

Håper du klarer å holde deg, det hørtes veldig godt ut:)

 

Min helg har også gått bra så langt, og håper det fortsetter.

Nå er det kun 1 kilo igjen til mitt mål, og vet at de siste 2 kiloene kan være veldig trege.

 

God helg:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)/>

 

Jeg har ikke vært særlig aktv her i det siste.

Det går rett og slett ikke bra med slankingen for tiden.Jeg er har bestemt meg for å ta en pause,det blir altfor mye fokus på slanking hele tiden og når jeg ikke får det til så tar det litt overhånd her.Ikke bra det heller.

Jeg kommer nok innom en tur her nå og da,men nå må jeg bare prøve å leve så sunt jeg klarer uten å tenke for mye på det hvis dere skjønner hva jeg mener.

Men dere må ha lykke til videre.

Vi snakkes :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også skyldig i å være litt slapp her inne. Veier og prøver å spise sunt og variert. Problemet er vel mest at jeg er 50% sykmeldt på grunn av bekkenløsning og dermed ikke så mye foran PCen som normalt.

Jeg veide meg til 66.0 på mandag, og har dermed samme mål for i morge, 66,3, som jeg hadde sist uke. Men frykter jeg plutseligh ar hoppet litt opp i vekt... Vi får se i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag og veiedag for meg, den viste kun ned -200 men jeg har nådd FØRSTE DELMÅL Jeg veier nå 69.8 kg har har ENDELIG nådd 6 tallet. DEILIG.

 

Jeg hadde en helg med lite aktivitet pga mye jobbinge overtid(på kontor) fikk ikke trent som jeg pleier, dessuten var det en tung middag med pinnekjøtt søndag.

 

Jeg tror og at det er nå jeg vil få vanskeligheter, kun litt 1,8 kilo igjen til mitt mål, da går det nok langsomt. Buksene er blitt veldig store i livet, jeg har brukt for belte på de aller fleste nå. Nå skal jeg snart kjøpe meg nye klær tenkte jeg, stramme og tettsittende:))

 

Er det noen av dere som er i forumet eller dere som titter innom som har noen tips?

 

Lunami: Jeg forstår deg veldig godt, jeg var der selv for noen måneder siden. Men du kommer tilbake sterkere og mer vilje enn nå. Lykke til.

 

Håper dere andre henger med, ellers må jeg hoppe over i ett annet forum, for nå gjelder det for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Bronzee, med å bikke under 70! Og høres herlig ut å gå ut å kjøpe nye og mindre (!) klær! Har ingen konkrete tips til deg for de neste 1,8 kg utover " keep up the good work ", og prøv å hold motivasjonen fremover. For som du selv sier så kan det gå litt tregere nå. Men sjansene for å holde seg der øker jo om du tar det steg for steg, så tenk positivt!

Jeg er i alle fall imponert!

 

Jeg veide meg til 66,3 i går, og er godt fornøyd med det. Snart halvveis i svangerskapet, men ingen dramatisk oppgang, selv om jeg ikke kan trene og gå, og stort sett ligger på sofaen. Setter 66,5 som mål for neste mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

 

Her er ukens liste:

(Om det er greit, så tar jeg kun med de to siste ukene, ellers blir listen så utrolig lang...)

 

Lunami:

Start: 70,1kg

Høyde: 167

Alder: 39

Mål: 65kg

Veiedag: Torsdag

Nytt mål uke 46: 69,1kg

Resultat uke 46:

Nytt mål uke 47:

Resultat uke 47:

Nytt mål uke 48:

 

Smom:

Start:

Høyde:

Alder:

Mål:

Veiedag:

Resultat uke 46:

Nytt mål uke 47:

Resultat uke 47:

Nytt mål uke 48:

 

Emma:

Start: 69,5kg

Høyde: 174

Alder: 36

Mål: 63kg

Veiedag: Tirsdag

Resultat uke 46: 66,3kg

Nytt mål uke 47: 65,5kg

Resultat uke 47: 65,4kg

Nytt mål uke 48: 64,7kg

 

Rapunzella: Gravid :)

Start: 67,9kg

Høyde: 160

Alder: 32

Mål: Kontrollert vektoppgang i svangerskapet

Veiedag: Mandag

Nytt mål uke 46: 66,3kg

Resultat uke 46:

Nytt mål uke 47:

Resultat uke 47: 66,3kg

Nytt mål uke 48: 66,5kg

 

bronzee:

Start: 75kg

Høyde: 173cm

Alder: 46

Mål: 68kg

Veiedag: Tirsdag

Resultat uke 46: 70kg

Nytt mål uke 47: 69,5kg

Resultat uke 47: 69,8kg

Nytt mål uke 48: 69,3kg

 

Lille trille:

Start: 67,7kg

Høyde: 169

Alder: 36

Mål: 62kg

Veiedag: Torsdag

Nytt mål uke 46: 65,2kg

Resultat uke 46: 66,2kg

Nytt mål uke 47: 65,2kg

Resultat uke 47:

Nytt mål uke 48:

 

Paprika:

Start: 72kg

Høyde: 162

Alder: 21

Mål: 55kg

Veiedag: Fredag

Resultat uke 46: 59,7kg

Resultat uke 47: 59,7kg

Nytt mål uke 48: 59,5kg

 

Motala:

Start:

Høyde:

Alder:

Mål:

Veiedag:

Resultat uke 47:

Nytt mål uke 48:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

 

Da har jeg lagt inn ukens oppdaterte liste. Som vi ser, så er det ikke mange som er med her for tiden, men kanskje de kommer sterkt tilbake om ikke lenge..? :)

 

Selv var jeg på vekten nå i morges. (Har egentlig veiedag tirsdager, men jeg fikk ikke gjort det i går.)

Er veldig fornøyd, 65,4kg viste den. Nytt mål for neste uke er for meg 64,7kg. Håper jeg klarer å fortsette slik som nå, for nå føles det ikke som slanking. Kun sunt kosthold og trening.:)

 

Imponerende både Rapunzella og Bronzee!!!

 

Og jeg vet Bronzee, de siste kiloene er de desidert verste å få av. Det er så utrolig lett å gi seg, og så popper man opp i vekt igjen. Så flink som du har vært til nå, så har jeg ingen tvil om at du kommer til å klare det.

 

Er der kanskje noen nye sunne matretter som kan gjøre det litt lettere å fortsette?

 

Selv så prøver jeg å endre litt på frokost og lunsjen min, slik at jeg finner litt andre smaker ernn det jeg pleier, og gjerne ting som metter godt men ikke er så mye kcal i.

 

Hva trener du for noe?

 

En god dag til alle!!

 

Klem fra Emma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)/>

 

Her er ukens liste:

(Om det er greit, så tar jeg kun med de to siste ukene, ellers blir listen så utrolig lang...)

 

Lunami:

Start: 70,1kg

Høyde: 167

Alder: 39

Mål: 65kg

Veiedag: Torsdag

Resultat uke 45: 69,8kg

Nytt mål uke 46: 69,1kg

Resultat uke 46:

Nytt mål uke 47:

Resultat uke 47:

Nytt mål uke 48:

 

Smom:

Start:

Høyde:

Alder:

Mål:

Veiedag:

Resultat uke 46:

Nytt mål uke 47:

Resultat uke 47:

Nytt mål uke 48:

 

Emma:

Start: 69,5kg

Høyde: 174

Alder: 36

Mål: 63kg

Veiedag: Tirsdag

Resultat uke 46: 66,3kg

Nytt mål uke 47: 65,5kg

Resultat uke 47: 65,4kg

Nytt mål uke 48: 64,7kg

 

Rapunzella: Gravid :)/>

Start: 67,9kg

Høyde: 160

Alder: 32

Mål: Kontrollert vektoppgang i svangerskapet

Veiedag: Mandag

Resultat uke 45: 66,1kg

Nytt mål uke 46: 66,3kg

Resultat uke 46:

Nytt mål uke 47:

Resultat uke 47: 66,3kg

Nytt mål uke 48: 66,5kg

 

bronzee:

Start: 75kg

Høyde: 173cm

Alder: 46

Mål: 68kg

Veiedag: Tirsdag

Resultat uke 46: 70kg

Nytt mål uke 47: 69,5kg

Resultat uke 47: 69,8kg

Nytt mål uke 48: 69,3 kg

 

Lille trille:

Start: 67,7kg

Høyde: 169

Alder: 36

Mål: 62kg

Veiedag: Torsdag

Resultat uke 45: 65,6kg

Nytt mål uke 46: 65,2kg

Resultat uke 46: 66,2kg

Nytt mål uke 47: 65,2kg

Resultat uke 47:

Nytt mål uke 48:

 

Paprika:

Start: 72kg

Høyde: 162

Alder: 21

Mål: 55kg

Veiedag: Fredag

Resultat uke 45: 59,7kg

Resultat uke 47:

Nytt mål uke 48:

 

Motala:

Start:

Høyde:

Alder:

Mål:

Veiedag:

Resultat uke 47:

Nytt mål uke 48:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapunzella: tenk at du er halvveis i svangerskapet allerede, det er en spennende tid du er i og går vil gå inn i:)) det er bra både for deg og barnet å spise sundt i svangerskapet. Du er flink.

 

Emma77 så flink du og er :rolleyes: Du er i en god stim, vi bestemmer oss for å fortsette her vi er nå. Vi lar oss ikke lure av sjokolade og julemarsipan gjør vi vel?

 

Når jeg lager middag må jeg tenkte til hele familien, derfor går det mye i det alle liker slik at jeg ikke må lage flere retter. Men det hender vi går inn på matprat for å finne noe nytt og spennende som alle ønsker å prøve.

 

Jeg trener allsidig fast 4 ganger i uken, av og til 5, jeg bruker saltimer på treningssenteret alt fra MRL, spinn, mye styrke, step, pilates, zumba, puls. Jeg jogger på tredemølle og bruker elipsemasjon. I tillegg går jeg og mannen min kveldsturer også bruker jeg en tung rokkering ca 15 min hver dag.

 

I helgen blir det baking, har bestemt meg for å smake en av julekakene vi skal bake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Vært lite aktivitet fra min side her, er midt i verste eksamensperiode. Da blir det mange timer på lesesalen og mye blir nedprioritert.

 

Gratulerer med å ha nådd delmålet ditt, Bronzee! Må ha vært herlig å se 6-tallet :)

 

Hos meg har vekta stått stille både uke 46 og denne uka. Hadde egentlig ikke forventet noe annet, da vekta pleier å stå stille et par uker når jeg går ned mer enn et kilo på en uke. Til tross for eksamensperiode har jeg kommet meg en del på trening og spist sunt. Skeiet ut med masse smågodt og potetgull forrige helg, så nå blir det forhåpentligvis lenge til neste utskeielse. Målet mitt for uke 48 er 59,5, ikke store tallet, men prøver å være realistisk. Orker ikke bli skuffa fordi jeg ikke går ned like fort som jeg gjorde i starten.

 

Syns dere er flinke alle sammen :) Stå på videre og ha en god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

 

Så flink du er å trene bronzee! Så mye, og så variert! Høres kjekt ut med julebakst, og viktig å kunne kose seg litt også. Hva for noen julekaker lager du? Har du noen sunnere varianter på lur?

 

Du må ha lykke til med eksamene Paprika! Høres fornuftig ut å ikke ha for høye mål. Vet med meg selv at om jeg setter for høye mål og ikke når dem, så har jeg lettere for å trøstespise og gi opp..

 

Selv har jeg hatt en fin uke med passe med trening. Håper jeg får meg en liten styrkeøkt i morgen før jobb. Grunnet jobbehelg, så blir det naturlig lite snop på meg. Passer meg egentlig bra.

Nå er jeg omtrent der jeg pleier å gi opp og poppe opp i vekt igjen, så jeg er veldig spent på hva resultatene mine blir de neste to ukene.... B)

 

Dere må ha en kjempe flott helg!

 

Spent på å høre om dere finner på noe kjekt i helgen, og om hvordan det går i matveien.

 

Klem fra Emma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...