Gå til innhold

Ned 6-7 kilo?


Anbefalte innlegg

God morgen... :mellow:

 

Jeg har våknet til en forhåpentligvis ny og bedre dag. Bedre enn gårsdagen ihvertfall.... Jeg har vært super-flink og super-sunn hele uken, til og med lørdag, men i går sprakk jeg fullstendig... Masse usunn middag (mye fløte og bacon) kake, boller, snop, chips, you name it. Jeg kommer til å veie meg i morgen, men den viser garantert opp fra forrige uke. Skuffende, men håper det kun blir med gårsdagen.

Vi har flere bursdager denne uken, og snart begynner jule-besøkene også. Ingen enkel tid å gå i møte..

 

Håper deres helg har vært bedre enn min.

 

Klem fra Emma.. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

En dag med smell er kjipt, Emma, men ikke verdens undergang. Så; ny dag, ny uke - ny sjanse :-) Du vet hva som skal til , så bare stå på, og så kan du klage litt her inne når det går trått.

For julen, og ikke minst pre-julen som vi går inn i så tror jeg det er lurt å sette seg små delmål underveis. Som for eksempel "jeg kan spise julekaker, men jeg trenger jo ikke å tømme fatet eller spise meg mett på det usunne." Besøk med tilhørende julemat på ettermiddagen = desto sunnere frokost og lunsj. Noe sånt. Det er min plan.

Å si nei til alt som er godt og som vi kun spiser en gang i året vil bare gjøre det vanskeligere å la være å sprekke fullstendig.

 

Jeg veide inn til 66,5 i dag, som vel var målet mitt, og jeg husker rett. Fornøyd med det. Men jeg skulle virkelig ønske jeg kunne gå ut og gå lange, fine turer... Men det går ikke med dette bekkenet. Postkassen er tilogmed uaktuelt.

 

Ha en god og sunn uke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, jeg kan melde om nok en god veieuke -1kg denne uken, jeg veier nå 68,8 kg som er kun 0,8 kg unna hovedmålet mitt:)) Det er helt utrolig at jeg har nådd så langt og klart meg bra. Jeg blir fristet men klarer nå å stå i mot.

Resten av min familie har komt litt i førjulsgottestemning, litt sånn at det er lov å smake, men de er så super aktive med sport i hverdagen så det gjør ingenting for dem, men det frister meg med den småspisingen deres. Da finner jeg meg en kopp te eller en mandarin, sånn er det blitt for meg nå.

 

Kanskje ikke så kjekt å lese om at jeg lykkes når noen av dere ikke får det til alltid, men jeg kan love dere jeg føler med dere, jeg har vært der mange mange ganger. For meg gjelder det å ha hodet med, være sta og tenkt deg om 5 ganger før du putter noe usunnt i munnen.

 

Emma77 nei jeg har ingen sunne oppskrifter på julekaker, jeg baker de usunne, men jeg fikk smake og tips om sunne julekaker når jeg var innom en Sunn Kost butikk for noen uker siden. Det var noen kokusmakron lignende kaker med sjokoladetrekk,mmm de var veldig gode.

 

Om du sprekker en dag Emma77 så er det ingen krise, det er når vi sprekker dag etter dag. Jeg har tro på deg og din vilje, stå på og fortsett og du vil nå ditt mål. Det er en vanskelig tid vi er i og går inn i, men dersom vi bestemmer oss på forhånd før ett julebord, selskap ol og holder oss til det så går det fint. Igjen snakker jeg om viljestyrke. Lykke til.

 

Rapunzella så bra at du har klart ukens mål, hørtes ikke godt ut med bekkenproblemer (jeg hadde også store bekkenproblemer ved svangerskap) Er du i jobb, eller sykemeldt? Lykke til.

 

Paprike, takk ja det er helt fantastisk å se 6 tallet på vekten:)) Skjønner godt at du har mer enn nok med examen, da trenger du litt enegi i form av sjokolade og:))

Men når dette er over er det vel full fokus igjen tenker jeg. Lykke til.

 

Ønsker dere en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Var inne og skrev et laaaangt innlegg i sta, og så slo maskinene seg av!!! GRRRR :(

 

Det var litt bladibladi om hvor lite flink jeg har vært og at konkursen satte meg litt i revers og ut av livet en stund...syns det har vært vanskelig lenge med så mangt nå, og jeg hadde trengt dere og motivasjonen, men har ikke helt klart å manne meg opp til å gå inn på siden en gang.

 

Men denne uken har startet bra og da pleier jeg å være flink resten også - så nå er jeg her igjen og denne gangen har jeg ikke råd til å falle ut - jeg trives ikke med de 1500 gr jeg har tatt på igjen, kan leve fint på 68 og ned, men over 68 trives jeg bare ikke! Rart at så få gram har så mye å si.

 

Gikk på vekta i dag, 1. mensdag så ikke så godt å si hva som er helt sant, men 69,5 er dagens vekt og målet til neste onsdag er 69,0. Jeg håper jeg klarer å komme men ned til 67,5 i løpet av desember! Vet det er en vanskelig måned, men jeg har vært flink i desember før, så jeg bestememer meg for å være det i år også :D. Time will show!

 

Ser at dere er superflinke fortsatt og håper jeg får lov til å være sammen med dere igjen :) Jeg trenger dere :) Er arbeidsledig nå, men håper å komme i jobb i januar - kjenner at jeg mentalt trenger å være hjemme litt nå og ha tid for meg selv og tid til å lage litt jul.

 

La inn dataene mine, supert at du har tatt tak i det emma - jeg mistet jo grepet om den der dessverre :P.

 

Og gratulerer bronzee - du har vært MEGAflink! Del gjerne rådene dine så blir i hvert fall jeg motivert! Skal lese gjennom tråden i løpet av kvelden håper jeg!

 

Snakkes folkens!

 

Klem fra Anne :)

 

Smom:

Start: 73,5

Høyde: 170cm

Alder: 42

Mål: 65

Veiedag: Onsdag

Resultat uke 46: 69,2

Nytt mål uke 47: 69,0

Resultat uke 47: 69,7

Nytt mål uke 48: 69,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for lykkeønskninger, Emma og Bronzee :) Når eksamen er ferdig om et par uker blir det fullt fokus igjen.

 

Hyggelig å lese at det går bra med dere. Nå nærmer det seg jul med stormskritt, merker at slankingen legger en god demper på julestemningen for min del. Orker ikke tenke så mye på trening og slanking på julaften og i romjula, men er nødt til å være flink før det. Er ikke noe særlig å være vitne til at andre koser seg med julekaker og smultringer, men vet med meg selv at jeg bare kommer til å være i dårlig humør om jeg skeier fullstendig ut og fråtser vilt.

 

Selv om jeg kanskje kunne vært noe flinkere med kostholdet i eksamenstiden har jeg hvertfall fått trent en del. Merkelig hvordan alt annet enn pensum blir kjempegøy :rolleyes:

 

Håper det fortsetter å gå bra med dere, spesielt nå som det nærmer seg desember :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smom kjekt å høre fra deg. Mitt beste tips er å kjøpe inn sunne erstatninger som du kan spise når du får lyst på noe snop/sjokolade. Jeg har ALLTID i hus bær, banan, havrekjeks, mandarin, te, og sukkerfrie tyggi og lacryl, også drikker jeg mye vann. Tips nr. 2 er å være bestemt med seg selv og IKKE tillate snop utenom lørdags kveld.

 

Idag tok jeg noen mål for å se i cm hva resultatet var, og hele 15 cm var tatt av totalt. Målte da mage 5 cm, hofte 5 cm, bryst 2 cm, lår 2 cm, arm 1 cm. Da er det forståelig at jeg nå bruker belte på buksene for at de skal stå fint (luksusproblem)

Jeg ser at det er endel overflod av løst skinn på magen, kanskje går det vekk ved styrketrening på sikt?? noen som vet? eller er det slik jeg må leve med?

 

Paprika ja desember måned er en vanskelig måned, vi skal kose oss, bake og stelle i stand selskaper. Mitt tips og råd her er å bestemme seg på forhånd hva vi vil tillate oss å spise, f.eks når du skal bake kan du bestemme deg for at jeg skal kun smake på 1 stk. Nyt den sakte.

Selve juledagene skal vi alle kose oss med god mat og kake, men vi trenger ikke spise så mye at magen står på spreng og vi nesten blir dårlige.

Kanskje vi skal prøve å holde vekten i julen i stedet for å prøve å ta av?

 

Vi snakkes:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebord i går og det kjennes på kroppen idag. Det ble god mat og drikke, en kjekk kveld:))

En skikkelig lat dag idag og har ikke helt kontroll på inntaket idag og i går. Idag var vekten veldig lav, men det er nok vesketap for i dag har det gått ned mange liter vann. Jeg er derfor spent på vekten tirsdag... håper at den ikke har gått opp.

 

Ikke ofte vi er på "fest" heldigvis kjenner jeg... hehe

 

Satser på en treningsdag i morgen søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Er jeg helt alene her inne nå?? Dere må ikke gi dere nå, vi må holde sammen nå i desember hvor utfordringene står i kø :rolleyes:

 

En bedre dag for meg idag, har trent og det var deilig. Faste måltider er og på plass.

Det blir 2 selskap til neste helg, da med middag og kaker osv uten vin som drikke. Jeg får bestemme meg på forhånd hvordan jeg skal legge opp til det.

 

Ha en fin 1.søndag i advent alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

 

Jeg må bare beklage... Jeg har hatt en helt grusom uke på matfronten. Bursdager, kaker, snop, chips, usune middager, alt mulig rart hver eneste dag, hele uken. Har ikke turd å gå på vekten. Om et par uker reiser jeg på ferie, og så er det jo jul...

 

Har funnet ut at jeg tar pause her inne til over nyttår, og DA er det alvor.. (nok en gang :unsure: )

 

Håper dere fortsatt er her når jeg kommer tilbake, men nå er det "juleferie" for min del.. sukk..

 

Lykke til til dere alle, og god jul! :-)

 

Klem fra Emma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bronzee, du er ikke alene, men jeg er nok dessverre litt for dårlig til å skrive for tiden. Ligger mest på sofaen med vondt bekken.

 

Velkommen tilbake, Anne! Håper alt løser seg for deg fremover!

 

Jeg glemte helt å veie meg i dag, så får ta det i morgen tidlig. Er redd jeg har gått opp mer enn de 200 grammene jeg har satt som et slags ønske. Blir litt for mange latskapsløsninger for tiden, og for lite grønnsaker. Og kjeks og kaker serveres overalt. Prøver å konsentrere meg om å smake litt, men ikke for mye. Så tror det skal gå sånn tålig. Både magen og puppene har vokst merkbart, men jeg er redd en del av grunnen til at jeg ikke har lagt på meg så altfor mye enda rett og slett er muskelsvinn. Ligger mest mulg, går minst mulig. Ingen god kombinasjon. ;-)

 

Jaja. Vi får prøve likevel :) Ikke gi opp, men ikke stresse for mye med det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det var kjekt å høre fra dere.

Føler med deg Emma og Rapunzella.

 

Antar jeg rapporterer her i dette forumet ut året, etter det vil jeg enten gå over til HV forum for jeg mangler kun 800 GRAM på mitt mål.

 

Dersom jeg finner ut at jeg vil prøve meg ned ytterligere 1-2 kilo så ønsker jeg å finne ett nytt aktivt forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det var kjekt å høre fra dere.

Føler med deg Emma og Rapunzella.

 

Antar jeg rapporterer her i dette forumet ut året, etter det vil jeg enten gå over til HV forum for jeg mangler kun 800 GRAM på mitt mål.

 

Dersom jeg finner ut at jeg vil prøve meg ned ytterligere 1-2 kilo så ønsker jeg å finne ett nytt aktivt forum.

 

Wow, da har du ikke langt igjen! Jeg er uansett minst et års tid unna målet, men sånn er det ;-) Håper du lykkes og blir fornøyd når du når målet! Jeg har liksom en drøm om at hvis jeg ikke spiser for usunt de neste månedene så kan jeg kanskjepå magisk vis miste både graviditetskiloene PLUSS noen av dem jeg har til overs fra før i barseltiden... Kanskje vel optimistisk, men no guts no glory ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var som forventet vekten akkurat lik forrige uke 68,8 en HV uke.

 

Er klar over at det var julebordet fredag kveld/natt som ødela vekten, men nå når jeg kun har 800 gram igjen til hovedmål så er det OK.

 

Denne uken er utfordrende med kurs og selskap på sene kvelder. Jeg har bestemt meg for at det blir uten alkohol, da antar jeg det kan gå noe bedre. Men antar en HV uke igjen, og tar en evt, nedgang som en bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Joda, jeg er her jeg - det er mange ting på hjemmefronten for oss nå - mye prøver og motivasjon som skal deles ut til mange og da blir liksom min nettid litt nedkortet! Regner med at flere har det sånn.

 

Synd at det er så mange som faller ut, men sånn er det nesten alltid på sånne grupper, og da er det så viktig at noen holder ut, for det er alltids noen som kommer tilbake og trenger noen kjente fjes ;)

 

Så jeg håper dere alle kikker innom fra tid til annen, men at man kanskje er aktiv i flere grupper samtidig dersom det er stille perioder der man opprinnelig var. Kan nå være bra for motivasjonen også det - jeg kjenner meg igjen fra min forrige runde bronzee, da var jeg den som var mest utholdende og måtte ty til mange lokkemeldinger for å få folk på banen til tider. Jeg ønsker å være her masse og være skikkelig flink, men noen ganger kommer livet rett og slett litt i veien, men jeg prøver hele tiden - og nok en gang skal jeg prøve å kikke innom hver dag :)

 

Jeg ligger stabilt den siste uken, men det var også forventet - normalt kosthold egentlig, men vi har hatt en bursdagsfeiring (over 2 dager) så det er klart at noe har det kommet inn som egentlig ikke skulle vært der :P.

 

Løp meg en tur i går, og hjelpes meg jeg er i bad shape! Og jeg er så grusomt støl i dag at jeg gruer meg hver gang jeg skal bevege meg. Men skal se om jeg ikke får tatt meg en tur i morgen også, det største problemet mitt er at jeg syns det er så vanvittig kjedelig å trene alene. Men må man så må man!

 

Vi høres folkens - håper flere stikker innom igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en uke med seminar, kurs, sene middager og bursdagsselskap er jeg fornøyd med -100 gram denne uke. Jeg har hatt med meg joggeskoene på seminar da det var treningssal med apparater på hotellet.

 

Jeg velger å prøve å holde vekten nå ut desember. Skulle det gå litt opp i juleuken med flere tunge men fantastiske middager så skal jeg trø til skikkelig igjen når julen er over.

 

Smon: Kjekt at du er innom. Ja og jeg har vært der andre er nå, så jeg kjenner meg og godt igjen i det å være lite aktive her inne. Når jeg ikke fikk til noe så var det ikke kjekt å melde uke etter uke om dårlige resultater, mens nå når jeg virkelig har fått det til så savner jeg noen å dele den gleden med og noen å #konkurrere# videre med.

 

Jeg er veldig i tenkeboksen om jeg skal holde meg til målet mitt på 68 kilo eller om jeg skal legge meg litt lavere for å ha en slingring. Tenkte kanskje på å godta 66-68 kilo. Jeg er storfornøyd nå når jeg ser meg i speilet med klær på, men uten så henger det litt her og der, men det går kanskje av etter hvert med styrketrening? Eller så må jeg innse at når du nærmer deg 50 år så KAN det henge litt.

 

Håper dere andre skriver innom her i ny og ne. Ønsker dere flotte førjulsuker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Veiedagen i dag viste HV og det er jeg fornøyd med nå i disse førjulsdager.

 

Jeg smaker litt kake osv men svært begrenset.

Håper å fortsette slik ut året.

 

Hei, Bronzee!

Ikke stor aktivitet her for tiden... Supert å høre at du holder vekten. Det må absolutt være godtatt på denne tiden ;)

Jeg går stadig oppover, men stresser ikke voldsomt med det -enda ;) Får se om jeg føler det samme etter jul. 68,5 denne uken. Og 4 mnd igjen av svangerskapet. Er jo ikke i nærheten av hva jeg har ligget på tidligere svangerskap. (84 på det verste, om jeg ikke husker feil :()

 

Lykke til de neste dagene! Og ukene... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener, bronzee...vet akkurat hvordan du har det, men håper likevel at du ikke gir oss helt opp - desember er spesielt og jeg er sikker på at mange er tilbake i januar. Så jeg håper at selv om du finner deg en annen tråd også så fortsetter du å komme innom her og være med på å motivere oss som ikke fiska det så bra i høst.

 

Jeg kommer nok også til å finne, eller lage en ny tråd dersom aktiviteten her er lav etter nyttår, men ikke forlate denne. Da jeg gikk ned 15 kg for 2 år siden var jeg aktiv i 3-5 forskjellige tråder og det hjalp veldig for da er det alltid noen som er der for deg og noen du kan være der for.

 

Jeg var nok litt for kjepphøy denne gangen og trodde jeg kunne ri på den forrige suksessen, men når livet kom i veien ble det plutselig ikke så enkelt å være flink hele tiden likevel.

 

Nå prøver jeg å velge sunne alternativer, og minst mulig søtsaker, og det går sånn passelig, men jeg må nok litt mer på høyden før jeg klarer å gå ned igjen, så gjennom julen er stabil vekt målet og det tror jeg er bra nok denne gangen.

 

I dag skal jeg på harryhandel, får se hvordan det går ;)

 

God uke folkens!

 

Klem fra Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille trille :o)

HEISANN!!

 

Jeg må erkjenne at jeg er en av de som har vært særdeles lite aktive her inne en stund - og jeg tror faktisk det er greiest å fortsette med det. Og det er absolutt IKKE for at det er noe i veien med noe eller noen her, jeg har stadig henta motivasjon her når det har manglet litt - og gjør det fortsatt, men jeg har innsett at jeg har det aller best om jeg legger hele vektreduksjonsprosjektet bort.

 

Jeg skulle fortsatt gjerne ha vært et par kilo lettere og jeg vet jeg ville følt meg mye bedre da, men det har en tendens til å koste mer enn det smaker. Jeg klarer gjerne å gå ned litt, men da går jeg jo rundt og har fokus på det hele tida - og det er litt slitsomt i lengden. I tillegg har jeg en tendens til å sprette opp igjen like fort som jeg slipper tanken - kroppen min vil liksom ikke det jeg vil. Nå har jeg testet i noen uker å la det hele ligge - og selv med jevnlig pepperkakespising ;) , har jeg gått ned noen gram, og det koster meg ingenting ekstra å ligge der jeg nå er i vekt, så da får jeg kanskje si meg (halv)fornøyd med det...?

 

Jeg veier meg jevnlig og jeg vet det så inderlig godt når jeg har puttet mer inn enn jeg har brukt, med andre ord er jeg også veldig klar over hva som skal til for ikke å gå opp. Jeg tenker at det greieste da er å ha fortsette som jeg gjør, med et relativt sunt kosthold og bra med fysisk aktivitet, tror jeg ikke jeg ender som spes overvektig uansett...

 

Lykke, lykke til alle sammen!! Og ikke minst riktig GOD JUL!! :)

 

(jeg kommer nok til å stikke jevnlig innom for å se om det fortsatt er liv i gjengen ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedagen i dag viste HV og det er jeg fornøyd med nå i disse førjulsdager.

 

Jeg smaker litt kake osv men svært begrenset.

Håper å fortsette slik ut året.

 

Hei hei Bronzee :)

 

Så flink du har vært siden oktober.

Gratulere så mye og så ønsker jeg deg en

Riktig fin og god jul og håper 2014 blir et år du kommer i mål.

 

Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Bronzee :)/>

 

Så flink du har vært siden oktober.

Gratulere så mye og så ønsker jeg deg en

Riktig fin og god jul og håper 2014 blir et år du kommer i mål.

 

Lykke til...

 

Koselig å høre fra deg Tjorven, håper du har det bra:)

Takk for det gamle (jeg satser stort på å nå målet i 2014 ja) også ønsker jeg deg alt godt i 2014.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julen 2013 er over vi er i romjulen og nyttårsaften står like om hjørnet.

I julen har jeg spist og kost meg med mottoet det er ikke det som jeg spiser mellom jul og nyttår som er problemet mitt, men det som jeg spiser av sjokolade mellom nyttår og jul:))

 

Antar jeg må av-sukres igjen 2.januar når jeg starter opp påny, men hviss vi er flere sammen om det så klarer vi det igjen. Vekten har gått litt opp.

 

Takk for samarbeid i året 2013 til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og Godt nytt år alle sammen :)/>

 

Nå har jeg hatt en lang pause og er desverre snart tilbake til utgangspunktet.Så nå er det på'n igjen da.På torsdag begynte jeg å registrere alt jeg spiser igjen og håper å få det til en gang til og så klare å holde vekten denne gangen.

Jeg ser det har vært stille her,men håper det fortsatt er flere igjen her inne som jeg kan skravle litt med.Det hjelper!

 

Ha en fin søndag :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...