Gå til innhold

Første og siste boksekjøp på zizzi


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jenter!

 

Da er det mandag igjen! Ny uke, nye muligheter :D

 

Håper og tror jeg har funnet den rette tralten nå for både hverdager og annerledesdager - helgen gikk i alle fall ganske så fint med å kose seg med måte og ikke minst ha energibar i bakhånd når det var umulig å vite hva og når neste måltid ble. Kjæresten og jeg deler matretter som aldri før, da med størst porsjon til ham og minst til meg :)

 

Gullmedaljekandidaten, kjenner meg igjen i brødskive-fella - dvs jeg har latt være å ta opp et halvt hjemmebakt brød, kun fordi jeg vet det blir vanskelig å styre antall skiver når jeg først har fått satt tennene i ei skive...elsker brød! Rundstykker og annet som kommer i "ferdige" porsjoner er lettere, men for å unngå fristelsen så går det i Finn Crisp knekkebrød her til hverdags. På sikt bør det bli en slags tilvenning, men enn så lenge koser jeg meg jo med godt pålegg på knekkebrød jeg liker smaken på, så ingen hast (bortsett fra at brødet i frysa nok blir dårlig innen jeg får smakt på det ;()

 

noris og Sonar, håper dere finner tilbake til en god rutine som passer dere! Hvis ei uke går skeis med planlegging og gjennomføring så kan neste uke bli en skikkelig bra en, heng i videre og gi aldri opp! Spennende med kurs, noris, lykke til med det :)

 

Lurer på om jeg har unngått de store sprekkene fordi jeg har gitt meg selv all verdens tid til å klare dette? Det vil si; så lenge jeg prøver å ha flest hverdager, så skal annerledesdager ikke oppleves som vanskelige men mer som en mulighet til å ta best mulige valg og så kommer hverdagen igjen med en gang etterpå - liker verken slanke-tanken eller ordet slanking og det er rett og slett ikke det jeg driver med nå! Det som fungerer er å ikke være bevisstløs i gjerningsøyeblikket når det gjelder mat - alt jeg putter inn i munnen skal jeg være klar over at jeg gjør - og ikke minst skal jeg stå inne for valget jeg har gjort og ha null dårlig samvittighet for det etterpå!!! (I helgen har jeg spist hamburger TO ganger, faktisk - men valgte bort brus og delte en liten chips (og kjente at jeg ikke MÅTTE ha den, så neste gang dropper jeg det) - null problem siden jeg har flest hverdager!). Merker stor forskjell på innstillingen fra forrige gang for to år siden, da var burgermåltid "guilty pleasure". No more!

 

Hadde med meg målebånd på turen - morsomste resultat var midjen: nå 105cm (måler rett på navlen, er smalere der ribbena slutter, men det er kanskje livet?). Siden mai er midjen blitt 10cm mindre!! Ja, det både merkes og synes at det går rett vei! :D

 

Dagens vekt er 88,2kg, 400g ned fra forrige mandag.

 

Heia oss alle sammen - stor klem!

 

Håper det går bra med deg også, nueva vida, og at du er innom og leser litt innimellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juni72, har du prøvd å fryse ned brødet ferdig oppskjært? Det pleier vi alltid å gjøre og bare ta ut de skivene vi trenger. Mest fordi brød ikke smaker så godt når det har ligget ute noen dager, men det er jo også lettere å bare spise det man har bestemt seg for når man først må ta ut flere skiver og riste dem for å kunne spise mer. Det gjelder å gjøre det litt vanskelig for seg selv. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)/>

 

Juni72: så utrolig bra at du er kommet så veldig godt i gang. Og nedgang i vekten er også bra :) Det gjør ikke noe om ting tar tid. Det er ofte da resultatene kommer og at de varer. Jeg heier på deg.

 

Her i huset har vi alltid brød. Jeg har en mann som har med seg 10 skiver til lunsj. Ikke akkurat GR, men det funker for ham. Jeg kombinerer både brød og knekkebrød. Spiser som regel alltid to brødskiver til frokost og 4 knekkebrød til lunsj. Har også med meg ferdig oppskåret agurk, paprika og noen cherrytomater i et gammelt syltetøyglass. Det liver opp knekkebrød med smøreost... så smaker det såååå godt.

I år har jeg virkelig fått smaken på neper. Jeg kjøper inn og har de i kjøleskapet. Skreller to og skjærer opp. Putter dem i pose og har dem med på jobben. De er gode å knaske på i løpet av dagen. I to tiden MÅ jeg ha mellommåltid. Da er det to knekkebrød og en yoghurt og kanskje litt grønnsaker og/eller en muslibar(crisp / cereal) Når jeg gjør det er jeg ikke helt på bånn i blodsukker når jeg skal lage middag.

 

I dag var det min første gang på nytt GR-kurs. Jeg veide da 89,6, så det er nå min offisielle vekt. Har gått opp litt, men de skal bort. Jeg må finne tilbake til den gode motivasjonen jeg hadde rett før ferien. Da gikk det veldig fint.

Har en liten tanke om at jeg bare må komme igang å veie maten igjen og skrive ned hva jeg putter i meg.

Vekten til kursleder og min er heller ikke helt enige, men nå er det kursleders vekt som teller. Jeg må bare finne motivasjonen, for jeg betaler jo litt for dette kurset, samt at det er jo helsen min det er snakk om på sikt. Jeg vil gjerne få oppleve både barna når de blir store og barnebarn. Det er vel det de kalle for livets dessert.... hehehe... Jeg håper jo selvfølgelig det er mange år til, siden min sønn kun er 18, men det er jo det om helså holder til lek med barnebarn. Sjansene for det er jo større om jeg reduserer vekten og er litt mer aktiv enn jeg er i dag. Jeg er på gang og skal nå mitt mål. Mitt delmål om å nå 87 kilo kom og gikk... hehehehe... Eller skal vi si kom tilbake... Jeg må jo nå det enda en gang nå... hehehe

 

Oppsummering:

Dagens vekt: 89,6

mål: 85

TP: mer enn 2 pr. uke. ALT annet er bonus

 

Ha en herlig kveld, jenter :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Ned 0.2 til 91.0 - så dette tempoet er sakte, men ned er ned selv etter en uke med altfor mye brød og litt usunnheter. Masse treningspoeng og aktivitet og det er jeg veldig fornøyd med. Ble 1 time sykling hver dag ukedagene, en styrketreningsøkt og en langtur til fots i helgen og masse leking med barna. Er tilbake i gode rutiner nå. Har grønnsakssuppe stående i kjøelskapet og varmer en mindre porsjon om kveldene når jeg føler meg sulten. Varm suppe metter godt og spises rolig, gir en god følelse - sunt, kcalfattig og veldig godt (sellerirot må være med). Det er en fantastisk fin tid for friske grønnsaker nå. Ha en nydelig uke dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere er kjempeflinke til å holde fokus! Masse av jobben er gjort når vi har klart å endre tankegangen vår. Som du Juni72 sier, det er ikke slanking du driver på med. Det er absolutt flest hverdager, og hver helg er ikke en fest. Men jeg sliter med tankegangen min om dagen. Alt blir feil. Har mistet en del av den bevisste tankegangen rundt matinntak. Troen på at jeg skal klare å endre kostvanene har begynt å svikte. Er alt for passiv i hverdagen. Trening skjer ikke. Ja, kort sagt alt er gale :blink:

 

Noe av mitt "problem" er at jeg kobler helt ut når jeg har smerter. Nå krangler ryggen min og det verker en del i kroppen. Jeg vet jo årsakene til vondtene, lite aktivitet. Skal jeg blir noenlunde frisk må jeg trene opp ryggen. En skikkelig vond spiral. Var på konsert på lørdag og stod i 3-4 timer. Betaler for det idag. Men det er så sjeldent jeg går på konsert, at det var verdt det. Som jeg innrømmet til mannen idag, smertene mine er på nivå med da jeg var sykemeldt i vår. Men jeg ønsker ikke være sykemeldt. Prøver å være flink å bevege meg på jobb, variere på arbeidsoppgaver, strekke meg osv. Og så må jeg komme meg ut på tur! Tur i ulendt terreng er medisin for kropp og sinn.

 

Som sagt ser jeg litt mørkt på tingene om dagen, dette ble litt rotete skrevet. Men tenker jeg trenger å sette ord på det, for min egen del. Jeg vet jo at det ikke er umulig. Jeg må endre tankegangen min. Det er ikke for sent, bare vært et lite opphold, som nå er over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg litt ny giv etter å ha skrevet av meg noen tanker. All ære til nueva vida som har laget flotte tabeller til oss. Nå har jeg prøvd litt. Hadde håpet det var å klippe og lime fra excel, men så enkelt var det ikke gitt. Blir dette oversiktlig tro? Har tatt utgangspunkt i startvekt fra veiing 27.05.

 

Juni72:

ukens vekt: 88,2 kg (-0,4 kg)(nedgang fra 27.05 -7,5kg)

neste delmål: 85 kg

 

sonar:

ukens vekt: står over veiing denne uken (nedgang fra 27.05 +0,7kg)

neste delmål: 85 kg

 

gullmedaljekandidaten:

ukens vekt: 91,0 kg (-0,2 kg)(nedgang fra 27.05 -4,0kg)

neste delmål: 88 kg

 

noris:

ukens vekt: 89,6 kg (kursstart)(nedgang fra 27.05 -4,7kg)

neste delmål: 85 kg

 

 

Fiffigfrøken,

ukens vekt: 102 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin og oversiktlig tabell, sonar! Så artig at du tok med utgangspunktet fra mai også. Vi er ganske jevne på neste delmål alle sammen - vi går sammen videre, helt klart!

 

Så kjedelig og utrolig leit å ha vondt i kroppen, håper det blir bedre raskt så du klarer å holde fokuset (men høres ut som om du har bestemt deg for å klare å gjennomføre, tross smerter - DET er imponerende, sonar!). Ta tiden virkelig til hjelp, gjør det så enkelt som mulig for deg å ta de beste valgene du klarer så lenge du ikke har det så bra - får du mannen din eller venninner til å være med deg på skogstur? Var ute en tur i skogen både i går og i dag, inne blant trærne er det flott og gyngete underlag som er supert for kroppen å bevege seg på - har du sånne muligheter i nærheten så prøv å få til minimum en halvtimes tur sammen. Heier på deg og ønsker deg masse god bedring og god fremgang!

 

Du har holdt vekten din temmelig stabil, forøvrig, siden mai - hva startet du på da du var på det aller høyeste? Tror det er et flott utgangspunkt for videre arbeid med ny livsstil, en lettere kropp enn tidligere og allerede et synlig resultat og en "oppskrift" du kan godt. Du er tøff! Og vi er her for deg hele veien videre :wub: God klem!

 

Fiffigfrøken, vi savner deg, ja! Gi lyd fra deg uansett hvordan det går!

 

Klem til alle og heia oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fiffigfrøken

Hei alle sammen!

 

Endelig finner jeg tiden til å logge på og gi fra meg livstegn. Har savnet dere, har lest, men mest fra mobilen, og der er det altofr klønete og svare...så har dagene flydd og kveldene likeså. MEN NÅ er jeg her :)Og her skal jeg bli. Makan til stayerevne-gjeng!

 

Tja, var jo på ferie på all inklusive en uke...koste oss masse, litt for masse og det syns på vekta :/ Ikke at jeg spiste noe særlig usunt, men det ble nok litt for mye. Jaja, nå er hverdagen her igjen. Har ikke veid meg nå, vekta er ikke helt i orden, tror batteriet er dårlig? Skal skaffe ny vekt. Regner med jeg er gått opp et par kg over sommeren, så registrer meg med 102... Og det skal ned til 99-tallet i løpet av 30 september!

Nå er det slutt på unnskyldninger.

 

Jeg er nok ganske heldig, er gammel håndballspiller, så er kraftig bygd.. kan fortsatt bruke 44-46 i busker og gjerne M og L i topper, er "massiv", men fortsatt "timegk´glassfigur", så er ikke så misfornøyd med kroppen min, men vekta er ikke bra... Folk tror jeg hadde fått sjokk om jeg hadde sagt hvor mye jeg veide, for det ser på en sånn måte ikke sånn ut. Eksempel jeg var hos vikarlegen til fastlegen min og tok en haug med blodprøver etter anbefaling fra min GR instruktør. Når jeg nevnte at jeg slanket meg og skulle ned 25 kg så sier han: "nei, det er altfor mye, du er jo flott ei flott, sunn dame som du er i dag" Jeg:"jeg veier over 100 kg.." han:"okeiii, det hadde jeg aldri trodd"...

 

Men dette gjør jeg for meg selv og min egen helse! Og nå skal jeg ned, og veie og være en str jeg trives med. JEG GLEDER MEG TIL DEN DAGEN, OG DEN VET JEG KOMMER I LØPET AV 2014!

 

Noen som har prøvd Easy Life her? Merker min utålmodighet har lyst til å prøve det... jeg skulle jo helst vært slank i går...

 

Ha en fin uke, damer! Jeg lover å skrive oftere (selvom jeg leser daglig)! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei dere - jeg ble så glad av å lese om dere - dere er der fortsatt, ikke falt av.

Sonar - det er skikkelig ille med smerteproblematikk og man gir nesten litt opp, er jo så fint å få bevege seg. Men det får ikke være årsak til å spise mer. Husk at smerter blir redusert med mindre vekt på sikt. Vær fornøyd med rolig rusling. På sti, ikke asfalt. Jeg hadde et utrolig skranglete bekken (og rygg) og var redd for å jogge - men sykling har gjort underverker for min rygg. Alle er ikke like, men det er lite belastning på skjelett med sykling og en særdeles frisk opplevelse uansett vær.

 

Fiffigfrøken - jeg har samme historie som deg (tidligere supertrent ballspill, toppturer og er ganske sterk/mye muskler fortsatt) - ingen ville tro jeg veier det jeg veier. Og jeg får stadig høre at jeg ser så flott ut. Men faktisk så jeg bilder av meg i sommer og jeg så faktisk ganske flott ut - med de 10 kg som hadde forsvunnet. Nå er det 20 kg til som skal bort og jeg gir meg ikke.

 

Juni72 - du har jo vært meget standhaftig, jeg blir inspirert av dine holdninger. Og resultater. Jeg kommer etter... Men det må nesten ta den tiden det tar, hvis jeg lager meg uoppnåelige mål er jeg redd jeg mister piffen over å mislykkes samtidig som jeg faktisk egentlig lykkes (0.3 kg istedenfor 1,3 kg på en uke for eksempel eller 2 kg på en mnd istedenfor de ønskede 4 kg)

 

Noris - lykke til på kurs! Du kommer til å få en super høst!

 

Kan for øvrig informere om at gammelt undetøy er kastet (ammeBH'er som tåler all vektoppgang, men ser skrekkelig ut, slomsete truser) - nytt innkjøpt og det skal kastes når det er for stort blir ikke utslitt innen den tid :)/>

 

Ha en nydelig siste del av uken vi er i.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er det såvisst liv og fokus og motivasjon hos alle sammen, det er bra! :)

 

Gullmedaljekandidaten, det er så riktig å ikke stresse frem mot et resultat! Ingen vits i å skape anledninger til å bli skuffet, det er stikk i strid med å ta tiden til hjelp og også skikkelig motivasjonsbrems - det skal vi ikke ha noe av!

 

Selv om jeg styrer en del med trådene Minus 3 kg ila en måned, så er det mest for å ha enda en motivasjonsfaktor og mindre (ikke!) viktig å oppnå en såpass stor nedgang så raskt. Er i gang med runde fire og hittil ikke gått ned 3 kilo en eneste måned - men siden jeg ikke krever av meg selv å oppnå det, så blir jeg heller ikke skuffet men fornøyd med at det i snitt går ned hver måned - uavhengig av hvor mye! For jeg har massevis av tid frem mot neste sommer og har ingen ambisjoner om å være "ferdig til jul" - jeg vil ned i vekt totalt sett og BLI DER og ikke innen en viss tid (stressfaktor=fysj&føy&vilikkehanoeavdet!).

 

Bare fire måneder til jul og jeg er en middagsperson av rang - gleder meg til all julematen og må trene på å bruke samme tankegang når den tid kommer, så jeg virkelig kan greie å kose meg med måte samtidig som jeg har flest hverdager også i løpet av høytiden.

 

"Regelen" min om å huske å sette pris på meg selv under hele prosessen holder jeg høyt - presterer å innimellom synes at jeg er litt snerten nå, enda jeg ligger solid over der jeg bør være, men det er jo bare fordi jeg ennå husker hvor lite hyggelig det var da jeg veide over ti kilo mer - viktig å sammenligne for å kunne verdsette alt som er bedre nå (i alle fall for meg).

 

Så, ja jeg er standhaftig nå, men det er aller mest takket være at jeg har fått ryddet skikkelig opp mellom øra og fjernet stressfaktoren som virket mot sin hensikt forrige gang (da jeg glemte å se at jeg var så nær målet som jeg var, skylappene fortalte meg bare at målet ikke var nådd, alt annet var uvesentlig og ingen suksess...makan til teit jeg var! :angry: Lærepengen sitter i sikringsboksen, altså!

 

Ha en strålende onsdags ettermiddag og videre i uka, alle sammen :D

Glad for at dere er her!

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste det hjalp å skrive her! Igår var jeg ute på tur. Gikk litt under 3 km i en skogsløype like ved hjemmet. Jeg kan gå hjemmefra, men igår valgte jeg å kjøre til parkeringsplassen. Det gjør løypen ca 1 km kortere, men det var det som gjorde at jeg kom meg ut igår.

 

Gullmedaljek.: du har så rett. Det er ikke noe grunn til å spise mer/usunt pga smerter. Det er bare en dårlig unnskyldning. Og unnskyldninger skal jeg innrømme at jeg er grådig god på ovenfor meg selv.

 

Min vekthistorie startet etter 3 tette fødsler. (tre barn på tre år) MEN jeg klarte etterhvert å gå ned etter siste fødsel. Gikk på GR kurs og gikk ned til 70 kg og lovet meg selv at jeg aldri skulle opp igjen. Så kom det en veldig stressende periode i livet mitt med mye jobbing og stress, hvor jeg tilslutt møtte den berømmelige veggen. Stress = vektøkning på meg. Ikke noe nedgang da.

Etter det har jeg slitt med å reduserer vekten igjen. Har gått på GR kurs 2 ganger, men ikke stor vektnedgang og det er kommet på igjen nå.

 

Jeg blir litt stresset av å veie maten. Men prøver å gjøre det innimellom for å ha litt kontroll. Har ikke så stort fokus på kcal, men prøver å spise lite og ofte. Jeg må ta et tak når det gjelder aktivitet. Det er jo en vinn vinn situasjon. Kroppen blir sterkere og jeg vet at erfaring at jeg automatisk er flinkere i kostholdet når jeg trener/er i aktivitet jevnlig.

 

Juni72; du inspirerer også meg. Utrolig viktig og ikke haste avgårde. Ta tiden til hjelp. Jeg har litt å jobbe med der.

 

fiffigfrøken; kjekt å høre fra deg også!!

Jeg har ikke hørt om easy Life, men det klinger litt dårlig i mine ører av ordet Easy. Det er ikke noe som er easy med kostholdsendringer er min erfaring ;) Men som sagt, jeg aner ikke hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Jeg er så utrolig stolt av dere/oss alle sammen. Fy søren så gode vi er til å støtte hverandre og pushe hverandre videre i denne endringen.

 

Easy life har ikke jeg heller noen erfaring med, men hvis det er basert på noe av det samme som nutrilett og de der, så er det ikke noe jeg vil anbefale å satse på... Ikke for en varig reduksjon. Det kan kanskje være en grei måte å starte en vektreduksjon på. En pangstart liksom, men jeg har mest troen på en jevn og "seig" reduksjon.

Jeg tenker at det er vel med kroppen som med hodet. Kroppen trenger like lang tid som hodet på å bli vant til endringene. Jeg kan for eksempel ikke se på kroppen min at jeg har tatt av nesten 10 kilo. Inne i hodet mitt er jeg fremdeles stor. Jeg merker jo at jeg er lettere. Det være seg at jeg kommer inn i klær jeg ikke hadde mulighet til å komme inn i for noen måneder siden. Jeg tror det er superviktig å ikke gå for fort frem... Hode må få sjans til å henge med på lasset...

 

Jeg hadde bestemt meg på mandag at jeg skulle starte opp å registrere maten her inne igjen, men så langt har jeg ikke kommet enda. Jeg hadde mye bedre fokus og ikke minst resultater når jeg gjorde det.

Jeg får se hva jeg klarer til mandag. Nå er det en liten stund til jeg skal avgårde på den første øvelsen med koret etter sommerferie. Det blir litt rart for vi mistet jo en av medlemmene i kreft i sommer. Sang i begravelse. Trist. Men samtidig skal det bli godt å komme igang igjen.

Jeg får smøre med meg en niste til pausen, så jeg ikke blir alt for fristet av kjeks og sjokolade som er fast pausemat...

 

Jeg kan kjenne meg igjen i smertene du har, sonar. Det er ikke noe særlig å ha mye vondt.

Jeg har tidligere tenkt på alt jeg ikke kan gjøre, men har forandret fokuset til alt jeg kan gjøre. Det er jo ganske mye egentlig.... hehehe..... men det som andre kan gjøre kan ikke jeg gjøre alt av. Jeg får betale for det om jeg trasker meg en tur... men jeg kan nok muligens sykle en tur.... hadde jeg bare kommet meg opp på sykkelen alene... ergometersykkel derimot går veldig greit. da er sykkelen så stabil og stødig at jeg kan klatre litt. Det nytter det ikke å gjøre med en vanlig sykkel. Jeg skulle prøve sykkelen min og måtte legge den helt ned på bakken, før jeg dro den opp etter meg. Det nytter ikke å gjøre det når jeg er kommet meg til byen. Men da er det greit med basseng. Så min neste utfordring er å komme meg i vanlig svømmehall. Helst før mandag og neste kursdag, slik at jeg kan si at jeg har klart å få litt flere trimpoeng... hehehe

 

Vel, her er det klesvask og annet husarbeid som skal gjøres. Vi er langt fra i orden enda, men det nærmer seg mer og mer. Jeg håper at vi skal klare å få hentet spisebord og stoler i helgen. Den som lever får se... hehehe

 

Ha det godt alle sammen så snakkes vi plutselig igjen!

 

PS: Noen som har gode erfaringer med GR oppskrifter? Jeg prøvde en oppskrift fra det siste kursheftet, men syntes det var veldig smakløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fikk jeg endelig registrert denne dagen inn på nettet. Det er mye lettere å holde fokus når det blir gjort. Trenger ikke være helt på grammet for min del, men nå oppdaget jeg at jeg har jo en superkraftig frokost... Den kan jeg med fordel redusere litt på.... Skal prøve på det i morgen, så får vi se hvilken score jeg da får... I dag ble det 10, men det holdt hardt. hehehehe

Ha en deilig kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt stresset av å registrere maten jeg. Ikke så god på å få 10 i score.

 

Nyter helgen alene hjemme, det ble til at de andre i familien tilfeldigvis skulle bort samme helg. Litt godt også å bare tenke på meg selv. Har vært ute og ruslet en tur i skogen. Det var det jeg orket idag. Bedre med litt aktivitet enn ingen. Og så har jeg tatt ryggøvelsene mine. Resten av kvelden blir nok avslapping med heklearbeidet mitt. Kanskje jeg skal unne meg et glass rødvin....

 

Jeg må ha et nytt mål, kutte drastisk ned på cola zero. Jeg har ikke vært stordrikker, men de siste ukene har det blitt mer og mer. Nå må jeg liksom ha minst en halvliter for dagen. Og slikt kan jeg ikke ha det. Det øker søtsuget også. Må tillbake til at zero er helgekos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noris, jeg har brukt oppskriftene her på nettsidene og det ble kjapt en god del favoritter her i huset, ja :) Meksikansk tacosuppe lager vi nesten ukentlig nå og hot pizza m salat går ned på høykant. Biff m bakt potet og grillgrønnsaker er nam, GR sin hamburger likeså! Fiskerettene er jeg ikke like flink til å bruke men prøver stadig en og annen rett i håp om å finne en skikkelig god en som alle her hjemme vil like :)

Da vi prøvde en oppskrift fra en GR kokebok hjemme hos en venninne var resultatet rett og slett begredelig (i alle fall for meg, noen synes det var godt, men jeg kommer aldri til å prøve å lage den oppskriften igjen, grøss)

 

sonar, er enig med deg at kostholdsscoren for noen kan virke stressende - vi gratismedlemmene fikk for en god stund siden prøve litt Gullmedlemsskap (i perioden hvor de gjorde om nettsidene), for min del fungerer det mye bedre uten! Skjønner det er andre funksjoner som nok hadde vært fordel å ha med Gullmedlemsskap, men akkurat kostholdsscoren er jeg glad for å slippe å se. Ser likevel at det å "konkurrere" med seg selv om å oppnå full pott daglig kan virke inspirerende (du virker som får det til, noris?!)...men gjelder altså ikke meg :)

 

Kos dere i helgen, jenter! (Med måte, så godt det lar seg gjøre, altså)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonar så bra at du har fått deg en tur i skogen og deilig å få en helg alene. Vi trenger det noen ganger....

 

Juni72, så bra å høre at det er oppskrifter som faller i smak :)

Jeg liker kostholdscoren... Den er med på å hjelpe meg til å ha full oversikt på hva jeg putter i meg. Det er jo ikke alltid at det går som jeg ønsker, men da vet jeg i alle fall hva jeg skal fokusere på til neste dag. Her er det dag for dag...

I går hadde jeg minst mulig kops, fordi jeg vet at i dag er det kaffe og kaker som en slags innvielsesfest hos min bror. Vi skal også ut å spise middag med barna til min mann. Jeg tror det kanskje blir indisk, og da vet jeg at det blir mye snadder.... I morgen er det veiing for min del og det blir jo spennende etter en dag det har vært mye snadder mat. Det er ikke lett å vite hvor mange kalorier det er i den maten vi kjøper ute, men jeg regner det er mye mer enn den jeg lager sånn på det jevne.... Sa da er det å ta gode valg.

 

Jeg har spart ceroen til i dag. Skal kose meg da. Jeg fikk tak i Lay`s chips i går. En pakke med 6 små poser i med tre forskjellige smaker. Hver pose har 150 kalorier. Det er jo en posjon vi kan nyyte , dersom behover er der.

 

Ha en herlig søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

En helg med dugnad hos venninne, bæring, vasking og masse latter - og jeg hadde tenkt å ordne dugnadsmat for å sikre noe 'riktig' for meg - det fikk jeg ikke tid til og da ble det - pizza og brus og boller. Men noen ganger så må man bare se at det går ikke an å la være å spise pizza i en dugnadsgjeng når vi ikke hadde annen mat. Jeg spiste ikke enorme mengder, altså.

Vekten ble en nedtur - dvs ørlite nedgang 0.1kg. Så her er det egentlig på stedet hvil. 90.9.

Neste mandag..... da blird et mer morsomt å veie meg. Er planen. Ha en fin uke,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å veie meg imorges. Skikkelig mandagsmorgen. Men tiltross for at jeg var stuptrøtt, så tok jeg meg tid til å lage matpakke. Kuttet mango og avokado med lime over. Skulle vært litt agurk og chilli, men det hadde jeg ikke tid til. Så må jeg kjøpe noen skinkebiter på butikken før lunsj.

 

Skikkelig gangsperr idag. Ikke fordi jeg har trent, men serverte pannekaker på speiderarrangement igår. Det ble mye huksitting og bøying opp og ned, det kjennes godt idag.

 

2 TP forrige uke. Ikke mye, men det er nå en start. Bedre enn ingenting.

 

gullmedaljek.: du tar det igjen neste uke. Høres ut som du har hatt en koselig helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter! Ny uke, nye muligheter :)

 

Høres ut som om dere har hatt en fin helg, så bra!

Tar unna veiinga på badet etter første toalettbesøk, iblant uten briller på så godt at vekta registreres på mobilen :)

 

Ble faktisk et par drinker på meg på fredagen og egentlig har de fleste dagene ligget nesten på vippen innenfor "taket" på kcalorimengden jeg skal ha i meg daglig (fredagen ble lørdag med litt i overkant, men 2000 er ikke så gæli inkl litt nattmat) - men tre skogsturer med solide oppoverbakker ga tilsammen over 8TP (og ny rekord for ei uke). Vekta har vært særdeles vinglete fra dag til dag, har rukket å se to nye tall ned, så stort hopp opp igjen og i dag ned til 87,0 (oi, det var jo litt siden forrige mandag :blink: ) da jeg sjekket grafen på telefonen nå, og ser ut som DEN brede sikksakksømmen - men i snitt går jeg altså fortsatt NED.

 

GRkosthold, planlegging, porsjonskontroll og kose seg med måte og velge best mulig på annerledesdager FUNKER!

 

Så flott du rakk smøre super matpakke selv om du var trøtt, sonar!

Helt enig med deg: Gullmedaljekandidaten, liten nedgang ene uka blir enda bedre resultat neste eller neste der igjen - bare fortsett å gjøre det du gjør bra! :)

 

Alt bra med resten av gjengen?

Ha en finfin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu... her er jeg :)

 

Denne helgen er det blitt litt mer mat enn jeg trengte. Derfor er jeg veldig spent på vekten i dag. Skal snart avgårde å veie meg. Jeg håper inderlig den er gått ned...

Har egentlig mest lyst å bare velte meg over på siden på sofaen og sove litt.... Har sovet dårlig i natt... Så her sitter jeg å svir io øynene. Men før det er leggetid er det først en tur innom GR-kurset og veie meg, før det er foreldremøtet på skolen til min sønn. Jeg får se hvor lenge jeg holder ut. Så er det inn her for å registrere resultatet fra veiingen.

 

Jeg observerer at det er flere som har hatt en litt mer strukturert helg enn det jeg har, men det er heldigvis ikke alle helger som er som denne.... ;)

 

Vel snakkes som snarest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var denne dagen snart slutt...

Min vekt denne uken var 88,5. Altså ned 1,1 kilo... Jippi... Og jeg som trodde jeg hadde lagt på meg...

 

Nå skal jeg snart nyte en god natts søvn :)

 

Snakkes :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Noris og Juni72 - så utrolig bra! Flott med nedgang.

Jeg har sekken full av regntøy - klar til å sykle i regnet. Det er noe med å ha laget meg grunninnstillingen der jeg skal sykle hver eneste dag. (Når det blir vinter sliter jeg - piggdekk og bakker er skummelt i oslo-trafikken.)

Tok på meg et skjørt jeg ikke har brukt på lenge - løs i livet. Så det skjer jo noe selv om vekten iikke stuper. Jeg lurer på om jeg skal melde meg på aktiv GR-kurs neste runde dersom jeg ikke greier å presse meg selv tilstrekkelig. Det er ikke like stort press i å ha null nedgang overfor meg selv, jeg innrømmer det - og det er jo veldig underlig. Spiste forresten litt sjokolade igår - en liten mengde og hadde ikke lyst på noe mer. Det er positivt. Skal på en virkelig morsom fest til helgen - masse gode venninner. For en gangs skyld tenker jeg ikke på hva jeg skal ha på meg. Tar noe som føles komfortabelt! Kjøper ikke noe nytt - gleder meg til å møte gode venninner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullmedaljekandidaten.... Så utrolig bra med gammelt skjørt som passer... hehehe

Det er jo DET dette handler om.... Endringen vår foregår i hodet og i kroppen, men den endringen som skjer i hodet er vel viktigere enn den i kroppen. Selv om de selvfølgelig er viktige begge to. Jeg tror at det blir en bedre varig endring hos oss dersom vi får til endringen i hodet også. Det er litt av en livsstilsendring vi holder på med.

Hadde vært rart å fått ett tall på hvor mange kilo vi har livsstilsendret bort i løpet av disse månedene til sammen....

 

Jeg er så stolte av dere alle sammen.... Så håper jeg det går fint med deg også nueva vida, selv om du har trukket deg ut.

Fiffigfrøken hvor er du?

 

Her på vestlandet er det regnbyger og litt grått, men hele 16 grader i dag. Nyt resten av dagen, jenter :)

Noris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei dere - i går var kjøkkenet fullstendig rensket for det meste, men søte friske gulerøtter hadde jeg en bunt av - så en brødskive og et lass med gulerøtter var faktisk helt nydelig til kvelden. Jeg registrerer ikke systematisk maten og ser at jeg spiser mindre frukt og mindre grønnsaker når jeg ikke registrerer, det har jeg tenkt å gjøre noe med, har alltid grønnsaker til middag og paprika/agurk/tomat til lunsj - jeg liker alt grønt utrolig godt, men av en eller annen grunn har det blitt mindre i det siste. Har også grønnsakssuppe stående i kjøleskapet (nå er det tomt, skal lage en ny prosjon, med chili for å friske opp smaken). Tror jeg må endre litt fokus, det er sammensetning av mat og ikke bare total-kcal som er viktig. I det siste har det vært noe mer brødmat, jeg blir mer sulten av det og i tillegg har jeg ikke laget knekkebrød på en stund, de to siste ble spist på søndag.

Så blir det spennende med vekten på mandag - føler jeg tar nå knekken på dette platået jeg har befunnet meg på lenge. Har dere noen gode tips til spennende kveldsmat som metter med lite kcal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere har vært i uken som har gått!

 

noris; fantastisk nedgang på en uke!

gullmedaljekandidaten; Følelsen når klær plutselig passer igjen er utrolig! Bekreftelse på at kroppen endrer seg. All jobbingen gir resultater. Og ørlite nedgang er nedgang det også!

juni72: Fantastisk med 8 TP! Slikt gir resultater.

 

Det ble stillstand på meg denne uken og jeg er fornøyd med det. Merker at det har begynt en prosess med tankene mine og at det gradvis går bedre. Helgen ble inntatt uten annet snoperier enn mørk sjokolade. Sammen med bær var det veldig godt. Hjalp jo på at jeg var alene hjemme da.

 

Førte inn dagens lunsj på GR, og jammen meg ble det mange kcal bare av mango og avokado. Denne dagen har jeg kyllingnuggets til, og det endte med at jeg tok bort et par stykker. Avokadoen ble igjen hjemme og isteden tok jeg med en tomat. Så får jeg velge skinke og avokado imorgen så ikke totalen blir så høy. Ser absolutt at jeg bør ta meg noen kontroller innimellom.

 

Tabellen blir oppdatert ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...